** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

4krs väkeä, muakin viluttaa...mutta ulkona ollessa mulla on sopivan lämmin kun muut valittaa kylmyyttä, ja en oo edes ottanut vielä takkia käyttöön, huppari päällä hypin :eek:
Ja mielitekoja ei vielä oo ainakaan tullut tai yökötyksen aiheita kuten edellisissä raskauksissa. Tai no juominen, mulla on kauhee jano melkein koko ajan |O tuntuu että suu kuivuu tosi nopeasti...

Nukahdin taas sohvalle ennen puolta ysiä illalla, nykyään jaksan valvoa max 21 asti ja sitten tulee Nukku-Matti...vaikka kuinka nukun päiväunia töiden jälkeen...Koskahan tää kauhee väsy menee pois???
 
huomenia. pinotkaa myös mut listalle. eli juuri plussanneena la 20.5. seinäjoen keskussairaala ja ikä 30 ja kolmas tulossa siis. aivan ihme juttu! kuukausi sitten otettin hormonikierukka pois ja nyt jo kaks viivaa. huh huh :snotty:
 
Pianissimo, aika hurjalta kuulostaa! :eek: Onneksi syöpää ei löytynyt. Varmaan on aika helpottunut olo... ja sitten vielä tämä ihana uutinen. :D Mulla on myös nykyään se että aamulla herään pirteenä kahdeksan aikaan (voisin kyllä nukkua niin pitkään kuin haluaisin) ja päivällä sitten unettaa. :)

Tervetuloa uudet!!! ONNEA! :D :flower:

(.) Aamuisin havaittu okseoloa, ei kuitenkaan ihan tarvitse oksentaa. Mahassa kiertää mukavasti... :x Mutta otan oireet vastaan sellaisina kuin ne tulee. Ainakin silloin tiedän että siellä pieni kehittyy ja edelleen porskuttaa. :) Minähän voisin seistä vaikka päälläni seuraavat kahdeksan kuukautta jos se jotain auttaisi... :ashamed: :LOL:
 
Onnea uusille plussanneille! ja Tervetuloa
Pianissimo hyvä että miehesi syöpäepäilyt olivat aiheettomia. Varmaan on olo helpottunut. Meillä oli tosiaan myös jo pidempi aika lapsettomuutta takana ja ehdittiin käydä tutkimuksissa. Mies ok mutta minulla jonkinlaista ovulaatio ongelmaa ja sit epäilys endometrioosista. Endometrioosia ei sit ehditty tarkemmin alkaa tutkimaan ku raskauduinkin.Ilmeisesti clomien ansiosta. Tässä kuussa en edes ajatellu koko raskautumista vaan ajatukset olin suunnannut jo tulevaan inssiin. Minullakin on kans noita uniongelmia. Viime yönä taas heräsin aamuyöstä ja ei millään meinannut uni tulla ja aamulla sit aikasi ylös. Jonkin verran unia haittasi myös alaselkä ja menkkamaiset kivut :/
 
Pianissimo: Hyvä että kaikki kuitenkin ollut hyvin! Varmasti ollut tosi raskasta elää syöpä epäilyn kanssa :hug:

Täälläkin väsyttää, tosin nyt johtuu siitä että tyttö 1,11v valvotti ku heräily sen sata kertaa yössä :snotty: toivottavasti ei oo korvatulehdus..
 
uusille :flower: :wave:
Tänään onkin sitten taas ihan erilainen päivä kuin eilen. Yksi hyvin nukuttu yö tekee IHMEITÄ!
Aamupahoinvointi mitä se on? :eek: kyllä tämä olo aina iltaa kohti pahenee.
Nyt on onneksi energinen ja hyvä olo. =) Ja pitsan tekoon.

Nara ja himppu 6+1
 
Nara, olet tuon paremman olon ansainnut! On niin epäreilua, että joillekin tulee niin kamala olo. Ei pitäis siis itse ollenkaan etovasta olosta valittaa...

Ja joku kyseli varhaisultra-ajasta. Mulla sellainen on ensi viikolla, silloin viikkoja 7+.

