Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Neuvolalääkärissä käyty. Määräsi lääkekuurin, kun oli jotain tulehdusta, kun on tosiaan ollu sitä kellertävää vuotoa.. Ja sanoi myös että jos vielä tulee (kaksi siis ollu jo!) kolmas pissatulehdus, mun pitää vissiin ruveta syömään jotain estolääkitystä, huoh.. Ihan mukava oli, tosin nuori naislääkäri, mutta aika hyvin tuntui osaavan. Kyseli vähän jotakin ja sitten kokeili kuunnella sydänääniä. No eihän ne vielä kuulunu! Mutta ONNEKSI neuvolassa oli ikivanha ultralaite, jolla katsottiin sisäkautta ja vaikka kuva oli huono, niin erotin hyvin jo pään, jalat, kädet ja sydänkin sykki hienosti :heart: Kaikki oli siis kunnossa, jes!! Nyt saan rauhassa odotella np-ultraa, jos ei mitään kummallisia vuotoja tuu. :)

Valittelin lääkärille oireettomuutta ja oli kovin ymmärtäväinen, kun hoitoja kuitenkin takana. Ehkä olen nyt kuitenkin vähän paremmilla mielin oireeton :)

Peikko89 & Esko 9+5
 
Vilipi tervetuloa mukaan! Toivottavasti saat lekurilta vain hyviä uutisia!

Nöhveli et ole ainoa joka on vielä ihmeissään. Mulla on lähestulkoon joka päivä aamusta iltaan epätodellinen olo tämän raskauden kanssa. Eilen kurkkasin varhaisultra kuvaa ja olin ihan ihmeissäni että tommonenko hassu siellä onkin matkassa :D en ole edes nähnyt mitään raskausunia ja kun oireet on lähes nollassa niin aika tavalliselta tässä tuntuu... Minäkin eilen illalla mietin että onpas meillä mukavaa miehen kanssa ihan kaksistaan kunnes sitten tajusin että tätä perheenlisäystä ollaan 7 vuotta kuitenkin yritetty ja kaiken maailman hoitoruljansseja käyty läpi, joten saahan se sieltä nyt tulla meitä "häiritsemään", kiitos!

Niina puhuit kestovaippojen ompelemiseta. Itsekin ajattelin sitten nt-ultran jälkeen miettiä niiden tekoa kun toi kestovaippailu kiinnostaa kovasti. Luin vaan jostain että olisi paras ensin testata vauvan kanssa millainen vaippa sopii kullekin ennen kun niitä rupeaa enemmän hankkimaan tai tekemään. Mitä mieltä olet? Luulenpa vaan että kun Maurice on täällä niin tuskin on enää aikaa niitä ommella...

Nyt ajan kulukseni sängyn pohjalla olen ruvennut kutomaan tällaista torkkupeittoa vauvalle. Tämän pitäisi onnistua vanhoilla kouluaikaisilla taidoilla :LOL:
Karhunvatukkakuvioinen DROPS peitto

Niin ja Dopleri jää nyt sitten hankkimatta. Mies ei sellaista halua kun sen mielestä vauva-asiassa täytyy olla jotain mysteeriä ja tämä laite kuulema pilaisi koko homman. No olkoon, ensi maanantaina kuitenkin taas nähdään Maurice hematoman kontrolliultrassa, jipii!

Kozmic ja Maurice 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hei taas:)

Doppleria ei hankita varmaan ollenkaan, minua se ei ainakaan kiinnosta, on sen verran kalliskin. Pitää vaan luottaa ultriin ja neuvolaan että siellä sitten tarkastavat välillä tilanteet. :)

"kiva" että jollain muullakin on pienet verisuonet, meinaan taitaa olla kumminkin aika harvinainen "vaiva" :S?

Ylipainoa on mullakin, neuvolassa vaan sanoivat että sen 7-11kg sais paino nousta, nyt ei ole ihme kyllä noussut vielä vaikka koko ajan syön :D ehkä vauva kuluttaa niin paljon ;) kaverilleni oli sanottu että ei hänellä saisi nousta OLLENKAAN, minusta todella väärin koska eihän raskausaikana saa laihduttamaan ruveta. kyllä ne kilot ehtii sitten laihduttamaan joskus pois :). tuntuu että maha varsinkin illalla pullahtaa esiin kunnolla! :D

Tervetuloa uusille :)

