Toukokuiset 2020

Mullakin ens viikolla varhaisultra. Enää ei muuten oo mitään vuotoja ollu, mut kyl se tipautti silleen että toi varhaisultra lähinnä pelottaa.. :unsure:


//muoks. Voi huoh. Johan siitä reilu tunti oli ku kerkesin noin sanoa ja taas samanlaista veristä vuotoa. Uskomattoman rasittavaa, menis sitte ees kunnolla kesken eikä tällä lailla. Raivostuttavaa.
 
Viimeksi muokattu:
@addison voimia tuohon piinaan! Miula nyt kaksi päivää ollut veristä vuotoa tasaseen tahtiin. Ei loronaan, tip Tip tipottain. Kävin tänään neuvolassa, laittoi lähetteen naisten polille niin pääsenkin huomenna tarkistukseen että mikä meininki. Toivon että joku selvyys tulee tähän. Eilen oli sen verran inhat alavatsan polttelut että heitin jo toivoni tämän suhteen..
Tsemppiä odotteluun!
 
Fam
Tsemppiä teille vuotojen kanssa! Varmaan inhottavaa tuollainen epävarmuus. Joko @Elsaalviina kävit polilla?

Itse täällä edelleen ihmettelen oireettomuutta. Reilu parin viikon päästä pitäisi lähteä reissuun, silloin sitten alkaa varmaan kaikki mahdolliset oireet.

Minun tiedot voisi laittaa myös tuohon etusivulle. Eli Fam/30v/1.lapsi/la 13.5.

Taidanpa laittaa facebook-ryhmästä pyyntöä. Katsoin niin facesta löytyi myös ryhmä "Toukokuiset 2020", mutta se on vaan suljettu ryhmä eikä salainen, niin eikö siinä ole riski että joku näkee että jos siihen liittyisin? En ole niin paljoa näihin ryhmiin perehtynyt. Siellä näyttäisi jo aika paljon olevan porukkaa (167 jäsentä).
 
  • Tykkää
Reactions: jemppero ja Tou20
Minäkin hyppään mukaan, face pyyntöä ehdin jo laitella. Laskettu aika menis sinne 18-20.5 tienoille riippuu kk kierron pituudesta joka vähän epäsäännöllinen. Huh onpas jännää. Tsemppiä keskenmenon kohdanneille, itsekin sitä pelkään :unsure:
 
Onko muut samanlaisia himotestaajia että yksi positiivinen testi ei riitä vaan niitä testejä on tehtävä parin päivän välein? :ROFLMAO: Ja nyt harmittaa kun menin apteekista ostamaan kaksi pakettia (eli 4 testiä) niitä herkkiä testejä ja 2,5h pidättelyn tulos oli samanlainen kun aiemminkin ja google kertoi ettei noilla testeillä moni saa edes kunnon viivoja :cautious: Kuulemma pc ja clearbluen digi on herkempiä, pitää varmaan tilata pari viikkodigiä niin saa halvemmalla ja voisi tehdä ne sitten rv 5 ja 6 kun rv 7 on neuvola ja ultra (n)
 
Moikka kaikille!
Täällä yksi sunnuntaina haalean plussan tehnyt liittyisi mukaan :) tänään dpo 13 testi tämän näköinen :love:
PhotoPictureResizer_190911_110026015_crop_2830x2588.jpg
Laskurin mukaan LA olisi 20.5.2020.
Menkkajomotuksia ollut alavatsalla säännöllisesti, muita oireita ei vielä oikeastaan ole ilmaantunut.. ajateltiin kyllä varhaisultraan mennä ihan senkin takia kun takana yksi tuulimunaraskaus. Mitä luulette riittääkö tm syyksi että saisi ultran kunnalliselta puolelta?:unsure: muuten sitten täytyy kyllä yksityiselle mennä.

Täällähän on useampi tuttu nimimerkki tuolta haaveena vauva- ryhmästä, kiva! :love:
 
Tsemppiä teille vuotojen kanssa! Varmaan inhottavaa tuollainen epävarmuus. Joko @Elsaalviina kävit polilla?

Itse täällä edelleen ihmettelen oireettomuutta. Reilu parin viikon päästä pitäisi lähteä reissuun, silloin sitten alkaa varmaan kaikki mahdolliset oireet.

Minun tiedot voisi laittaa myös tuohon etusivulle. Eli Fam/30v/1.lapsi/la 13.5.

