**Tammivauvat2008**vol2

Carla: joko tiedät jotain varmaa? Tai siis älä kerro mitään jos siltä tuntuu... Mä vaan täällä kovin jännitän teidän puolesta... :|
Meillä on Emmalla taas kauhea känkkäränkkä... Huh! Tulis nyt mies töistä, niin sais itse hetken levähtää...
Neamma ja huutava Emma (kai on toinen hammas tulossa)
 
Voi elläimen käsi!! :kieh: Kirjoitin ties mitä ja sinne katos, mihin lie :headwall:

Täällä ollunna hulinaa koko päivä..aamulla kakkua ja tarjottavien tekoa. Järkkäsin sitten omalle porukalle kestit, syndejen kunniaksi jotka siis oli ku lähettiin reissuun. Pitihän se kaffet keittää ku lahjanki olivat hankkineet ;)

Carla, Hui, nyt alko pelottaa..mitä ne teille ovat sanoneet :$ Toivottavasti kaikki kääntyy parhaiten päin :hug:

Gorthaur Sulla noi sukuongelmat jatkuu, toisesta pääset niin uutta jo pukkaa :kieh: Voimia taisteluihin! Hyvä kun pidät oman pään ja asenteen!

Meillä toi sammas on pahimmillaan aamusta, varmaa siksi ku yöllä lusutettaan niin paljon tissiä. Vähemmäksi lähtee ku sitruunaista topsyä pyörittelee suussa. Iltaa kohden on sitten jo aina parempi.

Soseista..mä teen erilaisia kasvissoseita sekä makaroonilla& riisillä omat, sitten lihat erikseen. Niistä sitten kokoan ateria kerrallaan sulamaan. Mä oon kans kanafilepiffejä pilkkonut ja keittäny sit porsaan filettä (semmoinen pötkö) ja nauta jauhelihaa keitin ja soseutin. Kalaa ei olla vielä tarjottukaan, ku ite niin allerginen sille et en tiä miten syöttäminen onnistuis yms. Ja meillei muutenkaa koskaa kalaruokaa ole. Isommatki nyt maistelleet kalaa. Esikkokin eskaria varten maistellu enemmän. Jotta tottuis ja näkis sitten ettei allergiaa tule.

Nyt alkaa kauhiat iltavitakat olen käynnissä, vielä hetki niin sittne isommat nukkumaan *sitä rauhaa odotellessa*
 
Carla :hug: toivottavasti kaikki on kunnossa...tulehan sit kun haluat, kertomaan meillekkin. Me ollaan täällä hengessä mukana ja odotellaan toivottavasti hyviä uutisia...

Meillä myös sitten pppiiitkästä aikaa syötiin yöllä oikein 2 kertaa 23 ja 4.30 ja annoin muka eilen vielä neljännen kiinteän, maitoa meni eilen jo paremmin, onneksi. Tosin voi olla että päivän tapahtumat herättelivät poikaa, kun oli niin vilkas päivä ja liikenteessä oltiin aamusta iltaan.
Juu aioin tosiaan vielä oottaa sitä kiinteän ruuan lisäystä, mut annoin sit kuitenkin, osittain siksi kun mun äippä koko ajan hoki että anna pojalle ruokaa...niin sit ajattelin et ei kai tuo ennen lopeta ennen kuin annan... :headwall:
Meillä meinaa poitsulla hermot mennä kunei pääse eteneen. Tänäänkin laitoin sille kaukosäätimen houkutukseksi, niin raukka parka vielä pakitti kun ois pitänyt eteenpäin päästä, no huutohan siittä tuli :LOL: tuntuu ettei omat lelut oo yhtä kiinnostavia kuinesim. kännykkä tai kaukosäädin..silloin alkaa oikein tosissaan yrittään.
Olikohan sitä vielä muuta..no palaillaan myöhemmin.. :wave:

Ai niin ja tänään otettiin poitsusta puolivuotis nakukuvia taljan päällä...

