Tamperlaisia odottajia?

Täällä kans uusi tamperelainen odottaja, viikkoja 4+3 :)
Ensimmäinen neuvola on 6.3 ja sitä ennen ultra, koska edellinen raskaus olikin tuulimuna, niin halutaan sulkea se vaihtoehto heti pois ...
Jänskättää ja toivois vaan että se ultra olis jo! :)
 
Hei taas, muistan tännekin välillä kirjoittaa. :) Ensimmäinen neuvola-aika on 26.2., silloin on rv 9.
Perjantaina tuli vähän punaista tuhrua ja koitin soittaa silloin neuvolaan, mutta puhelinajallakaan kukaan ei vastannut. :( Vuoto on jatkunut todella todella niukkana, jos sitä voi edes vuodoksi sanoa, ja muuttunut ruskeaksi. Soitan tänään uudestaan neuvolaan, niin kuulee mitä mieltä ne on. Eikös keskenmenossa pitäisi vuotaa oikein kunnolla?

Eilen kerrottiin mun vanhemmille, kun halusin puhua tästä äitini kanssa. Mun veli jo tiesikin, joten olisi tuntunut epäreilulta jättää kertomatta samalla myös iskälle. Iskä oli kuin puulla päähän lyöty, vaikka itse on vihjaillut jotain vauvoista. Taisi olla suurempi sokki se, että hänestä tulee isoisä. Äiti oli yhtä ihana kuin aina ja vaatii näin suuri uutinen häneltäkin vähän totuttelua. Tämä on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa.
 
Pitäisköhän mun kirjoitella tännekin? :D

Tampereelta muuttanut puoltoista vuotta sitten Pirkanmaan reunakaupunkiin, mutta tässä kevään aikana muutetaan takaisin! Ah, ihanaa, ihmisten ilmoille! :D Ja siellä sitten kyllä pysytään.

Täällä laskettu aika 31.7., tänään viikot 15+4. Ikää löytyy 21v, syksyllä sitten 22.

Ja tämä on toinen lapsi, esikoispoika syntyi 1/13 <3
 
Ilmoittaudun myös tänne! :) lokakuisissa jo olenkin kirjoitellut, la näillä näkymin 9.10. ja viikkoja nyt 5+4 :) eka neuvola meilläkin 26.2. kuten Kajottarellakin! :) täytin juuri 22 ja ensimmäinen lapsi tulossa :) olo mitä onnellisin :ashamed:
 
Onpas täällä monta lokakuista! Minäkin liityn joukkoon, LA 4.10 ja viikkoja nyt 6+3.

Kovin kauan esikoista on meille toivottu ja hieman pelottaa, ettei masuasukkia ultrassa löydykään, tai löytyy väärästä paikasta.. :( Oireita on kuitenkin jonkin verran ja koitan pysyä positiivisena ja uskoa siihen, että meille on lokakuussa pikkuinen tulossa.
 
mulla alkoi ekalla keskenmenolla pienellä tuhruamisella ja sit yällä kovemmat vatsakivut kun ikinä ja aamulla kesken, oli tiputellu jo muutaman päivän, mutta toivotaan että ei ole mitään vakavaa! Tsemppiä sinne! :)
 
vastavirrassa : täällä sama tilanne, mut positiivisuutta löytyy, harvemmin ne testit valehtee, jos posiitivista näyttää nii siellä jotain on, itsellä kans esikoinen tulossa ja kans hieman jännittää kun viime vuonna meni ensimmäinen raskaus kesken ja vuoteen ei mitään ja taas tärppäs, ollut kyllä täysin erilainen kun se ensimmäinen, silloin kaikki oireet tuli heti ja kerralla, mut nyt on jotenkin uskottavampaa kun pikku hiljaa rupee niitä oireita tulee, eikä ole ollut minkäänlaista "outoo" vatsakipua eikä mitään muutakaan hälyttävää, joten tsemppiä sinne ja toivotaan parasta! :)
 
Onko teillä pahoinvointia? Mulla ei ole oikein mitään oireita, mitä nyt mahasta vähän vihlasee pari kertaa päivässä, vessassa ravaaminen ja välillä iskee kauhea nälkä. Toisaalta vaikea uskoa olevansa raskaana, varmaan tajuan sen vasta ultrassa, jos siellä jotain näkyy.

