*TheTammikuu2008*

Onnittelut vaan Pocahontakselle.

Abbath on ollut koko päivän tosi hiljaa, oli varmaan liian rajut limubileet eilen siellä evakossa. Sai varmaan liikaa donitsia.. On tarvinnut vähän hötkyttää välillä pötsiä ihan vaan varmuuden vuoksi.

Soitteleeko teille jo sukulaiset tai kaverit paljon? Mun äiti pirauttelee vähintään sen kerran päivässä, että joko on lähdetty. Kohta sammuu koko luuri. Aina milloin minkäkin tekosyyn varjolla soittelee, eipä ole ennen tarvinnut esim. keskustella siitä, et kuka on sille lähettynyt postia, kuinka paljon sukat maksaa nykypäivänä tai kuinka monta henkeä on ollut välipäivinä kahvihuoneessa..

 
No niin Saaru, Katja ja Nuuskis HUS synnärille siitä niin sit pääseepi muutkin :D Mulla on ihan järkky olo koko ajan, väsyttää ja on heikko olo. TÄytynee soittaa neukkaan heti aamusti jos se olis saikulta päässy että ottaa mut pian sinne ruikuttaan.. Vielä en voi sanoa et oireet loppus kun koneelle istuu kun ei mitään kovin kummosta oo ollut, mutta vessahätä tulee ihan joka kerta kun rupeen kirjottaan :LOL:
Juups, nämä oli siis vielä tänään tultava kertomaan, nyt taitaa olla parempi et tää menee peiton alle koisiin ja nukkuu taas sen 12 h ni jaksaa pari tuntii olla virkeenä taas ennen ku alkaa kiukuttaan. Tuntuu vaan jo niin pitkälle tää odotus, ja vielä kun tietää et mun ThePäivä saattaa oikeesti olla SEPäivä, siis mahdollinen käynnistys, sekin lisää tätä aikaa kovasti..

VäsyCattie taaaaaaaaaaaasssssssssssssssssss |O
 
Onnea Pocahontas! :flower:

Katjalle tsemppiä; hyvältä kuulostaa :)

Mua kans närästää aivan kamalasti. Sais nää poltot olla muualla kuin ruokatorvessa...

Imetysliivit oon pakannut kans sairaalakassiin (unohdin näköjään mainita) ja liivinsuojuksia. Mä tykkään kans niistä kankaisista; ne on ihanan pehmeet, mutta tosiaan kuten dinomamma (olitko se sä...?) sanoi niin ne ei ikävä kyllä pidä sitä maitoa, jos sitä tulee hirveesti. Mulla tosin maito on noussut vasta n. 3 päivänä, joten laitoksella ei ole tarvinnut uida maidossa. Bepanthenia vaan reilusti rikkonaisiin rinnanpäihin ja suojat päälle :)

Jimena 39+3
 
Ja alkoi uusi vuosi ja uudet kujeet.
Onnea Pocanhontas!!!!!!! :flower: :flower: :flower:

Arvasin, että joku on ollut laitokoksella ja on varmaan nyttenkin.

Täällä vauva on kyllä pitänyt koko viime yön sellasta aerobicciä yllä, että alkaa tuo kylki olla aika arka. Tuntuu että kylkikaari vaan uppoo tonne vatsaan potkittavaksi ja varmaan saaki iskuja kun yrittää vauvan reviirille änkeä. Alapäässä tuntuu kanssa selvää ruuvaamista, oiskos sit tilan puutetta yrittämässä karkuun sieltäkin.
Pissahädät taas lisääntynyt, supistuksista ei tietoakaan. Mongerrusta vain.
Tänään meni kyllä taas niin laiskottelun puolelle ja täällä käyny lukemassa teiän kuulumisia.
Mulle ei tosiaan ketään vielä soittele kun laskettuun tosiaan neljä viikkoa joten se rauha täällä vielä on.
Kaivoin tossa just hengitysharjotuspaperit esille kun meillä oli valmennus jo alkusyksystä, että muistas sitten jotai sinne päin kun tarvetta.

Jännitystä ilmassa monen kohdalla, tsemppiä!!!!!!

