¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ KESÄKUU

Huomenta,

Nyt alkaa oikeasti hieman kyrsiä. Kuten ajasta näkyy olen taas herännyt viideltä, syönyt aamupalan ja nyt kuuntelen kun koko muu perhe tyytyväisenä tuhisee yläkerrassa. Ihan käsittämätöntä! Väsyttää niin että päätä särkee mutta jostain syystä mä olen nyt 1,5 vkoa herännyt aina ennen puol kuutta, parhaillaan heti neljän jälkeen. Illalla olen sitten kuuden jälkeen aivan kuollut ja pahaolokin hiipii kylään kun on niin naatti. Muilla tätä ihanaa oiretta? Mä en kestä jos tätä jatkuu loppuu saakka.....

Muuten pahaolo alkaa pikku hiljaa helpottaa, eikä ole enää koko ajan öklöttävä olo. Väsy sen sijaan on tullut jäädäkseen, johtunee myös varmaan näistä mun aamuherätyksistä. Hieman on alkanut mietityttämään että onko tuolla masussa enää mitään elämää mutta niitä ajatuksia nyt varmasti on kaikilla vähän väliä. Olen jopa miettinyt sen kotidopplerin ostamista mutta hieman mietityttää että jos en sitten joku ilta löydäkkään sydänääniä niin siitähän se riemu vasta alkaa. Onko joku jo hankkinut sellaisen/kokemuksia?

Onko teillä muuten tyttö/poikaoloja? Mä oon jotenkin alusta asti asennoitunut siihen että masussa asustelee tyttö. Juttelinkin miehelle että "sitten tytöt sitä ja tätä". Mies aina välillä muistuttaa että voihan siellä olla poikakin....Musta tyttö ois vaan jotenkin niin kiva kun meillä on tota esikoisen vaaleanpunaista aikasta paljon ;) Tietenkin päätoive mulla on että terve ja poika on tietenkin ihan yhtä tervetullut taloon kun tyttökin.

Kävin jo nopeasti tutustumassa (malttamaton kun olen) uuteen äitiyspakkaukseenkin ja en kyllä ole yhtään varma otetaanko me sitä. Esikoisen pakkauksesta on vielä kaikki kamat tallessa ja loppujen lopuksi niitäkin tuli toppapussia lukuunottamatta käytettyä tosi vähän. Nyt pakkaus on vielä poikamaisempi kun viimeksi....mutta toisaalta se rahakorvaus on tohon tavaramäärään verrattuna ihan naurettava ja se toppapuku näytti tosi kivalta. No, onneksi tätä kerkiää vielä pohtia. Mitä olette muut ajatelleet jotka odotatte sisaruksia?

No niin, ehkä vielä kuitenkin käyn kokeilemassa josko jonkun tunnin saisin täydellä masulla nukuttua...

Wellmu, 10+0, POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Me otetaan äitiyspakkaus rahana. Esikoiselle aikanaan otettiin pakkaus ja muutoin jäi aikalailla käyttämättä, mutta makuupussi oli hyödyllinen. Ei ole kauaakaan aikaa kun mies törmäs vaatehuoneen perällä tuohon makuupussiin ja ihmetteli mikä ihmeen vauvanpeitto siellä oikein oli. Toki tuo makuupussi on jo sitten 13vuoden takaa, mutta hyvässä kunnossa on ja koko ajan näiden vuosin ajan on ollut ajatus että se viel joskus tulee käyttöön:).

Mulla on olo kääntynyt poikaoloksi, mutta johtunee läheisten hyväntahtoisesta "painostuksesta". Isot tytöt haluais pikkusiskon, mutta toki yks poikakin perheeseen mahtuis. Makeeta ei tee kovinkaan mieli ja karkista tulee paha olo.

Mites muilla töissä kertominen? Mä olen siis pomolle jo sanonut ja muutamalle lähimmälle työkaverille, mutta muille selviää lomien jälkeen heinäkuun lopulla, elokuun alussa. Silloin varmaan ei enää peittävistä telttamaisista työvaatteistakaan ole apua.

Ultra on viikon päästä! Mutta sydänäänet kuului tällä viikolla ja olo luottavainen(y).

