***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Moikka kaikki!
halit kaikille sitä tarvitseville.. :hug:

Löysin eilen ihan super hyvän vaatekaupan helsingin kampin ostoskeskuksesta. BEBES!!!
Oli aivan ihania vaatteita ja paljon jopa -70 %!!
Kannattaa käydä, on siellä 3.kerroksessa..

Nyt kuunteleen vauvan ääniä..

Tammikuun4 ja meloja 17+2
 
Onko vielä monia, jotka eivät ole kertoneet raskaudesta lähipiirille? Me ei olla ja ajateltiin katsoa kuinka kaukan menee ennen kuin kukaan mitään huomaa/huomauttaa. Esikoisesta kerrottiin vasta rv17, uhkaavan keskenmenon vuoksi ei uskallettu aiemmin ja tuohon kohtaan osui sopivasti äitienpäivä. Nyt ajateltiin miehen kanssa ensin katsoa kuka alkaa epäilemään kaksosia, mutta sitten ajateltiin laajentaa ihan kokonaan kertomatta jättämiseen. Emme siis salaile, kunhan vain jätetään kertomatta :saint: Myönnetään, jos joku suoraan kysyy.
Vaikka täytyy myöntää, että tähän liittyy pientä lapsellista kiukuttelua. Me asutaan 300-400km päässä sukulaisista. Ja aina oletetaan, että me ollaan ne jotka matkustaa ja kulkee, kun sukulaiset haluaa meitä nähdä. Ja ei ole mikään yksinkertainen temppu lähteä tuollaiselle reissulle koiran ja alle 2v kanssa :kieh: Varsinkin kun toisessa päässä saa sitten yöpyä toisten olohuoneissa. Meillä kun olisi erillinen vierashuone ja suurimmalla osalla noista joilla kyläillään ei ole eläimiä, ei lapsia (=helpompi kulkea). Tämä on sellainen aihe, josta saatan vielä monta kertaa valittaa :ashamed: Mutta nyt päätin ja miehelle ilmoitin (ja hän asian hyväksyi), että nyt on niiden vuoro kulkea ja kyläillä joilta se helpommin onnistuu. Mie en enään jaksa |O Parhaimmillaan ollaan käyty kerran kuussa sukulaisissa... Ja täällä päin ei ole kuin kerran vuodessa noita ihmisiä näkynyt. Mie päätin, että pitää olla tositosi hyvä syy, että suostun reissuun lähtemään ennen kaksosten puolivuotispäivää.
Siksipä epäilen, että jotkut saa tietää raskaudesta vasta kun lähetetään ristiäiskutsu :whistle: :LOL:

Hipkukka ja AatosII 16+0
 
Hipkukka Me ei olla itse kerrottu kun vanhemmille oikeastaan, sieltä se tieto on sitten levinnyt eikä tuossa paljon voi enää tuota mahaa syömiselläkään selittää :LOL:
Eli varmaan kaikki jo tietää sukulaisista...,ainakin luulisin sen verta hyvin mummot on asian hoitaneet :whistle:

Niiz Vähän sen kaltaista mutta mulla ne kyllä johtaa supisteluihin sitten. Viimeyönäkin supisteli kun piti eilen tässä ruljanssissa yrittää edes vähän itse saada jotain tehdä.

Siinähän se onkin kun kaksoisraskaudessa mulle ainakin oli ohjeet jossain että vk 20 alkaen pitää sitten alkaa rajoittamaan noita hommia niin multa varmaan menee sitten lopullisesti hermot. Siis saahan voinnin mukaan tehdä kevyttää hommaa mutta silti.
Nyt jo välillä tuskailen ja yks päivä sanoin jo miehelle että minä en jaksa enää olla raskaana kun tää on näin hankalaa :ashamed:
Ja ottaen huomioon että puolta väliä kolkutellaan niin.... :whistle:
 
Täällä tyhmä sitten nyt makaa sohvalla tuskissaan :ashamed:
Piti sitten kanniskella huonekaluja ja siitä maksellaan.
En meinannut päästä yläkerrasta alakertaan ja ei senttiäkään kärsi mahan kohdalta liikkua suuntaan tai toiseen tässä sohvalla, eli meni sitten päivällinenkin miehen tekosiksi, toisin sanoen tuo pitsat tullessaan sitten joskus kuuden aikaan kun kotiutuu.
Joten ottakaahan tytöt te edes rauhallisesti ettei käy samoin.
 
