**Tammivauvat2008**vol2

Juu katsos Carla kannattaa ottaa huomioon, että pikun vauva on syntynyt noin pienenä. Hyvää vauhtia se sieltä perästä tulee! Näitä vauvoja on niin moneen eri lähtöön ;) Minkäs kokoinen se teidän neiti nyt sit oikein on? Vai onko viel ollu 6kk nvla?

Me ollaan tänään oltu koko päivä menossa, kaupungilla ym. pikaseen vaan kotona pyörähdettii iltapäivällä. Lauantai-aamuna lähdetään sit reissuun, niin sit tuleekin pieni tauko palstailusta.
 
Iltaa itse kullekin säädylle! B)
Meillä on tänään ollut vähän parempi päivä.Kiukkunen on tyttö vieläkin,mutta annoin särkylääkettä ja se tais auttaa.
Oltiin tytön kanssa tänään ulkona tossa meidän pihalla.Keinuttiin ja kokeiltiin puiden lehtiä.Nurmikko tuntu kivalta varpaissa. :heart: Sitten kun laitoin vatsalleen nurmikolle,niin alko kamala huuto! :D
Nanu sai myös tänään ekaa kertaa omenaa ihan käteen pureskeltavaksi.Kauan se omenan kanssa viihtyi.Varmaan helpotti herkkiä ikeniä..
Olin illalla reipas ja tein tytölle kunnolla soseita pakkaseen.20 pilttipurkkia tuli täyteen! :eek:
Keitin bataattia,porkkanaa,parsaa,kukkakaalia ja kesäkurpitsaa.Näistä sitten tein erilaisia yhdistelmiä..

Kuinka monesti päivässä teillä syödään kiinteitä ja mihin aikaan?
Mä oon yleensä antanu aamupäivällä hedelmäsosetta,mutta tänään annoin siinäkin kasvissosetta.Tuntuu olevan vähän väliä nälkänen toi typy.
Eli meillä näin:
Aamupala 08.30:puuroa tai jugurttia
Lounas 11.00:Kasvissosetta
Välipala 14.00:Hedelmä/marjasose
Päivällinen 17.00:Kasvissose
Iltapala 20.00:puuro tai jugurtti
Ajat saattaa heitellä puolella tunnilla.Imetän myös toooosi usein.Tyttö viihtyy tissillä..

Piku81:Jasu on kasvanut hurjasti,kun oli niin pieni syntyessään. :) Syntykö poika ennenaikasena?

Katja87:Onnea Albertille puolivuotis päivänä! :hug: Kohta ne menee ripille jne! :D

Neamma:Onko tytön kitinä jo helpottamaan päin?Jaksamisia! :hug: Meillä samanlaista..
:/

Vattu ja kipeä Nanu.
 
Hellurei!
Minä pikaseen täältä reissun keskeltä kirjaan...
Auttakee kanssa sisareit, Lucalla on tullu vissiinn sammasta...tuossa ylä ja alahuulien takana. Mitäs siihe avuksi. Äiti sanoi et ei vielä yhtää paha, et vettä vaan ruuan ja maidon jälkeen... Mut jos pahenee niin mitä..apteekkii, vissyä(?) puolukkaa..

Ja onnee siis kaikille puolvuotta saavuttaneille! :heart:

ja vielä pikaseen.. meillä syödään 8-9 puuro
11-12 lihasose
14-15 hedelmä/jugu
17-18 liha
20-21 puuro
terkka viime neukan jälkee suositteli tuota aamu-ilta puuroo sekä lihasosetta 2x pvä.


Mut nyt mulle neuvoja sammaksee, aamuselle lukemaan..kits :saint:
Saaru
 
Meillä syödään kiinteitä näin:
(Noin aikoja siis)
9.00 Puuroa
12.00 Kasvis-Lihasose
17.00 Hedelmäsose/Vauvajugurtti
20.00 Puuroa
Tissitellään noin 7 kertaa vuorokaudessa.
Oon kokeillu tuota, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä, mut sit ei oikein enää illalla puuro uppoa, niin mennään nyt toistaseksi näin.
Miten paljon teillä menee tuota ruokaa kerralla? Meillä puuroa desilitra suunnilleen, ja soseita 1prk kerralla. Meillä syödään siis purkkiruokaa. Ei oo pakastinta muuta kuin pakastinlokero, eikä meille mahdu pakastinta, niin ei oikein pysty ite tekemään ruokia kun ei pakkaseen saa.

