***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
Nyt sitten soitin neuvolaa. Lähete labraan josta hb ja joku supistajia aiheuttava juttu katotaan. 3 päivää saikkaria kirjoitti. Ultra myös mahollisesti tänään. Perjantaina sitten olisi neuvolalääkärille aika jossa katotaan muuten mun painot ja sit nuo labraarvot..

Työpaikallekin soitin ni tuntu että jahas..sitä sitten saikkarille jäädään.. :/ mut onneks työkaverit on sanonu et hae saikkaria vaan jos sitä saat :) pomo nyt meillä onkin tuollainen tylsä. mut sen kuuluu kai ollakin.

Ehkä tänään pääsen jo katsomaan pientä. Rakenne olisi vasta ensviikon perjantaina.. kauheen pitkälle musta menee kun viikkoja on sillon jo 21+

Eilen illalla onneksi oli pikkasella vielä potkunyrkkeilu harkat että sain kunnolla fiilistellä liikkeitä. On ne vaan niin jänniä <3

pippur1 ja masukki 19+4 (jos sais sen sukupuolenkin pienelle tänään :) )
Levähtelehän nyt rauhassa, sairaslomasta ei pidä huonoa omaatuntoa potea!!!
Tympeältä kyllä tuntuu jos pomo on sellanen vähä niuva kun joutuu saikusta soittamaan, tiedän tunteen! :/ Nyt onneksi ymmärtäväinen apulaisosastonhoitaja meidän osastolla, sille on aina "kiva" soittaa. Viimeksiki oli vaan että "onpa hyvä että sait lisää sairaslomaa, minä jo aattelin että herranjumala jos joudut töihin jo tulemaan!" :)

Juu ei ole energiaa täälläkään näkynyt.... |O <--- haukotus!

Oikeasti, ei minun maha kyllä näin iso ollu esikoista odottaessa! paljolti tästä varmaan on kyllä ihan läskiä, oman puntarin mukaan kiloja on lähtöpainoon tullu nyt n. 3, mutta kun ne kaikki on tuossa mahassa niin kyllä huomaa! :/ Noh, tuli mulla ekassa raskaudessaki ylimäärästä ihanat 25kg... :eek: Lähtivät kyllä ihan itsestään.

Pakko hehkuttaa että meidän 3-vee esikoistyttö on nyt nukkunu jo 3 yötä hienosti omassa sängyssään OMASSA HUONEESSAAN! :D :heart: Tähän asti nukkunu samassa makkarissa meidän kanssa, pääsääntöisesti kyllä omassa sängyssään. Hienosti tosiaan menny vaikka itellä muka vähä hirvitti, tyttö oli vaan ihan innoissaan, miks ei tehty tätä jo aikasemmin.. :ashamed: Toisaalta nyt jotenki vaan tuntuu että oma pikkutyttö ei todella ole enää mikään vauva ja kasvoi taas vähä isommaksi :'( Eka yönä en ite saanu unta, oli niin outoa kun ei kuullu lapsen hengitystä huoneen toiselta puolelta... :/ Pakko tää siirto toki oli tehdä näin "hyvissä ajoin" ennen vauvan syntymää, vauva kun sitte nukkuu meidän makkarissa kun ei ole kun kaks makuuhuonetta meillä.

Töihin pitäis kohta lähteä, ei oo sitten melkein kolmeen viikkoon tullu oltuakaan. Olo on onneksi ihan ok. Tyttö lähti mielissään hoitoon aamulla pitkästä aikaa kun pph palas kesälomaltaan, mukavaa kun arki alkaa taas rullata. =)

-Katti + paavoII 16+3

ps. esikoisenkin "työnimi" oli paavo, mulla on poikamaha ja kaikki oli että kyllä se poika on (ei siis ultrassa kysytty), mutta tyttöhän sieltä sitte tuli :D Siitä siis tuo kakkonen... Nyt aiotaan kysyä ultrassa onko tyttö vai poika, katsotaan täytyykö nimeä muuttaa sitte sen jälkeen :D
 
moiks!

