***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Tammikuun4 Joo, tuon listan olen nähnyt mutta en ole laittanut, kun ajattelin että suht taidetaan tietää nuo lyhenteet mutta toki jos se halutaan tuonne niin sehän on helppo sinne heitää.
Eli kommentoikaa että laitetaanko sinne.

Pinguli Hienoa! Siellä se pikkunen sitten kellotteli rauhassa kun äiti oli huolesta kankeana ;)

(.) Saatiin Nörtiltäkin syke, oli 150 mutta sitten meni piiloon ja Hissusta kuultiin hetki mutta nyt taasen hänestä ei saanut lukemaksi asti sitten.
 
Helteinen hei!
Eilen ultra jota odotettu kuin kuuta nousevaa..Kaikki hyvin!Viikot täsmäsivät joten LA pysyy samassa.Helpotus kun näki pienen kellivän masussa :heart: takana kun kaksi keskenmenoa..

Kurjaa kun moni on vielä tässä vaiheessa joutunut pettymään :hug:

Tänään ja viime yönä oli ensimmäinen kerta kuuteen viikkoon kun ei tullut ylös..etova olo kyllä edelleen..kaksi migreenikohtaustakin jo takana ja imigran yhtä tyhjän kanssa.Sain ultrareissulla reseptin ketomex-suppoihin kun sanoin että kokeilen mitä tahansa ja mihin aukkoon tahansa mutten suuhun :LOL: kaiken kun migreenissä oksennan.. :$

mutta kello JO kahdeksan ja väsy valtava niin taidan hiippailla juniorin kanssa nukkumatin maille :wave:

alice in w ja valma 12+4 (nyt tyttöolo ;) )
 
moi!

mä oon ollu niini väsyny muutaman päivän etten oo jaksellu kirjotella mitään..

mut mua oikeesti huolestuttaa nyt.. :'( tuntuuks teillä kaikilla muilla koko ajan joltain?! mulla ollu pari viikkoo nyt sellasta ettei huonoo oloo.. joskus joku vihlasu vaan jommalta kummalta puolelta.. mitään eikä miltään tunnu!!!!! tuun vittu hulluks... eka raskaus "näin pitkällä" ni en tiedä yhtään mitä tän pitäs olla ja miltä tuntua.. ahdistaa niin et itkettää välillä... :'( mitä jos vauvan sydän onki vaikka pysähtyny ja mä en sitä tiedä/huomaa?!?!? ens viikon tiistaina on se niskaturvotus ultra.. mä sorrun totaalisesti jos tääkin menee tai on mennyt kesken...
siis mitään kipuja ei ole.. ei vuotoja.. ei mitäääääään!! aaaaagrh mä tuun hulluks ja mieskään ei ymmärrä yhtään.. se vaan sanoo et vauva on vaan kiltisti siellä masussa.. mut kai nyt niitä liitoskipuja pitäs useammin olla ku vaik kerran päivässä?? menee niin hermot tähän epätietoisuuteen.. :'(
anteeks ku puran teihin mut ketään ei ymmärrä tätä.. kaikki vaan sanoo et nauti nyt kun ei oo mitään "oireita".. mut miten muuten sitä tietää et kaikki on hyvin?! noh tiistaita odotellessa..

anteeks vielä tää purkaus :(

iiris ja olematon pojutsu 11+1
 
Tammikuun4 Kyllä olen lukenut niistä onnellisistakin tarinoista, mutta myös niistä huonoistakin :'(
Ei kai tässä tosiaan auta kuin oottaa vain tulosten saapumista ( ja tietty itse toimenpidettä ensin ) , niin sitten ei tartte enää jossitella ainakaan noitten trisomien osalta.
Sydämmen häikkää olen jotenkin pelännyt, mutta ainakin nt-ultran mukaan viitteitä ainakaan pahasta sydämmen häiriöstä ei ollu. Sydänlapsilla kun yleensä on koko kropan (varsinkin etupuolella ) kattava turvotus.
Mistäs sitä tietää vaikk nyt sitten 7 päivä onkin vaavi ihan turvonnut..? Tää on nyt se ykkönen mitä kauhulla pelkään juuri nyt (tieten niitten huonojen tulosten lisäksi ) , en taida ees uskaltaa katsoa koko pikkusta :ashamed:

Ei se kirves mene sinne kaivoon ennen "tuomiota" vaikka toooooooosi matalalentoa on ollutkin monena päivänä.