Taidanpa laittaa facebook-ryhmästä pyyntöä. Katsoin niin facesta löytyi myös ryhmä "Toukokuiset 2020", mutta se on vaan suljettu ryhmä eikä salainen, niin eikö siinä ole riski että joku näkee että jos siihen liittyisin? En ole niin paljoa näihin ryhmiin perehtynyt. Siellä näyttäisi jo aika paljon olevan porukkaa (167 jäsentä).

Kävin kyllä. Oli huojentava käynti. Ruudulla ei näkynyt mitään mistä olisi voinut kehittyä jotain. Munasolu oli siis vain käynyt hipaisemassa ja nythän nää on sit niinku myöhäset menkat. Versus siis kun olen käynyt ultrassa jossa oletin olevan vilkas liikkuva sikiö ja siellä olikin eloton alkio joka vain möllötti paikallaan. :cry: Se tuntui kamalalta, tämä oli tietysti pettymys, mutta tästä se elämä taas jatkuu ja normaalisti saa uutta raskautta yrittää. Miun kohalla oireettomuus oli siis vaan sitä että kertakaikkisesti ei ollut mitään mikä oirehtisi. Poistun siis toukokuisista, jospas joskus sitten tärppäis uudestaan. :love:
Teille muille parempaa onnea ja ihanaa odotusaikaa! :love:
 
@Elsaalviina Pahoittelut :unsure:
Tsemppiä jatkoon ❤

Tervetuloa @satsuma13 :love:

@jemppero Mulla on siis noita apteekin ultra testejä. Nyt on rv 4+4 ja parin tunnin päiväpissasta selkeä haamu, aika samanlainen kun aiemmat aamupissasta tehdyt, ehkä aamulla sitten olisi vahvempi (n) Kävin nyt myös 4kpl pc liuskoja ostamassa ja pari digiä pitää tosiaan tilata, raskauskeijulla viikkodigit on alle 20€/2kpl! :) Kunnon himotestaaja kyllä olen, onneksi mies on samoilla linjoilla että hyvä seurata testeillä että viiva tosiaan pysyy ja vahvistuu, koska jos viiva häviäisi vaikka rv 5 eikä vuoto ala niin eikös se silloin ole keskeytynyt keskenmeno (n)

Edit// Tässä vielä kuva testistä, tuommonen haamu edelleen mutta tosiaan päiväpissasta tehty. Ja alempana 10miu one step. Toivon todella että aamulla olisi vahvistunut, pelottaa ettei vahvistu.. Tai sitten tosiaan pc antaa paremmat viivat, täytyy tänään jossain vaiheessa testata ja sitten myös aamulla tehdä pc.
IMG_20190911_132938__01__01__01__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jemppero
@Haavejuttu Päiväpissa varmasti vaikuttaa asiaan! Voihan myös olla, että hcg erittyy matalalla mutta viiterajoissa, onhan 18 – 7 340 kuitenkin hyvin laaja-alainen, ja vain murto-osa erittyy virtsaan. Hcg myös tuplaantuu noin joka toinen päivä, tämäkin yksilöllistä.

Muoks// PC tosiaan paljon herkempi mitä nää kuvassa olevat testit, joten suosittelen testaamaan ennemmin niillä (y)
 
Mulle ihan uusi ajatus tehda useita testeja, tai tehda niita noinkin aikaisin kuin useat nayttaa tekevat- se varmasti repis mun hermoja ihan liikaa.
Mulla on jokaisessa raskaudessa raskaushormoonin maara noussut hyvin hitaasti, ja sen tuumaileminen kotitestien kanssa olisi varmasti ekstra raastavaa. Nyt tein yhden testin, 4+2 paivana, ja olin hyvin yllattynyt ihan selvasta plussasta. Usein testin olen tehnyt viikko tai reilu sen jalkeen kun menkkojen olisi pitanyt alkaa. Nyt taas en ole myoskaan sen kummemmin uudestaan testaillut. Viikonloppuna meinasin hermostua oireiden vahenemisesta, mutta nyt talla viikolla ne on taas lisaantyneet ja hieman muuttuneet. Varhaisultraan kylla haluisin tarkistamaan etta kaikki on ok. Mitas te muut ultrassa kayneet sanotte, milloin sellasen vois varata? Tanaan on 5+5, mika olikaan se viikko etta sydanaanet voi kuulla sisalta ultrattaessa? Se lievasti jannittaa kuitenkin etta ollaanko siella elossa vai ei, ja mika meininki on herneella. Keskenmenoja kun on ollut kuitenkin muutamia.
 
Nyt en enää testaa. :whistle:

Seuraava etappi olis varhaisultra kahen viikon päästä. Onneksi mies lähtee mukaan.