Hyvää juhannusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tyttö ois kiva saada joukkoon, ku on niin paljo poikia tullu viime aikoina tutuille. Ja tytölle ois nimi vaihtoehtojaki, mutta mikään pojan nimi ei kuulosta kivalta. :D No mutta olkoon kumpi vaan, kunhan olis terve. :)

Me otetaan kyllä äitiys pakkaus. Sielä on niin paljo kaikkea ja se raha summa siihen verrattuna on ihan naurettavan pieni. Vilkaisin sitä tuosa pari päivää sitte ja onhan se omaan makuun ainaki vähä poikamainen, mutta ei voi mitään. :)

Vielä muutama tunti töitä ja sitte juhannuksen viettoon. Mukavaa juhannusta siis kaikille! :)
 
Kenelle se pitikään laittaa yv facebookryhmään pääsystä? Vaikka itse kyllä mielelläni täällä kirjoittelisin, mutta on kyllä aika hiljaista :(

Eilen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. :)ihanaa <3 niskaturvotusta oli hankala mitata, kun kaveri oli niiin hankalassa asennossa, mutta 1mm tuli sille mittaa.

Nyt voi taas hetkisesksu hengähtää. Mä niin toivoisin tyttöä, kun kaksi poikaa ennestään. Pojalle toki löytyisi tykötarpeita ja silleen :)mä en ota äitiyspakkausta, ainakaan näillä näkymin. Katsotaan muuttuuko mieli:)

Viikkoja jo 11+6. Hurjaa tää ajankulu
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Täällä ilmoittautuu mukaan uusi tammimasu (la 19.1.), ennestään on yksi poika, joka nyt 1 v 3 kk :) Yritin lähettää muutama päivä sitten nimimerkille Iloksi yksityisviestiä, että haluaisin liittyä facebook-ryhmään. En saanut vastausta viestiini. Sen sijaan joku mielestäni tuntematon henkilö (etunimi alkaa K:lla) lisäsi minut fb-kaverikseen. Mihinkään ryhmään minua ei ole kuitenkaan lisätty. Olisi kiva päästä mukaan ryhmään, koska enemmän tulee Facebookissa hengailtua kuin täällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Hei ja tervetuloa kaikille uusille!
Muistaakseni teidän täytyy hyväksyä K kaveriksi ensin jotta hän voi lisätä teidät fb ryhmään.
Fb ryhmä on tosi aktiivinen ja ihania ihmisiä täynnä.
Hyvää Juhannusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tervetuloa uusille! Me tuskin otetaan äitiyspakkausta, kun siitä ensimmäisestä on jäljellä ne kaikki tavarat joita käytettiin (peitto, makuupussi, toppahaalari, villa-asu). Otetaan se mitätön rahasumma ja ostan sillä kivoja pikkuvaatteita!

Muutoinkin on paljon tavraa ja vaatteita säilössä esikoisen tiimoilta, joten mitään isoja hankitoja ei tarvitse tehdä.

Itselläni on tyttöolo, mutta ystäväni sanoi että hänen mielestään se on poika (kun tällä kertaa on ollut niin henkisesti raskas raskaus ja hänellä oli pojasta sellainen). Uskon, että tällä kertaa selvitetään sukupuoli ihan käytännön syistä (säästetäänkö tytön vaatteet).


Hyvää juhannusta!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Päivityspyynnöt punaisella tai omalla rivillään, niin erottuu. Muodossa:

Laskettu aika
Nimimerkki / ikä / kuinka mones / synnäri


KIITOS!

Ylläpidän listaa tämän kuukauden ajan, mutta heinäkuun alussa toivon jonkun muun aloittavan uuden ketjun. Jos keskustelu täällä on kovin hiljaista, ei varmaan ole tarpeen tehdä enää kuukausikohtaisia threadeja.

Ohjeet fb-ryhmään liittymiseen löytyy tämän ketjun ensimmäiseltä sivulta. Siellä on myös ryhmän säännöt, joihin on toivottavaa hetimiten tutustua.
Jos ryhmään mielii liittyä, on tosiaan ensin hyväksyttävä K:n kaveripyyntö. Muuten hän ei voi liittää mukaan ryhmään.

