** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Ellielena: Voimia sinulle! :hug: Olen käynyt verikokeessa, jossa selvisi etten ole parvorokkoa sairastanut. Siksi olen ollut asiasta aivan hermona... No, tänään soitin tutulle lääkärille, ja hän oli sitä mieltä etten missään nimessä saa mennä töihin. Aikoi vielä kysellä toiselta lääkäriltä miten kauan minun kannattaisi olla pois töistä. Ilmoittelee minulle huomenna miten pitkän s-loman kirjoittaa.

Tänään kerroin omille vanhemmilleni, koska tarvitsin tukea myös heiltä tämän parvorokon takia. Vanhempani ovat molemmat sairaanhoitajia, ja hekin sanoivat etten saa lähteä töihin. Ja olivat aivan haltioissaan kun kerroin raskaudesta! :) Oli ihana kun kerroin asiasta, niin nyt voin jutella myös heille kaikista mieltä painavista asioista. Ja myös yksityisen neuvolan terkkarin saan kiinni myös iltaisin ja viikonloppuisin, joten asioiden kanssa ei tarvitse pähkäillä kahdestaan miehen kanssa. :)

Nyt on tosi helpottunu olo, kun ei tarvinnut mennä töihin. Aamullakin tirautin itkut kun ajattelin että jos en saisikaan s-lomaa. Mutta onneksi asia selvisi. Mietiskeltiin vaan vanhempieni kanssa että mistä ihmeestä sen tietää milloin voin mennä taas töihin, kun parvon oireet ovat niin piileviä. No, jospa lääkäri osaisi tehdä tässä ratkaisun.

Voi ihanaa, perjantaina alkais ultramittojen mukaan 10 viikko! :) Ja huomenna mulla on eka neuvola omassa neuvolassa, sitten varaan taas uuden ultran yksityiselle. Haluan niin kovasti taas nähä pikkusen.

On kyllä todella surullista lukea miten monella raskaus menee kesken. :( Voimia kaikille!

Uneksija ja Mussukka 8+5 (8+2)
 
Heipä hei :wave:

Prahasta ollaan kotiuduttu viime yönä ja nyt olen jo töissä. Väsy meinaa olla.. |O

Täälläpäs on huonoja uutisia, voimia kaikille keskenmenon saaneille :hug: Sitä kun ei kellenkään toivois..

Olotila täällä aika hyvä..etovaa oloa on ilmennyt muutamana päivänä. Saas nähä koska syleillään pönttöä oikein urakalla. Ajattelin kanssa hakea ne rannekkeet.
Kertokaa jos teillä kokemuksia niistä. Laitetaanko ne molempiin käsiin?

Aurora72 & katkarapu 5+6
 
Ihan kauheaa, että kuinka moni on joutunut luopumaan pienokaisestaan!! :'( Oikein paljon voimia ja :hug: kaikille niitä tarvitseville!!

Uusille tietenkin lämpimästi tervetuloa! :wave:

Pari päivää on mennyt sängyssä... Riittäisi jo tämä kaamea pahaolo ja väsymys, mutta nyt lisäksi päänsärky on ihan uskomaton. Kahvin juonti loppui kuin sinään, joten kiitoksena siitä saa sitten vetää panadolia ihan kaksin käsin.. :/ Vähän hankala, kun ei ole kärsinyt pitää kunnolla edes silmiä auki, niin mukava tuota pientä neitiä hoidella...
Huomenna olisi se eka neuvola. En niinkään odota itse neuvolaa vaan viime viikon verikokeiden tuoksia. Koska kärsin esikon kanssa raskausdiabeteksestä, niin piti käydä sokeri ja kolesteroli-kokeissa... Huomenna sitten kuulee, että mitä tulokset sanoo.. Voikun menisi tämä raskaus ilman mitään sokeri-ongelmia... No, asiaampa en voi itse vaikuttaa, kun ei tuota painoakaan enää viitsi pudottaa.. ( 162/56 )
Oih, maanantaina pääsisi sitten sinne ultraan, viimein!! :D vaikka tosin onhan sinne vielä melki viikko aikaa.
On kyllä NIIN voimaton olo. Ei jaksaisi tehdä mitään ylimääräistä, ihan inhottaa, kun hommat vaan kasaantuu...
Nyt on kyllä pakko hakea uusi kylmäpussi pään päälle, ja mennä hetkeksi sohvalle...

