** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

ja sukupuolesta sen verran, että meille aivan sama, kunhan vauva ylipäätään olis masussa ja syntyis aikanaan... sillä ei todellakaan mtn merkitystä, kumpaa sukupuolta se on... kumpiakin löytyy jo ennestään, ja vaikkei löytyiskään, silti aivan sama.
 
No, nyt se "vaalean persikan" värinen valkovuoto olikin äskeisellä vessa käynnillä veristä valkovauotoa... Itkuhan se pääsi, vaikka kaikki voi olla silti ihan hyvin... :'(
Soitin heti ajan varhaisultraan ja sain ekan vapaan ajan vasta 29.9 ja silloin ( toivottavasti ) mennään rv. 8+4... Onhan sinne vielä aikaa, mutta kyllä sekin nyt vähän mieltä rauhoittaa... nyt ei auta sitten kun odotella... ajatuskin, että kaikki ei ole hyvin saa minut murtumaan....

-nasu ja ( ainakin vielä ) nipsu 6+6-
 
Alkuperäinen kirjoittaja emiliana:
Voisiko joku kiltti liittää mut tuonne yahoon yhteisöön? Jos, niin SUPERkiitos :)!
Koitapas, että menet sinne linkkiin, minkä laitoin ja sitten sieltä laitat pyynnön modelle. Pitäis olla joku Join This Group -teksti, klikkaat sitä ja seuraat ohjeita. Pitää olla joku sähköpostiosoite (ei tarvii olla Yahoon) ja sitä kautta saa luotua "tunnuksen". Mutta ohjeita pitäis löytyä sieltä Join This Group -kohdasta.

Jos ei onnistu, niin koitetaan sitten jotain muuta kautta. Minä kun en itse ole modena, niin en voi suoraan liittää. Voin tosin vinkkasta modelle. :)

piiperot
 
Toivotaan Nasu21, että tuo vuoto ei ole mitään vakavaa!!! :hug:

Sukupuolesta ja suurperheestä Meillä on kolme ekaa tyttöjä ja nuorin poika. Ollaan kuultu jo ihan liikaa kommentteja: "no nyt saitte pojan, ei tarvi enempää lapsia tehdä" Siitähän saavat, ehkä nää kommentit nyt loppuu!!
Lasten määrää varmaan kummastellaan (niinkuin ennenkin), mutta ollaan hyvin pohjustettu etukäteen, jos on asiasta tullut puhetta. Ollaan annettu ymmärtää, että vielä meille muksuja tulee vaikka tarkoitus oli jättää näihin neljään.

piiperot 5+3
 
Nasu21 toivotaan todella, että vuoto ei olisi merkki mistään vakavasta! :hug:

Heh, voitte kuulkaa kuvitella kuinka paljon kommentteja tullaan saamaan...Neljä poikaa tosiaan on ennestään ja jo nelosen jälkeen saatiin kuulla kommentteja että ette kai te enää sitten lapsia tee, kun ettete tyttöä saa kuitenkaan :headwall: :headwall: :headwall: Ja sitten näitä "oi ihana vauva, mutta ei oo tyttö vieläkään"...niin just vissiin vauvassa oli jotain vikaa kun se olikin poika. Mä oikeesti olisin voinu kuristaa jonkun kommentoijan kun niin paljon otti kupoliin. Noh, nyt tästä raskaudesta ei vielä ihmiset tiiä, mutta kommentteja tulee taatusti ja aioin kyllä laukoa suorat sanat takas jokaiselle joka alkaa räpättämään jotain tytöstä. Oikeesti kun vaan saatas joku hengissä oleva ihmiseksi tunnistettava otus maailmaan niin millään muulla ei ole väliä!
Samaten varmasti kummastellaan, että mitä varten täytyy näin paljon lapsia "tehdä", mutta siinähän kummastele. Mä olen kyllä nelosen syntymän jälkeen puhunu, että haluttas vielä viides niin ehkä se ei ihan niin iso uutinen oo, kun joskus raskaudesta kerrotaan.

Tosiaan meitä on sattunut ihmeen monta "suurperheellistä" tähän porukkaan, kiva juttu! (Itse en osaa ajatella meitä suurperheenä, edes viidenkään lapsen kanssa)

LG & Sulo 5+5
 
Te, joilla on enemmän kuin se "normaalit" 2 lasta olette sitten kuulleet paljon paljon enemmän kommentteja kuin me (1 tai) 2 lasta saaneet. Ja jo nyt meinaa savu tulla korvista... :)

Ajattelin, että kun suvulle ilmoitetaan vauvasta (jos siis ilmoitettavaa on), laitan ultrakuvan postissa tai sähköpostissa, jonkun kivan värssyn ja sitten riimittelen siihen tyyliin: ei väliä, olenko tyttö vai poika, sen tietää kun on oikea aika... tai siis jotain tuollaista. (no toi nyt ei oikein edes rimmaa...) ET JOS MENIS KAALIIN KERRALLA!! :kieh:
 
