***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Haaveilija-Iita ja Elayne, kiitoksia. Soittelin just arvauskeskukseen labratuloksista ja hiiva löytyi edelleen,ei siis toi Flagyl comp poistanu. :headwall: Nyt pitävät kuulemma neuvonpitoa,voinko käyttää vielä jotain. Ongelmana nää supparit jotka jatkuvana riesana. Odotellaan siis..

Sukupuolesta.. meillä se on tällä hetkellä täysin merkityksetön asia,kunhan olisi elinkelpoinen.. mutta kyllähän sekin selviää nyt sitten kromosomitutkimuksen myötä. Ja olisin muutenkin kysellyt sitä rakenneultrassa. Päätettiin miehen kanssa,että varataan vielä yksityiselle ylimääräinen aikakin.

Tylsä pistinköhän pohti rakenneultra-asioita... meillä täällä on niin,että jos on ollut nt:ta,niin automaattisesti lääkäri ultraa, eli kätilö ehkä vain seuraamassa tai sitten ei ollenkaan mukana. Miusta se on tosi hyvä juttu,kun kyllähän sitä luottaa enemmän (yleensä) lääkärin arvioon,etenkin kun on huolta ollut pienestä.

Petite ja mimmi 14+1
 
Petite Onko sulla supistukset jo saaneet "tuhoa aikaan"? Eli onko siellä tapahtunut muutosta.
Minulla ei onneksi ollut viimeviikolla ainakaan vielä mitään dramaattista saaneet aikaiseksi.
Maanantaina olis mullakin se lääkäri et saako lähteä töihin vai ei kun loma loppuu...,eihän tuota ole kun toukokuun puolesta välistä ollu pois töistä :whistle:
Milloinkas teillä on seuraavat tutkimukset?
 
Voi tsiisus ku päivät on pitkäveteisiä.. viikonloppuunhan on iäisyys vielä. Onneks huomenna pääsee neuvolaan kuuntelemaan sydämen jumsutusta.. :heart:

Kaveri palas ameriikasta, mutta ei ollu löytäny mulle sitä sukupuoli-testiä. :/ Mies ei anna tilata ku ultraan on enää kuukausi, joten sinne nyt odotellaan. Eli aiomme selvittää sukupuolen.

Eipä muuta, huomenna sitten neuvola kuulumiset.

Rhea ja möhkö 15+4
 
Heippa piiiiitkästä aikaa! Me oltiin viikko lomareissulla niin en ehtinyt tännekään, vaikka läppäri oli mukana :eek: Häät oli hienot ja meidän neiti niin sievä morsiusneito että! En tunnusta etteikö olis harmittanu olla lähes ainoa vesilinjalainen, kun pöytiin tuotiin viinit :kieh: Mutta hyvä kuitenkin että oli "pakko" olla kun lapsikin mukana.
Eilen luin pari sivua taaksepäin mutten paljon tiedä kuulumisia,luen vielä. Moni on jo hankkinut kaikenlaista tulokkaalle/tulokkaille, se on ihanaa kun sitten alkaa tajuamaan että kohtahan joku näitä tavaroita tarvitsee. Me ei olla hankittu vielä mitään kun odotellaan varmaan tonne veronpalautuksiin asti, ja ei meillekään mahdu juuri mihinkään "joutilasta" tavaraa. Vaunut ja syöttötuoli meillä on anopin häkkikomerossa, esikoisen pienet vaatteet sen omassa vaatehuoneessa,en kehtaa siirtää kellariinka jos vaikka tyttö tulis.

ananaskirsikka mä menin ihan hämilleni sun 1h sokeriarvosta, sanoit että oli 1,2 vai kuinka ja liian korkea?! (käyn kohta tarkistaa ed sivun ja luen uudestaan) meillä max. arvo 10 ja itselläni 1h arvo 3,9 joka oli aika matala tätien mielestä.

Mulla on huomenna lääkäri+neuvola,pelottaa hitsisti että paino on noussu pilviin. Lomalla oli toi ruoka hyvinkin epäterveellistä,grillausta joka päivä ja parit heseateriat (meno-paluu-matkoilla) :ashamed: On mussa ainakin jotain muodonmuutosta tapahtunut,toivottavasti ei ole vain lisääntynyttä läskiä :kieh: kun tytön hoitajan näin kuukauden tauon jälkeen niin oli meinannut kysyä et oonko raskaana,ehdin kertoa itse :D Ainakin mun pitää kysyä tartteeko rautaa alkaa syömään kun pari kertaa saunassa ja tänä aamuna olen meinannut pyörtyä...

