Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Onhan nää päivät ollu melko "unta" :) ei oo vielä jotenkin kokonaan ymmärtäny, et nyt se masu vaava on todellinen! Univelkaa tietenkin on kertyny : / ja päivällä ei oikein osaa nukkua silloin ku vauvakin nukkuu vaikka pitäis että jaksaa, mutta kyllä sitä rytmiin lopulta pääsee kunhan ensin kotiutuu uuteen paikkaan =)
 
Tänään tais irrota limatulppa ja ja nyt on supparitki sitä luokkaa et itkuu meinaan vääntää aina ku tulee.. :/ annan jessen nukkuu pari tuntia ja sitten lähetään sairaalaan.. nyt jään vaikka yöks et saan nukuttua..
 
Minkälaisia vointeja sielä? :) Mulla on ollut koko yö kipuilua alapäässä joka jatkuu edelleen ja supistuksia mutta ei mega voimmakkaitta suppareita eli tuskin tässä vielä mitään taphdu. Mutta ehkä ollaan menossa oikeaan suuntaan? :confused:
Nyt pitäisi lähteä kauppaan hakemaan ruokaa ja nameja mutta aika laiska olo :)
Voikaa hyvin ja päivitekää vointeja, tätä loppujännitystä on niin kivaa jakaa hihihi :wave:
Monchichi 37+4
 
Täällä ihan hyvä olo. Vähän menkkamaista jomotusta oli tuossa kun lähdettiin autoa sulatteleen, mutta sekin meni ohi. Tänään olis 39+0 viikot ja sais kyllä jo niin tulla ulos. On välillä todela tukala olo ja varsinki öisin vaikee löytää mukavaa nukkumisasentoa.. :/
Varmaan MoccaLatte lähteny tosi toimiin ku ei oo yön jälkeen näkyny :D Hyvä niin jos on =) :heart:
Huomenna taas neuvolaan ja äitipolin aikaa odotellaan postista tulevaksi..

Sparkle ja Viuhti 39+0
 
Jei Sparkle, 39 poks vau! :) Jomotus kuulostaa samalta kun mun, toiv se on merkki actionista mutta tuskin mun kohdalla kuitenkaan ;) Ajattele sulla ei ole kun viikko laskettuun, aika kreisiä! Musta tuntuu että aika on mennyt hurjan nopeasti!
MoccaLatte on varmaan tosiaan päässyt tositoimiin, hienoa!
Celinellä on varmaan vauva jo kainalossa :heart:
Ja muut sitä odotellessa :) :)
 
Ihanaa Hansu, kun teillä on jo oma vaavi maailmassa :) Ja kai se rytmikin sieltä sitten löytyy, ei sitä varmaan osaa alkuun nukkua senkään takii, kun kaikki on niin ihmeellistä!

MoccaLatte on varmaan tositoimissa!!!! Hui hui, jännää!!

Sparkle, onnittelut poksuiluista, sulla on niin lähellä jo, että sen voi jo lähes haistaa hihi :)

Monchichi me ollaan vikat! Hauska kattoa, kumpi meistä eka poksahtaa :):)

Täällä voidaan ihan hyvin, flunssa selätetty ja onneks ei sen pahempi ollu, kun kurkkukipua ja vetämätöntä oloa. Menkkamaisia kipuja mulla on just noi supparit aina ja tos flunssan aikaan niitä tuli usein. Nyt kun oon terve, niin supistuksia kyl tulee joka päivä, mut ihan pari vaan päivässä ja yössä. Maitoa mul tulee edelleen lähes joka päivä rinnoista, mut se ei oo mitään uutta, tullu jo varmaan pari kuukautta! Rinnansuojukset tälläkin hetkel varmuuden vuoks heh :LOL:

Semmonen olo kyllä täällä, että kyllä tässä ainakin pari viikkoa ollaan yhtenä kappaleena. Pian alan kyl tekee kaikkea hyödyllistä edesautttaakseni synnytyksen alkamista, kun en kans haluis et menee yli. Jotenki haluun, et syntyy tammikuun puolella vaikka eihän sillä väliä oo. Paitti lapsilisät aletaan maksaa vasta täydestä kuusta, joten jos syntyy helmikuun alussa, niin sit maksetaan vast maaliskuusta lähtien! Mut joo, ei se nyt tärkeintä oo, vaan se että pikkuinen tulee maailmaan :)
 