H3LMI + pirpana 6+6
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville. Itsellä ei tänään oo ollut kuin mahakipua. Olen ollut ahkera ja leiponut :p Tosin olo ei kuitenkaan oo niin hyvä että tekis itse mieli syödä niitä. Flunssasta kärsitään edelleen, viikko jo takana eikä vieläkään oikein helpota :(

Varhaisultrasta, mä kävin 7+6 viikoilla, mutta ultrassa selvisi että olinkin vasta 6+0 viikolla. Ja sisäkautta tehtiin.

Wendy + mini 6+4
 
Tervetuloa uudet ja onnea!

Varhaisultran ajankohtaa arvon vieläkin, saas nähdä, kuin kauan hermo kestää :). Tällä hetkellä antaisin melkein mitä vain tiedosta, että kaikki on ok ja hyvin. Muuten, kuin moni on ottanut/ottamassa siipan sinne mukaan?

Mun 15v oppilaat, myös nämä kovanaamat, olivat sitä mieltä, että BB on pahimmasta päästä saastaa ja se tulisi lailla kieltää. Jaan heidän kanssaan hyvin pitkälti tämän saman mielipiteen.

5+6
 
emiliana sullahan on fiksuja oppilaita! :D

(.) voi miten sitä jaksaa ikinä oottaa vielä kolme viikkoa? :eek: sitten vasta eka neuvola ja sen jälkeen se ultra... :whistle: mut oliskohan reipas...en viittis nyt ennen sitä mennä ultraan tuhlaamaan rahoja. :/ vaikka ei mulla kyllä nyt ees oo mitään huolta. ennemminkin malttamattomuutta.. :D
 
EM: sanos muuta! Ne osaa aina silloin tällöin yllättää ja lyödä ällikällä :). Viime viikolla duunissa tuli taas myös jotain tosi rankkoja juttuja, joista muutama tuli itse puhumaan. Pelottaa olla sellaisen luottamuksen arvoinen, kun tullaan uskomaan asioita, jotka saa itsenkin vakavaksi ja hiljaiseksi ja silti pitäisi osata olla _aikuinen_, antaa neuvoja ja lohduttaa. Noh, kai jo puhuminen auttaa ja helpottaa.

Samaa malttamattomuutta mullakin, välillä varmaan vähän liikaakin.

 
Heipsis!

Kauheesti ootte täällä jo kaikenlaista jutustelleet, en kyllä enää muista puoliakaan aiheista...Taitaa raskausdementia iskeä jo tässä vaiheessa, oon muutenkin unohdellu tässä viime viikon aikana vaikka mitä.

Täällä mielitekoina on kaikki tuliset ja vahvan makuiset ruuat ja liha sekä salmiakki. Aika samat mieliteot on ollu edellisilläkin kerroilla.

Varhaisultraa en oo vielä sen enempää miettiny. Vähän kyllä tekis mieli mennä katsastamaan onko siellä mahassa ketään. Mutta jos meen niin en mee kyllä ku aikasintaan 7+ viikolla, että sitten näkyis varmasti jotain jos siellä mahassa joku on. Viime raskaudessa menin vkolla 6+3 ja siellähän ei näkynyt kuin tyhjä ruskuaispussi. Vaihtoehdot oli, että joko raskaus on varhaisemmassa vaiheessa tai sitten on tuulimuna. Aika kauheet kolme viikkoa oli kun odottelin kontrolliultraa, no onneksi kontrollissa pikkuinen löytyi ja raskaus tosiaan olikin viikkoa varhaisemmassa vaiheessa kuin menkoista laskien.

Ainiin teillä oli aiemmin ollut juttua siitä koska kertoa raskaudesta. Me ei aiota kertoa kellekään vielä pitkään aikaan. Porukoille varmaan joskus np-ultran jälkeen ja muut saa sitten huomata/arvata ihan ite. Lapsillekaan ei kerrota kuin joskus puolivälissä, ne möläyttelee kuitenkin kaikille. No yhelle kaverille oli pakko kertoa, kun mä vuokrasin sen hevosta ja nyt oli sitten se homma lopetettava, en viittiny alkaa keksii mitään tekosyitä, ne kun ei olis menny kuitenkaan läpi. Ja onhan se toisaalta ihan kiva, että on edes yksi kelle voi vähän hehkuttaa!