Ihanaa aurinkoista alku syksyn päivää kaikille!! B)

-nasu ja nipsu 7+6-
 
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
...miksei kaikkialla oo samat käytännöt. Ihan älytöntä että täällä on vaan yks ultra koko raskauden aikana jos menee normaalisti.
Silloin kun esikoista odotin, oli jo puhetta että ultra-käytännöt yhtenäistetään ja jokaiselle odottajalle täytyy tarjota samat ultrat paikkakunnasta riippumatta. Kai se oli joku päätös sitten silloin, joka ei vieläkään ole tullut käytäntöön. Mutta ilmeisesti tulossa kuitenkin, mikä ei tietenkään nyt odottavia lohduta.

Kirppu82 Tervetuloa toukokuisiin ja onnea odotukseen :wave:


Mulla on huomenna se varhaisultra, jännittää niin älyttömästi :whistle:
En ollut ollenkaan tajunnut ajatella mihin esikoisen siksi aikaa saan :eek: Ei ole ketään kuka voisi meille tulla hoitamaan tai mihin viedä siksi aikaa. Yhdessä kuitenkin halutaan sinne miehen kanssa mennä. Onneksi saatiin järjestymään niin että mun veli lähtee mukaan ja on pikkumiehen kanssa sillä aikaa odotushuoneessa.


 
Voi kun taas on odottajia pudonnut :'( kaikille :hug: Itsellä myös kokoajan ruskeaa tuhruvuotoa mitä ei koskaan edellisissä raskauksissa ole ollut.Oireita kyllä pohjaton väsymys ja oksetusolo alkaa paheta,mutta en kyllä vielä osaa iloita ennen ultraa.Eka neuvola viikon päästä.Eilen soitin ja tomera täti kysyi millä viikolla nyt sitten omasta mielestä oon ;) ja kun sanoin niin tokaisi et kyllä sit oli jo aikakin varata aikaa.Täällä vähän(tai vähän enemmän)persoonallinen neuvolatäti =) Jospa sit vuodon vuoksi lähettäis aiemmin ultraan kun en nyt yksityiselle toimertunutkaan menemään. Nyt sitten Kauhajoen jälkeen vaan höpötetään aselupien tiukentamisista...joopajoo.Kyllä tuollaiset saa aseen mistä vaan jos haluavat..voisi nyt panostaa kouluihin enemmän..Mutta kasvatetaanpa me kunnon kansalaisia masuissa ;)
 
Hellurei!

Onpa tullut paljon ikäviä uutisia! Jättihalit ja paljon jaksamista kaikille jotka eivät toukokuista saakaan.

Itse menen huolestumisen rajoilla vaikka oonkin tällainen rauhallinen tyyppi. Kuvotus on melkein hävinnyt parina viime päivänä ja en tiedä voiko se noin vain kadota... vaikka pitäisi olla tyytyväinen, mukavampi se näin on. Tekisi niin mieli varata varhaisultra mutta mies ei ollut kovin innostunut. Maksan sen kyllä mielelläni kokonaan itse, mutta pidän ajatuksen vielä mietintämyssyssä... ihanaa on ollut kuulla teidän muiden ultrauutisia!

Neuvolaa en ole vieläkään varannut, enkä käsitä milloin pystyn. Opiskelen jättimäisessä ammattikorkeassa ja hiljaista nurkkaa on vaikea löytää, enkä halua opiskelukavereiden vielä tietävän. Se soittoaikahan on 12-13, vaikein mahdollinen. Neljä lähintä ystävääni tietävät nyt raskaudesta, sillä yhdellä on lauantaina synttärit eikä mikään antibioottikuuri-selitys olisi mennyt läpi.

Koko vauva-asia tuntuu kamalan kaukaiselta... välillä kesken luennon yllätän itseni haaveilemasta miten toivottavasti saa toukokuussa oman vauvan syliin. Ei ihme että kouluhommat laahaa pahasti jäljessä!

Pahoittelut omanapaisuudesta, yritän skarpata sen suhteen! Ja nyt häippäsen ulos ihanaan syysilmaan, meillä on hoidossa tuollainen höpsö koiruus joka onneksi pakottaa ulkoilemaan näinä saamattomuuden päivinä.

