Toiveena vauva 2017-2018

No onpahan ollu mukavat lääkärikäynnit @Lumi87 ja @mmmarie ! :eek: Aika outoa että mmmariellakin kaikenlaisia ovikseen viittavia oireita mutta ei mukamas ovista :confused:
Tervetuloa mukaan @Thalassatar :) ja onnittelut tuoreelle vaimokkeelle :love:

Hei apua, mulla testikuume kasvaa vaan kun luen teidän keskustelua testeistä :LOL: ja jos ne on vielä noin halpojakin (PC:t siis) niin miksen ostaisi :D loppuviikosta voisin ostaa paketin kaappiin ja ensi viikon lopulla ehkä testata jollei menkat ala. Toisaalta negatesti tuntuu mun mielestä aina pahemmalta kuin menkat eli katsellaan.. :censored:

muoks. Nyt saakin jännäillä @Sokeripala sun puolesta. Toivottavasti oireet viittaa raskauteen! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Thalassatar
Sori omanapainen viesti...
Kp20 menossa ja oviksesta ei mitään tietoa kun ei tullut tikutettua eikä ilmoja kuulosteltua.
Seksiäkin on ollut tasan kerran tässä kierrossa, kun ensin riideltiin ja sitten mies onnistui saamaan flunssan ja keuhkokuumeen ja makoili sairaalassakin yhden päivä :(

Joten tuskin tarttee plussaa tästä kierrosta odottaa, mikä ehkä on ihan hyvä tällä kertaa.
Kahdella isommalla menossa jäätävät uhmailut joten oma jaksaminen on noitten riitapukarien kanssa kortilla, tuntuu että mitään muuta ei oo tarvinnut tehdä kun komentaa, kieltää ja riitoja selvittää. Sekä kuunnella huutoa joka asiasta.
Ja nyt on sitten vielä esikoinen tulossa kipeäksi kun nenä vuotaa ja ilmainen yskä riesana :confused: ja sen takia heräilee yössä sen kymmenen kertaa.

Mietin, että jättäisikö yrityksen nyt tauolle loppuvuoden ajaksi ja antaisi poikien uhman rauhoittua vai onko järkeä. Tosin eipä sitä seksiäkään jaksa harrastaa jos yöt ja päivät rikkonaisia..
 
@Sokeripala mäkin jännäilen sun puolesta. :) mullakin on ollut aivan JÄRJETÖN määrä finnejä naamassa - pahimmillaan viisi isoa finniä. Ja kun edelliset lähtee seuraavat puskee, nyt vasta alkanut finnitilanne helpottaa. Kiva näyttää teiniltä kolmikymppisenä. Mutta sekin on varmaan oire vaan hormonihäiriöstä jos en edes ovuloi. :mad:

Tiiättekö oon alkanu miettiä et oliko ne kuukauden takaset ihmeplussat r-testeissä kuitenki jotain ovisristireagointeja? Tosin miten sekin sit ois mahdollista. :ROFLMAO:Oon alkanu epäillä kaikkea tuon gynekäynnin jälkeen ja huomaan etten uskalla enää yhtään haaveilla olevani joskus raskaana. Aiemmin mietin, et jouluna oon raskaana. Nyt suren etten ole ja ahdistun jo valmiiksi siitä, etten kesälläkään varmaan vielä ole. :(
 
Joo itsekin luulin saavani sieltä vastauksia kun sinne menin , mutta v***uuntuneena ja erittäin hämmentyneenä sieltä lähdin :LOL: Suosittelen toisen mieleipiteen hakemista! ajattelin että ensi kierrossa tikuttelen ovista ahkerasti ja jos sitä ei tosiaan näy niin marssin yksityiselle, tämän endon takia todellakin toivon pikaista raskautumista, sen pitäisi lievittää oireilua, tällä hetkellä kun on ilman hormoneja joilla tätä voisi hoitaa niin tuntuu ihan riehaantuneen ja leviävän ja menkkojen aikaan kipu on aivan sietämätöntä, kauhulla siis odottelen milloin kp 28/28 vaihtuu kp1.. :eek::confused:

Ketkäs täällä nyt piinailee?:whistle: olisi kiva tuijotella muiden testejä kun itse ei taas muutamaan viikkoon pääse uittamaan testejä :LOL::geek:
Varmaan tosiaan kannattaa hakea toista mielipidettä niin sun kuin munkin. Harmi toi sun endo, toivon sulle kovasti tärppionnea! <3

Meillä 8kk yritystä takana, kahdessa kierrossa oon saanut ovistestiin plussa. Että ei hyvin mee...
 