Lissu&pöpö 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Synnytyksistä
Tosiaan kannattaa skipata näitä kertomuksia jos ei halua lukea :)
Mutta esim. olika Elsan(?) vai kenen häntäluu murtunut synnytyksessä ja se on TODELLA yleistä. Mullakin murtui. Käveleminen heti synnytyssalista osastolle oli vähän ankkamaista ja sairaalassa käytin särkylääkettä. Muuten ei vaivannut. Yleensä on vaivattomampi kuin muut vaivat synnytyksen jälkeen :) (esim. jälkisupistukset, tikkaukset)

Jihuu, eilen illalla menin nukkumaan ilman vellovaa oksennus oloa. Tänäänkin huomattavasti helpompi päivä :)

Mun ihana 11-vuotiaani teki työpäiväni aikana yllätyksen - Imuroi ja luuttusi koko kodin lattiat, tyhjenti roskikset/lehdet ja puunasi keittiön kiiltäväksi. Ihana :heart: Tuli tarpeeseen nyt kun mieskin on 7 päivää töissä putkeen tai eilen kävi nukkumassa. Auttoi kyllä sen mitä jaksoi; viikkasi pyykkejä, teki ruuan seuraavaksi kahdeksi päiväksi ja kävi kaupassa.

Mutta mulla enää huominen töitä, sitten 6 viikkoa lomaa. En meinaa pysyä housuissani ;)

Adora 10. viikko lähti käyntiin
 
Zuh
Pumpspumps sanoi pikku sydän! Nt-ultra takana ja kaikki kuten pitääkin, kyllä mamman mieltä helpotti kummasti. Nyt vihdoin tietää että joku oikeasti on kyydissä! Ei meinannu kylläkään näyttää niskaa sivusuunnasta, tyytyväisenä vaan rauhassa köllötteli siellä.

Synnytyksistä: ekakertalaisten kannattaa muistaa että sieltä tulee vastaan mitä tulee ja siitä selvitään jotenkin. Voihan sitä suunnitella vaikka mitä, mutta ei se välttämättä toteudu olleskaan. Vaikka ei mun synnytys normaalin mittapuun mukaan todellakaan ollut helppo niin mun mielestä se meni hyvin, hormoonit auttaa sopivasti unohtamaan :)

Doplerista: meillä mies ei halua hankkia, luulee että oisin ihan hysteerinen jos en joku päivä kuuliskaan ääniä. En kyllä oo mikään hermoilija, mutta ehkä hermompi kuin ekalla kerralla.. Onneks liikkeiden tuntemiseen ei mene enää kovin pitkään!

Oh, kaksi päivää ja sit loma! Sit ladataan akut täyteen että jaksaa painaa hommia marraskuulle! Tosin lomaa vain 2vkoa, näinköhän riittää?

Zuh + Möhkö-öhmö 11+4
 
Tänne tuli äsken se doppler (tilasin raskauskeijusta 39 eur)....no heti säntäsin kuuntelemaan ja löysin omasta mielestäni vaan mun sykkeet tuolta ihan alhaalta, oli sen verran hitaan kuuloinen....mistä kohta sitä kannattaa kokeilla? Mulla on kyllä mahaa ja taaksepäin kallellaan oleva kohtu, mutta voi kun luuluisi jotain!!!

meadow 11+2
 
Moikka,

en oo jaksanu viikkoon mitään kirjottaa kun en oo avannu tietokonetta olleskaan ja oon vaan puhelimella käyny teidän kuulumiset lukemassa. Ei oo kyllä mitään kerrottavaakaan, tasasen tappavaa perusarkea, päivät vaan raahustaa eteenpäin. Nää sadepäivät on ihan penaalista ku ei oo mitää tekemistä! Tai on tekemistä mut ne sisätekemiset kerkee tekee päivän aikana MONTA kertaa..

Pahoittelut taas kaikille niille, jotka ovat kyydistä tippuneet. Toivotaan että loppujoukko pysyy mukana aina tammikuulle saakka.