Piku ja Jasu 6kk :heart:
 
Gorthaur: En mie mitenkään avittanu liikkeellelähdössä, ihan ite tuo lähti liikkeelle. Mun mielestä ei olis vielä tarvinnu, kun nyt siinä on hirvee vahtiminen :kieh:
Eikö sulla olis ketään muuta luotettavaa hoitajaa Sampolle kuin se *piip*anoppi?? Ite antaisin ehkä jollekin toislle hoitoon, jos vaan sopiva henkilö löytyisi :whistle:
Ja ainiin sua huhuili joku Niina22 tuolla MitäsNyt-puolella tänäänkin monta kertaa :attn:

Me lähdetään huomenna Albertin kans vekararokkiin :D Kun tääl Joensuussa on nyt ilosaarirokki. :)
 
Mä koitin joskus houkutella Lucaa ryömimään just noin et annoin jotain mielenkiintoista, kutenm kännykän tai kaukkarin sille hollille. Mut iteksee ny sitten lähti, mut olipa isin pokeripelimerkit jääny lattialle, niin niiden perää mentiin sitten ja kovaa heti kerrasta. Isin poika :LOL:

Voi että ois kiva tuollainen vekararokki. Joku tuolla Mitä nyt puolella sinne kaveria etsiskelikin..
Pitäskö lähteen Joensuuhun ajelee, siellois kummityttökin isänsä luona käymässä (sen isä asuu siellä, tyttö muualla äitinsä kanssa) Siellä päin tuli aika tiheesti silloin käytyykin ku tyttö vielä asui siellä.
Pitäs vissii alkaa ehotteleen et tänneki järkättäis tollanen vekararokki joskus qstokin yhteydessä, ois aika hulppeeta ja varmasti porukkaa keräis.

Mitähän sitä tänään..??Mitäs muilla suunnitteilla?
 
carla: :hug: toivottavasti kaikki menee hyvin

Mä olen sekä esikoista että Elliä yrittänyt houkutella liikkeelle tai kääntymään tavaroiden ym.avulla mutta ei siitä ole ollut apua :D
Ellin lempipuuhaa on nykyään istuminen tyynypesässä lattialla ja sieltä katselee siskon tempauksia ja leikkii leluillaan(sen mitä viihtyy yksinään).
Meillä on ollut nukahtaminen aikamoista huutoa ja siihen ei ole auttanut mun hyssyttelyt joten olen nyt sit antanut tytön huutaa ennen nukahtamista ja sinne on sammunut.Tietty jos ihan tikahtuakseen huutaa niin sit käyn ottamassa välillä syliin rauhoittumaan mutta muuten olen antanut nyt olla kun ei ne hyssyttelyt kerran auta.

Gorthaur:Kyllä on ärsyä jos ei isovanhemmat kunnioita hoito-ohjeita ym.Meillä noita ongelmia on kans ollut mun miehen ja mun äitipuolen välillä kun äitipuoli ei tykkää kun mun mies niin tarkka tytöstään ja ei muutenkaan mielellään anna hoitoon.Sen omat lapsenlapset ramppaa jatkuvasti yötä siellä ja hoidossa ja ei käsitä että me ei huvin vuoksi yöksi/hoitoon viedä.Tuntuu että muutenkin varsinkin vauva-aikana ohjeita tuli liiankin kanssa ja jatkuvasti oltais kylässä oltu.Kun ennen esikoisemme syntymää vierailut ei paljon kiinnostaneet.

Saaru: kaveri sai aikoinaan ohjeeksi hieroa puolukkaa tisseihinsä. Toivotaan että sinulla tuo sitrus auttaa ja saat sammaksen kuriin.

Meillä ei viikonlopuksi mitään ihmeitä suunnitteilla,huomenna anopille kylään.
Ensi viikolla saadaan sit mittoja Ellistä, 6kk neuvola jo! Huh miten nopeaan aika menee.
 
Pikaisesti taas... :wave:

Väsyttää taas meillä sitten syötiin yöllä 00.30 ja sit se normi 6 aikaan...Nyt kyllä en tänään anna sitä kiinteää ruokaa tossa klo.17 vaan 3 kiinteällä mennään tää päivä ja illalla tankataan maitoa ja sit vielä se sose iltapalaksi..niin katotaan miten ens yö menee. Ku voiko tosiaan olla et jos sit vähentää päivällä maidon määrää kun saa enemmän noita kiinteitä ja sit yöllä tankkaa sitä maitoa :snotty: :eek: Ihan huoletta voin vielä jättää pois kun neukassakin tosiaan oli sitä mieltä et ei välttämättä vielä tarvi lisää kiinteää...