Mä en jatkossa listan päivitystä lukuunottamatta kirjottele tänne palstalle. Jatkan siis vaan facen puolella. Siellä on tosi aktiivinen ja hyvä porukka, suosittelen kyllä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa!
Itsellä on vielä nt-ultraan piinaavat kaksi viikkoa, mutta laitan nyt Iloksi:lle kuitenkin pyyntöä fb-ryhmään :)

Ympärivuorokautinen etominen on onneksi alkanut helpottaa, ja hyvä niin sillä voinnit alkoi olla jo aika uuvuttavia. Väsymystä löytyy kyllä mutta jostain syystä nukun silti tosi huonosti. En haluaisi töissä kertoa kaikklle ennen ultraa , mutta maha on kyllä sellainen pallo,.etten tiedä onko tämä uutinen enää kellekkään :D

Wamppula 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tiistaina on meidän "treffit" kun pääsee toukkaa näkemään :) sit ehkä harkitsen facea, kun täällä on niin hiljaista.. Vertaisryhmä on kuitenkin aika kiva juttu olla olemassa..

Taas pakottelee mahaa vaikkei etomista olekaan. Tottumiskysymys varmaan :p
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moikka!
Ja alkuun pahoittelut, kun minulla faceryhmään lisäilyt laahaa perässä. :unsure: Puhelimella surffaan pääasiassa ja välillä en muista/ehdi käydä kurkkaamassa onko tullut uusia pyyntöjä.
Yritän olla ahkerampi jatkossa! Ja laittakaa muistutus, jos pyydän kaveriksi (usein yöllä) enkä sitten muista heti lisätä ryhmään :)
(Jos arveluttaa, että kaveripyynnön laittaja on joku muu kuin minä, niin voihan pyynnön laittaa ympäripyöreästi, että Hei, lisäätkö minut ryhmään? niin ei tule paljastaneeksi hommaa, jos sattuukin olla joku muu kaveriksi pyrkijä)

Vielä ryhmä on reilun kuukauden verran "auki", ihan siitä syystä, että kun jengi saadaan kasaan, niin päästään sitten tutustumaan rauhassa. Uusien tuleminen joukkoon aina vähän jännittää, jos tuleekin joku tuttu tms.
Ja ryhmässä jutellaan oikeesti ihan kaikesta ja tosi aktiivisesti ja luottamuksella. Meillä on käytössä ns. päiväketjut (joka päivälle oma), jotka on tarkoitettu vapaalle höpinälle aiheesta kuin aiheesta, pääasiassa kaikkien päivän kuulumisia (helpottaa esim puhelimella selaavia yksi viesti, jota seurata). Eilisessä (lauantain) viestissä oli 74 kommenttia, eli keskustelua on piisannut :)

Jos aktiivista vertaistukea kaipaa tässä vaiheessa, niin ehdottomasti se face on paras paikka <3 Siellä ollaan kaikki samassa veneessä, eli jos se jännittää, että joku tuttu saa etukäteen tietää, niin samalla se paljastuu se toinen osapuoli. :)

Okei.
Noh, se siitä mainospuheesta. :D

Kuulumisia sen verran, että tiistaina on niskapoimu-ultra ja pientä jännitystä aiheuttaa veriseulan tulos, jota kanta.fi:stä tiirasin ja totesin, että se on tuplasti viitearvoissa ja aloin sitten asiaa miettiä.
Luultavasti kaikki on ihan ok, mutta ... parasta varustautua myös toisenlaisiin uutisiin.

Tänään, sunnuntaina menossa 12+6!
Minne aika juoksee?

