Tarkistaako ne neuvolassa menikö tämä kesken?

Mulla alkoi vuoto noilla viikoilla niin neuvolasta vaan sanottiin että odotellaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Käskivät vaan ottaa rauhallisesti ja makoilla yms. Meillä kuitenkin homma päättyi hyvin ja pikkumies on nyt 1v4kk vanha. Mutta säikäytti kyllä silloin tosissaan.
Kyllä, jos kaikki hyvin niin en uskalla tehdä yhtään mitään enää. :(
Pelottaa ihan hemmetisti!
 
Kyllä, jos kaikki hyvin niin en uskalla tehdä yhtään mitään enää. :(
Pelottaa ihan hemmetisti!
TOivottavasti kaikki ois sullakin ok eikä menis kesken. Aika usealta oon kuullu näistä alkuraskauden vuodoista ja kuitenkin ovat saaneet vauvan syliinsä. Mutta tietysti on niitä surullisempiakin tarinoita. Mutta noilla viikoilla ei tosiaan oikein oo muuta vaihtoehtoa kuin oottaa. Lepääminen voi edesauttaa sitä että vuoto ei ylly liikaa. Voimia!!
 
  • Tykkää
Reactions: tiiru
"mie"
Itselläni tuli pientä veristä vuotoa rv7 ja uudestaan rv 13 ja vielä kerran n rv 20.

Kahdella ekalla kerralla olin aivan varma, että keskenhän se on mennyt (kolmannella kerralla tunsin jo vauvan liikkeet ja tiesin, että kaikki on hyvin).

Rv7 eivät nähneet tarpeeksi hyvin neuvolan ultralla, joten antoivat lähetteen sairaalaan äitipolille. Siellä näkyi pieni ”maapähkinä” jonka sydän lepatti kovasti. Rv 13 ultrattiin neuvolassa ja todettiin, että kaikki on hyvin.

Minulla oli kohdunsuulla pieni polyyppi, joka vuosi verta välillä, mutta terve poikahan sieltä syntyi.

Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin!
 
[QUOTE="mie";25099555]Itselläni tuli pientä veristä vuotoa rv7 ja uudestaan rv 13 ja vielä kerran n rv 20.

Kahdella ekalla kerralla olin aivan varma, että keskenhän se on mennyt (kolmannella kerralla tunsin jo vauvan liikkeet ja tiesin, että kaikki on hyvin).

Rv7 eivät nähneet tarpeeksi hyvin neuvolan ultralla, joten antoivat lähetteen sairaalaan äitipolille. Siellä näkyi pieni ”maapähkinä” jonka sydän lepatti kovasti. Rv 13 ultrattiin neuvolassa ja todettiin, että kaikki on hyvin.

Minulla oli kohdunsuulla pieni polyyppi, joka vuosi verta välillä, mutta terve poikahan sieltä syntyi.

Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin![/QUOTE]

Kiitos kun kerroit, tuntuu helpottavalta kuulla ettei nää aina pääty ikävästi...
Huoh..vielä 2,5h niin saan tietää mitä tehdään...
 
älä vielä stressaa, mulla tuli tässä raskaudessa rv9 just sellasta hailakkaa veristä vuotoa, olman mitään kipuja. Mutta se vuoto vielä yltyi, ja verta oikein lorahteli pariin otteeseen. Ajattelin, että kesken meni, mutta kävin silti yksityisellä ultrassa, ja siellä se pikkuinen oli varsin hyvinvoivana, eikä vuotojen syytä osattu sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: tiiru
No meillä varmaan tarkistais pyydettäessä koska terkan huoneessa on ultralaite, mut en tiiä miten ne muualla toimii.. : /

Mut jospa tuo nyt kuitenkin olis ihan harmitonta, hirmuisesti noita vuotoja alussa monella on.

Tsemppiä! :hug:
 
No meillä varmaan tarkistais pyydettäessä koska terkan huoneessa on ultralaite, mut en tiiä miten ne muualla toimii.. : /

Mut jospa tuo nyt kuitenkin olis ihan harmitonta, hirmuisesti noita vuotoja alussa monella on.

Tsemppiä! :hug:
Voisin kuvitella että jos se meidän terkasta kiinni on, niin tarkistetaan heti. Ainakin kaikissa asioissa se on aina heti tekemässä ja tarkistelemassa, laittamassa lähetettä puoliturhistakin asioista. Ihan supertäti, eipä jää mikään kaiveemaan.
 
Voisin kuvitella että jos se meidän terkasta kiinni on, niin tarkistetaan heti. Ainakin kaikissa asioissa se on aina heti tekemässä ja tarkistelemassa, laittamassa lähetettä puoliturhistakin asioista. Ihan supertäti, eipä jää mikään kaiveemaan.
Eli samantyylinen kun meilläkin on, joo voisin kuvitella et kurkkaa itse jos vaan osaa sitä laitetta käyttää..

Pidän peukkuja!
 
