***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Huomenta mammat!! :)

Röllimuori: Ei täällä meilläkään tarjota kuin alkuraskuden ultra vk10-12 :/ Tuntuu että kaupunki säästää vanhusten, lasten ja raskaana olevien kohdalla aina kun mahdollista. Mutta sataman maisemointiin ja esim. puolalaisten kansantanssijoiden kestittämiseen lounasaikaan! voidaan käyttää 5000? tuosta noin vain.. Prioriteetit kohdallaan.. Kaverini on töissä vuodeosastolla ja kertoi että ylihoitaja oli määrännyt, että säästösyistä potilas on pystyttävä pesemään kahdella pesulapulla. Käytännössä tämä tarkoittaa et naama ja perse samalla liinalla... :kieh:

Omalla kohdallani törmäsin "säästösyihin" siinä kun neuvolantäti kertoi ettei minulle ole tulossa lääkärineuvolaa, koska kävin alkuraskaudessa (rv6) yksityisellä puolella lääkärillä! Siis WTF?!? Sehän on aivan sama asia kun käy pyörähtämässä 5min kestävässä sisäultrassa toteamassa ettei ole kohdunulkoinen, kun että tehdään kunnon sisätutkimus viikolla 16!!!! |O Ja minähän muuten sain sen neuvolalääkärin ajan, Kaupunkihan ei minun lapseni terveyden varjolla pennosiaan säästele!!!!

Noh, nyt nousee verenpaineet.. Pitää rauhoittua ennen töihin lähtöä.. :) No mutta oiken hyvää päivän jatkoa kaikille !!

Elayne ja ööliö 18+3
 
Eilen kirosin sitä kun liikkeitä ei välillä tunne pariin päivään. Tais pienet vain keräillä voimia :D Eilen illalla alkoi melkoinen hulina tuntumaan, mitä lienee pienet keskenään tapelleet... Sen verran kovaa oli meno, että piruuttani laitoin käden vatsan päälle. Ja osa liikkeistä tuntui jo käteen :eek: Mieskin ne tunsi.
Mie olen tosi hoikka. Ei tuossa vauvan ja käden väliin taida jäädä kuin nahka, joten sikäli oli odotettavissakin, että tuntuvat aikaisin.

Tänään kaivoin kaapista tukivyönkin. Kauhean aikaiselta tuntuu vielä pitää, mutta ajattelin, että jos sen avulla muistaisin seisoa suorassa. Vaikkei tuo maha vielä iso ole, niin silti olen alkanut seisomaan selkä notkolla ja se aiheuttaa selkäkipuja. Joudun ihan tietoisesti suoristamaan selkäni ja käyttämään selkälihaksia, jotta ryhti olisi hyvä. Esikoisen odotusaikana huomasin vain miten suuri merkitys seisoma-asennolla on omaan oloon.

Pitäs kaupungille lähteä. Miun uudet silmälasit hakemassa. Poika pääsi vanhoihin käsiksi ja vähän käsitteli niitä... Ei sitten tullut uusille hintaa kuin 520e |O Pokat nyt ei maksa paljon mitään, mutta kun miulle joudutaan tilaamaan aina se kalliimpi linssi. Ja se maksaa iloisesti. No, jos noilla nyt sitten pari vuotta pärjäis. Täytyy pitää kaksoset kaukan niistä tulevaisuudessa... On vain muista hankinnoista pois tuo summa...

Hipkukka ja AatosII 16+2
 
Noista tarvikkeista ja hankinnoista tuli mieleen:
Oletteko kirjautunut tuonne Kirppis-kerhoon? Sielläkin on tarjolla lastenvaatteita ja tarvikkeita.
Kun syksy lähestyy kannattaa seurata paikallisen MLL:n ilmoittelua. Usein pitävät pari kertaa vuodessa lastenvaate- ja tarvikekirppiksiä. Ainakin Hämeenlinnassa on ollut joka vuosi iso.
 
heipä hei!Onpas taas tullut tekstiä siitä ku viimeks kirjotellu..nyt on vaan jotenkin niin väsy kausi et hyvä et jaksaa edes lukee näitä tekstejä ku ei oikein jaksa keskittyä kunnolla..hemppa oli hyvä et siitä se ei johtunut..varmaan tää työrytmi ei o loman jälkeen palautunu vielä ja neukkatäti sano et noi ilmatkin väsyttää ku on ollu niin hiostavia..

