Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Ihana kuulla kumpaa sukupuolta on kaikille arvailtu ja mukava kuulla että kaikilla menee hyvin :) s-h-h onnea ultraan!

Munki pitäisi kyllä käydä vähän kirppareilla pyörimässä, jos sieltä löytyis vähän käytettyjä vaatteita ja kehtokin olis kiva löytää edullisesti. Vaatteita on tullut hankittua ihan kivasti ainakin tulevan mummon puolesta :LOL:. Onko teillä vanhemmat kuin innoissaan tulevasta lapsenlapsesta?
Voi että mua on alkanut jännittää kuinka se elämä muuttuu vauvan tultua ja synnytyskin jännittää ihan kamalasti :rolleyes:

Vointeja kaikille! ann-86 ja pampula 21+5
 
Vanhemmat on innoissaan. Mun vanhemmilla on kaks lastenlasta (mun isoveljen), mutta nyt kun oma tytär saa lapsen, niin on eri juttu. Meijän äiti ainakin tosi innoissaan ostamassa vaatteita, mut on viel hillinny itteään. Jotain alkanu kyllä kutomaan jo :) Miehen äiti on myös tosi innoissaan ja sanoi, että hemmottelee meijän vauvan piloille, kiva juttu :LOL:

Mua ei jännitä synnytys viel ollenkaan! Siihen tuntuu olevan kuitenkin viel aika paljon aikaa. Mut sit toisaalta aika vähän aikaa, kun tää syksy menee varmaan vauhdilla ja joulu tulee niin äkkiä, ja sitten onkin kohta jo tammikuun loppu (mulla siis oli la 27.1). Elämä varmasti tulee muuttumaan, se tietty jännittää, mutta silleen hyvällä tavalla :) Kyl se siitä ann-86 :):) Onneks voi tänne tulla aina purkamaan!!

Onko teillä muuten ollut liitos-ja/tai venymiskipuja? Musta tuntuu, että mulla tulee aina n. kuukauden välein, kun massu kasvaa! Tälläkin hetkellä on eilen ja tänään ollu ja ne tuntuu varsinkin pyöräilyn jälkeen ja jos oon istunu kauan (istumatyö). Niin ja yön jälkeen tänään oli vähän tuskaa laittaa sukkia ja kenkiä jalkaan kun piti kumartua. Ainakin uskon, että ne on venymiskipuja, kun aina ne on osunu just niihin aikoihin, kun on muutenki huomannu mahan taas kasvaneen. Kyselin kyllä viimeks neuvolassa sitä ja täti siellä ainakin sanoi, että kuulostaa venymiskivuilta. Vähän ne kyllä pelottaa. Kysyn varmaan taas ens kerral, se on kyllä vasta syyskuun loppupuolella.

No, mutta, vointeja myös kaikille!

s-h-h ja "tyyppi" 19+6
 
Heippa kanssasiskot :wave:
On kyl niin kivaa lukee teidän kuulumisia ja ajatuksia!
Omat ja mieheni vanhemmat on ihan hurjan innoissaan kyllä hih! Mutta onneksi eivät hössötä, sitä mä en kestäis jostain syystä. Kyllä on kivaa ja spekuloida tulevaa mutta samalla on myös välillä kivaa puhuuu ihan muista asioista. Olehan mä muuten ihan sama ihminen paitsi että olen raskaana, en ole pelkästään ihminen joka on paksuna jos ymmärrätte? Kuten s-h-h kirjoitit niin taitaa se jotenkin olla vanhemmille aika jännä juttu ku oma tytär saa lapsen :) Munkin isoveljellä on lapsi, maailman ihanin poika ja isovanhempien silmäterä mutta kyllä ne huomattavasti enemmän kyselee mun vointeja ja tuntemuksia kun veljen vaimolta aikoinaan.
Synnytys tuntuu todella kaukaiselta asialta vielä, tuntuu siltä että käsittelee aina yhden vaiheen kerralla. Eli missä viikoissa menee ja mitä tuntemuksia tai muutoksia huomaa ja jotenkin synnytys on vielä jos kaaaukana niin ei osaa vieä edes stressaa sitä. Varmaan sit kun mamma loma on alkanut niin jää aikaa siihen sopivasti :p
Täälläkin on ollut kipuja joita ajattelin että oli kohdunkasvu kipuja aluksi ja sit liitoskipuja..mutta vatsaa vaan ei kuulu. Nyt on pari iltaa ja yötä ollut kipuja niin että on ollut hankalaa nukkua niin luulen että se vatsa lähtee nyt kasvamaan :LOL: Kivut ei ole ollut vihlovia tai muutenkaan kovia mutta sellasia aika perus vatsakipuja niin en ole huolestunut.
haleja kaikille!
 