Gothaur Koitahan jaksaa sitä anoppias..toivotaan et se hoitais Sampoa teidän oman rytmin mukaan, kyllähän se lapsikin kaipaa rutiineja, ainakin meillä on Jasulle tosi tärkeet nuo rutiinit. Heti kyllä hoksaa kun on saanut nukkua vähemmän päikkäreitä jos ollaan oltu menossa..niin sit kiukuaa kyllä. Mut se on kato nuilla mummuilla sitä pätemistä ja joillakin vaikea hyväksyä että jokun toisen tapa hoitaa lapsiaan voi olla heille se oikea tapa..tiedäthän. Ja sit myös kun nää tavat ja ohjeistukset on hieman muuttunut siittä kun esim. me ollaan oltu vauvoja yms. sitä niiden on myös vaikea ymmärtää.

Ompas täällä hiljaista..mulla taas vaihteeksi ei muka ole muuta tekemistä kuin roikkua täällä :D

Piku ja Jasu
 
Hei!
Terveiset TiTi-nallen talosta Ikaalisista. Oltiin viikolla mummulareissulla ja käytiin siellä. Oli aikas kiva paikka, vaikka tietty Irenelle vielä turha reissu, mutta esikoinen jo siitä osasi nauttiakin. Ja kyllähän Irenekin kovasti tykkäsi esim. laulutuokioista ja muutenkin kiinostuneena seurasi tapahtumia kantoliinan suojista.

Eilen oli 5kk neuvola, joka siirtyi neuvolatädin sairastumisen vuoksi alkuviikosta perjantaille. Pituutta oli kuukaudessa tullut 3,4 cm (nyt 66,9), mutta painoa vaan 230g (6620). Niinpä päätettiin kiinteät nyt ottaa kehiin. Toinen rokotekkin saatiin ja hienosti tyttö sen otti; Irene oli rokotteen aikana tissillä syömässä, imeminen vaan hetkeks pysähty, kun terkka pisti piikin reiteen. Sitten kun terkka laitto laastaria pistokohtaan, Irene lakkas syömästä, katso ihan totisena hetken sitä terkkaa (katse näytti sellaselta syyttävältä; "mitä sää teit mulle" ) ja lopulta väläytti terkalle kaikkein leveimmän hymynsä. :) Terkkaa hiukan nauratti tuo tytön reaktio.

Meillä nukuttiin viimeyönä pitkästä aikaa heräämättä. Tais Irenelle riittää tietoisuus, että kiintetät aloitetaan, niin ei tarvinnut yöllä syömään enää herätä. :LOL: Vai oliskohan kuitenkin tuo rokote pistänyt vähän väsyttämään...


Carla :hug: Toivottavasti kaikki ok!

Hoitoavusta ja -ohjeista: Isovanhemmilta tuntuu noita hoito-ohjeita aina löytyvän joka lähtöön. Onneksi me saadaan tehdä omien lastemme kanssa ne omat virheemme. :) Ite oon kyllä kiitollinen, kun tarvittaessa isovanhemmilta hoitoapua saadaan. Yleensä kerron, miten me kotona toimitaan ja annan heille sitten vapaat kädet soveltaa meidän tavat itselleen sopiviksi. Eipä ne lapset siitä rikki mene, eivätkä kotona rupea vaatimaan, että minun pitäisi mummun lailla ruveta toimimaan. Mutta meillä ei nyt niin tiukkoja periaatteita tässä lasten hoidossa ole, että niistä kannattaisikaan ruveta vääntämään. Sellaista kantapään kautta opettelua itselläkin. Vaikka voin kyllä sanoa, että etenkin anopin kanssa olen monessa suhteessa lastenhoidossa aivan eri linjoilla esim. ruokailujen suhteen. Imetyksestä olen yrittänyt antaa hänen kommenttiensa mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos (hän ei koskaan lapsiaan pystynyt imettämään, eikä näin ollen rintaruokintaa arvosta lainkaan ja vähätellyt sen tarpeellisuutta myös minulle). Aikanaan olen taistellut (miehen poikien kohdalla) siitä, että lapset voivat syödä samaa kotiruokaa kuin aikuisetkin, eikä heille tarvitse tarjoilla einespizzoja ja hampurilaisia, koska lapset itse niin haluavat. Tästäkin olen nyt luovuttanut; olkoon mummulassa mummulan säännöt. Meidän seinien sisällä pelataan sitten meidän säännöíllä, vaikka mummukin olisi paikalla!

