Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Ekaksi suuren suuret onnittelut celine :) Vähän aavisteltiinkin, että tyttö jo maailmassa, kun ei ollut kuulunut mitään :heart:

Toiseks ElliD mahtuuhan tänne eli tervetuloa! Samoilla viikoilla mennään :) Kuulemma 50 senttiset jää äkkiä pieneksi, mutta kuulemma tosiaan saattaa jopa ihan aluks hukkua niihin. Mutta mistäs sitä tietää ennenkuin vauva syntyy! Toppapukuja mulle itelle on kertynyt jo neljä plus äippäpakkauksessa oleva. Koot mulla 56cm, 62cm, 68cm ja 74cm, ja tosiaan mä oon kaikki saanu ja en varmasti tuu kaikkia niitä tarvitsemaan :) Mulle kukaan ei oo sanonu mistään toppapuvuista, muuta kuin, että pakkauksen on liian iso vastasyntyneelle. Ootko kirpparilla käyny? 60-62cm tuntuu kyllä isolta pienelle vastasyntyneelle ainakin näin omiin silmiin!

s-h-h ja Vilkas 37+5
 
Onnea Celinelle, jihuu!! Mieletöntä :heart: Ja hienoa kuulla että synnytys meni hyvin ja teillä kaikki kunnossa. Kuka nyt nettiin ehtii ;)
Tervetuloa mukaan ElliD! Meillä on aika aktiivinen pikku ryhmä täällä kirjoittelemassa. Kivaa saada tukea tosilta! Toiv. ehditään vaihtaa kuulumisia myös vauvojen syntymn jälkeen mutta se jää nähtäväksi! :hug:
Vaatteista vielä että tosiaan moni sanoo että ne 50cm mene nopeasti pieneksi mutta toki niitä kuitenkin travii alkuun niin niitä mulla on kyllä jonkin verran. Samoin kokoo 56. Niillä pärjää ekat pari kolme kuukautta. Mun toppapuku on ihan mini, kokoo 50 :) Sain sen kaverilta lainaksi, hänellä syntyi vuosi sitten tammikuussa vauva ja pystyi käyttämään tota haalaria oliko ihan 3kk asti. Että vaikka onkin pieni koko niin silti iso aluksi vauvalle. S-h-h sulla kyllä haalari osasto kunnossa mikä kiva koska sitte sun ei travii hankkii kevättä varten uutta pukua. Se äitiyspakkauksen haalari menee varmaan ensi syksynä/talvena, sen verran iso se on. Vitsi että noista vaatteista kyllä jaksaa olla huolissan ja miettiä onko niitä tarpeeksi ja oikean kokoisia. Aina kun luulee että nyt ei tarvii ostaa mitään lisää niin eiköhän löydä itsensä vauvojen osastolta ;) Viimeksi tänään kävin ostamassa ohuet tumput mitä vauva voi pitää sisällä ettei raapii itseään.
 
Oikein paljon onnea Celine prinsessasta =) :heart: Laitahan vähän neitin syntymäpäivää ja mittoja niin saadaan niitä tuonne syntyneisiin päivitettyä =)

ElliD tottakai mukaan mahtuu =) tervetuloa mukaan =) Laita vähän etusivun tietoja tänne ylös niin keretään vielä saada sut tuonne odottajien puolelle =)

H&M:ltä me ostettiin sellanen pienempi toppapuku. Kokoa 50-56 muistaakseni ja sillä kyllä mennään niin pitkään ku se mahtuu ja sit siirrytään siihen äitiyspakkauksen isoon pukuun. Tai jos tuntuu niin ostetaan sit joku välikoon puku. Äiti on luvannu lähtee mun kans ostoksille sitten ku vauva syntyy niin pistän sen sitten vaikka ostamaan :D

Mä kans miettiny tuota et toivottavasti aikaa myös vauvojen syntymän jälkeen, mutta eiköhän sitä oo sen verran aikaa että välillä kuulumisia tänne käy rustaamassa =)