voi perse sanon nyt suoraan.. olin kirjottanu vaikka kuinka paljon ja sit käsi osu läppärin hiireen ja kaikki katos.. eikun alusta...

Liitoskivuista, niin uskon että mun lonkkakipu on juurikin sitä.. Neuvolatäti sanoi sen olevan ihan normaalia. Mulla siis oikee lonkka välillä niin kipee et hyvä ku käveleen pääseen. Sit jos makaa selällään sängyssä ni monesti sattuu. Ja voi jummi jos erehtyy makaan sohvalla jalat koukussa niin et polvet on ylöspäin niin ei taho seisomaan päästä ku tuntuu ettei jalka kestä painoo ollenkaan... jalan suoristaminenki sattuu..

Synnytys ei jännitä vielä, mutta uskon jännityksen tulevan peliin mukaan sitten ku laskettuaika alkaa lähenemään..

Mun äiti on kyllä ihan intona tulevasta vauvelista ja mitä näkyvämmäks raskaus tulee sitä enemmän se alkaa hössöttään =) Onneks se hössötystä mun osalta laannuttaa nyt se, ku veljelle synty keskiviikkona pieni tytöntyllerö niin saa sit tuore mummu höösätä sitä =) Mun äiti sanoki, et sil menee sit varmaan koko palkka vauvan vaatteisiin ku meilleki syntyy, ku ei se malta sit olla ostelematta vaatteita :D

Ihanaa että kaikilla tähän mennessä hyviä ultrakuulumisia, toivottavsti sama meno jatkuu loppuun asti =) Ja s-h-h, tuuppas kertomaan omia ultrakuulumisia, muistaaksenihan se tänään on ku sulla ultraan aika :D

Munki pitäs kirpparille lähtee kierteleen ku sais vaan miehen mukaan ;D Pääsis osteleen pienelle vaatteita =) Tosin hyvä vaan ku ei vielä olla osteltu niitä ku ei niille mitään paikkaa olis missään. Just tänään vein asuntohakemuksen kaupungin vuokrakämppiin jos sieltä löytys isompi asunto meille.. Pääsis sit kunnolla laitteleen pienelle kaiken valmiiks =) Serkultakin varmasti tuun saamaan vaatteita, ja sanoinki sille, ettei mitään kiirettä, jos vaikka muutto saatas eka pois alta niin ei olis sit niin paljoa kannettavaa =)

Mulla oli neuvola keskiviikkona ja neljän viikon aikana ei ollu paino noussu ku 600g mistä neuvolatäti oli tosi tyytyväinen :D Pikkuisen sydän sykki oikein terhakkaasti ja muutenki mulla kaikki arvot oikein hyvät. Tästä on siis hyvä jatkaa, varsinkin nyt ku on liikkeetki alkanu tuntumaan ihanasti =) Varsinaisesti potkija ei vielä tunnu, mutta sellasta tunnetta ku pikkunen heittäis kuperkeikkaa mahassa =) Nyt vaan odotellaan et liikkeet alkais tuntumaan ulkopuolellaki että mieskin sais niistä nauttia =)

sparkle ja viuhti 21+5
 
Monchichi, kyllä se vatsa siitä lähtee kasvamaan :)