Tytöt on molemmat päikkäreillä. Taidanpa itsekkin kellahtaa hetkeksi pötköttämään.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Käytiin vekararokissa, oli tosi kivaa. Albertkin siellä rokkaili kuin vanha tekijä :D Sit rupesikin väsyttämään, ja otti pienet tirsat ennen kotiin lähtöä. Hyvin nukutti siinä melussa.
Tää mamma lähtee nyt kaupan kautta (siiderin ostoon) ilosaarirokkiin! Jos vettä sataa, niin baari kutsuu :wave: Ensimmäinen kerta poitsun syntymän jälkeen kun lähden viihteelle (tai kerran kävin kolmella sidulla nopeesti, mut sitä ei lasketa ;) ) Vähän jännittää lähteä, tai siis sen tiedän että kyllä nuo illan täällä pärjää, vaikkei se pullosta oikein syökään, kun kiinteitä menee hyvin, ja vähän nokkamukista maitoa. Mut se aamuyönsyönti :/ no sen näkee sit.
Moido :D
 
Taas täälä :D
Taas tuli herkuteltua kun mies innostui paistelemaan kaasugrillillä lettuja :p pari viikkoa sitten ostettiin ja nyt saa joka viikonloppu lettuja. Eilen tehtiin siinä lohta ja useamman kerran jo tietty lihaa grillattu...oli hyvä ostos, mut mieskin tuossa tokas että alkaa maha kasvaa tätä rataa..siis omansa :D
Voi vitsi ois tosiaan kiva jos täälläkin ois joku vekararokki..Jasukin tykkää niin kovasti musiikista ja voin kuvitella että varmaan ois kysyntää tänkin kokoisessa kaupungissa sellaiselle..

Äsken kurkkasin pojan suuhun niin aivan näyttäis niinkuin sillä ois nyt ne ikenet hieman turvonnnut ja niinkuin siellä kuultais jotain valkoista..mut voi tosin olla et ei oo ja mää vaan nään omia :D mut se voi tosiaan olla noi hampaatkin jotka sit kiusaa yöllä toista.. siihen kyllä taitaa sitten meidän imetys loppua pikkuhiljaa jos hampaita rupee tulemaan, kun jo nyt puree niin kipeästi nykyään mua :$ et pysyis vaan poissa vielä...

Oikein rentoa ja muksaa iltaa Katjalle ja muistahan "unohtaa" kotiväki sit hetkeksi..( niin ja paraskin neuvoja kun itseltä ei varmaan ainakaan onnistuis :D )

Piku ja Jasu
 
Juu, mulla vaan sukuongelmat jatkuu. Niin tai ei appivanhemmat minulle sukua ole, hyvä niin.

Katja. Alunperin Sampon piti mennä kummilleen hoitoon, mut meen matka venähtikin niin pitkäksi, etten viitsinyt vaivata niin pitkään. On siis hoitolaitoksessa töissä, tekee yötöitä, viikonloppuvuoroja jne. Olisi muutenkin joutunut siirtämään työvuorojaan sen lyhyemmänkin loman ajaksi. En sitten viittinyt vaatia siirtämään niin montaa päivää. Onhan sitten mun äiti, jolle kyllä luotan antaa pojan hoitoon. Mut sinne Viipuriin mennään yhdessä. Oishan niitä muitakin vaihtoehtoja, mut niillä on itellään monta lasta ettei viitsi niitä vaivata.

Hyvää vapaaehtoota sitten vaan :wave: Pääset säkin tuulettumaan. Mä olin kk sitten ekan kerran karistamassa pölyt pois. Luvassa on nyt sitten ainakin se Viipurin reissu ja ensi kuussa Reetu :D Pikkareiden tuunaaminen tarttis pikkuhiljaa alotella. Niitä Mikko Alatalon kuvia ei niin vain joka lehdestä löydy :LOL:

Niin ja Niinan22 kanssa ollaan jo pöristy facebookissa.
 