Joo me ollaan vikat s-h-h!! Saa tosiaan nähdä miten käy :) Välillä mullakin sellanen olo et ei tässä kyllä tule taphatumaan mitään piiiitkään aikaan ku on niin normi olo mutta sit taas tulee jotain uusia "tuntemuksia" ja herää heti ajatus et hmm mitä jos jotain on tapahtumaisillaan :)
Maitoa ei ole vielä täällä ollenkaan tullut, muutenkin rinnat ei juuri yhtään kasvannut/turvonnut mutta toiv. sitten synnytyksne jälkeen lähtee homma toimimaan ;)
 
Kiitos kun päivität! :) Jee :heart:
Joo kerro sitten kuulumisia! Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:
Mulla neuvola vasta torstaina, halusin nyt jo mennä ku tuntuu että vauvan liikkeet on vähentynyt niin paljon mutta kai se usein loppukohden menee niin että vaavi rauhoittuu. Vaikka tiedän sen olen kokoajan vähän huollissaan ja yritän tökkii vatsaa ja herätellä pientä. :ashamed:
 
Neuvolakäynti takana. Sokeri edelleen pissassa vähän plussalla, mutta muuten kaikki hyvin. Paineet taas koholla mutta ei se siitä jaksanu enää sanoo mitään ku ei kotona oo ollu. Omat verensokerimittaustulokset ollu myös hyviä ja vauva ei edelleenkään tunnu käteen isolta niin ei pissan sokerista ollu sen enempää huolissaan, ja se aikakin sinne äitipolille on tulossa.
Sain seuraavan neuvola-ajan ens maanantaille jollon olis 40+1, joten elättelen hienosti toiveita ettei sinne asti tarttis enää mennä :D Just yks tuttu saanu lauantaina vauvan, La olis ollu 14.1. :)
Joka päivä elättelen toiveita että menis vedet tai jotain niin tulis lähtö :D
 
Hyvähyvä! Kaikki kunnossa siis! Pidän peukkuja että sulle tulisi lähtö pian :)
Mä sain kanssa valmiiksi ajan päivä LA:n jälkeen ja kyselin että pitääkö heille ilmoittaa jos ei pääse (siis jos on synnyttää) niin ne sanoi et no kyl ne sit arvaa miks ei saavu sovitusti vastaanotolle ;) Mutta toki jos vaikka mies pystyy ilmoittaa niin tietysti aina parempi.
Yö meni taas alapään kipuilessa ja aamulla heräsin tosi v:mäiseen supistukseen mutta nyt tilanne taas aika normi. Mä saan kyllä odottaa lähtöä vielä jonkin aikaa... :)
 
Sparkle, hyvä kun kaikki hyvin :) Täällä myös tsempataan, että lähtö sairaalaan olis teillä pian edessä!

Jotta tää meijän kaikkien odottelukeskustelu ei olis pelkkää vaivojen kertaamista ja lähdön odottelua (vaikka siis saa sitäkin olla totta kai ;)) niin herättelenpä vähän keskutelua, että mitä olette pakanneet vauvalle kotiintulovaatteiksi sairaalakassiin? Mä just olin tuolla miettimässä, että mitä mä sinne oikein laitan? Mistä mä tiiän, minkä kokonen hän sitten on ja mitä mä haluan laittaa ja kuinka kylmä sillon on. Body ja puolipotkareita ajattelin alle ja sitten sellainen fleecepuku päälle ja sitten vielä ulkopuku. Mut onko se fleecepuku ja ulkopuku sitten liikaa vai peräti liian vähän, pitääks joku villakerros vielä laittaa päälle? Äh, tä on niin vaikeeta!

Mä oon muutenki nyt kauheesti miettiny, että onko mulla nyt tarpeeksi vauvalle vaatteita, kun oon pessy pyykkiä ja laittanu lastenhuonetta. Ja oikeesti mul on tosi paljon vaatteita, mut onks sit just niitä mitä nyt alkuun tarviin ja oikeen kokosia ja ARGH! Emmä kyl tiiä, miks mä tätäki asiaa stressaan :) Kai se on tätä pesänrakennusta ja odottamista, kun ei oo muutakaan tekemistä...
 