Juuri tulin rakenneultrasta ja kaikki hyvin ja normaalisti!! Kasvaa normaalisti ja vastasi viikkoja, vaikka pieni kyllä on. Ultratäti sanoi, että koska mä olen siro, niin en mä mitään isoja vauvojakaan saa :)

Niin ja se sukupuoli :) Pikku prinssi se meilläkin olis tulossa :) :) :) Oli jo lopettanut lääkäri ultran, kun kysyin, että eikö siellä näkyny, niin katsottiin uudestaan ja hetihän meijän "tyyppi" sitten päätti mennä semmoseen asentoon ihan hetkeks, että nähtiin pikku-pippeli hihihi :LOL: Ja tietty lääkäri sano, että eihän se ikinä satavarmaa oo, mutta kyllä hän nyt sanoisi, että enemmin meille tulee poika kun tyttö!
 
Onnea täältäkin s-h-h, hyvät uutiset ne kun vaan jatkuu meidän pikku ryhmässä. Ollaan onnekkaitta!:heart:
Ja hyvä sparkle että neuvolatäti oli tyytyväinen :) Onks sulla hemoglobiinikin vieä hyväsäs kunnossa?Jos, niin tois hienoa!
Mulla on kolmas neuvolakäynti kahden viikon päästä ja pääsen silloin vasta tapaamaan mun oikeeta tätiä, kaksi edellistä kertaa on ollut eri tätejä ja kumpikaan niistä ei mun "oma". Toiv. tää mun oma on mukava ja antaa mun välillä kuulla vauvan sydämmenääniä <3 !
Mulla vaan jatkuu vatsakivut öisin, taas valvoin neljään asti viime yönä :O ja päivälläkin särkee mutta pistetään kasvukivun piikkiin ja kyselen sit neuvolassa tarkemmin jos kivut jatkuu siihen asti.
Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille, meillä on jo melkein kaikilla puolet "lusittu" :LOL: Onnea siitäkin!
 
Hei, mietin sellasta et ei keneltäkään ole mitattu sf-mittaa? Mun mielestä se on tosi kivaa sit kun ne tekee sen ja pääsee käyrille vähän katsomaan missä menee =) Ajon kysyä sitä ensi viikolla kun menen neuvolaan hih!
Voikaa hyvin kaikki mammat! :hug:
-Monchichi ja pieni masussa
 
Joo, hemoglobiini on ollu tosi hyvä, 140 ollu vähimmillään. Väsyttää kyllä kokoajan kovasti, mut ei tosiaan hemoglobiinista johdu.. ens kuussa on sokerirasitus, se ei kauheesti innosta..
sf-mittaa ei oo viel otettu mut edellisel neuvoakäynnillä vissiin mitataan =)
 
Mulla mitattiin sf-mitta ekaa kertaa tiistaina neuvolassa. Oli 18cm ja meni aikalailla just siihen keskikäyrälle :)
Hb oli 103, eli ihan sama kuin 4vk sitten, vaikka olen nyt päivittäin popsinut rautaa. Tiedä sitten kuinka alhaalla olisi ilman sitä rautalisää. Pitää mennä apteekkiin hakemaan jotain toista merkkiä, jos imeytyisi paremmin ja kuulema silloin tällöin ottaa tupla-annos.
Magnesiumia ajattelin myös hakea, kun yöllä kramppaa pohkeet välillä tosi kipeesti.

Mullakin on neulomukset käynnissä. Yksi myssy tuli valmiiksi ja juuri hain pari kiekkoa hahtuvaa. Tosin myös itselle ajattelin talveksi neuloa pari juttua, joten kaikki ei ole tulokkaalle :)

*muoks*
Kävin just Kelan sivuilla katsomassa omia tietoja ja siellähän näkyy, että äitiyspaketti on myönnetty! :D Yllättävän ripeetä toimintaa, sillä vein neuvolasta saadun todistuksen Kelaan keskiviikona!
 
