***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

kengu ja ruu
2 kätilöä ultras, turvotus 3,3mm. Seula tehtiin vaikka tiettiin hälyttävän, tulos oli 1:170.
Vaikka tuota seulaa ei ois tehtykkään niin oisin saanut lapsivesipunktion niin halutessani.
Nyt varattu aika lv-punktioon, joka on 7.7.
Missään tässä välissä en päässyt lääkärin pakeille, mikä kummastutti suuresti, mutta en ole asiasta suuremmin räyhännyt, sillä ajattelin,että mitä se muuttais..? ( no ehkä ois voinu rauhotella tai vastaavasti pelotella lisää se tohtori, että en tiiä oliko hyvä vai huono ) .

Punktion tulokset kestävät kuulemma 5pv, joten koska viikonloppu välissä niin varmaan tulenevat 13 tai 14.7. vastaukset. Keskenmenoa toimenpiteen seurauksena pelkään aivan hirveästi, itse toimenpide ei tuottane ongelmia ( en siis pelkää sitä/ tai jännitä itse toimenpiteen vuoksi ) mutta tosiaan ne mahdolliset ikävät seuraukset

Kovasti pelkään, että sieltä siis ilmoitetaan vauvan olevan trisomia-lapsi ja se tarkoittaa meillä automaattisesti keskeytystä.

Kun tämä ruljanssi sitten aikanaan ohi, niin sitten ootellaan 20 viikolle rakenneultraa, jossa sitten vasta selviää parhaiten tuo sydän puoli, vaikkakin ainakin tällä hetkellä ei kuulemma ole nähtävissä sydänpuolelle viittaavia merkkejä, jotka esim turvotus vauvalla ympäri kehoa, mutta muuttuahan tuokin voi.
Kätilö sanoikin, että koko ajan saadaan lisää tietoa tuosta sydän puolestakin, jopa nyt 7.7. sitäkin tarkkaillaan. Arveli, että jos jotain tosi massiivista häikkää niin varmasti viitteitä ois jo nähtävillä, eli tuon lv- punktion jälkeen ihan pikkasen vois jo huokaista jos siinä kaikki ok.

Huoh...ei tästä saa enää tekemälläkään hyvää ja tasapainoista odotusaikaa, kaikenmaailman pelot seuraavat varmasti ihan loppuun asti, ellei tämä sitten jo pääty ennen elokuuta keskeytykseen :ashamed:
 
Tylsä pistin:Täällähän just on hyvä purkaa sydäntään, toivotaan kuitenkin ettei mitään ole vialla :hug:

Omaa napaa: Menin sinne neuvolaan, ja neuvolalääkäri oli unohtanu tulla paikalle :/ . Nyt saatiin sit kaikki odottajat uudet ajat, mie ens viikolle jo onneks. Silti vähän kurjaa.. No onneks on loma et joutaa pyörimään vaikka neuvolassakin =)
 
Tylsä pistin Tsemppii kovasti lv-punktioon. :hug:

Niin se aika vaan rientää. Nyt jo heinäkuu menossa. Kauheata kun menee aika nopeasti. :)
Minä en oo ostanut vielä mitään tulevalle vauvalle. Varmaan sitten tuossa kesäloman aikana aletaan katsomaan rattaita, hoitopöytää ja sun muuta. Huuto.netistä oon katsellut ja kuolannut niitä vaatepaketteja. Varsinkin tytöille on paljon kaikenlaista.

millis ja lupu 13+4
 
Moikka! Meillä oli tänään np-ultra,kyllä jännittikin että onko kaikki ok ja mikä on todellinen la.
Kauan se täti ultraili,pikkunen oli vauhdissa ja sitten kävi nukkumaan ennen kun kaikki mitat oli saatu :whistle: Täti pomputteli mun mahaa ja pisti kävelylle niin saatiin "iita" hereille. Vatsan päältäkin ultras mutta näkyvyys oli tosi huono, ja istukka on ihan selkärangan luona,eli takana,masu ei varmaan ala näkymään aikoihin :( Verikoetulos+np-ultra-tulos oli negatiivinen. Minun la:n voi siirtää viikolla,että nyt olisi vasta rv11 tasan, la sitten 20.1.09.
Hankintoja en ole aatelut vielä tehdä,kunhan tässä kuulostellaan tuttujen käytetyt vaunut,sängyt ja muut. Kävi nimittäin niin että annettiin just toukokuussa kaikki tavarat miehen veljelle,joka sai 15.6.pojan,ei taidettu uskoa näin nopeeseen tärppiin :D niin eihän tuo poju ole kuin 7kk kun tämä syntyy... Oikeastaan halusinkin uudet tavarat :D Tytölle meiltä löytyy kyllä vaatetta,ja paljon. Jos onkin poika niin tarvitaan lisää vaatehuoneita...
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Tylsä pistin toivotaan, että kaikki menee kuitenkin parhain päin. Epätietoisuus on varmaan raastavaa...