Sparkle ja Viuhti 39+3
 
Olen yrittänyt etsiä kirppariltakin, mutta tuntuu että noita ihan pieniä, paksuja pukuja liikkuu aika vähän.. Sellaista kaukalopussukkaakin mietin, jos nyt ei ala sitä oikeaa löytymään. Mulla on muutama kappale 56 vaatteita, osa kaverilta (niitä pinkkejä) ja muutaman bodyn ostin ihan uutena. Mutta 50 cm ei tosiaan taitanut olla äippäpakkauksessakaan kuin yhdet kappaleet. Pitää lähteä varmaan shoppailemaan tai laittaa ukko asialle sillä aikaa kun on laitoksella?.. :headwall:

Viime hetken paniikki alkaa iskeä. : / Vaikka vauva on voinut koko ajan hyvin, niin kuitenkin tuntuu että varmaan liki kaikki muut ongelmat olen onnistunut raskausaikana kehittämään, paitsi GDM:ä ja kovaa painonnousua.. Sekin on auki, kestääkö mulla mahan rakenteet alatiesynnytystä - mutta kukaan ei tahdo mun mahaakaan avata (ja mulla on aivan kamala leikkauspelko) jos ei ole ihan pakko. Nyt oli kuitenkin viimeisellä äippäpolilla puhe, että joko nyt viikon sisään saisi syntyä tai sitten käynnistetään viimeistään laskettuna aikana.. :eek:

ElliD 28-v 38+0, la 26.1. (poikaa on veikattu)
 
Jee ElliD meillä on LA samana päivänä eli tosiaan poks 38 tänään :hug:
Hmm mistäköhän löytyisi sullle toppapuku, oletko käynyt h&m:ssä kattoo kun Sparkle oli löytänyt sieltä? Tosiaan kaikki pienet koot on aika kiven alla kun niitä otetaan niin vähän kauppoihin ja ne vähät mitä otetaan niin menee heti kaupaksi. Samoin mamma vaatteiden kaa, ei ikinä löytynyt esim. farkkuja pienessä koossa.
Munkin äiti on luvannut lähtee kattoo vauvalle vaatteitta kun on syntynyt. Se ei taijua mun sekoiluu mun-on-pakko-saada-kaikki-heti-nyt :) Siis sitä et haluu että kaikki on jo valmiina ennen vauvan syntymää mutta kyllä se taitaa ihan oikeassa olla että kunhan on perus tarpeet kunnossa niin sit voi aina käydä kaupassa vaikka vauva on syntynyt. Mulla vana taitaa olla niin tylsää että pyörittelen näitä smaoja juttuja uudestaan ja uudestaan :headwall: Äidit on niin parhaita! :heart: Ne kyllä tietää parhaiten :)
Hui ElliD kuulostaa siltä että sulla on ollut rankka raskaus ja mahd. rankka synnytyskin edessä :| Oletko jaksanut ihan hyvin vai onko mieli ollut maassa? Tovi. kaikki menee nyt kuitenkin hyvin nää viimeiset viikot ja saatte pian terveen vauvan syliin. Ja tietty olisi ihan kiva jos säkin olisit ok kunnossa.
Halit,
Monchichi&pikkunen :heart:
 
Tosiaan tuolla hennesillä oli joskus..öö.. millonkohan me ostettiin se.. joskus alku syksystä ja oli jotain vähän reilu 20 euroo, et ei edes pahan hintanen. Kyllä nyt joulun aikaanki siellä käytiin, mutta en mä sillä silmällä kattonu et millanen tarjonta tällä hetkellä oli.

Täällä on maha koko päivän kipristelly ja juilinu ja muutenki ollu ihan sika tukala olo... miks tää vauva ei voi tulla jo ulos.. huoh.. Viime yönä sain kuitenki nukuttua ihan hyvin. Pari kertaa vaan vessassa ja sain jopa uudestaan unenpäästä kiinni ku Janne lähti töihin ja nukuin puoli yhteentoista asti :D Tosin silti edelleen ihan kuoleman väsyny..
 