Kaptah 6+3
 
Kurjan paljon näyttää keskenmenneitä olevan, lämpöiset halit kaikille :hug:
Itselläkin tämä niin kauhean alussa ettei koskaan tiedä mitä eteen voi vielä tulla, niin kovasti toivon matkalaisen pysyvän.
Oireitahan minulla on oikeestaan nolla, tai siis ei mitään ihmeellistä mitä oireeksi luettelisin. Silloin testi aamuna ne kaksi viivaa vain minua tuijotti. Pahoinvointia ei ole vielä ollut, muutaman kerran ihan pientä etomista ja ehkä jotkut hajut tuntuu vähän voimakkaammilta kuin muut. Mutta en voisi siitä erottaa että olisin raskaana. Rinnat ei ole kipeät, mutta joka päivä ne tulee vähän ns. enemmän tunnettavaksi/sellaisiksi painaviksi, ja tietysti jos kovasti painaa niin aristaa. Mitään vuotoja ei ole, kuivaa kuin kankkulan kaivossa. Mahassa on edelleen sellainen ovismainen jomotus, ja pientä viiltelyä silloin tällöin. Ja selkää koskee ehkä vähän enemmän (mutta teen istumatyötä joten voi johtua siitäkin). Väsymystä on jonkin verran, ja lämpö heitelee 37 asteen molemmin puolin.
HCG arvon mittautin maanantaina viikkojen ollessa 4+6 ja se oli 536. Kyllähän nuo sanoivat että raskaana ollaan. Tänään tein sitten vielä viho viimeisen testin, ja vahva plussahan se oli. 6.10 on varhaisultra KYSissa joten siellä sitten näkee mitä siellä sisuksissa on. Kauheelta tuntuu pelkkä ajatuskin että menisi kesken. Koko ajan on sellainen tunne, että "nyt ne menkat alkaa" ja kun menee vessaan niin ei näy mitään - onneksi. Tunne on vaan inhottava. Kolmannen clomkierron kauttahan tämä raskaus vihdoin ja viimein saatiin aikaan, silti on tunne että ei tätä meille voida kuitenkaan suoda. "Viallisen" olosta on vaikea päästä.
 
Kirppu82 Oli kyllä osittain kuin olisin omaa tekstiä lukenut :hug: Mullakaan ei sen kummempia oireita ole, jotain pientä vaan mikä voisi johtua jostain ihan muusta - ja niin varmasti luulisinkin - ellen olisi testissä niitä kahta viivaa nähnyt. Melkein joka päivä on sellaisia tuntemuksia masussa ihan kuin menkat alkaisi. Ne on niin samanlaisia juilimisia että siksi pelottaakin että alkais vuotaa :/ Mutta yritän ajatella positiivisesti ja että päivä päivältä varmempi että pikkuisella kaikki hyvin.

Ja tuosta "viallisesta" olosta.. Mullakin oli sellainen olo ennen kuin esikoinen sai alkunsa ja vähän sen jälkeenkin. Toisaalta sitä oli vaan onnellinen että sai jotain apuja, oli toivoa että ehkä tärppää. Toisaalta taas tunsin olevani viallinen ettei ihan luonnollisesti lasta kuulunut. Ja sitten ensimmäisesta clomikierrosta tärppäsikin. Pian se "viallinen" olo väistyi lähes kokonaan odotuksen onnen tieltä.
Ja olin tottakai äärettömän onnellinen että raskaus alkoi niinkin helposti, pelkkiä pillereitä popsimalla. Niistä tuli kyllä tosi järkyt sivuvaikutukset mutta ajattelin että ainakin ne jotain vaikuttavat elimistöön. Ja tietysti oli helpottunut olo ettei tarvinnut lähteä rankempiin hoitoihin, ei pistoksia jne.

Tämä toinen kullanmuru sai alkunsa ihan luomusti!! Oli kyllä ihana, salaa haaveiltu jymy-yllätys :D Varsinkin kun lääkärin ennuste oli 6kk synnytyksestä tehtyjen tutkimusten jälkeen ettei lähes varmasti saada koskaan lasta ilman apuja :)

Kovasti paljon onnea odotukseen sulle :flower:
 
Onpas taas tullut uusia huonoja uutisia. Kaikille keskenmenon uhreille :hug:

Kuopiossa tarjotaan vihdoin ja viimein kaikille odottajille kaksi ultraa. Ollaan siis päästy vihdoin STM:n suositusten piiriin. Eli juuri paikkakuntakohtaisen eroavuuksien takia tuo suositus on, jotta eri alueiden välillä ei olisi eriarvoisuutta. Mutta edelleen on :eek:

Eilen olin siis varhaisultrassa ja siellä näkyi ruskuaispussi ja syke. Jyvällä ikää eilen 6+1 ja pituutta 0,48 cm :D Olen ihan superonnellinen, nyt ainakin lähtökohdat paremmat kuin viime talvena. Mies ei osannut iloita tästä oikein kunnolla, se ei taida vieläkään uskoa, että vauva voisi nyt vihdoin olla oikeasti tulossa.