Miinttuu, monta päivää sulla tiputteli ennen keskenmenoa?
 
Ainiin, ja onhan mun rinnat kasvaneet. Siinä sentään joku oire. Ajattelitteko alkaa rasvaamaan ihoa jollain voiteella, jos se ehkäisisi raskausarpia? Mä oon ajatellut piakoin hommata voidetta, sillä mun ihoon jää muutenkin herkästi jälkiä.
 
Jos en väärin muista nii kolmisen päivää, jos lähti ulkoilee niin sitten käytin suojaa mut kotosalla ei tarvinnu kun tuli yleensä vain pyyhkiessä. Kunnon oireita ovat, itellä vessassa ravaaminen hieman jo helpottanu, mut näläntunne lähes koko ajan, iltasin närästys, rinnat kipeet, ja huono olo ei tule oksentamisena vaan nimenomaan sellainen kakova olo koko ajan. :D eli jos siellä kuitenkin jotain olisi. ^^
 
miinttuu jonkin aikaa on sielläkin jo esikoista toivottu. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee paremmin. :) Mulle tämä on ensimmäinen raskaus, joten ei voi vertailla miltä tuntuu edelliseen verrattuna ja voivathan ne raskaudet käsittääkseni muutenkin olla kovin erilaisia..

Kajotar ei täälläkään mitään massiivisia oireita ole, eikä pahoinvointia ollenkaan. Vessassa saa käydä useammin ja vatsa on jonkin verran turvoksissa. Ruoka maistuu hyvin ja erityisesti lämmin ruoka on in tällä hetkellä. :) Tuo vuotoasia on hyvin yksilöllinen, toisilla vuotaa ihan kunnollakin ja silti kaikki on hyvin! Saitko neuvolasta ketään kiinni? Tsempit sinne!

Me mennään ylihuomenna varhaisultraan, saa ainakin hetkeksi mielenrauhan ja tiedon, onko raskaus oikeassa paikassa. Sitten ehkä osaan nauttia enemmän raskaudesta. :)
 
Moikka!

Sanoin tos ekassa viestissäni, että muutetaan keväällä Tampereelle. No se kevät vähän aikaistui, kun muutetaankin ens viikon lauantaina :D Haha. Elikkä pian olen oikeasti tamperelainen odottaja!

Täällä on kyllä monta lokakuista :eek: Itse olen elokuisissa, vaikka LA onkin heinäkuun viimeinen päivä (siirtyi sinne myöhemmin). Tsemppiä kaikille jotka taistelette vielä ensimmäisten viikkojen epävarmuudessa! Inhottavaa aikaa... :/

Pinsuli ja himpula 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Monski
Vastavirrassa, miten ultrassa meni?
Neuvolassa sanottiin, että on ihan normaalia, jos vähän vuotaa. Vakuuttivat minut sillä ja nyt on tosi hyvä tunne, että kaikki menee hyvin. Huomenna mennään avomiehen vanhemille ja varmaan kerrotaan uutiset, kun munkin vanhemmat jo tietää. Jännää...

Pientä ällötystä ollut nyt pari päivää, mutta onneksi ei koko aikaa. Miten sitä voi mitään tehdä, jos yököttää enemmän? Ihan kamala ajatuskin.

Väsyttää vaan helposti: tunnin aamulenkin koiran kanssa jälkeen tarvitsin 1,5 t unet. o_O

Huomenna on jo 6+6! :)
 
Kajotar hyvin meni, syke nähtiin ja lääkärin mukaan vastasi viikkoja. :) Nyt uskaltaa hieman hengittää, mutta kovasti odotan jo nt-ultraa.. :D

Onko teillä turvotusta iltaisin? Mulla turvotus näkyy jo iltapäivästä ja se näyttää ihan vauvamasulta, joten piilosilla joutuu jonkin verran olemaan. Onneksi työvaatteet on niin löysät, että niihin on helppo piiloutua.. ;)

