** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Ellu täällä kanssa pelot on tuttuja, samaten kun myös kipuilut vatsassa ja alaselässä. Kyllä sitä väkisinkin vähän jännittää meneekö kaikki hyvin ja pysyykö pikkuinen matkassa. Ja jotenkin on sellanen olo, että kun neljä raskautta on mennyt hyvin ja koskaan ei ole tarvinnut keskenmenoa kokea niin voiko muka vielä viideskin raskaus sujua ilman ongelmia. No ei auta kuin päivä kerrallaan mennä ja toivoa parasta, että nytkin kaikki menee hyvin.

ElinaMaria mä oon joka raskaudessa nähny unen missä mä oon ultrassa ja joka kerta siellä on näkyny, että poika tulee ja niin on tullutkin =) Hauska nähdä pitääkö sulla paikkansa tuo uni =) Nyt en oo vielä nähny ultraunta, mutta ennen raskautta näin kyllä pari kertaa unen jossa synnytin tyttövauvan. Pidän kyllä äärimmäisen epätodennäköisenä, että tyttö tulis, ihan täysillä täällä poikaa odotellaan! Ja oikeesti se on ihan yks ja sama mikä sieltä tulee, kunhan olis hengissä! Eikä musta ole mitenkään tuomittavaa jos toivoo enemmän jompaakumpaa, sehän on selvä, että rakkaudella ottaa vastaan kumman tahansa, mutta saahan sitä toki toivoa, itsekin joskus vuosia sitten toivoin, että olis kiva saada myös tyttö, mutta näin neljän pojan jälkeen en osaa odottaa enää muuta kuin poikaa!

Mielialojen heittelyä on täälläkin ilmassa, saatan ykskaks olla ihan raivona ja sitten taas toisessa hetkessä tosi onnellinen ja iloinen. Kaikki tyhmät jutut itkettää, telkkarista ei voi katsoa edes mainoksia ilman, että joku asia saa aikaan liikutuksen kyyneleitä :headwall:

Piina koitahan jaksaa reissussa! Varmasti inhottava lähteä huono vointisena matkalle.

AIW mä kanssa saan olla nyt ihan alusta asti kotona ja oon kyllä nauttinu siitä täysin siemauksin. Muistelen kauhulla parin vuoden takaista aikaa, kun aloin odottaa tuota nelosta ja olin yökkönä. Oli aika hirveetä yrittää valvoa öitä siinä tolkuttomassa väsymyksessä ja pahoinvoinnissa. En tajua miten ihmeessä selviäisin jos nyt pitäis vielä töissä olla, sen verran rankkaa on taas tuo väsymys.

Tänään on kiva päivä, lähden Helsinkiin syömään muutaman kesämassut-07 porukan äidin kanssa. Nyt on vielä hyvä mennä kun ruoka maistuu, viikon päästä tilanne voi olla jo aivan toinen.

LG & Sulo 5+2
 
ElinaMaria: Niin ne kivut varmaan voi olla myös jonkin sortin kiinnittymis kipujakin... tulee itsellekin helpottuneempi olo kun kerroit että sinullakin niitä kipuja on ollu ja siltikin kaikki on mennyt ihan hyvin.

(.) En tiedä/muista onko tämä nyt mikään raskausoire mutta mä oon ruvennu hikoilemaan kuin pikku porsas! :x hyi! ja hiuksetkin rasvoittuu hetkessä!! :x no onneksi on suihkut keksitty! :D
 
Täältä vielä yks mattimyöhänen ilmoittautuis mukaan. Plussa tuli tikkuun 3.9 ja laskettuaika olis näillänäkymin 11.5.
23 vuotta täytän vielä tämänvuoden puolella ja synnyttämään pyrin (jos sinne asti päästään) TAYS:ssa.
Eka neuvola on viikon päästä tiistaina, jolloin rv7+1. Varhaisultraankin haluaisin, mutta taidan muuttaa siitä mieleni. Pitää miettiä uudestaan sen neuvolan jälkeen.

