***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Sero:
Mies varmaan kuolee kun näkee mikä määrä tavaraa tähän taloon tulee vauvan myötä, "tää on tosi kätevä ja tää on pakko olla.. :LOL: "
Kyllä meilläkin mies pyöritteli silmiään ja tuhahteli joidenkin hankintojen kohdalla esikoisen odotusaikana. Kaikki tosin myönsi vauva-arjen alettua hyödyllisiksi :D
Tuosta kaukalopussista muistan kuinka ihmetteli sen tarvetta. No, pari kertaa kun joutui vauvaa pukemaan toppapukuun, ei enää halunnut kuin pussia käyttää :LOL: Nytkin jo totesi, että tottakai toinen tuollainen pussi hommataan, vaikka uutena jos ei käytettyä löydy.
Yksi mitä myös epäili tarpeelliseksi oli amme pohjatulpalla. Ihan vauva-aikana meillä oli pieni amme ilman tulppaa. Mutta kun tarvittiin isompi amme ostettiin tulpalla. Ja arvatkaa vain arvostaako tuota tulppaa nyt, kun selkäkin reistailee...
Toki niitä virhehankintoja sattuu ja tulee hommattua vähemmän hyödyllistäkin, mutta niitä ei kannata miehen kuullen muistella :D
 
Elokuuta! Täälläpäin on ainakin osittain sadellut,ja sitten kuiteskin jos laittaa pitkät vaatteet onkin kuuma. Nyt ne ilmat kait alkaa olemaan sellasia ettei tiedä mitä pukisi päälle,etenki lapsen kohdalla aiheuttaa päänvaivaa. Huomenna alkaa tytöllä oma päiväkoti, niin taidan kiikuttaa sinne puolet vaatevaroista :D

Onpa kiva lukea kaikkien hankinnoista,vanhoista tai uusista. Aloin miettiä meidän ensimmäisiä vauva-aikoja,niin ei tainnut olla mitään turhaa. Uutena ei tarvinnut ostaa kuin kaukalon jälkeinen turvaistuin. Aa,rintapumppu oli puoliturhis kun ei multa maitoa paljon herunu. Tämän toisen kohdalla hankinnat on ihan auki vielä. Pinnis on ainoa varma jota ei löydy edes tutuilta. Kaukalon kanssa menee tiukille että saadaanko miehen veljeltä,kun heidän poikansa on tammikuussa 7kk :whistle: Sitterikin on heillä muttei taida vielä tammikuussa joutaa...

Mä jouduin eilen aamulla soittaa sairaalaan. Terkkaripäivystys on siirtynyt sinne, mutta mikäs siinä kun ohjasivat puhelun kätilölle. Aamuyöllä mulla alko ylävatsakipu,joka ei vaivannut nukkuessa. Aamulla oli vielä ja sattu niin että tuli itku. Syy ei selvinnyt mutta kätilö käski ottaa gramman Panadolia ensalkuun. Outo juttu mutta alle puolen tunnin kipu hävis :eek: Tollanen kipuhan on yksi raskausmyrkytyksen oireista, mutta vasta viikosta 20.alkaen luki vaukirjassa, ja kätilökin sulki sen pois näillä viikoilla,huh että pelästyin!

Nyt pitääki mennä syömään,mies on kokannut =)
 
Prinsessa Siullakin ollut hämärää kipua :/ Minulla oli eilen ongelma, kun mietin mihin kuuluu oikein soittaa. Normi virka-aikana soittaisin ensin neuvolaan tai loppuraskaudessa synnärille. Mutta nyt kyllä sai pähkäillä mihin kuuluu näillä viikoilla soitella. Meidän paikkakunnalla kun gyne ei päivystä kuin virastoaikana arkisin. Mie päädyin lopulta soittamaan synnärille. Sieltä ohjasivat puhelun osaston päivystävälle gynelle. Eli ei kai sekään ihan vääräpaikka ollut kysyä neuvoa.

Väsyttäs ihan kamalasti, mutta en saanu unen päästä kiinni :( Plääh, päätin sitten tula nettaileen...
 