Viimeksi muokattu:
Vau sparkle86 sulla todella hyvä hemppa, toiv. pysyy tollasena loppuun asti! minemi jos tabut ei lähde nostamaan sun hemppaa ja sua kiinnostaa kokeila muita rautavalmisteita mä ehdottaisin luontaistuotelitkua. Mä tiedä, ei kuulosta houkuttelevalta mutta monia on kehunnut että sillä on saannut nopeasti hemppa nousemaan. Itse olen jo juonnut pullon Ferroforte rautavalmiste litkua johon on lisätty B+C vitskua niin rauta imeytyy hyvin kehoon ja se on vatsa ystävällinen. ENsi viikolla mulla on neuvola niin voin sitten kertoa onko se toiminut mun kohdalla =)
Oi miten ihanaa että teillä on jo kastemekot ja muut neulokset työn alla, sill sa ajan kivasti kulumaan vauvaa odotellessa hih!
Kiitos vastauksista sf-mitasta! Eks ollutkin hauska lisätieto minemi ku ne mittas sun vatsan ja sait tietää missä mennään? Mun mielestä on jotenkin aina niin kivaa ku saa tietää jotain "lisää" vauvasta, sen kasvusta jne. Hienosti olit käyrillä! sparkle86 sulla on se varmasti edessä sit ensi kerralla niin kun ehkä mullakin. Kirjoittelen sitten mikä mitta oli. Jännää!
Kivaa lauantaita kaikille!
 
Mä joudin 1,5 vkon saikulle mun vatsakipujen takia. :ashamed:
Lääkäri ei tykännyt niistä ja sanoi että nyt mun on vaan pakko lepää. Vauvalle ei (kai?) ole mitään hätää, ei ne ultrannut mutta teki sisätutkimuksen ja kokeili vatsaa päältäpäin. Ottivat myös eri kokeita jos mulla voisi olla joku tulehdus joka aiheuttaa kivut. Saan tänään tulokset. Aika kurjaa että nyt jo tässä vaiheessa on näin paljon kipuja, tuskin ne siitä paranee vatsan kasvatessa huoh! Mutta kyllä mä kivut kestän helposti kunhan saisin varmuudella tietää että vauvalla kaikki hyvin.
Toivottavasti teillä on kaikki hyvin! :hug:
 
Voi ei Monchichi! Mut hyvä kuitenkin, että sait saikkua, niin saat levättyä :hug: Ja tärkeintä myös, että vauvalla kaikki hyvin!!! Kerro sitten niistä tuloksista, toivottavasti ei mitään ole niissä! Ja totta, että kivut kestää, kunhan tietää että vauvalla on kaikki hyvin.

Itellä oli neuvola tänään ja kaikki (jälleen) ihan normaalisti. Nyt multakin mitattiin masua ja 18,5 cm oli ja ihan käyrillä kuulemma mennään :) Eipä siellä mitään ihmeellistä muuten ollu, tietty ihanat sydänäänet pääsin kuulemaan ja Kela-hakemukset sain eli nyt vaan täyttelemään niitä!

Vointeja Monchichi ja kaikki muut!

s-h-h ja "tyyppi" vko 22+0 POKS :)
 
Kiitos s-h-h :heart: kaikki oli testeissä kunnossa, jee :) neuvolatäti veikkas että ihan normaaleja kipuja ovat ja kuuneltiin vauvan sydänääniä ja kaikki oli hyvin. Mullakin sama sf-mitta 18,5 ja melkein tasan samoilla viikoilla ollaan ku mä tänään 22+1 =) Neuvolatäti valitti että kovin pieni mun vatsa on mutta silti se kohtu nousi hienosti napaan asti, hassua että se sf-mitta ei kerro periaatteessa hirveesti mitään vatsan koosta vaan kohdusta. Opin mäkin jotain uutta :whistle:
Vointeja kaikille ja haleja!
 