(.) Mua meinaa painaa nyt väsy, eilinen meni siivotessa, leipoessa, ulkoillessa ja vieraita kestitessä. Seuraavana päivänä kyllä huomaa jos edellisenä päivänä on ollu "yliaktiivinen". |O Ajatus esikoisen taas pian koittavasta ruuanvalmistusrallista saa epätoivoiseksi.... kaikki kun pitää valmistaa itse allergioiden takia. Mutta kohta mies tuo jotain herkullista roskaruokaa!! Ei muuta ku herkuttelemaan kun närästys on vielä pysynyt poissa. :D

Tica & Kääryle 11+4
 
Hei. Sivusta oon seurannu tätä pinoa koska itellänikin l.a tammikuussa mutta mielellään jään ihan virallisten listojen ulkopuolelle ja kommentoin aina vaan silloin tällöin jos sopii?

Tyslä pistin: kovasti tsemppiä tulin sulle toivottamaan, varmasti tunnet itsesti ulkopuoliseksi ja ihan ymmärrettävästä syystä. Minä olen aikoinaan kirjottanut huhtikuisten pinossa (2007) ja siellä kans oli muutamia joille tuli hälyttäviä tuloksia seuloissa. Mikäli muistan oikein niin he sitten liittyivät tähän pinoon,

http://kaksplus.fi/keskustelu/t614185

josta saivat paremmin tarvitsemaansa vertaistukea toisiltaan. Ajattelin vaan, että jos et oo tuohon törmänny niin sieltä voi ehkä löytyä samanhenkistä ja samankokeneita ja jos pino ei ole aktiivinen niin ainakin vanhoja keskusteluja voi lukea jos kiinnostaa. Kaikkea hyvää sulle ja jaksamista kovasti!
 
Pakko tähän väliin tulla vielä kirjoittamaan että mies tilasi mulle synttärilahjaksi tuon dopplerin!! ihanaa!

Milläs viikoilla ootte saanut kuuluviin sydänäänet? Ootteko käyttäny ihan sitä geeliä vai jotain rasvaa? :)

Niinuska+Pirpana 9+6 (tai 10+2)
 
Moi pitkästä aikaa!

:hug: kaikille pikkuisen menettäneille :'(
Tylsä pistin voimia sinulle!

Olin eilen np-ultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa, la muuttui päivällä ollen nyt 18.1. Kovasti pikkuinen liikkui ja huitoi käsillään :heart:

Me ei olla ostettu vauvaa varten vielä mitään, tosin ei tarvii ostaakaan kun turvaistuin ja vaatteita, pakkausta en aio ottaa. Vaatteet täytyy ostaa vasta sitten kun saa jonkinlaista tietoa vauvan sukupuolesta, jos nyt sattuu sitten näkemään.
 
Niinuska05 Mulla kuului sydänäänet rv 9 lähtien. Ja käytän sitä klick-liukkaria ja tosi hyvä on siihen :)

Huominen olisi vielä saikkaripäivä ja perjantaina raahaudun töihin vaikka mikä olis. :)

pippur1 ja masukki 14+6
 
Enie: lisäätkö minut taas tuonne listaan, olin johonkin hukkunut =)
Eli laskettu aika 30.12., minun ikä 26 ja synnäri KOKS. Itse käytän nimeä Salamatkustaja. Tosin eipä tuo enää kauaa salassa pysy =)

Täällä poksui 14 viikkoa tänään rikki. Ihan kuin sen kunniaksi on tänään ollut todella ällö olo ja vatsa kipeä. Tuntuu, että kaikki ruoka närästää ja toisaalta taas ruokahalu on täysin olematon. Muuten kun olen ollut täysin ilman pahoinvointeja. Onneksi loma jatkuu vielä tämän viikon.

Huomenna tulee kuluneeksi 3 viikkoa np-ultrasta ja seulasta. Voinen huokaista helpotuksesta koska tuloksista ei ole kuulunut mitään. Se on täällä päin hyvä merkki.

Suuri halaus ja tsemppiä kaikille, ketkä ovat saaneet huonoja uutisia.

