~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

MyDream äh en jotekin usko. Mies on ollut tässä kuussa tosi paljon reissuhommissa enkä edes bongannut ovista :| Mahaa on tässä vihlonut aika paljon reilu viikko mutta menkkoja ei kuulu. Varmaan taas mun kroppa sekoilee, ei muuta. Kohta se täti kurvaa paikalle, jotenkin olis outoa ajatella että MINÄ voisin olla raskaana :| Vaikka ainahan mulla on sellainen piiiiienen pieni ajatus että jos nyt... :whistle: (vaikkei saisi, kun tippuu taas korkealta)
 
HappyFeet voi että :( Mutta onko sulla nyt tullut vuotoa sen yhden 2 tuntia kestäneen lisäksi?

ON: Ei kuulu menkkoja edelleenkään. Odotellaan. Nyt on menossa kp 45. Olen jo aika kauan merkkaillut ylös kuukautiskierron pituuksia, ja ainoastaan pari kp 45 on ollut. Nyt alkaa jänskättää mikä on jos ei tätiä kuulu. Raskauteen en usko.
 
beabee, ei oo ollu sen 2h jälkee mitää. Mut jos se on tullu siinä menkkojen aikaan sit ulos nii sehä näkyy sit kuiteki testissä pitkän aikaa. Ja nyt toi aamunen testi oli niin haalee et hädin tuskin näky viiva (näky kuiteki) nii en jaksa uskoo enää. Huomenna en testaa mut pe testaan ja sit pitää kyl perua se neuvolakäyntiki ja ootella lapsettomuustutkimuksia..
 
Ensinnäkin pahoittelut kaikille tädin yllättäneille ja onnittelut plussanneille! Happyfeet, täällä samanlainen tilanne. Mulla alko menkat viikko sitten, vuoto oli todella vähäistä ja kesti 7 päivää. Menkat alko 11 pv tikutetusta oviksesta, joten mietin, että nyt on kyllä kierto ihan sekaisin. Yleensä mulla kestää menkat max 5 päivää joten aloin epäillä että mitä se vuoto oikein on. Tänä aamuna tein ovistestin, joka oli plussa. Epäilykset kasvoivat entisestään ja tein perään raskaustestin ja selvä plussa tuli. Mitään pahoinvointia ei ole ollut, mutta välillä nippailee mahaa ja rinnat ja maha on turvoksissa. Pitänee seurailla nyt rauhassa tilannetta ja tehdä taas aamulla uusi testi... Mitä tämä on???
 
tiinatitityy Kinkkinen tilanne. Tosin joillakinhan tulee menkat, vaikka olisi raskaana, että ihan hyvinhän sulla saattoi olla vain näin ja kaikki on hyvin :hug:

anu84 Testaa ihmeessä uusiksi. Jos sulla tulee vaan vähän myöhemmin se plussa..
 
Happyfeet: peukut pystyssä!
Anu84: äkkiä testaamaan!
Haleja kaikille uuden kierron kohdanneille!
Tarrasukkia kaikille plussanneille!

Aloitin tänään ovisbongaamisen, tällä kertaa digi-Clearbluella. Tähän asti olen käyttänyt tikkuja ja koskaan ei oo tullu supervahvaa viivaa... :( Haluan nyt varmistua, että OIKEESTI ovuloin!
 
En nyt yhtää tiiä mitä pitäs aatella (taas vaihteeks) ehkä en ajattele mitää.

Eli 1-2 viikkoa tuli tohon clearbluen digitaaliseen (hedelmöityksestä) ja pitäs olla jo vähintää 3 siinä tai siis se 3-4 et olis kaikki ok. Ainaki menkoista laskettuna. Liuskatestiinki tuli vahvempi viiva mut vielä tosi heikko ja pitäs sen jo näyttää vahvempaa viivaa siinäki. Pakko se on soittaa taas sinne neuvolaan ja nyt vaatia se hcg-arvon mittaus.
 
Taidanpa tulla tännekin ketjuun mukaan. olen jo jonkin aikaa nyt kirjoitellut tuolla keväällä/kesällä yrityksen aloittaneet ja tätä ketjua aktiivisesti tarkkaillut.

Mie oon siis 25 vuotias, mies samanikäinen ja aloitettiin yrittäminen tossa kesäkuun alussa. seitsemättä vuotta yhdessä ollaan kohta vuosi aikaa häistä, joten esikoinen on jo hyvin tervetullut taloon! Hormoniehkäisyä en oo käyttäny 3vuoteen, joten kiertokin on ihanasti säännöllistyny nuvan jälkeen.. Tällä hetkellä siis menossa 13/31 yk 2, eli siis ovista odotellaan. Viime kierrossa ovis sattui 12.6, joten viikonloppuna ja ensi viikon alussa pitää pupuilla paljon =) Pitää vaan toivoa et helteet vähän hellittää, sillä miehellä ei oikein oo ollu viime päivinä intoa harrastaa "hikiliikuntaa" kotona.