Nasu21: :hug: toivotaan että kaikki menee hyvin! :hug:

(.) Mulla kummassakin aikasemmassa raskaudessa on todettu diabetes, jonka hoidoksi on onneksi riittänyt terveellinen ruokavalio, eli ilman insuliinia.. Ja nyt pitää sitten yrittää jo nyt pysyä erossa herkuista ja se on ihan kamalaa.. mä oon herkkuaddikti!!! :headwall: lauantaina oon viimeksi syöny suklaata ja mä hypin jo nyt seinille :eek:
Mulla on aina raskauskiloja jääny vauvan syntymän jälkeen paljon.. esikon syntymän jälkeen ylimääräistä oli 13kg kuopuksen jälkeen 15kg.
no viime talven ja kevään aikana sain laihdutettua 13kg ja kaikki sen on ollu ihan turhaa jos mä nyt rupian syöpöttelemään :kieh:
Ellu80 rv5+3
 
Äitiyspakkauksen itse aion ottaa, oikein mitään ei oo enää säästössä...Oon ottanut aiemmin myös molemmille tytöille pakkaukset vaikka ikäeroa vaan 1v7kk.
Ehtiiköhän pakkaus vaihtua uuteen vai tuleekohan vielä tän vuoden paketti?
 
Korvakivut jatkuu..viides kerta lekurissa ylihuomen uudestaan. Mielluummin kävisin synnyttämässä kuin kärsisin tätä jatkuvaa tuskaa...pelottaa että mitä sinne masuunkaan kuuluu kun kipu lääkettä on mennyt melkeistä enempi kuin lääkäri määrää. Miksi ihmisen pitää sairastua just näillä viikoilla? onkohan se verenkierto vielä edes yhteinen ? No minkäs sille voi..

äitiyspakkausta ; en meinaan ottaa. Oon sen jo neljä kertaa ottanut, eihän se toinen vaihtoehto rahana paljoa ole 140e, mutta minusta siinä pakkauksessa on hieman rumia ja epäkäytännöllisiä vaatteita vaikkei saisi valittaa ilmaisesta pakkauksesta. :whistle: Otan rahana saapahan mitä haluaa. Makuupusseja on säästössä ainakin. Pakkaushan pitää hakea 2kk ennen synnytystä joten ei kai ehdi vaihtua. Eiks se huhtikuun alusta vaihdu..

täälläkin siis suurperhettä kasvatellaan. Kaks tyttöä ja kaks poikaa on ennestään. Kommentit on mitä on ..en meinaa ihan hetkeen kertoa ihan kaikille.. :LOL:

Nara ja Himppu 6+5
 
Nonniin. Ensimmäinen neuvola takana. Ihan mukava käynti. Ikävää oli se että esikosta jääneet 5kiloa nostaa mun bmi.n 26 joten joudun sokerirasitustestiin. En ois halunnu. :)
Pyysin terkalta että koitetaan jos sydänäänet kuuluis mutta lupaan etten hätile vaikkei kuulukkaan ja eihän ne sit kuulunut. Mut silti olen ihan positiivisella tuulella. Laskettuaika neuvolan mukaan on nyt sitten 29.4 vaikka kyllä sanoin että mun kierto on pidempi kuin 28 päivää mutta mennään nyt sit sillä. :)
Jospa se sitten vielä ultrassa muuttuu. :) Johon pääsen joskus lokakuun alun ja 15. päivän välillä. Ainakin luulisin. :)
Joten vajaa kuukausi ei ole paha odotettava. :) Ja on omat synttärit 14.10 joten niitä voi odottaa siinä ohessa. :D

Eipä tässä muuta. Pahaa oloa ja väsymystä. Hauskaa oli että kun terkka kysyi väsymyksestä ja sanoin että joo, aamusin tuntuu kauhealta herätä vaikka kuinka ois nukkunut 10 tuntia ja hän siihen vaan että niin eihän tuohon uni auta ollenkaan kun se on hormonaalista se väsy. :) Joten ihan sama vissiin nukkuuko päiväunia vai ei. ;) Aina vaan väsyttää. Toivona että se loppuu 12. viikkoon mennessä.