Vatsa näkyy pikkiriikkisen, tosin tuntuu joka päivä nyt kasvavan. Olisi hauska päästä vaa´alle, täällä mökillä ei vaan ole mahdollisuutta.

mamma ja Salamatkustaja 14+0
 
Heipat taas kaikille !
Nyt olis ultrassa käyty, siellä se pikkunen viuhto niin kovasti menemään, heilu ja potkitteli ja huito niin että tuo mies jo kysy kätilöltä että onks toi ihan normaalia että noin viuhtoo.. :) Normaaliahan se oli ja hyvä vaan niin. LA muuttu nyt kymmenellä päivällä eteenpäin, eli oliskin vasta 26.1 , jos Enie viitsit muuttaa. En kyllä ymmärrä miten se vastas niin paljo pienempiä viikkoja nyt kuitenki, piti olla jo 11+4 , mut onkin sit vasta 10+1. Tarkottas että olis pitäny hedelmöittyä tosi paljo myöhemmin ku luulin..mut kai se nyt niin sit on. :) Turvotus oli vaan 0,5 mm , oikein hyvä. Seulat otettiin ja nyt se kolmisen viikkoa ootetaa ja toivotaa että mitää ei kuulu. Jotenkin vähä tuntuu ikävältä se että tavallaa mentii taaksepäin, et onkin nuorempi ku luulin, viikonloppuna olis jo tullu se 12 viikkoa täytee, mut ei tuukkaa sit vasta kun kahen viikon päästä. tarkotus oli jo viikonloppuna kertoa muutamalle kaverille ja miehen sukulaisille, mut en nyt tiiäkää uskaltaako sitä kuitenkaa vielä..et oottaisko kuitenki vielä sen pari viikkoa. Huojentunu olen kyllä että sieltä löyty se pieni, jotenkin epäilykset oli ehtiny iskeä tässä parina päivänä !! :heart:
Nyt ihmetyttää kyllä vielä enemmän toi mahan kasvu, alkaa olla melkonen pallo jo, ei sitä voi olla huomaamatta enää. En tajunnu kätilöltä kysyä siitä kohdun kallistumisesta, kai se on sitten jotenki eteepäin kallistunu kun kerran noin on jo esillä... ? Paino on pysyny ihan samana kuukauden takasesta neuvolakäynnistä, vaikka syön ku pieni eläin.
Tossa vielä kuva pikkusesta viuhtista..


Käytiin heti ultran jälkeen kattelemassa pikkusia vaatteita, mutta mitään ei kyllä vielä uskaltanu kuitenkaa ostaa.. Muitakaan hankintoja ei olla tehty, ja tosiaan joudutaan ostamaa varmaan melkein kaikki. Pitää jossain vaiheessa lähteä kierrokselle kavereiden luo joilla parivuotiaita lapsia, kyselemää josko jotain käytettyjä tavaroita jostain liikenisi. ;)
Itselle kävin samantien ostamassa jo pari mammapaitaa H&M:ltä..

Eipä tässä kummempia, väsymys on taas kova, rankka päivä. :)

NiiZ ja Viuhtis 10+1 ( Enie vaihdatko nimenki, nyt sopis tuo paremmin.. :LOL: )
 
Kohdun asennosta Muistaakseni joka viidennellä on taaksepäin kalleellaan. Minullakin on ja ainoa haitta mitä se aiheuttaa on, että gynen on joskus vaikea tutkia kohtua. Edellisessä ja tässäkin raskaudessa kohtu on kuitenkin nätisti noussut eteen jo alkuraskaudesta. Joten kyllä se kohtu aina oikeaan asentoon asettuu.

Eilen oli np-ultra. Pikkuisten mitat oli 51mm ja 52mm. Turvotusta ei saatu mitattua, oli niin olematonta :D Eli tuon ultran mukaan kaikki on hyvin. Molemmilla on oma suonikalvonsa. Mikä myös on hyvä asia kaksosraskaudessa. Seuraava ultra on rakenneultra n. rv20 ja sen jälkeen onkin sitten tiheämpää seurantaa kaksosuuden vuoksi.

Hipkukka ja AatosII 12+1
 
Iltaa. Pikaisesti tulin lukemaan. Tylsälle pistimelle voimia raskaan asian kanssa. Sitähän varten me täällä ollaan, että meille voi purkaa sydäntään. Ja ehkä meille on helpompi asioista kertoakkin. Toivotaan nyt kuitenkin vielä, että sieltä lapsivesipunktiosta tulisi hyviä uutisia, se kuitenkin on mahdollista :hug:

Mekään ei olla vielä tehty mitään hankitoja tulokasta varten. Hypistellyt oon jo paljon, mutta ajattelin rauhassa odottaa ekaan ultraan, mikä on siis 15. päivä. Mulla ois lääkärineuvolakin tuossa 7.päivä, mutta nyt on kolme päivää ollut niin huono olo, että ajattelin jos huomenna jo pääsisin käymään. Päätä on särkenyt tauotta tuon kolme päivää, pää tuntuu tosi raskaalta, ruoka ei maistu ja nyt lisäksi aika ikävät menkkapolttelut selässä ja masussa. Mitään vuotoa ei kyllä ole, mutta ajattelin, että jos verenpaine ainakin tarkistettais. Mulla normaalisti matala paine, eli makuulta noustessa silmissä pimenee, mutta sitä ei oo nyt ollut, eli epäilen, että paineet on noussut. Samalla vois sitten yrittää niitä sydänääniäkin, kun ei oo kuunneltu vielä. Kai ne nyt jo löytyis, kun menossa 10+2.

Varmisteltiin tänään sitä meidän elokuista 1-v hääpäiväristeilyäkin ja päätettiin kuitenkin ottaa poitsu mukaan :heart: Pääsee ihmettelemään poreallasta jne, kun meillä on sviitti varattuna. Huomenna pitäis jannun palautua isältään ja ajattelin sen kunniaks tehä mansikkakakun :p

Mukavaa illanjatkoa tammimasuille!

Nirppurotta ja Pampu rv 10+2
 
Tylsä pistin voimia sinne ja :hug: rankkaahan tää raskaus aika on,kun koskaan ei voi tietää tulemasta,mutta toivottavasti teille tulee punktiosta hyviä uutisia ja saatte terveen pienokaisen tammikuussa syliinne :heart:

Mä en ainakaa oo koskaan oikee osannu nauttia raskaus ajasta,koko ajan vaan hirveä huoli pienokaisesta,ensin keskenmenosta sit sen jälkee kohtukuolemasta ja synnytykseen kuolemisesta ja vauva aikanaki viel kätkytkuolemasta :ashamed: ei oo helppoa ei :kieh: vuoden jälkeen sit voi jo hiukan huokaista helpotuksesta,sit on vaan oltava silmät selässäkin :/

Kengu ja pikku-Ruu 9+6
 
Pika visiitti taas.. on niin kuuma ja ahdistava olo, ettei pysty keskittymään. :kieh:

Tylsä pistin: Toivottavasti kaikki menee hyvin lv-punktiossa ja tulokset ovat positiivisia! Tsemppiä odotteluun! :hug:

Rhea ja Möhkö 11+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
Hipkukka olipas teillä jo pitkät pikkuset siellä, tuntuupa muka hurjalta erolta ku meiän pieni oli tänään vasta 32mm.. :p
Mikäs raskausviikko sinulla on menossa? Nuo kasvavat alussa niin nopeasti ja siulla taisi olla laskettu myöhemmin. Hoitaja ihasteli miten tarkkaan vastaavat koon puolesta viikkoja. Lääkäri taas nauroi, että niin pitääkin, kun hedelmöityshetkikin voidaan määrittää tunnin tarkkuudella :D Esikoinen kasvoi koko raskaus ajan kiltisti käyrien mukaan. Vaikka syntyessään sitten olikin iso :whistle: (no, eihän nuo ultrien mittaukset ihan tarkkoja ole) Toivottavasti nämä kaksi ovat samanlaisia ja aiheuttavat mahdollisimman vähän huolta.
 
On tää mahan kasvu mielenkiintoista. Omaan silmään jo kamalasti pyöristynyt ja ulospäin pullahtanut, mutta kameran mukaan ei :whistle: Tai sitten kamera ei lihota, vaan laihduttaa... Pitäis varmaan olla ennen-kuva, jotta vieraskin näkisi pyöristymisen :D

Tässä tänään otettu kuva rv12+1


Ja vertailun vuoksi: kuva vuodelta 2007, jolloin odotin esikoista. Myös rv12+1


Miten miun silmään näyttäs, että nykyinen kaksosmaha on pienempi, kuin aikaisempi yhden kanssa :eek:
 
Pitkästä aikaa täällä. Paljon tullut tekstiä.

Minulla menee ihan hyvin, jos ei nyt tätä väsymystä oteta huomioon. Mutta töistä en väsyn takia ole poissa. Ei minusta mikään syy sairaslomaan. Töissä pungerran edelleen nostellen kaiken mahdollisen.