Täältä suuren suuret onnittelut plussanneille ja plussatuulia kaikille muille!
 
Mulle voipi päivittää ilmeisesti KP 1 ja YK 17

Mitä tehdä kun usko ja toivo loppuu.. ei kai mitään eteenpäin on mentävä. Olen jo taustaillut jonkun aikaa, mutta käyn teidän juttuja lukemassa aika ajoin. Jaksamista odotteluun ja plussatuulia kaikille!
 
HappyFeet aika outoa, en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata :eek: joo kannattaa ehkä soittaa sinne neuvolaan. *peukut ja varpaat pystyssä*

Mimmu1984 tervetuloa mukaan! Toivottavasti teillä tärppäis pian =)

Jessie82 pahoittelut tädistä :/

ON: ei oo menkkoja tullut vieläkään. Nyt kroppa kyllä sekoilee ja kunnolla. Ei oo varmaan IKINÄ mulla ollut näin pitkää kiertoa. Raskauteen en edelleenkään usko koska tänään aamulla yritin testata OVIStestillä (ei ollut muutakaan) mutta ei siihen tullut edes kontrolliviivan vahvuista viivaa... :'( Nännit on vähän arat nyt, mutta muita tuntemuksia ei ole. Yleensä rinnat kipeytyy n.viikko ennen menkkoja. Mä en tiedä MIKÄ ON. Hirveä epätietoisuus :ashamed:
 
Hmh... onkohan mulla nyt pullat uunissa vai uunin vieressä... Aamulla tein Clearbluen testin ja raskaana ollaan sen perusteella. Mitään vuotoa ei ole enää tullut... Pitänee testailla vielä ensi viikon alussa ja soitella sitten neuvolaan....
 
Heippa vaan kaikille!!
Oon taustaillu mutta kuitenki käyny täällä lukemassa teijän juttuja sillon tällöin, tämä vain oman mielenterveyden vuoksi. Huomasin meinaan, että jo lyhyessä ajassa oli koko vauva asiasta tulossa liian keskiöitynyt asia meidän elämässä.

Mutta mutta...

Plussahan se testiin tärähti kun testailin kun menkat alkoivat olemaan myöhässä! Outoa se kyllä oli..Ei minkään näköisiä raskausoireita ja ovulaatiotakin yritin kierrossa bongailla enkä sitä saanut ovistestiin, joten automaattisesti ajattelin etten oo raskaana. Hieman tuli puun takaa ja kieltämättä meni yksi lomapäivä hieman hölmistyneenä.

Aurinkoista kesää kaikille ja plussatuulia!
 
Koko kevään ja alkukesän olen juttujanne lukenut, onnea kaikille plussanneille ja hirmuisen paljon plussatuulia teille muille!

Toukokuussa kirjoittelin tänne viimeksi. Oma kuumeiluni menee samaa vanhaa rataa. Vielä olisi muutama kuukausi sinne yrityksen alkuun, huoh, eli lokakuun alkuun. Vähän ehkä harmittaa, että nyt on kesä ja toivoo niin kovasti sen kääntyvän syksyksi =)

Taustastani voisin mainita sen verran, että yritys menee lokakuulle senkin vuoksi, että syön Marevania lopputalvesta tulleeseen veritulppaan. Tulppa tuli tapaturman seurauksena (kovasta kaatumisesta), eli onneksi ei ole mitään altistavia tekijöitä kummittelemassa. Marevaniahan ei saa syödä raskauden aikana vaan se pitäisi vaihtaa hepariinipistoksiin, jotka ovat tosi kalliita. Eli lääkekuurin loppumisen jälkeen alkaa yritys. Hyvänä puolena tässä odottelussa on ehkä se, että jouduin luopumaan hormonaalisesta ehkäisystä (Nuvaring oli) veritulpan myötä (enkä sellaista saa enää koskaan käyttääkään) ja kumilla on menty nyt muutama kuukausi. Tasoittuvatpahat kierrot ainakin!:D

Auringonpaistetta teidän kaikkien kesään :heart:
 
Ai täällä on näköjään kohtalotoveri, meillä oli tarkotus viime syksynä alottaa yritys mutta sitten jouduin yllättäen sairaalaan kun en saanut hengeä ja syy oli se et mulla oli keuhkoissa veritulppa, (monen asian summa) sain sitten puolenvuoden Marevan kuurin ja sen loppumista oon oottanu koko talven. Mulla loppu Marevan huhtikuussa ja heinäkuussa eli juurikin nyt sain luvan alottaa yrityksen. Mullahan on vaan se huono tekijä et mulla on sellanen geenivirhe mikä altistaa veritulpille ja senpä takia mä alotan piikittää klexane nimistä lääkettä mahaan heti kun lääkäri on todennu mut raskaaksi. Mut eiköhän tuo oo sen arvoista.