Blanca 36
 
Helmikuisista päivää.. B) Kyllä meiltä jo yks lähti vesien mentyä eilen laitokselle. Kiilattu on siis. Toivotaan vain että äidillä ja vauvalla on kaikki hyvin, kun ei vielä tietysti meille ole kertonut. =)

Erittäin paljon jaksamista kaikille teille ja toivotaan pikaista jakaantumista sitä kaipaaville. :wave:
 
Olipas tullut taas tekstiä.. kiva niin.
Meillä kans ammuttiin raketteja ihan tuossa omalla pihalla vaan, eipäs sitä enää tässä vaiheessa kovin kauas jaksa lähteä kun on tuo kävelykin niin hankalaa.
Minä olen kans huomannut valkovuotoni muuttuneen vetisemmäksi ja hieman sitä ihmettelin, eli kuuluu asiaan :)
Jännä homma et mulla on kuitenkin myöskin niin kauan tullut niitä supistuksia ja ihan säännöllisiäkinm, tosin ei varmaan vielä mitään synnytyssupistuksia, mut kuitenkin. Niin nyt tuntuu että ne supistukset on tosiaan hävinnyt kokonaan, ja varmaan sen vuoksi kun se Taavi sais jo syntyä :headwall:

johnu Ymmärrän huolesi hyvin, minullahan on aikalailla sama huoli, eli meidän Taavi on todella pieni, lääkärit kyllä veikkaavat et se on geneettistä, mutta seurataan todella tiheästi, ja voi olla että ens kerralla (9.1) saatetaan meilläkin käynnistellä :hug: Otetaanhan nyt ihan rennosti ja tilannehan tiedetään sitten vasta kun vauvat saadaan maailmaan ja eiköhän meillä molemmilla ole kaikki toivottavasti ihan hyvin =) ( koputtaa puuta, hieman taikauskoisena)
Issias vaivoista myöskin oli puhetta, mulla on ollut niitä vaivoja jo ennen raskautta, mutta nyt loppuraskaudessa kertaa 100 pahempia, jalat tosiaan meinaa mennä alta, yleensä oikea jalka, ja onpas joutunut mies useamman kerrankin tulemaan hätiin kun olen kivusta kirkaissut, toivotaan että vaiva helpottaa kun saadaan Taavi maailmaan.

NIIN JA OIKEIN PALJON ONNEA POCAHONTAS =) :hug:

...Niin ja oikein paljon supistuksia toivottelen teille kanssa sisaret...

Piku ja Taavi 37+1
 
Iltoja mammat. Täällä ollaan yhtenä kappaleena vielä. Supistuksia tulee edelleen 10 min. välein, nyt jo vähän kivuliaampiakin. Mut, kyl mä luulen, että tuo likka antaa itseään vielä jonkun päivän odottaa...
Saunottu on ja tos vielä äsken imuroin ja moppailin lattiaa :LOL: Ja aika pahalta masussa tuntui.

Kuulostellaan ja palaillaan :wave:

Ja onnea Pochahontas! :heart:
 
Hyvää jo alkanutta vuotta Tammimasuille!!!

Ajattelin jaksaa nyt rustaa jonkinlaisen synnytyskertomuksen...

Eli..

Tilanne 3 viikkoa ennen synnytystä: Supisteli päivittäin, välillä säännöllisesti alle 5 min välein, kivuliaasti. Pari kertaa kävin jo synnytyssalissa asti kokeilemassa onneani, mutta aina supistukset tyssäsi eikä niitä avitettu lääkkeillä koska oli alle 38 raskausviikkoa. Kohdunkaula oli jo tässä vaiheessa kadonnut ja olin 5cm auki. Ja limatulppa irtoillut parin viikon aikana.