Tasan samoja ajatuksia täälläkin pyöritellyt :) Eli body ja potkupuku check mutta sitten jäin miettii että tarviiko haalarin alle vielä fleece/villapuvun. Kysyin mun kaverilta jolle syntyi vauva viime tammikuussa ja hän sanoi ettei tarvinnut haalarin alle mitään. Vauvahan vaan siirtyy sairaalasta suoraan lämpimään autoon ja siitä sitten kotiin. Eli ehtii olla ulkona ihan lyhyen hetken. Tietty sit kaikki tumput ja muut käsiin ja jalkoihin, myssyt päähän jne. Silti luulen että teen niin että pakkaan mukaan fleece puvun ja sit sairaalasta lähtiessä kysyin neuvoa heiltä että laitanko puvun alle, sääsätä riippuen jne. Jos haluu niin voi vielä heittää vauvan päälle jonku viltin niin varmasti pysyy lämpimänä. Mä tässä oletan että kaikki menee auto kyydissä kotiin, pienihän ei saa olla ullkona kahteen ekaan viikkoon mutta jos asuu ihan synnärin vieressä niin ehkä saa silloin köpsötellä kotiin vaunujen kanssa en tiedä? Silloin vaatetus varmasti vähän eri.
Mulla iski kanssa paniikki niistä vaatteista! Ensin olin että onpas mulla paljon mutta pari vkoa sitten rupesin murehtii että ei ne varmastikaan riitä. Sekoilin pari päivää sitä miettiessä mutta päädyin siihen että kyllä ne riittää! Kuitenkin joutuu pesee niitä kokoajan niin jotku sanoo että ihan 3-4 setillä pärjää oikein hyvin. Pari pesussa ja pari käytössä periaatteella. Ja meillä on kaikilla varmasti pikkasen enemmän kun 3-4 asua? ;)
Koosta ajattelin ottaa mukaan kokoo 50cm. Kyselin kavereilta siitäkni ja ne sanoi että vaikka vauva olisi 51cm pitkä niin silti koko 50 vaatteet voi olla isoja et ei ne ole tasan sen kokosia mitä kokolappu sanoo. Onko näistä apua sulle? :)
Tää taitaa just olla sitä pesänrakennusta, olen vähän pääsemmässä pahimmasta vaiheesta yli mutta noita juttuja olen pyöritellyt öisin ku en ole nukkunut. Olen mm tehnyt kännykkään nimilistoja että mun mies tietää kenelle kavereille/sukulaisille pitää lähettää viestiä kun vauva syntyy jne. Eli ihan pimpelipom juttuja olen miettinyt ;) Välllä iskenyt kunnon paniikki että ihan varamsti jotain oleellista puuttuu jne. Mutta yritän miettiä että mies voi sit hakee kaupasta mitä puuttuu mun ja vauvan ollessa sairaalassa tai sitten kun ollaan kaikki kotiuduttu. Imetysliivit mun pitää itse vielä hankkia, sellaset haluun mukaan omaan sairaalaakassiin.
 
eli tuli sillon lauantaina lähettyy käymään sairaalas. oltiin noin. 3 aikaa yöllä sairaalassa ja kohdussa oli huimasti nyt kahelle sormelle auki. mut ei ne passittanu kotiin ku sydänäänet kuulosti vähän jännältä kätilön mielestä. sain jonku pillerin joka autto suppareihin ja sit nesteytystipan. sillä voimalla mentiin aamu 7 asti kunnes sain uuden lääkkeen.. en kuitenkaan pystynyt nukkuu vieläkään.. jesse lähti käymään kahvilla tuli takasin n. 8 aikaa..
Sitten kello 9 katottiin kohdunsuun tilanne uudestaan ja ne meinas lähettää kotiin ku rupes olee ruuhkaa siel. Mutta olin 3 cm auki ja valittelin supistusten kipua niin sain ensimmäisen epin 10 aikaa ja samalla nesteytykseen tipan joka lisäili supistuksii.. nukuin ehkä tunnin sellasta koiran unta.
!2 aikaan kätilö tuli ja sano et nyt olis ehkä virallisesti synnytys alkanu.. yritettiin jessen kans lepäillä viel ja joskus ennen 3 sain uuden annoksen epiä. voin kertoa et se oli ihanaa kamaa :D
4 aikaa olin menos kovaa vauhtia vessaan ku en ollu ihan varma et pissattaako vai eikö..samalla sovittiin et puhkastaan kalvot ku oon käyny vessas. kätilö joutui melkein kantaa minuu ku ei meinannu jalat kestää alla.. pääsin pöntölle ja pissasin. sitten kuulu poks ja joku räjähti. :D huusin viel jesselle et nyt tais sitten tulla ne lapsi vedet..ei tarviikkaa puhkasta. kätilö tarkasti tilanteen ja olinkohan sen jälkeen 8 vai 9 cm jo auki sitten. ja kello oli n. 16.30
Katteltiin jessen kans ampumahiihtoo ku sanoin jesselle et tekis mieli isolle hädälle.. kätilö oli just tulos miun luo ku painoin nappia. Ponnistus vaihe kesti sit sen n. 30 min.
Tyttö synty 17.20 Paino 3055g ja pituus 50 cm
 
