** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

onnittelut kaikille plussanneille!
Olin tänään lääkärin luona ja verikokeissa. Verikokeet sai jo puntit tutisemaan mutta ne menikin ihan hyvin, ei lähtenyt taju eikä tullut paha olo.
Mutta se lääkäri sitten. Oli oikeen lääkäri setä, mukava ja rauhallinen mies, ei paniikkia senkään suhteen. Halusin ultran, että nähdään ne viikot tarkasti. No ultrassa näkyi se mikä pitikin, pikkuruinen :heart: 1,9cm pitkä Pähkinä jolla sykki sydän vimmatusti. Mutta sen lisäksi sieltä löytyi kysta joka on 7cm pitkä. Ja nythän pelottaa. Lääkäri kyllä useaan otteeseen sanoi, ettei siitä tarvitse murehtia, sitä pitää vain seurata. Meinasi, että rakenneultraan mennessä se voi olla jo pienentynyt ja ehkä kadonnutkin. Yleensä häviävät itsestään. Oli miten oli, mua pelottaa silti. :snotty: Hjälp.

vähän surullisin mielin teppana ja Pähkinä 8+5.
 
Mulla on tänään ihan KAMALAT vaikeudet keskittyä yhtään mihinkään! Töistä ei tahdo tulla mitään! Onko muilla ollut samaa havaittavissa eli meniskö normaaleihin raskausoireisiin vai onko tää nyt ihan vaan mun omasta päästä kiinni? :) Odottelen vaan että tulis jo lounasaika että saisi hyvällä omallatunnolla mennä syömään... :)

Toivottavasti Teppana tuo kysta katoais!

 
Iitu2, ihanaa, että jollakin toisellakin on keskittymisvaikeuksia!!! :D Välillä on päiviä, jolloin vain miettii raskautta eikä aivokapasiteetti riitä mihinkään muuhun...

Ja ELLEN77 kyselit Tampereen alueen varhaisultrasta. Meen ensi viikon perjantaina sittenkin Terveystalolle, jossa ultran pitäisi maksaa 66-108 ? MIINUS Kela-korvaukset. Kertoilen sitten siitä tarkemmin, kun olen käynyt!

Teppana, kysta paranee varmasti omia aikojaan, voimia! :hug:
 
Mulla nuo ajatukset sinkoilevat tasaisesti aiheesta toiseen, mutta myös tuonne navan takana mahdollisesti asuvaan salamatkustajaan. :) Ehkäpä nää hormonit sitten tekee sen, että pohtii kaikkea ja huolehtii kaikesta mahdollisesta ja vielä samaan aikaan... :|

Jos taas koittaisin jatkaa töitäkin... :whistle:
 
Oi miten moni pääsee jo ihan pian neuvolaan!! =) Omaani tosin taitaa vielä olla aikaa. Huomenna varaan vuoron.. =)

teppana. Kun meillä yritettiin esikoista, niin itselleni iski suht kova alavatsa kipu tuonne oikealle. Sitä kesti pari päivää ja sitten menin yksityiselle. Lääkäri kysyikin heti, että voitko olla raskaana. Testi näytti kuitenkin negaa... Teki tutkimuksen ja ultran, ja totesi, että minulla olla ollut pieni kysta, joka oli nyt itsestään "räjähtänyt", ja kipu johtuu siitä. Sain jonkun lääkekuurin varalle, ettei mitään tulehdusta tule. Sen jälkeen se ei ole vauvannut, hävisi täysin, eikä toista ole kuulunut. Uskon kovasti, että sinullakin se häviää itsestään. Muistan kyllä itsekin kuinka se säikäytti vaikka en edes ollut raskaana, joten iso tsemppi :hug:

Paha olo vaivaa edelleen. Ja neljänä päivänä olen kärsinyt ihan kaameasta närästyksestä. En enää tiedä mitä syödä, kun kaikki tuntuu närästävän... Muutama yö on mennyt ihan itkiessä, kun on vaan koskenut niin kovasti. Vaikka tiedän sen kivun olevan närästystä, niin silti pelkään sen olevan jotain muuta... :/