Joku noista neuvolakäynneistä tais puhua ku niin vähän..mä taas ihmettelen ku on niin "paljon" vaik toista jo odotellaan..kuukauden välein käydään edelleen ja kaks lääkärineuvolaakin on..tämä siis täällä Tampereella et ei kyl onneks säästellä noissa..

Neuvolassa tänään tosiaan käyty..pyysin ottaa hempan ku on ni väsyny olo mut Hb oli 123 eli hyvä,pissa oli ok ja verenpaineet hyvät 120/71.Painoo oli tullu viime kerrasta 700g et ei varmaan yhtään paha ku neukkatäti ei sanonu siitä mitään.Ja saatiin vihdoin ja viimein ne :heart: äänet kuulumaan..kyllä taas helpotti mieltä.Ensin ei millään saanu kuulumaan ku kuunteli tuolta ihan alhaalta,sit vähän korkeemmalle meni ja sieltä löyty hienot äänet..syke 140 ja eikös se nyt tarkottanu poikaa ku on matala toi syke..vai muistanko nyt ihan väärin??!!

Mut kyl mulla alkaa vahvistumaan poikaolo ihan nyt et Enie jos viitsit ni voitko vaihtaa tuonne etusivulle? :)

Kuulin eilen et yks työkaveri saa kans vauvan..mä olen niin onnellinen sen puolesta koska niillä oli vähän ongelmia vauvan saannin kanssa..nyt voidaan sit odotella yhdessä kun melkein tasan kuukaus meillä eroa lasketuissa ajoissa.

ihania masukuvia teillä ollut..ku minäkin jaksaisin kuvia laittaa koneelle ni voisin laittaa oman masukuvani.. :D

itsellä alko nyt parin päivän vapaat ja taidan ottaa aika rennosti et jaksaa sit olla 7päivää putkeen töissä..

hentsu ja murmeli 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
ananaskirsikka mä menin ihan hämilleni sun 1h sokeriarvosta, sanoit että oli 1,2 vai kuinka ja liian korkea?! (käyn kohta tarkistaa ed sivun ja luen uudestaan) meillä max. arvo 10 ja itselläni 1h arvo 3,9 joka oli aika matala tätien mielestä.
Mä en varmaan ollut kovin selkeä
;)

Eli mulla oli se 1 h arvo 11,2 eli se 1,2 liian korkea, kun 10 on raja-arvo...
joo kiitoksia nyt tajusi blondikin :ashamed:
 
Neuvoloista. Mulla on ollut vasta 2 käyntiä, mutta niiden välissä oli np-ultra ja tytön 3v neuvola jossa kuunneltiin sydänäänet kun pyysin. Tapana meillä on se kerran kuussa noin,ja loppuraskaudessa tiheämmin. Itselleni tulee lisäksi ainakin synnytystapa-arvio sairaalaan, mutta sitä pitää vielä odotella. Rakenneultraa ei täällä tarjota, esikoisen kanssa päästiin vaan siks kun sielä oli joku harjottelija joka teki extra-ultran. Toinen ultra meillä enää jäljellä ja se on neuvolassa,ennen ei ollut mutta joku osaa ilmeisesti nykyään laitetta käyttää :D

Menkkakivut tms. Ite olen päässyt kivuttomilla menkoilla aina, mutta kyllä mulla alavatsassa juilii tämän raskauden kanssa,ovat mulle ihan uutta tällaiset ja etenkin jos liikahtaa/nousee nopeesti niin vihlasee.