Tammikuun4 kiitos kun muistit minuakin viestilläsi
:flower:
 
Tylsälle pistimelle paljon tsemppiä. Just ton takia mä jätin kaikki seulonnat nyt ja edellisissä raskauksissa väliin... en kestäis sitä epätietoisuutta - ja toisaalta en pystyis tekee aborttia. Jos vauvalla on jotain tosi pahasti pielessä, luotan, et luonto hoitaa sen pois, muussa tapauksessa siitä tulee meille rakas perheenjäsen, vaikka ois miten rankkaa. Multa on iteltäni epäilty vauvana vesipäätä, kun mun pää oli iso (ja on edelleen), jatkuvasti ramppauttivat neuvolassa. Vaan suht tolkuissani oon edelleen :LOL: meillä vaan on tällanen isopäisten suku!

Noista kohdun asennoista, niin keskenmenon lappusissa lukee jokaisessa, et mulla on taaksepäin kallellaan kohtu. Tiistaina oli eka lääkärineuvola, ja hän sanoi, et kohdun suu on voimakkaasti taaksepäin kallellaan. Kuitenkin sanoi myös, et kohtu on hyvin pyöristynyt, ja vastaa viikkoja. En jaksa tollasii murehtii. Enemmänki jäi mieleen, kun hän sanoi, et kohdunsuu on sininen, kuten useilla raskaana olevilla (siinä oli kandi mukana tarkkailee, hänelle lähinnä selittti kaiken tosi tarkkaan...) mut ehkä ihan hyvä, ettei ite näe tonne alapäähänsä - edes nyt...

mitäs muuta? Multa on paino laskenut 2kg. Johtunee siitä, et lopetin imetyksen viikko sit, ja viimeekski tippui loput raskauskilot samantien sen jälkeen. Terkka jo ehti sanoo neuvolassa, et hän ei vielä huolestu painon alenemisesta, kun sanoin syyn, mut et ei sais enempää tippua. Nyt on toisessa tississä inhottava tunne, tekis niin mieli ottaa "vauva" (10kk) siihen syömään se tyhjäks, mut kun ei neiti enää siinä itekään viihdy... lypsämällä ei enää tuu mitään, joten ei auta kuin suihkutella lämpimällä vedellä...

Nii joo, ja kivaa, että suurimmalla osalla on iloisia ultrakuuumisia!!! :heart:


Hemuli ja Tirriäinen rv 12+3 :heart:
 
Tää toinen kolmannes raskaudesta on kyllä vänkää aikaa. Pahoinvointi ja väsymys helpottaa ja fyysinen olo on parempi, kuin alussa. Mahakin on vielä pieni, eikä aiheuta vaivoja. Loppuraskaudessa luultavasti saa nauttia turvotuksesta, jalkasärystä, närästyksestä... Ja silti tästä olosta ei osaa nauttia ja ottaa rennosti :headwall: Kun se on muka niin huolestuttavaa, kun ei mitään oireita ole |O

Ja sitten on vielä tämä sää!! Kyllä jo saisi saisi tämä helle helpottaa. Mie en jaksa. Joka ilta on turvonnu olo, huippaa ja kuvottaa. Yritän pysytellä varjossa ja välttää ponnistelua, mutta silti on liika tullu rehkittyä. Sais jo viiletä. Tuon 1,5veen kanssa, kun on vaikea vain lekotella varjossa vesilasin kanssa...

