** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

pian 3x äippä Onnea plussasta :flower: , täällä myös edellisestä aikaa kuutisen vuotta, joten tuntuu ihan samalta, mitä esikoista odottaessa. Tosin odottelen edelleen niitä raskausoireita, mitkä on olleet edellisissä vahvasti mukana alusta asti, eli pahoinvointi on tuoreessa muistissa, ja nyt ei kuulu mtn oireita...
4krs+masukki 7+3
 
Kiitokset onnitteluista:)
Johonkin oli pakko saada kirjoitella, kun ei haluta kertoa asiasta vielä pitkään aikaan muille. Odotan ainakin np-ultran, että saadaan virallisempi LA. Vähän kierron kautta laskettu aika jänskättää, koska lopetin pillerit heinäkuussa ja sen jälkeen tuli yhdet normaalit vuodot. Ja siihen sitten loppui.
Olo oli jo kyllä ennen testiä melko varma. Menkat 4päivää myöhässä ja testi oli tosi vahva plussa.Välillä etoo hiukan, mut muutenpientä väsymistä lukuunottamatta normi olo.
Mulla kun edelliset raskaudet on olleet oireettomia Toisesta sain tietää vasta viikolla 17 :eek:
Terkkarissa testi kun näytti miinusta ja sitten pari kk syötiin minipillereitä. Oli kuulemma päivästä kiinni että olisi ollut plussa. Mutta sainpa lyhyen odotusajan:) Ja tosiaan poika reipas ekaluokkalainen!
Tämä tulokas miehen kanssa eka yhteinen mutta molemmille kolmas:)
 
raskausoireista sen verran, että mulla on ollut tyttöjä oottaessa paljon voimakkaammat oireet, kuin poikia oottaessa. Poikia oottaessa välillä mietinkin, et oonko oikeesti ees raskaana, kun ei ollut sitä kamalaa pahoinvointia ja väsymystä jne mitä tytöistä oli. Nyt mulla tosin on noihin raskauksiin verrattuna sellanen "puoliväli"-olo. :D Väsymystä on, aika paljon etomista, mutta pönttöö ei kuitenkaan tarvi kumartaa (ainakaan vielä ) , rinnat on jotenkin painavamman ja herkän tuntuiset. Mutta ei kuitenkaan sillain kipeet, eikä ne kasvanutkaan ole, kun joku kyseli. Mut mulla ei oikeen paljoo ole koskaan rinnat kokoonsa muuttaneet, ei edes imetyksen aikana, eikä sen jälkeen.

Ja tervetuloa uusille! Itekin tosin vasta pinoon mukaan hypännyt. :D :wave:
 
Etova olo jatkuu kellon ympäri. Aamulla meinas heti ekana yrjö lentää. Syöminen helpotti hetkeks, mutta kun kaiken ruuan pitäisi olla mahdollisimman hajutonta ja mautonta. Pikaseen kävin aamulla kaupassa, kun piti esikolle laittaa eväät päiväkotiin (menevät retkelle) ja hyvä ettei oksennus noussut suuhun, kun leipäosastolla tuoksui valkosipulipatongit ja korvapuusti. Ja siis etenkin tuo jälkimmäinen! Huh, huh. En kyllä muista, että esikosta olisi ollut tällaista tämä, vaikka pahoin voinkin. Ei ainaskaan näin aikaisessa vaiheessa. Silloin vielä työskentelin leipomossa, jolloin erilaisia tuoksuja (tai hajuja) oli ihan riittämiin.
Voiskohan siinä olla perää, että oliskin tyttö tulossa? Niin kuin Äitti-83 tuossa juuri muisteli raskauksiaan. No, sen näkee sitten toukokuussa.

Heh, tämähän oli loistava aasinsilta sukupuoliasiaan :)
Meillekin odotetaan ihan vaan vauvaa, ei erityisesti tyttöä tai poikaa. Uskon, että ihan varmasti tulee kommentteja, että tulispa teille tyttö, kun se poika jo on. Aivan uskomattomia kommentteja te, joilla on useampia lapsia jo, olette saaneet ihmisiltä. Itselle ei tulis mieleenkään kenellekään sellaista laukoa.
Esikosta olin koko odotuksen ihan varma, että poika tulee. Oli siitä niin vahva fiilis. Unissa synnytin aina pienen tummatukkaisen vauvan, mutta koskaan ei sukupuoli näkynyt. Kunnes sitten viimeisenä yönä ennen synnytystä. Silloin näin unta, että tuli pieni, tummatukkainen poika. Ja niinhän siinä sitten kävi seuraavana yönä.