Moikka. Meillä on kaikki hyvin :heart: Lääkäri totesi tyttömme erittäin terveeksi ja hyvinvoivaksi, voimme siis elää ihan normaalia arkea jälleen. Eli tyttäressämme ei ole mitään vikaa. Neuvolassa aion tästä lähin kyllä sanoa suorat sanat, ei jaksa enää tällaista säikyttelyä. Tottakai sitä äitinä huolestuu, jos jo 4kk LÄÄKÄRIneukassa on lääkäri raapustellut koneelle juttuja. En tässä nyt lähde sen tarkemmin kertoilemaan mitä kaikkea mulle neuvolassa torstaina selvisi, pääasia on kuitenkin se, että ihana pörröpää-prinsessamme on terve :hug:

Kiitos teille kaikille, niin ihanasti olitte mukana tässä :hug:

Palailen :wave:

carla ja tyttö reilu 6kk :heart: (niin se aika vaan menee....*huokaus*)
 
carla: voi miten ihana kuulla että kaikki hyvin :heart:

Sen verran kommenttia että meillä myös kiinteiden myötä tuo tissin syönti väheni ja yöllä tankkasi alkuun enemmän mutta sekin tasaantumassa.Nyt aika usein Elli nukahtaa 21 aikaan ja syö vielä 23-24 ja nukkuu sit aamuun.luulen että tuo syönti jää pois kun on siihen valmis.Meillä kumminkin niin hyvin pääsääntöisesti illalla nukahdetaan ja yöllä nukutaan etten halua siihen puuttua kun vasta 6kk iässä.

 
HeMa Voit vaan kuvitella, miten helpottuneita täällä ollaan :heart: Kyllä se koville ottaa, kun lapsessa jotain vikaa löydetään...Mut onnesta tää oli vaan neuvolan "hömppää". Täällä jatketaan aivan ihanaa vauva-arkea tuon pienen ihmeen kanssa :D

carla ja tyttö reilu 6kk

 
Carla: voi kuinka ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin! HuH! :hug: :D Mitä älykääpiöitä siellä neuvolassa on töissä!!!? :headwall:
Me käytiin tänään katsomassa 10 päivän ikäistä pikkutyttöä! Voi kun se oli PIENI! :LOL:
Neamma ja Emma sekä isosisko, joka on VIELÄKIN iltakylvyssä! :LOL:
 
carla:tiedän miltä tuntuu kun epäilys kalvaa mielessä.meille ei suoranaisesti neuvolassa koskaan sanottu mitään mutta esikoinenhan syntyi aikoinaan meillä lievällä hapenpuute diagnoosilla ja hän lähti liikkeelle "myöhään" ja mm.ei varannut jaloilleen ennen 11kk ikää.siinä sit ehti jo miettiä kaikenlaista ja kun puhuin ääneen näitä huoliani niin kukaan ei kommentoinut mitään..lääkäri onneksi sitten sanoi 8kk neuvolassa että ainakin neurologisesti hyvin kehittynyt tyttö ja lievensi pelkojani keskustelulla.
on se jännä mutta itse olen parasta tukea saanut neuvolalääkäriltä esikoisen aikaan, terkka oli aika outokin välillä ja ásiat jäi välillä leijumaan ilmaan ja siitä tuli paha mieli.heitetään kommentti ja sit ei osata perustella :kieh: onneksi minulla on 3 vuotias erittäin hyvin kehittynyt tyttö ja ei enää tarvi kantaa huolta kehityksestä mutta pointti on se että itsekin tässä on pelätty aikoinaan...

Me lähdetään tänään käymään anoppilassa jahka tuo Elli herää ekoilta päiväunilta.Siis rasittavaa kun meillä herätään 6 aikaan ja ei nukahda uudelleen edes tissille
|O äiti kun vähän myöhempään haluis herätä :D

Hyvää viikonloppua!
 
Voi terve, kirjotin äsken pitkät pätkät tänne ja sit tapahtu jotain niin että kaikki tekstit hävis!!! Mä en kestä...