Jonz&Tessu 7+6
 
Nasulle :hug: ja suuren suuri toivotus että kyseessä olisikin vain harmiton vuoto. :(

(.) Tänne ei mitään uutta. =) Kirppareita kierreltiin, ostin lankojakin. Seuraavaksi mennään saunaan ja sitten sohvalle virkkaamaan kaulaliinaa... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iitu2:
Minä jopa kuulin läheiseltä sukulaiselta kun juuri syntynyt, toinen poikani, oli sylissä että "olisin toivonut tyttöä"... Voit kuvitella miltä tuntui... :ashamed:
Silloin kun meidän toinen tyttö syntyi, silloinen naapurin täti tuli katsomaan vauvaa. Ja minä ylpeänä ja onnellisena tyttöä sitten muorille näytin. Niin kommenttina vauvasta saatiin: Oispa ollut poika! :kieh: :headwall: Juu, ei tuntunut ollenkaan kivalta. :ashamed:

Sitten kun kolmas lapsemme, se poika, syntyi. Yksi lähisukulainen soitti synnärille ja minä tietty mielissäni kun joku sinne soittaa. Mutta kun asia oli: "Me täällä "matin" kanssa jo puhuttiin, että nyt sen on pakko olla jo poika. Että eihän se nyt taas ois voinut tyttö olla. Kyllä me ollaan nyt niin onnellisia teidän puolesta, kun saatiin suvunjatkaja." Mä meinasin oikeesti pillahtaa itkuun siinä, en tosin onnesta... |O

Ja kun tuo kolmas lapsemme, eli poika syntyi, onnittelukorttejakin sateli paljon enemmän kuin toisen tyttömme syntymästä. Ihan kiva niitä onnitteluja oli saada, mutta kun se oli niin läpinäkyvää, että poika oli ainoa hyväksytty. Mua on monesti mietityttänyt, et mitä jos oliskin vaikka kaikki meidän lapset tyttöjä, että miten olis sitten ollut ulkopuolisten vastaanotto uuden vauvan synnyttyä. Meille olis ollut ihan yhtä toivottuja, vaikka kaikki samaa sukupuolta! Mutta siis tosiaan ulkopuoliset osaa olla tosi ajattelemattomia. :|

Mulla ei oikeestaan ole mitään hinkua päästä tästä raskaudesta vielä kertomaan muille kuin niille parille ystävälle. Toinen ystävä on kyllä niin onnessaan tästä, että kiva kun on edes yksi kuka ihan tosissaan ymmärtää. :D Mutta sitten nää muut... mua kauhistuttaa mitä älynväläyksiä saadaan kuulla... :$ :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wendy:
Valaiskaa tyhmää että mikä ihmeen tää Yahoo-juttu on ja miten se toimii? :)
Sieltä löytyy suljettu yhteisö toukokuisille09, johon pääsee mukaan moden hyväksynnällä, jonka pystyy saamaan, kun sieltä linkistä (ja klikkaa join this group -kohtaa) laittaa pikku esittelyn.
Ja siis niitä viestejä ei pääse muut kuin yhteisön jäsenet lukemaan.
Pitää siis olla joku sähköpostiosoite, jonne saat viestit tai sitten voit halutessa lukea ne vain yhteisön sivuilta.
 
Täällä vuotoa tulee reilusti enemmän kuin eilen eli kesken meni..kyllähän se vähän surettaa mutta onneksi meillä on jo tytöt 3v9kk,2v8.5kk,1v8kk ja poika 5.5kk jotka pitää äiteen kiireisenä..

Tänää käytiin tampereellakin yhden ohjelman nauhotuksissa,ja hauska päivä oli kaiken kaikkiaan..

toivottavasti te kaikki muut saatte toukokuussa pienet nyytit syliinne,käyn välillä aina kurkkimassa jos sopii..
 
Alkuperäinen kirjoittaja moerri:
taaperotx4, toivottavasti vuoto on harmitonta. Etkö ole muuten kirjoitellut maalisvauvoissa? Oli niin tutun kuulonen nimimerkki =)

Itellä ei ole vielä minkäänlaista raskausoiretta ja alkanut todella huolettaan onko kaikki hyvin :(
Mahaa on välillä ikävästi nipistellyt, mutta muuten olo kun ei olisi edes raskaana. Vahingossa meinaa aina syödäkkin jotain sellasta mitä ei sais ku ei muista että raskaana on :D
Joo kirjottelin tuossa maalisvauvat 08 puolella sillon odotusaikana
 
taaperotx4 :hug:

mä oon taas sekasin noista raskauspäivistä,tänään on siis 5+3 eikä eilen |O aina hätäsesti lasken väärin.

tosta lapsen sukupuolesta kun meil on poika ni nyt saanen sit odottaa kommentteja et toivottavasti seuraava on tyttö.. :wave: täällä kun myös odotellaan nimenomaan sitä vauvaa eikä tyttöä tai poikaa..

mulla on tissit paisunu ihan älyttömästi :eek: ekas raskaudes ei ollu tämmöstä..mä nukuin viimeyönki imetysliivit päällä ku aristi niin paljon ja mun perus-rintsikoista noi pursuaa jo ulos,kenties on lähettävä ostoksille..oonko ainoo..? :ashamed:
 

Yhteistyössä