Hipkukka ja AatosII 12+2

(tulipahan valivali-tekstiä :ashamed: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ja silti tästä olosta ei osaa nauttia ja ottaa rennosti :headwall: Kun se on muka niin huolestuttavaa, kun ei mitään oireita ole |O
minusta se todellakin on huolestuttavaa kun en tiedä mitä tämän pitäisi olla tai miltä tuntua... teillä useimmilla on kuitenkin monet raskaudet ja kokemukset takana... :|
 
Zin
Iiris, mulla on myös jatkuva huoli siitä ettei kaikki ole hyvin. Kun rinnat eivät arista tänään. Eikä nukuta. Eikä ole enää liitoskipujakaan. Mulla on takana keskeytynyt keskenmeno, siinä todettiin vkolla 11 että oli sikiö kuollut jo vkolla 8 eikä mulla ollut mitään kipuja tai verenvuotoa ja raskausoireetkin pysyivät. Pelottaa aivan järjettömästi että sama tapahtuu nytkin enkä voi yhtään iloita raskaudesta.

En osaa sanoa mikä sulle auttaisi kun ei mullekaan auta mikään tähän huoleen. :( Ei se tosin murehtimalla muuksi muutu. Joko kaikki on hyvin, jolloin huoli on turhaa stressiä, tai sitten voi käydä taas huonosti mutta ei siihenkään etukäteen sureminen auta.

Mulla on seuraava ultra ens keskiviikkona - en malta odottaa! Voimia ja paljon positiivista ajattelua sulle!

Zin 9+5
 
Iiris ekakertalainen täälläkin eikä enää mitään oireita.. Itsellä ainakin se huoli helpotti sitten ultran jälkeen, joko sinulla on ollut se? Ultrassa kun näki, että kaikki hyvin niin sen jälkeen en ole enää huolehtinut. Toki sitä ennen olin aivan hermona kun ei tosiaan tässä vaiheessa mistään huomaa tai tunne, että onko siellä kaikki hyvin vai eikö ole! Mutta kuten Zin sanoi, niin ei se etukäteen murehteminen auta yhtään, silti se on varmasti kova isku joka tapauksessa jos tuleekin huonoja uutisia.. Mutta tiedä kyllä miten vaikea on olla murehtimatta.

Lumi ja Lilliputti 13+4
 
Iiris: Minä olen myös ekakertalainen. Itellä katos kanssa kaikki oireet yhessä välissä ja ehdin totisesti huolestua. Kyllä ne sieltä taas sitten palautuivat. Ymmärrän kyllä täysin, jos on vaikea nauttia raskaudesta kun oireita ei ole. Uskon, että kaikki on kuitenkin hyvin =)

(.) Postista tuli eilen lappu, että doppleri olisi saapunut. Harmitti kun eilen en ehtinyt jo hakemaan, mutta tänään sitten illalla sydänääniä kuuntelemaan :heart:

Pinkg+junnu 13+4
 
heippa taas..
iiris- mäkään en sua osaa kyl auttaa,mut mulla ainakin helpotti kun pääsi katsomaan vaavia ultrassa ekaa kertaa..sit vasta uskalsi iloita tästä vauvasta..ja vaik niitä oireita ei olisikaan ni ei se silti välttämättä tarkoita mitään..jaksamisia sulle ja :hug:

tylsä pistin jaksamisia sullekin kovasti :hug:

(.) Eilen kävin sit siellä neuvolalääkärissä..Näin mun "oikean" neuvolatädin ja vaikutti tosi mukavalta..harmi vaan se on taas ens kerralla pois mut sit sen jälkeen on kyl..inhottaa ku koko ajan vaihtuu. :( verenpaineet oli 116/60 eli hyvä..mä sanoinkin tädille et mulla tuppaa paineet nousee ku yleensä jännitän niin hirveesti mut nyt en kyl jännittäny.. :) hemoglobiinia ei otettu tällä kertaa ja painokin oli TIPPUNU 100g :D muuten kaikki hyvin..sokerirasitukseen joudun tän mun painon takia varmasti..viime kerrallakaan en joutunut ja painoo oli melkein saman verran mut eipä tuo auttanut.
Lääkäri sit jutteli ensin niitä näitä,miten on mennyt ja blaa blaa..tää oli siis mun omalääkäri ja mä en tykkää siitä yhtään ku se aina töksäyttelee asioita..no mut kuitenkin,sit se teki sen alapääntutkimuksen ja sano et ku ei meinaa välineillä päästä tuonne alas ku on niin tiukat lihakset :ashamed: ja kokeili sit sormella ni sano et kaikki on hyvin.. :) sit yritettiin kuunnella sydänääniä mut ei saanu kuulumaan sillä laitteella ni sit se ultras et näki et siellä kaikki hyvin..eli sain jo kolmannen kerran nähdä vaavin :heart: :heart: siellä se kovasti potkiskeli..

Ihana kun vähän viileni toi ilma..vaikka ei mulla niinkään haitannu noi lämpimät ilmat mut kyl ne välillä vähän tuskaseks kävi.

hentsu ja murmeli 12+4

(Enie mulle voi laittaa työnimeks nyt murmeli,kun ei se enää pahikselta tunnu.. :) ja tyttöolo jostain kumman syystä.. :))
 
Aurinkoista perjantaita kaikille.

Eipä mitään uutta oikeastaan täälläkään.

Pitäis alkaa leipomaan, jos tuulihattuja ja kääretorttua tekis vielä lisäks kun sunnuntaina on nuorimmaisen synttärit. Muuten sitten löytyykin pakastimesta tarvittavat kahvileivät kun jäi edellisistä kesteistä niin paljon. Täytekakku tietty pitää kans tehdä.
Ja jos oikein fiksu olis niin tänään siivois ja sitten sunnuntaina vaan vielä imurois, niin huomenna voi pyhittää päivän shoppailuun ja sitten käydä katsomassa porukalla sen Ice Age 3. Minä ainakin tykkään niistä kovasti, joskin se kakkonen ei ollut niin hyvä kun ykkönen mut niinhän se usein menee.
Sitten vois samalla käydä ulkona syömässä pitkästä aikaa perheen kanssa.
Eli lauantaista tulis totaalinen lorvailu päivä.
Mut sen näkee sitten, että mihin pisteeseen hommat tänään saa et pystyykö lähtemään.

Enie + Nörtti ja Hissu 14+3
 
Tylsä pistin - jaksamisia ja voimia odotella.

iiris - mulla oli kamala paniikki ennen ultraa että onko kaikki ok, kun ei tuntunut mitään. Nt-ultrassa kun näin vauvan, niin sen jälkeen ei oo enää huolettanut. Koita jaksaa siihen ultraan asti!! :hug:

Seerumiseulan tulos tuli ja ei ole kohonutta riskiä, tulos oli 1:14000.

Vähän noiden migreenilääkkeiden käyttö huolestuttaa kun nyt on ollut joka päivä migreeni. Toisaalta ei kai se lääkäri sitä lääkettä muuten kirjoittaisi jos se ei olisi turvallista. Miten muut, onko migreenikohtaukset hellittäneet vai pahentuneet? Mulla oli kesäkuussa 10 kohtausta ja toukokuussa ei ollut yhtään.

Lili 12+5
 
iiris täälläkin yksi vähäoireinen. Olin np-ultraan asti ihan paniikissa, mutta sen jälkeen oon ottanut rennosti tämän asian kanssa. Nyt on ollut noita liitoskipuja joka päivä ja yöllä rinnat aristaa. Muuten ei sen kummempaa.

Noh ensi viikolla saa taas kuunnella sydänääniä neuvolassa. :)

Milloin teillä muilla alkaa perhevalmennukset? Meillä alkaa jo elokuun puolen välin paikkeilla. Aika ajoissa mun mielestä.

millis & Lupu 13+6
 
Moikka kaikille!