Doppler ja sykkeet Mulla oli esikoisen aikaan se halvin angelsounds doppler missä ei ollu mitää sykenäyttöö ja sillä kuulin jumpsutuksen rv 8+5 kun lunttasin tuolta odotuskirjasta. Kannattaa kääntää se antura sinne häpyluun alle niin kuuluu paremmin. Ja mä en koskaa tilannu tai käyttäny mitään geelejä, ihan perusvoiteella oli hyvä kuuluvuus. Ja se viuhviuh ääni kuuluu istukasta, se syke on sitte taas sellasta kavioiden kopsetta enempiki :)

Olot ei oo enää oksettanu paljoo, kuitenki on sellanen ällö olo ja ei tee juurikaan mieli syödä. Paino onkin pudonnu tässä kymmenen viikon aikana 5kg. Jauheliha on jotain todella vastenmielistä. Oikeestaan mikään ruoka ei vaan kiinnosta, ennen olin sellanen kulinaristi että oksat pois, mutta nyt ruoka on lähinnä vaan polttoainetta ja syön vaan sen verran ettei huimaa tai okseta liikaa..

Synnytys oli mulla esikoisesta helppo, ponnistusvaihekin 9min ja omin jaloin kävelin osastolta eikä tuntunu missään. Seuraavana päivänä menin syväkyykkyyn lattialle paketoimaan kukkia ja kätilöltä meinas tippua silmät päästä. Tulikin itseasiassa sinne huoneeseen ja kysy että "Missäs se äiti on" ku olin omat vaatteet päällä siinä hyysäämässä 8h synnytyksen jälkeen..

Vaivoista
Mulle on tullu joku tosi vammanen vaiva. Aina ku hommaillaan miehen kanssa niin mun virtsaputkensuuta ja sitä aluetta siitä ympäriltä jää kirveltää ja tuntuu et olis pissitulehdus. Oon kahesti jo käyny tän takia pissinäytteen antaa, mut kummallakaan kerralla ei oo ollu tulehdusta.. Ärsyttävä vaiva, ei tee mieli ees hommailla ku tietää että siitä seuraa 24h kirvely vaikka kuinka käy pisulla ja pesulla ennen ja jälkeen..

Ihan yleisesti mulla on semmonen normaali olo, ajatukset ei oo vauvassa läheskää nii paljoo ku esikoisen aikana. Tuntu että päivästä meni sillon 90% sitä miettiessä, nyt välillä huomaan että mietin ekan kerran maha-asukasta vasta kun meen nukkumaan.

Jaksuja kaikille! Voikaa hyvin ja ketkä lähtee juhannusta viettelee niin hyvät juhannukset! :)

Melman ja Mimmi 9+5
 
On ollu niin mukava lomailla että ei oo meinannu malttaa lukea juttuja täältä. Nyt piti hetkeksi istahtaa alas kun kakkupohja on uunissa. :)

Mulla on oireet alkanu vähän jo helpottaa... Väsymystä ei ole enää koko ajan. Toki pitää päiväunet saada otettua tai maailmanloppu tulee, ainakin miehen mielestä. :saint: Oksetusolokaan ei oo enää täysaikaista. En sitten tiedä menikö joku lintsillä sekaisin kun uskaltauduin yhteen pääalaspäin-laitteeseen ja meinasin oksentaa koko mahan sisällön siihen paikkaan. Loppupäivä menikin sitten kiltisti miehen laitteesta toiseen kirmailua katsellessa.

Tuntuu ettei aika kulu millään.. Sitä vaan laskee päiviä seuraavaan ultraan, seuraavaan neuvolaan yms. Ehkä tämä innostus laskee kun maha alkaa paisua ja olo alkaa olla tukala. Mistä tulikin mieleen, että oon saanu öisin ravata vessassa 3-5 kertaa vähintään. Ja maha on jo pullahtanu niin ettei alavatsaa saa vedettyä piiloon. Pömppö siis. Ja minä kun kuvittelin että se pysyy piilossa pidempään kun oon suhteellisen isoluinen. Painon nousu on asia joka huolettaa... Herkut tuntuu maistuvan niin hyvin, että taidan olla melkonen mastodontti kun synnytysaika lähestyy. :LOL:

Zanizipp ja Jalmari 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
tänne tuli doppleri kans tänään ja aika pitkään sai ettiä vaikka viikkoja onki 10+5. aluks luulin löytäneeni vasemmasta reunasta mut sitten ku siirryin oikeeseen reunaan niin kuulu samanlaiset äänet niin totesin että mun lantion isot valtimot ne siellä.. :D kun kuulu niin kovaa se ääni kans. sitte löysin kuitenki lopuks äänet aika keskeltä mut iha vähä oikeemmalta. ja luulen et mulla se sydänääni on kyllä enemmänki sitä viuhviuh ääntä ku kuulosti samalta ku omat sykkeet mutta nopeempana ja vähä hiljempana. plus vielä kun siirryin ja kokeilin samasta kohasta kohta uusiks ni ei löytyny, oli pikkunen livahtanu alta. eikai istukka liiku??

