Toukokuiset 2019

Sain nyt jonkun syysflunssan ja kurkku tosi kipeänä, lievää lämpöä mutta ei kuumetta. Huolestuttaa tietysti, että onko tästä jotain haittaa vauvalle :unsure:. Aiemmin en ole uskaltanut ottaa mitään lääkkeitä, edes päänsärkyyn panadolia. Nyt kun perjantaina juuri tuli 10+0 ja alkiosta siis sikiö (eli kaikki elinten aihiot valmiit) niin uskalsin tänään muutaman parasetamolin ottaa kurkkukipuun, oli kyllä ihanaa kun kipulääke alkoi vaikuttaa.
Pakko varmaan käydä vielä loppuviikosta uä:ssä kun huolettaa niin kovin.
 
Jos joku muukin on kaivannut sellaista Facebook-ryhmää, jossa kaikilta toivotaan ainakin jonkinasteista aktiivisuutta eikä vaan taustalla muiden "stalkkausta" (vertaistuki kun pitäisi toimia molempiin suuntiin) ja josta keskustelu ei katoa vaikeasti seurattavaan Whatsappiin, niin sellainenkin ryhmä on perustettu. :) Ryhmään pääsee laittamalla mulle yv.
 
  • Tykkää
Reactions: Reetaleena
Oltiin tännään nt-ultrassa. Kuukautisista laskien viikkoja piti olla nyt 12, mutta olikin vain 9+3 ja lasketuksi ajaksi tuli 27.5. Syke näkyi ja liikettäkin oli :love: mutta nyt meen siis uusiin labroihin ja nt ultraan uudella yrityksellä kolmen viikon päästä. Iloitsinkin että nähdäänpä nyt useammin kun viikkojen arvaus oli menny niin pieleen(y)
 
Vieläkö mahtuu mukaan? la olis 19.5 ja viikot 10+6. Varhaisultrassa käyty ja kaikki hyvin. Sain 2 viikon päähän uuden ultra ajan. Eka neuvola vasta ens torstaina. Tää on niin ylläriraskaus ettei tosikaan. Kolmas on ja VKS Synnytyssairaala. Voin myöhemmin kirjoitella enemmän ja Facebook ryhmä kiinnostaa
 
@Alexmama tervetuloa mukaan!

Täällä oli tänään niskaturvotus-uä ja siinä kaikki kunnossa :). Veriseulan tulokset tulee ensi viikolla kai.

Joko muilla alkaa pahoinvointi helpottaa?
Itsellä nyt viikon ajan ollut selkeästi helpompaa eikä ole enää tarvinnut oksentaa. Alkuun toki sitten stressasi, että onko se huono merkki mutta nyt kun nähty ultrassa virkeästi vilkutteleva vauveli niin uskaltaa jo rentoutua!

Kävin ostamassa H&M:ltä äitiysfarkut joissa resori vyötäröllä, mutta se tuubi on jotenkin liian tiukka vaikka eihän mahaa ole vielä nimeksikään... Miten ihmeessä noihin pitäisi mahtua sitten kuukauden tai parin kuluttua kun nyt jo tuntuu, että tiukkaa tekee? o_O Enkä edes ole ylipainoinen vaan ihan S-kokoisia vaatteita käytän normaalisti.
Osaatteko suositella mistä voisi etsiä vähän tilavammalla tuubilla varustettuja kivoja pillifarkkuja?
 
Tervetuloa uusille! :) Faceryhmään pääsi siis laittamalla yv @Leijjjona.

Täälläkin pahoinvointi on helpottanut ja tuntuu, ettei ihan niin väsynytkään enää ole. Ihan mukavaa saada vähän itseään takaisin. Viikon päästä olisi nt-ultra vasta. Olen kuitenkin dopplerilla saanut sydänäänet kuulumaan, joten vähän luottavaisempi fiilis on että siellä jotain elämää on. :) tänään on 11+4.
 
