Teimme rajun päätöksen :)

....
On meillä asunto siellä ja mies on usein Helsingissä, itse sinne lähden lasten kanssa kesällä kun koulut loppuvat ja ulkomaaille lähdetään viimeistään ensi kesällä. Luulin että kirjoitin niin että jokainen ymmärtä. Meillä on siis vielä 1,5 vuotta aika kun ulkomaille lähdetään. Se on vaan niin että aika hankala liian lyhyessä ajassa järjestä kaikki asiat. Mutta työtä sen eteen teemme ja näin nyt asiat vaan ovat.
Sinun kirjoituksista ei kukaan ymmärrä mitään. Kirjoitit että olette lähdössä heti ja tässä aikaan onkin 1.5 vuotta.. Opettele edes yksi kieli kunnolla.

Onko se sun verkkokauppakin samanlaista siansaksaa?
 
Aggressiivinen porukka yrittää pistää minut alas täällä kaikin tavoin :). Pahoittelen taas mutta ei onnistu. Mä en missään muualla tavannut noin yksinkertaista porukkaa kuin täällä, huippu noloa on teidän puolesta jälleen kerran. Kaikki vielä harmaana taas, eikö kukaan teistä uskalla omalla naamalla haukkua ja arvostella, miksi? Ehkä itse tajuatte miten noloa se on?
 
Aggressiivinen porukka yrittää pistää minut alas täällä kaikin tavoin :). Pahoittelen taas mutta ei onnistu. Mä en missään muualla tavannut noin yksinkertaista porukkaa kuin täällä, huippu noloa on teidän puolesta jälleen kerran. Kaikki vielä harmaana taas, eikö kukaan teistä uskalla omalla naamalla haukkua ja arvostella, miksi? Ehkä itse tajuatte miten noloa se on?
nii, et ole sitten peiliin katellu.
:popcorn:
 
voi ei
Aggressiivinen porukka yrittää pistää minut alas täällä kaikin tavoin :). Pahoittelen taas mutta ei onnistu. Mä en missään muualla tavannut noin yksinkertaista porukkaa kuin täällä, huippu noloa on teidän puolesta jälleen kerran. Kaikki vielä harmaana taas, eikö kukaan teistä uskalla omalla naamalla haukkua ja arvostella, miksi? Ehkä itse tajuatte miten noloa se on?
huutonaurua! Hyvästi ja pitkää matkaa!
Toivottavasti et enää palstalle palaa.

Ota edes osa kommenteista vastaa ja mieti niitä!
Kukas muuten kirjoitti tämän kommentin?
Eikä sun oikeestaan kannata alkaa yksinkertaisuudesta kirjoittelemaan...
 
mlöj
Milannan epävarmuus on surullista. Ala elää elämääsi, itseäsi varten. Itseä varten sä ja me kaikki muut sitä eletään, mieti minkälainen tämäkin palsta olisi jos kaikki muut kirjoittaisivat tänne samanlaisia asioita kuin sinä?

Voisin kirjottaa että voi ei kun on niin kiire lentää seminaarista toiseen näin keväällä, ja kuinka uuden kesämökin rakennus on niin hirveetä kun kaikki kadehtii (no, tällaista tilannetta ei meillä ole, mutta mietin mitä milanna keksisi että pääsee asiaa toitottamaan), bemari pitää vaihtaa uudempaan ja mitäköhän sitten tehdään kun ulkomaankomennukseni alkaa. IIh uuh aah ja jännää. Paitsi että kaikki muut on tarpeeksi kiireisiä ELÄMÄÄN sitä elämäänsä, eikä miettimään miltä se näyttää, kuulostaa ja mitä uusia kivan kuuloisia suunnitelmia voisi taas houria jossain netissä.