noh joka tapauksessa sieltä ne löyty ja oli jo tossa ihan häpyluun yllä, aluks painelin anturia sinne alle mut siellä sykenäyttöki näytti vaa nollaa jatkuvasti. tyhmästi muuten tossa dopplerissa toi sykenäyttö näyttää koko ajan eriä :eek: eka on 120 ja yhtäkkii 140 ja seuraavaks 159 ja sitte taas lähempänä sataa, hyppii siis vaikka pitäs samalla kohalla?

äsken luin kaikki uudet tekstit niinku aina ennen kirjottamista mutta en muista yhtään mitään. kamala väsymys kun töihin piti lähtee jo 6 ja herätys 5 hohhoijakkaa! kohta sitä saa mennä jo onneks yöunille.

pikkumini & viuhviuh :D 10+5:heart:

ainiin ja muuten! kun löysin sykkeet niin kuuntelin aika pitkäänkin samasta kohasta ja jossain vaiheessa alko kuulumaan semmosta kaikua tai ihanku ois ollu kahet äänet mut vähän eri aikaan tai ihan ku silleen kaanonissa ni oisko sit voinu olla niistä toinen ääni istukasta? jos sattu olee samalla kohalla. ei kyllä sanonu istukan paikasta ultraaja mitään.. jos ois etuseinässä istukka niin oisko se sitte ultratessa sen sikiön edessä :LOL: tai tiiättekö silleen että ku alettas ultraamaan niin hups siinä näkyy vaan istukka :DD?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja anu84
Nt-ultra oli eilen ja kaikki hyvin! :heart: Laskettuaika siirti vielä päivällä: 8.1. Alun perin kuukautisista laskettuna piti olla 1.1. eli viikon verran tuli 'takapakkia'. Kovin rauhallinen pieni oli, nukkui sikeästi koko puoli tuntia, kun ultrattiin. Vitsailin, että mieheen tullut, kun pieni ei viitsinyt kuin kylkeä kääntää, kun kätilö koitti häntä herätellä. Ultra oli siis maanantaina aamuna klo 8 ja yhtä sikeästi nukkui mies ennen sairaalaan lähtöä :LOL: Turvotusta ei meinannut saada mitatuksi, kun pieni tosiaan kölli kaikessa rauhassa kohdun pohjalla, mutta kaikki kuulemma kuitenkin hyvin.

minimee + auneosmo 11+0 *POKS*
 
Pikaisesti omaa napaa.
Neuvolalääkärissä ei mitään erikoista, hemppa laskenut 143->114. Sitten kun on alle 100 niin aloitan lisäraudan. Ultralla ensiksi varmistettiin että sikiö on elossa ja sitten kuunneltiin sydänäänet. Hyvin kuuluivat. Kaikki muut kysymykset joudun esittämään Tyksissä uudelleen viikon päästä. Neuvolalääkäri ei osannut niihin kommentoida mitään.
Seuraava neuvola on 11.07.

M1n1 ja toukka 10+3
 
Hmh pitikin tulla tosta dopplerista heti mölisemään.. Eli nyt kun tässä oon koko illan harjotellut käyttöä niin ei mee tosiaan kun muutama sekka ja selkeet sydänäänet löytyy heti :D herkkää kättä tähän vaan tarvittiin kun alotin heti murjomalla, ei ihme et pieni läks alta :D ja joo kyl se tosiaan on eri kuulonen ku se viuhviuh, mut ei kuitenkaan kavionkopsekkaan (heppatyttönä en siis allekirjoita haha). Itellä rupes vaa päässä jauhaa "umppaumppa" tahdissa :D oisin voinu kuunnella koko illan <3 sain tossa jo 45min kevyesti kulumaan, ja siis ihan vaan kuunnellessa, ei ettiessä. Edelleen toi sykenäyttö näyttää sitä sun tätä mutta se ottaa varmaan mun mahan trafiikkeja sieltä kun vauva on just just ton anturin kokonen. Sori vammanen kirjotus ku oon kännykällä. Pikkumini & umppa kohta 10+6 <3
 
tammimama tervetuloa :wave:. Pitänee käydä lukasee tuota sun blogia paremmalla ajalla :)

Onkos teidän lapsilla millaset ikäerot. Esikoisen ja Perillisen ikäeroksi tulee 12 vuotta :). Ja jos joskus vielä lapsi meille suodaan, niin toivon että siihen ei 12 vuotta kulu ;). Siis esikoinen on edellisestä suhteesta. Nykyisessä suhteessa ollaan oltu reilu viis vuotta :heart:.

