**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

Tintti. kelalta tulee postissa kirjeet tukiasioista ynnä muista, joissa sitten lukee että äitiyspakkaus saapuu kahden viikon sisällä :) Eli voi ollakin että saat uuden pakkauksen, jos sitä nyt aletaan jakamaan!

Mää nukun kyljelläni. En oo pystynyt nukkumaan selälläni varmaan viidennentoista viikon jälkeen! Painaa ja ahdistaa.

Turvotusta ei oo muualla kuin mahassa välillä. Eli jalat tai sormet ei oo vielä turvonneet ;) Ainakaan liikaa.

Mä oon käynyt neuvolassa 5 kertaa, sit on ollut se np-ultra ja rakenneultra ja niiden lisäksi vielä kaks neuvolalääkäriä. Eli aika tiiviiseen tahtiin on rampattu :D Tosin tänään oli toi mun ylimääräinen lääkärikäynti josta kirjoitin eilen.

Mun onnekseni ja yllätykseseni mut ultrattiin siellä lääkärikäynnillä, olipa ihana nähdä pikkunen! :) :heart: Mutta siis kohdunsuu oli ihan kiinni ja kiinteä, noin 3cm. Eli supistukset ei onneksi ole vaikuttaneet sinne. Vauvan pään koko vastas viikkoja 27, eli aikalalilla kohdillaan. Reisiluu vertasi viikkoa 24+jotain, eli pari viikkoo vähemmän, mutta lääkäri sanoi että se on tarkoituskin, kun oon itsekin näin lyhyt (158cm). Miehenikin on vain noin kymmenen senttiä mua pidempi, eli molemmat ollaan tällasia persejalkoja :D
Vauva oli taas hyvin rauhallisella tuulella neuvolassa, se ei ikinä riehu siellä! Ei ikinä. En ymmärrä :D Tietysti se helpotti tosi paljon lääkärin tutkimusta.

Musta tuntuu että aika menee tällä hetkellä niiiiin hitaasti. Yritän kauheesti olla ajattelematta, mutta 13 viikkoa ja pari päivää enää laskettuun. Uskomatonta :eek: Tuntuu vaan että kauheen hitaasti menee... Huhhuh.

Pinsuli ja pikkunen 26+5 <3
 
Mä oon ollu neuvolassa jo neljä kertaa, seuraava on lääkärineuvola (27+6 vasta, kun aiemmin ei ollu vapaita aikoja).
Tintti, taitaa se ilmoitus tulla Kelasta ensin muistaakseni. Kun siitä pakkauksen myöntämisestähän voi mennä jonkunkin aikaa ennenkuin paketti löytää tiensä postiin. Jos on pankkitunnukset niin Kelan asiakaspalvelun omilta sivuilta voi seurata missä mennään.:) Pitäiski käydä tsekkaan mikä tilanne mun hakemuksilla on.....:p

Kävin tänään läpi vauvanvaatteet. Suurin osa on saatu kälyltä, jolla on 3,5kk tyttö ja muutaman yksittäisen vaatteen oon ostanu ite kirppikseltä / uutena. 56 alkoi olla melkoinen läjä jo!! Ei tarvi ainakaan 50-56 koon vaatteita paljon ostella. Ehkä muutama viiskymppinen yksilö vielä mahtuu mukaan (ainakin unihaalareita, huomasin esikoisen kohalla, että niitä on hyvä olla muutamakin. Mie en ainakaan taia niin usein jaksaa pestä pyykkiä, että yks tai kaks riittäis:D). Ja sukkiksia ja jotain semmosta... Mut sit 62 ja isompia täytyy hankkia, joskin niitähän nyt ehtii kyllä.:) Ostan sit kun saan sen äitiysrahan!

Musta on ihanaa, kun helteet on ohi ja on tullu ihanan viileät syyskelit.:D Mulla oli sama juttu viime syksynä -siis huom, sitä ennen oon ollu kesäihminen henkeen ja vereen, ja mua ahisti jo valmiiksi aina ajatus syksystä. Nyt oon viimeset pari-kolme kk haaveillu, että oispa syksy ja tulispa kirpeitä aamuja jne. Ah, niin ihanat hormonit, niistä tää johtuu.:D Ja vuos sitten oli toooodella iso masu, 10.10. oli esikoisen LA.=) On niin rentouttavaa poltella kynttilöitä, hörppiä teetä, katella ruskan värejä, haravoida, tuoksutella raikasta syysilmaa jne. Pimeekin on aika kiva taas pitkästä aikaa.:) Sade nyt on vähän kökköä kun vettä tulee niinko KOKO AJAN.