@Sokeripala jatkoikko testaamista? :p:geek:

Mää en pysy nahoissani...:barefoot: taidan kusasta ovistikkuun tänään kun en kauppaan saatikka apteekkiin kerkeä.... On pitkä iltavuoro ja aamulla en ehtiny :X3: johonki tikkuun pitää päästä pissiin :ROFLMAO: flunssaki pläjähti päälle..tai ainaki tosi tukkonen olo, tissit särkee lievästi, mahaa nippailee sieltä täältä, finnejä havaittavissa, turvottaa kauheesti, pissattaa koko ajan. ... :p
Noille kaikille on kyllä ihan luonnollisetki selitykset :D uudet rintsikat, tavis flunssa, viikonlopun mättö ruuat, liika kahvin juonti, menkat alkamassa? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Moi! Mahtuisko tänne mukaan kirjoittelemaan? :) Kirjoitin juuri esittelytekstin toiseenkin ketjuun, joten kopioin sen suoraan siitä tähän. :p

Meillä on esikoinen 04/2015 ja nyt hänelle pikkusisarusta ollaan yritetty. Selvisi tuossa tämän kuun alussa, että ovuloin tosi huonosti. Käytännössä mahdoton tietää, milloin viimeksi olen ovuloinut, mutta viimeiset puoli vuotta on melko todennäköisesti mennyt täysin ilman ovulaatiota. :( Tähän kiertoon sain avuksi clomifenin, mutta tikkuihin en silti ovista saanut. :( Mieli on ollut tosi maassa oikeastaan edellisestä lääkärikäynnistä saakka. Aina välillä on mennyt vähän paremmin kuten tänään ja olen jaksanut keskittyä positiiviseen ajatteluun. :) Nyt siis menossa kp13. Kierrot ennen clomeja oli ihan mitä sattuu ja viimeisimmät kaksi: ensin 21 sitten 25. Kp10 sain tämän kierron tummimman viivan, mutta hyvin haalea oli sekin ja kovasti tikkujen perusteella näyttäisi siltä, etten ovuloinut vieläkään. Viivan häviäminen ilman kunnon plussaa muistuttaa hyvin kahta edellistä testattua kiertoa. Silloin viiva tummui paljon vähemmän kuin nyt tässä kierrossa. Silti joku ääni mun sisällä haluaa väkisin uskoa, että olisin kuitenkin voinut ovuloida. Tänään ja eilen (iltapäivästä alkaen) on alavatsaa jomottanut. Eilen myös seksi sattui. Olen siis toki tehnyt nyt päätelmän, että ovulaatio on kuitenkin tapahtunut tänään tai eilen tai tapahtuu nyt ihan lähiaikoina. :D Seuraavassa kierrossa aion jättää tikut tekemättä, kun en kerran niiden tulosta kuitenkaan usko. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tervetuloa @nööse ! Ootko kokeillu digillä varmistaa ovulaatiota? :)

Nyt oikeesti, kävin raskauskeijun ja kotitestin sivulla kurkkimassa testejä. Nyt dpo6. Pitäis rauhottua! :D
P.s. onko kukaan kokeillut raskauskeijun herkkää puikkotestiä (20mlU)? Neljä kpl maksaa jonku 9.50€, onkohan niistä mihinkään :D
 
Kiitos kaikille odotustsempeistä! Viime yönä näin unta, että esittelin plussatestiä miehelle, tulee siis jo uniinkin tämä homma... :LOL: Jouluna vihdoin alkaa yritys :)