Täytyy kyl sanoo ihan samaa ku joku tossa aikasemmin et kyllä luen aina kaikkien jutut mut sit ku alkaa kirjottamaan ni kaikki unohtuu.. :LOL:

mut tuosta energiasta on ainakin puhuttu..siis missä se on?mä nukahdan kyl heti jos sänkyyn menen..ja sit jos sohvallekin hetkeks menee pötkötteleen ni silmät alkaa lupsiin.. :)

ihania masukuvia ollu kaikilla jotka niitä on laittanu..kyllä hullulta tuntuu et se jo noinkin iso on itellä..mut mä arvasin melkein et aikasemmin se näkyviin tulee ku esikoisesta. :) ei voi kohta töissäkään peitellä..ja normivaatteissa kun on ni ei toivoakaan.. :) mut eipä tuo enää haittaa vaikka tietävätkin..johan se 5.kuukausi alko.. :D niin ja mullakin on sitä ylimäärästä kyl mut maha on kyl nykyään niin "kiinteä" et siellä ne ei näy kyl.. :LOL:

Täällä kun oli puhetta tuosta kaukalopussista ni minäkin siitä niin kovin innostuin ja huusin sit huuto.netistä sellasen..tai no huomenna ratkee saanko sen.. :) mies oli kans heti ku selitin millanen se on ni et huuda vaan se meille.. :D

ON: Kyllä töissä on ainakin alkanu huomaamaan koska täytyy alkaa ottaa iisisti..masuasukki ei aina tykkää ku mä riuhdon menemään.. :D ja jalat on ku tulisilla hiilillä ku seisomatyö..tietäskö kukaan mikä niihin auttais?Auttaisko ne tukisukat vai mitä varten sellaset on?

Muuten kaikki on mennyt hyvin..väsymystä lukuunottamatta..murmelikin aina välillä ilmottelee ittestään.. :)

hentsu ja murmeli POKS 17+0
 
Käväsin tuossa töissä viemässä s-loma lapun ja juttelin pomon kanssa ni olis se tolleen nokatusten vähän mukavampi kuin puhelimessa. Pakko varmaan sille vielä soitella ja puhua tuosta työstä kun se on niin raskasta että saisko sitä tehä muulla osastolla duunia missä olis vähemmän rankkaa. Olen tällä hetkellä dementia osastolla töissä lähärinä ja kun se ei vaan riitä että on dementia osasto kun siitä on tullu jo vuodeosastokin. eli rankkaa on fyysisesti että henkisesti. No mutta katotaa miten käy.

Labrassa käyty. Mulla on myös ilmeisesti kohdunsuu auennut ihan vähä. Onko jollain muulla aikasemmissa raskauksissa näin käynyt? sanoivat vaan että rauhallisesti täytyy olla ja vältellä nostamista.
Ultra olis klo 14 tänään. ihanaa päästä vihdoin katsomaan pikkasta kun siitä edellisestä on jo kaks kuukautta. Tulen sitten kertomaan ultrakuulumisia :)

pippur1 ja masukki 19+4
 
pippuri1: Toivottavasti saat mahdollisuuden toiselle osastolle. Mulla on kans terveydenalan koulutus, tosin olen jalkaterapeutti enkä hoitaja, mutta opiskeluaikana harjoitteluissa kävin tekemässä hoitoja potilaille jos jollakin osastolla ja kyllä dementiapuolella tuntui, että hoitajat ovat todella kovilla välillä (tuntui, että jo itsekin oli kovilla vaikka teki vain 30min hoidon potilaalle ja poistui sitten osastolta)! Toivotaan, että sun pomo ymmärtää tilanteen! :) Tule ihmeessä kertomaan sitten ultrakuulumisia, niitä on ihana lukea! (siis tietenkin hyviä sellaisia!)

Hentsu84 ja muut joilla jalat kipeytyy : Mä olen kanssa seisomatyössä tällä hetkellä. Oon huomannu et jalat kipeytyy paljon nopeemmin kuin ennen. Tukisukkia kannattaa kyllä käyttää, olen vaan ite huomannu että ne on aika kuumat kesällä. Kipeytyykö sulla enemmän säären ja pohkeen alue vai jalkaterät? Mulla on kipuilua enemmän jalkaterissä, joka varmasti osaksi johtuu siitä että käytössä on suht ohutpohjaiset ballerinat. Oman kokemuksen mukaan iskunvaimennus olisi nyt kaiken a ja o, eli kannattaa valita kengät joissa koko pohjan alueella iskunvaimennusta. Ne vaan tahtovat omaan tyyliini olla usein hieman liian sporttisen näköisiä työkäyttöön, mutta ovat kyllä kanssa sitten hyviä! Yksi hyvä vaihtoehto on myös iskuavaimentavat pohjalliset lisänä tavallisiin kenkiin. Tukisukat tai ns. lentosukat auttaa sitten enemmän, jos on turvotusta jalkaterissä tai taipumusta suonikohjuihin ja/tai laskimovaivoihin. Jos teillä on taipumusta edellä mainittuihin vaivoihin tai edellisissä raskauksissa on noita ilmennyt niin aloittakaa tuki/lentosukkien käyttö jo nyt, vaikkei mitään vaivoja vielä olisikaan!