Zuh
Sukupuolen selvityksestä: Me ollaan vähän kallistuttu selvittämään. Kun en nää siinä mitään huonoa niin ehkä halutaan tietää. Mies eilen kommentoi että tämähän on hänelle ihan win-win tilanne: haluaisi poikaa mutta hyvät rakastajathan saa tyttöjä, ei siis voi kuulemma hävitä kumminkaan päin :D

Niiz: on mulla menkkajomotuksia, kai supistuksiakin muttakun ei voi tietää onko ne niitä vai ei. Eilen oli vähän sama tilanne kuin Eniellä, koski tohon alavatsaan tosi kipeästi, ei voinu kuin kumarassa seisoa, suoraksi nousemiseen ei vaan kyennyt. Kävinhän mä eilen ihan löllökävelyllä, eihän siitä pitäisi mitään tulla. Normaalia siis? Luotetaan siihen! Ja peittojen heiluttelu voi tehdä, mulla ainakin jos on huono asento ja tökkii..

Ja Enielle pitkiä hermoja sohvalla makoiluun! Muista että pahin skenaario on totaalivuodelepo, eli rehki ihan silleen hillitysti vaan loppuun asti!

Zuh & Naatti 13+4
 
Hipkukka Meillä tietää ainoastaan pari kaveria raskaudesta tai kolme oikeastaan ja kaks näistä on itsekin raskaana,la helmikuussa :D ja sit meiän tytön kaverin äiti täs kysy et oonko raskaana ku ei ollu ihan varma olinko puhunu serkustani vai itestäni,kerroin sit et serkustani sillo,mut oon mä itekkin =)
Yks kaveri kyl viime viikol kysy et onks teille tulos,ku mies tuli töistä kotiin ja kertoi nähneensä haikaran,ni pakkohan tän kaverin oli sit kysyy,mut silloin kielsin,ku meiän neiti oli vieres eikä hän vielä tiedä,kerrotaan varmaa sit ku ekat rupee mahast huomauttelee ja sit ku meiän neiti tietää ni sit kyl tietää hyvin nopeesti koko lähitienoo :D

Kiitoksia sokerirasitus vastauksista googlettamalla löysinkin tietoa,nyt sit ootellaa ens viikon neuvolaa et pääsee kuulemaa tuomion,sormenpäästä otti vaan sen paastoarvon ja se oli 5.4 ja ton yhen jutun mukaa jos se laskee 0.5 suonesta otettuna ni mullahan on viel toivoo :) mä ku oon aikasemmin kärähtäny just tost paastoarvost,ekal kerral se oli just siin rajal ja viimeks 0.1 yli et hilkulla ollaan menty :/

Mulle rupee nää ilmat riittämää,koskaa en oo ollu mikää auringonpalvoja ja nyt varsinki tuntuu et pää räjähtää samantien jos tarvii auringos olla,tänäänki meni koko aamupäivä kerhoillessa ulkona ja nyt on kyl olo sen mukanenkin :kieh: mulle piisais 20astetta ihan loistavasti

piiuli ja toukka 13+5
 
Zuh Joo mulla on kokemusta esikoisen aikana tuosta kun ei oteta iisisti vaikka lääkäri sanoo.
Kielsi silloin kaiken tekemisen, en uskonut ja seuraavaksipa tuli lähtö KYS:iin jossa sitten makoilin 2kk :ashamed:
 
Tica Kiitos kaukalokommentista. Huuto.netissä on näkynyt noita samoja kaukaloita kuin teillä. Yritän nyt vielä hillitä ostohalujani, kun säilytystilaa ei oo tällä hetkellä hirveästi ja tiedä vaikka jostain tutulta löytyisi sellainen kun saavat tietää vauvan tulosta.