Raskaustesteistä oli puhetta. Minä olen varhaisimmat plussat saanut ihan tavallisella Pregcheck liuskalla dpo 8-9. Niillä meinaan nytkin plussata :D Taitaa nuo hormonitasot olla yksilöllisiä, mutta marketeista saatavista RFSU:n testi ei näyttänyt vielä mitään, kun PC:ssä miehen nähtävä viiva... Eivätkä tosiaan ole pahan hintaisia. :)
 
Omaanapaa.. Vielä ei ole menkat alkaneet, kivut on jo kyllä todella kovat. Vähän vaaleanpunasta valkkaria vaan tähän mennessä, eiköhän ne aamuun mennessä :sick:

Meitä ovis ongelmaisia taitaakin olla useampia ilmeisesti, toivotaan että ratkasu löytyy kaikkien kohdalla :love: kellään mitään poppaskonsteja tiedossa? :p
 
@Lumi87 ja @mmmarie mitä jos teillä on ollut sama lääkäri, joku työuupunut! Taitaa olla toiveajattelua että ikävät gynet olis niin harvassa tosin... mut toivon että ois teidän kohdalla ollut turhan pessimistinen arvio.


Kyllähän noista "ovishaamuista" tuli itsekin sen lyhytaikaisen plussan aikaan luettua juttuja palstoilla että r-testi vois joskus harvinaisissa tapauksissa näyttää plussaa jos LH-taso nousee oviksen aikaan epätavallisen ylös o_O Kyllä mä siis sen kemiallisen pohjan ymmärrän että HCG:ssä on samanlainen osa mitä LH-testi testaa mutta ei päinvastoin ja siks nimenomaan ovistesti plussaa raskaudesta eikä toisinpäin. Mutta kun työn puolesta tulee labravastauksia ihmeteltyä niin olen oppinut että teoria ja käytäntö ei aina kohtaa ja mitä ihmeellisimpiä ristireagointeja esim huumetesteissäkin tulee, miksei sitten näissä voisi? Itsellä kyllä uskon että oli raskaudesta/kemiallisesta kyse kun plussaa tuli 5 päivänä ja loppui vuotoon. Mutta eihän sekään taida mistään kertoa jos ei heti vuoda? Ja eikö sullakin Lumi ollut useita positiivisia testejä eri merkkejäkin? Enemmän uskoisin kyllä kemialliseen tuossa. Ja sehän taas parantaa sun tilastollisia tsäänssejä uuteen raskauteen :)

Tervetuloa @nööse minunkin puolestani!

Mulle sattui nyt kyllä jotain huonoja PC:n liuskoja kun ne näyttää negaa aina vaan :cautious: Tosin nyt vasta DPO 10 eli ei välttis vielä näkyis. Jatkan testailua... Mulle kyllä sopii paremmin tää ajoissa testaaminen kun silloin ei ehdi kerätä turhia odotuksia ja sit pettymystä. Tai no joo, tottakai petyn mut silleen vähitellen :LOL:
Muita piinailijoita?
 
Ihanasti oli taas punaisia plussaviivoja testeissä, paljon onnea onnen saaneille :love:

teris, suuret pahoittelut menetyksestä, toivottavasti tyhjentyminen tapahtuu pian ja pääset siirtymään eteenpäin.

Täällä vaihtui sitten tänään kp1, juuri kun vähän uskalsi toivoa, että jospa se jo olisi meidän vuoro, vaan eipä tietenkään... Vähän alkaa jo epätoivo yrittää tunkeilla tänne, kun ei vieläkään ole ollut tullakseen. Onko minussa jotain vikaa? :( Itselläni ei ole edes hormoniehkäisyä taustalla ollenkaan, eli ei voi sekään sotkea kiertoa, ehkäisynä melkein alusta asti ollut vain varmat päivät ja välillä kumi. Senkin takia mietityttää, kun on jo pari vuotta ollut käytännössä koko ajan raskautumiselle mahdollisuus, vaikka kalenteria kytättiinkin ja vältettiin seksiä ovisaikaan. Nyt on keväästä asti vauvalla lupa ollut tulla, vaan ei tunnu olevan kiire...