Ratsastanutkin olen pari kertaa viikossa.. Ihanaa taas pitkästä aikaa =)

Huomasin että NIRPPUROTTA puhui että poika isällään. Siis täällä muitakin uusioperheitä.. Kiva! Kuinka usein teillä poika on isin luona??
Meillä lapset on isällään aina kun haluaa, varsinkin näin kesällä, koulu hieman sitten rajoittaa. Ehkä kuukaudessa parisen viikkoa yhteensä. Vaikka välimatkaa onkin jonkin verran, mutta ei se ole ollut ongelma. Meillä kyllä ei ole sitä ongelmaa etteivätkö tahtoisi siellä olla. Kun joku taisi niin kirjoitta ettei lapsi halua isälle mennä :(

Np ultra on parin viikon päästä, sitä kai tässä nyt odotellaan. Sydän äänet kuului loistavasti eka neuvolassa.

terkuin: momentti ja lilliputti 10+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
Hipkukka olipas teillä jo pitkät pikkuset siellä, tuntuupa muka hurjalta erolta ku meiän pieni oli tänään vasta 32mm.. :p
Mikäs raskausviikko sinulla on menossa? Nuo kasvavat alussa niin nopeasti ja siulla taisi olla laskettu myöhemmin. Hoitaja ihasteli miten tarkkaan vastaavat koon puolesta viikkoja. Lääkäri taas nauroi, että niin pitääkin, kun hedelmöityshetkikin voidaan määrittää tunnin tarkkuudella :D Esikoinen kasvoi koko raskaus ajan kiltisti käyrien mukaan. Vaikka syntyessään sitten olikin iso :whistle: (no, eihän nuo ultrien mittaukset ihan tarkkoja ole) Toivottavasti nämä kaksi ovat samanlaisia ja aiheuttavat mahdollisimman vähän huolta.
Onko muuten teillä olleet saman kokoisia?
Meillä muuten koko ajan olleet ihan saman kokoiset paitsi viimes kun heidät mitattiin (viidennessä ultrassa ei edes mitattu mikä oli viimeks) Nörtti oli 4,9cm ja Hissu 4,6cm pääperä mitaltaan, eli 0,3cm oli tullut eroa.
Ja mittaus oli muuten silloin just kans rv12+1 kuten Hipkukalla paitsi että oikeasti tuolloin on 12+0 mutta kun se neuvola jostain tunkee sen yhden päivän aina lisää siihen.

(.) Siis minun maha on aivan hirveä! Kohta ei mahdu varmaan ovesta uloskaan ja tuntuu että maha on jo isompi kuin kummassakaan aiemmassa odotuksessa viimeisilläänkään :(
Painoa oli jo lähdössäkin liikaa mutta tää maha on nyt niin kun tullut sellaiseksi palloksi tuohon eteen ja nimenomaan isoksi palloksi.
Kävin tuolla toisaalla "vakoilemassa" niin pientä lohtua toi kun siellä oli yhdellä yhtä odottavalla suht saman kokoinen kun mulla nyt mutta alku paino hänellä huomattavasti vähemmän niin se masu on niin kaunis. Itsellä siinä sitä läskilöllöä mukana niin on kivan näköinen.
Eli mulle on tullut kamala pelko tuosta masun kasvamisesta ja raskauden aikuisesta painon noususta. Eikä se auta asiaa yhtään että minulla on syömishäiriö tausta joka on tuolla takaraivossa joka ikinen päivä ja sen syömisen kanssa mulla sitä ongelmaa edelleen välillä enemmän ja välillä vähemmän.

No, mutta jospa se tästä, on niitä maailmassa vakavampiakin ongelmia.

Voi että kun se dobleri tulis jo tänään...

Enie + Nörtti ja Hissu 14+2

(pitääkö muiden miettiä mikä viikko on? tuntuu että menee niin nopeasti ettei oikein pysy itsekäään perässä aina)
 
Tylsä pistin: Tsemppiä ja jaksamista täältäkin suunnalta :heart: Tulethan kertomaan meille kuulumisia!

Anni-77: Lääkäri unohtanut tulla?! No jopas on! Lääkäri taitaa olla vähän "lomalla" :D

Prinsessa-06: Mulla kävi samallalailla, pikkunen nukahti kesken ultraamisen ja sai kätilö sit pomputella sitä, et heräis ja saatais mitattua. Mitäs ultrattiin kesken hänen päiväuniaikansa :D

Niiz ja Hipkukka ovat laittaneet ihania kuvia :heart:

Hmm, mun piti teiltä sairaslomaa raskauden aikana hakeneilta kysyä: Oletteko hakeneet sairaslomanne neuvolan/synnytyssairaalan kautta, vai omasta terveyskeskuksesta/työterveydestä/yksityiseltä lääkäriasemalta? Mikähän noissa yleensä on käytäntö?

Pinkg ja junnu 13+3
 

Yhteistyössä