Teimme rajun päätöksen :)

parlez-vous français?
Ihan vinkiksi, että Ranskassa et pärjää englannilla. Se on ihan yleisesti tiedossa, ettei ranskalaiset mielellään puhu englantia. Kahviloissakin usein kieltäytyvät täysin puhumasta tai "ymmärtämästä" englantia.

Toivoisin vain todella, että tajuaisit lastesi olevan eri yksilöitä kuin sinä, he eivät automaattisesti halua samanlaista häilyvää elämäntapaa kuin sinä. Yritä myös erottaa miellyttämisen halu oikeasta haluamisesta.

Ei, EI tarvitse vastata tähän, toivon vain, että OIKEASTI pysähdyt miettimään tätä etkä tavalliseen tapaan heti tyrmää sitä.
Venakon mielestä maailma on sellainen kuin hän sen näkee! Mut toi ranskajuttu on totta, huomannut sen siellä paljon käynneenä! Täs ihan juttua siitä Bonjour Paris - Paris Secret: Yes, the French Speak English
 
[QUOTE="Maarikka";30675885]Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Sun tapauksessa sä yrität vaatia saavilla.[/QUOTE]

Miksi te jaksatte selittää jotain? :) Sanoin jo ettei mikään palsta muuttaa meidän ajatuksia. Meillä se on ollut jo aikoja sitten mielessä ja teimme päätöksen että ensi vuonna siihen meillä mahdollisuus ja emme jää haaveilemaan me sen teemme. Lapsille se on hieno kokemus ja nyt on hyvää aika lähteä että olisi helpompi oppia jonkun suuremmaan kielen. Jotkut haluavat ja tykkävät olla paikalla ja jotkut eivät, niin mikäs siinä niin vaikeita? Kyllä mielipite lapsiltakin kysytty ja he haluavat, mutta me emme voi sanoa ennen kun lähdemme miltä tuntu olla muualla, se on kokemus mitä haluamme kokeilla ja katsoa :).
 
lonely?
Miksi te jaksatte selittää jotain? :) Sanoin jo ettei mikään palsta muuttaa meidän ajatuksia. Meillä se on ollut jo aikoja sitten mielessä ja teimme päätöksen että ensi vuonna siihen meillä mahdollisuus ja emme jää haaveilemaan me sen teemme. Lapsille se on hieno kokemus ja nyt on hyvää aika lähteä että olisi helpompi oppia jonkun suuremmaan kielen. Jotkut haluavat ja tykkävät olla paikalla ja jotkut eivät, niin mikäs siinä niin vaikeita? Kyllä mielipite lapsiltakin kysytty ja he haluavat, mutta me emme voi sanoa ennen kun lähdemme miltä tuntu olla muualla, se on kokemus mitä haluamme kokeilla ja katsoa :).
Palstalle kuitenkin koko ajan tulet asiaoitasi selittämään.
Sulla ei vissiin ole yhtään ystävää?
 
"Maarikka"
Miksi te jaksatte selittää jotain? :) Sanoin jo ettei mikään palsta muuttaa meidän ajatuksia. Meillä se on ollut jo aikoja sitten mielessä ja teimme päätöksen että ensi vuonna siihen meillä mahdollisuus ja emme jää haaveilemaan me sen teemme. Lapsille se on hieno kokemus ja nyt on hyvää aika lähteä että olisi helpompi oppia jonkun suuremmaan kielen. Jotkut haluavat ja tykkävät olla paikalla ja jotkut eivät, niin mikäs siinä niin vaikeita? Kyllä mielipite lapsiltakin kysytty ja he haluavat, mutta me emme voi sanoa ennen kun lähdemme miltä tuntu olla muualla, se on kokemus mitä haluamme kokeilla ja katsoa :).
Tähänkin vastaukseen pätee: kun on lusikalla annettu...