Mies kysy eilen että mitä sun mahalle on tapahtunu :eek: ei se tainnu muistaa että ollaan pieniin päin :whistle: tänään totuus paljastuu neuvolan vaa'alla,että onko syömällä kasvanut maha vai voiko pistää vauvan piikkiin :D mulle kun ei tarttis montaa kiloa tän aikana tulla...

santtu ja iita 15+1 aikas mahtavaa jo nää viikot, enkä suinkaan laske kuukausia äippälomaan :whistle:
 
Moooi! :wave:
Olinpas hupsu viimeksi, kun unohdin sen vaunu linkin laittaa..

eli tälläset ostin. tuleekohan nen jo tänään :heart:

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2084

Te ootte taas niin ahkerasti kirjoitellut etten enää muista kuka sano ja mitä. Ihmettelen kyllä kovasti miten jotkut teistä on niin harvoin saanut aikoja neuvolaan. Me ollaan käyty jo kolme kertaa ja ens viikolla on seuraava. Tosin lupasivatkin aika tiheesti tarkkailla kun vieläkin on niin paha olo kokoajan.

Tää viikko olis vielä töitä, sitten viikko lomaa ja taas viikko töitä ja sitten 3 viikkoa lomaa.. Ihanaa ei malttais millään oottaa. Tosin ei tuu kovin kummonen loma jos tää olo jatkuu tälläisenä.

Anteeksi omanapaisuuteni taas. :(

Jenninho+masukas 18+4
 
mullakin on ollut vasta yksi neuvola viikolla 8+ ja seuraava on vasta 28.8 viikoilla 23+ noiden välissä sitten on ollut se np-ultra. Eli ei tosiaan niitä neuvolakäyntejä mulla ainakaan ole ollut. enkä tiedä miksi. Kuinkakohan useasti niitä sitten kuuluisi olla??
 
Heips!!

ihania massukuvia :heart:

ja hyvän näköset vaunut jenninho tilannu.

Neuvolakäynneistä niin Tampereella asusta ja noin kerran kuussa näin aluksi ja sitten tihenee lopussa, voinnin mukaan. 2 ultraa, nt ja rakenne. Lisäksi mulle tulee se synnytystapa-arvio/pelkopolikäynti edellisen synnytyksen takia. Lääkärikäyntejä oli muistaakseni 2-3.

Mä jäin nyt sitten hoitovapaalle uudestaan, eli kävin puoli vuotta töissä ja poika oli pph:lla. Ihana olla taas kotona :heart: Liikkeitä ei vieläkään tunnu kovin usein mikä sitten harmittaa, olen vähän tällänen stressiin taipuvainen kuitenkin, ni tulee heti murehdittua :ashamed:

Ja sitten oikein mukavia uutisia, eli ei tarvi enää siivota toista näyttöä varten, eilen hyväksyttiin tarjous asunnosta ja ens kuun lopulla pitäs sitten muuttaa :eek: :D

Eipä muuta tälläerää, painelen sohvalle lepäileen ku poitsu nukkuu.

-c- 16+6
 
Moikka!
Ajattelin taas pitkästä aikaa tulla jotain kirjottelemaan.
Päivittäin käyn kyllä teidän juttuja lukemassa.

:hug: niille jotka sitä tarvii.

Täällä Seinäjoen seudulla neuvolassa käydään kerran kuukaudessa vaikka olisikin aikaisemmin synnyttänyt.
Viime neuvolassa kaikki oli ok. Painoa oli tullut vain 700g. Minulla kun tuota ylimääräistä pakkaa olemaan :D
Hemoglobiini oli vain 117 ja varmasti laskee vauhdilla kun niin kamalasti väsyttää.
Tääälä olikin jossain vaiheessa galluppi tosta pituudesta ja painosta. Eli minä olen 153cm pitkä ja paino ennen raskautta oli65kg :ashamed:
Sitten oli juttua tuosta kohdunkaulan pituudesta. Ekassa raskaudessa oli heti alusta asti pituus 2cm ja toisessa ja tässä kolmannessa raskaudessa pituus 3cm.
Syyskuun 2 päivä olisi rakenneultra. Voikun menisi aika nopsasti. Minä haluan tietää kumpiko on tulossa. Viime raskaudessa sitä ei ultrassa näkyny ja minulta meinasi mennä yöunet sen takia :LOL: . Myöhemmin sitten puhkesi se raskausdiabetes niin sairaalassa ultrassa käytiin kuukauden välein ja siellä sitten kerrottiin sukupuoli ja sain mielenrauhan.
Piti jotain muutakin vielä kirjottaa, mutta pätkii pahasti :headwall:

Tänään poksuu 17

lokakuu 10+saukko 17
 
Neuvolakäynneistä mullakin ollu jo 2+nt ja ens viikolla on seuraava neuvola ja kuiteski jo kolmatta ootellaan,eipä noista muuten ois välii mut onhan se kiva käydä kuuntelemas :heart: ääniä

Cattie onnea asunnon myymisestä :flower: jokos teil on uus kämppä valmiina oottamassa vai ootteko rakentamassa ja etittekö vaan väliaikaista?

Jenninho oli löytänyt ihanat vaunut =)

Mulla on vielä hankinnat mietintä vaiheessa,ihan ensin pitäs kai sovitella et mahtuuko meiän kaikki istuimet miehen autoon vai joutuuko ruveta autoa vaihtamaan :/ tosin pääosin myö varmaan matkataan lasten kanssa mun autolla,mut oishan se kiva joskus päästä vaikka kaikki yhes kauppaan,tuplatki joutuu kai hommaamaan ku maalla asutaan ja ni ei taitais toi kuopus pärjätä seisomalaudan kanssa :whistle: kyl tää tuntuu välil menevän niin vaikeeks mut on täs viel onneks hetki aikaa ;) katellaa sit joulukuussa ku paniikki iskee :kieh:


 
Tosi kivat vaunut oli Jenninho tilannu, hienot !

Neuvolakäynneistä, täälläkin käydään suurinpiirtein kuukauden välein nyt alkuu, nyt käyny kaks kertaa, ja parin viikon päästä olis seuraava, sit on molemmat nt-ultra ja rakenneultra, ja sit sen jälkee en enää tiiäkkää mitä on. ;) Mul olis vielä r-ultraaki ooteltavaa, melkee puoltoist kuukautta, huh. Menis aika äkkii.. :)

Hankinnoista, mitää ei olla vielä hommattu, viikonloppuna saatiin tietää että yheltä sukulaiselta saadaa ostaa ainaki turvakaukalo ja sitteri, ja sit jotain muuta pientä sälää, vaatteita nyt ainaki. Kaukalo on kuulemma hyvä mut ei mikää mahottoman viimesen muodin mukanen, et ihan perus, mut eikai sen nyt niin hieno tarvi ollakaa, kuhan on turvallinen. Vaunut mun äiti on luvannu sponssata, joten ehkä ne ois sit jotku vähän siistimmät.. :) Kun nyt siitäki viidakosta löytäis joskus sopivat.. Ainii ja sit miehen suvulla on tallessa semmonen ihana rottinkisänky, mihin saa katokset ja kaikki, peräsin jostaa 50-luvulta, ni se saadaa sit ekoiks kuukausiks, en oo vaa nähny sitä vielä et toivottavast pysyy pystyssä ees. :) Aika luksusta ku olin kyllä varautunu siihen äp-laatikkoo et siinä saa nukkuu.. :)
Oon kyllä yrittäny aina prismassa ohjata tota miestä sinne vauvanvaateosastolle, nytki olis ollu 40 % alennukset , mut ku ei. ei kuulemma vielä saa ostaa mitää. piru. varmaa lähen yksin sit koht shoppailee ja siinhän sit sit ollaa.. :)