Taaperotx4 :hug:

Nasu: Mikä on vointi? En kyllä päästä kuumeilukaveriani täältä pois. Sydämestäni toivon, että on ihan harmitonta vuotoa.

Uudet, tervetuloa ja onnea!


Joie
 
täällä hermoillaan niin paljon, että soitin neuvolaan, ja pyysin päästä jo aikaisemmin, jos pystyttäisiin kuulemaan mahdolliset sydänäänet, ja sainkin ajan heti tänään iltapäivällä. Samalla otetaan uus raskaustesti, kun olo tuntuu niin epätodelliselta.
4krs+masukki 7+3
 
taaperotx4 :hug:

Mulla ei ole rinnoissa vielä mitään merkkiä raskaudesta ja sitä rintojen kasvua ehkä jopa odotan, kun normisti on a-kuppi.

Jatkuva kuvotus on tullut myös tänne ja töissäkään en saanut aamukahvilla enää kuppia edes puolilleen juotua, vaikka kuinka yritin.

Tänään on sitten eka neuvola, siellä nyt ei mitään näy eikä kuulu vielä, mutta mennään kuiten käymään. Tänään ei onneksi ole nivusta vihlonut pahemmin.

- Narttu rv 5+5 -
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Narttu Onpas sulla aikaisessa vaiheessa eka neuvola?
Joo, niin minustakin. Meille tuli muuton myötä uudeksi tätiksi sama henkilö joka on ollut minun terkkarina lapsena. Häneltä aikaisemmin kyselin, että onko meidän paikkakunnalla enää neuvolaa (pieni paikkakunta, jossa ennen ollut neuvolan vastaanotto kerran viikossa), niin vastasi vasta parin viikon päästä, kun oli ollut lomilla ja kysyi, että onko äitiysneuvolantarvetta. En siinä sitten kehdannut valehdellakaan, kun olin juuri plussannut ja kohta olisi kuitenkin yhteydenotto ollut edessä. Mulla edelliset menkat oli niukat, normaalisti todella runsaat ja kestää 5-6 päivää, nyt eka päivä normaali, kahden päivän tauko ja sitten 2 päivää tosi niukkaa vuotoa, niin halusi minut neuvolaan hyvissä ajoin, että varmistetaan, että ei ole pidemmällä ja ei mene np-ultra sivusuun. En kyllä itse usko lainkaan, että olisi pidemmälllä, mutta en alkanut tinkaamaan vastaankaan.

- Narttu rv 5+5 -
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Narttu, mulla säännöllinen kierto ja menkat normaalistikin niukat, mut viime menkat taisi olla vielä niukammat, mitä yleensä, ja kesti muistaakseni 4 pvää... siitä aloin miettiä, jos olisinkin jo pidemmällä
Jos sie olet pidemmällä, niin sulla ainakin pitäisi kuulua jo sydänäänet sitten tänään.

Mie en itse usko, että olisin pidemmällä, kun kaikki oireetkin tullu oikeastaan vasta tällä viikolla. Toisaalta inhottavaa mennä kuunteleen sydänääniä, kun tietää, että mitään ei kuulu, mutta hyvä, että sen tietää jo etukäteen.

- Narttu rv 5+5 -

 
taaperotx4 :hug: :'(
Harmi kun on pudonnut listasta pois odottajia..Itsellä ei vieläkään oireita..nyt pitäisi olla 5+4 eli kyllä kuvotukset vielä ehtii..esikoisen jälkeen mulla on ollut keskenmeno rv10 ja silloinkaan ei alussa mitään tuntemuksia et oisin raskaana..siks nyt vähän jännittääkin :eek:
Meillä on vuoroin tullut poika,tyttö ja poika..varmasti "kaikki" odottaa nyt sitten tyttöä..kun me vauvaa ;) Huomasin myös saman että täällä paljon monen lapsen äitejä =)
Ajattelin varata neuvolan vasta kuun vaihteessa kun ei sinne kuitenkaan aikaisemminkaan saa aikaa.Pitäisi kyllä tämän nykyisen tädin jäädä kohta eläkkeelle niin olisi kiva aloittaa sitten uudella eikä vaihtaa kesken.
Nasumiten vuoto,onko jo lakannut!??
:hug:
 
no niin,jos vaan pääsee vielä mukaan ni tääl ois kans yx odottaja.. plussasin maanantaina mut vasta nyt alkanu tajuta et hei,mulla on uus elämä mahassa.LA näillä näkymin 21.5.2009 et vajaa vuos tulee ikäeroa keskimmäisen kanssa..