Niiz Ei juurikaan ole tuntunut mitään jomotuksia viikkoihin. Ei varmaan haittaa vaikka kävisikin lääkärissä niin tietää vastaisen varalle mistä johtuu ;)

Lumi Ei haittaa että kysyt. Tilanne miehen kanssa on outo. Hän ei ota minuun yhteyttä - viimeksi hän soitti 2,5 viikkoa sitten minulle. Sitten olikin hiljaista 1,5 viikkoa kun hän ei vastanut puheluihini eikä viesteihin. Nyt otin uudelleen yhteyttä kun ajattelin että hänen on hyvä tietää että haluan lapsen osallistuvan yliopiston seurantaan allergioista jne. Hän oli taas ihan ok ja samalla tapaamisella selkisi että hänen masennus ilmeisesti on päällä edelleen aika pahasti ja sehän selittää tätä kummallista tilannetta. Jotenkin mies on alkanut kiinnostua vauvasta, mutta ei hän minulle edelleenkään tukeaan tarjoa... Toisaalta pitää ensin auttaa itsenä kuntoon, että voi auttaa toista. Olen nyt joka tapauksessa päättänyt että vauvan kanssa ollaan kaksin koska kiusaan vain itseni toivomalla että mies haluaisi meidän elämään mukaan. Miehen vanhemmat oli saaneet kuulla uutisen n. viikko sitten. Vastaanotto oli ollut aika ankea. Harmi. Ehkä aika tekee tehtävänsä ja hekin tulevat asian kanssa sinuksi hiljalleen.

Olen ollut itte aika onnekas kun vastaanotto vauvan suhteen on ollut kaikkien kohdalla positiivinen, vaikka tilanne miehen kanssa oli tuore ja nyt vielä erityisen sekava. Yksi työkaveri, miespuolinen, ihan innostui uutisesta. Heillä 1v3kk lapsi ja ei samassa tilanteessa olevia tuttuja. Tarjosi apuaankin jos vain tulee tarvetta. Herttainen tyyppi! Maanpäällinen enkeli. :saint:

Kävin tänään asuntomessuilla naisporukalla. Mukavaa oli ja ihan kivoja taloja. Asuinalue oli tosi viihtyisän oloinen. Lampaat ja aasit oli tosi kiva juttu alueen keskellä. Nyt vain kytee haave omasta talosta. Jonain päivänä vielä...

Lili 16+2
 
(.) niinhän siinä sitten kävi, että Ananas kärähti sokereista :ashamed: paasto ja 2 tunnin arvo, mun mielestä, yllättäin oli ok ja 1 tunnin arvo 1,2 liian korkea. Aikaisemmissa raskauksissa tää tunnin arvo on ollut ainoo mikä on ollut hyvä. Lääkäri soittelee perjantaina ja kai se pitää sen jo tutuksi tulleen 'saarnan'... :saint: ei vaiskaan, kyllähän tää ihan vakavasti on otettava, kunnei ole edes eka kerta, kun näistä jään kiinni.

Tänään töissä laitoin kylmiä(siis toooosi kylmiä) kaljapulloja kaapista toiseen. Ai, että kuinka alkoi tekemää mieli olutta :LOL: mä en ole koskaan siitä tykännyt, mutta nyt oli pakko sanoa miehelle, että hakee pari alkotonta tuonne pakkaseen jäähtymään :saint: huomenna vapaapäivän kunniaksi taidan korkata sellaisen, saa nähdä jääkö kuitenkin juomatta :whistle: ;)
 
Tulin POKSUMAAN heti aamusta ennen töihin lähtöä! 18+0 !
On se hurjaa!

Muutaman päivän nyt muljahdellut tuolla navan alapuolella, voisikohan olla että kirppu siellä töniskelee mammaa...