Nälkä...SYÖMÄÄN!----->=)

Pisang ja Nuppu 24+0
 
Närästyksestä on tainnut olla ennenkin puhetta, mutta kuinka moni täällä kärsii siitä? Itse oon kärsinyt melkein alusta asti, ja rv 20 tietämillä oksensin ensimmäisen kerran koko raskauden aikana. Silloin en vielä tajunnut syytä oksentamiseen, mutta tänään sitten kamala närästys herätti päiväunilta, ja oli pakko juosta oksentamaan, enkä oo kyllä varmaan ikinä niin paljoa oksentanut, mitä nyt. Hyi olkoon! Vieläkin on pahoinvoiva olo, vaikka närästys kyllä helpotti kahden rennien jälkeen. Mutta siis joka päivä närästää, n. tunti syömisen jälkeen. Joskus enemmän, niinkuin tänään, joskus vähemmän.

Piipu ja Iisakki 26+3
 
Piipu85 Närästää juu! :wave: Kyllä joka päivä pitää jokunen Rennie vetäistä huiviin, yleensä syönnin jälkeen. Sain neuvolasta reseptin voimakkaampaan närästyslääkkeeseen, kun oli pari sellaista tosi pahaa närästyskohtausta, poltteli ihan hirveästi, mutta ei kuitenkaan oksentaa tarvinnut. Tietysti sen jälkeen kun reseptin sain, niin näitä ei oo ollut, mutta luulen että tulee vielä tarpeeseen loppuajasta jos yhtään tuo vauva rupeaa potkimaan ylöspäin... Kannattaa kysellä neuvolasta, josko ne sulle määräis jotain vahvempaa troppia, jos ei ala helpottaa. :) Mulle ainakin sanottiin että ihan turha siitä on kärsiä, kun kerta on apuja keksitty ja ne on raskausaikana turvallisia.

Mä oon käynyt neuvolassa nyt 2 kertaa + 2 kertaa lääkärineuvolassa + 2 ultrassa. Tänään meen taas ihan peruskäynnille, ilmeisesti nyt vuorossa niitä kelajuttuja. :) Hyvä että saa vihdoin nekin asiat vähän rullaamaan.

Turvotusta ei erityisemmin havaittavissa, mutta ehtiihän tuo vielä... :whistle:

Jee, tänään poksuu taas, 24+0!! =)
 
Huomenta mammoille :)

Nukkumisesta kyljelläni nukun, mutta alkaa jo nyt olemaan niin suuri ero normaaliin olotilaan, että tuntuu että kyljen kääntämistäkin varten tarvii herätä. Ja vessassa saa yöllä hypätä. Vähän katkonaista alkaa nuo yöt olemaan.

Närästää joo! Mutta oon vielä selvinnyt Renniellä. Mua on ekan kerran elämässäni närästänyt silloin kun esikoista odotin ja meni hetki ennen kuin tajusin, että se on närästystä. :ashamed: Mulla siis kans se närästys teki myös sellaisen oksetusolon ja en heti osannut yhdistää sitä närästykseen. Sitten vasta kun kerran koitin ottaa siihen pari Renniee, niin jo vain helpotti. :)

Neuvolakäyntejä mulla on ollut nyt 3xterkkarin vastaanotolla, 2 ultraa plus sitten vielä yksityisellä se alkuraskauden ultra. Nyt seuraava käynti on parin viikon päästä viikoilla 29+, jolloin taas ultrataan. Sitten viikoilla 32-36 käynnit kahden viikon välein, 36+ viikolla vielä kokoarvioultra ja sitten käynnit kerran viikossa. Nää siis jos ei mitään ihmeellistä ilmene.

Turvotusta ei oo näkynyt. Edellisilläkin kerroilla oon siltä välttynyt, niin toivotaan että tälläkin kertaa.