Aloin taas syömään tyrnikapseleita, koska ne on limakalvoille hyväksi, ja kyllä ne ainakin minulla lisäsi kosteutta alapäässä kun aikaisemmin niitä käytin. Eipä niistä ainakaan haittaa voi olla. Foolihappokin alkaa taas loppua, tuntuu kyllä vähän turhalta sitä koko ajan varalta syödä, kun en näköjään kovin helposti ole kuitenkaan raskaaksi tulossa, kaks purkkia oon jo saanu tyhjennettyä. Mutta eipä sitä varmaan uskalla lopettaakaan, jos sitä kuitenkin raskautuisi, elikkä apteekkireissu tiedossa :D

Niin ja uusiakinhan tänne oli tullut, tervetuloa ja plussatuulia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
@mmmarie mä luin että maca-jauhe voisi auttaa hormonaalisiin ongelmiin, ajattelin palkkapäivänä ostaa. :ROFLMAO: Jotain häikkää siis varmasti on ku kierrot seilaa 20...56 välillä eikä mitään tasaantumisen merkkejä 8kk pillereiden lopetuksesta.

Gynelle kun parissa kierroissa epäilin liian lyhyttä luteaalia niin se vaan tokas, että tuskin oli sit oikea ovulaatio?! Jotain labroja pitäis varmasti ottaa että sais tähän selvyyden mutta just nyt no money honey. Ens vuonna sit...

@Sokeripala uskotaan että ne oli oikeita haamulaisia. :love: Se on mun ainoa iloinen uutinen tästä aiheesta maaliskuun jälkeen. Ja joo, sain haamun 3x one step ja 2x apteekin oma. Toiv sulla vaan liian pienet dpo:t ja se plussaksi muuttuis! <3

@Kirjanoppinut toivottavasti sullakin tulis plussa!

@Bertta83 jaksamista arkeen! Onneksi lapsilla olis kuitenkin 9kk aikaa kasvaa. :) ja harmi että tullut riitaa ja tautiakin esteeksi...

@nööse tervetuloa!
 
Täällähän on jännät paikat monella, toivottavasti tulisi plussat @Sokeripala ja @Kirjanoppinut ja @Rosmariini86 :)

Raskaustesteistä, sain myös ekassa raskaudessa haaleat viivat Pregcheckeillä, ja siitä jatkoin varmistelua viikkonäytöllisillä testeillä. Ne vasta jänniä olikin, voi kun pääsis pian niillä taas testaamaan :)

Aika kyllä vaan matelee, nyt vasta kp9 ja luulin et ois jo enemmänkin. Mehunjuonti on nyt aloitettu, oli tosi hyvää tuo rybb&deckers(y)
 
Ihania plussia viestiketjussa, onnea! :) Ja sitten myös tsemppiä niille, joille tullut huonompia uutisia :unsure:

Täällä uutta kiertoa, Clear bluen digitestillä ovulaatiota bongailemaan kohta. Ensi viikon ma-ti tienoilla pitäisi olla.

Viikonloppuna oli myös kummipojun nimiäiset. Raskausaikaa ja nyt kasvua päässyt seuraamaan läheltä. Olen onneni kukkuloilla pienestä, mutta pakko myöntää pienet surun vihlaisut myös sydämessä, kun pikkuista sylissä pitelee. Muilla tämmöisiä kokemuksia? :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Voimia toipumiseen @teris !
@Tiituu kovasti tsemppiä, jospa mies vielä reipastuisi ajoissa?
@mmmarie mulla oli alkuraskauksissa jossain vaiheessa nuo normaalia tummemmat nännipihat, sikäli lupaavan kuuloinen oire mutta en tiedä mitä vois sitten olla jos raskaus poissuljettu (n)