Ketään ei kiinnosta sun elämä, se ei ole mitenkään muulla tavalla poikkeuksellista kuin sun jatkuvan mainostamisen ja epäonnistumisten vuoksi, josta tuo epävarmuus selkeästi kumpuaa.
 
vvvvieras
Aggressiivinen porukka yrittää pistää minut alas täällä kaikin tavoin :). Pahoittelen taas mutta ei onnistu. Mä en missään muualla tavannut noin yksinkertaista porukkaa kuin täällä, huippu noloa on teidän puolesta jälleen kerran.
No onhan se aika yksinkertaista, että luulee ensi kesän alkavan parin kuukauden päästä. Mun on pakko sanoa, että mulle itselle on aika vaikea ymmärtää sun teksteistä päätä tai häntää. Sanon tämän ihan ystävällisesti. Koko ajan väärinkäsityksiä, koska et kykene ilmaisemaan itseäsi ymmärrettävästi.

Ensi kesä onkin siis 2016. Miehesi muuttaa ulkomaille, mutta itseasiassa jääkin asumaan Helsinkiin.
 
No onhan se aika yksinkertaista, että luulee ensi kesän alkavan parin kuukauden päästä. Mun on pakko sanoa, että mulle itselle on aika vaikea ymmärtää sun teksteistä päätä tai häntää. Sanon tämän ihan ystävällisesti. Koko ajan väärinkäsityksiä, koska et kykene ilmaisemaan itseäsi ymmärrettävästi.

Ensi kesä onkin siis 2016. Miehesi muuttaa ulkomaille, mutta itseasiassa jääkin asumaan Helsinkiin.
Miten ensi kesä voi olla tämän vuoden kesä? :D Mitäs jos olisin sanonut ensi ensi kesä vaikka, niin ehkä olisit ymmärtänyt että vast kahden vuoden päästä teemme muuton?

Millä tavalla mies muuttaa ja ei? Ihan selvästi kerroin miten asiat tulee olemaan.
 
Miten ensi kesä voi olla tämän vuoden kesä? :D Mitäs jos olisin sanonut ensi ensi kesä vaikka, niin ehkä olisit ymmärtänyt että vast kahden vuoden päästä teemme muuton?

Millä tavalla mies muuttaa ja ei? Ihan selvästi kerroin miten asiat tulee olemaan.
Ensikesä on se tuleva, nyt ku se ei tällevuotta ole vielä ollu. Ensivuoden kesä ois se 2016. Aina se ensi jotain on lähin tuleva. Eli me tajuttiin että puhut ensikesästä, siis tästä vuodesta.
 
"Maarikka"
Miten ensi kesä voi olla tämän vuoden kesä? :D Mitäs jos olisin sanonut ensi ensi kesä vaikka, niin ehkä olisit ymmärtänyt että vast kahden vuoden päästä teemme muuton?

Millä tavalla mies muuttaa ja ei? Ihan selvästi kerroin miten asiat tulee olemaan.
Ensi kesällä tarkoitetaan tätä tulevaan kesää eli vuoden 2015 kesää. Viime kesällä tarkoitetaan kesää 2014. Nyt on talvi niin kyllä silloin puhutaan ensi kesästä kun puhutaan tämän vuoden kesästä.

Opettelisit edes yhden kielen kunnolla. Miten kuvittelet pärjääväsi jossakin Ranskassa tai Espanjassa kun ei niissä pärjää kovin hyvin englannilla.
 
Ensikesä on se tuleva, nyt ku se ei tällevuotta ole vielä ollu. Ensivuoden kesä ois se 2016. Aina se ensi jotain on lähin tuleva. Eli me tajuttiin että puhut ensikesästä, siis tästä vuodesta.
Ok, kiitos kun kerroit.

Kysymys sitten on että onko väliä onko se tämä ensi kesä vai ensivuoden kesä tai ensiensivuoden kesä? En tajua mistä on tullut vielä tästä niin paljon kriitikkiä. Olen varma ainoa joka tekee muutoksia elämässä tai muuta toiseen paikaan. Koskaan ei voi olla mieliksi kaikille, turhaa arvostella toisia täällä tai ehkä täällä kaikki niin täydellisiä että en vaan pärjä teidän kanssa millään, kun noin huonot geenit ja pihalla kuin lumiukko olen. P. S. En sanonut sen sinulle, harmaaille se kommentti on :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarikka";30675549]Ensi kesällä tarkoitetaan tätä tulevaan kesää eli vuoden 2015 kesää. Viime kesällä tarkoitetaan kesää 2014. Nyt on talvi niin kyllä silloin puhutaan ensi kesästä kun puhutaan tämän vuoden kesästä. Opettelisit edes yhden kielen kunnolla. [COLOR="#000000:
Miten kuvittelet pärjääväsi jossakin Ranskassa tai Espanjassa kun ei niissä pärjää kovin hyvin englannilla[/COLOR].
Samalla tavalla niin kuin täälläkin, eli hyvin :). Kiitos kysymyksestä ja hyvää yötä!
 