Mieli alkaa olla jo pirteämpi. :) Aikansa vaan otti, että tuo pääkoppakin taas pääsi mukaan tähän hommaan. Ja sitten kun sitä vielä turhaan syyllisti itseensä huonosta mielialasta.
Mutta fyysisesti huomaa jo, että raskaus alkaa olemaan jo aika pitkällä. Koko päivää ei enää pysty touhuamaan niin, ettei välillä levähtäisi. Tai kai sitä pystyy, jos on pakko, mutta kyllä sitten sen jälkeen kroppa kiittää kivuilla. Muuten ei oikeastaan vielä paljon muuta ole kuin liitoskivut. Jalkoja ei pysty kunnolla nosteleen ja juokseminen on jo sula mahdottomuus. No, vaapumpa sitten tähän omaan tasaiseen tahtiini. Lasten vauhti on humattavasti kovempi kuin omani. :D

Lynette ja viides muru 26+6
 
Neuvola käynnit niitä meillä on nyt ollu 5(joista 2 on ollut lääkärin tarkastuksia) ja sit 6 aika on loppukuusta. Ultra-aikoja ollut 3 joista kaksi on ollut perus nt-ultra ja sit rakenne ultra, kolmas oli kohdun muodon tarkastamis ultra(josta jäi kyllä niin paska maku suuhun kun vaan voi kiitos lääkärin ja viidakosta karanneen harjoittelijan, mutta hyvä oli tietää että kaikki hyvin ja "epämuodustumaa" ei löytynyt ja jos sielä joku on niin ei vaikuta synnytykseen niin ja merkkas lääkäri neuvolakorttiin petterin liikkeisiin +++ :'D)


Äitiyspakkaus olis nyt haettavissa postista...Hieman pelottaa mennä postiin ja nähdä että kumpi paketti se oikein on. Itse tosissaan tahdon uuden paketin mietinkin tuossa semmoista juttua että joku ketä uuden paketin saa ja haluaisi mielummin vanhan paketin niin mä mielihyvin voisin vaihtaa paketit päittäin :D Siis jos se nyt on se vanha mikä sielä odottelee hakemistaan.

Tuli tossa eilen käytyä s.rasituksessakin ja hyi hemmetti ei se litku ollu kyllä yhtään semmostamitä olin kuvitellut. Täällä meillä se oli ihan vaan keitettyä vettä jossa sokeria, ei minkään laista "extra" makua niinkun joillain on ollut. Ainoot plussat oli kyl se että sokerilitku oli ihanan kylmää ja ei tullut mitään pahoja oloja sun muita siinä odotellessa (oksennus meinas kyllä tulla tokan lasillisen kohalla joka huikalla). Huomenna pitää soittaa ja kysellä vastauksia, uskoisin kyllä et arvot on kohillaan...

Eilisen kävelyn jäljiltä jalat kipeenä,selkä kipeenä ja petteri oli sitä mieltä että nyt ei kävellä(moneen otteeseen meni maha todella kovaks ja välillä alkoi sattumaan ihan toden teolla joten eipä siinä muuta kun stoppia vähän väliä). Joten kait se on sitten pyörällä liikuttava, pitää vaan vähän säätää ajoasentoa on nimittäin todella epämukava.

Petteri 25+4
 
Zarix, eilisessä Iltasanomissa oli, että vanhat äitiyspakkaukset loppuvat todennäköisesti tämän viikon aikana, ja sen jälkeen aletaan jakamaan uusia. Itse pihtaan vieläkin niiden hakemusten lähettämistä, koska en missään nimessä halua sitä vanhaa pakkausta, sillä miehen siskolta ollaan saatu melkein kaikki vaatteet kyseisestä pakkauksesta (ja loputkin tullaan saamaan, kunhan ne nyt ensin jäävät pieniksi käyttäjälle). Tämän kuun lopussa pitäisi viimeistään lähettää hakemus, ja aionkin odottaa kyllä ainakin vielä pari viikkoa. :)


Piipu & Iisakki 26+4
 
Pitkästä aikaa päivää! :)
Täällä masussa möngerretään urakalla, lähinnä yöt pitää heräillä pieni kun heittelee kuperkeikkoja ja hikkakin vaivaa. Mutta silti häntä ajatellessa on vaan niin uskomattoman onnellinen. Nyt alkaa iskias-vaivat palailemaan, niitä mulla oli viime raskaudessa myös.