Saaru:
Anna Lucalle sitruunaa :snotty:
 

Lainaa

Tänään, 12:17
Hissukka

Kysyin Pampersilta ja vastasivat että säästöpakkaus on sellainen missä on vaippoja kahdessa rivissä, koosta riippuen 30-60 kpl. Täälläpäin saa ostettua tarjouksesta kympillä, joten kyllä tuo kampanja kannattaisi hyödyntää, puolet rahoista saisi takaisin.

Tuolta löysin juttua tosta pamperssin tarjouksesta, kun itse sitä vielä hölmönä jäin mietiskelemään..niin kaippa se vissiin on se säästöpakkaus se mitkä siinä kuvassa..Kyllä tulee halavat vaipat pitkäksi aikaa =)

Villivadelma: Jasu syntyi rv.38+4 suunnitellulla käynnistyksellä..Seurailivat rv.29-> tilannetta kun huomasivat et oli hieman pienehkö tuo meidän kulta. Pojalla vointi kuiten hyvä niin antoivat kasvaa sinne 2kiloseksi ja sitten halusivat käynnistää varmuuden vuoksi, ja kun loppuajasta vyötärön ymp. alkoi jätättää.. poitsu siis kasvoi alakäyrällä, mut sit lopuksi putos siittä..Minäkin olin jo asennoitunut et joutuu heti johonkin lastenosastolle kun on niin pikkunen, niin mitä vielä 9 pisteen poika ja heti pääs äidin rinnalle :heart: tuttkivat ja ultrasivat myös syntymän jälkeen varalta ja kaikki oli ihan normaalit löydökset niinkuin epikriisissä sit sanottiin..Hieman tiheempään jouduttiin aluksi neukassa vaan käymään, mut nyt ihan normaalit seurannat. Ja koko ajan on hyvin kasvanut omalla käyrällään ja et ei voikaan olettaa että heti ottaa kiinni muut..

Meillä on täällä hieman itkeskelty, kun jouduttiin luopumaan meidän rakkaasta 9v. koirastamme :ashamed: Ja varmaan vielä pitkään surraan, mut parempi näin..sai semmoisen kodin jossa nyt enemmän aikaa hänelle yms...

Piku ja Jasu
 
Katja87:Meillä menee aamulla puuroa tooosi vähän.Ehkä 5 lusikallista.Jugurttia ja hedelmäsosetta yleensä purkillinen.Kasvissosetta tein nyt silleen,että yks piltti purkillinen riittää kahteen ateriaan.Tosin lisään siihen aina pari kolme lusikallista maissisosetta.Sitä en todellakaan jaksa vääntää ite! :D
Eli periaatteessa sosetta menee meillä samanverran.Mä oon vaan jakanu sen kahteen eri ruoka-aikaan..

muoks

Piku81:Ihanaa,että kaikki on menny hyvin Jasulla.Voin vaan kuvitella,että oot ollu huolissasi. :hug: Varmasti poika on just passelin kokonen!
Uskon,että surettaa koiran menetys! :hug: Mulla on kaks koiraa tällä hetkellä. ja yhdestä oon joutunut luopumaan pari vuotta sitten..Pääsikö minkälaiseen kotiin?
 
Ai niin ja meillä syödään näin:

6 tissiä
8->tissiä
9.30 puuro noin 1dl
12-13 tissiä
14-15 hedelmä piltt n.purkkii
17 tissiä
19 tissiä
19.45 kasvissose purkillinen
ja yön nukkuu

Niin ja Saaru mie en tiiä tosta sammaksesta, mut vissiin just viccyä ja puolukkaa on jotkut antanut tai laittanut sormella summuun tai tutin kastanut ja sit sillä... :snotty:
 
Voi ei Piku :'( Surullista kun ootte joutunu koirasta luopumaan :hug: Mutta ehkä tosiaan parempi noin :)

Ainiin, tuo meidän "huippunukkuja" on nyt keksiny ihan uudet nukkumisjärjestelyt, se nimittäin ei nuku enää kuin yhdet noin 20min päiväunet päivässä, ja siinä kaikki Kuvitelkaa, että 6kk ikäinen tosiaan pärjää noilla unilla!!! :eek: Ennen se sentäs nukkui kolmet tuon mittaiset tirsat, mut nyt on menty muutama pvä yksillä unilla.
 