Töissä on ollut tosi hektistä, joten en ole ehtinyt miettiä niin paljon huonovointisuutta. ja ehkä tänään olikin parempi olo? Väsymys kyllä on ihan ennallaan... Jokohan voisi mennöä nukkumaan?

Pantteri ja Jyvä 6 + 2 eli LA on nyt 18.5.
 
Eemelin äiti ohhoh. Jos siellä olisikin kaksi pienokaista tulossa. :heart: :heart: :D Mies mulle mahan kasvun vuoksi sanonut, et ois kaksi tulossa. Siihen en kylläkään usko. Mutta kyllä mä sängyltä tipahtaisin, jos sanottais, et kaksi tulossa. :D

Tervetuloa Heidsu! :wave:

Mä oon huomannut, et mulla tää paha olo on pahimmillaan iltasin ja jos yöllä herään, sillonkin öklöttää. Nyt taas pikkuhiljaa illanmittaan tää öklötys kunnolla nosti päätään. :x Onneks päivät menee ihan ok olotilassa, kun on noita pikkusia jaloissa pyörimässä, niin pystyy sitten hyvin niiden perässä juoksemaan. :D





 
Eemelin äiti:Ihanaa! :flower: :hug: Onko teillä suvussa kaksosia? Mää jotenki koko ajan ajattelen että mitä jos on kaksoset.. En tiiä sitten että toivonko niitä jotenki alitajuisesti. Toisaalta oishan se varmasti rankkaaki mutta myös niin niin ihanaa. Mut meillä ei oo suvussa ku yhdet kaksoset ja neki ei mitenkään lähisukua joten todella epätodennäköistä.
 
Onnea kaikille jotka on saanut hyviä ultrakuulumisia, ainakin Pilkkupantteri oli ja tietysti Eemelin äiti!! Wau! tuplat!! :D Olis se aika hurjaa, mutta ihanaakin tietty! Varmaan vaatii vähän sulattelua tuommoinen. :D Minä olen toinen kaksosista... tai siis äitini odotti kaksosia joista toinen meni kesken joskus rv 12 paikkeilla vissiin... ja minä selvisin. :p Eli periaatteessa täälläkin mahdollisuus kaksosraskauteen... huh. yksikin riittää kiitos. :D

Minultakin tervetulotoivotukset: Höpöliini, Samuli03 ja kissanminttu :wave:

Äitti-83 mulla vähän sama juttu... tai että aamupäivät ja illat on pahoja ja aamuyö.. pissireissun jälkeen ei meinaa saada unta ja sitten tulee öklö olo ja pitää mennä syömään jotain. Hampaat tykkää hyvää kun koko ajan napostelee... :snotty:

(.) enää ei ole ollut vuotoja eikä kipuja, taitaa kaikki olla kuitenkin ihan kunnossa. :) Viikon sisällä pääsen ultraan niin selviää vielä lopullisesti asiat. :D Tänään oon havainnut normaalia nivusvihlontaa ja pahaa oloa... tissit kipeytyy vaan koko ajan lisää. Eli ainakin oireet on tallella joten eiköhän se pikkainenkin siellä elossa ole.

EM 7+1 :heart:
 
Kiva, että uusia tulee mukaan :) Onnittelut.

perlos ja Siksakkia Kovasti kiitoksia :heart: Jännityksellä odotetaan varmistuuko tosiaan kaksosraskaudeksi, hui. Minun suvun puolella on kaksoset miehen suvun puolella kaksoset ja kolmoset.
Tässäpä sitä onkin odottamista.

Kiitos myös onnentoivotuksista ElinaMaria
 
Uskaltaisikohan sitä tänne tulla... Plussasin eilen.

Kaksplussan laskuri antoi lasketuksi ajaksi 30.5., muttä tämä on vielä niin alussa, että enpä tiedä siitä sitten varmaksi.

Synnytyssairaala Tays, esikoista odottelen ja itsellä ikää 32-v.
 
Narttu
täällä kohtalo toveri, aamusta iltaa voin myös pahoin ja vähän yölläkin.. kokoa jan pitää jotain piäntä syödä, että pysyy sisällä ja makuu asentoon menna, silloin kanssa auttaa..

PilkkuPantteri
Mulla on juuri nuo sea band rannekkeet käsissäni, ollut eilisestä.. en tiedä helpottaako, ehkä kiukan, mutta ei tosiaan ainakaan kokonaan poista huonoa oloa. ..
olen vaan niin epätoivoinen että teen/ käytän mitä vaan jotta olo helpottaisi
 

Yhteistyössä