Ilmoittaudun ettei kukana vaan vahingossa luule et olen niin onnekas että olisin päässyt tosi toimiin ;)
Tänään neuvolassa, kaikki kunnossa. Hemppa hiukan alentunut, nyt 109. Painoa tullut hiukan lisää kun viimeksi oli pudonnut. Muuten kaikki ennallaan ja hyvä niin.
Tein tänään "isyyspakkauksen" miehelleni ja odotan nyt innolla että se tulisi kotin treeneistä että pääsen ojentamaan hänelle paketin :) Harmi etten taijunnut tehdä sellasen samaan aikaan kun sain äitisypakkauksen mutta toisalta luulen että nyt kun vauva tuntuu todlellisemmalta hänelle niin hän osaa myös arvostaa sisällön eri tavalla.
Voikaa hyvin! :hug:
 
Jaa, pitäiskö munki ilmoittautua ;) Vitsit oot ahkera Monchichi, kun oot isyyspakkauksen tehny! Mitäs sinne laitoit? Mä en oo ees ajatellu, et tekisin...mun isyyspakkaus olkoon tää pikku pakkaus, jota kannan sisälläni :heart:

Mullakin oli eilen neuvola ja kaikki myös mulla kunnossa. Mul oli paino sitä vastoin laskenu tällä kertaa, ku viimeks oli noussu. Ja sf-mitta näytti taas nousua, kun viimeks oli laskenu puol senttiä. Nyt olen taas ns. käyrillä :)

Eilen ja tänään hieman supistellu ja tullu pari oikein kunnon kivuliasta, mitkä on kestäny ihan muutaman minuutin. Mutta siihen ovat sitten loppuneet. Ei mulla onneks vielä oo kiire, että vauva syntyis. Olkoot siel nyt viel vähän aikaa :) Ikävistä vaivoista sen verran, että mulle on tullut suonikohju tuonne häpyluun päälle, ai ku ihanaa...pari päivää oli kipeä, nyt ei onneks enää. Neuvolatäti sano, että niille ei mahda mitään ja tulee varmaan sitten riesaksi seuraavissa raskauksissakin. Ja niihin siis auttaa vaan synnytys!

Täällä poksuiltiin tänään 38!

Vointeja ja jo vauvan saaneille myös jaksamisia :hug:
 
Luin siitä että voi tulla suonikohjuja häpyluuln päälle ja ne voi just aiheuttaa sitä paineen tunnetta alapäähän. Toiv vaiva lähtee pois synnytyksen/raskauden jälkeen. Ihme vaivoja meillä paksukaisilla :D
Kiva kuulla s-h-h että kaikki hyvin sullakin! Ja joo ei meillä mitään kiirrettä ole kun laskettuun 2vkoa, vasta sen jälkeen voidaan alkaa hikoilee ;) Vaikka nyt jo ihan kärsimätön... hih! :)
Aaaw joo masussa oleva pakkaus on kyllä maailman hienoin lahja :heart: Ei isukit muuta tarvitsekaan!
Mä laitoin pakkaukseen:
Sikarin (voi polttaa kun vauva on syntynyt)
Whisky pullo (hädän tullen),
Pikku bodyn missä lukee "I love Dad" (iskä on paras ja tärkeä vauvan elämässä),
Korvatulpat (jos vauva itkee yöt ja isän pitää nousta töihin aikasin aamulla),
Kylpynestettä (isän ja vauvan oma hetkeä varten kun isä kylvettää vauvaa),
Unten maille cd (kun keinot loppuvat isä voi kokeilla soittaa musiikkia vauvalle)
+ vähän nameja että saa energia jaksaa :) Hihi että tällanen pikkupakkaus, Ei mitään kovin kummosta. :)
 
Ilmoittaudun myös, että täällä ollaan vielä vaikkei tarttis :D

Tänään polilla kokoarviossa ja syntymäpainoksi arvioitiin 3,5-3,6kg. Sokerit pissassa ++ mutta muuten kaikki hyvin. Kohdunsuu oli jo vähän auki, sormenpäälle tai jotain =) mutta kaulaa oli hyvästi vielä jäljellä.

Ei tänne nyt muuta, pitää lähtee treffaamaan vanhoja luokkakavereita kaupunkiin :D

Tsemppiä kaikille! =)

Sparkle ja Viuhti 39+5
 
Sparkle hyvän kokoinen poika sulla sieltä tulossa :)

Monchichi
tosi kivat jutut keksit sinne isyyspakkaukseen! Jos mulla olis auto käytös sekä rahaa (perkuleen Kela, kun rahat saan vast päivä ennen laskettua ja nyt ollaan ihan broke!!!) voisin tehdä tollasen samanlaisen! Tuli oikein hymy huulille tosta sun pakkauksesta :) No, ehkäpä mä teen tollasen sitten seuraavan vauvan kohdalla ;) Kerro sitten miten sun miehes siitä tykkäs!!!