Ja minkläiset matkat teillä on sairaalaan, kun se aika tulee? Meiltä on matkaa n. 15-20min verran eli suht nopsaan ollaan perillä kun on aika mennä :). Tosin jos pikkunen päättää syntyä etuajassa nii sittenhän ei tiedä missä ollaan ;).

ON kävin eilen systerin ja pojan kanssa shoppailemassa ja sen jälkeen salilla. Kotiin kun pääsin, nii unta kuulaan. Mies herätti pikkasta ennen kasia, olin sit torkkunu reilun kolme tuntia :D. Vähän meinas väsyttää.

Väsäsin tossa äsken sen voileipäkakun, nyt saapi olla huomiseen asti tekeytymässä jääkaapissa. Saa nähhä minkä makusta siitä oikein tulee :)

Fossiili ja Perillinen 8+3
 
Ikäerot
Meillä lapset ovat syntyneet 04 ja 06 (sekä 11). Mutta nuo kaksi isompaa täällä kotona vain on.. Isompi täyttää syksyllä 8v ja pienempi vauvan syntymän jälkeen 7v.

Sairaalamatka
Meillä on n. 15min matka. Ruuhkassa tietenkin enemmän..

Esikoinen lähdössä huomenna mökille ja pitäisi muka pakata. Me muut lähdetään sitten tostaina työpäivän jälkeen. Nekin pitäisi huomenna illalla pakata... Ei vana yhtään huvita.

9+0
 
Zuh
Fossiili: meillä ikäeroa tulee melko tarkalleen 3 vuotta. Esikoinen syntyny 16.1. Me asutaan ihan taajamassa, normaalilla suolla sairaalaan vajaa 10 min, mies tosin lupailee tarvittaessa nopeammankin kyydin :) Toki tällä kertaa pitää viedä esikoinen hoitoon niin pitää ajaa mutkan kautta.

Synnytyksessä mua jännittää ainoastaan se, että jos vedet ei mene niin osaanko lähteä ajoissa sairaalaan.. ekalla kerralla antoivat ohjeeksi että pitää lähteä kun ei enää kestä olla kotona, jos sen mukaan oisin menny niin myöhässä oisin ollu auttamattomasti. Mä varmaan vaan kärvistelen kotona ja synnytän olkkarissa kun ei anna mieli periksi lähteä :D

Zuh + Möhkö-Öhmö 11+4
 
Heei! Mulla rv 10+5. Maanantaina ultra. Sitä ootan niin paljon! LA 10.1.13 Onkohan täällä muita samassa tilanteessa olevia kuin minä. Asun pk-seudul yksin. Poikaystäväni asuu Lohjalla. Valmistuin kuun alussa kokiksi. Olen 20v nainen. Olisi mukava löytää toinen, jonka kanssa jakaa asioita. Vauva ei siis ihmeemmin ollut suunniteltu juttu. Ollaan vasta tammikuusta alkaen seurusteltu. Kerra jäi ehkäsy ja heti pamahdin. Mutta ei kyllä kaduta yhtään. Olen aina rakastanut lapsia paljon. Monille ystäville ja sukulaisille oli uutinen kyllä aikamoinen pommi.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä sairaalamatkaa melkein 100km.. että kun tammikuu koittaa ja täällä ei paljoa teitä aurailla ainakaan yö aikaan, niin matkaan saa varata melki 2h.. Että ennemmin soittaa sitten lanssin jos siltä näyttää!!!
 
haimi
RUISLEIPÄ, OIVARIINI JA OLTERMANNI! <3 +kylmä maito!! Rulettaa!!!

Mulla esikoisen synnytys käynnistyi sairaalassa, jonne menin koska epäiltiin että oli tihkunut lapsivettä. Sticksin mukaan se ei ollut lapsivettä mutta en suostunut lähteä kotiinkaan kun selkää poltti niin paljon.

Sit menin synnyttäneiden osastolle yöksi ja siellä ollessa sain kipupiikin ja unilääkettä joiden ansioista rentouduin niin paljon, että synnytys käynnistyi.