Täällä DPO 9, tein negatestin mut eihän sen vielä tarttis mitään näyttääkään. Mulla on toiveikas olo kun naama puhkesi täyteen näppyjä, aiemmissa alkuraskauksissa on ollut yhtenä ensioireista juuri akne (y) Tosin se taitaa kertoa lähinnä siitä että keltarauhanen toimii ja erittää hormonia (mulla teki ehkäisykapselikin finnejä) mutta onhan sekin jo jotain :)
Noi Pregcheckit on kyllä halpoja, cittarissa 2 testiä 2,25 e. Loistava hinta-laatusuhde mun mielestä, apteekin kalliisiin testeihin oon satsannut vasta silloin jos PC näyttää jotain. Näillä siis jatketaan. Muita?
Kiitti @Sokeripala ja plussaonnea sulle. Mä nyt jostain syystä masistelen tätä yrityksen tuskastuttavaa hitautta,malttamaton kun oon, ja keskenmenoa ja vähän kaikkea. No, enpä nyt oo ihan varma oviksesta onko tulossa sittenkään ihan vielä et ehkä mahiksia vielä voi ollakin.
 
Aloin taas syömään tyrnikapseleita, koska ne on limakalvoille hyväksi, ja kyllä ne ainakin minulla lisäsi kosteutta alapäässä kun aikaisemmin niitä käytin. Eipä niistä ainakaan haittaa voi olla. Foolihappokin alkaa taas loppua, tuntuu kyllä vähän turhalta sitä koko ajan varalta syödä, kun en näköjään kovin helposti ole kuitenkaan raskaaksi tulossa, kaks purkkia oon jo saanu tyhjennettyä. Mutta eipä sitä varmaan uskalla lopettaakaan, jos sitä kuitenkin raskautuisi, elikkä apteekkireissu tiedossa :D
Mulla on mama-vitamiinit kaapissa, popsin aina kun muistan. :D Edellinen purkki kesti ties kuin kauan. Siinä on sen 120tbl kuitenki
 
  • Tykkää
Reactions: Minzku90
@Minzku90 mulla oli ensimmäisen raskauden kohdalla niin, että sitä ennen oli jakso, jossa oli ajoitus käytössä ja sitä noudatettiin osittain, eli lyhennettiin sitä turva-aikaa. (Joo, turhauttavaa, tiedän.) Silloin ei sattunut mitään, mutta tulin silti sen ajoituksen kokonaan lopettamisen jälkeen raskaaksi (meni kyllä muutama kuukausi), joten ei kannata ottaa stressiä siitä ajoitusajasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Minzku90
Huomenta ihanat naiset :) toivon että teillä kaikilla menee aamu paremmin kun täällä :LOL: eli kp 1/28 ja olo on ihan kamala :sick: mut uutta yritystä, tässä kierrossa otan käyttöön greippimehun, haen tänään , kuis paljon sitä piti juoda? mites toi punkku toimii? :LOL: Foolihappo ja vitamiinit onkin jo käytössä.

@Josia voin samaistua.. mulla hyvä ystävä on raskaana la tammikuussa.. toki oon ilonen sen puolesta mut pakko myöntää että myös katkera, tää mun ystävä tuli raskaaks kun unohti ottaa pari pilleriä.. on se helppoa toisilla.. (n)
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia täällä! Paljon onnea @Bea.S ja @Kultapallero! Niin se yritys palkittiin! Kannustaa paljon muakin.

@teris, tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan. Olen itse myös kokenut alkuraskauden keskenmenon, rv8+. Oli aluksi keskeytynyt, varattiin jo tyhjennysaika, mutta lähtikin itsekseen vuotamaan ennen sitä. Annan itsellesi aikaa toipua niin kauan kuin tarvit, anna tilaa kaikille tunteilla. Lepää, puhu, liiku, mikä vaan auttaa. Kerää voimia ja hemmottele itseäsi mahdollisimman paljon <3 Jos vuoto alkaa työpäivänä, oisko sun mahdollista jäädä saikulle? Mä olin silloin esikoisen kanssa kotona, ja oli kyllä sen verran kurja ja kipeä olo, etten ois pystynyt olemaan töissä. Tietysti se on yksilöllistä.