Tilanne Rv 38+1 23.12.2007 klo.03:00
Herään taas säännöllisiin supistuksiin.. Ovat heti niin kivuliaita että en pysty olemaan enään sängyssä. Yritin siinä kävellä ja keinua keinutuolissa, mutta mikään ei auttanut tilanne paheni joka supistuksen jälkeen. Supistuksia tuli 2-7min välein. Herätin mieheni kertoakseni, että nyt mun on pakko lähtee käymään sairaalassa, että saan kipulääkettä. Tuolloin ajattelin, että taas vaan käyn synnärillä kääntymässä ja tulen kohta takaisin kotiin. Mieheni katseli hetken aikaa kun kärvistelin lattialla aina supistuksen tullen ja totesi, että soittaa ja herättää anopin meille vahtimaan esikoista, että lähdetään yhdessä sairaalaan...
Klo. n.04:30 Soitin sairaalaan. En taaskaan saanut lupaa mennä päivystykseen vaan suoraan synnytysosastolle. (syy: koska paikat oli jo edellisellä käynnillä niin kypsät) Siinä sitten mies haki anopin ja minä kärvistelin jo itkun kera...
Klo. n.05:30 Sairaalassa... Suoraan synnytyssaliin käyrille. Sain heti ilokaasun kaverikseni =) Jos ihan suoraan saan sanoa niin EI siitä hyötyä ollut, mutta keskityin ainakin aina supistuksen tullen hengittämiseen enkä siihen kipuun. Kätilö tutki paikat ja totesi, että edelleen on 5cm auki, mutta lapsi on laskeutunut alemmas. (vertasi viikon takaiseen tilanteeseen) Kätilö pyysi jos kykenisin olemaan vielä hetken ilokaasun kaverina ja lupasi epiduraalin kunhan tilanne on vähän edennyt. Aika mateli... Ei mennyt kauaa kun ns. anelin epiduraalia.. Klo. 07:00 Sain kuin sainkin "epin". Aluksi tuntui kuin selkä puutuisi, mutta hetken siinä tunnusteltuani tajusin ettei "epi" vaikuta tavalla jolla pitäisi. Kätilö tutki paikat ja sanoi, että lapsen pää on vähän vinossa ja siitä johtuu että supistukset tuntuu puudutuksesta huolimatta. Kyllä meinas itku tulla.. Päätettiin yhteistuumin, että puhkaistaan kalvot jotta saadaan homma eteenpäin klo.07:25. Siitä sitten mentiinkin oikein ryminällä kohti loppua.. Avautuminen pääsi kunnolla etenemään.. äkkiä olin 8cm auki! Siinä kohtaa taas turvauduin kaveriini ilokasuun =) Kohta kuului kätilön suusta, että 10cm auki saa alkaa ponnistaa heti kun tuntuu siltä. Olin hetken ällikällä lyöty! Nyt jo ponnistamaan, vastahan mä tulin tänne!!! (esikoista synnytin 15h) Siinä sitten odotin hetken ja aloitin ponnistamaan. Kätilö ja mieheni kannusti hienosti vieressäni kun puoli-istuvassa asennossa ponnistin 10 minuutissa poikani tähän maailmaan aaton aattona klo.08:40 <3
Pojalla painoa 3645g, pituutta tasan puoli metriä ja pipo 35,5cm.
Apgar/1min oli 9 (värin takia)

Mutta sitten heti ensimmäisenä yönä alkoi vaikeudet.
Sokeri arvot romahti pojalla totaallisesti. Jouluaatto aamuna teholle mennessä arvo oli enään 1,7. (normaali yli 3,0) Teholla heti glukoosi tippaan. Siinä vierähti sitten pari päivää. Itse kotiuduin jo aattona. Sitten kun sokeri arvot saatiin kuriin alkoikin bilirubiini arvot heittelehtiä. Siinä sitten meni taas pari päivää kun niitä seurattiin ja poika makoili sinivalossa.
Eilen saatiin pikku prinssimme vihdoin kotiin!!!!! Vähän yli viikko meni sairaalassa.. Nyt harjoitellaan vauva arkea koko perheen voimin <3

Meiming & Kaapo 1vko+2pv

... neljä päivää laskettuun aikaan...
:attn:
 
Tsemppiä carlallekin! Hyvältä myös siellä kuulostaa. Jospas sun vauva olis tarkka tyttö ja syntyisi juuri laskettuna päivänä!

Mä taidan mennä avaamaan vielä yhden ananaspurkin, jos siitä nyt mitään hyötyä olisi huomista neuvolaa ajatellen. Öitä! Ja lähtekääpäs nyt useampi yöllä laitokselle ;)

Jimena
 
Vielä kiitos Meimingille synnytyskertomuksesta. Aikamoinen alku on pojalla ollut (ja sullakin odotellessa synnytyksen käynnistymistä). Onneksi kaikki on nyt hyvin ja olette päässeet aloittelemaan kotona arkea nelihenkisenä perheenä!
 