Tervetuloa taasen uusille!! Meitähän on kohta jo iso porukka!! :D
 
Täällä kans varattu ekaneuvola ens viikon torstaille sain ajan. Sit pitäs tutustua kuulema jo etukäteen neuvolaesitietokaavakkeisiin, että haluaako down-seulaan samalla ku eka ultra? En tiedä haluanko. :/

Pitää odotella vissiin viikolle 8 että pääsee varhaisultraan .. rahatilanne vähän heikko pitäs kissalaumakin käyttää eläinlääkärissä. Kissat oman mahan edelle. Miten muuten onko kissaihmisiä..oliko se niin ettei se toksoplasmoosi leviä sisäkissoista?

Maha kuralla ja sit pitäs aloittaa vielä antibiootit korvatulehdukseen jiihaa!!

Nara ja himppu 5+5
 
Pauzi
Minäkin ilmoittautuisin tänne!! Eli laskettu aika tod.näk.12.5.2009, synnärinä k-sks ja kolmas lapsi tulossa.

On ihan epäuskoinen olo, edellisen raskauden jälkeen ehti tulla kahdet menkat, nyt sit kolmansia ei tullutkaan. Heti tuli kaksi vahvaa viivaa apteekin omaan raskaustestiin, mutta kuitenkin on sellainen olo et testi varmaan valehteli. Pelkään sitä keskenmenoa ihan hirveesti!! Miten tän pelon saa pois?

Kuvotusta, kamalaa palelua, väsymystä. Kai ne oikeita oireita sitten on. Uskomaton homma, mutta ilolla liityn mukaan toukokuun tuhisijoihin.

Pauzi ja pikkunen 5+1
 
ELLEN77 onnea plussauksesta kuin myös kaikille muille plussanneille uusille :flower:
Meillä sitten lähes samaan aikaan la sekä sama synnytyspaikkakin =)
Kävin tänään ostamassa äitiyshousut, ja olo tuntuu huomattavasti paljon todellisemmalta, kun on äippähousut käytössä... 6+2
 
teppana toivotaan että katoaan itsekseen. :hug:

Nara miten kaikki muut pääsee niin aikasin neuvolaan? Mulla on vasta rv 8+6. :| Eihän se down -seula kerro muuta kuin riskin. Eli jos oot kohtuullisen nuori ja terve niin yleensä ne näyttää hyvin pienen riskin... jokaisen oma valinta. :)

Ellen ja pauzi onnea!!! :flower:
pauzi meillä onkin samat päivät ja sama LA. :D

(.) käytiin karpalossa ja sienessä. piru siellä vielä ees ollu karpaloita... pitäis malttaa odottaa kuukauden verran... :p mutta suppiksia löytyi!!
 
4krs, oho... mut ehkä ne aattelee et sä oot jo niin vanha konkari et ei tarvii aikasemmin.. onhan niissä paikkakuntakohtaiset erot aina. Mulla on onneks heti seuraava käynti neuvolan jälkeen niin ultra. Ja eka käynti on jo lääkärikäynti. =)
 
ElinaMaria hih, vanha konkari ehkä, mutta nyt kyllä tuntuu ihan samalta, kuin esikoista odottaessa, ihan tyhjästä kaikki aloitettava, ei mitään tarvikkeita, eikä mitään muutakaan... ja tuntuu, että kaikki odotusajan huolet on unohtuneet 6 vuodessa... en esim, muistanut mitään repimiskipuja koskaan aikaisemmista odotusajoista
 
Kylmä, huono olo, nälkä ja närästää :D Kyllähän tätä on odotettu, mutta tänään nämä oireet vievät täysin huomion töistä. Mutta oireet ovat iloinen asia, sillä ku raskaudessa niitä ei juuri ollut. Nyt uskallan olla vähän luottavaisempi.