Olen nyt omahyväinen ja avaudun hieman...
Kävin perjantaina kuuntelemassa sykkeen kun olen ollut niin oireeton, ettei tätä osaa todeksi uskoa. No kaikki oli hyvin.
Eilen sitten tuli verta ja olen ollut huolesta soikeena. Soitin kyllä tänään lääkäriin ja siellä sanottiin, että olisi normaalia eikä syytä paniikkiin mut paniikki tuli...
Että tällaista...
 
Ihana kun on näitä sateita! Itse tykkään syksystä paljon ja kohtahan se tuleekin :heart: Ja sitä lähempänä ollaan koko ajan laskettua aikaa =)

Vaatteista vielä eli minulla on yhdet sellaiset farkut, joissa on matala vyötärö niin että se tulee siihen mahan alle. Eli niitä ainakin pystyn käyttämään varmaan ihan loppuunkin saakka ellen nyt sitten muuten liho.. Ja nuo olisikin ollut hyviä, mutta ei ne yhdet farkut taida riittää koko loppuajaksi :D Ja nyt en sitten mistään löydä muita vastaavia omaa kokoani :| No, on tässä onneksi vielä aikaa etsiä; vielä menee vanhojakin housuja ja farkkuja onneksi. Ja varalta tietysti on laihdutuksen jälkeen vielä tallessa monta nroa isompiakin housuja, mutta eilen niitä juuri kokeilin ja on aivan törkeän näköiset kyllä päällä, kun lököttää sitten takamuksen ja reisin kohdalta aika reilusti :D

Kivuista ja vuodoista kärsiville :hug:

Hankintoja ei siis ole vielä tehtynä mitään, mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä syyhyttämään :D Tuosta lämpöpussista innostuin minäkin ja pakkohan tuo on hankkia ;) Kai sitä pikkuhiljaa voisi alkaa niitä pienempiä juttuja hankkimaan, jättää sitten vaan ne isommat hankinnat sinne loppuvuodelle.

Lumi ja Lilliputti 17+6
 
Enie: kiitos uudesta pinosta! Vaihdatko minulle työnimen Kirpuksi! Tämä ei nyt enää oikein tunnu Salamatkustajalta, kun ei niin salainen enää näytä olevan =) Tyttö-poikaoloista en sano vielä mitään.

Kolmen päivän nettipimento kostautuu nyt kun yrittää kiriä mukaan näissä jutuissa! =)

Oltiin Tampereella häissä, aika hyvin jaksoi "lasten siiderin" avulla juhlia. Jalat kyllä turpos aika kovasti, kun ensin 3 tunnin automatka ja vielä monen tunnin istuminen kirkossa ja juhlapaikalla. Oli aika luksusta päästä puolen yön jälkeen hotellille, saada puristavat juhlakengät jaloista, meikit pois naamasta, kylpytakki päälle, teemuki ja suklaata viereen ja pehkuihin. Yhtään ei haitannut vaikka mies lähti vielä hotellin baariin jatkoille =)

Vatsa kasvaa silmissä, enää tätä ei peitellä kuin oikein löysillä tunikoilla. Liikkeet tuntuvat jo selvästi. Useimmiten navan vasemmalta puolelta tuntuu "koputtelu", tänään tosi äsken pitkästä aikaa koputteli navan oikealta puolelta. Mieskin tunsi jo liikkeet kun painoi korvan mahaa vasten. Huimaa :heart:

Painosta en tiedä, viime viikon alussa kävin töissä vaa´alla ja näytti reilu 78. Lähtöpaino mulla oli 75,8 joten reilu kaksi kiloako olisi tullut lisää? Voipi olla että on nyt viikossa tullut vielä kun on tullut syötyä reilummin. Mutta pitäisi olla tuo painon nousu ihan hyvissä kantimissa.