Eilen sain muuten kuulla, että yhdellä tutulla, kenellä on 26.1 laskettu aika, on tänään aamulla käynnistys, koska se vauva on niin iso jo nyt. Kokoarvio on ollu 4,2 kiloa! Ja siis tosiaan olis vielä pari viikkoa laskettuun. Äiti oli tosi tyytyväinen, että se käynnistetään. Mahtaa olla tukalat paikat ollu! Se onkin kyllä ollut tosi iso se hänen mahansa, kun ollaan verrattu, kun kuitenkin sama laskettu aika meillä on (tai yks päivä väliä). Mun vauvelin koko arvio on ollu sellanen 2,8-3 kiloa samoilla viikoilla, että siinä on aikamoinen ero :)
 
Mun työkaveri sai kk sitten pojan joka painoin 5,2kg et revi siitä :) :) Heh! ja alateiste synnytti ja kaikki meni hyvin ja äiti ei ollut moksiskaan kun kävin kattoo niitä viikko synnytyksen jälkeen että näin joillakin :) Poika oli mitä söpöin, eli ollenkaan pyöree vaan vahvan näköinen.
Hienoa sparkle että kaikki kunnossa ja just sopivan kokoinen vauva tulossa! jos noihin arvioiteihin on uskomista. Ja hei vähän kivaa että kohdunsuu jo auki hiukan, oikeeseen suuntaan olet siis menossa. Mä haluun kanssa!! :) Kaikki paikat nyt vaan auki heti hihihi!
Mulle ei ole annettu kertaakaan mitä arviota, vähän jännää että minkäköhän kokoinen siitä tulee? En ole itse kovin iso että jos vauva joku jätiläinen niin pulassa ollaan ;) Olen niin kiltisti ravinnut vauvaa suklaalla päivittäin et voi se olla minkä kokoinen vaan :popcorn:
Kiitos s-h-h kyllä mies ilahtui, taisi olla eniten innoissaan siitä bodysta :)Mulle on tosi tärkeetä että saisin tuettua mun miestä isyydessä ja kannustamaan häntä. Hän on ihan yhtä tärkeä henkilö vauvalle kun äitikin. Alussa vaan äiti on enemmän vauvan kanssa imetyksen ja muun kautta mutta aijon oikein tietoisesti antaa hänelle vauvan aina kun mahdollista. Muutenkin tuntuu nyt jo että vauvaan on tunneside kun on kantanut sitä vatsassa, tuntenut liikkeet ja periaatteessa koko ajan ollut vauvan "kanssa" viimeiset 9kk. Voin kuvitella että isälle kaikki on vielä hyvin epätodellista, ihan siihen asti kunnes saa vauvan syliin. Sitten se vasta konkretisoituu. No kyllä se varmasti vielä senkin jälkeen on ihan molemmille hyvin epätodellista :) :) En siis edellenkään voi ymmärtää että meillä kohta on vauva!! :kiss:
Voitteko te? :)
Monchichi & pikkunen 38+2
 
En voi mäkään uskoa, että meillä on kohta vauva! Ihan samat ajatukset siis täälläkin! Vaikka kaikki tavarat on hankittu ja lastenhuone valmiina ja kaikki vaan odottaa, että vauva tulee oikeasti, ja tosiaan on tuntenu vauvan 9kk omassa mahassa, niin silti se tuntuu epätodelliselta, että vauva on kohta ihan oikea! Enemmän mua jännitäänki se, että vauva on oikeasti tässä ja sillä pitäis osata tehdä jotain, kuin se itse synnytys! Miehellä samoja ajatuksia, mutta ne on varmaan aika normaaleja :)