Tsemppiä kaikille ja hyviä oloja!

iloksi ja Lahja <3
 
Hei! Haluaisin liittyä joukkoonne. LA on 15.1. Pitkän (4vuotta) odotuksen ja monien pettymsten jälkeen vihdoinkin plussasin. Olin jo mennyt lapsettomuushoitoihin, mutta tämä pikkuinen yllätti lääkärinkin. Haluaisin päästä myös faceryhmään, mutta en löydä ryhmää "iloksi" jotta voisin laittaa lisäyspyynnön. :( Muoks. Tajusin tuon lisäyshomman. Oon tosi vähä käyttäny tälläsiä foorumeja ennen. :) asia kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Hei! Haluaisin liittyä joukkoonne. LA on 15.1. Pitkän (4vuotta) odotuksen ja monien pettymsten jälkeen vihdoinkin plussasin. Olin jo mennyt lapsettomuushoitoihin, mutta tämä pikkuinen yllätti lääkärinkin. Haluaisin päästä myös faceryhmään, mutta en löydä ryhmää "iloksi" jotta voisin laittaa lisäyspyynnön. :( Muoks. Tajusin tuon lisäyshomman. Oon tosi vähä käyttäny tälläsiä foorumeja ennen. :) asia kunnossa.
Sun pitää hei laittaa täällä kaksplussalla yv nimim. Iloksi. se lisää sut kaveriksi ja sen jälkeen kun olet pyynnön hyväksynyt, hän voi lisätä sut tammikuun tuikkeet 2016 faceryhmään.
Onnea plussasta. Ihanaa kuulla näitä hyviä uutisia vauvan tulosta
 
Voihan vaivat. Ei kannattaisi näköjään alkaa tähän hommaan näin vanhana. Nyt oli ongelmaa, kun en saanut pissattua. Kohdunlaskeuma vaivaa niin se oli syy. Piti lähteä juhannuksen kunniaksi katetrointiin ja 900ml tuli virtsaa. Huhheijaa. Oon jo käynyt äitiyspolilla 3kertaa ja viikkoja 12+2. Kuinkahan paljon täällä vielä tulee käytyä.

Se on kuulkaa hyvä hankkia lapset nuorina
 
Tervetulloo kaikille uusille! Harmi vaan et tää palsta näyttää vähän kuolevan pystyyn ko kaikki kaikkoaa tuonne facen puolelle... Itekki mieluummin täällä kirjottelisin, mut pitää nyt viel kattoa.

Tääl oloissa vähän paranemista tapahtunu, pahaaoloa ei ole enää ihan 24/7 vaan sillon vaan ko unohtaa syyä parin tunnin välein. Uutena oireena tullu kyl valkovuodon lisääntyminen!! Tosi rasittavaa ko saa pyyhkiä ja pyyhkiä ja pyyhkiä vessassa ;)

Muuten ollu elämä mukavaa ko esikoiselta (7kk) sain yösyötöt pois niin saa nukkua ruhtinaaliset 8h! Tääl kivat ilmat ollu ja ulkona ollaan oltu ja lenkillä käyty ja jäätelöä syöty:) Mukavaa kesän jatkoa kaikille ja toivottavasti tääl meitä jonkuverran kumminki pysyis.

peikko 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
No jos mäkin nyt sitten rohkenisin liittyä porukkaan, kun taustalla oon ollut tähän asti ja hiipuvaa keskustelua tiiviisti seurannut. Ehkäisyttä 10/13 lähtien, kaksi keskenmenoa taustalla (3/14 ja 2/15) ja nyt kolmas yritys meneillään.

Tää raskaus on ollut erilainen aiempiin verrattuna, on ollut heikotusta ruokailujen välissä, ihmeellisiä ruokahimoja ja monet suosikit on puolestaan alkanut ällöttää. Ei maistu enää mausteinen jauheliha ja valkosipuli samaan malliin, vaan ruisleipää ja appelsiinejä menee.

Varhaisultrassa kävin 7+1, alkio vastasi kokoa ja sykekin löytyi. Siitä huolimatta kovin skeptinen olo on vieläkin, sillä edellisessäkin raskaudessa syke löytyi ja pari viikkoa sen jälkeen todettiin keskeytynyt keskenmeno. Nyt odotellaan nt-ultraa, joka onkin heinäkuun toisella viikolla. Siihen asti mennään epäilevänä, mutta toiveikkaana, että kaikki on ok.


Muita tuttuja ei samassa tilassa olekaan, joten vertaistukea vaillahan tässä on. Ehkäpä sinne faceenkin sitten :)

16.1. / Skurre / 33 / 1. / --

Skurre 10 + 0
 

Yhteistyössä