Joku kyseli energisestä toisesta kolmannesta.. Mä vastaisin, että MIKÄ????? Aikalailla myös täällä se nanosekunti sängyssä peiton alla riittää.... zzzzzzz

Huomenna virallinen ensimmäinen lomapäivä toiselta lomajaksolta. Meren rantaan mökille.

mamma ja Kirppu 18+4
 
äh, on tämä kans... Paino putoaa edelleen.. mennään jo kovasti alle -10kg alkupainosta.. Ruoka ei maistu.. Koko ajan kovin paha olo. Tuntuu kuin olisi vti. "Vatsa" painaa pahasti tuonne alas että tuntuu pahalta. Ihan kuin myös supistelisi ja on kivuliaita. Eilen myös tuli hieman verta. Lämpöä ollut 37.7. Ja pyörryttää koko ajan, hb?.. Pitäiskö käydä tarkastuskäynnillä? Nämä oireet ilmaantunut tässä loppuviikosta. Ihan kummallista. Onkohan tämä pään sisäistä kun huomenna töihin pitäisi mennä.. Tosin kyllä on todella raskas työ että pitäiskö vain ajatella ettei mene..

Kun ensimmäistä tässä odottelen ni mistä ihmeestä tietää mikä tähän liittyy ja mikä ei.. ettei vaan panikoisi turhaan. Masukin liikkeet kyllä tunnen jo päivittäin ja tänäänkin siellä on muksautellut enemmänkin. Jos nyt on jo tällaisia vaivoja ni miten loppuraskaus?? :LOL:

Anteeksi valitus :)

Pippur1 ja masukki 19+3
 
Minäkin kävisin pippur1na tarkastuskäynnillä, koskaan ei voi olla liian varovainen :) Toivottavasti myös Jammylla kaikki ok!

Onko kellään muulla edelleen oksentelua? Ei enää joka päivä, mut tänäkin aamuna edelleen bygät tuli. Samaan aikaan hekotin ja hoin eivittua kun ei voi uskoo et vieläki tulee näillä viikoilla :D

Ummetus ja huimaus ja energiattomuus myös täällä vaivana, ja rytmihäiriöt. Mut on ihanaa kun masu on pulpahtanut, oltiin eilen Korkeasaaressa ja ihan onnessani taapersin siellä käsi masulla urposti onnellisen näkösenä :LOL: Ja pikku potkut on aivan ihania!

Mimonmami ja Itikka 16+4 :heart: :heart: :heart:
 
Taas kyselemässä..

Onko kellään ollut päänsärkyä suunnilleen viikoilla 13-15?
Mulla on nyt toista viikkoa enempi ja vähempi pää kipeä.. huomenna soitan neuvolaan, mut olis kiva tietää mitä tutkimuksia vois pyydellä, että mikä ihme vois vaivata..

Mä ostin tänään ekat vauvan vaatteet, ihan uutena, alennusmyynneistä. On muuten tosi vaikea löytää, varsinkin alesta unisex-vaatteita..
On tässä onneksi vielä aikaa ja sitten kun tietää kumpi tulee, nii ei niitä unisex-vaatteita varmaan enää "halua" pitää, kun täytyy olla sit rinsessaa tai rinssiä :D

Ja on muuten huonot valikoimat ainakin paikallisessa H&M:ssä.. yhdet farkut sain pitkän hakemisen tuloksena ostettua. Nekin puoli väkisin kun ei ole huomiseksi töihin mitään.
 
Mussu -Kiitti vaunulan linkistä! Lämpöpussi on ihan ehdoton hankinta ja 24 e ei ollenkaan paha hinta.
Jollain oli linkki kirahvikuoviseen lämpöpussiin. Se oli tosi suloinen!

Ostin tänään turvakaukalon + telakan huuto.netin kautta. Kaukalo oli tosi siistissä kunnossa, ollut 1 lapsella käytössä vaan. Olen ihan intsinä hankinnastani :D :heart: Nyt saan vaavini kotiin synnäriltä turvallisesti.

Väsy on aika hurja - pitäisi mennä nukkumaan että aamulla jaksaa palata sorvin ääreen 3 viikon tauon jälkeen - mutta maajussille morsian koukuttaa telkun ääreen. . . .