Ja oot tosiaan oikeassa siinä, että isä on yhtä tärkeä henkilö vauvalle, se vaan tulee eri tavoin esiin, juurikin sen takia, että ekat kuukaudet ollaan niin symbiossa äidin kanssa. Sen takia kyllä musta on ihanaa, että mun mies on meijän kanssa ekan kuukauden täällä kotona, että hänkin pääsee heti kiinni juonen päästä miten vauvaa hoidetaan. Ja on oikeasti mun tukena, kun enhän mäkään niitä asioita osaa!! Yhdessä sitten opetellaan :heart:

Aikamoisen paketin sun työkaveri on muuten pusertanu ittestään :D Ite oon kans pieni ja ultratäti silloin rakenneultrassa sanoikin, että enhän mä mitään isoja vauvoja voikaan saada, kun oon niin siro. Ja ei tää mun maha oikeesti niin iso edes oo ja tosiaan arviot pyörii siinä 3 kilon vähän päälle pintaan. Mut mistäs sitä sit oikeesti tietää, ennen ku se syntyy :D

s-h-h ja Vilkas 38+1 (vitsit noita viikkoja on muuten jo paljon!!)
 
Vitsi s-h-h miten kivaa että sun mies on kotona kokonaisen kk! Ihan huippua! Mun mies ei kyllä pysty olemaan niin paljon mutta toiv. on töiden jälkeen aina kova kiirre kotiin :)
Joo jännää nähdä minkä kokoisia vauvoja tulee, eihän sillä todellakaan ole mitään väliä kun homman pitää kuitenkin hoitaa ;) mutta näin etukäteen tietty vähän jännää sekin niin kun kaikki muukin.
Nyt illalla mulla on ollut tosi kipeitä supistuksia ja vauva liikkuu ihan hullun lailla. Mutta ei mitään säännöllisiä supistuksia, voi olla että vauva on vaan mökönä kun olen hillunut niin paljon sielä täällä eilen ja tänään. Viime yö oli poikkeuksellisen hankala, supisti kokoajan. Ootteko kanssa huomannut että maatessa on kaikista vmäistä olla? Vali vali ;)
Viikoloppuja!
 
Onnea Gixu pienestä tytöstä :heart: :):):):)

Monchichi
joo, mies pitää kolmen viikon isyysloman ja viikon talviloman siihen päälle ja on kyl tosi kiva juttu! Meil on viel koiraki, joten varmasti helpottaa, että ekan kuukauden meit on kaks tääl kotona koko ajan, että pystytään hoitaa sekä vauva että siinä sivussa koirakin. Kuukauden jälkeen on varmaan tullut jo jotain pientä rytmiä (toivottavasti :)), joten miehen töihin paluu sujuu ehkä luistavammin.

Ja joo, maatessa on kyllä kaikkein vmäisintä olla! Siis sängyssä nimenomaan! Kyllä mä sohvalla pystyn hyvin röhnöttämään kun saa nojata joko selkänojaan tai käsinojiin, mutta yöt on kyl aina vähän tuskaa, ainakin se kääntyminen! Viime yö mulla meni ihmeen hyvin kyllä, mutta se kostautuu sit varmaan ens yönä...
 
Totta, ei kyl koiran ja vauvan kanssa pärjäisi yksin aluun mitenkään. Tosi kiva että olette pystyneet hoitaa asian noin hyvin! :) Peukku!
Jep sohvalla menee hyvin mutta sängyssä ei ja just se hemmetin kääntyminen on niin hanurista. Mullakin meni viime yö yllättävän hyvin, hoin monta kertaa yön aikana miehelle et vau olen saannut nukuttua hyvin kun tosiaan ainakin jonku tunnin vähän yli putkeen. Mutta tosiaan ensi yönä ei sit varmaan nukuta ollenkaan. Yritän hokea itselleni et ei enään kauan, kyllä mä tämän kestän hyvin. Mutta jos menee kaksi vkoa yli niin sit en kestä tippaakaan, musta tulee vmäinen ämmä ja aijon kiukutella huolella ;)
 
