** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

RockMummy Sekä esikoista odottaessa että tässä raskaudessa valkovuoto lisääntyi alkuun moninkertaiseksi. Eli luulenpa hyvinkin sen johtuvan raskaudesta.

mwoana Minä myös herkistyn ja itkee pillitän telkkaria katsoessa :whistle: Varsinkin sellaisissa ohjelmissa joissa on lapsia. Tänään katsoin Sairaalaa ja itkin kun siinä näytettiin synnytystä ja pientä Teppo-keskosvauvaa :heart:

 
Mullaki kaikki missä on mukana lapsia, nii itkee tihrustan, sitte jos joku itkee telkussa niin mäki itken.. Sit ku makoilen sohvalla nii aina korva täynnä kyyneleitä :D :D
Voeeeh,on tää niin yhtä pillitystä....
 
Meillä on ollu vieraita monen monta päivää ja nettailu jäänyt vähemmälle. Nyt lukaisin yli kymmenen sivua teidän kuulumisia. Monella olikin jo eka ultra takana.

Pahoittelut ja voimia kaikille, joilla mennyt kesken.

Täällä on alkaneet muutkin raskausoireet nostaa päätään. Etovaa oloa on ollut useana päivänä. Ruokahalu ei ole kovin hyvä, mutta syöminen helpottaisi oloa. Eilen sain illan suussa kamalan päänsäryn, mutta vasta myöhemmin illalla tajusin, etten ollut syönyt mitään lounaan jälkeen. Eipä tarvinnut enää ihmetellä päänsärkyä. Mun pitää kyllä kiinnittää tarkkailua oikeesti syömiseen. Hassua vaan, että normaalisti olen sellainen syöppö, mutta nyt ei maistu mikään. Nukkuminen on vieläkin ihan sekaisin. Kello on nyt viisi ja mä olen ollut hereillä jo tunnin.

Olo on myös jotenkin super herkkä. Itkettää sekä ilosta että surusta. Viime päivinä on tullut vuodatettua kyyneleitä taas ihan tarpeeksi, valitettavasti kuitenkin enemmän surusta. Mieheni syöpäepäily ei ollutkaan ihan turha, lopulliset tulokset tulivat eilen ja sieltä olikin löytynyt syövän esiaste. Leikkaus siis edessä, mutta onneks ei tartte mitään hoitoja.

Äiti-83
Ei näytä aina pitävän paikaansa, ettei raskautuminen onnistu stressantuneena. Meilläkin tärppäsi juuri silloin kun mieheni syöpäepäily oli päällä ja epätietoisuus suurimillaan.
 
heh heräsion kauhiaan vessahätään ja sen jälkeen olikin pakko kipittää jääkaapille kun kauhia nälkä :p :D Tässä sitten vedän paahtoleipää ja kaakaota näin yöpalaksi ja ajattelin käyttää rauhallisen ajan hyödyksi ja surffailla hetkisen.

Suuren suuri osanotto niksutitin :hug: ja jaksamisia!
Pianissimolle myös jaksamisia vaikeassa elämäntilanteessa :hug:

(.) Varasin sittenkin sen varhaisultran ja sain jo huomiselle :D heh en mahtanut itselleni mitään :LOL: Aika on vasta illalla joten koko huominen päivä pitää jännätä.

Minä myös katoin sen sairaala ohjelman, mutta ihme kyllä en itkenyt :) Mutta nyt koitan kömpiä takaisin unten maille niin aika menee nopiampaa sinne huomiseen ultraan =)

Meillä tärppäsi tämä nuppu yhdestä ainoasta kerrasta ilman ehkäisyä. Elokuussa ei lakanat paljon pöllynneet meidän makkarissa :D Hedelmöittymisajankohdan mukaan LA olisi 11.5 mutta mennään nyt tuon mukaan mitä neuvolassa sanottiin.

öitä!
Daami & muru

 
nyt tasan 6+0 viikko :heart:

ja aamulla enen kuin sain mitään suuhuni yökötti niin hauheesti, meinasin oksentaa.. pelottaa koko ajan että pahoinvointi yltyy ja en pääse tässä välissä töihin..
raha tilanne kun sitten ei niin kovin hyvä..
ja viime raskaudessa oksensin aamusta iltaan.. :|
 
Voi paljon voimia!!! Tiedän miltä tuntuu, kun joutuu aina uudestaan räpiöimään ylös. Kun on ensin olut ihan taivaissa, vaikka ei saisikaan, mutta minkä sitä mielelleen tekee, aina se uskoo parasta ennen kuin pettyy. Kuitenkin paljon onnea sairauden hoitoon ja sitten uuteen yritykseen. Kuitenkin aina on toivoa :hug:
 
Huomenta kaikille!
Onko muilla tullut raskaus uniin? Oon tähän mennessä nähnyt jo kaksi poikaunta, joista tuli hyvä mieli, ja sitten kaksi painajaista...