Koitan jaksaa tänne useammin taas etten ihan putoo kärryiltä. Olen töissä muttei tuo "työnantaja" onneksi pahastu,itsekin tuolla koneella...
 
zulu: mä käyn neuvolassa n. kerran kuussa.

Tuli tuossa mieleen kun oli puhetta täällä et meinaako selvittää sukupuolen.. niin täällä perällä kun ei ole sitä rakenneultraa niin mitenpä sen selvittää.. Kun ei raskisi mennä yksityiselle pelkästään sen takia. :| eli mun ultrat on käyty nyt kaupungin puolesta. tuntuu vaan jotenki häijyltä että nyt odotellaan sinne synnytykseen asti.

neuvolaläälärissä käyty ja kaikki ok. pyysin ottaa sen hiivanäytteen kun sitä valkkaria tulee ihan kiitettävästi. vaik muita oireita ei ole mitkä viittais hiivaan. onpahan nyt tarkistettu. onko teillä muille puhuttu että miten pitkä on toi kohdunkaula? kun mulla se oli vain 2cm vaikka on kai se ennen ollut pitempi näin alussa. ei se lääkäri siitä mitään sanonu että haittaa olis mut tietääpähän seurata tilannetta. sykkeet kuulin nyt vasta ekakerran :heart: 150 jumpsutteli :) painoa on nyt tullut lisää kaikkiaan 800g :D ei paha.. :)

Röllis ja Onni 14 POKS!!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
ananaskirsikka mä menin ihan hämilleni sun 1h sokeriarvosta, sanoit että oli 1,2 vai kuinka ja liian korkea?! (käyn kohta tarkistaa ed sivun ja luen uudestaan) meillä max. arvo 10 ja itselläni 1h arvo 3,9 joka oli aika matala tätien mielestä.
Mä en varmaan ollut kovin selkeä
;)

Eli mulla oli se 1 h arvo 11,2 eli se 1,2 liian korkea, kun 10 on raja-arvo...
 
19. raskausviikon alun kunniaksi jouduin tulemaan töissä "ulos kaapista"! Yksi työkaveri palasi lomalta, ei oltu nähty viiteen viikkoon ja näki heti, että oon raskaana. Oli kyllä kysynyt ensin vaivihkaa toiselta työkaverilta ja tulivat sitten yhdessä tuumin kysymään suoraan. Silmistä kuulemma näkee =) Ja kasvavasta vatsasta tietty.

Hui kauhistus, vaaka näytti 2 kiloa enemmän kuin viikko sitten!!!! Tästäkö se nyt sitten alkaa...

mamma ja Salamatkustaja 18+0
 
Röllimuori Mulla oli kohdunkaula 3cm ja kohdunsuu oli kiinni. Edellisessä raskaudessa kohdunkaula oli koko odotusajan tuon 3cm, mutta kohdunulkosuu oli auki rv12 alkaen ja sisäsuu rv30 alkaen.
Enie Minusta ei taida olla työntekijäksi. Heti, kun hiukan enemmän päivän aikana rehkii niin illalla supistelee varmasti. Päätä särkee joka päivä ja väsyttää välillä ihan sairaasti. Mulla on sairaslomaa tiistaiseen. Täytyy varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä mistä tuohon saa jatkoa. Saiskohan sinne ajan...

Liikkeitä tuntuu nyt ihanasti. Se helpottaa oloa mukavasti, kun tietää kaiken olevan hyvin.

Zaara ja vaavit 16+4
 
Olette niin ahkeria kirjoittelemaa, että ei meinaa perässä pysyä. Olen kyllä käynyt lukemassa joka päivä mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Täällä väsymys on tullut takas, epäilen hb:tä mutta neuvola vasta runsaan viikon päästä. Saa siellä sitten mitattua.

tavaroita on hankittu ja muuta mutta vaunut ja sänky puuttuu. Nekin jo tiedossa mutta lähempänä sitten vasta hommataan.

Musta tuntuu, että mun äiti ei hyväksy meidän tulevaa lasta. Meillä on työnimenä "Muukalainen" koska kaikki hänen kohdallaan on ollut epäselvää, niin alkuajankohta kuin viikotkin. Äitini väittää aina, että vauvamme on "Santeri". Olen monesti sanonut hänelle, että ei ole mutta hän ei tunnu uskovan asiaa. Mä suutun kohta hänelle vallan kun en jaksa aina asiasta sanoa. Jos ei työnimeä hyväksy niin puhuis sitten vaan vauvasta. Onko teillä muilla tälläistä, että joku ei työnimeä hyväksy?