Huh, onpas tänne tullu kuulumisia paljon sen jälkeen, kun oon viimeks ehtinyt käydä =) mukavaa, että kaikilla on sujunut päivät hyvin... Ja onnea Gixu, Moccalatte ja Celine :heart: ja jaksamisia vielä muille odotukseen! :hug: en oo paljonkaan ehtinyt täällä käydä, kun poika vie niin paljon huomiota :) tahtoisi vain päivät ja yöt sylissä makoilla... Huomenna lähdetään ensimmäiselle kyläily reissulle mimmin ja vaarin luo =) ja tiistaina pitäisi mennä tunnustamaan isyys, että saadaan pojalle ristiäisetkin järjestettyä ja torstaina olisi ensimmäinen käynti lastenneuvolassa... Saa nähdä miten automatkat sujuu äipän suhteen : / on paikat vielä sen verran hellät, että ei tee mieli edes tuoliin istua :( ja kotikäynnillä neuvolantäti kerto mukavan uutiset, että synnytyksestä tulleen leikkaushaavan tikit on lähtenyt irti ja haava tällä hetkellä auki :| eikä asian suhteen pysty enää mitään tehdä, toivoa vain että paranee itsestään ajanmittaan... Tukalaa on kyllä ollut nuo vessassa käynnit ja haavan ommelleen kätilön olen jo moneen otteeseen kironnut :kieh: toivottavasti olo helpottaa ennen, kun isäntä palaa töihin, että pystyy antaa pojalle 100% huomion yksin ollessa :)
 
Se olis tänään niinku poks 40+0 mutta ei tietoakaan mistään synnytyksestä. Ei taida tulla meidän pojusta kovin täsmällistä ku heti myöhästyy :D

Kurjaa Hansu tuo sun tilanne :/ Toivottavasti haava paranee ja oma oli sitä kautta helpottuu! :heart:

Tsemppiä taas kaikille odotukseen =) kohta se on meillä kaikilla (toivottavasti) ohi :D

Sparkle ja Viuhti 40+0
 
Huh joo Hansu toivottavasti paranet pian! Toi jälkimeininki pelottaa melkein enemmän kun itse synnytys. Mutta kuulema luonto hoitanut niin että aika nopea se paraantuminen pitäisi olla mutta se jää nähtäväksi. Tsemppiä! :hug:

Sparkle jihuu, 40+0 uksomatonta! Eks aika olekin mennyt sika nopee? Jos mietit minkälaisia fiiliksiä oli kun rupesit kirjoittaa tänne ja nyt oot jo melkein maalissa :) :) Ja vaikka nyt ei tunnu siltä niin ei sitä ikinä tiedä milloin alkaa tapahtuu, vaikka viel tänään mitä tietty toivotaan kovasti ;)

Monchichi 38+4
 
Tosiaan musta synnytys ei oikeestaa ollu mitenkään "kauhee" kokemus =) siinä kumminkin saa kivunlievitystä tarpeen mukaan... Tää siitä toipuminen on mun mielestä ainakin haastavampaa : / kurjaa olla, kun oma olo on vielä vaiheessa ja haluisi viettää joka sekunnin vauvan kanssa, mutta välillä on pakko levätä ettei tuu liian kipeeksi. Onneks isyysloma on olemassa, että on joku auttamassa ensimmäisen kuukauden aikana kotona, niin ehtii itse palautumaan taas mukaan arkeen :) vinkiksi teille muille, että kannattaa ottaa kaikki irti isyyslomasta ja hoitaa itsensä kuntoon, että jaksaa sitten peuhata pienokaisen kanssa :D olis kurjaa jos joku joutuis jakaa samat vaivat, kun mulla sen takia ettei osaa ottaa rauhallisesti ensimmäisiä päiviä --> seuraavalla kerralla osaan olla jo vähän viisaampi :)
Onnea Sparkle poksuista!! :hug: eiköhän se teidänkin pienokainen kohta ulos tule, ellei sitten äidin masussa ole liian leppoiset oltavat =)
Jaksamisia odotukseen teille vielä!!! :heart:
 
On kyllä menny aika ihan järkyttävän nopeeta :D Mutta nää viimisen viikot tuntuu matelevan :D Kärsimättömyys alkaa "hivenen" nostaa päätään :D
Ja toivottavasti ei masussa oo liian hyvä olla että tulis pian ulos :D Toivottavasti pieni yllättää iltaan mennessä :D
 

Yhteistyössä