Vedet meni ja soitin miehen sairaalaan.. Sit mentiin synnyttämään ja 6h päästä esikoinen oli syntynyt <3

Synnytys oli kaikinpuolin hieno kokemus, mutta tulevassa synnytyksessä mahdollisuuksien mukaan, aijon kävellä mahdollisimman paljon ja toivoisin päästä veteen ja synnyttää joko synnytys'telineessä' joka on ihan uutuus, tai sitten vanhanaikaisesti jakkaralla..

Eppari leikattiin ja kymmenisen tikkiä sain, mutta parannuin nopsaan eikä leikkauskaan saanut mitään kammoja aikaan..

4päivää synnytyksestä lähdettiin etsimään sieniä :D Vauva nukkui auton kopassa hyttysverkon alla ja me tallustettiin metsässä :D

ylipainoa on täälläkin ja se ärsyttää niiiiiiin vietävästi.. Oon jopa ajatellut että alkaisin kitkuttelemaan minimi kalorimäärällä, mutta kun ei sekään ole viisasta.. Hoh hoijakkaa!! 7kg jäi esikoisesta roikkumaan ja on kyllä niin tiukassa että.. Nyt en tiedä, onko paino noussut 3vko mihinkään, mutta ensiviikolla on esikoisen neuvola joten ite aijon käydä vaa'alla.. Ja taidan kysyä, voisko kuunnella sydänääniäkin ;)

Mulle tuli flunssa. Kokoajan aivastelen, nenä vuotaa ja kurkku on kipee.. :/ Toivottavasti menis pian ohi..

Eipä muuta.. vointeja kaikille!!

nuppu 9+2 <- no ihan kohta on, kun kello melkeen puolenyön :D
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Tervetuloa uusille ja täältäkin yhteisesti onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Unohdin muuten tuosta omasta neuvolalääkäristä sanoa, että vauva ei liikkunut yhtään ultrauksen aikana, onkohan se näillä viikoilla vielä normaalia? Nyt siis 9+5.. Oli se kyllä hienosti sivuprofiilissa :)
 
hei summergirl92, mehän ollaan samanikäsiä ja samana päivänä laskettukin :) asun helsingissä poikaystäväni kanssa. ei meilläkään suunniteltu juttu, omaa huolimattomuutta mutta ei harmita yhtään! :D

meillä sairaalaan siis autolla ihan korkeintaan 20 min, en osaa kilometrejä antaa :D mut ei täällä helsingissä välimatkat niin korkeiksi kasva kuitenkaan. Peikko89 eiköhän toi ultraaja ois sanonu jotai jos ois ollu epänormaalia? ehkä se vain nukkui :D

mut nyt pitää juosta töihin!

pikkumini & vauva 10+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta huomeeenta ja tervetuloa uusille minunkin puolesta :)
Tänään on ensimmäinen neuvola, saapi nähdä mitä nuo sanoo kun kävin varhaisultrassa yksityisellä että koska saan seuraavan ultran :p nyt jo pissattaa ja vielä pitäisi 3 tuntia pidätellä, hohhoijjaa.. :D

summergirl92 no sen verran voin samaistua että olen itsekin 20v :D

Maraboude + Olavi 8+3

ei sitten parempaa "nimeä" keksinyt mies asukille..
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hitto tätä epävarmuutta!!!!! Onko muilla jotka on pitemmällä kun minä niin turvotus esim laskenut näillä viikoilla?? Tai että ei mahaa pullota enään niin älyttömästi? Ens ti olis se neuvola ja toivottavasti sillo saadaan sydänäänet kuuluviin, saa laittaa mulle kyllä samantien lähetteen ultrattavaksi jos ääniä ei kuulu! Esikoisen aikaan kuulunut 10+3 ja mulla se neuvola on 10+1!

Anu ja pienoinen 9+2 :heart:
 
anu84: mulla turvotus laskee ja sit se taas tulee, välillä tuntuu et onkohan tuol mahassa sittenkään elämää, mut sit iskee turvotus :D mulla oli eka neuvola 9+6 ja syke löyty tosi vaivattomasti, joten eiköhän se sullaki kuulu sieltä :)

ikäerosta: mulla on esikoinen 04, sit on 06 ja 09, eli näille viimesimmille tulee ikäeroa pikkusen reilu 3 vuotta :)

tT ja Nipsu-N 10+5
 

Yhteistyössä