Mielialoista:kyllä tääläkin on tunteet pinnalla, ja itku herkässä, jos katsoo jotain koskettavaa ohjelmaa, varsinkin eilen SAIRAALA-avausjaksoa katsoessa, kun tuli esikoisen syntymä mieleen johtuen tutusta kätilöstä, ja tietysti synnytys herkistyttää aina... siinä oli ensisynnyttäjän jalat "telineillä" ylhäällä, en muista, että tuollaista olis mun aikana ollut koskaan... onko muille tuttua?

Edelleen samaa oireettomuutta täällä, eli pitäisi kait osata vaan olla tyytyväinen, kun saa edetä oireettomasti ja vain nauttia raskaudesta.

4krs+masukki 8+1

 
Morning!
Mä heräsin just nyt viime yönä kun näin ihan kamalaa painajaista... ja sit oon kyl nähny niit ihanii uniikii, jolloin sain pojan.. :)
Oireita jo pikkasen ilmaantunut, tissit on jo tooosi kipeät :/ ja ei oikeen lämmin ruoka maistu, vaan kaikki kylmä.. esim. vauvan hedelmä bonat =) NAM!! ja koko päivän kauheen etova olo!! Ulkoilu kyl helpottaa ! tänääkin näyttäs tulevan kiva ilma! :flower:

T: toukotytsy + masuasukki 6+(3)
 
Pianissimolle oikein paljon voimia!!! :hug:

Soitin juuri neuvolaan. Eka aika on sitten ens tiistaina, 30.9. Voi iiih, miten se taaskin jännittää näin kovasti. :D Tuli jotenkin sellanen olo, et mulla tosiaan on vauva kasvamassa masussa, jotenkin sellanen todellisempi olo, et raskaana ollaan. :heart: :D Neuvolantäti sanoi la:ksi 23.5. Eli päivän aiemmin kuin toi Kaksplussan laskuri.

Mulla oli kahdessa ekassa synnytyksessä jalat telineillä. Ja se oli kamalaa. |O Ne oikeen remmeillä laitto jalat siihen telineeseen kiinni, että siinä sitten oltiin ja tuntui kuin halkeisi kahtia. Mutta kaipa sekin on vauvan parasta ajatellen... ettei pysty laittaan jalkoja yhteen ponnistusvaiheessa, niinkuin kahdessa seuraavassa olen meinannut tehdä. En sitten tiedä, onko jotain sairaalakohtaisia eroja, miten helposti niitä käytetään. Mulla 2 ekaa synnytystä oli Jyväskylässä. Ja 2 seuraavaa Tampereella. Nyt sitten taas ollaan menossa Jyväskylään. Oonkin sanonut miehelle, että tää on varmaan tyttö, kun meidän tytöt syntyy Jyväskylässä ja pojat Tampereella. :D Mä en nähnyt sitä Sairaala sarjaa alusta asti. Vasta siitä kun se vauva oli jo äidin kainalossa.

Nyt onkin sitten menossa rv 5+2. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iitu2:
ja kiitos Äitti -83 kommenteista. kyllähän tuolla huumorilla tietty pitkälle pääsee ja varmaan jo sillä ettei jaksaisi stressata ihan kamalasti siitä, jos paikat ei ole ihan tiptop...
Tää on aivan totta. =) Tosin mulla edelleen vähän opetteluvaiheessa... kun olen aina ollut vähän tarkka kodin siisteydestä... :ashamed:

 
mulla on tullut uniin yhden kerras tää raskaus, siinä pikkuinen oli syntynyt ja mun sisko yritti omia sen itselleen.. siis painajainen vaikka näin kuulostaakin hassulta

sairaalasarjasta, katsoin sen synnytyksen ja ja alkoi oksettaan niin kauheesti että oli pakko vaihtaa kanavaa.. psyykkistä tai sitten fysistä, en tiedä..
:/
 
Tervetuloa uusille ja kovasti haleja tippuneille!

Täällä pahoinvointi vaivaa aamusta iltaan. Ihan koko ajan pitää jotain syödä tai muuten (ja välillä siltikin) ollaan halimassa pönttöä. Perjantaina olis tk:n ultra, mutta siihenkin tuntuu olevan vielä ikuisuus. Jotain vitamiinejä pitäisi kai käydä ostamassa, kun ruokavalio on nyt aika rajoittunut.

- Narttu 6+3 -
 
En oo pitkään aikaan kirjotellu mut lukenu oon joka päivä teidän kuulumisia..

Kaikille keskenmenon kokeneille ja niitä pelkääville ihan hirveesti voimia :hug:

Joku kyseli valkovuodosta.. Just luin että se on runsaampaa raskauden alussa ku normaalisti.