Mut HeMa ja Neamma teille mulla oli kovasti asiaa :LOL:
Mä haluun kans nähdä vauvan..varmaan oli ihanan pikkuriikkinen se 10 viikkonen nyytti :heart:


Meillä kans herätään aikasin, 06.30-07. Ja tää mamma haluis kans välillä nukkua vähön pisempään. Sit likka herää yöllä 01-02 ja ei nukahda ilman maitoa. Tosin, likka menee yöunille jo 19-19.30, niin kai hää herää sit ihan oikeesti jo nälkäänsä. Iltapuuro on jääny vähemmälle, että vellillä melkein sit aletaan nukkumaan. Nyt on kans aamu-unilla, niinkun HeMan typykin :D

Jep, kait mä meen viikkaileen pyykit :wave:

carla ja tyttö reilu 6kk :heart:

ps. Meillä ei vieläkään yritetä ryömiä, tarvii kokeilla noita houkuttimia, kaukosäädintä ja kännyä. :) Mutta, kävelytuolilla painellaan kyllä sitäkin kovempaa :LOL: Jestas, likka on tosi innoissaan kun pääsee itekseen liikkumaan, täällä se painattaa aina kädet ojossa tuolinsa kanssa. On aika suloinen näky :heart:
 
Saaru: Vieläkö Lukalla on sitä sammasta? Meillä Violalla auttoi silloin (noin 2 kk iässä kun oli sitä sammasta) just se puolukka. Terkka-täti ja lääkäri neuvoivat kokeilemaan sitä ja sit lisäksi antamaan aina syönnin jälkeen vettä, joka sit huuhtoo myös sitä suuta. Meillä kyllä neitillä lähti niillä konsteilla se sammas pois. Ja toivottavasti ei enää takas tuu. :)

Katja87: Mitä niillä Bonan ja Piltin keräilymerkeillä saa? Mä en oo siitä kuullutkaan... ainoastaan siitä Semperin. Mä oon kans ihan intona niihin keräily ym. juttuihin eli tuttu juttu mullekin se intoilu ;)

Gorthaur: Meillä isommat lapset ovat luontojaan lähteneet ryömimään eli ei olla autettu. Lapsi lähtee sit liikkeelle, kun sillä on valmiudet siihen. Turhaa hoputtaa lasta, jos se ei oo valmis siihen. Samoin nyt Violan kohdalla emme hoputa, mutta ainahan voi laittaa lapsen eteen mielenkiintoisia esineitä sopivan kauas ja siten yrittää houkutella lasta lähteen ryömimään. Meilläkin neiti istuu hyvin sohvalla ja sylissä, mutta syöttikseen en oo vielä kokeillut laittaa. Katotaan tuossa puolen vuoden iässä.

carla: Ihana kuulla että kaikki hyvin! :hug:

Meillä saadaan 6 kk mittoja Violasta vasta elokuun 8 päivä, vaikka heinäkuun lopulla täyttääkin sen 6 kk, mutta neukka-täti on heinäkuun lomalla eikä sijaisia oo tänne otettu (näitä pienen paikkakunnan "iloja" ) . Eli Viola on sit noin 6,5 kk kun seukki kerran mennään neukkaan.

Mitäpäs tänne muuta... istun täälä just oikein "söpön" näköisenä rullat päässä: ollaan tässä kohta menossa mun mummun 79-vuotis synttäreille. Viola nukkuu nyt terassilla ja mies ja isommat lapset lähtivät käymään anoppilassa ja mä ryntäsin heti koneelle :LOL:

Nyt pitäis lähtiä lukeen sähköpostit ja laittaan vähän pakkelia naamaan (niitä synttäreitä varten... eipä sitä arkena kerkiä meikkaileen... ainakaan mä en kerkiä enkä kyllä jaksakaan, kun kotona oleskellaan). =)

Tammiäiti ja Viola-neiti 5,5 kk :heart:
 
Huomenta kaikille!
Eilen oli tosi kiva.Yks hyvä ystävä oli koko päivän myöhään iltaan asti meillä ja muisteltiin lukio aikaisia toilaluja yms. :D
Tänään suunnitelmissa vaan kotona oleskelua.

iltahuudoista:Meillä myös tyttö monena iltana vaan huutaa,mutta annan huutaa sylissä.Vaikka tosiaan se hyssyttely ei mitään auta.En raaski jättää yksin..Sitten syliin nukahtaa.

ryömiminen:Meillä ei vielä mennä eteenpäin.Paitsi sängyssä onnistuu hieman etenemään.Tyttö painaa pään patjaa vasten ja nostaa pyllyä mittarimato asentoon.Kokeili samaa myös lattialla ja huutohan siitä tuli kun nenä kopsahti lattiaan. :xmas:

Katja87:Oliko kiva ilta? :D

carla-81:Kiva,että kaikki oli hyvin. :)

Mutta nyt kahville,myöhemmin lisää! :wave:

Vattu ja Nanu kohta 6kk
 
Huomenta!