Täällä nyt 10+3 ja pahoinvointi senkun pahenee, alusta asuu ollu oksentelua aamuisin mutta nyt sen lisäksi muinakin vuorokaudenaikoina. Väsymys on kyllä helpottanut ja se auttaa jo paljon :) mutta ihanaa kuulla että teillä vähän pidemmällä olevilla jo helpottaa niin ehkä perästä tullaan :ROFLMAO:
 
Moikka! Täälläkin ultra takana ja kaikki hyvin. Mullakin pahoinvointi ehkä vähän lieventyny, mutta sitten välillä tulee aivan kamala olo ja oksettaa tosi voimakkaasti. Yleensä näitä tulee iltasin ja öisin. Että hetkellisesti olot kyllä huonommat kuin alkuun, mutta sitten kokonaisvaltaisesti kyllä voin paremmin. Millonkohan tää helpottais :unsure:

Muuten kyllä hyvät fiilikset, että jo näin pitkällä ollaan ja kaikki hyvin:love:
 
Hei. Pitkästä aikaa. En oo tänne kirjoitellut juurikaan, kun on nii epävarma olo kokoajan. Np ultraa aikaa odottelen, se on tuossa kuun puolivälissä. Ennen sitä en uskalla kovin iloita. Fb ryhmään liityn varmasti tuolla kuun lopulla sitten. En uskalla ennen sitä. Varhais ultrassa kävin rv 8+. Silloin kaikki hyvin.
 
Hei kaikille ja onnea kaikille plussanneille. Olen jonkin aikaan lukenut ketjua, mutta ajattelinpa nyt liittyä mukaan. Saimme tässä taannoin yllätykseksemme tiedon että tulokkaita on kaksi. Kiinostaisikin tietää löytyisikö täältä muita kaksosia odottavia? Meidän laskettu aika on 20.5 joten jännitettävää on kaksinverroin. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Tästä kun on alkamassa uusi ja ihmeellinen matka vaikka lapsia onkin jo entuudestaan..
 
Mua kiinnostaa miten teillä muilla paino noussut ? Mulla tullut jo 4,5kg lisää ja viikot vasta 11.. Oon monta vuotta ollut samanpainoinen ja melko hoikka. Nyt vähän stressaa ja päätin jättää kaiken epäterveellisen pois sekä pienentää annoskokoja. Liikuntaa nyt harrastan muutenkin reilusti niin luulen että nyt täytyy vaan huomioida tarkasti syömiset ettei tuu mitään ylinmääräistä syötyä
 
Mua kiinnostaa miten teillä muilla paino noussut ? Mulla tullut jo 4,5kg lisää ja viikot vasta 11.. Oon monta vuotta ollut samanpainoinen ja melko hoikka. Nyt vähän stressaa ja päätin jättää kaiken epäterveellisen pois sekä pienentää annoskokoja. Liikuntaa nyt harrastan muutenkin reilusti niin luulen että nyt täytyy vaan huomioida tarkasti syömiset ettei tuu mitään ylinmääräistä syötyä
Mulla on tullu 2 kg, nyt 15 viikolla. Ne tuli alkuraskauden pullanhimosta. Nyt ei oo painoa tullu. Aikasemmissa raskauksissa tullut melkeen 30kg ni vähän pelottaa
 
@Kirsey mulla on tullut nyt rv 13 mennessä 3kg. Katsoin että muissa raskauksissa on tullut toiseen neuvolaan mennessä kiloja noin 8, toivottavasti nyt tulisi vähemmän. Kokonaisuudessaan muissa tuli painoa reippaat 20kg, joten nyt toivon ettei oltaisi samoissa.

Eilen oli nt-ultra ja siellä pikkuinen köllötteli ja riskiluvutkin oli normaalit. ❤ Rakenneultra menikin vasta tammikuulle, kauhean pitkältä tuntuu aika mutta ehkä se menee nopeasti tässä joulua odotellessa.
 
@Kirsey mulla on tullut nyt rv 13 mennessä 3kg. Katsoin että muissa raskauksissa on

Eilen oli nt-ultra ja siellä pikkuinen köllötteli ja riskiluvutkin oli normaalit. ❤ Rakenneultra menikin vasta tammikuulle, kauhean pitkältä tuntuu aika mutta ehkä se menee nopeasti tässä joulua odotellessa.
Meilläkin menee rakenneultra vasta tammikuun 2.päivälle ja sitä ennen ei äitiyspolille aikaa... Luulin, että olisi ollut yksi aina ennen sitä. Onneksi oman kunnan neuvolaan torstaina ja pääsen ilmaisemaan pienen pelkoni raskauden suhteen. Ehkä siellä sitten ultra ennen joulua vielä.
 

Yhteistyössä