Olen päättänyt että en hae työn sankaruuden kruunua enää, vaan jos oon liian väsynyt tai kipeä, niin jään oikeasti kotiin. Vielä ei ole tarvinnut jäädä, mutta lähellä on ollut. Hieman enemmän jaksamista vaatii nyt kun ei ole eka lapsi kyseessä ja kuitenkin päivät täyttyy töistä, kun yölläkään ei nuku vaan juoksee pissillä ja kuuntelee möngerrystä, niin alkaahan tuo pidemmän päälle väsyttämään.
Mutta en kuunaan tätä vaihtais mihinkään :)

Minäkin laitoin äippäpakkausen tilauksen viime viikolla vetämään (Kelan paperit siis) ja odottelen vastauksia. Pari päivää on ollut vatsanväänteitä ja pahaa oloa...en tiedä miksi.

Nyt jatkan työpäivää, jaksamista kaikille muillekin pallomahoille! :)

Toivotonko + Toivo(tar?) 23+6 HUOMENNA POKSUU :heart:
 
Piipu85 joo no mekin ollaan 2 kaverilta saatu kyseisen pakkauksen vaatteita. et mielelläni itsekkin ottaisin ton uuden vaikka siinä on joitain tavaroita vähemmän kun edellisessä. Mutta se mitä tarvitsee lisäks ni ei ku kauppaan ja kukkaroa kaivamaan :)
 
Hih, täällä yksi joka hinkuaa uutta äitiyspakkausta niin, että on kytännyt tuota jakoilmoitusta. :p Niinpä laitoin nyt sitten heti hakemuksen vetämään kun ajattelin, että en varmaan ole ainoa joka sitä on pihdannut ja hakemuksia voisi kuvitella nyt tulevan sitten aika kasan kerralla Kelalle.

Kävin tänään ostamassa ensimmäiset pienet vaatteet vauvalle. :heart: Rupesin eilen miettimään kotiintulovatteita ja vaikka meillä on kasoittain vanhoja vaatteita, niin haluaisin vauvalla olevan jotain ihan omaa uutta ensimmäisiksi vaatteiksi.

Harmittaa kun meitä hyvin melkein viisi vuotta palvelleet Emmaljungat tuli tiensä päähän tuossa pari viikkoa sitten. Mies on niitä aikaisemminkin korjaillut, mutta sanoi että nyt ei enää pysty. Ostettiin sitten käytettynä Phil & Tedsit kun saatiin hyvällä hinnalla, mutta nyt kuopusta pari viikkoa niillä kärräiltyäni olen todennut, että ne ei ole meidän tarpeisiin sopivat vaunut. Mä olen liian pitkä ja/tai harpon liian isoin askelin kun pitkiä matkoja kuljetaan ja mun jalat osuu taka-akseliin jatkuvasti. :( Lisäksi se kantokassi siinä on niin pieni ja meidän kaksi ensimmäistä lasta olleet niin pitkiä ja nopeasti kasvavia (minkä lisäksi talvella tarvii olla sitä muutakin lämmikettä tilaa viemässä siellä kopassa), että rupesin epäilemään senkään toimivuutta alkua pidemmälle. Jos joku on ollut erityisen tyytyväinen omiin vaunuihinsa, niin suosituksia otetaan ilolla vastaan. Ja mielellään perustelujen kera. :) Mä olen pitkä (yli 170cm), asutaan kaupungissa, tilaa on vähän ja kävelen kärryjen kanssa vähintään 5 km päivässä reippaassa tahdissa. Tuplia ei tarvita, nykyinen kuopus on vauvan tullessa jo lähempänä 3v.

Filuuri 26+
 
Täällä myös tänään sokerirasitus kärsitty, jos näin voi sanoa..oli kyllä aika heikkoa se eka tunti litkun juomisesta.. Sain tuloksetkin jo tänään, paasto 4.7, 1h 5.3, 2h 5.4, eli hyvin läpäistiin :) Ekan sokerirasituksenkin tulokset oli oikein mallikkaat. Oikein ihmetyttää, kun kuitenkin tuota ylipainoa on melkein 40kg....
Meillä vaunut ovat siis Emmaljungan Duo Edge Combit, väri Pro Coffee. Halusin välttämättä tuon "vanhan" värin... En tykännyt siitä uudesta ruskeasta.. Eli ihan uusina tulevat meille :)

Tytteli_89 & pojupapu 25+2 :)
 
Närästys tullut kuvioihin täälläkin, yleensä iltaisin, onneksi Renniellä saanut talttumaan.