Juu, oli tosi kiva ilta. Oikein nätti ilta olikin vaikka päivällä satoi vettä. Istuttiin nurmikolla viltin päällä, ja kuunneltiin musiikkia ja juotiin siideriä. Sit kymmenen aikoihin lähdettiin baariin. Tulihan tuota 7 isoa siideriä juotua, mut välillä join aina vettäkin, niin ei oo yhtään krapula nyt :)
Mies ei ollu meinannu millään saada Aapea nukkumaan, se oli huutanu yli tunnin ja sit lopulta oli oksentanu kunnolla :( Oli se kuitenkin ihan hyvin suostunu juomaan pullosta, ei siinä mitään. Mut melkein piti jo kesken illan ite tulla kotiin sitä nukuttamaan, mut onneksi se sit kuitenkin oli rauhoittunut.
Tulin kotiin jo puol 1 aikoihin, ei sitä vanha jaksa enää pilkkuun asti hillua :LOL: Aattelin, että kerkeepähän nukkua vähän pidempään, kun ei se kuitenkaan onnistu se lepääminen kun lapsi on kotona. Ja sit ois kuitenkin tullu vielä juotua niin paljo, että nyt olis krapula. Olimpas kerrankin fiksu :D Ja toisekseen sekin, että just sattui yksi tuttu olemaan baarissa joka oli lähdässä samaan suuntaan taksilla, niin pääsin sit siinä samalla kotia. Se herrasmiehenä maksoi taksinkin :D Saa täällä "tuppukylässä" ihmiset puhumisen aihetta, kun lähdettiin yhdessä baarista pois :whistle:
Albert heräsi aamulla puol 6 aikaan syömään, annoin kyl tissiä jo sit, kun kuitenkin oli jo niin monta tuntia siitä kun olin viimeisen juonut, että ei kamalasti enää promilleja ollu tissimaidossa, ja tissitkin oli jo niin täynnä että hyvä vaan kun sai ne tyhjennettyä siinä :)

carla: Hyvä juttu että kaikki on kunnossa :hug: Parempihan se noin päin, että olikin väärähälyytys. Hieno juttu mun mielestä, että puuttuvat neuvolassa pienestäkin, ettei sitten tarvii olla syyttelemässä, että jos jotain olisikin vialla, ja neuvolassa ei oltais asiaan puututtu. :)

Tammiäiti: Nestlellä (sekä bona että piltti) on puuro/viljatuotteista viivakoodikeräys. Käy kattomassa nestle-bonan sivuilta. Siel näkyy tuotteet mistä voi kerätä viivakoodeja, ja niistä saa palkinnoksi lasten dvd-t :)

Tuulettumassa käynyt Katja
 
Hellou!
Carla, onneksi oliki väärä hälytys ja kaikki kunnossa :heart:

Tammiäiti, joo meillä vielä sammas vaivaa.. Pitääkin kokeilla puolukkaa ja saa nähä mitä sitten neukkatäti sanoo ku tiistaina mennään neuvolaan 6kk käynnille.

Mäki kävin sitten eilen ostaan 4pkt pampperseja, saa sitte kuitit lähtee ja sen tarjouksen pois (20e takas)

Lucalla on tehovauhti päällä, ympäri huushollia ryömii ja saa cd:t tornin alahyllyiltä kyytiä kuin myös Duplot laatikoista :LOL: Joka paikkaan änkää ittesä.

Täällä senkun sade jatkuu, ei ulos ei lenkille, pojilla tylsää--->taistelua :headwall:

Ny näin pikasee, potut kiehuu kattilasta yli..
 
Laitetaas välillä kuulumisia tännekin.