Onnea pocahontas :flower:

Sairaalakassista: Kun joku sanoi että minkä kokoista laukkua ja mitä sinne laittaa, niin itse pakkasin kaksi laukkia, toinen synnytykseen lähtöä varten, jonka otan siis synnytykseen mukaan, ja toisen, jossa on mun ja vauvan kotiintulovaatteet, koska niitä on turha säilyttää päiviä sairaalassa, meillä ainakin mies tulee kotoa hakemaan kotiinlähtöpäivänä, niin kassi on valmiina turvakaukalossa vaatekaapissa, ni miehen ei tarvi muuta kuin ottaa se turvakaukalo mukaan, jossa on reppu missä on vauvan haalarit ja vaatteet ja mun vaatteet, liivinsuojat, siteet yms...

Synnytykseenlähtökassissa sit on kaikki henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät jutut, shampoot ja hammasharjat yms. (osan pakkaan vasta lähtiessä) ja sit siellä on uusin kaksplussa jota en ole avannut edelleenkään, ihme et olen raaskinut säästää, on vaan tiedossa et laitoksella on joskus tylsää ja avautumisvaiheessa voi olla kanssa. Ja siellä on myös esim omia sukkia (sairaalan putkisukat ei pysy mulla :headwall: ) ja imetysliivejä, ja liivisuojia, vauvalle omat sukat (viimeksi oli osaston pyykkitilauksesta jäänyt vauvojen sukat pois ja niitä odoteltiinkin koko aika kun oltiin siellä :whistle: )

Että jos kuitenkin mies on tulossa hakee kotiintulopäivänä, ni mies voi tuoda mukanaan sen kassin mis on teidän kotiintulokamppeet ja turvakaukalon :)

Täällä flunnsasta nyt toivuttu ja ryhdyn taas kilpajuoksuun :LOL: Ei taida Ali nyt oikeen ymmärtää että se laskettu aika on jo torstaina B)

Mitään KUNNON merkkejä ei oo ollu, niinku limatulppaa tai "oikeita" supistuksia |O Mahakaan ei oo enää niiiiin löysällä |O Häpyliitos on kipeä ja vihlontaa alapäässä on, mutta ei oikeen muuta.. Ruokahalu vähän mennyt, ja nukkuminen tosi huonolaatuista :/

PrincessOfAcco ja Ali rv 39+6 |O |O
 
Täälä ollaan kukuttu jo puol 3 asti.. makiasti suppailee 7-12 min välein. Unta ei saa. Koitin särkylääkkeenkin ottaa mut ei uni tuu ja supistuskin tuntuu nii makialta et siihen sitten viimestään herää. Saas nähä yllättääkö Aatto nyt totaalisesti ja päättääkin tulla ilman käynnistelyjä. Mieskään ei enää tuossa 3 jälkeen enää saanu nukuttua vaikka koitin hiippailla alakertaan et se etes sais nukuttua, mut kai sitäkin alko niin jännittään. Just lähti nyt sitten mies töihin ja mä jäin tänne kärvisteleen. Kahtellaan miten tilanne eteneepi. Pääseekö takas nukkumaan vai pitääkö suihkuun lähteä ja sisko hälyttään tänne. Jos suppailut jatkunee niin saa sisko tulla kyl tänne jo heti aamusta et pääsee ite puhalteleen sekä suihkuttelee ja jos vaikka sais levähdettyäkin (jos taukoa tulee taikka suppailut loppuu) Mutta nyt pietään peukkuja ettei Aatto turhia mamia valvottais vaan ois tulossa sieltä ja mahollisesti lähi aikoina. Siinä mielessä kuitenni toivoa ettei mulla koskaa aikaseminkaan ole supistellut muuta kuin silloin ku synnytys on lähteny käyntiin..*supistaa |O *

Tossa jo kaivoin reppuakin esille joskos tässä hereillä ku kuiten olen niin alkais vaikka laitteleen tavaraa sinne valmiiksi..