Villivadelma: Olin kyllä huolissani Pikkuisesta kun ei sitä kuiten voi tietää sinne masuun täysin ainakaan aina et kaikki on kunnossa, onneksi oli kyllä tarpeeksi seurantaa ja ammattitaitoisia lääkäreitä! Niin ja veikkasivat et oli vaan geneettisesti pieni, itse oli 2460g ja 46 cm . Koira Pääsi mitä ilmeisemmin hyvään kotiin kaks nuorehkoa naista otti jotka asuvat yhdessä ja heillä tuntui olevan kyllä aikas laaja kokemus koirista..Annoitko sinä koirasi vai jouduitko lopettamaa? Jos annoit niin kävitkö milloinkaan kattomassa? Koiriinkin kiintyy niin paljon ja on kuin perheen jäseniä.. Milloinkahan sitä uskaltais käydä kattomassa, ku jos heti menee niin varmaan luulee et haetaan se kotiin..Ihan kun itkemisestä pää ja silmät iajn kipeet ja nukkua pitäis mut ei uni tuu...
 
Mä tulinkin heti vaikoilee oisko vinkkejä! Kiitos kaikille! Tuota vissyä itekki mietin, mut lukasempa tuon vilivatun linkin vielä..

meilläki siis kaiken tuon lisäksi tissiä joka väliin, eilen kyl piti taas turvautua nanniin ku ei tissi riittänyt niin et uneen pääsi. Sen jälkeen vedettiinki toooosi pitkään tirsaa :)


Saaru, joka ei yhtää oo addikstoitunu tähän nettailuu...

p.s on muuten hyvät näkymät täällä, näkyy suoraa Power Parkin härvelit :D
 
Iltaa.. Mä vaan tässä ihan pikaseen käväsen ja sit täytyy nukkumaan lähtee kun huomenna pitkä reissu edessä..

Saaru: Meillä roopella oli sammasta pitkään tuossa ihan vauvana ja mä annoin vettä ja puolukkaa.. Kastoin tommosen topsipuikon puolukkasurvoksessa ja pyöritin suussa ja se kyllä autto.

Ja pikulle voimia koiran menetyksestä. Ne tosiaan pitkän ajan kanssa on kyllä perheenjäseniä ja pahalta tuntuu jos joutuu luopumaan.

Meillä syödään aamusta maitoa, n.12 kasvis-lihasose, n. 15 hedelmäsose, n.18 kasvissose ja illalla n.20 menee velli. Puuroja vähän aloteltu maistelemaan mutta ei tahdo pojalle upota. Ja siis kaikkia menee purkillinen. Omatekosia saattaa mennä hiukan enemmänki kuin tuo purkilinen.
 
yötä kaikille.
Pikaisesti käväisen täällä. Meillä kränätään edelleen... :( En vaan tajua mikä kumma on... Oon jo ihan uupunut...
Piku81: Jaksamista! Teit varmasti oikean valinnan, mun piti myös luopua mun sakemannista kun esikoinen syntyi. Tuli mustasukkaiseksi. Sai myös hyvän kodin, mutta ikävä oli kova. :hug:
Jaahas, taas koittaan, josko pääsis maate...
Neamma ja känkkä ränkkä Emma
 