luppa&kirppu rv 5+0
 
Musta on ihan masentavaa olla vastuussa listasta kun on joutunut nyt muutaman sieltä poistamaan eikä se oo mukavaa. Kaikille poistuneille :hug:
Ja kaikille jotka joutuu vuotoja miettimään niin onnea ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Omassa navassa ei ihmeempiä. Etovaa oloa ollut vähän vähemmän mutta väsymys jatkuu.
Huomenna lähdetään viikonlopuksi pojan kanssa minun äitini luo. Saan ehkä lepäillä enemmän kun mummi voi höösätä pojan kanssa. :)

Jonz&Tessu

 
Halauksia taaperotx4 :hug:
Se on just kamalin pelko että alkaa vuoto ja menee kesken. On niin tätä odottanut...
Mullakaan ei kamalasti ole oireita.. turvotusta lähinnä. Luin jostain että jos saanut hormonaalista lääkitystä ennen raskaaksi tuloa..oireet ei ole niin vahvat, koska hormoonit koholla jo tuosta lääkityksestä. Minä söin clomeja pari kuukautta ja sitä ennen keltarauhashormonia kuukautisia tasaamaan.

Tervetuloa uudet masunkasvattajat :wave:

Aurora72 & pikkuinen tasan 5 :heart:
 
No niin, nyt täällä jännitetään synnytystä... kaveri ei vastaa puhelimeen joten taitaa olla kohta tositoimissa... eilen kävin sairaalassa häntä moikkaamassa ja voi miten IHANAA pientä vauvan itkua siellä osastolla kuului! vauvakuumeen saaminen olis ollut taattua jos sitä ei olis tullut pari kuukautta sitten! :heart:

Tervetuloa uusille! :wave:
 
Moi kaikille :wave:

Täällä myös uusi palstailija ilmoittautuu! Meille odotetaan toista kullanmurua, esikois-poika on 1v2kk. Laskettu aika laskurin mukaan 9.5.-09 mutta saattaa vielä muuttua ultrassa. Kierrot ei ihan säännöllisiä ole olleet.





Vauva on erittäin toivottu ja odotettu, mutta pieni suuri ihme :heart: Kun esikoista ei alkanut kuulua ja kierrot keski jopa yli 80vrk, päästiin tutkimuksiin ja minulla todettiin PCO. Ensimmäiseksi määrättiin Clomifen ja pienellä annostuksella ensimmäisestä kierrosta esikoinen sai alkunsa.

Joillakin kuulema tuo PCO voi parantua raskauden ja synnytyksen seurauksena, mutta mulla lääkäri totesi kontrollitutkimuksissa 6kk synnytyksen jälkeen, että todennäköisesti ei koskaan saada lapsia ihan luomusti. Kieltämättä masensi TODELLA paljon, ja lisäksi oli pelko siitä että saattaisi joutua rankempiin hoitoihin kuin esikoisen kohdalla. Silti se pienenpieni toivonkipinä vauvasta ei sammunut ja tässä sitä nyt ollaan :D

Imetän vielä esikoista ja tarkoitus olikin lopettaa nyt alkusyksyllä, että olisin voinut aloittaa ne hormonit. Niitä kun ei tietenkään voi käyttää jos imettää.

Tuntemuksia raskaudesta oli jo ennen plussaa, etovaa oloa yms. Mutta oikeastaan tein testin vain sen takia, kun olis ollut papa-koe ja meidän neuvolassa sitä ei mielellään oteta jos on raskaana. Yllätys olikin hirmuinen kun pärähti vaalea testiviiva :whistle: Eikä sitä ollut uskoa todeksi joten parin päivän päästä uusi testi, ja viiva oli vahva joten kai se uskoa pitää :heart:

Pientä pahoinvointia on ollut, sekä väsymystä ja palelua, mutta ei onneksi sen kummempia. Esikoisesta alkoi pahoinvointi jo 5. viikolla ja kesti ensimmäiset 3kk. Sen jälkeen vähän tasottui mutta oksentamaan jouduin monta kertaa viikossa melkein koko loppuraskauden :x Se oli ihan kamalaa, mikään ei kestänyt sisällä ja pelkkä keittiöön meneminen sai aikaan oksu-olon. Puhumattakaan jääkaapin avaamisesta :$ Painokin tippui lähemmäs 10kg jo ennen ensimmäistä neuvolaa.