Jep, täytyy alkaa pizzan paistoon. Hauskaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Iltoja :wave:

Kävin lasten kanssa ostoksilla tänään ja olin aivan poikki kun sieltä tultiin. |O Tunnin iltapäiväunet teki hyvää. :D Olotila muuten hyvä, paitsi minuakin paleltaa. Pihalla on kyllä muutenkin kylmä. Joskus tulee mieleen onko siellä alakerrassa kaikki hyvin kun masussa ei noita nippailuja ole pariin päivään hirveesti ollut. Niin ja minä nukun tosi levottomasti..ehkä just stressaan onko kaikki hyvin..sitten tietenkin pitää vessassakin käydä. :/ Näin unta että meille olisi tulossa kaksoset. :LOL:

Tervetuloa Uudet Mammat :wave: :flower:
 

emiliana joo se on kamalaa kun yhtäkkiä tajuaa että minä olen aikuinen ja joku nuori tai lapsi luottaa siihen että osaan auttaa ja ymmärrän ja annan tukea. ei siis liity mitenkään työhön vaan noin niinkuin yleensäkin.

(.) Mulla mielitekoja on appelsiinit ja kaikki hedelmät (paitsi ei persikka.... yök. :x ) ja piimä! :LOL: Selvä merkki muuten raskaudesta nyt kun ajattelen... viimeksi himoitsin piimää kun olin raskaana ja nyt ennen ku plussasin niin alkoi tekemään kamalasti mieli piimää. :eek: :LOL: Nyt vasta tajusin. :D
 
Edelleen ihan uskomattoman hyvä olo... ruoka maistuu hyvin, eikä mistään etovasta olosta tietoakaan...
massu on edelleen turvoksissa, varsinkin iltaisin, niin ettei tavallisiin farkkuihin enää mahdu, joten äippähousut on ahkerassa käytössä, ja viikkoja 6+5.
 
Nisunen: Kuulostaa tutulta... meille kolmas tulossa ja "suunnitteluvaihetta" kesti noin puolitoista kuukautta ennen plussa... melkoista haipakkaa tällä kerralla... :) Hiukan on vieläkin pää pyörällä. :D

Etova olo on ollut kateissa pari päivää ja se kieltämättä hieman huolettaa... Ja sydänääni-ultraan ollaan menossa vasta parin viikon päästä... Onneksi on tuo väsymys sentään oireena... :) Eilen iski päivällä NIIN TAJUTON väsymys, että oli ihan pakko mennä huilaamaan hetkeksi. Hyvä, että edes kättä jaksoin liikuttaa, tuntui että se olis voinut mennä vaikka sohvasta läpi... Alkoi oikein ottamaan jo päähänkin, tuntui että itse keksii koko väsymyksen... Onneksi mies tänään heräsi juniorin kanssa niin sain nukkua aamulla.

Ei, nyt on annettava periksi ja painuttava pehkuihin... |O Öitä! ;)
 
Lauantai-iltaa! =) Teillähän jo vaikka mitä "oireita"!Mä alan huolestua kun ei vielä mitään mielitekoja (aina ollut se salmiakki..). Tekis mieli vielä kerran testata,olis jo kolmas kerta :whistle: kun ei usko kahta plussaa..Kamala nuha iski päälle,varmaan kun 1v poikani on jo kaksi viikkoa potenut flunssaa mut alkaa jo onneks helpottaa.Tää olis ensimmäinen raskaus kun "saan" olla kotona alusta asti.Kaikissa kolmessa edellisessä oon kyllä joutunut vähän ennen äitiysvapaata sairaslomalle,hoitoalalla kun olen.. Mekin (minä ;) )päätettiin olla kertomatta kelleen ennen kuin raskaus näkyy, jos nyt suinkin kyetään olla =) Hauska odotta läheisten reaktioita kun tämä kolmas oli jo se ehdottomasti viimeinen mutta jätin varan että en sano koskaan en koskaan :whistle:
 