Neuvoloita on ollut 2 + 1 lääkäri ja ultrat x 2, joten toista odotellessa välit harventuneet huomattavasti. Ei kyllä haittaa, ei tarvi miettiä puntaria koko ajan. ;) ei vaan mulle ihan riittävästi.

Oikein harmittaa, ettei äippäpakkausta tällä kertaa tule, kun niitä tavaroita on niin ihana hiplata, mutta se rahakin tuli tarpeeseen. Ja esikolta on kaikki tarvittava kasassa ja kavereilta tulossa poikien vaatteita, joten kaikkea on enemmän kuin tarpeeksi. Esikoinen oli myös kova pulauttelemaan, joten vaatetta niin paljon ettei tarvi jatkuvasti pyykätä.

Voikaahan paksusti!

Napsutin ja pikkuinen 26+0 poks!
 
Huomenta päivää.
Todella outo väsymys tullut...Ei saa päivisin mitään aikaseks :(Ärsyttää suunnattomasti ku saa oikein pinnistää ja ponnistaa että saa edes tiskit tiskattua.

Äitiyspakkaus tuli eilen haettua ja vanhahan se sieltä tuli :/ Mutta siinä kun levitin koko paketin sängylle ni totesin että koko paketissa ei ole kun yhdet housut jotka ei tule käyttöön. Toisin kun tuossa uudessa oli aika montakin joten olen kyllä tosi tyytyväinen tohon vanhaan pakettiin(vaikka osa bodeista ja muista onkin sitten tuplana :D ) Inventaariokin tehty ni ainoot pakolliset ostokset olis enään rattaat ja turvakaukalo. Sit olis tämä talo kirjaimellisesti valmis pojan tulemiseen :D

Mietin tossa että miten ihmeessä mä jaksan odottaa että pääsee pinnasängyn kasaamaan ja laittamaan kuntoon ja vaatteet pesemään ja laittamaan kaappiin :DD

Ainiin ja tänään pitää soittaa sr tuloksista, toivon tosiaan et arvot pysyny hyvinä.

Väsynyt mamma & petteri 25+5
 
Pirskatti, alkoipa aamu hehkeissä meiningeissä. : / Tuli bussissa huono olo, oli ihan hirveän kuuma kun joku patteri puhalsi just siinä mun kohdalla ihan täysillä. Piti sit jäädä puolimatkassa pois, kun tuntui että pyörryn just. Istuskelin sit pysäkillä 10min ja hengittelin raitista ilmaa, söin sokeripalan ja salmiakkia ja jatkoin matkaa seuraavalla bussilla. Pääsin töihin asti sentäs. Eipä oo taas ollutkaan tuota heikotusta moneen päivään, kun pysynyt lakulla&salmiakilla kurissa.

Eilen neuvolassa oli arvot ihan kohdillaan, HB 115 (sama kuin viimeksi), verenpaine 117/72 (paljon korkeampi kuin kotona), pissa puhdas (jee!) ja paino oli noussut n.7kg (kotipuntari näytti kyllä vaan 6kg nousua :D). Sydänääniä en muista, mutta ihan samaa luokkaa kuin ennenkin. Sf-mitta 22. Sokerirasitukseen ei nyt tarvikkaan mennä vielä ensviikolla, vaan aikaa siirrettiin kuun vaihteeseen.:) Ei kuulemma oo nyt mikään kiire, kun heikotus johtuu verenpaineesta. Kelan lappusia tuli, pitää niihin nyt tutustua sitten. Laittelen menemään tässä ensviikolla tai seuraavalla, miten nyt ehdin täytellä ja saada niistä jotain selvää. :D Milloin teillä isit aloittaa isyysloman? Mietittiin, että olis ihana kun vois jäädä sopivasti just synnytyksestä, mutta eihän sitä tiiä milloin se oikein syntyy??