Lomaa odotan aivan kauheasti, kolme työpäivää, kaksi 04.45 herätystä jäljellä. Jaksaisikohan vielä? =)

Mukavaa päivää kaikille!

mamma ja Salamatkustaja 18+0
 
Ullis82 Kyllähän se on mahdollista. Koita vähän tönäistä ja odota vastaako tönäisyyn =)

Eilen sanoin miehelle että olkoot vaikka tuvanlattia täynnä hiekkaa niin me ei tänään järjestellä paikan paikkaa. Pidetään tauko päivä. Jäljellä olis toisen tytön huoneen järjestyksen muutos ja pinnisten kasaus että näen minkä kokoisen lipaston voin hommata makkariin, sekä pitäis parit laatikostot siivota tuvasta. Mutta tänään pidetään vaikka väkisin lorvailu päivä.

Enie + Nörtti ja Hissu 18+2
 
Täällä lomaillaan jo kolmatta päivää. Ihanaa kesäloma. :)
Ollaan kyläilemässä Keminmaalla miehen kaverin ja sen vaimon luona. Vähän vaihtelua tuolle helsingin hulinalle. :) Ollaan saatu täältä matkaan kaikenlaisia vauvantavaroita. Ja shoppailtiin kaukalo edukkaasti.
Meillä on rakenneultra 2,5 vkon kuluttua. Ei malttaisi millään odotella. Jospa se Lupu haluaisi näyttäytyy just oikeilta kohdilta, niin tiedetään kumpi on tulossa.
millis ja lupu 17+4
 
POKS 16+0 tänään :) Masu on nyt "jo" semmonen et kun oon koneella tässä hieman lysyssä, ni housut jalassa ei pysty olee, pitää ottaa pois tai laittaa oikeen löysät tilalle :D

Oltiin muutama päivä mökillä Tammisaaressa, oli esikoisen eka mökkireissu ja vaikka oli kivaa, ni on silti kyllä kiva kun on juokseva vesi, tiskikone ja kauppa ihan lähellä ;) On kyllä ollu aikamoisen hulinainen kesä-- vähän oon pedannut sitäkin että sit kun tää toinen syntyy ni sit mä kuvittelen jotenki et elämä loppuu, niinku tein ekankin kanssa :D Eikä se mihinkään loppunut. Muuttui vaan :)

Mäkin näin viime yönä nyt sit ekan sellasen sairaan unen mis tapahtuu ihan kaikkea ja on ihmistä ihan joka sorttia.. Jopa Tuho-osaston päämiesnäyttelijä oli päässyt mukaan :D

Jaksuja Von Lin Lin ja Petite! Koska Petitelle selviää mitään, ja onko Tylsästä Pistimestä uutisia, olen koittanut lukea mut ehkä on mennyt sivu silmän...? Utelias olen :ashamed:

Mimonmami ja Itikka rv 17 (kuulostaa isommalta :D )
 
Lilli78 hyvä jos on kokemuskistani apua... pieni auto, jonka mainitsin kaukalokommentissa oli muuten VW polo... Toivottavsti sinulla selkeytyy asiat miehesi kanssa, voimia! Onhan teillä vielä aikaa ennen vauvan syntymää saada asiat kuntoon.

(.) Tänään oli neuvolapäivä. Hb vain 110, eli rautakuurille... Verenpaine 66/100, eli matalilla paineilla mennään vielä.. Paino noussut ennen odotusta olevasta tilanteesta noin puolitoista kiloa. Pelkopolille saan lähetteen, mutta se laitetaan oyssiin vähän myöhemmin, joskus raskauden puolenvälin jälkeen. Siellä kuulemma käydään edellistä synnytystä läpi ja suunnitellaan tulevaa.