Niin ja siis tohon sun tekstiin lisäten et mulle ainakin sanottiin et kolme kuukautta Marevanin loppumisen jälkeen saa vasta alottaa eli ei heti kun kuuri loppuu.

Ja itekkin pidin positiivisena sitä et tulipahan toi hormonaalinen ehkäsy lopetettua ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leala:
Niin ja siis tohon sun tekstiin lisäten et mulle ainakin sanottiin et kolme kuukautta Marevanin loppumisen jälkeen saa vasta alottaa eli ei heti kun kuuri loppuu.
Apua, mulle ei tollasesta kukaan oo puhunu enkä myöskään netissä törmänny tuohon tietoon! En kyllä ole suunnitelmistani vielä lääkärille sanonutkaan. Hyvä, että asia tuli täällä puheeksi. Pitääkin jutella lääkärin kanssa ajoissa tästä. Eikä muutaman kuukauden lisäodotus maata merelle kaada (vaikka ihan vietävästi harmittaakin!).

Onnea yritykseen sinulle, toivottavasti tärppää pian ja kaikki menee hyvin:)

 
Tervetuloa kaikille uusille.

Ja onnea plussanneille!

HappyFeet ja tiinatitityy Täällä kovasti ollaan peukut pystyssä!

Täällä menkat ovat nyt ohitse ja paluduttiin reissusta kotia. Joten nyt vaan uutta yritystä, josko tässä kierrossa tärppäisi! Nyt siis kp 6.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja lämpöisiä plussatuulia!
 
Ella83: Niin voihan se toki olla et noissakin on yksilölliset ohjeet et se mitä mulle on kerrottu ei välttämättä päde kaikkien kohalla. Mullahan on kuitenkin muutenkin hieman eri asia ku joudun sit alottaa ton lääkityksen mitä sun ei tarvii jne. Et ei varmaan sun kannata paniikkia ottaa, mut mulla silloin hematologi tosiaan sano et aikasintaan kolmen kuukauden päästä kuurin loppumisesta saan alottaa yrityksen.

Mut tsemppiä sullekkin ja kaikille muillekkin!
 
Leala: Olinkin jo hätähousuna lääkäriini yhteydessä ja minulla ei ole mitään estettä aloittaa yrittämistä heti kuurin loputtua. Tuota geenivirhettä minulta ei ole testattu ja neuvolalääkäri ehdottikin sen tekemistä. Vaikka kaatuminen oli selkeä veritulpan laukaisija minulla, niin on se silti itsestäkin kivempi tietää ja olla sitten turvallisin mielin raskaana (eli jos on geenivirhe niin tuo Klexanehan olisi silloin aloitettava).
 
Tervetuloa kaikille uusille ja HURRRJASTI onnea plussanneille :heart: :heart:

Mä täällä odottelen ensi viikon Keskiviikkoa, jolloin alan nyt ensimmäistä kertaa tikuttelemaan ovista. Mulla alkaa laskurin mukaan tuolloin kp 12 hedelmällisin jakso ja päättyy kp 17. Jos sillä aikavälillä saisi sen bongattua =)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tietty plussatuulia :whistle:
 
Tänään selkee nega testissä joten se oli siis se varhanen keskenmeno. Mut ei onneks kaadu maailma tähän, ku nyt tietää et on mahdollista tulla raskaaksi. Eniten ärsyttää et en tiiä mistä pitäs alkaa kiertoo laskeen, siitä ekasta tuhrupäivästä vai sitte siitä ku se vuoto alko kunnolla. Kai mä alan siitä vuotopäivästä sit eli nyt on kp 13 eli ovisaika sopivasti tässä heti.
Niin ja ku sain lähetteen sinnne hcg-mittauksee nii kai mä sen käytän hyväkseni ja käyn sielä sit töitte jälkee vielä. Ainaki tietää et on menny alas sitte ne arvot.
Ja loma alkaa ihan kohta :)
 
HappyFeet voi harmi... No tsemppiä uuteen kiertoon! B)

).( kp 50 menossa. Mitäköhän munkin pitäis nyt ajatella... Ei oo IKINÄ ollut näin pitkää kiertoa. Mietin, jos se johtuis noista kilpparilääkkeistä? En tiedä, mutta raskauteen en usko edelleenkään. Tissit on kyllä tosi arat, mutta niin ne on aina, kun menkat on tulossa. Eli vois odotella vielä viikon, jos se ala, niin sitten testaan.
 

Yhteistyössä