Kuvotusta ja palelua löytyy täältäkin :x
 
LG: juu, mulla on myös ollu kipuja alaselässä.. ja itse olen myös miettinyt että 2 raskautta on mennyt hyvin enkä ole ikinä kokenut keskenmenoa eli nyt sitten pelkään että tämä raskaus menee sitten kesken tai jotain tosi ikävää tapahtuu.. tuntuu vaan ettei hyvä onni voi jatkua tässä raskaudessa :ashamed: Iha typerää ajatella näin...
mutta pakko vain toivoa/uskoa että tämä vauva näkee päivänvalon toukokuussa :heart:
 
Ja se piti vielä sanoa että neuvolan ajattelin tiistaina varata.
Mulla ei vielä ole mitään mielitekoja. tai ainahan mun teke mieli herkutella, mutta sitä nyt on vaikken raskaan olisikaan :D
Yleensä kahvi on ruvennu ällöttämään, saa nyt nähdä milloin se sitten tulee =)
Ellu-80- rv 5
 
Mä en oo vieläkään varannu aikaa neuvolaan, jospa ens viikolla kun saan tietää tulevien viikkojen työvuorot. Kolme viikkoa harjottelua enää, onneks! Oon niin kypsä siihen hommaan, tai oikeestaan työ siellä vuodeosastolla on kivaa, potilaatkin ihania mutta ne työntekijät. *huoh*

Mulla ei oo vieläkään mitään raskausoireita, ja alkaa vähän mietityttää, että onko siellä mahassa mitään kun olo on kuin ei mitään. No väsyttäähän mua iltasin aina ihan hirveesti, mutta edelleen uskon sen johtuvan vaan tosta työstä ja huonosti nukutuista öistä.

Mä kävin tilaamassa tuolta www.lastenhuone.fi :stä semmosen soivan pehmolampaan, jonka saa pinnasänkyyn kiinni ja kapalopeiton. Ja eilen ostin hennesiltä pienenpienet potkarit. Ne on sitten kotiintulovaatteet, kun joskus sairaalasta päästään. Ostin harmaan väriset, eli niihin sopii hyvin sitten joko pinkki tai sininen body alle. :)

Miehen siskolle kerroin eilen, että meille tulee vauva. :) Hän lupasi olla kertomatta anopille tai kenellekään muulle. Ehkäpä me sit sen np-ultran jälkeen paljastetaan muillekin. :)

Tietääkö kukaan, onko TYKSissä mahdollista saada poliklinikkasynnytystä? En millään haluais olla siellä yhtään ylimäärästä jos vauva on kunnossa ja ite oon hyvässä kunnossa. Meillä toinen poika synty kympin poikana ja ite olin todella hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen, ja oli aivan tuskaa olla ne kaksi yötä siellä.
 
Täällä pahoinvoidaan aamusta yöhön asti, joten ei oo kauheesti tullut kirjoitettua. Väsymys on myös aivan valtava. Esikon odotuksessa ei ollut näitä kumpaakaan. Inhottaa kun päivät vaan lipuu ohi pöntön reunalla vaikertaen. Puutarhassa ois ollut vaikka mitä töitä oottamassa, mutta kyllähän tää aikanaan loppuu.

Täällä on mielitekoina omenat ja suolakurkut. Mulla ei myöskään oikee ruokaa mee alas. Viime päivät oon syönyt vaan suolakurkuilla päällystettyjä hapankorppuja. Kovat eväät :LOL:

Ultrasta ollut puhetta. Mulla on neuvola 25.9 ja silloin on jo eka ultra. Toinen ultra on sit joskus 18 viikon paikkeilla.

viikuna ja toukka huomenna 7+0
 
Haa! Jollekin muullekin maistuu hapankorput suolakurkuilla! =) Mulla siinä välissä on vielä kunnon meetvurstia... Alkuraskaudessa teki kovasti teki mieli piimää ja viiliä, mutta nyt ei enää niinkään.

Jännää, nyt viikonloppuna on ollut paljon helpompi olo. Toivotaan, ettei paha etova olo palaisikaan.

Voi, kunpa neuvola- ja varhaisultra-päivä jo tulisi! Sitten tää olisi jotenkin todellisempaa... siis jos ja kun kaikki vatsassa on hyvin.

H3LMI + pirpana tasan 7
 
Tulipa katsottu telkasta tuo dokkari keskenmenoista, ehkä en valita pahoinvoinnista hetkeen mitään. :whistle:
Sen verran vaan, että tässä ei paljoa dietit päde ..huoks. Pelottaa astua neuvolan puntarille sitten torstaina. En ole käynyt puntarilla puoleen vuoteen. :p

sunnuntain jatkoja..