Täällä tänään 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Vastavirrassa tosi hienoa kuulla,että ultrassa kaikki hyvin! :)
toivottavasti muillakin pysynyt raskausfiilikset korkealla! :p

Itsellä ollut pitkä tauko koneen äärestä, kun mokoma alkanut temppuilemaan :kieh:

Meillä tosiaan myös huomenna varhaisultra, vähän jännittää.. raportoin löydökset sitten tännekkin. Olot muuten pysyneet melko ennallaan, kuvotusta ja hajuherkkyyttä, yöllä heräilee rintojen arkuuteen :(
Mutta myös jotain positiivista, leipomiskärpänen on päässyt puraisemaan ja tullut leivottua ties mitä luomuksia tässä viime päivinä :D

Alokas ja pieni, 6+5
 
miinttuu mä kävin ihan lapsettomuuspolin kautta, kuului ns. "pakettiin". Mutta Tampereella kuulemma esim. TUG on ihan hyvä, sanovat puhelimessa että hinta menee reilusti päälle satasen, mutta jo useampi tuttu on maksanut n. 75-90€. Mutta toki myös esim. Terveystalo tekee ultria. Neuvolasta voi saada lähetteen, jos on jotain vuotoa, kovia kipuja tms..?

Mitäs muille kuuluu? :)

Täällä on ollut hieman vuotoa ja sitä myöten uskokin koetuksella. Ehkä soittelen ma neuvolaan, jos vielä jatkuu. Mutta tänään kuitenkin 8+1. :)
 
Olkeehan rauhassa,nauttikaa elämästä,yrittäkää olla ressaamatta,syökää terveellisesti ja liikkukaa niinpaljon,kuin jaksatte :)

Se papu kasvaa sielä masussa omaa vauhtiaan,kunhan saa hyviä rakennusaineita ja mami voi hyvin!

Itsellä hujahti ensimmäinen kolmannes silmänräpäyksessä, meni nt-ultra,sitten tulikin jo odotettu ru- ja nyt onkin jo kohta maaliskuu!

Suosittelen jokaiselle,joka tykkää pitää huolta hyvinvoinnistaan anitan babybelttiä- Todella hyvä apuväline. Itse aloin käyttämään viikolla 10 ja se on ollut todella pelastus. Päivät hujahtaa vaivattomasti, töissä jaksaa olla jaloillaan kokopäivän, ei supisteluja,ei liitoskipuja,selkäsärkyjä tms. Toki siihen vaikuttaa monimuukin asia,kuin tukivyö,mutta suosittelen :) Pieni investointi hyvinvoinnin hyväksi.

Teen seisomatyötä ja meillä on kaksi koiraa,joiden kanssa on pakko lenkkeillä. Liikun edelleen samaantantiin,kuin ennen raskautta, juoksulenkit taittuu ja kuntosaliharjoittelukin on edelleen mielyttävää. Olo on kaikinpuolin hyvä! Ja toivon,että se pysyy sellaisena mahdollisimman pitkään,jossei ihan loppuun asti.

Monski ja papunen 23+5
 
Huomenna on rv9 täynnä, ruoka ja uni maistuu paremmin kun hyvin, 4 yötä vielä ekaan neuvolaan ja jännitys on sen mukanen. :D Kantokoppa ja rattaat on jo hommattu, rattaat tuli ilmatteeks pois tieltä ja uus kantokoppa saatiin pilkkahintaan loppuun myynnistä, mut jos nyt sattuu oleenkin jokin vialla tai kerkee meneen kesken niin onhan sitten valmiina kun tärppää, mut nyt iloitaan tästä raskaudesta ja uusista jutuista ja toivotaan että menee kaikki hyvin loppuun asti nii mulla kun kaikilla teillä muillaki! :))
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään muilla sellaista oiretta ollut kun kakominen? :D itellä nyt tän viikon ollut sellaista kakomista iltaa kohden, varsinaista huonoo oloo ei oo, vain inhottava kakominen mihin ei auta mikään. :/ juominen ja syöminen auttaa pariks minuutiks ja taas jatkuu. :/
 

Yhteistyössä