Koulussa teimme muuten muinoin tutkimusta, miten hyvin neuvolat antavat ohjeistusta odottaville äideille jalkojen hyvinvoinnista raskausaikana ja tuloksista voin vain sanoa, että erittäin huonosti. Jalat ovat kuitenkin todella kovilla raskausaikana, joten kiinnittäkää asiaan huomiota!

Mä aina innostun kun tulee asiaa jaloista tai kengistä:D Meen tästä nyt itse töihin niillä huonoilla ballerinoilla... No ei, täytyy tosiaan laittaa nyt hyvät sandaalit jalkaan:)
 
Kiitos pinkgreen tiedosta..mulla enemmänkin noi jalkaterät kipeytyy..täytyykin lähtee ostamaan sit tukisukkia..mua ei kyl haittaa vaikka lämmittäiskin ku töissä olen maito-osastolla ja siellä lämpöasteita se 4 ni ei haittaa yhtään. :D
 
Katti83 meilläkin on 3- vuotias tyttö, ja perjantaina laitettiin yöunille ilman vaippaa. Nyt tuntuu ettei jäljellä ole enään mitään "rekvisiittaa" joka muistuttaa "pikkutytöstä" :( Ja jummi jos sanot pikku tytöksi niin takas tulee että "mä oon iso tyttö" :heart: Toki me kehutaan kuinka on kasvanut isoksi ja osaat vaikka mitä ja et tartte vaippaa jne., mutta äitille se on aina pikkutyttö. Omaan huoneeseen siirtyi jo vuoden iässä. Teitte siirron varmaan hyvään aikaan,niin ei tule lapselle sitten oloa lähempänä että siirtäisitte hänet pois vauvan takia.

pippur1 sulla on kieltämättä rankka työ. Vuodeosastolla ei oo helppoa vaikka ei olis raskaanakaan. Olen kanssa lähäri,ja tehnyt 2007 asti pätkätöitä, niin pystyin valitsemaan tämän uuden työn suhteen,etten päätyisi vanhusten pariin tässä vaiheessa. Mulla on nyt huono palkka ja 6h päivät mutta en murehdi enempää. Ainoa jota nostelen on pyörätuoli autoon, mutta en mä sitäkään aio loppupuolella tehdä. (oon lyhyt niin siksikin hankalaa) Toivottavasti saat jatkaa töitä "kevyemmällä" osastolla. Ja kun oikein kehottivat välttämään nosteluita.

Mä oon ihan kade kaikkien masuista,mullehan ei edes tule tollasta,kun on tätä omaa massaa niin paljon, ja jos tuleekin selvä maha niin on varmaan iso. Että en laita kuvia vielä ainakaan viikkoihin.
Mä uskon että nyt tunnen vauvan liikkeitä,en voi sanoa koska aloin tuntemaan kun aina mahassa jotain pulputtaa :D Pistän miehen välillä kuuntelemaan korvalla mahalle ja sanoi se eilen että joku sielä möyrii :heart:

Onko muita seksittänyt enemmän tän raskauden aikana kuin yleensä :ashamed: Mua on jotain 3 viikon ajan, mies on ihan ihmeissään...ja onnessaan tietty.

Mulla menee hermo noihin VIITEEN koiraan jotka haukkuu kaikkea mikä likkuu,olen töissä. :kieh:

santtu ja iita 15+5
 
seksihimoista Jostain luin, että on normaalia, että himot lisääntyy raskauden tässä vaiheessa. Esikoista odottaessa ainakin oli aktiivista sillä rintamalla :D Nyt kyllä tekisi mieli, mutta limakalvot on niin kuivat, ettei oikein innosta :snotty: Mie vähän epäilen, että osa miun tuhruvuodoistakin johtuu limakalvon kuivuudesta.

Mie inhoan näitä lämpimiä päiviä. Taas on jalat ihan turvoksissa ja särkevät. Täytys varmaan kaivaa ne tukisukat kaapin perukoilta...

Hipkukka ja AatosII 16+6
 
Kesäloma alkoi, täällä oleskellaan pojan kanssa kahdestaan kuukausi, ennenkuin menee vähäksi aikaa (3kk) hoitoon. Just nyt sitten piti alkaa alavatsalla kipuilemaan kun pitäs pojan kanssa touhuta. Poika kun ei ivelä itse kävele tms. aikamoista nostelua joutuu harrastamaan. Luin juuri siitä odotuskirjasesta, että näillä viikoilla voi olla rajuakin kipua nivusissa...