Täällä vointi on ollut hyvä, etova olo alkaa helpotamaan (tulee enää tosi harvoin). Alavatsalla on ajoittan kipua mutta "muukalainen" siellä touhuilee. Mies kuuntelee yleensä iltaisin kun pulputus kuuluu vauvan liikkuessa.

vauva-10 ja muulakainen 14+2
 
Onpas (osalla?) helsinkiläisiä vähän neuvoloita :eek: ! Mä asun Espoon puolella ja itselläni oli tänään kolmas neuvola, neljäs laitettiin elokuun loppuun, eli aika tarkalleen kuukauden välein käyn. Ensi kerralla saan sitten ne Kelan paperit. Neuvolassa ei ollut mitään ihmeempiä, kaikki arvot olivat kunnossa ja terveydenhoitaja kehui kovasti "Tillerin" sydänääniä, olivat kuulemma vahvat ja napakat. 140 oli pienen syke.

Röllimuori kyseli kohdunkaulaulasta, itselläni se on ollut 3cm neuvolakortin mukaan.

Tänään ensimmäistä kertaa töissä asiakas kommentoi mun mahaa, hih :heart:

Voisin mennä vaikka suoraan nukkumaan, pitkä päivä ollu! :whistle:

Pinkg ja tilleri 17+2
 
Neuvoloista Eiskoisen aikaan kävin tiheämmin nyt harvemmin, vaikka kaksosraskaus onkin. Ensikertalaisia, kun halutaan tukea enemmän. Miun pitäisi jo kaikki tietää... Toki jos jotain ilmenee voin aina neuvolaan soittaa tai käväistä. Esikoisesta eka lääkärineuvolakin oli rv13, nyt en tiedä milloin se tulee.
Nyt olen käynyt rv7 ja 8 ultrassa IVF-klinikalla.
Rv 9 oli eka neuvola. Rv12 rakenneultra ja taas rv15 tavallinen neuvola.
Seuraava ultra on rakenneultra rv20 ja rv22 on sitten taas neuvola jolloin saan ne KELAn paperit. Sitten en tiedä miten nuo käynnit tihenee, kun kaksosraskautta pitäisi tiheämmin alkaa seurata puolen välin jälkeen.

Liikkeitä olen tuntenut jo useamman viikon. Mutta on ne pirullisia vielä tässä vaiheessa, kun voi mennä monta päivää ettei tunne mitään selkeää. Heti huolestuu :ashamed: Oon yrittänyt itselleni muistuttaa, etten mie esikoisesta loppupuolellakaan tuntenut kaikkia liikkeitä, jos vauva potki selkään tai kylkiin päin. Loppupuolella oli aika vänkää, kun selvästi näki jo liikkeet päälle päin, niin miulla on tuossa kyljessä kohta, josta en tunne liikkeitä, vaikka muksu kuinka selvästi työnsi jalkaa/kättä läpi.
Jotenkin vain olettaa, että kahden kanssa liikkeet tuntuis selkeämmin. Onhan niillä selvästi ahtaampaakin :whistle:

Hipkukka ja AatosII 16+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zulu:
Ihmettelen täällä itsekseni kuinka vähän neuvolakäyntejä Helsingissä onkaan. Olen ollut neuvolassa tasan kerran ja seuraava on vasta syyskuun lopulla. Nt-ultra on toki ollut jo ja rakenneultra on syyskuun alussa. Mutta monella teillä tuntuu neuvolakäyntejä olevan paljon tiheämmin. Onko muilla Helsinkiläisillä näin vähän? Ei minulla kyllä mitään hätää varsinaisesti ole, mutta kunhan ihmetyttää...

Mäkään en oo käyny ku kerran neuvolassa.. Silloin toukokuussa.. Rv 7+jotain.. Soitin jo neuvolaan et eiks niitä käyntejä oikeesti muka oo? Ei oo ollu mikään hätä mut ihmetyttää tollanen.. Mullakin seuraava vasta syyskuussa.. :/ Aika jännä tollanen neljän kuukauden väli..

Ultrassa ollaan käyty kaks kertaa; nt-ultra ja se varhaisultra koska edellinen meni kesken.. Rakenne ultra syyskuun alussa.

