Tarkistaako ne neuvolassa menikö tämä kesken?

"jenna"
[QUOTE="vieras";25099520]Mulle oli ihan uusi tieto, että neuvolassakin ultrataan. Ei täälläpäin ainakaan neuvolassa ole laitteita, äitiyspolille saa lähetteen jos tarvii. Eikä täällä edes oteta neuvolaan ennen rv 7. Onkohan tämä paikka ainoa missä asiat näin, vai onkohan muuallakin?
[/QUOTE]

Meidän neuvolassa ultrataan ihan rutiinisti kaikki ekalla neuvolakäynnillä. :)
 
"Maui"
Mulla tuli myös just suunnilleen noilla viikoilla yhden päivän ajan vähän veristä vuotoa. Se meni ohi eikä siihen mitään selitystä koskaan tullut. Nyt poika on 4-v.
 
:hug: mulla kun meni kesken ( -05 ) vkolla 11+3,niin neuvolassa ei muuta tehty kun yritti kokeilla sydänääniä,mitkä nyt ei välttämättä noilla viikoilla edes kuulu..mitään muuta ei voinut,kun odottaa mitä tuleman pitää..
 
Voi ei, toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:


Niin kuin moni on jo sanonut niin suurikaan vuoto ei ain tarkoita keskenmenoa (ja toisaaltaan voi mennä kesken vaikkei vuotais yhtään tai ois kipuja).
 
"vieras"
joo toivotaan että kaikki on hyvin :) mutta neuvolassa se asia ei selviä. eikä erikoissairaanhoitoon oteta vielä tuossa vaiheessa, yksinkertaisesti ei auta kuin odottaa. ei se yksityisellä tehtävä ultrakaan oikein mitään ratkaise, alkava keskenmeno voi olla kyseessä vaikka alkio ja syke näkyisikin.

jos olisin ap, odottaisin rv 8+ saakka, ja menisin sitten yksityiselle ultraan. silloin tietää jo paremmin, ja näkee mitä vuodolle tapahtuu. piinaavaa aikaa siis, tsemppiä..!
 
"mie"
Tsemppiä aloittajalle.

Ei kaikki runsaskaan vuoto ole keskenmenon merkki. Mulla tiputteli ekan raskauden useempaan kertaan ja hyvin kaikki oli. Kolmannessa raskaudessa tuli yllättäen ihan holvaamalla kirkasta verta rv 12. Huomasin seisovani lammikossa. Kaikki oli silti hyvin, syke näkyi neuvolassa ja tuolla nyytti nyt ryömii ympäri taloa. Sekin on olennaista, et onko yhtään kipuja. Jos kipuja ja vuotoa niin se vähän huonompi merkki..
Epätietoisuus on raastavaa :/
 
Ei ollut yhtäkään aikaa yhelläkään lääkärillä enää tänää, vaikka yritti saada ultraan...noh, nyt sitten pitää vaan elää epätietosuudessa.
Jos yltyy niin kättärille puhelua viikonlopun aikana, tai maanantaista neuvolaan...
Särkee alavatsaan, mutta ei nyt ole mitenkään kovin kipeä...

Menen sittenkin siihen varhaisultraan jos epätietoisuus jatkuu, mutta odottelen juu siihen rv8.
 
Ei ollut yhtäkään aikaa yhelläkään lääkärillä enää tänää, vaikka yritti saada ultraan...noh, nyt sitten pitää vaan elää epätietosuudessa.
Jos yltyy niin kättärille puhelua viikonlopun aikana, tai maanantaista neuvolaan...
Särkee alavatsaan, mutta ei nyt ole mitenkään kovin kipeä...

Menen sittenkin siihen varhaisultraan jos epätietoisuus jatkuu, mutta odottelen juu siihen rv8.
:hug: toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin kuitenkin :) kättärillekö otetaan nykyään vaikkei ole vielä nt-ultrassa käynyt?itse jouduin naikkarille silloin,juuri sen takia,kun en ollut vielä käynyt nt-ultrassa vaikka sairauden hoidon vuoksi mun kaikki paperit oli kättärillä,jouduin sitten selostamaan kaikki naikkarilla..
 
Tsemppiä. Epätietoisuus tekee (ainakin minut) hulluksi, mutta ei noilla viikoilla voi muuta kuin odotella : /

Toivottavasti kaikki olisi hyvin :hug:. Mulla ei ole alkuraskauden vuotoja koskaan ollut, mutta aika yleisiä ne tuntuu olevan kavereiden puheista päätellen, silti kaikki on ollut kunnossa.
 
täällä
[QUOTE="vieras";25099520]Mulle oli ihan uusi tieto, että neuvolassakin ultrataan. Ei täälläpäin ainakaan neuvolassa ole laitteita, äitiyspolille saa lähetteen jos tarvii. Eikä täällä edes oteta neuvolaan ennen rv 7. Onkohan tämä paikka ainoa missä asiat näin, vai onkohan muuallakin?