Kaikille joilla on ollu aamupahoinvointia, tässä teille hyvä uutinen :D
http://www.iltalehti.fi/terveys/2009080310022315_tr.shtml
saas nähdä mitä omista lapsista tulee, kun ei sitä aamupahoinvointia ole kumaltakaan ollu.... :|

energiaa mulla oli varmaan enemmän ekalla kolmanneksella kuin nyt. Tähän vetämättömyyteen voi varmaan vaikuttaa tuo matala hemoglobiinikin.... Tänään olin kuitenki niin energinen, että kävin pojan kanssa pyöräilemassä ja jostain pitäs saada energiaa vielä vähän siivoamiseenkin. |O

Tica & Kääryle 17+0 POKS!
 
ultra-kuulumisia:

Sikiö vastasi viikkoja 19+6. Kaikki mitä pystyi näkemään ni oli hyvin. Masukki liikkui niin kovaa ettei meinannut sydänääniä saada kun aina häipyi alta pois. sykkeet oli 124 (kauheen vähän?).
Sai ainoastaan reisiluun mitat joka oli 3cm ja navan kohdalta ympäryksen joka oli 14.5cm. Vaavin paino oli 314g. Masukki oli siellä niin merkillisessä asennossa. Niinkuin ultraajakin sanoi että pääseisonnassa. Ihmeellisellä mutkalla L-muodossa. Näytti aika hankalalta asennolta :D Lapsivettä oli normisti.. yms.. eli kaikki näillä näkymin vauvalla hyvin.

Sukupuolta pikkanen ei suostunut näyttämään kun oli niin merkillisessä asennossa.
No.. ens perjantaina olisi sitten uusi ultra. Jos olis kääntynyt siihen mennessä. Olisi se sukupuolikin kiva kurkkia :)

pippur1 ja masukki 19+4 (uä 19+6)
 
Enie kiitos uudesta pinosta,olihan taas luku-urakkaa kerrakseen =)

Ihania masukuvia ootte laittanu :heart: mä en kyllä kehtaa :ashamed: on mulla mahaa+mahan alla roikkuu viel toosi kiva römpsä mikä hyllyy ja lilluu joka suuntaa :LOL: ihan ei oo tää mamma saanu mahaasa kiintetettyä edellisen raskauden jäljiltä :ashamed: eli ei siis näyttely kelpoinen.

energia puuttuu täälläkin,väsyttää vaa ihan tajuttomasti |O ehkä jonain päivänä

Tica hyvää lomaa

pippur1 ihana kuulla et kaikki hyvin,vitsi ku sulla on jo paljon viikkoja:heart:

Nyt jos sitä sais otettua pienet päikkärit

piiuli ja toukka 14+4
 
Ah ihanaa nyt olisi vihdoin rallit ohi!!! Paluu arkeen ja odottamaan kauhunsekaisin tuntein alkavaa pikkujoulukautta...

En tunne vieläkään liikkeitä... :ashamed: Suunnittelin jo oman mielenrauhani takaamiseksi vaihtavani tuon vk 24 4D-ultran ihan rakenneultraan.. Pääsisin jo ensi viikolla tarkistamaan pikkuisen voinnin.( ja säästäisin 200?) Torstaina olisi neuvola, saan tietää mitä kamalaa verikokeista löytyi tällä kertaa.. Hemppa olosta päätellen varmaankin jo alle sata.. Anteeksi omaa napaa..

Seksihalut ovat yhtä kateissa kuin se "energinen toinen kolmannes".. Onko kohtalotovereita? Käy tuota miespoloa jo vähän sääliksi kun olen vain kiukkuinen, väsynyt, pihtaava noita-akka päivästä toiseen! :LOL:

Elayne ja Ööliö poksuvat 19+0!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elayne:
Seksihalut ovat yhtä kateissa kuin se "energinen toinen kolmannes".. Onko kohtalotovereita? Käy tuota miespoloa jo vähän sääliksi kun olen vain kiukkuinen, väsynyt, pihtaava noita-akka päivästä toiseen! :LOL:

Elayne ja Ööliö poksuvat 19+0!
Vähän näin täälläkin. Siis kun ei vaan jaksa eikä muista koko asiaa ollenkaan :ashamed: Ja sitten kun toinen ehdottelee siinä vaiheessa kun juuri alkaa silmät lupsumaan niin ei vaan jaksa, ei millään..

