***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Haaveilija-Iita tuosta tyhmyydestä,tämä rouva tunnustaa myös olevansa,esikon aikana hävis kaikki älyllinen toiminta eikä oo takas tullu :eek: mut niinhän sitä sanotaan et lapsi vie puolet äitinsä aivokapasiteetista ja ku lapsia on nyt jo kaks ni mullahan on jälel enää 25% alkuperäsestä ja nyt tää raskaus viel päälle ni mun aivotoimintahan on käytännössä kokonaan loppu :LOL: tyhmänä on kivaa :saint:

Enie Huilihan nyt sit kunnolla,ettei ne pikkuiset päätä tulla kovin paljoa etuajassa maailmaan,puolet odotusaikaa kuitenkin vielä jäljellä :hug: rankkaa se on pelkkä makaaminenkin

Hemuli :hug: ehkä se raskaus ilo sieltä jossain vaiheessa löytyy toivottavasti ja saat nauttia tästäkin raskaudesta

Petite voimia ylihuomiselle :hug:

Seroko? se silloin kyseli päänsäryistä,mulla on nyt viimisen viikon aikana ollu lähes päivittäin,inhottavaa ku sit ei saa sitäkää vähää tehdyksi vaan menee nää päivät ihan makoiluksi :(

Nyt jos yrittäis tehä vähä ruokaa :p

piiuli ja toukka 14+5
 
Rintojen arkuus Minulla on välillä vähemmän kipeät ja välillä aivan sairaan kipeät rinnat edelleen. Niihin oikein pistelee ja vihloo välillä ja ovat ihan hipaisu arat, kun taas toisena päivänä ei onneks ole ihan niin tuskaista.

little03 Tervetuloa mukaan vaan. Laitteletko tietoja la:sta ainakin niin osaan laittaa sinut johonkin kohden tuonne listaan vai laitanko ilman laskettua-aikaa sinut listan loppuun?
Voit vilkaista tuosta eka sivulta mitä siellä udellaan ja kertoa mitä tahdot :)
 
Loman loppu se lähenee, ja arki alkaa taas. Oisin voinu kyl jäädä jo kotiin "odottelemaan", mut on se pari kuukautta käytävä heittämässä töitä täs, motivaatio aika vähäinen tosin.. Varattiin matka tallinnaan, toivottavasti ei possuflunssat ym iske.. :/ . Huomenna neuvola, kiva taas ku ne kuuntelee ne sydänäänet :heart:
 
Kävin tuossa sitten ostamassa labrakäynnin jälkeen pinnasängyn ja hoitopöydän lastentarvikkeesta. Ei pitänyt vielä ostaa mutta joku päänsisäinen ääni käski :D Troll-merkkiset kummatkin.
Miettisin kanssa että marssin huomenna kangaskauppaan ja ostan lastenhuoneen verhokangasta ja samalla vois tehä myös pinnasängynsuojia ja petivaatteita. Kun saikkarilla olen jälleen ni pakko tehdä jotain hyödyllistä.

Mulla oli eilisessä ultrassa pikkasen sydänäänet 124krt/min.. onkohan ihan normaalia.. Ennen aina neuvolan mittauksilla on ollu 140-160 luokkaa.. :/

pippur1 ja masukki 19+5
 
Nopsasti vain huikkailen että hengissä ollaan ja aika hujahtaa kauheeta vauhtia kun viikonloppuna oli muutto isompaan asuntoon ja ens lauantaina olis edessä rouviintuminen ja vielä häät eri paikkakunnalla.

Me tilattiin esikon Quinny Freestylet viime syksynä tuolta PingPongista jonka linkin vauva-10 oli laittanut yllä olevaan viestiin.
Meillä vain hyviä kokemuksia sieltä, tulivat tosi nopeasti ja kaikki oli kiitettävää :flower:

Nyt nuo Quinnyt pitäisi myydä ja ostetaan Phil&Tedsit varmaan joskus syksyllä/talvella.

Mutta nyt takas hääpuuhiin joten oikein hyviä vointeja tänne mammoille ja pikkusille :heart:


Tinii+pikku rv 14+5 (ja isosisko Ada, viikkoa vajaa 1v B) )
 
Nyt tais unohtua puolienkin nimet kenelle piti vastata..

Jammy: Ostitko maxi cosi cabriofixin? Sellaista olen itse haaveillut.
Katsoin että käytetyt pyörii siinä 170-200e ja uudet on 269e, mutta värit vaan on niin p*rseestä, mustia, ruskeita ja harmaita lähinnä. Siksi tekis mieli tilata saksasta, vaikkei hinnassa ole kun muutaman euron ero, mutta saisi jotain väriä elämään ;)
Eli linkkejä mistä saa Maxi Cosin turvakaukaloita saksanmaan puolelta!