Tiiru, toivon kovasti että kaikki on hyvin![/QUOTE]

ultrataan rutiinisti jokaisella lääkärikäynnillä plus seulonnat sairaalalla eli normaalissa raskaudessa tulee vähintään 5 ilmaista ultraa.
 
:hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!

Itselläni on kaikissa raskauksissa ollut vuotoja noilla viikoillla, tuloksena kaksi keskenmenoa ja kolme lasta. Kai siihen oli jo niin tottunut ettei enää kuopuksen kohdalla niin ahdistenut. Toisaalta mitä epätietoisuuteen tulee niin se ultrahan näyttää vain sen hetken tilanteen. Eli vaikka tuli se hetken huojennus kun näki että vauvalla oli kaikki ok, niin kun vuoto vaan jatkui ja pahenikin niin ei se enää kaukaa lohduttanut (mutta silti tuokin raskaus meni loppuun asti vaikka satunnaisia vuotoja riitti aina puolivälille raskautta asti).
 
heippa,kerron omat kokemukseni vuodoista,mulla on ollut joka raskaudessa vuotoa,kirkasta verta ja hyytymiäkin,ja nyt oon itse 7+2rv,ja tässäkin raskaudessa tuli hyytymä sekä kirkasta verta...joten kyllä toivoa on!! se on aivan normaalia tiputteluvuoto,siis toki se joillakin merkkaa keskenemenoa,mut luulen että sulla ei! ja toivotaan niin!=) odottavan aika on pitkä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;25101318:
heippa,kerron omat kokemukseni vuodoista,mulla on ollut joka raskaudessa vuotoa,kirkasta verta ja hyytymiäkin,ja nyt oon itse 7+2rv,ja tässäkin raskaudessa tuli hyytymä sekä kirkasta verta...joten kyllä toivoa on!! se on aivan normaalia tiputteluvuoto,siis toki se joillakin merkkaa keskenemenoa,mut luulen että sulla ei! ja toivotaan niin!=) odottavan aika on pitkä!
Toivon koko sydämestäni että olisit oikeassa. :ashamed:
 
Mä olen vähän inhottava varmaan, mut mä luotan naisen omiin tuntemuksiin..Sillon kun kaikki toivo on heitetty ja on ihan varma et se oli siinä, yleensä se asia niin on...Tai niin on ainakin mulla.. :(

Toki mä toivon ettei tiirun kohdalla asia niin olis, mut nää on niin henkimaailman juttuja ettei näistä voi tietää muutoin kun odottamalla.. :hug:
 
Mulla takana yksi keskenmeno ja se alkoi haalealla vuodolla joka sitten samanapäivänä runsastui ja yöllä alkoi mahakivut. Menkkamaista jomotusta, välillä kovaakin. vuorokaudessa kaikki oli ohi ja tarkastuksessa oli kaikki tullut ulos. mulla tais olla viikkoja silloin n.6

seuraava odotus alkoi nopeasti sen jälkeen ja mulla oli vuotoa epäsäännöllisen säännöllisesti rv 5-11 joskus sitä tuli vain vähän ja joskus enempi. olin huolesta soikeena ja kävin rv 7 varhaisultrassa. sielläkin ne jotenkin pelotteli jollain epämääräisellä ruskuaispussilla. siitä ja verenvuodeosta huolimatta raskaus meni hyvin. en kyllä muista oliko mulla vuotojen aikana menkkapolttoja, mutta käsittääkseni ne kivut on supistuksia.

koitahan jaksella!
 
Viimeksi muokattu:
tiiru mä oikeesti rukoilin silloin et pikkuinen pysyisi matkassa mukana,ennenkuin ultraan menin ja kun mulla vuodot alkoi,ja rukoilin moneen kertaan,mun rukouksiin taidettiin vastata,koska näin ultrassa sykkivän sydämen.

Ja siis mitenkään en ole uskovaista tyyppiä,mutta tuli semmonen olo et auttaisikohan tämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;25101367:
tiiru mä oikeesti rukoilin silloin et pikkuinen pysyisi matkassa mukana,ennenkuin ultraan menin ja kun mulla vuodot alkoi,ja rukoilin moneen kertaan,mun rukouksiin taidettiin vastata,koska näin ultrassa sykkivän sydämen.

Ja siis mitenkään en ole uskovaista tyyppiä,mutta tuli semmonen olo et auttaisikohan tämä.
Auttaa.
 

Yhteistyössä