Teimme rajun päätöksen :)

vvvvieras
Kiitos oikein paljon :)

onneksi mies on sellainen että sille käy aivan kaikki ja halua myös on asua edes silloin tällöin ulkomaailla. Tiesimme vielä muutama vuotta sitten että teemme sen ainakin 5vuuoden sis. ja nyt päätimme tehdä, turhaa haaveilla vaan ja odottaa jotain.
Mutta eihän sun mies ole muuttamassa ulkomaille? Juuri kerroit, että hän jää Suomeen.
 
uskon sitten kun näen
Ei kai kukaan nyt ota näitä Milannan juttuja tosissaan? :D Tämä muuttosuunnitelma kuuluu samaan satukategoriaan kuin ne miljoonat aikaisemmatkin haaveet. Heh.
 
vvvvieras
Milanna, asutko sä nyt Helsingissä? Sinnehän sä olit muuttamassa vuoden alussa?
Missä koulussa sun lapset nyt käy? Venäläistä koulua?

Mitä lapset ovat mieltä Helsingistä, uusista kavereista ja uudesta kodista?
 
fxcgb
Tervemenoa vaan ja onnea matkaan, haasteita kylla riittaa esim. kum yrittaa puutteellisella kielitaidolla selvitella sosiaaliturvan ja yrittamisen byrokratiaa esim. Ranskassa, Italiassa tai Espanjassa. Jos Madridissa on liian kylma niin Mika kolkka Euroopassa jaa valittavaksi. Terkut taalta Pariisista )
 
säpäle harmaana
Toiset tykkää olla paikalla ja kaikki tuntu kamalalta ja toiset tykkää muuta ja tehdä muutoksia. Tarvitsenko minun perustella sen täällä sen enempää :)? Ei meidän ajatukset kuitenkin muutu mihinkään toiseen suntaan.
En sinun minulle tarvitse mitään perustella, mutta et vastannut siihen, ovatko lapsesikin näitä, jotka tykkäävät tehdä muutoksia. Minua päätöksesi ei koske, mutta lapsiasi koskee. Heille sinun pitää perustella.
 
vvvvieras
Emme vielä, koska odotamme kun koulut loppu täällä, sinne menossa olemme pian :).
Kerroit pari kuukautta sitten, että muutat Helsinkiin jo heti. Etsit koko ajan HETI vuokra-asuntoa Helsingistä ja se piti saada HETI.
Mitä sille tapahtui?

Miksi te enää sit Helsinkiin muutatte,kun aiotte muuttaa kesällä tai vuoden loppuun mennessä ulkomaille? Eikö olisi sit parempi lasten kannalta, ettei tule kahta muuttoa,vain yksi.
 
Miksi haluat muuttaa muualle? Siis ihan muuttamisen ilosta? Alkaako olla tylsää? Miksi muuttaa kokonaan? VOittehan matkustella ja katsella maailmaa. Suomi on niin hyvä maa, että ole onnellinen, että olet tänne päässyt. Ymmärrän, jos olisi jokin oikea syy muuttaa esim. perheen tilanne tai työpaikka ulkomailla tai opiskelu.
Kerro minulle että millä tavalla se on noin hieno maa? Miksi minun pitäisi olla niin onnellinen että tänne pääsin ja millä tavalla on tänne noin vaikeita päästä jos suvussa suomalaisia meillä? Enkä näe mitään hienoa täällä, maa niin kuin monet muutkin maat, täällä vain on plussa sosialitoimisto ettei kukaan jää ilman leipä.

Jokainen tekee omia päätöksiä missä halua olla, itse haluan vietää aika enemmän siellä missä kuuma ja aurinkoista :), tiedän miten voin työtkin järjestä ja on mulla ulkomaaillakin nykyään työt, byrokratiakin on tuttu juttu jo, mutta ei kaikista maista tietysti tietoa ole ja aina oppin jotain uutta. En ymmärrä miksi meidän pitäisi olla täällä jos voi kokeilla jotain muutakin. Päätimme että haaveilla emme halua, me teemme sen eteen, pelot pois. En halua ajatella joskus 50 vuoden päästä että miksi en tehnyt asiat eri tavalla kun oli mahdollisuus.

Riski se on aina joka asiassa, siksi suunnitelemme kaikki mahdollisimman hyvin ja tänne saa aina tulla kun asunto on täälläkin. Tänne voi tulla ja sinne voi käydä, jos eläminen muualla ei tuntu hyvältä tai liian raskasta tulee olemaan.
 