Tekis mieli vaan torkkua viltin alla. Neuvolantätikin sanoi eilen, että mees nyt siitä hus levähtelemään kotia ja ota vaikka päiväunet. :D Neuvolan määräys! :D Ihana viikonloppu, en jaksais enää yhtään työpäivää!!

Nöhveli & pikkumöykky 24+1
 
Meiän isi jää mitä luultavimmin isyyslomalle heti vauvan synnyttyä kuten viimeksikin.:) Onneksi sitä ei tarvi tietää etukäteen milloin jää, kun isyysrahaakin voi hakea vasta takautuvasti (tai vauvan synnyttyä).
Nyt meiän isi on isäkuukaudella esikoisesta. Ihanaa kun se on kotona.<3<3

Täällähän ensimmäisillä on alkanut jo viimeinen raskauskolmannes, onnittelut kaikille virstanpylvään saavuttaneille!:flower: (nii eikös rv 27 ala se 3/3?) Mulla itellä on vielä pari viikkoa matkaa sinne...=)

Ja ens viikolla se sokerirasitus, öyh...: / Meni viimeksi ihan hyvin, pientä heikotusta vaan oli, mutta litkunkin sain juotua ihan reippaasti jne. Meillä kun ei pääse mihkään pitkälleen (tai ehkä pääsis jos menis erikseen sitä pyytämään), vaan pitää istua siellä missä muutkin labraan tulijat istuksii... Mut onneksi voin jättää pojan isin hoiviin kotiin niin ei tarvi sitä sentään vahtia siellä samalla.:p
Esikoinen ainakin villiintyi koko päiväksi siitä sokerilitkusta, saa nähä käykö tälläkin kertaa niin, todennäköisesti.:D

Pisang ja Nuppu 24+2
 
Meilläkin isukki jää toivottavasti heti syntymän jälkeen isyyslomalle. On hän ainakin töissä jo sanonut, että 6.1 on laskettu aika, ja niihin aikoihin hän jää pois, eikä kuulemma pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta työ on sellaista, että saattaa ihan hyvin viivästyä isyysloman alku päivällä-parilla.

Ja tämä mamma sanoi kans töissä, että laskettu aika on 6.1, että niihin aikoihin jään vasta pois. :) Riippuu tietenkin siitä, miten sitä jaksaa ja pystyy, mutta työ on helppoa istumatyötä tietokoneella, ja kotona ollessa tekisin varmaan samaa kuin töissä, eli istuisin koneella, sillä erotuksella että töissä ollessani saan äitiyspäivärahan (joka tosin on silloin vielä minimi) lisäksi myös täyden palkan. Kaikki raha tulee kyllä tarpeeseen, kun vauvalle pitää ostaa kaikki, siis pinnasänky, hoitopöytä, sitteri, turvakaukalo ja kaikkea muuta tavaraa, plus joululahjoihin ja muihin jouluhärpäkkeisiin menee tolkuttomasti rahaa, ja muitakin isoja hankintoja on tiedossa ennen vauvan tuloa. Meidän 16 vuotta vanha pyykkikone ei oikein enää pese hyvin pyykkiä, joten uusi vekotin on pakko ostaa. Ja pikku-Iisakki ei mahdu meidän viekkuun nykyisessä 120cm leveässä sängyssä, joten uusi sänkykin pitää ostaa. Onneksi tulevat mummu ja pappa kustantavat meille vaunut.

Sanoin jo pomolle ja työkaverille, että saavat sitten viedä mut synnyttämään, kun sairaalakin on 1,5km päässä työpaikalta. :) Kotoa sairaalaan puolestaan on 45km.

Minkälaisia hankintoja teillä muilla on tiedossa?

Piipu & Iisakki 26+5
 
pisang Joittenkin laskureitten mukaan kolmas kolmannes alkaa jo 25+0 :) Mutta joidenkin nyt tässä myöhemmin.

Miten musta tuntuu että oon ainut joka EI joudu sokerirasitukseen?? Kaikki vaan puhuu siitä :D Tosin oon aika iloinen ettei mun tartte käydä sitä läpi.