Lili 17 + 0 POKS!
 
pippur1 Hip hop, lääkäriin ettet kuivu kokonaan!

Mimonmami Täällä on pahaaoloa edelleen, mutta nyt on ollut ehkä viikko vai kaks etten ole oksentamaan asti mennyt. voihan sitä pahoinvointia olla vaikka läpi koko raskaudenkin.

Sero Onko sinulla tavan päänsärkyä vai migreeniä? Minä en tavan päänsärystä tiedä mutta migreeni on tuttu tapaus niin ilman raskautta kun tässä raskaudessakin. Alku oli hankalaa kun raskauden takia piti migreenin estolääkitys poistaa käytöstä eikä kohtauslääkkeitä annettu ottaa.

Hentsu84 ja Pinkgreen Kivat masukuvat :) Itse en kyllä taida iljetä laittaa masukuvia tänne kun koko on sama kun teidän molemmat mahat laitettas yhteen...,tosin onhan siellä kaks mutta silti se on niin jätti, niin jätti että :ashamed:

(.) Tänään pääseekin hampaiden vuosihuoltoon :D Mukavaa päästä putsauttamaan jos siellä jotain on niin pois. Oikeasti se olis ollut jo aiemmin paljon mutta silloin oli niin kovat ne pahoinvoinnit että ei tullut asiasta mitään ja toisaalta sanoivat että toisella kolmanneksella ne hommat tulis tehdäkin. En vain arvannut että aika venyis ihan tänne asti, mutta yksityiselläkin on jonot näköjään, ja minä en kunnalliseen mene.

Sitten on illalla lääkäri, joka tsekkaa miten on töihin lähdön kanssa. Minullaha olis tänään alkanut työt loman jälkeen, mutta pitää käydä vielä lääkärin juttusilla joten tästä päivästä tulee taas sitten saikkupäivä ainakin. Toisaalta olis kova hinku päästä vaivaamaan päätään ongelmilla mutta toisaalta en usko että jaksais näiden vaivojen kanssa olla tarpeeksi skarppina. Äkkiä tulee isoja mokia kuten lääkäri kerran sanoi.

Ai niin ja tällä viikollakohan se olis neuvolakin |O En tiedä jaksanko mennä sinne kun ens viikolla on taas KYS ja siellä taas diabetes ja äitipoli niin... Ens viikolla tekee sen rakenneultran sitten vaikka viimeks jo tutki melko tarkkaan kaiken mahdollisen molemmilta.

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille

Enie + Nörtti ja Hissu 19+0 POKS!
 
Nyt sitten soitin neuvolaa. Lähete labraan josta hb ja joku supistajia aiheuttava juttu katotaan. 3 päivää saikkaria kirjoitti. Ultra myös mahollisesti tänään. Perjantaina sitten olisi neuvolalääkärille aika jossa katotaan muuten mun painot ja sit nuo labraarvot..

Työpaikallekin soitin ni tuntu että jahas..sitä sitten saikkarille jäädään.. :/ mut onneks työkaverit on sanonu et hae saikkaria vaan jos sitä saat :) pomo nyt meillä onkin tuollainen tylsä. mut sen kuuluu kai ollakin.

Ehkä tänään pääsen jo katsomaan pientä. Rakenne olisi vasta ensviikon perjantaina.. kauheen pitkälle musta menee kun viikkoja on sillon jo 21+

Eilen illalla onneksi oli pikkasella vielä potkunyrkkeilu harkat että sain kunnolla fiilistellä liikkeitä. On ne vaan niin jänniä <3

pippur1 ja masukki 19+4 (jos sais sen sukupuolenkin pienelle tänään :) )
 
Ei mulla vaan tuommosta mahaa oo.... :/ No ehkä se vaan tuntuu ku edellisellä kerralla oli kaks.

Mun pitäis motivoitua tähän työntekoon taas kuuden viikon jälkeen ja täällä sitä vaan roikutaan. No sijainen oli tehny kaikki niin hyvin että ei ihan paniikki iske.

