** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

perlos Mä soitin tänään neuvolaan, ja viikon päästä on eka aika täällä. Mulla on sillon rv 6+2.

Nara Mulla tuli vuotoja toisessa raskaudessa koko alkuraskauden ajan. Ekalla kertaa tuli ihan reilusti. Mut sitten seuraavat oli sellasta ihan pientä rusehtavaa vuotoa. Just pyyhkiessä useimmiten huomas. Multa otettiin aika paljon erilaisia kokeita, en kylläkään enää muista mitä ne tutki... mut aika monta eri tulosta mulle sitten kerrottiin ja kaikki oli ok.

PilkkuPantteri Onnea ultraan! :heart: Ihanaa sitten kun itekin kohta pääsee. :D

Myy-09 Mulla on sillain samanlainen olo, kuin aiemmistakin plussista, et ihan onnessani täällä hihkun. :heart: :D Ja parille kaverille piti heti päästä kertomaan. Mutta siihen se kertominen sitten jäikin, töksähti kuin seinään. Muille ei oikeestaan tee ollenkaan mieli kertoa. :ashamed: Kun sen tietää, että mitään onnitteluja ei juurikaan satele, vaan kauhisteluja ja oliko vahinko- kysymyksiä. Me kun ollaan "liian nuoria" ja meillä on "liikaa lapsia". :|
 
myy-09
Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2155][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][/url]


Oon vähän onnellinen ku sain tuonki onnistumaan ;)
Kertokaa muitakin vinkkejä jos keksitte... ;)
 
Mä oon ollut vähän epäaktiivinen tän kirjottelun suhteen mutta josko nyt tsemppaisin vähän..Mulla olis tosiaan noita viikkoja nyt 8+3 ja eka neuvola ens maanantaina eli sillon olis rv 9. Tässä mietin sellasta että koska teillä on ollut ensimmäinen ultra? Millä raskausviikolla? Onko tuolloin ekalla neuvolakäynnillä jo ultrattu vai mitä siellä tehdään? Odotan niin malttamattomana. Muutenkin mietityttää nuo neuvolakäynnit että kuinka usein niitä on ja koska ultrataan.

Mullakin on tuo raskaus kyllä tullut uniin. Kerran näin kamalaa painajaista mutta muuten ihania vauvaunia :heart:

Te joilla on joitain liikntaharrastuksia niin ootteko jatkanu niitä ihan normaalisti? Tuosta asiasta on vähän ristiriitasta tietoa jokapuolella. Ite juoksen, käyn spinningissä, bodypumpissa ja nyt uutena on bodyattack johon oon rakastunut. Liikun n. 5 kertaa viikossa. Mietin että onko liian rankkaa ja voiko liikunta aiheuttaa jotain vauvalle jos on liian rankkaa? Kun itse voin mitä mainioimmin ja kroppa suorastaan vaatii fyysistä rasitusta. Eikös se kuitenkin niin ole että kun äiti voi hyvin niin pieni voi hyvin.
 
myy-09
Matilda-08 Kuten mä jo tuossa kertoilin meillä on ultra vasta vkolla 12 suunnilleen (selvinee paremmin jahka ne mun lippuset tulee postissa ;) )
Ja neuvolassa ei mulla ainakaan oo ultraus mahollisuutta, ellei nyt ihan oo hommanneet sinne laitteita mut tuskimpa :(
Meillä tuos ekas käynnis ihan vaan jutellaan ja punnitaan, otetaan hb, pissa näyte muistaakseni tuossa se olikin...

moerri voi ku sitä itekki pääsis joka kerta kurkkaamaan tuota asukkia ku käy neuvolassa mut ei :(
 
Pianissimo Voi ei :( :hug: Voimia teille :hug: :hug: Ihanaa että teillä on nyt tämä onnenkin aihe elämässä :heart:

perlos Ei mun mielestä sulla ole mitenkään myöhään tuo aika. Mulla eka neuvola rv 9+2. Ja ensimmäinen ultra (np + veriseula) viikolla 11 tai 12.
Esikoista kun odotin, kuului kolme ultraa. Eli np, rakenne ja synnytystapa-arvio. Sen lisäksi kaksi lääkärintarkastusta (ainakin). Eli meillä tosi hyvin vielä asiat noiden ultrien suhteen. Kaikki ultrat tehdään keskussairaalassa ja lääkäri ultraa, neuvolassa ei edes ole ultralaitteita.
Uudelleensynnyttäjille kuuluu np- ja rakenneultra. Loppuraskauden ultra kuulema lisäksi niille, joilla jotain "epäselvää" tai sitten edellisessä raskaudessa ollut jotain tavanomaisuudesta poikkeavaa. Käytännössä kuulema aika moni uudelleensynnyttäjäkin saa tuon kolmannen ultran.
Me käytiin kyllä noiden kaikille kuuluvien ultrien lisäksi todella monta kertaa. Ensin oli varhaisultra koska olin syönyt Clomeja, sitten np-ultra. Sen jälkeen kävin ultrassa kun neuvolassa sydänääniä kuunnellessa huomattiin ettei ne kuulu normaalisti. Sydänäänten takia oli useampi seurantaultra, yksi myös yliopistollisessa sairaalassa 4D. Ja lisäksi vielä se loppuraskauden ultra. Siinä taas huomattiin että vauvan kasvu oli pysähtynyt ja lapsivettä vain pieni tilkka. Eli taas seurantaultria ja lopulta jouduin osastolle seurantaan siihen saakka kun vauva syntyi. Siellä ollessa vielä tutkittiin monta kertaa ultralla.