Täällä kaikki hyvin. Lähdetään kohta hankkimaan suurinta hanketta vauvaa ajatellen, eli isompaa autoa =) Farmaria ollaan tosissaan kateltu, ihan senkin takia että jos oon kahdestaan vauvan kanssa liikkeellä niin saan vaunut paremmin takakontista pihalle kun on enemmin tilaa.

Loppuviikko sitten ollaan reissussa (toivottavasti uudella autolla ). Suuntana Tre-Vammala-Nokia ja sieltä Lappeenrantaan... ja maanantaina klo 14 tämä ihana autuus loppuu ja joutuu palaamaan takaisin osastolle.. Ai että ottaa päähän.. Oisin lomaillu vielä vaikka kuinka kauan.. Ehkä mulla alkaa kauheet supistukset ja huimaukset ja selkäkivut ja ja ja.... joutuu ottaa saikkuu :p :saint:

Ei muutakun jaksamisia kaikille.. =) Ja muistakaa pitää herkkuhimot kurissa ettei niitäturhia kiloja tule!!!!! :x ;)

iiris ja pojutsu 15+0
 
zaara ja pinkgreen: no niin mullakin on aina aikaisemmin ollut näin alussa ja sit on lyhentynyt kyllä reippaasti ennen laskettua aikaa. Mietin vain että jos tästäkin alkaa ne supparit liian aikasi ja aukoo paukkoja ym.. niinku ennenki tehny niin ei oo paljo tuota kaulaa mitä lyhentää! :whistle: mut kai se lääkäri sit sitä meinas että et pitää tarkkailla tilannetta.. toivottavasti tässä raskaudessa ei alkais supparit kovin aikasi :/

Teillä kaikilla kuulostaa olevan toi rakenneultra.. onko ketää muuta jolla sitä ei oo.. siis muita ku mä?? olis kyllä kiva että olis se täälläkin. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Enie Minusta ei taida olla työntekijäksi. Heti, kun hiukan enemmän päivän aikana rehkii niin illalla supistelee varmasti. Päätä särkee joka päivä ja väsyttää välillä ihan sairaasti. Mulla on sairaslomaa tiistaiseen. Täytyy varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä mistä tuohon saa jatkoa. Saiskohan sinne ajan...

Zaara ja vaavit 16+4
Sulla on sitten samat metkut kun tälläkin, taitaa olla näiden tuplien riemuja sitten :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja [b:
Katti83[/b], itseäkin mietityttää esikoisen suhtautuminen pikkusisarukseen, varsinkin kun vauvan syntyessä esikko on pahimman uhman keskellä :| Esimieheltäni sain neuvon, että vauvan syntyessä kannattaa huomioida isosisarusta/sisaruksia NIIN paljon kuin vaan mahdollista. Sylivauvan luonnolliset tarpeet tulee huomioida mutta loppu liikenevä aika kannattaa viettää esikoisen kanssa. Sylivauva tarvitsee loppujenlopuksi ainoastaan rintaa, vaipanvaihtoa ja sylissäpitoa. Isommat lapset tarvitsevat huomiota. Ajattelin jopa, että voisin pitää kakkukestit isosiskon kunniaksi :heart: Siinä samalla sukulaiset pääsevät sitten pientä vauvaakin katsomaan.
¨

No näin minäki ajattelin, että esim. kun vieraita tulee vauvaa katsomaan niin pitää etukäteen sanoa että huomioivat jotenki ekoisen kaikkein ensimmäiseksi. Ja sitäkin mietin että jos tulevat isin kanssa laitokselle vauvaa katsomaan niin isosiskolle vois olla siellä vauvalta jokin pieni lahja.
Mutta jännä miten tyttö on alkanu ylpeänä esim. esittelemään ultra-kuvaa vauvasta sanoen: tämä on MEIDÄN vauva ja tosi paljon on nyt alkanu leikkimään vauvanukeilla, samoin kun haluais hoitaa kaikkien kavereitten vauvoja. :heart: Kai hän jo käsittelee asiaa tavallaan, ei tietenkään vielä (onneksi..) tajua kuinka mullistavaa vauvan tulo sitten loppujenlopuks onkaan.

Paljon on tekstiä tullu muutamassa päivässä kun en ole koneelle ehtinyt. Väsyttää edelleen aika tautisesti ja supistelee samaten jos vähänkään jotain enemmän tekee. :| Maanantaina pitäis mennä töihin, saas nährä miten käy... Kun tuo minunkaan työ ei ihan keveimmästä päästä ole. Onneksi vain ma ja ti töitä, sitte heti yks vapaapäivä.