@Rivaa, hyvä nähdä, että joku muukin kipuilee tän yrityksen kanssa. Mun esikoinen on jo 6v. Ja nyt taas, kun parina yönä oli katkonaiset unet sairastelun takia, ajattelin heti et miten mä muka jaksan heräillä vauvan kanssa. Kunnon yöunet on mulle tosi tärkeät. Ja alkaa olla ton esikoisen kanssa kuitenkin jo niin ihanan helppoa. Se on kyllä varmaa, että halutaan yhteinen lapsi nykyisen mieheni kanssa. Mutta tässä pohtii, onko tämä nyt sitten oikea aika. Elämäntilanteessa muutenkin epävarmuustekijöitä. Kuulostele itseäsi. Jos on oikeasti voimavarat vähissä, voi yritystä ollakin hyvä lykätä muutamalla kuukaudella. Mä en usko, että semmoisella lykkäyksellä on lopulta paljoakaan merkitystä. Mutta raskaus- ja vauva-aika on kyllä ihan erilaista silloin kun on hyvät voimavarat.

Täällä nyt kp23/25-29, yk2. Odotan lyhyempää kiertoa, kun tunsin mielestäni selkeät ovisoireet kp12 tienoilla. Enkä ole kovin toiveikas plussan suhteen, koska missattiin juuri tuo paras ajankohta. Mutta kyllä mua jännittää silti ja mietin jo, testaisko vaan semmoisella varhaisella testillä. Tääkin asia koko ajan niin mielen päällä. Tosi vahvasti kyllä tuntuu, etten raskaana ole. Ja se ei nyt niin haittakaan. Olen keskittänyt paljon energiaani työnhakuun ja muuttopuuhiin. Muutto on vajaan viikon päästä! Ihanaa. Pääsen myös todennäköisesti ainakin haastatteluun yhteen työpaikkaan, johon kovasti haluisin ja joka tuntuis olevan just mulle sopiva. Sieltä sais heti 6-12kk sopparinkin ja vois unohtaa rahahuolet. Pitäkää peukkuja! :)

Taidan malttaa sen testin kyllä suosiolla sunnuntai-iltaan. Mitään kallista en raaski ostaa. Ne pregcheckit on tosiaan hyviä :)

Joku mainitsi vielä viinistä ja ovisajankohdasta.. Mä en usko, että lasilla tai kahella viiniä ois mitään negatiivista vaikutusta. Mä käytän alkoholia tosi maltillisesti ja aion tän yritysajan elää sen suhteen ihan normaalia elämää. Eli pari lasia viiniä tai olutta silloin tällöin kierron vaiheesta riippumatta :)

Nuo ristiriitaiset tunteet tuttavien vauvaonnea kohtaan on tosi luonnollisia. Tottakai, kun raskautta itse kovasti toivoo, se herättää kaikenlaista. Muistan sen kovan katkeruuden etenkin keskenmenon jälkeen. Nyt ei ole sellaisia tunteita ollut, kun on itse onnellisessa tilanteessa, kun ei yritystä ole kauaa takana ja on toiveikas olo sen suhteen, että raskaus voisi piankin saada alkunsa.

Kovasti tsemppiä kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rivaa ja Bea.S
Ihania uutisia täällä! Paljon onnea @Bea.S ja @Kultapallero! Niin se yritys palkittiin! Kannustaa paljon muakin.

@teris, tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan. Olen itse myös kokenut alkuraskauden keskenmenon, rv8+. Oli aluksi keskeytynyt, varattiin jo tyhjennysaika, mutta lähtikin itsekseen vuotamaan ennen sitä. Annan itsellesi aikaa toipua niin kauan kuin tarvit, anna tilaa kaikille tunteilla. Lepää, puhu, liiku, mikä vaan auttaa. Kerää voimia ja hemmottele itseäsi mahdollisimman paljon <3 Jos vuoto alkaa työpäivänä, oisko sun mahdollista jäädä saikulle? Mä olin silloin esikoisen kanssa kotona, ja oli kyllä sen verran kurja ja kipeä olo, etten ois pystynyt olemaan töissä. Tietysti se on yksilöllistä.