Eli huolta sisältyi esikoisen odotukseen mutta onneksi kaikki lopulta hyvin ja aivan terve vauva syntyi. Jäi kuitenkin sellainen huoli kun sitä kasvun pysähtymistä tai lapsiveden vähyyttä ei pystytty selvittämään mistä johtui.

Äitti-83 Ymmärrän hyvin ettei kiinnosta kertoa, jos tuollaisia kommentteja odotettavissa :eek: Mekin oltiin monien mielestä liian nuoria kun esikoista alettiin odottaa, 21-vuotiaita molemmat. Tuntuu hullunkuriselta että joka paikassa paasataan miten ensisynnyttäjien keski-ikä on liian korkea ja sitten parikymppiset on kuitenkin liian nuoria :headwall: Mun mielestä ikä ei kuitenkaan kerro paljoakaan, joku alle 2-kymppinen voi olla paljon kypsempi äidiksi kuin joku 35-vuotias. Se riippuu niin paljon ihmisestä.
Ja hyvähän se vaan on, että jotkut haluavat enemmän lapsia kuin sen kaksi, niinhän se syntyvyys vaan nousee ja eiköhän tämä maa lapsia tarvitse :)

Kisuli32 Iso halaus :hug: ja onnea tulevaisuuteen teille!! Todella todella ikävää ettei pikkuinen jaksanut toukokuuhun saakka :'(

Matilda-08 Meillä ei siis neuvolassa ole ultra-laitteita vaan ultrat tehdään keskussairaalassa. Ensimmäinen viikolla 11 tai 12. Mutta mennään yksityiselle varhaisultraan torstaina, silloin olis viikkoja 7+5.
Neuvolakäynnillä otettiin mitat, verenpaine, hemppa ja pissasta se tikku-testi. Lisäksi käytiin läpi raskauden kulkua ja neuvola- sekä ultrakäyntejä. Täti antoi lappusia ja lippusia luettavaksi ja sen Vau-kirjan raskauspäiväkirjan. Niin ja varattiin aika neuvolaläärärille vko 12 ja sai lähetteen np-ultraan. Noin siis esikoisen odotuksessa pari vuotta sitten, nyt ei ole muuten muuttunut kuin että ensimmäinen neuvolalääkärikäynti on yhdistetty np-ultraan.

luppa- Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: Näkyikö sydämen syke jo?

Omaan oloon ei sen kummempaa, on vaan niin äärettömän surku olo noiden Kauhajoen tapahtumien vuoksi :'( :'( Pistää todella miettimään millaiseen maailmaan tämäkin lapsi syntyy :/ Ja millaista elämä on sitten kun nämä omat pienet on nuoria aikuisia.



 
Huoh...
Vuotoa havaittavissa tälläkin suunnalla. Yksi isompi loraus ja sitten vaan tuhrua. Kipuja ei nyt ollut ollenkaan, mitä alaselkä oli eilen ja toissa päivänä kipeä. Vahvasti tuntuu, että kesken meni, mutta seuraillaan vielä.
 
KIsuli :hug:

Meillä oli tänään se varhaisultra :heart: :heart: :heart: Sikiön syke näkyi tosi hyvin ja pullea ruskuaispussi joka on kuulemma hyvä merkki raskauden jatkumisesta. Jos on keskeytymässä niin pussi on kuulemma litteän mallinen. No toivotaan ainakin parasta =) Mutta siis olihan se pieni! Ja viikot vastasivat just sitä hedelmöittymishetkeä eli nyt ois 7+0 mutta muutama päivä vaan heittoa tuohon neuvolan la:han joten ei kuulemma vaihdeta.