Meidän isukki ei voi ottaa isyyslomaa, kun siltä lähtee muuten koulu alta. Tämä johtuen siitä, että tuo koulutusala lopetetaan tasan silloin kun hän valmistuu, eli neljän vuoden päästä. Siinä ei auta ottaa yhtään mitään ylimääräistä vapaata, kun toisessa päässä ei ole mitään mistä ottaa sitä takaisin. Tosin, miestä ahdistaa koko vauvatilanne, joten eipä se varmaan innolla kotiin jäiskään... :/

Navassa riehutaan ihan mukavasti :) Rupee potkut jo pikkuhiljaa oikein sattumaan, kun niin kovaa riehuu. Kaikki on muutenkin noin vauvan osalta hyvin, ainakin siltä vaikuttaisi!

Isoja hankintoja mulla on vielä vaunut. Oikeastaan loput tulee kavereilta, lukuunottamatta tuttipulloja ja näitä pieniä ostoksia. Ja jotain vaatteitakin haluan ostaa itse :)

Pinsuli ja pikkunen 27+0 *poks* !! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
turvotusta ei ole ollut koko raskauden aikana, mutta vielä sitä ehtii ilmaantua

Nukkuminen on vähän niin ja näin.. Yleensä tykkään nukkua vatsallani, mutta nyt sekin on jo pois suljettu vaihtoehto.. Selälläni pystyn kyllä olemaan mutta en osaa nukahtaa.. Kyljellään nukkumiseen ostin avukseni sellaisen pitkän vartalotyynyn. se helpottaa pysymään kylkiasennossa, enkä siis käännä itseäni kieroon ja osittaiseen kylki/vatsa-asentoon..

Närästys on täällä lisääntynyt, mutta ei niin pahaksi että tarvitsisi lääkitä. Olen myös huomannut sen että allergialääkkeen tarve on vähentynyt raskauden edetessä.. ennen tarvitsin pillerin päivässä, mutta nyt ei tarvitse edes joka toinen päivä.. :D

Äitiyspakkausta odotellaan kovasti... tilaus on kelan sivujen mukaan laitettu viikko sitten,joten odotettavissa ehkä piakkoin.. saa nähdä kumpi sieltä nyt sitten tulee..

Neuvola oli eilen ja kaikki oli edelleen hyvässä kunnossa...
kokonaispainonnousu nyt kaikkiaan 6.8kg,
hemoglobiini oli ruhtinaalliset 133(ilman lisärauta) :)
murmelin sykkeet edelleen siinä 150
verenpaineet hieman kohonneet edellisestä kerrasta, mutta ei vielä mitään mistä pitäs huolestua

Hyvillä mielin jatkan siis vatsan kasvatusta
 
Tuli tuosta Pinsulin miehen ahdistuksesta mieleen, että miten teidän muiden miehet on suhtautuneet tulevaan vauvaan, varsinkin te, joille on ensimmäinen tulossa? Meillä odotellaan jo ihan innoissaan alun ahdistusten jälkeen. Mies pusuttelee ja silittelee massua, kyselee jatkuvasti voinnista ja vauvan liikkeistä, tunnustelee liikkeitä, ihastelee isoa massua, suunnittelee tulevaa jne. :heart:
 
Meillä isi on suhtautunut aika samalla tavalla kuin Piipulla. Kovasti kokeilee masusta potkuja, juttelee masulle, huolehtii mun jaksamisesta. :heart: On sanonut, että hyvillä mielin oottaa vauvaa tulevaksi, ja haluaa olla sitä mukana hoitamassa. Lomat aikoi pitää kaikki mitä vain saa, että ehtii olla myös vauvan kanssa kotona. Ei kuulemma hirvitä synnytys eikä vauva-arki, vaikkei kummallakaan oo pienistä vauvoista juuri kokemusta. :)

Tyynystä puheenollen: mä nukun nykyisin sellaisen suuren ja pitkulan pehmoelukan kanssa, se on ihan täydellinen tukityyny yöllä, kun sen saa sopivasti ujutettua jalkojen väliin ja samalla se on sopivasti tuossa edessä estämässä mua kääntymästä mahalleen tai tippumasta sängystä. :D Empä silloin vuosia sitten ostaessa arvannut, että se tulisi tähän käyttöön joskus. ;)
 

Yhteistyössä