@Rivaa, hyvä nähdä, että joku muukin kipuilee tän yrityksen kanssa. Mun esikoinen on jo 6v. Ja nyt taas, kun parina yönä oli katkonaiset unet sairastelun takia, ajattelin heti et miten mä muka jaksan heräillä vauvan kanssa. Kunnon yöunet on mulle tosi tärkeät. Ja alkaa olla ton esikoisen kanssa kuitenkin jo niin ihanan helppoa. Se on kyllä varmaa, että halutaan yhteinen lapsi nykyisen mieheni kanssa. Mutta tässä pohtii, onko tämä nyt sitten oikea aika. Elämäntilanteessa muutenkin epävarmuustekijöitä. Kuulostele itseäsi. Jos on oikeasti voimavarat vähissä, voi yritystä ollakin hyvä lykätä muutamalla kuukaudella. Mä en usko, että semmoisella lykkäyksellä on lopulta paljoakaan merkitystä. Mutta raskaus- ja vauva-aika on kyllä ihan erilaista silloin kun on hyvät voimavarat.

Täällä nyt kp23/25-29, yk2. Odotan lyhyempää kiertoa, kun tunsin mielestäni selkeät ovisoireet kp12 tienoilla. Enkä ole kovin toiveikas plussan suhteen, koska missattiin juuri tuo paras ajankohta. Mutta kyllä mua jännittää silti ja mietin jo, testaisko vaan semmoisella varhaisella testillä. Tääkin asia koko ajan niin mielen päällä. Tosi vahvasti kyllä tuntuu, etten raskaana ole. Ja se ei nyt niin haittakaan. Olen keskittänyt paljon energiaani työnhakuun ja muuttopuuhiin. Muutto on vajaan viikon päästä! Ihanaa. Pääsen myös todennäköisesti ainakin haastatteluun yhteen työpaikkaan, johon kovasti haluisin ja joka tuntuis olevan just mulle sopiva. Sieltä sais heti 6-12kk sopparinkin ja vois unohtaa rahahuolet. Pitäkää peukkuja! :)

Taidan malttaa sen testin kyllä suosiolla sunnuntai-iltaan. Mitään kallista en raaski ostaa. Ne pregcheckit on tosiaan hyviä :)

Joku mainitsi vielä viinistä ja ovisajankohdasta.. Mä en usko, että lasilla tai kahella viiniä ois mitään negatiivista vaikutusta. Mä käytän alkoholia tosi maltillisesti ja aion tän yritysajan elää sen suhteen ihan normaalia elämää. Eli pari lasia viiniä tai olutta silloin tällöin kierron vaiheesta riippumatta :)

Nuo ristiriitaiset tunteet tuttavien vauvaonnea kohtaan on tosi luonnollisia. Tottakai, kun raskautta itse kovasti toivoo, se herättää kaikenlaista. Muistan sen kovan katkeruuden etenkin keskenmenon jälkeen. Nyt ei ole sellaisia tunteita ollut, kun on itse onnellisessa tilanteessa, kun ei yritystä ole kauaa takana ja on toiveikas olo sen suhteen, että raskaus voisi piankin saada alkunsa.

Kovasti tsemppiä kaikille! <3

Onnea uuteen kotiin ja tsemppiä työhaastikseen, saat paikan varmasti (y):)

mä tolla punkulla meinasin sitä kun muistan täältä(?) lukeneeni että oviksen jälkeen voisi auttaa kiinnittymiseen? mutta osaako joku neuva kuinka paljon ja kuinka usein sitä sitten kuuluu juoda? :LOL: mä en edes juo alkoholia muutakuin joskus illallisella tipan viiniä
 

Yhteistyössä