fjkcvn
Jää kaksi asuntoa koska toista ei saa myytyä. Onhan näitä ap:n suuria suunnitelmia vuosien aikana ennenkin nähty, eikä niistä kovin moni ole menestyksellisesti toteutunut. Jos nyt kävisi niin että tämä suunnitelma ulkomaille muutosta onnistuisi, niin äkkiä se routa porsaan koti-Suomeen ajaa, siellä ulkomailla eläminenkin on nimittäin ihan tavallista lapsiperheen arkea ylimääräisine haasteineen joten tuskin ap:n lyhytjännitteisellä tyylillä kovin pitkään jaksetaan.
 
vvvvieras
Miten ensi kesä voi olla tämän vuoden kesä? :D Mitäs jos olisin sanonut ensi ensi kesä vaikka, niin ehkä olisit ymmärtänyt että vast kahden vuoden päästä teemme muuton?

Millä tavalla mies muuttaa ja ei? Ihan selvästi kerroin miten asiat tulee olemaan.
Ensi kesä tarkoittaa lähes kaikille tulevaa kesää. Synonyymi: "seuraava tuleva kesä".
Ensi kesä = kesä 2015. Jos haluat viitata kesään puolentoistavuoden päässä, niin puhu kesästä 2016.

En ole vieläkään ymmärtänyt, muuttaako miehesi vai ei. Onko joku tässä ketjussa tajunnut asian oikean laidan?
"Muutamme ulkomaille"
"Mies siis kyllä jää Helsingissä"
"Miestä en mä kuitenkin näe ikinä, hän tekee keikoja paljon, ehkä muutama tunti kerran kuussa, välillä jopa 2 pv per kk hän on täällä. Ei ongelma"
"onneksi mies on sellainen että sille käy aivan kaikki ja halua myös on asua edes silloin tällöin ulkomaailla. "
"Tiesimme vielä muutama vuotta sitten että teemme sen ainakin 5vuuoden sis. ja nyt päätimme tehdä, turhaa haaveilla vaan ja odottaa jotain.

Pitäisikö näistä lauseista osata päätellä, jääkö mies Helsinkiin, vai muuttaako hänkin ulkomaille?
 
vieras,.,.
Aggressiivinen porukka yrittää pistää minut alas täällä kaikin tavoin :). Pahoittelen taas mutta ei onnistu. Mä en missään muualla tavannut noin yksinkertaista porukkaa kuin täällä, huippu noloa on teidän puolesta jälleen kerran. Kaikki vielä harmaana taas, eikö kukaan teistä uskalla omalla naamalla haukkua ja arvostella, miksi? Ehkä itse tajuatte miten noloa se on?
No mutta silloinhan sä sulaudut joukkoon ihan täydellisesti. Sen takia varmaan viihdytkin niin hyvin täällä :rolleyes:
 
Ok, kiitos kun kerroit.

Kysymys sitten on että onko väliä onko se tämä ensi kesä vai ensivuoden kesä tai ensiensivuoden kesä? En tajua mistä on tullut vielä tästä niin paljon kriitikkiä. Olen varma ainoa joka tekee muutoksia elämässä tai muuta toiseen paikaan. Koskaan ei voi olla mieliksi kaikille, turhaa arvostella toisia täällä tai ehkä täällä kaikki niin täydellisiä että en vaan pärjä teidän kanssa millään, kun noin huonot geenit ja pihalla kuin lumiukko olen. P. S. En sanonut sen sinulle, harmaaille se kommentti on :)
Jos menojalka vipattaa niin menoksi mikäli mahdollista. Elämä on elämää ulkomaillakin.
 