Mä en oikeesti enää kestä, Anteeksi että taas valitan mut ottaa aivoon kun menee koko kesä ohi ku makaan vaan sohvalla ku on paha olo. Ja sen lisäks on sitten kokoajan ihan satanan kiukkunen ja nyt ollaa miehenkaa taas tapel-u kolme yötä putkeen.

Mä vaan ootan et tulis parempi olo ni vois käydä uimassa ja kirppiksillä ja markkinoilla. Pääsis vähän nauttimaankin tästä raskaudesta.

 
heip..

kiitos vastauksista.. huh siis muillakin ollut oireetonta aikaa... en siis oo ainut hullu kuka on panikoinu :D

ollaan kerran joo vaaveli nähty.. siinä varhais ultrassa rv 7.. ja nyt tosiaan senp-ultra tiistaina.. toivotaan et kaikki on kunnossa.. =) :heart:

sain tänään kyllä jonku ihme huono-olo kohtauksen töissä.. alko pyörryttää ja silmissä sumentumaan.. et just ku pääsin tänne purkamaan et mitään ei oo ni sit meinaa pyörtyy ja laatta lentäää :D

kiitos vielä kaikille vastauksista.. te aina jaksatte ymmärtää :heart:

nyt takas töiden pariin!! :wave:

iiris ja pojutsu 11+2
 
Hain dopplerin aamulla postista (AngelSounds). Saan siitä kuulumaan vain sitä valmiustilan "suhinaa", en siis mitään rätinöitä mitä kuuluu neuvolassa kun sykettä etsitään. Geeli on siis myös käytössä. Osaako kukaan sanoa onko normaalia, että se vaan suhisee :|

Ehken vain osaa :headwall:
 
Lili78 Mulla oli silloin alkuun ne pahat migreenit kun estolääkitys purettiin ja ei saanut mitään kohtauslääkettäkään ottaa. Nyt KYS lupas ottaa kohtauslääkkeitä normisti eli mulla on niissä clotam, voltare ja migard, tosin kävi niin ettei nyt sitten ole ollut migreeniä kun lääkettä sais ottaa.
Mutta kantsiisko sun hakea piikki jos noin kauan kestää että saisit sen pois päältä? Tuolta yhdestä keskusteltusta utskuin niin siellä ainakin yhdelle on annettu piikkiä myös raskausaikana ettei mene yltiöpäiseksi lääkkeiden syönniksi. Ja KYS sanoi että lääkkeistä ei ole haittaa kun sitten loppu kolmanneksella voisi tulla vauvalle sydämenlyönteihin jotain häikkää joten sitten niitä ei saa ottaa enää.

Vähän sama vaikutus kun maha oli kovana ja sanoin että pitää hakea levolac apteekista, mutta sitten sainkin sen kun äidillä oli täys pullo mutta eipä sitä tarvinnut ottaa kun pelkkä pullon olo jääkapissa löysytti mahan :LOL:

Pinkgreen Etkö saanut edes mitään omaa sykettäsi?
Mulla löytyy omia sykkeitä ja suoliston murinoita yms. siinä lisänä.
 
iiris mun eka raskaus oli täysin oireeton alusta loppuun saakka,joionakin päivinä ei ajatellut yhtään että odotan edes. Liikkeitäkin oli tosi vähän ja koitin tökkiä masuakin et tuntuisi jotain :D En ollut mitenkään paniikissa siitä mutta ne ultrat oli aina helpottavia kun näki pienen ja että kaikki ok. En tiedä millasia on supistukset enkä tiedä millasta on oksentaa yötä päivää,ehkä hyvä mutta voihan se stressatakin. Nyt odotan toista ja ekan kerran olen kokenut pahoinvoinninkin.
Tsemppiä sinulle ja älä murehdi liiaksi,luotetaan että kaikki on hyvin =)
Nyt vauhtia töppösiin pitäs suihkuun mennä ja töissä olla tunnin päästä :whistle:
 

Yhteistyössä