Tervehdys tänne pitkästä aikaa. Nettipimennossa ollut jo pari kuukautta ja nyt se päättyi. Päättyvän näyttää myös liitto miehen kanssa, sillä asumuserossa ollaan. Huhtikuun lopusta asti olen yksikseni ja monesti erittäin yksinäinen ollut. Tai enhän nyt yksin sentään, onhan näitä lapsukaisia. Väsymys on välillä melkein sietämätöntä kestää mutta ei se auta, on vaan jaksettava. Mulla kun sattuu myös olemaan huonot välit vanhempiin ja sosiaalista verkostoa ei oikeastaan ole. Kodinhoitajaa ei saa, ne menee vanhuksille. Ja ei sitä kyllä ole varaa palkata mistään mll hoitajaa, tuntuu mun kukkarolle liian kalliilta. Mies ottaa osaa kyllä 2,5v ,lapsensa hoitoon mutta tää pikkuemäntä on täysin mun vastuulla. Hää sattuu vielä olemaan pahasti allerginen, että öisinkin oon saanu valvoa kutinakohtausten takia. Kiinteistä menee riisipuuro, vattu, mustikka ja yks lihasosepurkki. Ja imetän lisäksi. Sairaalaan testeihin ollaan menossa puolen kuun paikkeilla. Verikoe tosin jo paljasti maidon ja kananmunan sopimattomaksi. Raskauskiloja ei taida olla jäljellä mutta ylipainoa oli ennen raskautta ja paino ei noussut joten silläkin saralla olis töitä. Ei vaan nyt jaksa. Parin viikon innostus oli mutta se oli tilapäinen pinnistys. Tänään, tai siis nyt jo eilen pesin mekon joka oli vanhimmalla lapsella päällä 18vuotta sitten, puolivuotiskuvassa,voi hurjaa oikeesti mihin tän ajan on saanut menemään. Jokohan sitä menis sänkyyn pienen tuhisijan viereen. Nyt on saanu muutaman tunnin omaa aikaa ja se varmaan kostautuu aamulla, mutta pakko on omaa päätään joskus saatava nollatuksi kun päivällä ei rauhallisia hetkiä ole. Oikein hyvää heinäkuun jatkoo kaikille äideille ja lapsille. Ihanaa että tänne pääsin taas, on mullakin joku joka kuuntelee, tai heh aika monta.. Palataan :saint:
 
mammelimuu: Voi ei :hug: Sun juttua lukiessa tuntuu omat murheet nii pieniltä :| Anteeksi uteluni, ei ole pakko kertoa näin julkisesti täällä, mutta mikä teidän liiton rikkoi? Eikö mitään ole enää tehtävissä :( On varmasti hurjan rankkaa aikaa sulle, voimia :)

Voimia myös Neammalle..jos menee ihan mahdottomaksi tuo "kiukuttelu" niin kannattaisko ihan vaikka lääkärissä käyttää ennen kuin voimat ihan tyystin loppuu.. :)
 
Perjantaita!

Jaksamista ja voimia Neammalle ja mammelimuulle :hug:

Meillä kuume väistynyt ja nyt jo pari päivää ollaan oltu terveitä. Muuta syytä kuumeen aiheuttajaksi ei löytynyt, kuin eteen alas työntyneet hampaan alut. Eli kai kuumetta voi nousta reilustikkin, meillä yli 39 oC, pelkistä hampaista. Edeleen nuo hampaat kyllä hieman vaivaa vaikka kuume laskenut, yöt ovat aavistuksen levottomampia.

Tänään ohjelmassa olisikin ostoksilla käyntiä ja ulos mennään illalla syömään mun valmistumisen kunniaksi. Huomenna jos sää sallii viedään Laura hevosia katsomaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille,

Maija ja Laura
 
Mamelimuulle jaksuja


Meillä menee ruokailut kutakuinkin näin

klo 7-8 puuroa 1dl tai prk hedelmä/marjasosetta+ maitoa
10-11.30 prk liha-kasvissosetta +maitoa
13-15 maitoa, joskus velliä.
17-19 Kasvissosetta +maitoa
20-21 Hedelmäsosetta, maitoa, puuroa tai velliä, 1dl jotain noista.
Nukkumaan mentäessä saa 100-150ml maitoa tai vaihtoehtoisesti velliä.

Meen Viipurin reissu nyt venähtääkin pitemmäksi ja joudun pyytämään anoppilasta Sampolle hoitopaikkaa :kieh: Oli tarkoitus siis antaa Sampon kummille ensin hoitoon, mut se ois joutunut siirtämään työvuorojaan muutenkin niin en viittinyt pyytää siirtämään niin monen päivän takia. Tarvii soittaa siis anopille ja voi prkl, kun kyrsii. Toi luuri on konöttänyt tossa nokan alla jo tunnin, mut en oo saanut soitettua. Plääh


Saaru, apteekista on ainakin joskus saanut jotain lääkettä sammakseen (mun äiti antoi meille silloin 80-luvulla ) En tiiä mahtaako semmosta olla enää.

Tarttis lähtee kaupungille. Mun tarvii ottaa matkavakuutus, Venäjälle ei pääse ilman sitä. Sitä valokuvahommaakin tarttis saada eteenpäin. Tsiisus et mie oon saamaton. :ashamed:
 
On taas ollut tätä väliä, kun kirjoitan tänne. Välillä oon käyny lukemassa teijän jutut, mut on niin kiirusta ettei ehi ite kirjottaan. Nyt siis päätin rustata muutaman rivin.