Monchichi hyvä että testit oli ok! Toivottavasti vointi muutenkin lähtee paranemaan =)
Mulla neuvolaan vielä pari viikkoa, joten mittoja ei vielä täällä ole otettu, mutta innolla odotan ens kertaa =)
Mulla näky yks päivä vauvan liikkeet mahan päällä ku makoilin sohvalla :D Oli aika vinkeen näköstä ku maha nytkähteli. Miehellä kyl ollu huono säkä ku joka kerta ku se koittaa kokeilla et tunteeko liikkeet ni Viuhti on niin liikkumatta ja sama oli noiden ulos päin näkyvien liikkeiden kanssa, ni heti ku mies katto ni toinen lopetti liikkumisen. Tympee tyyppi tulevaa isää kohtaan :LOL:

Muuten ei mitään kauheen uutta.. Lonkka edelleen kipuilee ja polvet on tosi kipeet.. Mulla on muutenki tosi huonot polvet.. ja selkää on alkanu särkeen.. Että tällasta tällä kertaa :D

Sparkle ja Viuhti 23+5 (piti oikein neuvolakorttia apuna käyttäen laskee et mikä viikko nyt jo oikeen menossa :D )
 
hihihi Sparkle, kiva toi teidän Viuhti ku iskää tollee pakoilee =) No täällä kyllä sama, ei munkaan mies ole vielä kertakaan päässyt kokeilee kun piiloon pikkunen menee. Vitsi miten villiä että näit oikein päältäpäin liikkeittä!! Eks ollut ihan friikkiä? ;) Musta ihan tuntuu kun mä nyt vasta olisin alkanut tajumaan että mun sisällä kasvaa vauva. Se on niin ihanaa, ihmeellistä, pelottavaa ja vaikka mitä! Ehkä nyt kun ollut kipuja ja supistuksia olen enemmän miettinyt että mitä jos jotain tapahtuis vauvalle. Mutta ei sellasta kannata liikaa miettiä, elämä kantaa. Ei voi muuta kun toivoa parasta.
Voi sullakin on vaikka mitä kremppoja :snotty: Mietin että jos on näin rähjäinen jo nyt niin mitä siiten kun on kunnon iso vatsa, painoa reippaasti enemmän kun yleensä ja turvotusta?? No sitten ollaan varmaan vaan kotona hihi. Voikaahan hyvin!
 
No olihan se kyl tosi jännän näköstä ku päältä päin näky ku pikkunen meuhkas :D Eilen illalla ku makoilin sohvalla oli mahassa kyllä kunnon bileet, toinen meuhkas ihan kunnolla kokoajan :D
Joo, voi olla että on aika räihnänen olo sit loppua kohden kun vaivat vaan lisääntyy, tuskin ne ainakaan vähenee.. : / Turvotuksesta tuli kans mieleen, et mulla varsinki toinen nilkka melkein joka päivä turvoksissa, heti ku olis elefantin jalka.. helpottaa kyl sit heti ku menee maate ja nostaa jalan esim sohvalle ja ku juo vettä ni ei sit niin helposti lähe turpoomaan..
Jaksamisia kaikille =)

sparkle ja viuhti 23+6
 
Tänään hain äitiyspakkauksen postista :D Oli kyllä kaikin puolin huvittava reissu kun olin tilannu lankoja kastemekkoa varten ja oletin että paketti jota lähden hakemaan on se. Sitten postitäti nosti esiin ihan julmetun laatikon ja mä ihmettelin et jopas on 10 pientä lankarullaa laitetta helkatin isoon pakettiin ja mieskin sitä ääneen ihmetteli. Postitäti sitten kysäs että vai lankarullia ja olin et joo joo. Siihen postitäti vaan tuumas ettei muuten kyllä ole mitään lankoja :D ja näytti paketin noutolappua jossa pienellä luki "äitiyspakkaus" :D Selittyipä laatikon iso koko sillä :D Ja todiste mysö siitä, etten mä paljoa postiani kattele :LOL:

Sparkle ja Viuhti 24+6 :heart:
 
Ihanaa!! :) Oletko käynyt läpi sitä? Oliko sun mielestä kivoja vaatteitta? Mä en ole saannut mun raskaustodistusta vielä lähetettyä mutta teen sen huomenna, muuten paperit Kelalle täytetty. Jee, vähän kivaa :heart:
 