"Maarikka"
Samalla tavalla niin kuin täälläkin, eli hyvin :). Kiitos kysymyksestä ja hyvää yötä!
Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

Suomessa osataan selvästi enemmän englantia kuin Ranskassa ja Espanjassa. Lisäksi virolaisen on aika helppo oppia suomen kieli. Ei sama toimi ranskan ja espanjan kanssa. Mutta ihan turha sulle on selittää kun et asiaa kuitenkaan tajua.

Sähän olet täysi tuuliviiri ja sun suunnitelmat ehtii muuttua vielä monta kertaa. Aivan sama muutatteko vai ette, mutta ihan turha märistä vittuilusta täällä palstalla kun itse taas kerroit kaiken.
 
vierasaaa
Vähän tulee mielikuva, että kysymys taas Venakon jatkuvasti muuttuvista mielihaluista. Mies myöntelee että joo joo, hänkin haluaa muuttaa ulkomaille mutta ei tee asian suhteen mitään koska tietää, että pian se mielihalun kohde vaihtuu johonkin muuhun, joko uuteen harrastukseen eli kannattamattoman yritysidean toteuttamiseen tai keräilykohteeseen tai autoon. Sitten mies saa taas hetken rauhan kun heittelee tuhatlappusia tiskiin ja rahoittaa seuraavan villityksen.
 
"väsynyt"
Vähän tulee mielikuva, että kysymys taas Venakon jatkuvasti muuttuvista mielihaluista. Mies myöntelee että joo joo, hänkin haluaa muuttaa ulkomaille mutta ei tee asian suhteen mitään koska tietää, että pian se mielihalun kohde vaihtuu johonkin muuhun, joko uuteen harrastukseen eli kannattamattoman yritysidean toteuttamiseen tai keräilykohteeseen tai autoon. Sitten mies saa taas hetken rauhan kun heittelee tuhatlappusia tiskiin ja rahoittaa seuraavan villityksen.
Kateus vie kalatkin vedestä.
 
Vähän tulee mielikuva, että kysymys taas Venakon jatkuvasti muuttuvista mielihaluista. Mies myöntelee että joo joo, hänkin haluaa muuttaa ulkomaille mutta ei tee asian suhteen mitään koska tietää, että pian se mielihalun kohde vaihtuu johonkin muuhun, joko uuteen harrastukseen eli kannattamattoman yritysidean toteuttamiseen tai keräilykohteeseen tai autoon. Sitten mies saa taas hetken rauhan kun heittelee tuhatlappusia tiskiin ja rahoittaa seuraavan villityksen.
No kun minulla on ne geenit :D palstalla todettu ettei sellaisilla pääse edes lähikaupan asti :p
 
paljon lapsuudessa muuttanut
Ihan vinkiksi, että Ranskassa et pärjää englannilla. Se on ihan yleisesti tiedossa, ettei ranskalaiset mielellään puhu englantia. Kahviloissakin usein kieltäytyvät täysin puhumasta tai "ymmärtämästä" englantia.

Toivoisin vain todella, että tajuaisit lastesi olevan eri yksilöitä kuin sinä, he eivät automaattisesti halua samanlaista häilyvää elämäntapaa kuin sinä. Yritä myös erottaa miellyttämisen halu oikeasta haluamisesta.

Ei, EI tarvitse vastata tähän, toivon vain, että OIKEASTI pysähdyt miettimään tätä etkä tavalliseen tapaan heti tyrmää sitä.
 
Ihan vinkiksi, että Ranskassa et pärjää englannilla. Se on ihan yleisesti tiedossa, ettei ranskalaiset mielellään puhu englantia. Kahviloissakin usein kieltäytyvät täysin puhumasta tai "ymmärtämästä" englantia.

Toivoisin vain todella, että tajuaisit lastesi olevan eri yksilöitä kuin sinä, he eivät automaattisesti halua samanlaista häilyvää elämäntapaa kuin sinä. Yritä myös erottaa miellyttämisen halu oikeasta haluamisesta.

Ei, EI tarvitse vastata tähän, toivon vain, että OIKEASTI pysähdyt miettimään tätä etkä tavalliseen tapaan heti tyrmää sitä.
Kyllä he kahviloissa puhuvat englantia ja muissakin paikoissa ;). T. 3 kerta käynyt siellä.

Huvittava jo lukea tämän...
 

Yhteistyössä