Kiva lähteä reissuun, kun olen eilisaamusta alkaen oksentanut kaiken mitä olen kurkusta alas saanut :( Eilen kerroin isommille lapsille raskaudesta ja ihan asiallisesti ottivat viestin vastaan. Pelkään vain että esikoinen ottaa hoivaajan roolin, kun pahoinvointini on taas tällainen ja pelkään mieten meidän käy näinä seuraavina viikkoina... kun ei jaksaisi edes itseäni hoitaa saati lapsia... Ehkä se aurinko alkaa taas jossain vaiheessa paistamaan risukasaankin.
 
Mullakaan ei oo ollut vielä pahemmin pahoinvointia, ei samallalailla kuin edellisissä odotuksissa. Joskus tulee kuvo olo mutta oksentanut en oo kertaakaan... Mieli vaan on ihan hemmetin herkillä etten kestä itse itseenikään |O Kiukkua ja itkua ja sitten taas mieli muuttuu...argh :headwall:
Innostuin eilen tilaamaan hennesiltä vaatteita, tulevat vasta ensikuun puolessa välissä, jospa se massukin ois siihen mennessä edes vähän kasvanut :)
 
heippa!
:wave: täällä on kans kuumia ja kylmiä aaltoja..pahoinvointia ei oo oikeestaan,paitsi jos on tosiaan ollu pitkään syömättä mitään.noi alavatsa kivut vaan pahenee,saatan käydä varhais ultrassa tarkistuttaa et kaikki on ok(kuten tein esikoisen kohdalla)mut pitää nyt vielä kattoa josko helpottaisi :ashamed: huomenna vaihtuis viikko(nyt jo) perskutarallaa mulla heittelee noi mielialat kans niin paljon jo nyt et mies oli eilenki ihan ihmeissään :eek:

toinen & tyty rv 4+6
 
Huomenta! Pahoinvointia mulla ei ole ollut yhtään ja se kyllä huolettaa.. vaikka en ole kyllä aikasemmissakaan raskauksissa tässä vaiheessa pahoinvoinnista kärsinyt. Piinalle tsemppiä kamppailuun pahoinvoinnin kanssa! :hug:

Mahakipuja oli eilen jonkin verran ja nyt sitten onkin ajatuksiin hiipinyt pelko että kaikki ei ole hyvin.. :| mutta kyllähän nämä pelot ja huoli pikkuisesta on varmaan ihan normaalia tässä vaiheessa raskautta..
Ellu-80- rv tasan 5 =)
 
Piinalle jaksamista pahan olon kanssa!! :hug:

AIW, pikaista paranemista!!

Ellu80 ne on ihan normaaleja ne kivut. Mulla ainakin on silloin tällöin aina kipuja, ja rv 4-5 oli melkein koko ajan. Nyt ne on itseasiassa vähän vähentyneet mutta paha olo on tullut tilalle... :x Ymmärrän että pieni huoli on päällä, mutta pitää vaan jaksaa luottaa ja uskoa.

(.) näin unta että oltiin ultrassa ja synnytyksessä ja poika tuli. :LOL: Saa nähdä oliko enneuni vai vaan joku muu... mä toivoisin, toivottavasti ma ei nyt ristiinnaulita kun toivon tällaisia, toivoisin siis että tää eka lapsi olisi tyttö ja toinen sitten joskus olisi poika... sitten voisi tulla vielä yksi tyttö. :D Noh, rakkaudella otan vastaan kumman tahansa!! :heart:
 
Hain yöllä miehen kaupungilta ja silloin kuvotti kunnolla. Täytyy ajaessa ryystää sellasta soijamaitokaakaota.. Tekee mieli salmiakkia ja ajoittain raikkaita hedelmiä.

Vielä en oo oksentanu, mut tänäkin aamuna oli huono olo. Ei oo reiluu, ku mies on ansaitusti huonovointinen (krapulassa), ni miks minunkin pitää olla:p

Nyt vaihtu taas viikko ja reilun viikon päästä on eka neuvola

kerrtu ja söpö 7+0
 

Yhteistyössä