Toivon todella että nyt säästyisin tuolta. Kaksi kertaa oon vasta tarvinnut pönttöä kumartaa joten toivoa vielä on :) Ja nyt ei lepääminenkään onnistu tuosta vaan kun esikoinen pitää äitin kiireisenä :heart:

Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan ensi viikolle. Tekisi mieli mennä jo aiemmin, mutta ajattelin että parempi ottaa vähän myöhemmin jos raskaus ei olekaan niin pitkällä kuin mitä menkkojen mukaan olis. Millä viikolla sydämen sykkeen pitäisi alkaa näkyä?
Mulla olis ultrapäivänä 7+5 mutta vielä sen voisi vaihtaa myöhemmäksikin. Esikoisesta käytiin varhaisultrassa ihan sairaalassa niitten hormonien takia, ja taisi olla rv 8+2. Sydän löi vimmatusti niillä viikoilla jo, ja sikiö vastasi viikkoja, oli jopa vähän isompikin.

Ensimmäinen neuvola on 6.10. ja np-ultra viikolla 11-12. Samalla tehdään (haluaville) veriseula.


Oon tätä teidän ketjua seurannut vähän aikaa ennen kuin uskaltauduin mukaan.
Surullisia uutisia on ollut ihan liian monella :'( Halaukset teille kaikille :hug: ja voimia hirmuisesti jatkaa eteenpäin :flower: :flower:

Onnea matkaan kaikille ja erityisesti niille, jotka kärsivät vuodoista.


Siksakkia & Toivo 6+5
 
Meitä 21.5 LA:n äitejähän tulee nyt kuin sieniä sateella:) Kivaa!
Lueskelin noita sukupuoli juttuja, mistä aiemmin olette jutelleet! Meillä tulossa jännä tilanne koska toisella kaksi poikaa ja toisella kaksi tyttöä, että kumpi tulee nyt:) Me tosin odotetaan vaan tervettä vauvaa:)
Tosin omaa odotuksia ja tuttujen/sukulaisten odotuksia seuranneena en ole kyllä huomannut, että olisi jommankumman odotusta ympäristöltä. Mutta tuntuu kyllä teidän puolesta hurjalta, kenelle sanottu että olisi nyt tullut se tyttö tai se odotettu poika. Mielestäni sillä kuitenkaan mitään väliä ole.

Täällä levätty olo vaikka aina makuulla tuntuukin että mahassa jotain pientä tapahtuu,varmaankin pientä kasvua masukkia varten. Ei kuitenkaan ole kivuliasta eikä vuotoja tms.

Tsemiä neuvoloihin odottajat!
 
Ainiin noista jutuista, mistä täällä ollut puhetta...

Me ollaan kerrottu tästä odotuksesta siskolle+hänen miehelleen, toiselle siskolle ja veljelle. Lisäksi mies kertoi muutamalle työkaverilleen. Isovanhemmille ym. sukulaisille mulla ei ole sen suurempaa kiirettä kertoa :/ Esikoisesta kerrottiin heti, mutta nyt tuntuu että haluais odottaa ainakin sen 12 viikkoa. Miehelle ehdotin että kerrotaan vasta jouluna :saint: tai ei ollenkaan, katsotaan milloin itse huomaavat ;)

Äitiyspakkaus tekisi kovasti mieli ottaa kun esikoisellekin otettiin. Hän siis syntyi heinäkuussa eli jätin laput toukokuussa ja olin kai ensimmäisten joukossa joille tuli uusi pakkaus. Meillä kun oli siitä 2006 vuoden pakkauksesta melkein kaikki vaatteet saatuna siskolta ja kirppikseltä olin niitä ostanut niin ihan kiva että tuli sit se uudempi.
Tuskin nyt ehtii vaihtua eli saisimme Kelan sivuilla näkyvän paketin. Nättejä vaatteita siinä kyllä on, mutta välttämätöntä tarvetta ei ole toppapuvulle yms. Rahalla voisi ostaa vaikka kaksostenrattaat tai mennä yksityiselle 4D-ultraan. Onneksi on aikaa vielä miettiä tuotakin asiaa :)

Joku jossain vaiheessa oli kysellyt varhaisultran hintaa yksityisellä jos en ihan väärin muista. Tuolla mihin me mennään, maksaa 60? ja siitä vähennetään vielä suoraan Kela-korvaus.