Meillä on neitillä käytössä tuo kävelytuoli (eli rollaattori niinku me sitä härveliä kutsutaan) ja se on kyl aivan ehdoton. Meillä on kaikki lapset viihtyneet siinä ja se on muutenkin mukava kapistus, johon voi lapsen laskea esim. kun laittaa hetken ruokaa tms. Ja muutenkin lapsi näkee siitä hyvin mitä ympärillä tapahtuu.

Meillä ei Viola vielä ryömi. Kovasti sätkii lattialla, mutta eteen päin ei vielä mene. Napa-akselinsa ympärillä pyörii ja vattalleen ja selälleen menee. Mutta kerkiääpä sitä vielä myöhemminkin ryömimään lähtiä.

Villivadelma: Meijän neitin syönti rytmi on suunnilleen näin:
Aamupala 9.00:puuroa
Lounas 13.00:Kasvissosetta
Välipala 17.00:Hedelmä/marjasose
Iltapala 20.00:uudelleen Hedelmä/marjasose. Kohta alan antaan puuroa myös illalla. Neiti on syöny puuroa vasta muutaman päivän, joten en viitti sitä heti antaa paljon päivässä.
Ajat saattaa meilläkin heitellä puolella tunnilla. Lisäksi myös minä imetän tosi usein.

Mamelimuulle :hug:

Nyt tarvii mennä :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 5 kk :heart:
 
mamelimuu:ISO :hug: Olet kyllä tosi kovilla.Välillä sitä itse miettii jos jäisi näiden kahden kanssa syystä tai toisesta yksin.Tuntuu että nytkin on välillä niin väsy.

Meillä pääsääntöisesti syödään näin:
aamusella 7-8 kaura tai riisipuuro hedelmä tai marjasoseella eli yleensä noin reilu desi yhteensä
10.30 lihakasvissose
14-15 hedelmää
17.30 kasvis/lihakasvis
19.30 kaurapuuro

Sit tissiä menee muutaman kerran päivässä yleensä ennen aterioita sekä lounaan ja välipalan jälkeen ja yöllä pari kertaa.vettä annan ruoan kanssa.

Edelleenkään ei Elli yritä kääntyä muuta kun kyljelleen.Mahalla ollessaan potkii uimapotkuja ja yrittää päästä eteenpäin
:LOL:
Selällään pyörii akselin ympäri ja kovasti jumppailee jalkoja sekä nostelee peppua ilmaan.Lattialla tykkää istua ja pysyykin siinä ilman tukea mukavasti.

Kävästiin tänään Hennaa viemässä hoplopissa eli sellaisessa lasten sisäleikkipaikassa ja kyllä se jaksoi riehua.Elli söi ja nukkui metelissä hyvin.
Sit vielä kävin alessa hakemassa Ellille pari paitaa ja housuja sekä sukkia.Keräilen tuota 74 ja 80 kokoa jo pikkuhiljaa.

Mutta nyt iltatoimiin!
HeMa ja Elli
 
Tuo jätkä on ollu tänään kuin perseelle ammuttu karhu :kieh: Sen siitä saa kun ei nuku kun yhdet päikkärit alle puoli tuntia :headwall: Nyt kiukkuaa yliväsyneenä tuolla sängyssä |O

Me lähdetään huomenna reissuun, miehen siskon luokse Keski-Suomeen, varmaan palaillaan vasta keskiviikkona. Joten älkää ihmetelkö kun mua ei täällä näy :wave:

Ainiin, pampersin vaipoista muutes vielä sen verran, että citymarketista saa nyt 2kpl / 20? kautta maan :) koko heinäkuun ajan.
 
Iltaa pikaisesti! :wave:
Mammelimuu :hug: Tosi kurja juttu!
Hauskaa reissua Katja perheineen! ;)
Hyvä, että Maijan vaavi on paranemaan päin.
Meillä selvisi syy kiukutteluun, Viime yönä tuli eka hammas läpi! Huh! :heart:
Vieläkin kyllä kiukkuinen, mutta nyt tietää ainakin syyn.
Jaahas, nyt pitää poistua, mulla on nähkääs VAPAAILTA! Mies hoitaa muksuja ja minä menen kaverin kanssa terassille! :LOL: Tekee kyllä ihanaa olla hetki omissa oloissa ilman itkevää pikkukultia... Jaksaa sitten taas paremmin.
Neamma
 

Yhteistyössä