Tämä päänsärky/niska/hartiasärky on kyllä raivostuttavaa, tuntuu että meinaa lähteä välillä taju eikä jaksa enää hetkeäkään seisoa, mutta töissä vaan pakko.
Huomenna neuvola ja siitä pieni kysymys.

Kuinka moni ottaa miehen mukaan neuvolaan, edes kerran odotusaikana?
Mä jotenkin haluaisin että tulisi edes kerran käymään, mutta kuuluuko siellä miesten käydä. Lehdissä ainakin toitotetaan et miehet mukaan vaan. Eipä siellä kai miehille niin paljoa mitään ole, mut tietävät mitä siellä tehdään jne. Nyt varmaan kuunneltais ne sydänäänetkin ekaa kertaa. Olis se kiva et mieskin olis paikalla :ashamed:

14+3
 
Mies neuvolassa: Minun aviomieheni on ollut mukana nyt kerran tavallisella neuvolakäynnillä ja ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä. Lähinnähän hän on mukana jotta kuulisi sydänäänet, meillä ei ole kotidoppleria enkä ole ajatellut moista hankkiakaan. Eipä se mies siellä suuressa roolissa ole, mutta minusta on mukavaa, että hän elää tässäkin vaiheessa mukana ja edes TIETÄÄ, mitä siellä neuvolassa oikein tehdään. Eli kyllä varmasti tulee mukaan aina kun vain töiltään pääsee.

Huomenna poksuu ja alkaa 20. raskausviikko. Voi apua, puolta väliä koputellaan.

Kirppu tykkää näköjään merellä olosta, on ollut sellainen hulina masussa alkuviikon. Liikkeet ovat aivan selvät ja melko voimakkaatkin välillä.

Alaselkä ja toisen kankun iskias ei tykänneet mustikan poimimisesta, vähän tylsää..

mamma ja Kirppu 18+6
 
Moikka!

Petitelle onnea matkaan ja little03 tervetuloa!

Mulla on taas aivan järkky päänsärky, enkä jaksa kuin rutista nyt omaa vointia :ashamed: . Sunnuntaina tehtiin pojan kanssa pihahommia ja siitä tosiaan seurauksena tiputteluvuotoa ja nyt jatkuva menkkajomotus ja kohdun kovettumista.... Mietin jo, että pitääkö mennä jo lääkäriin...nolottaa vaan, kun vasta 2 päivää oon ollu töissä. Työmatkan pyöräilykin aihetuttaa jomotuksia, vaikka matkaa 500m..... :( No katellaan, jos vaikka perjantaina pääsis näytille. jos vaikka sais sitte mielenrauhan sydänäänten muodossa, kun ei oo niitäkään vielä kuunneltu.

Nirppis ja Pampu 15+1
 
Mulla tuntuu välillä jos teen jotain raskaampaa tai oon tehnyt samana päivänä, sellasia jänniä muljahduksia mahassa. En oikein osaa kuvailla millaisia ne vois olla.. mut tuntuu sellaiselta niinkun vauva kääntyisi mahassa 2x ympäri, vaikkei näillä viikoilla sellaista vielä voi ollakkaan että se sitä olisi.. en tiedä onko nuo muljahdukset sitten yhteydessä tuohon aktiiviseen elämään!
 
pippur1: Meillä on myös "varauksena" Petikon Lastentarvikkeesta Troll-pinnasänky ja hoitopöytä! Pitäisi hakea tässä nyt joku päivä:)

Kivaa, että tulee uusia poppooseen, tervetuloa little03!

Ei kummempaa tänään, lueskelin teidän jutut läpi ja siirryn nyt suihkun puolelle:)

Pinkgreen ja tilleri 18+1
 
:headwall:

vituttaa vaan suoraan sanoen kaikki.. tapellaan miehen kanssa koko ajan kaikesta.. nyt pari päivää ollu loman jälkeen töissä ja ilmeisesti alkanut supistella.. aina jos jotain vähän rupeaa tekemään niin masu menee kivikovaks ja sattuu aika ilkeesti.. mut menee sit kohta ohi.. tällä hetkellä mein osastolla vielä aika raskasta potilasmateriaalia! siis todella noloa jos joudun jollekkin sairaslomalle.. työkaverilla la lokakuun alussa ja se vaan painelee menemään tuolla ilman mitään vaivoja ja mä narisen jo nyt.. mut äh.. plus vielä kaiken lisäks se että selkä ollu nyt aika kipee kans.. ni en tiie.. vitun hienoo taas kaikki :headwall: sori et teille jurputan..... palaan sit ku vähä rauhotun...

iiris 15+6
 
Täälki oli tosiaan neuvola tänään. Kaikki hienosti, nyt jopa saatiin sydänäänet kuuluviin heti, kun viimekshän joudun menemään uudestaan muutaman tunnin kuluttua. Sykkeet oli 150, verenpaine ok, painoa tullut nyt kokonaisuudessaan HUIMAT ;) 400g :)

h&m:ltä ostin tänään ihanan tikru yökkärin :) Oli pakko kun se vaan oli niin suloinen ?