Jollakulla oli kysta? Ei se ole todennäköisesti mitään huolestuttavaa. Suurimmalla osalla meistä on niitä koko ajan, nyt se vain bongattiin, kun olit ultrassa. Itsellä oli keväällä sen kohdunulkoisen jälkeen pingispallonkokoinen kysta munasarjassa, mutta se katosi itsestään.

Meillä on eka neuvola vasta viikolla 10+0 eli lokakuun 8. päivä. Kauhean myöhään! Varhaisultran varasin privaatista, sinne päästään 23.9. Ei jaksaisi odottaa.... Sen jälkeen uskaltaa sitten varmaan kertoa raskaudesta ainakin joillekin tahoille. Tosin ensin viikonloppuna kyllä narahdan polttareissa.

Huoh. Kohta kotiin, illalla vielä kyllä työtilaisuus. Sielläkin pitää selitellä miksi en juo.

MUOKS, siis neuvola 9+0
 
Heip!
Ompas tänne tullut tekstiä muutamassa päivässä :) Tänne ei mitään uutta. Kamala väsy vaan. Oon nukkunu sellasia 12-14 tunnin yöunia ja päikkärit vielä päälle! Onneksi on tässä ollut muutama vapaapäivä töistä ni voi lepäillä ihan rauhassa ennen ku menen taas töihin :)

Erica ja muru 6+2
 
Nyt on sitte se varhaisultra varattu:) Sain sen vajaan kolmen viikon päähän. Menispä aika äkkiä. Varaan sit vasta tuon neuvola ajan ku ollaan siel varhaisultrassa käyty. PilkkuPantteri meillä myös viikonloppuna juhlat niin saa selitellä miks ei juo. Ihanaa ku mies sano eilen et se haluais kaikille kertoa että siitä tulee isä:) Jotenki ite ei vielä ees usko tätä todeksi ja sit vielä pelottaa että onkohan kaikki hyvin. No se sit selviää sillon siellä ultrassa.
 
Heipsan!
Täältä tultas viel mukaan.. =) 2 plussaa kp30-31/32-35 ja viikkoja olis nyt 5+1. LA olis omienlaskujen mukaan 13.5 ja esikoista odotellaan. Kotkan sairaalaan sitte synnyttämään.. :) Neuvola aika on 30.9 ja tuntuu et 3vkoo on niin pitkä aika odotella :headwall: mutta kyllähän se odotus sitten palkitaan! Mitää kummempia olotiloja ei oo ainakaa vielä ollu.. ehkä hiukka väsyttäny enemmän ja tissit on kipeet! :/ Mutta toivottavasti masu-asukki jaksaa pysyä mukana loppuun asti! :heart:
Onnea muillekkin plussanneille!

T. toukotytsy

 
Pauzi
Mulla on eka neuvola joskus rv9-10, mut mun kaveri joka odottaa 1.5kk edellä, niin sillä on eka neuvola vasta rv 11+ jotain, ja toinen lapsi vasta kyseessä (ja taukoa edelliseen melkein viisi vuotta).

Eka neuvolakäynnillä muistaakseni kysellään sairaudet mitä suvuissa ja itsellä mahdollisesti on, otetaan verikoe jolla määritellään vasta-aineet, rh-tekijät jne (en oo varma oliko jo ekalla kerralla). Ja sit saat kauheesti kaikkia lappusia kotiin. Kai siellä katotaan ne perinteiset paino, verenpaine ja pissasta valkuaiset, sokerit jne jne. Ei mitään kauhean kummallista.
 
Varasin tänään neuvola-ajan ja sain sen jo ensi viikon keskiviikoksi. :)
Mutta eipähän siellä kauheasti tapahdu. :)
Nyt on pää niin tyhjä etten oikeasti saa kirjoitettua mitään järkevää. :D

Jonz&Tessu 6+6

Muoks. Tervetuloa kaikki uudet!!!
Senkin meinasin unohtaa. :)
 

Yhteistyössä