@VihreeTee Mun ihan ekassa raskaudessa näkyi syke ultrassa rv 5+4 tai 5+5. Sydän alkaa siis lyödä rv 5+ aikana. Sinuna menisin varhaisultraan ensi viikon lopulla tai sitä seuraavalla viikolla, sitten se syke ainakin varmasti näkyy jos vaikka alkio onkin vähän oletettua nuorempi tms :) Itse meen ultraan rv 7+2.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
Tekisi mieli tehdä kaikki kaapissa olevat testit. Aamupissasta tein apteekin ultran ja pc:n ja tulos on vain hento haamu :cry: Eilen tehty apteekin ultra selvästi vahvempi kuin äsken tehty. Pelottaa ja itkettää. Just eilen sanoin että hyvä testata jos viiva katoaakin tai ei vahvistu. Odotin kunnon viivoja mutta ei. Vuosi meni että tulin raskaaksi ja nytkö tämä ei jatkukkaan :cry: Digitestejä tilasin kaksi, täytyy toinen niistä tehdä la tai su eli 5+0 tai 5+1. Eikös sillon sen pitäisi näyttää 2-3?
 
Viimeksi muokattu:
Tekisi mieli tehdä kaikki kaapissa olevat testit. Aamupissasta tein apteekin ultran ja pc:n ja tulos on vain hento haamu :cry: Eilen tehty apteekin ultra selvästi vahvempi kuin äsken tehty. Pelottaa ja itkettää. Just eilen sanoin että hyvä testata jos viiva katoaakin tai ei vahvistu. Odotin kunnon viivoja mutta ei. Vuosi meni että tulin raskaaksi ja nytkö tämä ei jatkukkaan :cry: Digitestejä tilasin kaksi, täytyy toinen niistä tehdä la tai su eli 5+0 tai 5+1. Eikös sillon sen pitäisi näyttää 2-3?
Voi ei, toivottavasti vielä kääntyisi parhain päin eikä menis kesken. :cry::cry:Oon aatellut et rv 5 jälkeen digi vois näyttää jopa 3+ tai sit vielä 2-3. Etkös sä ollut digin tehnyt jo aiemmin?
 
Tekisi mieli tehdä kaikki kaapissa olevat testit. Aamupissasta tein apteekin ultran ja pc:n ja tulos on vain hento haamu :cry: Eilen tehty apteekin ultra selvästi vahvempi kuin äsken tehty. Pelottaa ja itkettää. Just eilen sanoin että hyvä testata jos viiva katoaakin tai ei vahvistu. Odotin kunnon viivoja mutta ei. Vuosi meni että tulin raskaaksi ja nytkö tämä ei jatkukkaan :cry: Digitestejä tilasin kaksi, täytyy toinen niistä tehdä la tai su eli 5+0 tai 5+1. Eikös sillon sen pitäisi näyttää 2-3?
No voi hemmetti mikä uutinen tähän aamuun! :cry: Minä oon ymmärtäny et 3+ - 4+0 viikoilla digi näyttäisi 1-2vko, 4+ - 5+0 viikoilla 2-3vko ja sen jälkeen 3+. Näin niin kuin normaalitapauksessa, ellei hcg nouse tavallista hitaammin. Olitteko menossa ar-ultraan? Luulisin että neuvola laittaa lähetteen labraan ja sinne ultraan kun kerrot heille, että viivat eivät meinaa vahvistua eikä vuotoakaan näy.
Kylläpä on piinallista, halauksia ja lämpimiä ajatuksia, toivon että hcg vaan nousisi tavanomaista hitaammin. ❤
 
@Apustaja, en tieda mika muhun nyt meni, mutta ostin kaupasta sellasen testin joka nayttaa viikot, ja paatin etta viela sellasen vois huomenaamulla tehda. :geek: no paatinhan ma tahan keskustelu palstaankin liittya, niin elama vaan riettaseksi kerralla :p 38-vuotiaana on hyva alkaa tehda asioita mita ei yleensa tekisi... vai mita.
Mitä siellä on testi näyttänyt? :) Eipä se ikä onneksi ole mikään mittari, sinun iässäsi vielä ainakaan! :LOL: Terv. Äitini sai mut 36-vuotiaana ja pikkuveljeni 38-vuotiaana, eikä hänen ikänsä ole ikinä ollut este millekään. ;)
 