Enempää en muista mistä olitte jutustelleet :saint:
 
taaperotx4 iso voima :hug:

Mitäköhän Nasulle kuuluu, toivottavasti vuoto ei ole yltynyt!

Tervetuloa taas uudet :flower:

4krs saattaahan se olla, että ootkin jo pidemmällä. Kattelin tossa eilen tuolta masukuva ketjusta sun masukuvia ja onhan sulla olettuihin viikkoihin nähden jo aikalailla vauvamasua!

Jep, nyt hakemaan eskarilainen kotiin ja sitten junnu päikyille ja meen kyllä itekin hetkeks, koululaiset pääsee vasta kahdelta niin ehtii hetken huilia ennenku täytyy alkaa auttamaan läksyhommissa. Eskari saa viettää hetken aikaa pelaten tietokoneella niin saan huilittua :ashamed:

LG & Sulo 5+6
 
Sydämmensyke näkyy 6 viikon loppupuolella. 7 + 5 pitäisi joko pomppia kiivaasti :D

Minä lähden miehen kanssa huomenna Prahaan 4 päiväksi. Nyt hyvä mennä kun ei ole masu tiellä ja vielä kun päästään kahestaan jonnekin. :D :heart:

Palailen palstailemaan loman jälkeen.. :wave:
 
6. raskausviikon lopulla alkio on neliviikkoinen ja vasta noin 6 millimetrinen, mutta tarkimmilla ultraäänilaitteilla voidaan jo havaita, että sen alkeellinen sydän sykkii 140-150 kertaa minuutissa. Pää ja selkänikamapylväs erottuvat nyt selvästi, ja alkio on voimakkaasti vatsapuolelle käyristynyt. Myös käsien ja paro päivää myöhemmin jalkojen aiheet alkavat työntyä esiin.
 
Taaperotx4. kauheaa... en voi muuta kuin toivottaa jaksamisia!!!! :hug:

Aurora72. Ui, ihanaa, kun laitoit noita ultra-kuvia! On se ihmeellistä, että miten aikaisilla viikoilla voi jo näkyä pienen pieni elämän alku! =) :heart:

Joie ja alice in wonderland. Eli sen eilisen pienen veren vuodon jälkeen tuli vähän ruskeaa vuotoa. Tänään ei ole tullut mitään ylimääräistä! =) YRITÄN olla murehtimatta asiaa, koska se ei kuitenkaan ole omissa käsissäni, että kuinka käy. Kova on pelko, mutta yritän ajatella positiivisesti. Ja kun verta ei ole nyt enempää tullut, onneksi. Kipuakaan ei ole onneksi ilmaantunut, ainakaan vielä. Raskaus oireet ovat myös niin kauhean vahvat, että ajattelin, että kait ne loppuisivat, jos massussa ei olisi elämää...??

Paha olo on ihan kaamea. Samoin väsymys, nälkä ja närästys. Itkukin on ollut tosi herkässä viimeisen viikon, ja nyt vielä enemmän, kun olen huolehtinut tätä pienokaisen olemassa oloa.. Kyllä esikoisen odotus oli helppoa tähän verrattuna... :whistle:

Siksakkia Kyselit sydämen näkymisestä. kävin esikoisen aikaan varhaisultrassa rv.7+2, ja sydämen syke näkyi todella selvästi!! =)

Kaipaisin kokemuksia, että millä viikoilla teillä on kuulunut pienokaisen sydän äänet???? Itselläni esikoisen sydän kuului rv. 10+5. Nyt olisi eka neuvola siis rv. 8+0. Arvelin vain, että suostuisikohan neuvolantäti yrittämään jo silloin sydän äänten kuuntelua...?? Onko kellään kuulunut vielä noilla viikoilla?? ( jos nyt nipsu kestää mukana sinne asti.. )

-nasu ja nipsu 7+0-
 
Nasu21 mä olen tosiaan ihan kohta menossa neuvolaan, ja siellä kuunnellaan sydänäänet, ja viikkoja 7+3. sen jälkeen ollaan viisaampia... varsinainen eka neuvola mulla on vasta 3.10, ja sinne on niin piiitkä aika, etten millään jaksanut odottaa sinne asti.
 

Yhteistyössä