Kävin tänää lääkärissä niiden mun jomotusten takia, sano et kaikki on kunnossa, ei tarttis kuulemma huolehtii, ihan normaalia on. Sano jotain et mun kohtu on kallistunu jotenki tonne vasemmalle ni voi johtuu siitä et painaa johonki ikävää kohtaa ( mitä hittoa, kaikil muil on etee tai taakse ni mul on vasemmalle, kiva ! :LOL: ) Laitto sit kuitenki reilun viikon sairaslomaa, sano et ku on seisomatyö, ni se rasittaa liikaa. Ja sit mul alkaaki siit suoraa kesäloma, et ei tartte töistä ainakaa stressata reiluu kuukautee. eikä kyllä haittaa yhtää. :saint:

Mulle ei oo muuten tosta sokerirasituksesta puhuttu vielä yhtää mitää neuvolassa, kuulin vaa kaverilta( jolla LA pari kuukautta ennen meitä ) et nyt olis tullu joku uus 'sääntö' , et kaikki yli 25-vuotiaat joutuis sen käydä jokatapauksessa.. onks kukaa muu kuullu tollasta ?

NiiZ ja Pallero (työnimi vaihtuu näköjää päivittäin.. ;) ) 14+2
 
Neuvoloista ja lääkäreistä Täällä on n.1kk välein neuvolan tädin luona käynti(tosin minä en taida jaksaa ravata täällä siellä ) ja sitten ihan normi raskaudessakin 4 ultraa. Eli täällä ei äitiysneuvolan puolelta ole säästelty. Itsehän minä olen käynyt jo 2krt neuvolassa, ja hmm...onkohan 6 vai 7 kertaa ultrassa vai joko niitä on enemmänkin ja lisää tulee vähintään 1krt kuukaudessa.

Hipkukka Eikö olekin aika veikeän tuntuista kun kaks siellä myllää yhtä aikaa :D
Mulla tuota ihraa sen verta ettei vielä taitais tuntea mahan päältä liikkeitä, vaikka välillä tuntuu että varman kymmen senttiä kävi vatsanahka koholla kun pikkuset monottaa kunnolla :LOL:

Prinsessa-06 Ne miehet, ne miehet. Meillä luki vau kirjasta että "vatsasi alkaa nyt näkyä" niin mies sanoi että hyvä kun se alkaa nyt näkyä :eek:
Joo, se on siis ollut tosiaan sellainen kunnon tarjoilupöytä jo pitkän aikaa että kyllä on jo näkynyt pitkään, eli oli mieheltä vitsi mutta ei oikein silloin napannut minua kun tuskailen tätä mahan kokoa jo muutenkin.

Jenninho Mekin oltais varmaan tilattu nuo vaunut jos olis vaan yks vauva tullut. Katsoin kyllä orashopin sivuilta tuplavaunujakin mutta sitten nuo käytetyt emmaljungat saatiin niin edullisesti että nehän minä sitten tietty halusin kun fanitan ko. merkkiä.
Tukivyöstä muuten että mistäköhän niitä sais, kun varmaan olis hyvä sellainen itsekin hommata?

Kohdunkaulanpituus Mulla oli viikko sitten KYS:ssä mitattuna 4cm, voiko se olla niin paljon?
Aiemmissa raskauksissa se on ollu 3cm.

Niiz Minä kai olen kohta hankkinut kaiken mahdollisen, vaipat ja korvikkeet jne...jutut puuttuu mutta kaiken muun olen jo hankkinut enkä ole miestä siihen touhuun odotellut kun ei se niistä mitään tiedä ja eikä ole aikakaan penkoa minun kans niitä juttuja.
Minä olen sellainen että kun jotain saan päähäni niin minun on pakko saada se heti tehtyä eikä viidestoista päivä :whistle:

Kävin sitten shoppailemassa ja löysin sitten vihdoin viimein usean paikan ravattua kuitenkin sen hoitopöydän, niin saa mies siinä touhuta, (tulihan se hoitotasokin pinniksien mukana mutta...)
ja sitten oikean kokoisen lipaston tupaan.
Oli kyllä tosiaan kun ei huonekalu liikkeet pidä niitä koska ei ole kysyntää, mutta Jyskistä sitten löytyi ja vielä halvalla :LOL:
Nyt sitten odottelen miestä kotiin että se kantais ne laatikot autosta sisään että pääsen kokoamaan ne, itse kun en enää sattuneista syistä uskalla kanniskella noita painavia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
santtu ja iita 15+1 aikas mahtavaa jo nää viikot, enkä suinkaan laske kuukausia äippälomaan :whistle:
Hyvä, että olet vielä pysytellyt kuukausien laskemisessa.. Arvaa kuka laskee jo päiviä? :LOL:

Koskahan alkaa synnytysvalmennukset yleensä? Tai millä nimellä ne nyt ikinä onkaan.. Unohdin neuvolasta tuosta kysyä eikä ole siitä mitään aiemmin kyllä kerrottukaan. Kai niitä yleensä järjestetään?

Lumi ja Lilliputti 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Kohdunkaulanpituus Mulla oli viikko sitten KYS:ssä mitattuna 4cm, voiko se olla niin paljon?
Aiemmissa raskauksissa se on ollu 3cm.
Kyllä se voi ollakin. Mulla on edellisessä raskaudessa merkitty 3 cm, käsikopelolla koitettuna sekä melkein loppumetreillä 5 cm ultralla. Mutta sitten pähkisin sitä, että onkohan se ollut koko ajan sen 5 cm vai voiko kohdunkaula pidentyä loppua kohti mennessä?

:ashamed: :whistle: en tietä ;)

Meillä on kans neuvolakäyntejä 4 viikon välein, vaikka mä olenkin(jostain kumman syystä) käynyt vasta 2 kertaa siellä. Ja kerran lääkärillä rv 8(oikeesti se oli rv 12 silloin). Ja olikos se rv 30 jälkeen 2 viikon välein ja rv 36 jälkeen viikon välein, myös uudelleensynnyttäjät.

Meillä kaupunki tarjoaa nt-ultran, rakenneultran sekä ensisynnyttäjille synnytystapa-arviointi ultran. Ja siihen päälle vielä neuvolalääkärit, mistä mulla ei kyllä ole tarkkaa tietoa, olisko n. rv 28 ja rv 36(?). Ja mulla muuten rakenneultra tasan viikon päästä! :) Mä todennäköisesti tulen ramppaamaan ultrassa USEIN noiden sokereiden vuoksi, edellisessä raskaudessa lopussa kävin viikon välein.

Nyt on nostettava jalat kohti taivasta, koko päivä tullut taas seistyä töissä :|

 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Katti83 Minä aikoinaan luin jostain että kun vauva tulee taloon niin isosiskosta tai isoveljestä tuntuu samalta kun puoliso toisi vieraan naisen/miehen mukanaan kotiin ja alkaisi sen kanssa "heilastella" siinä. Onneks nuo omat lapset on niin isoja ettei tarvi miettiä moista ja esikoinenkin oli jo 5v kun nurimmainen aikoinaan syntyi.
Meillä siis tytöt odottavat innolla kaksosia syntyviksi, ja nuorimmainen on se malttamattomin =)
jo valmiina.
Mä oon kuullu tuon saman vertauksen, kyllähän se varmasti lapsen elämän mullistaa, ymmärtäähän sen. :whistle:

Kohdunkaulan pituus oli mulla esikoisesta ekalla lääkärikäynnillä 3cm ja toisella 2cm, nyt on katottu jo 3 kertaa tähän mennessä vuodon ja supistusten takia ja mitat on ollut 2,5cm ja kaks viimeisintä 3,5cm. Kylläkin ekan tutkimuksen teki eri lääkäri kuin nuo kaks muuta, sanoikin se "oma neuvolalääkäri" että eri mittaajilla voi tulla eri mittoja. Varmaan sama pätee sf-mittaan.