Täällä ei mitään uutta. Edelleen päivällä alkaa kuvottamaan mut raikas ilma onneksi auttaa ja sen takia on tullutkin käytyä joka päivä lenkillä.
Mulla neuvola vasta kuukauden päästä eli joskus viikolla 8 tai 9 (ku en varmana tiedä tota laskettua aikaa mu 25.5 ei varmaan hirveesti heitä ) Onko mulla jotenki tosi myöhään vai onko muillakin vasta noilla viikoilla??
Me ei käydä varhaisajan ultrassa jos nyt ei jotain kummallista ilmene. On nyt rahat vähän tiukilla ku on jo vuoden kotona ollu ja me halutaan kuitenkin sitten siihen rakenneultraan mennä ja luulatavasti otetaan se 4d:nä..

jahas, poika heräs.. palataan
:wave:
 
Näin painajaisunen jo ennen kuin olin tehnyt edes raskaustestiä -- tosin aavistelin silloin kyllä jo raskautta. Vähän uni oli kamala! :eek: Vauva oli niin liukas, että se ei pysynyt sylissäni, ja kun olin pudottanut sen monta kertaa lattialle, oli se enää verinen lihamöykky, jolle yritin vielä epätoivoisesti oikoa käsiä ja jalkoja... (puistattaa :/)

Voimia kaikille, jotka ovat joutuneet jättämään leikin TÄLLÄ KERTAA kesken. Kovasti uskoa ja toivoa teille huomiseen! :wave:

H3LMI + pirpana 8+3
 
Heipsan!

Niksutin. :hug:

Joo ei mun vuodot loppuneetkaan, eilen tuli ruskeeta tuhrua ja aamusta taas vaaleanpunertavaa. Pitää kysyä, kun neuvolantäti soittaa labroista tällä viikoilla, että jos jokapäivä tulee jotain vuotoa no vuotoa ja vuotoa pyyhkiessä jää papruun, että pitääkö sitä tutkia? Ottaa tulehdusnäytettä tai jotain?

Eilen oli tosi pahaolo joka tosin helpotti raikkaassa meri-ilmassa veneilemässä siis..kirpeät greipit ja mandariinit helpottaa myös. Käyn kyllä ostaan apteekista ne pahoinvointirannekkeet, kun lapsilisät kilahtaa tilille..vaikka vähän kyllä epäilen niiden tehoa mutta yrittänyt ei laitetta. ;)

Tulispa se aika jo sinne np-ultraan tietäs meniskö varhaisultraan vai ei ..toisaalta tekis mieli mennä vuotojen takia.

jeps mooiii..

Nara ja himppu 7+4
 
ja huono olo koko päivän.. Onko kukaan tässä porukassa saanut apua siitä Sea Band- ranneekkeesta? Eilen hypistelin sellaista apteekissa, mutta jätin vielä hyllyyn. Aamulla kyllä kadutti, että en ostanut.

Kaikki te, jotka edes vähän epäilette kohdunulkoista raskautta: menkää mahdollisimman pian ultraan. Jos munasolu on kiinnittynyt munatorveen, mutta ei ole vielä revennyt, niin sairaus voidaan hoitaa konservatiivisesti lääkkeillä, eikä tarvitse luopua munatorvesta. Minulla ehti revetä jonkin verran ja aiheutti tosi kovia kipuja, mutta koska menin vähäisen vuodon takia varhaisultraan asia huomattiin ajoissa ja sain metotreksaattihoidon. Ei sekään mukavaa ole, mutta jääpähän molemmat tuubat talteen tulevaisuutta varten.

Tänään klo 14.30 ultra. Jännittää ihan hulluna. Toivotaan, että jyvä on oikeassa paikassa ja hengissä.
 
perlos mullakin on eka neuvola vasta tosi myöhään. Silloin on 11+ jotain jo, mutta ei se terkkari pitänyt sitä liian myöhäisenä aikana. Sanoi laittavansa postissa lippusia ja lappusia ja neuvoi varaamaan ultrankin jo valmiiksi.

Koska omaan neuvolaan on niin pitkä aika vielä, niin luen mielellänne teidän muiden kokemuksia. Ensimmäistä kun odotan niin en oikein tiedä edes mitä odottaa. Muutenkin mielelläni luen teidän kokeneempien juttuja kaikesta mahdollisesta.