Emil täytti perjantaina 6kk ja lähti tällä viikolla ryömimään! :heart: Nyt päivä päivältä pidempiä matkoja, oiskohan se varsinainen läpimurto tapahtunut tuossa ke tai to ja nyt ei olisi enää paikoillaan juuri ollenkaan. Istua sen sijaan ei vielä osaa, mutta ollaan jonkun verran istutettu syöttötuolissa vaikkei se kai olisikaan sallittua..

Täällä lomaillaan vielä ensi viikko ja sitten paluu arkeen. Lähetään todennäköisesti huomenna illalla ajamaan Helsingistä Rovaniemelle miehen isää katsomaan. Tarkoitus on ajaa putkessa ehkä parilla pikkupysähdyksellä perille saakka..Emil kun ei oikein viihdy kaukalossa hereillä ollessaan niin ei oikein ole vaihtoehtoja kuin ajaa yöllä. Vaikka sekin taitaa olla suositusten vastaista pitää vauvaa kaukalossa tuntitolkulla.. :ashamed:

Soseet aloitettiin maanantaina potulla, mutta siirryttiin jo peruna-bataatti sekoitukseen kun kaupasta oli vanhat perunat loppu. Kohta sitten bataatti-porkkanaa varmaankin kokeillaan kun ei pelkästään peruna(/bataatti) ole oikein maistunut poitsulle..Soseet ollaan tehty itse ainakin toistaiseksi, tai siis mies on tehnyt, vastaa meidän perheessä ruokapuolesta 99%. ;)
 
Huh, mie oon ollu pikkuisen ahkerana täällä :D Mies tuossa jo sanoikin, että mun pitäis käydä useammin viihteellä kun sillä on tämmöisiä vaikutuksia :LOL: Oon meinaan pessy tänään 4 koneellista pyykkiä, vaihdoin petivaatteet, ja pesin siis ne & kaikki tyynyt ja peitotkin. Sit imuroin, pesin vessan ja laitoin ruokaa. Mistähän tämmöinen energiarmäärä tuli yllättäin ja siivousvimma, harvinaista mulle :D

Iidukka: Meilläkään ei poika tykänny olla kaukalossa, mut vaihdettiin poitsu vähän aikaa sitten isompaan turvaistuimeen, niin siinä tykkää kovasti olla ja katsella maisemia.

Ootteko muutes antaneet vauvoillenne maissinaksuja? Aivan loistava keksintö ovat nuo maissinaksut! Meidän poitsu ainakin syö niitä ihan innoissaan. Syöttötuoliin vaan istumaan, ja maissinaksuja nenän eteen, niin siitä se ite ottaa yksi kerrallaan käteen, ja syödä mutustaa. Ite saa siinä samalla kätevästi vaikka ruokaa laitettua tai tiskit laiteltua koneeseen vaikka poika oliskin kiukkutuulella niin maissinaksujen syönti rauhoittaa sen :)

Katja ja Albert 6kk
 
Täällä on kränätty koko päivä, ulkona (yllättäen) vaan sataa... Luca ollu jotennin itkunen ja kärttynen. Saas nähä alkaako jo ylähampaat puskeen.

Tänään kävin ostin sitten puolukkaakin, ku sitruuna loppu. Laitellaan sitä sitten. Nyt kyllä taas vaihteeksi suu näyttää jo paremmalta. Maissinaksujakin tarttui mukaan, ku hoksi ne siin ohikävellessä. Ja maistuihan ne :p Ihanan sottasta puuhaa :D Oon myös antanu keitettyä parsaa ja leipää yms Lucalle käteen.

Saas nähä että tälläkin mammalla ainkin yrittää menkat alkaa, saas nyt sitten nähä alkaako vaikko harjoitteleeko. Vielä ei siis ole ollu yhtiäkään synnytyksen jälkeen. Tuolla kuukuppi odottaan käyttöänsä. Sen hankin just ennen plussausta.

Katjahan on ollu reippaana! Mistä lie moista puhtia, täällä puolestaa on ollu niin vetelä päivä. Mitää ei jaksa eikä oikee innosta. Pakolliset kuiten tehtynä.


Saaru ja kurkkua kutittaa :kieh:
 

Yhteistyössä