Mä oottelen niitä liikkeitä. vielä ei mitään selvästi tunnu. Välillä hipaisuja, mut ei muuta. Viikko sitten oksensin viimeisen kerran. Luojan kiitos. Toivottavasti nyt alkais oikeesti se energinen keskiraskaus, mutta vaikuttaa ettei taida alkaa... :LOL:

Eipä muuta.

Peikonpähkinä ja Pampula 15+1
 
Lisää masukuvia vaan rohkeesti kaikilta :heart:

pippur1, mua jotenkin aina ahdistaa soittaa sairaslomasta töihin. Vaikka nyt en ole sitä kyllä joutunut vielä hakemaan, eiköhän sekin aika tule. Pomojen yks työtehtävä on varmaan olla vähän nihkee kun soittaa sairaslomasta;) Keskity vain hyvällä omallatunnolla nyt itseesi ja pieneen:)

Luulen, että eilisestä alkaen olen tiedostanut liikkeitä mahassa. Hentoja "kuplia". On niitä kyllä jo odotettukin. Saisivat vielä toki vahvistua niin varmistuisin 100%:sti. Kysyin viime viikolla terveydenhoitajalta neuvolassa kun eivät ole vielä tuntuneet, sanoi että varmaa nyt ensi viikolla alkaa tuntumaan. Oon kyllä muutenkin yks malttamattomimmista ihmisistä mitä löytyy. Nimim. Varhaisultraan 16 yötä (kyllä, olen laskenut tämän kalenteriini) :D

Täytyy kaivella taas kaapista syksysempää vaatetta päälle täksi päiväksi, elokuu ei nyt näytä parhaimpia puoliansa ainakaan täällä suunnalla. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille ja masuille :heart:

Poks ja Pam, Pinkg ja Tilleri 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
äh, on tämä kans... Paino putoaa edelleen.. mennään jo kovasti alle -10kg alkupainosta.. Ruoka ei maistu.. Koko ajan kovin paha olo. Tuntuu kuin olisi vti. "Vatsa" painaa pahasti tuonne alas että tuntuu pahalta. Ihan kuin myös supistelisi ja on kivuliaita. Eilen myös tuli hieman verta. Lämpöä ollut 37.7. Ja pyörryttää koko ajan, hb?.. Pitäiskö käydä tarkastuskäynnillä? Nämä oireet ilmaantunut tässä loppuviikosta. Ihan kummallista. Onkohan tämä pään sisäistä kun huomenna töihin pitäisi mennä.. Tosin kyllä on todella raskas työ että pitäiskö vain ajatella ettei mene..

Kun ensimmäistä tässä odottelen ni mistä ihmeestä tietää mikä tähän liittyy ja mikä ei.. ettei vaan panikoisi turhaan. Masukin liikkeet kyllä tunnen jo päivittäin ja tänäänkin siellä on muksautellut enemmänkin. Jos nyt on jo tällaisia vaivoja ni miten loppuraskaus?? :LOL:

Anteeksi valitus :)

Pippur1 ja masukki 19+3
Mee ihmeessä tarkistu käynnille. Voi olla et pääset vähäks aikaa tippaan. :hug:

MUOKS* olitki jo kirjotellu. Hyvä et pääset näytille :)
 
Täällä just tehty esikoispojan vaate inventaario. Laitan suosiolla kaikki jotka jää kohta pieneks, ni myyntiin. Plaah, siin on tietty vaan oma hommansa, mut pääseepähän eroon niist ja saa sit vähän rahaa, ni voi niil sit taas shoppaa jotain kivaa lapsukaisille :)

Oon ihan täpinöissäni kun saatiin myytyä meiän yhdistelmävaunut veke :) Ja nyt tänään mennään kattoo tuplia :) Jihaa :)

Anteeksi taas oma napaisuus. Kaikki tekstit aina luen, mut kun olis kirjotuksen aika, en muista kenelle piti kirjottaa jne.

Huomenna olis taas neuvola. :)

Pinguli+Napero 17+ ööö jotain :)
 

Yhteistyössä