Matilda Itse oon kans aika kova reenaamaan ja salibandyn joudun kyllä lopettamaan aika lyhyeen ku se on niin kovaluontonen laji. Ja seuraava mikä tulee esteeksi on ettei syke saa nousta yli 160 koska sillon myös sikiön syke on liian korkea. Eli varsinkin myöhemmillä viikoilla tasasta liikuntaa. Ninku kerroin ni mäki esikoisen aikaan kävelin pari tuntia päivässä ja mieli oli tosi virkeä =)
 
Täällä itkua riittää... Pelottaa ihan kamalasti! Paikkakunnan päiväkodeissa liikkuu parvorokkoa, mutta ei vielä siinä pk:ssa missä itse olen töissä. Ite en ole parvoa koskaan sairastanu, joten mulla on koko ajan hirmuinen pelko siitä että jos sen tartunnan saan ja vauva menee kesken. Soitin tänään yksityiselle neuvolaan ja terkkari oli siellä sitä mieltä että vaikka rokkoa ei vielä meidän pk:ssa olekaan, niin se on vain ajan kysymys milloin se sinne tulee. Ja suositteli heti jäämään pois töistä jos haluan suojella tätä raskautta ja soittamaan omaan neuvolaan jotta saisin saikkua. Pois pitäis olla niin kauan että epidemia on ohi. Tänäänki menin itkun kans töihin. Pelottaa aivan älyttömästi! Parvo on vielä niin salakavala, että oireita ei välttämättä oo ollenkaa, pienenä flunssana saattaa mennä ohi. En tiiä mitä teen! Ehkä soitan aamulla terkkariin ja pyydän saikkua. Mutta töissä ei olla niin ymmärtäväisiä. En haluais menettää tätä rakasta, ku niin kauan ollaan sitä ootettu. Ajattelin jo tänään että sanon itseni irti ja lähen jonneki sellaseen paikkaan missä tällasia vaaroja ei ole.
Anteeksi että tuli vaan omaa napaa. Haleja myös muille surullisille. Ja voimia!

Uneksija ja Mussukka 8+1 (8+4)
 
Daami, ihana kuulla että syke näkyi hyvin, onnea! :)

Olen itse menossa ensi viikon keskiviikkona myös varhaisultraan, silloin viikot ois 6+6. Näkyikö sulla siis jo sikiökin siellä ruskuaispussissa vai onko se viel tossa vaiheessa niin pieni ettei sitä näy? Olis tosi kiva tietää mitä siellä normaalisti näkyy niin osaa itse asennoitua:)

Mähän kävin viikolla 4+6 jo ultrassa, silloin tosin ei viel syke näy, mut ruskuaispussi näkyi selvästi.
 
uneksija hui! Kyllä mä sinuna hakisin sitä sairaslomaa ihan vaan varmuuden vuoksi. Kun sulla on ihan todellinen vaara saada se parvorokko. :/ :hug:

hilja79 :hug: Taas mä kirjotan tän saman tänne... :ashamed: Mut mulla tuli toisessa raskaudessa vuotoja koko raskauden alun ajan. Ekalla kertaa tuli ihan reilusti, ja sen jälkeen aina silloin tällöin ihan vaan pikkusen, sillain et pyyhkiessä huomas. Kipuja ei mullakaan ollut. Jospa sullakin olis vaan sellasta vaaratonta vuotoa... :hug:

siksakkia Mullekin tuli ihan kauhee olo sen Kauhajoen tapahtuman vuoksi. :'( :hug:



 
hilja79 :hug: Jospa olisi kuitenkin ihan harmitonta tuo vuoto :hug: :hug: Toivotaan parasta!

Daami Ihanaa että pikkuisella kaikki hyvin, onnittelut :flower:

uneksija Hankala tilanne sulla, toivottavasti ratkeaa parhain päin :hug: Ja toivottavasti löytyisi ymmärtämystä myös siellä työpaikalla! Mielumminhan sitä minimoi riskit, eli sairasloma varmasti aivan paikallaan ja luulisi että muutkin sen ymmärtävät ja toimisivat samassa tilanteessa samoin. Oletko jo kertonut työpaikalla raskaudesta vai joutuisitko nyt sairasloman myötä paljastamaan uutisen?
 
Siksakkia: Kiitos lohdutuksesta... Ilmoitin juuri töihin etten tule huomenna, ja että ilmoittelen sitten aamulla mitä terkkarissa sanoivat. Töissä olen kertonut työkavereille ja esimiehelle, mutten itse yrittäjälle.. ennen kuin se äsken soitti ja kysyi miksi olen pois. Joten oli pakko kertoa. :(
 
Nyt on neuvolassa käyty:) Kauhea kasa lappusia sain matkaan. Miehellä oli töitä ni ei päässy matkaan mut jospa sitte edes ultraan pääsisi. Neuvolassa oli sellanen tosi vanha ultralaite ja sillä katottiin että näkyiskö mitään ja näkyihän siellä pikkuinen ja :heart: jyskytti myös kovasti. LA muuttui päivällä eli se olisi 3.5.
Ja väsymyksestä ei meinaa tulla loppua |O

Erica ja muru 8+2
 

Yhteistyössä