Hankinnoista: Meidän pitäis ostaa vielä mobile pinnikseen, itkuhälyttimet ja sitteri. Kaikki muu on valmiina. :)
 
pinkgreen Mitäs mallia sitä trollin mallistoa ovat?

Tunsin tänään ekaa kertaa potkun kateen asti. Huusin miehelle äkkiä että tulee kans koittaa ja ehti mieskin tuntea yhen potkun kunnes tais ujous pikkuselle tulla kun hiljeni.
Pikkanen myllertää jo ihan hirveästi joka päivä :) ihanaa.

Lämpöpussia nyt olen hommamassa..kummonenkohan kannattaisi hommata?

pippur1 ja masukki 19+5
 
iiris- tiedän tunteesi. Pari työkaveria kans ovat raskaana ihan just jäämässä äippälomalle ja siellä ne painelevat kun mitkäkin duracellpuput. Ja oli inhottavaa soittaa omasta saikkarista kun mullakin on suppareita. Mutta täytyy vaan ajatella että sinä ja vauva ootte tärkeitä ja kaikki raskaudet on erillaisia eikä voi verrata muihin :) :hug:
 
pippur1 Kannattaskohan mun soittaa neuvolaan ja kysyy mitä ne on mieltä mun työnteosta..? Ku kuitenki 3.pv ens kuuta se rakenneultra ja neuvola siin liepeillä... mut onhan siihekin vielä kuukaus aikaa.. Mut en kyl haluu siel töissäkään sit vaan haahuilla ja katella ku muut tekee duunii.. Ja meillä on niin vähän hoitajia nyt muutenki että tiedän kuinka iloisesti pomot suhtautuu jos saikulle pitää jäädä.. Ahdistaa aivan sikana.. :(

Sit kaiken lisäks tää sikainfluenssa.. Kaikki helsingin tapaukset ja epäilyt siirretään meidän sairaalaan...?! Kuinkahan tässä vielä käy :D
 
pinkgreen Samallainen me myös ostettiin ja samalla värillä :) on se vaan hieno.

iiris- Sä sen parhaiten tiedät että pystytkö töitä tekemään. Mullekin just piti nämä samat puhua mitä nyt puhun sulle kun myös ahisti tuo saikkarille jääminen mut sit taas ahisti myös tuo työelämä. Kun ei vaan jaksa eikä kykene. Minä olen myös hoitoalalla vanhuksia hoitelen. Musta sun kannattaa kysellä saikkaria jos vaan sellanen olo on. Mä nimittäin olin kans sellanen haahuilija ja vähän koitin jollain selittelyillä jänistää tehtävistä kun ei jaksanu. Meilläkin on koko ajan kauhea puutos hoitajista ja eikä pomo todellakaan tykänny kun saikkarista soitin. Mut se on voi voi. Pakko se on miettiä omaa ja vauvan hyvinvointia. Koskaan ei voi olla liian varovainen. Onneks yks työkaverikin sano et jos vaan saikkaria saat ni heti sit vaan jäät. Ei kuulemma tehny päivääkään töitä omassa raskaudessa kun muutenkin oli kestettävää kaiken maailman kivuissa :)
Ja kannattaa muuten neuvolassakin mainita tuosta possuflunnssa jutusta että teillä ne siirretään sinne.. kumminkin kuulumme riskiryhmiin. :) :hug:

En ees tie mitä enää kirjotin kun menin ihan huolesta sekaisin kun kaveri soitti että sillä tuli jotain merkillistä alapäästä ja on n. 24 viikolla raskaana :/ toivottavasti ei mitään vakavaa.
 
Hoh, huomenna alkaa jo viikko 16! Ihanaa! Mulla on kans aivot hiukan hitaalla tai jotain. Tänään piti syynätä tilinauhaa hoitomaksuja varten, niin tajusin vasta kunnolla että mun nykynen työpaikkahan on vakituinen :LOL: en ajatellu sen tarkemmin sitä ku alotin. Mietin äippärahoja nyt vaan että saanko valita että rahat maksettas -08 tuloista, eikä tästä olevasta työstä?! Olen tietämätön kun esikoisesta sain minimin,eikä noista Kelan tuista tiedä aina muutenkaan :headwall: "Pomo" tänään kyseli että kuinkas kauan mä aion olla töissä,että joko pitää sijaista etsiä. Eihän tommosta voi tarkasti tietää jos joutuu saikulle tai varhennetulle äippälomalle. Mä luotan siihen että pystyn tekemää töitä joulukuuhun asti, ja jos en pysty tekemää reissuja avustettavan kanssa niin työpari ottas ne vuorot.

Mä olen nyt hankkinu pinniksen miehen veljelle mutta en meille
:|

taidan lopetella ja katsoa 4d:n lopun, ja vahdata masua!

öitä vaan
santtu ja iita 15+6
 

Yhteistyössä