Kerroit pari kuukautta sitten, että muutat Helsinkiin jo heti. Etsit koko ajan HETI vuokra-asuntoa Helsingistä ja se piti saada HETI.
Mitä sille tapahtui?

Miksi te enää sit Helsinkiin muutatte,kun aiotte muuttaa kesällä tai vuoden loppuun mennessä ulkomaille? Eikö olisi sit parempi lasten kannalta, ettei tule kahta muuttoa,vain yksi.
On meillä asunto siellä ja mies on usein Helsingissä, itse sinne lähden lasten kanssa kesällä kun koulut loppuvat ja ulkomaaille lähdetään viimeistään ensi kesällä. Luulin että kirjoitin niin että jokainen ymmärtä. Meillä on siis vielä 1,5 vuotta aika kun ulkomaille lähdetään. Se on vaan niin että aika hankala liian lyhyessä ajassa järjestä kaikki asiat. Mutta työtä sen eteen teemme ja näin nyt asiat vaan ovat.
 
vvvvieras
On meillä asunto siellä ja mies on usein Helsingissä, itse sinne lähden lasten kanssa kesällä kun koulut loppuvat ja ulkomaaille lähdetään viimeistään ensi kesällä. Luulin että kirjoitin niin että jokainen ymmärtä. Meillä on siis vielä 1,5 vuotta aika kun ulkomaille lähdetään. Se on vaan niin että aika hankala liian lyhyessä ajassa järjestä kaikki asiat. Mutta työtä sen eteen teemme ja näin nyt asiat vaan ovat.
Olen pahoillani, mutta en ymmärrä, milloin on ensi kesä? Mun ajanlaskun mukaan se alkaa parin kuun päästä, mutta sun mukaan 1.5vuoden päästä. Te ette siis muuttakaan kesällä 2015?

Missä sun lapset käy koulun tämän lukuvuoden jälkeen? Helsingissä? Missä te nyt sit asutte, vielä siellä Turussa päin?
 
Olen pahoillani, mutta en ymmärrä, milloin on ensi kesä? Mun ajanlaskun mukaan se alkaa parin kuun päästä, mutta sun mukaan 1.5vuoden päästä. Te ette siis muuttakaan kesällä 2015?

Missä sun lapset käy koulun tämän lukuvuoden jälkeen? Helsingissä? Missä te nyt sit asutte, vielä siellä Turussa päin?
Ei vielä 2015, se on mahdotonta koska minun pitäisi saada projektit toimimaan ja vast sen jälkeen voi olla muualla. Helsinkiin lähdemme kun täällä koulut loppuvat. Mutta voi olla jo tämä kesä olemme siellä siis vain kesän aikana ja tuurilla vain jos monet asiat voimme noin nopeasti järjestä.
 
guest14
Ap vaikuttaa olevan ihan normaalin pihalla taas kaikesta. Lapsiparat, isiään eivät käytännössä näe juurikaan ja hoitajana on suurimman osan aikaa puolikielinen mummu. Jos suomenkielen oppiminen on ollut tähän asti puutteellista niin jatkossa on odotettavissa lisää kieliongelmia kaikille lapsille kunsuomea ei ulkomailla asuessa käytännössä enää kuule (kun ne isätkin on harvinaisia vieraita pari päivää kuussa) ja mukaan tulee ympäristön kolmas kieli.

Kokemuksesta voin kertoa että lasten (sinulla 4 kpl! ) kanssa ulkomaille muuttaminen vaatii yhden aikuisen kokopäiväisen työn heidän sopeutumisen ja kielen kehityksen tukemisessa . Ja sinä Ap pistät äitisi hoitamaan senkin homman ????
 
......
Virosta :)

Englanti kans vaihtoehto, mutta mietin kovasti Espanja ja Ranska, Espanjassa itsellä ainakin toiminta alkaa ensi vuonna, niin ehkä jopa hyvää sinne lähteä.
Ranskassa puhutaan oikeastaan vain Ranskaa... Ja jos venakko on jo nyt asunut suomessa yli 10 vuotta ja kielitaito on aika vajaa... Niin ei noilla geeneillä voi kovin pitkälle pötkiä. Luulen että TAAS on kyse iso melu ei mistään!
 

Yhteistyössä