Tica & Kääryle 16+1
 
hipkukka 3 ihmistä tietää hoitohenkilökunnan lisäksi. Siskoni, tätini joka asuu ruotsissa ja viikonloppuna kerroin yhdelle erittäin hyvälle ystävälleni joka asuu toooosi kaukana. Ihme ettei kukaan oo vielä huomannut, kun kuiten rv 18 jo menossa :eek: Onhan mulla tuota vararavintoa tuossa keskivartalolla, mutta silti.
Itse ainakin huomaan selvästi tuon pömpön ja eilen meinas kyllä yheltä myyjältä kaupassa niskat vääntyä kun mun vatsanseutua vahtas. Arvatkaas pelkäsinkö, että kassalla sitten kysyä täräyttää, että ollaanko sitä pieniin päin :whistle:
Painoa ei kyllä ole tullut lisää vaan kilon kaks pudonnut, mikä kyllä ihan hyvä asia.

Mimonmami Ei oikeestaan uusia kuulumisia. Hiukan huolissaan olen, kun pikkunen ei suostu oikein antamaan itsestään minkäänmoisia merkkejä. Monta päivää on ollut hiljaista :/
Olen tilannut ajan ens torstaille helsinkiin Femedaan kuuluisalle tohtori Bruno Cacciatorelle (en tiiä tuliko sukunimi oikein?) 4D-rakenneultraa varten.
Mä en halua, että joudun taas julkisella puolella paskalle kohtelulle ja ilman minkäänmoista tietoa pikkuisen voinnista |O On mulla siis tuonne keskussairaalaan aika sitten 2viikonpäästä, mutta tosiaan siellä voi olla vaikkapa vain kätilö tekemässä tuota rakenneultraa.
Ehkä jos tuo Bruno sanoo, että pikkusella kaikki ok, niin on se varmaan aika uskottavaa tai ainakin paljon uskottavampaa, kuin se että joutuu taas paskalle lääkärille keskussairaalassa, joka ei osaa muuta kuin kehua mun vatsamakkaroita |O

joo tulipa taas purettua.

Omaa napaa:
Huolia riittäs vaikka muille muutenkin jakaa, mutta koska tänään ns parempi päivä, niin en ala tässä purkautumaan näiden asioiden osalta :snotty:
 
Terve pitkästä aikaa!

Olen lueskellut juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Viimeistä lomaviikkoa viedään ja huomenna olisi lähtö Lontooseen neljäksi päiväksi. Ihanaa. :) Toisaalta ahdistaa sikainfluenssa puheet, mutta yritän pitää mieleni rauhallisena. Ja käsidesitkin on hankittu.

Ensi maanantaina sitten töihin... :/ Ajattelin kertoa heti esimiehelleni raskaudesta. Meillä töissä ei tiedä kuin yksi läheinen työkaveri. Syksystä on tulossa tosi kiireinen, joten ajattelin, että esimieheni on hyvä tietää "tilastani" heti. En nimittäin aio tehdä pitkiä päiviä ja stressata työkuormasta ja pomoni on hyvä tiedostaa se asia. Vatsani on viikon sisällä saanut aivan uutta ulottuvuutta ja mielestäni se alkaa jo vähän näyttämään vauvamasulta. Ehkä sekin paljastaa minut pian töissä. Ja nyt voin hyvillä mielin käyttää jo tiukempia paitoja kun maha ei näytä pelkästään siltä, että olisin lihonnut.

Ihmettelen täällä itsekseni kuinka vähän neuvolakäyntejä Helsingissä onkaan. Olen ollut neuvolassa tasan kerran ja seuraava on vasta syyskuun lopulla. Nt-ultra on toki ollut jo ja rakenneultra on syyskuun alussa. Mutta monella teillä tuntuu neuvolakäyntejä olevan paljon tiheämmin. Onko muilla Helsinkiläisillä näin vähän? Ei minulla kyllä mitään hätää varsinaisesti ole, mutta kunhan ihmetyttää...

Ja vielä hankinnoista: Emme ole hankkineet oikeastaan mitään vielä. Olen ihan vain pari vaatetta ostanut, varmaan suurimmat hankinnat tehdään lähempänä loppu syksyä. Minä olisin kovin innokas haalimaan jo kaikenlaista, mutta avomies pistää vähän hanttiin...

Zulu 14+1
 

Yhteistyössä