Nara ja Himppu 6+2
 
moikka!

mulla on tosi outo(?) raskausoire,limaa kurkussa kokoajan :eek: ihan älyttömiä klönttejä..onko kellään muulla ollu tommosta..?jatkunu jotain 4 päivää enkä keksi mistä muustakaan vois johtua..

Nara mäkin oon syöny niin kauheesti et en oo uskaltanu vaakaan mennä,suklaata ja kanaa meillä tääl vedetään :p kanansiipiä oikeestaan lähinnä,niitä tulisia nam! :saint:

ootteko jo kaikki varanneet neuvolan? oonko ainoo kuka ei viel oo..? :whistle:

toinen & tyty rv 4+6
 
Itse varailen neuvolaa maybe ensi viikon lopulla tai seuraavan alulla...Varhaisultraan en ole edes menossa!
LG, mulla on ollut tyttöjen odotuksessa vahvana tunteena jo alusta että tyttö siellä on...Nyt tuntuu että poika vois olla, tiedä häntä...ja väliäkö sillä sitten kun saa oman nyytin syliin :heart:
 
Heippa!
Naisten viikonlopusta on selvitty ja kahdelle parhaalle ystävälle jouduin tunnustamaan raskauden,kun ei maistunut skumppa eikä punaviini :) Ja saunassa iski huonon olon tosi nopeasti. Tytöt olivat tosi onnellisia meidän puolesta, tätä kun on ehditty jo niin kauan odotella. Muut vieraammat ihmiset ei ehkä huomanneet mitään, kun join alkoholittomia siidereitä..?

Juuri nyt väsyttää ja oksettaa samanaikaisesti. Nukuin jo yhdet torkut reilu tunti sitten! Ja piimä on täällä se must tuote, voisin juoda sitä koko ajan. No, sehän ei onneksi ole pahasta. Kertaakaan ei ole oksu vielä lentänyt, mutta aika tukalia hetkiä on kyllä ollut pariin otteeseen.
 
Ihan varovasti tänne pinoon kurkkimassa. Kai sitä uskaltais ihan varovasti mukaankin ilmottautua. :wave: Eilen plussasin melko selkeän plussan. To ja pe tuli haamujen haamut testeihin. Meille olis (jo) viides lapsi tulossa. :heart: Laskettu aika 24.5. Ja synnäri K-SKS. Väsymys, koko ajan nälkä, vaikka ei kuitenkaan tee mitään mieli :D , öklötys, koko ajan pissahätä ja palelu löytyy oirelistalta. Mutta tästä olosta oikeestaan nauttii. :D :heart: Toivottavasti kaikki menis hyvin loppuun asti. :heart:
 
Täällä on kans hikoiltu ja paleltu vuorotellen. Ihan ku ois jotkut vaihdevuodet :)

Kärsiikö kukaan muu ummetuksesta? Mulla oli ihan raskauden alkuviikoilla maha ihan löysällä ja nyt oon jo monta päivää kärsinyt ummetuksesta. Tänään meinasin vessassa käydessä saada sydärin kun pyyhkiessä paperissa oli verta. Itku meinas tulla, mutta onneks sitten syy taisikin olla ummetuksessa. Paniikissa silti edelleen ja vähän väliä pitää käydä vessassa tarkistamassa...

Toinen, mulla oli yhdellä kaverilla koko raskausajan ihmeellistä limaneristystä. Se oli kaikkein pahimmillaan aina aamuisin. Tosin se kärsi myös koko raskauden ajan tukkoisesta nenästä.

Wendy + mini 6+5
 
Minäkään en ole vielä neuvola-aikaa varannut. Ultran aioin varata perjantaina, mutta puhelin hajosi. Soitellaan sitten huomenna, kun on uusi luuri nyt hankittuna. Vois kai sitä neuvolaakin kohta varailla.

Suurin pelko keskenmenosta alkaa helpottamaan vähitellen. En kuitenkaan tiedä koska sitä uskaltaisi kertoa odotuksesta muille. Luultavasti ei vielä pitkään aikaan.

Pientä heikotusta tulee ajoittain, mutta menee nopeasti ohi. Väsy on alkanut nyt enemmän vaivaamaan. Rinnat on edelleen arat, palelee ja pissattaa, mutta turvotus ei tunnu enää niin valtavalta kuin ihan plussaamisen jälkeen.


Joie ja sippu (tai sipuli, niin kuin mies pikkuista kutsuu) rv 5+5
 

Yhteistyössä