Osaa kyllä, mutta viimeksi tosiaan tarkisteli vatsan päältä, eikös tässä vaiheessa pidä tehä se sillä ihanalla puikolla...? Kai se sitten senkin osaa tehdä??
Joissain tehdään vatsan päältä ja joissain sillä puikolla. Jos neuvolassa on oma ultra niin varmaan ultraavat ja hyväs lykys voi ne sykkeet näkyä.. tai sit ne käskee odottaa viikko jolloin niiden PITÄS näkyä jollei muuta ole sattunut.

Toivotaan et kaikki on hyvin!
 
Jos neuvolassa on UÄ-laite niin eiköhän ne siellä kato, mutta tosiaan neuvoloissa olevat vehkeet ei yleensä ole ihan sitä uusinta ja parhainta laatua ja vatsan päältä ei alkuviikoilla tahdo nähdä mitään... Jos eivät laita lähetettä niin yksityiselle vaan.

Mun kolmessa onnistuneessa raskaudessa on kaikissa ollu verenvuotoa ekalla (ja tokalla) kolmanneksella ja toisaalta viidestä keskenmenosta kolmessa ei ollu vuotoa lainkaan... Eli ei näistä voi tietää :/
 
"vieras"
Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut sellaista pientä vuotoa (vaihdellut rusehtavasta verisempään) viikoilta 6 suunnilleen viikolle 15-16. Välillä sitä on ollut jopa niin reilusti, etät on pitänyt laittaa side. Mut kaikki on mennyt kuitenkin hyvin loppuun asti. Myös veljen vaimolla oli melko runsasta verenvuotoa viikoilta 9 alkaen ja jatkui tosi pitkälle, muistaakseni yli 20 viikolle. Se vuoto oli siis todella runsasta. Syyksi paljastui istukan hematooma. Raskaus jatkui normisti loppuun asti ja terve tyttö tuli.
 
[QUOTE="vieras";25099836]Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut sellaista pientä vuotoa (vaihdellut rusehtavasta verisempään) viikoilta 6 suunnilleen viikolle 15-16. Välillä sitä on ollut jopa niin reilusti, etät on pitänyt laittaa side. Mut kaikki on mennyt kuitenkin hyvin loppuun asti. Myös veljen vaimolla oli melko runsasta verenvuotoa viikoilta 9 alkaen ja jatkui tosi pitkälle, muistaakseni yli 20 viikolle. Se vuoto oli siis todella runsasta. Syyksi paljastui istukan hematooma. Raskaus jatkui normisti loppuun asti ja terve tyttö tuli.[/QUOTE]

Juu nyt pari tippaa myös ihan kirkasta verta mutta ilmeisesti sekään ei vielä tarkoita varmaa keskenmenoa, oliko siis sellasta myös?
 
"Kaiku"
Minulla tuli viikolla 9 oikein kunnon "losahdus" verta housuun, ja olin varma että kesken meni. Soitin äippäpolille itkuisena ja kysyin voinko tulla että katsovat ultralla (meidän neuvolassa kun ei ole koko ultralaitetta) ja siellä totesivat vaan tosi tylyyn sävyyn, että "ei noin aikaisilla viikoilla voi mitään tehdä vaikka menisikin kesken, ei se ultraaminen mitään hyödytä. Eli odottele vain kotona jatkuuko vuoto ja jos jatkuu niin se on sitten keskenmeno. Neuvolassa sitten katsovat tarkemmin." Olin ihan järkyttynyt. Soitin yksityiselle lääkäriasemalle jossa ultrattiin ja todettiin, että kohdussani on muutama polyyppi, jotka ovat vuotaneet/hajonneet tms. mikä se termi lieneekään.
Eli ei välttämättä ole mitään hätää, itselläni tuli siis ihan kirkasta verta ja paljon, ja silti kaikki oli ok.
 
Juu nyt pari tippaa myös ihan kirkasta verta mutta ilmeisesti sekään ei vielä tarkoita varmaa keskenmenoa, oliko siis sellasta myös?
Mun ystävällä alkoi viikoilla 8 runsas verenvuoto, oli ihan varma että on keskenmeno ja sai neuvolasta lähetteen äitipolille. Sielä tarkistivat ultralla niin kohdussa oli elävä sikiö vuodosta huolimatta. Vuotoa kesti päiväkausia ja tulivat siihen tulokseen että hän oli oottanu kaksosia joista toinen oli menny kesken ja toinen jäi kohtuun, on nyt 5vuotias.
 
Mun ystävällä alkoi viikoilla 8 runsas verenvuoto, oli ihan varma että on keskenmeno ja sai neuvolasta lähetteen äitipolille. Sielä tarkistivat ultralla niin kohdussa oli elävä sikiö vuodosta huolimatta. Vuotoa kesti päiväkausia ja tulivat siihen tulokseen että hän oli oottanu kaksosia joista toinen oli menny kesken ja toinen jäi kohtuun, on nyt 5vuotias.
Oho! Miten ne huomasi tämän kaksosen? Oliko istukka (vai se ...pussi?? mikä olikaan) jäljellä vai miten?
 

Yhteistyössä