@Kiira29 @jemppero Joo tein sunnuntaina digin ja silloin näytti 1-2. Alkuraskauden ultra yksityisellä olisi 4.10. rv 7+6. Kyllä pelottaa :cry: Toivottavasti olisin tehnyt testit vaan jotenkin väärin tänä aamuna :unsure: Rinnat on edelleen kipeät ja alamahalla pientä menkkakipujen tapaista poltetta välillä. Täytyy seurata tilannetta, jos viiva ei vahvistu niin pitää alkuviikosta soittaa neuvolaan (n)

Vähän lohdutti kun googletin ja löysin yhdeltä sivulta kuvia raskaustesteistä ja siellä oli myös muilla yhtä haaleita viivoja näillä viikoilla ja silti raskaus jatkunut. Mutta kun on haaleampi kuin eilen niin se pelottaa... Tietääkö muuten kukaan onko parempi kerätä pieni määrä virtsaa, esim pc mukana tulee semmonen miniastia, vai isompi määrä? Voiko virtsanäytteen määrällä olla vaikutusta? Laimeneeko näyte jos virtsaa on paljon? Että onko pieni määrä parempi? (n)
 
@jemppero , olen ihan omia vankkoja ennakkoluuloja ja asenteita tassa kaatamassa! Lapsemme ovat syntyneet kun olen ollut alle 30v, ja olen sanonut joskus jopa ihan tosissani sellaisenkin lentavan lauseen miehelleni, kuin "yli 28v en ala enaa lapsia tekemaan, kun olen sitten niin vanha!" :D:D:D Herasin en minkaan takia aamulla neljalta ja tein sen viikkotestin silloin. Se naytti "raskaana, +3". Se on varmaan sitten suht ok, kun nyt pitaisi olla 5+6. Ihmettelen vain toistaiseksi vallalla olevaa mielenrauhaani ja suht tavallista oloani muihin raskauksiin verrattuna. Pitaisi ottaa tietty se positiiviselta kannalta.
 
@Apustaja kiitos, talla herneella voisi siis mahdollisesti olla sykekkin. Ehkapa ens viikolla uskaltais ultrata... tai viimeistaan sita seuraavalla. @Haavejuttu en usko etta sen virtsan maaralla on valia, eikohan se ole siella virtsarakossa jo odotellut ja on just niin laimeaa tai voimakasta kuin odotettujen tuntien maaralla voi olla. Mulla on yleensa ollut testissa varsin haalea viiva viikolla 4+, ja se on vahvistunut kunnolliseksi viikolla 5+. Sen takia olenkin usein tehnyt testin vasta kun on menossa viikko 5+
 
Aamun testi oli siis tosi haalea haamu mutta päiväpissasta tehty testi tummempi (n) Äh, mitähän oikeen tapahtuu. Rinnat edelleen tosi kipeät ja oikeasta nännistä tulee puristamalla maitoa tai jotain maidon kaltaista kuitenkin o_O Tulisipa ne digit tänään niin saisi aamulla tehtyä digin. Ihan kamalaa tämä pelko ja epätietoisuus :cry: Kipuja tai vuotoa ei ole.
 
Aamun testi oli siis tosi haalea haamu mutta päiväpissasta tehty testi tummempi (n) Äh, mitähän oikeen tapahtuu. Rinnat edelleen tosi kipeät ja oikeasta nännistä tulee puristamalla maitoa tai jotain maidon kaltaista kuitenkin o_O Tulisipa ne digit tänään niin saisi aamulla tehtyä digin. Ihan kamalaa tämä pelko ja epätietoisuus :cry: Kipuja tai vuotoa ei ole.

Jaksamista! Tuntuu että epävarmuus on hirveintä.
 
Tekisi mieli tehdä kaikki kaapissa olevat testit. Aamupissasta tein apteekin ultran ja pc:n ja tulos on vain hento haamu :cry: Eilen tehty apteekin ultra selvästi vahvempi kuin äsken tehty. Pelottaa ja itkettää. Just eilen sanoin että hyvä testata jos viiva katoaakin tai ei vahvistu. Odotin kunnon viivoja mutta ei. Vuosi meni että tulin raskaaksi ja nytkö tämä ei jatkukkaan :cry: Digitestejä tilasin kaksi, täytyy toinen niistä tehdä la tai su eli 5+0 tai 5+1. Eikös sillon sen pitäisi näyttää 2-3?
Epätietoisuus on ihan kamalaa :( jaksamista<3 mullakin kyllä kokemusta, että aamupissasta tullut haaleampia viivoja, kuin myöhemmin päivällä, vaikka siitä suositellaan alussa testin tekemistä (n) tuliko digit tänään?
 

Yhteistyössä