Joo, oon käyny pakkauksen jo läpi =) Oli kyl ihani vaatteita. Yks paita oli sellanen mikä ei kauheesti miellyttäny, mut muuten kyl kaikki oli ihania. Kestovaipat mä hävitin ku tiedän etten niitä kyl tuu käyttään. Ei oo kyl yhtään mua varten sellanen :D Miten muuten te muut, meinaatteko käyttää kestovaippoja vai kertsejä?
Monchichi lappu vaan kelalle äkkiä ni ei mee kauaa ku paketti tulee :D

Tänään taas poksutaan :heart:

Sparkle ja Viuhti 25+0 :heart:
 
Jo huomenna heti, en malta odottaa että saa paketin ja pääsee hipelöimään ja fiilistelemään vaatteitta :) Oletteko muuten ostanut paljon vauvalle? Mä olen ostanut ihan vaan pari bodya ja housua kokoo 50cm ja ajattelin ostaa pari lisää sitä pienintä kokoa, loput sit 56cm.
Kestovaipat on ideana tosi jees mutta tunnen itseni ja valitettavasti luulen että en tuu jaksaa sitä rumbaa..
Sparkle sä oot jo niin pitkällä senkin poksailija =) Mulla poksuu keskiviikkona ja silloin tulee täyteen rv 24.
 
Oh, mua oikein ahdistaa se Kelan paperi, kun en osaa täyttää! Tai no joo, osaan, mut ku tarvii nyt miettiä kaikkia vaihtoehtoja, että miten on töistä pois ja pitääkö mun mies isäkuukauden vai ei ja mitä se sit tarkottaa jos se pitää ja ARGH! Mut kai se tästä selkiytyy! Haluun äkkiä kans sen pakkauksen!

Meilläkin pidetään kovia bileitä vatsassa varsinkin iltaisin! Se on kyllä hauskan näköistä, kun maha liikkuu :)

Ja kestoilusta sen verran, että oon ajatellu, että jos jossain vaiheessa ainakin kokeilis. Mies ei kyllä oo innostunut, ja oon kyllä itekin hieman laiskanpuoleinen ihminen. Mutta ainakin heti alkuun ihan kertakäyttövaipoilla mennään...

Mulla poksuu torstaina rv 24 :)
 
Tänään oli neuvola:
Viikkoja 25+3
Paino: 89.2 (+400g/vk
RR: 125/77
Sf: 22
Syke:140
Pissa puhdas
Liikkeistä sanoi, että karkuun koitti kokoajan mennä ja muutenkin liikku paljon =)

Muutenkin kaikki oli oikein mallillaan ja kolmen viikon päästä olis sitten neuvolalääkärin aika.

Oot sä s-h-h vaan reipas jos kestojen kanssa jaksat alkaa kokeileen =)

Sparkle ja Viuhti 25+3
 
Ihanaa Sparkle että kaikki hyvin!! :heart:

Hyi joo Kelan paprut ihana kamalat, mä olen aika äskettäin vaihtanut työpaikkaa josta saan vähän parempa liksaa niin nyt siitäkin pitää tehdä selvitys et voisko äitiysraha nousta vai ei. Eli sekään asia ei menee vaan suoraan verotietojen perustella. Blää..

Ilta bileet täälläkin :p Toissailtana oli vähemmän ja meinasin jo huolestua mutta eilen bileet taas jatkoi hihihi.

Mul on inhottava tilanne päällä kun olen nyt ollut vasta kolme päivää töissä mun 12päivän saikun jälkeen ja kivut on tullut takas. En haluis todellakaan takas saikulle vaan tehdä töitä, ei tässä ole kun 2kk ja meillä alkaa äikkäri mutta samalla tietysti pelottaa jos jotain tapahtuu jos en kuuntelee kroppaani. Ja sit tietty painaa syyllisyys siitä että on poissa duunista ja muut joutuu pulaan sen takia.. Voi pylly!
Onks kellään ollut kipuja ja supistuksia? Mitä lekuri/neuvola sanonut?


Mulla on neuvolalääkäri aika neljän viikon päästä, jännää =)

Halit, Monchichi poks tänään rv 24
 

Yhteistyössä