Tilluri 7+1

 
Pahoittelut kaikille vuodosta kärsiville ja keskenmenon kokeneille :hug: :hug: Minä näin yhtenä yönä semmosta unta että olin illalla menossa nukkumaan ja yhtäkkiä huomasin että mun LA on huomenna eikä mulla ollu mitään valmiina. Meniski aika äkkiä tuonne toukokuulle:) Tai edes ens viikkoon. Mulla maanantaina siis se varhaisultra. Viikkoja silloin 7+1 sydämensykkeen kai pitäisi jo näkyä silloin? Pilkkupantteri tulehan sitten ultran jälkeen kertomaan miten siellä meni. Oireista sen verran että niitä ei juuri ole. Väsymystä ehkä hieman normaalia enemmän. Paha olo saattaa yllättää jos ei muista syödä. Minulla neuvolan ultra on rv 10+1. Pitäis tässä alkaa siivoilemaan, eilen ei millään jaksanu.

nannah 6+2
 
myy-09
Heippa hei kaikille =)

Empä oo minäkään täällä kerinny viel pahemmin kirjotteleen mut jos nyt yrittäsin aktivoitua hiukka enempi ;)

Eilen varasin nuorimmalle tytölleni neuvola ajan ja sit ku sen olin saanut ni sanoin sitte et tarttisin sitä minäkin oman ajan :)
Ens maanantaina on mulla sit eka neuvola ja sillo olis viikkoja (hetko...) 6+5 mun laskujen mukaan...
Mullekki on tulossa postissa jotai lippusii ja lappusii...
Ja ekan ultran luulen olevan joskus viikoilla 12...

Kenellekkään sukulaiselle ei oo viel kerrottu tästä kolmannesta tulokkaasta ja jotenki tuntuu siltä et sitä haluis pitää salassa mahdollisimman pitkään B)
Tuntuu vaan jotenki niin erilaiselta ku sillo ku tein nuista kahdesta testissä plussan...En tie miks
-> onko muista tuntunu millasselta jotka odotatte 2-5dettä lasta?
Sinänsä hassu, tai en tiedä mut meilläkin tää taasen tärppäs heti ekasta kierrosta, ei ehtiny silleen viel tavallaan naatiskella miehen kanssa ;)
Mut jokatapauksessa vaikka tulinki taasen nopeesti raskaaks ni on se sit niin ihanaa ku se pallo on tuossa taas ja etenki sit kun vaavi on sylissä tuhisemassa :heart:

Etomista on esiintyny täälläkin, mut vielä ei oo oksennukseen saakka menny -> sitä sitte odotellessa :LOL:
Kun odotin noita meiän tyttöjä kärsin tosi pahasta olosta johonki viikkoon 14 saakka jos oikein muistan ja painoki tippu sen kuutisen kiloa :eek:
Muuten kummatki raskaudet meni ihan hyvin, eikä painookaan tullu yhtään koko raskauksien aikana :eek:
Kahvia oon aina ennen aamulla juonu sen kupin kaks ni nyt sit sen yhdenki kupin juominen tuottaa vaikeuksia -> kai se on siitäkin luovuttava :'(
Ruokahalu on menny jokseenki vaik tiedän juu et auttais jos jotain laittais suuhun ;)

Oon se minäki miettiny et miten tää elämä muuttuu ku on kolme lasta -> asunto ainakin käy ahtaaks ku nyt asutaan kolmiossa, mut haaveissa olis jos anopin kanssa vaihdettais asuntoja päikseen ni tulis sit yks huone lisää =)
Katsotaan sitä sitte ku on ajankohtaista.....

Sitte semmosta et onko teiän muitten ollu jo hankalaa nukkua mahallaan?
Mä nimittäin nukuin nuo edelliset raskaudet melkeins loppuun saakka mahallaan ku pystyin ja neuvolastaki sillo sanovat asian olevan ok...
Nyt taasen sit on jotenki helkatin epämukavaa nukkua mahallaan ja sekin onnistuu vaan jos on tyyny jotenki mahan alla tai jalkojen välissä :(

Sitte viel semmosta ku uus oon muutenki näillä sivuilla ni kertokaahan miten saan jotkut teksteistä lihavoitua et en koko tekstiä lihavoi?
Ja sit ku teillä on noita ns. laskureita ni neuvokaahan tyhmää siinäkin et miten saan ittelleni semmossen
:ashamed:

Joo ei pakko se on mentävä nuorimmaista laittaan päikkäreille ja palajan linjoille jahka ehtinen!!!

ISO :hug: kaikille tasapuolisesti ja sori tämmönen maratooni viesti :ashamed:
 
myy-09: tuo lihavointi tapahtuu niin että tummennat hiirellä sen tekstinpätkän jonka haluat lihavoittaa ja sit painat tota B kirjainta tosta ylhäältä. Sen tekstin on sit jäätävä ja merkkien väliin..

Kuuluuko kaikilla vaan yks ultra neuvolan kautta? Vai onko jossain päin niin että kuuluu kaks? Täällä oulussa ku ei kuulu ku tuo np-ultra nykyään. Ku tuon esikon tein ni kuulu vaan rakenne ultra. Musta ois hyvä jos ne molemmat sais kaupungin kautta..
 

Yhteistyössä