Pippur1 hurjasti sinulla on kyllä paino laskenut! :eek: Kiva että ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin =)

On teillä kyllä isoja mahoja! Etenkin Pinkgreenin masukuvaa katselin, että kun täysin samoissa päivissä mennään ja sinulla on jo noin upea maha =) Itsellä kun on tätä läskiä päällä niin ei tämä oikein ole pyöristynyt yhtään, ei todellakaan vielä raskausmahaksi osaisi kukaan epäillä. Mutta jospa se siitä kohta alkaisi kasvamaan enemmän =)

Liikkeistä minäkin kyselin neuvolassa viime viikolla ja siellä sanottiin että kuukauden sisällä pitäisi näin ensikertalaisen alkaa niitä tuntemaan. Yhtenä iltana silloin epäilin, että olikohan liikkeitä, mutta sen jälkeen ei sitten olekaan mitään enää tuntunut..

Lumi ja Lilliputti 18+0 POKS TAAS!
 
Enie: Mulla on kyllä ollut migreeniäkin, mutta nyt en osaa sanoa kumpaa tää on, ku migreenissä yleensä lähtee puhekyky, mut nyt on ennallaan.. mut kipu on kovempaa kun pääkipu. Menen keskiviikkona neuvolaan, kun on sellainen olo et tarvis noi arvot tarkastaa, viimeksi ollut kesäkuun puolivälin jälkeen.

Ostelin tänään taas kirppikseltä vaatteita, vaik ei vielä sais.. ku itelleni tein lupauksen et vasta vkon 20 jälkeen. Hyvin piti lupaus ;)
Jos sit vaunut ostais vasta viikon20 jälkeen!

Seksihalut on ihan ennallaan, mut sit kun vauhtiin pääsee niin ne on suuremmat kun yleensä. Eli ei oo kuivat limakalvot ja tuntuu paljon paremmalta kun lasta tehdessä. Ehkäpä on tietty "paine" poistunut..!

Töissäkin jäin kiinni mahasta, ei mennyt enää lihomisen piikkiin. Eli kyllä tästä täytyy alkaa jo kertoilemaan. Plaah!

14+2
 
Huomasinkin just etta taalla on ainakin kaksi galleriasta tuttua kun juttuja lueskelin :)
Meidan prinsessa tayttaa huomenna 4 vuotta!!! uskomatonta, juuri han oli masussa :D
Taalla Tanskassa lomaillaan edelleen ja tanaan kaytiin oikein turisteina katselemassa kaikki mahdolliset nahtavyydet, pieni vesisade ei mitaan haitannut :) Masukki ei oikein tykannyt liiasta kavelysta vaan rupesi supistelemaan.. :(

Niinuska+ Hipsu 15+3 :heart:
 
Moikka!

Täällä paisutaan tasaseen tahtiin :D
On se ihme kuin paljon nopeemmin tää vatsa kasvaa nyt tokassa raskaudessa...Luulis et viikkoja ois 15 sijasta 25 :eek:

Liikkeitä on nyt parina päivänä tuntunut :heart: sellasta hentoa hipsuttelua.
Supistuksia tulee myös sillon tällön, semmosia kivuttomia kiristelyjä.

Eipä ole tännekkään ylimääräiset energianpuuskat iskeny..minne lie eksyneet ;)

Mies lähti just kaverin varpajaisiin! Sitä on taas suomessa yks prinsessa enemmin :heart:

Tukisukkia suosittelen lämpimästi kaikille. Ite käytin ekassa raskaudessa niitä töissä monta kuukautta ennen äippälomalle jäämistä. Pitää vaan muistaa laittaa ne jalkaan mielellään heti aamulla kun sängystä ylös nousee. Jalat oli kyl tosi paljon paremman tuntuiset iltaisin kun oli päivän tukisukat jalassa.
Itse istuin suurimman osan päivästä satulatuolilla(oon hammashoitaja) ja siinäkin kyllä jalat väsyy saati sitten seisomatyössä.

Ihania masukuvia teillä! =)

Kivan linkin Tica laittan! Meidän esikoinen ja tää tuleva taitavat siis olla kaukana neroista kun äitee ei ole joutunu pahoinvoinnista kärsimään...Lapsiparat :LOL:

Pippur1 hyvä että kaikki oli ultrassa mallillaan. Toivotaan nyt et saat painoa pikkuhiljaa nousemaan ja et masukki ois vähän kääntyilly ens pe mennessä ;)

Nyt iltapalalle :wave:

Miminen ja Mytty rv 15+5
 

Yhteistyössä