Hankinnoista, ostettiin 10eurolla sitteri kaveripariskunnalta ja samaten he halus myydä myös turvakaukalon meille.Heillä nuorempi lapsi on jo 8kk joten siirtävät hänet kohta "isompien istuimeen". Ihana kun se kaukalo on samanlainen mitä meillä esikoisella oli niin tuttu käyttää. Sellanen Graco- merkkinen missä on se jalustahomma, en muista tarkempaa mallinimeä :ashamed: Tykättiin siitä kyllä ja aina mahtu hyvin joka autoon (jotka meillä silloinkin vaihtuivat aika tiuhaan :whistle: ), huono puoli siinä että vyöt on suht lyhyet ja se on raskas kantaa varsinki sitte kun vauva hieman kasvaa. Mutta tosi jämäkkä.
Samainen kaveripariskunta luultavasti myy meille yhdistelmävaununsa kans, jos nyt kaikki menee suunnitelmien mukaan eivätkä enää ite nuorimmaiselle sitä tarvii. =) Täytyy pitää peukkuja että saadaan tosiaan ostaa ne, haluaisin just samanlaiset. Brio- merkkiset ovat, mallia en taaskaan muista. Mutta nähny että mielettömän hyvät käytössä :)

Mutta nyt nauttimaan ilta-auringosta teranssille B)
Katti+ vaavi 15+5 :heart:
 
Iltaa. Kauheasti taas tullut tekstiä :D

oon tuota mun masu kokoa kauhistellut itekseni, mutta tänään sitte valkeni syy: löysin esikoisen nt-ultrakuvat ja niissä kohtu on puolet pienempi, eli ei kovinkaan paljoa tilaa ollut sikiön ympärillä, mutta nyt on tilaa yllinkyllin vaikka tarzanina heiluis puolelta toiselle :D Eli kohtu kasvaa nyt suhteessa nopeammin, kuin vauva. Toivottavasti vaan ei kieputa napanuoraa ympärilleen, kun on tilaa liikkua :(

Menkkajuilinnoista joku kysyi; Mulla oli viime viikolla useempana päivänä menkkatuntemuksia, mutta nyt ei ole taas tuntunut. Liekö ne sitten supistuksia vai mitä?

Mä olen muuten pitkän ja ankaran pohdinnan jälkeen tullut sihen tulokseen, että jään pitämään kertyneet/kertyvät vuosilomapäivät pois ennen mammalomalle siirtymistä. Saan viettää esikoisen kanssa laatuaikaa vielä niin kauan kuin vointi ja masu antaa myöten:heart:
Eli tämä on töissä enää pari ja puoli kuukautta sitten kun maanantaina meen töihin

Nirppis ja Pampu rv 14+2
 
Katti83 Minä aikoinaan luin jostain että kun vauva tulee taloon niin isosiskosta tai isoveljestä tuntuu samalta kun puoliso toisi vieraan naisen/miehen mukanaan kotiin ja alkaisi sen kanssa "heilastella" siinä. Onneks nuo omat lapset on niin isoja ettei tarvi miettiä moista ja esikoinenkin oli jo 5v kun nurimmainen aikoinaan syntyi.
Meillä siis tytöt odottavat innolla kaksosia syntyviksi, ja nuorimmainen on se malttamattomin =)

nirppurotta Esikoinen kun syntyi niin oli aluks vaiti ja sai 6 pistettä mutta sitten sai 8 pistettä, oli hänellä napanuora kaulan ympäri ja kysyin sitten siitä niin sanoivat kätilöt että se on heillä ollut tiedossa kun ultraaja on sen papereihin laittanut tiedoksi.
On kuulemma niin yleistä että eivät mielellään äideille kerro vaikka ultrassa näkyykin, ettei äidit sitten hysterioi suotta, mutta merkkaavat papereihin että sitten synnärillä tietävät tilanteen.
En tiedä onko muualla sama käytäntö sitten...tuski mikäli vanhat merkit pitää paikkansa =)

Hitsi kun pitäis pari lipastoa päästä ostamaan mutta ne osaa päättää tilaisko ne netistä vai käviskö hakemassa huonekaluliikkeestä naapuri kaupungista niin sais heti ne tänne sitten.
Pääsis jatkamaan siivous urakkaa tässä jahka jaksaa kun olis nekin sitten jo valmiina.

Aurinkoista torstaita kaikille

Enie + Nörtti ja Hissu 18+3
 

Yhteistyössä