Neuvola- ja lääkärikäyntejä on täällä meillä kyllä kans ihan mukavasti, alussa kuukauden välein neuvola ja lääkärikäyntejä on ainakin se kaks. Loppuraskaudessa käyntejä mahtaa olla 2viikon-viikon välein. Mulla on muutenki aivan ihana tuo äippäneuvolan terkkari (samoin lääkärikin), tosi kannustavia ja huolehtivaisia, turvallisempi olo ollu itelläki kun tietää että aina saa apua. :)

Liikkeitä oon tuntenu jo n. viikon päivät, aluksi ihan sellasia hipaisuja vaan mutta nyt pikkuhiljaa alkaa jo "otteet kovenemaan" :D

Huh miten kuuma päivä ollu taas, mua ei haittaa yhtään vaikka syksy tulee :whistle:

Katti+vaavi 15+6 :heart:
 
:wave: Kaikille :)
Olen viime aikoina ollut kiireinen kun muutimme, mut nyt on muutto saatu päätökseen ja voi rauhottua taas :)
Veriseulan tulos tuli ja oli 1:100000 eli ei kohonnutta riskiä. Joten päätimme ettemme mene istukka- ja lapsivesinäytteeseen..Tylsä pistin onko jotain uutta jo kuulunut?
Tänään oli ensmäinen neuvolalääkäri..Verenpaine oli 110/64 ja painoa tullut 3 viikossa yhteensä 200g..Mini-tyypin sydän tykytti 155/min :) On ne vaan niin ihana kuulla :heart:
Tietääkö joku millaisia toimitusaikoja emmaljungan vaunuissa on? Että koska pitäisi alkaa mennä kattelemaan niitä..Ja onko jollain kokemusta emmaljungan turvaistuimesta?

Myy-88 ja Mini-tyyppi 13+5
 
En meinannu päästä kirjautumaan.. :/

Täällä taas kiukuttelee mies ja lapsi, joten pinna on kireellä.

Neuvolassa kaikki oli hyvin. Hemppa 128 (viimeks 170 :ashamed: )Pissa puhdas ja paineetkin kohdillaan. Sydän jumpsutti 150-155. :heart: Seuraava visiitti sitten 26. pv. Tää oli nyt kolmas käynti, joten kerran kuussa suunnilleen oon käyny.

Nyt pojan ilta puuhiin ja sohvalle kattoon kauhukettiötä.. :eek:

Rhea ja Möhkis 15+5
 
Tukivöitä Enie kysyi mistä saa. Mulla on tuommoinen simppeli Anita merkkinen http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=76&cookiecheck=1 Ostettu lastentarvikeliikkeestä. Kyllä tuo esikoisen aikaan tuntui auttavan työpäivän aikana. En vain tiedä riittääkö tukiominaisuudet nyt kaksosten kanssa. Toimii ainakin mahan peittona lyhyiden paitojen kanssa ;) Niitä kunnolla tukeviahan saa ilmeisesti joillain paikkakunnilla lainata terveyskeskuksista. Muistelisin, että esikoisen odotusaikana muutama oli silloisessa odotusketjussa saanut, selkävaivojen vuoksi.

Lumi- kysyi synnytysvalmennuksista. Muistelisin niiden alkaneen tosi myöhään. Olisikohan ollut rv35 ekan kerran.

Hitsi, kun metsässä olis hirmuisesti mustukoita, mutta miun selkä (ja maha) ei kestä keräämistä |O :headwall: Kauhea hinku ois mustikkametsälle. Puoli litraa keräsin, jotta piirakka saatiin ja voi vitsi miten kauan siitäkin sai toipua...

Hipkukka ja AatosII 16+2
 
JOKU KYSELI
Koskahan alkaa synnytysvalmennukset yleensä? Tai millä nimellä ne nyt ikinä onkaan.. Unohdin neuvolasta tuosta kysyä eikä ole siitä mitään aiemmin kyllä kerrottukaan. Kai niitä yleensä järjestetään?

Mulla esikoisen kanssa synnytysvalmennukset alko jotain viikol 35 tms viimenen kerta oli viikolla 38 muistaakseni.

 

Yhteistyössä