Missä kohdassa mä olen kieltänyt teitä muuttamasta? Mä voin yritin kertoa sulle, että ei siellä ulkomailla niin vain englannilla pärjää. Ja sut tietäen et osaa englantiakaan kunnolla kun et vaivaudu opettelemaan mitään kieltä kunnolla. Olet asunut jo vuosia Suomessa ja kirjoitat noin huonosti. Mä tunnen pari vuotta Suomessa asuneita virolaisia jotka kirjoittavat aivan mitättömiä virheitä lukuunottamatta kuin suomalaiset.
 
njaah
Ma jäin miettimään, että sulle se kokemus tulee lähinnä lentoliikenteestä..Kannataako muutta ulkomaille, jotta voisi lennellä Suomen väliä? Rykäise sit jo kunnolla: ottaaka sapattivapaata miehen kanssa, muuttaaka johonkin hienoon paikkaan, oppikaa kultuuri, kieli ja nauttikaa perheestä. Siinä olisi jo lapsillekin hieno kokemus!
 
maailmanmatkaaja
Kyllä he kahviloissa puhuvat englantia ja muissakin paikoissa ;). T. 3 kerta käynyt siellä.

Huvittava jo lukea tämän...

Vertaat ranskalaisten kielitaitoa ja halua puhua englantia turistirysien kahviloihin. Missään virastoissa, kouluissa, kaupoissa ei osata/haluta puhua muuta kuin ranskaa. Samanlaista myös Italiassa ja Espanjassa.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Vertaat ranskalaisten kielitaitoa ja halua puhua englantia turistirysien kahviloihin. Missään virastoissa, kouluissa, kaupoissa ei osata/haluta puhua muuta kuin ranskaa. Samanlaista myös Italiassa ja Espanjassa.
Siksi mihin lähdemme niin sen kieltä pitää lukea. Olen itsekin jo lukenut espanja jo koht yli vuos :) ja kerroinkin täällä sen jo. Se on melkein helpoin kieli ja aika iso, sekä uskon tarvitsen sen joskus. Englanniksi pärjään missä vaan, puhun suht hyvin ja teen melkein päivittäin työt sen kielellä, kirjoittaminen vaan taas ei ole helpoin juttu minulle. Joku sanoi että miten hyvin virolaiset osavat puhua suomeksi, niin kyllä mä sieltä päin olen, mutta viro ei ole mun äidin kieli vaikka puhunkin viroksi. Mä en ollut Suomessa kuin 6kk kieli kurseilla, sen jälkeen vain puhumalla oppinut sen, se ei todellakaan ole täydellinen eikä tulee olemaan. Kyllä tiedän itsekin että joskus on raskasta, ainakin yrittäjänä, onneksi vaan ihmiset ottavat minua vakavasti vaikka kieli on mikä on, koska olen tekeväinen ihminen.
 
[QUOTE="Maarikka";30675939]Pärjäät englannilla missä vain. :D Kyllä iskee realismi päin naamaa vielä ja rajusti.[/QUOTE]

Sovitaan sitten niin että en puhu sillä kielellä, koska on geenit... :). Ei se johtaa mihinkää mun selittely, eikä mun tarvii selitellä mitään täällä enää, kun kaikki keskustelut samanlaisiksi kuitenkin menevät.
 
ei voi kuin ihmetellä
Mitäs me huolehditaan venäläiset yleensä putoavat jaloilleen tavalla tai toisella. LAPSIA minä suren, mutta lähteehän mummu todennäköisesti piiaksi mukaan.

Oletan että Turku on jo jäänyt pieneksi ja lapsia kiusataan äidin ammatin takia! Mutta eihän tämä ymmärtänyt että mitä taakseen jättää sen edestään löytää. Tässä tapauksessa LAPSET taas saavat kärsiä.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi kuin ihmetellä;30675992:
Oletan että Turku on jo jäänyt pieneksi ja lapsia kiusataan äidin ammatin takia! Mutta eihän tämä ymmärtänyt että mitä taakseen jättää sen edestään löytää. Tässä tapauksessa LAPSET taas saavat kärsiä.
Eihän ap edes Turussa asu, vaan pienessä kylässä maalla parikymmenen kilometrin päässä.
 
vierasaaa
Ei kai kukaan halua estää Venakko sinua muuttamasta. Homma vaan vaikuttaa olevan sen verran alkutekijöissään ja naiivilla tavalla hakusessa että hyvät neuvot lienevät ihan tarpeen.
 
fkfdkf
Mun mielestä virolaiset ja venäläiset puhuvat just hauskasti suomea. Hauska aksentti. Kyllä siitä puheesta saa mun mielestä vähän kuuluakkin, että mistäpäin on tänne muuttanut. Milannan puheesta (tekstistä) osaa heti sanoa, että mistäpäin hän on :)
 

Yhteistyössä