ONNEA MoccaLatte :hug::hug: Ihana pieni tyttö syntyi teille :heart: Miten te voitte? Oletteko jo päässeet kotiin? Miltä tuntuu? Ja lähtikö Jesse juhlimaan tytön syntymää? :)
Kuulostaa siltä että synnytys meni oiikein hyvin! Nyt vaan nautitte uudestaa ihmeestä. Aivan mahtavaa!! :heart:
haleja!
 
Ihan hyvin myö jaksetaan.. Jesse oli kans kaks kaljaa käyny juomas. Tänään jätkät on suunnitellu sille vaikka mitä erillaista puuhaa.. lupasivat jopa auttaa jessee siivoomaan kotona ennen ku mie tuun kotiin.
Näillä näkymin keskiviikkona päästäis kotia. Lapsivesi oli vähän vihreetä ja napanuoran ph oli ollu 7.9 vaikka sen pitäis olla 7.10
Happisaturaatio vai mikä se nyt oli tai kirjotettiin oli kans alkuun vähän huono ja arvelivat johtuvan tosta lapsivedestä. Verensokereita ne tarkistaa koko ajan ja labrat otetaan kaks kertaa päiväs. tänään oli tulehdusarvot ollu 24 mut lastenlääkäri ei löytäny mitään syytä siihe joten huomen aamul uusiks testit.
Muuten syyään ihan hyvin ja nukutaan paljon äiskän tissin vieres.. ei malta yhtän olla pois äitin vierestä. :D
 
Hyvä että tarkistavat että kaikki on varamsti kunnossa ennen kun päästävät teidät kotiin. Ja ihanaa että peinelle maistuu ruoka ja äidin (ja tietty myös iskän) läheisyys :heart:
Toivottavasti arvot ovat huomenna hyvät ja pääsette kotiin suunitelman mukaan keskiviikkona. Jos ette niin nauti vaan olosta sielä, sielä on turvallista olla ja auttavia käsiä riittävästi.
Ihanaa :) :)
 
Onnea MoccaLatte prinsessasta :heart: ja hyvä että kaikki siellä hyvin. Toivotaan että kotiutuminen onnistuu keskiviikkona =)
Laittelen teidänkin prinsessan tuonne syntyneisiin =)

Mä järjestin tänään vaatekomeron. Olin suunnitellu tätä jo ennen mammalomalle jäämistä ja nyt vasta sain tehtyä sen :D Onneks kuitenki ennen vauvan syntymää :D
Palkkioksi ahkeruudesta sain menkkajomotusta. Tulis perhana kunnon supistuksia ja pääsis tositoimiin!! :D

Sparkle ja Viuhti 39+2
 
Palstailu pitää tietysti aloittaa hyvissä ajoin, mutta mahdunko vielä mukaan?

Iski nimittäin nyt pieni huoli noista vauvan kotiintulovaatteista - mulla ei ole varmaan yhtään vaatetta kokoa 50, muuta kuin äippäpakkauksessa olleet. Ja neuvolatäti sanoi että kannattaisi hommata 60-62cm toppapuku + -hattu, enkä ole sellaisia löytänyt (!!), tai no jotain yli 50€ pukuja olisi ollut ja hattuja oikeaa kokoa mutta kun olivat pinkkejä ja tulokas on poika..

37+6
 
Täällähän on alkanut tapahtua! Mulla viikon ikäinen vauva jo tosiaan kainalossa, päivät menny uuteen tulokkaaseen tutustuessa ja ollut huoli vauvasta, niin ei ole ehtinyt nettiin. Nyt kaikki ok, ja tuntuu että alkaahan tää tästä sujumaan. =) Synnytys meni hyvin. Onnea ja jaksamista muille vauvoille ja tsemppiä synnytykseen ja ensimmäisiin päiviin vielä odottaville!
Celine ja tyttö
 

Yhteistyössä