Saaru ja pientä toivoa ilmassa.. :heart:

Tässä varmaa kuulumisia aamun mittaa, tuskin niin kiirus tulee ettei sitte kerkiäis vielä tulla sanomaan jos lähtö sitten tuleeki..(mä oon ihan asenteella menossa tänään synnyttään :LOL:) Saa vaa nähä loppuuko mullaki suppailut nyt ku tänne kirjoitin :headwall:
 
Huomenta saaru. Kuulostaa lupaavalta supparit sinulla =) toivottavasti jatkuu. Mä sain nukuttua 12-03 ja äippäpolille olis aamupäivästä aika. Sairaalakassit kans pakkasin kun voi olla että siitä jäädään käynnistykseen. Tuskin taas unta saan ennen sitä ja 8 kello herättämäs muutenkin laittaan tyttöä kouluun. Onnea pocahontas pojan johdosta :flower:
 
Tässä koitan hengitellä ja taaplailla. Ananaspurkinkin aukasin :p Pitää muistaa koittaa syyä et sitten jaksaapi..Tässä vaa mietin et missä vaiheessa kannattais sisko soitella tänne. Ois kuiten hyvä jos tätä rataa jatkunee niin et se oist täällä jo ku pojat herää, sais sitten rauhassa suihkuunkin mennä, nyt ei oikee uskalla. Ei kuule jos pojat herää..
Juu, ja kiitos kiitos..Nyt tänne niitä suppareita ihan roppakaupalla, nyt ei jätetä hommaa puoli tiehen:D
Ompa mukavaa ku täällä on joku hereillä, ei tarvi yksin mietiskellä ja jutustella.. :heart:
 
Hyvä Saaru! PAljon suppareita ja hyvää ponnistusta sulle!

Me mentiin nukkuun aikasin, ja nyt sit heräsin jo joku aika sitte pyöriiin sängys. Nousimpa sit koneelle kattoon, ja tää onki ihan torimeininki jo näin aamuyöstä!
 
Nonii, nyt porukka innostumaan, mukaan mahtuu..Nuukis, katja..Acco, ketä vielä.. Ihan kuka vaa..Vaikka joku vielä oulussa synnyttävä, ois juttuseuraa sitten laitoksellakin..(mä siis oo päättäny et tänään on menoa!!)

*kääk* kuihan mä sitten pärjää ku ei tänne pääse.. Mä oon varmaa ihan hukassa..mut onneksi mulla on sitten Aatto!
 
Ai niin, yks hauska muisto: kakkosesta meni siis vesi. Sit odoteltiin, et mummu ja pappa haki esikoisen hoitoon, ja mentiin sit käymään sairaalassa. Ottivat niitä tulehduskokeita yms. Supisteli vielä niin laiskasti, et pääsin kotiin, kun kerran halusin. Jäin siis sairaalan kirjoille. Olin muuten hauska näky, kun hiippailin niillä sairaalan pyjaman housuilla kotiin. Omat oli kastunu niin totaalisesti siinä käyrällä maatessa... Joo, oli yö tietysti, ja me pelattiin sitte paskahousua korteilla pari tuntia siinä. aina supistuksen tultua piti keskeyttää vähäks aikaa, sit taas jatkettiin :LOL:
 
En mä vielä, tässä just mietin et millokas sitä tohtis soitella. Siskoni asuu vielä kotona äitin ja isän kaa. Nii mietin et mihinkä aikaa son isä menossa töihin jos samalla ois siskon nakannu tänne. Mut on siellä vielä äiti kotona joka voi tuoda. Siin ei kauaa mene, ku parin kilsan päässä asuvat... Hyvähän se ois et sekin sais siellä nukuttua mahollisimman pitkään et jaksaapi noitten hulivilien kanssa sitten:D
 
joku muukin lähdössä tänään synnärillä "käymään". Vähän samoilla fiiliksillä olen kuin Saaru. Tosin nyt kun tää tuntuu alkaneen, voi odottaa että vauva vasta ensi yönä näkee maailman. Kohta ajattelin suihkuun mennä ja kokeilla auttaisko se kipuiluun.
Apua, eilen vasta tajusin kunnolla että meille on todellakin vauva tulossa =) Koko odotus mennyt vain siinä sivussa ja nyt olis jo korkea aika alkaa ajattelemaan asiaa tarkemmin :LOL: . tieetysti kaikki on valmiina jne.. vauvalle, mutta iski itselle pieni paniikki miten arki taas lähtee sujumaan pienen ja toisten lasten kanssa, paljon kun saan olla yksin lasten kanssa ja nytkään mies ei voi pitää kuin muutaman päivän "loman" työstään. :headwall:
Supistusten täyteistä aamun jatkoa ja voimia vauvan synnyttämiseen :wave:
äitix4+vauva39+3
 

Yhteistyössä