** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

siksakkia rannekkeita on kaks pakkauksessa eli tulee molempiin ranteisiin. Vähän ristiriitaista tietoa netistä löytyy toisilla ei auta mitään ja toisilla taas auttaa. Riittääköhän pelkkä usko niihin. :whistle:
karsea päivä .. täysin sängyn orja. Panadolia meni korvakipuun. :snotty:
 
Ihan ekaksi Nirtsulle halaukset!

Pitikin mennä eilen sanomaan, että ei ole tullut tuhrua. Iltapäivällähän sitä sitten tuli, mutta huomattavasti vähemmän kuin perjantaina. Ja ihan sellaista vaaleanruskeaa oli. Nyt sitten ei ole sen jälkeen ollut mitään. Turvonnut olen kuin pieni possu. Pitäis varmaan ottaa ihan kuva.

Uusille tervetuloa ja onnittelut plussasta!
 
Heissan pitkästä aikaa!

En edes kaikkea jaksanut lukea, mitä on viikon/toisenkin varrella tänne kertynyt, mutta onnea kaikille uusille tulokkaille ja halit niille, jotka ovat joutuneet poistua joukostamme :hug:

Olen siis ollut pahoinvoinnin vuoksi sairaalassa perjantaista lähtien ja tänään halusin tulla kotiin, vaikka ihan varma en ole selviänkö ilman tippaa. Syöminen ja juominen kun on vähän nihkeää ja heti kotiin palatessa ensi kättelyssä kävin pönttöä halimassa, mutta toivossa on hyvä elää. Ja jollei onnistu voin palata osastolle takaisin.

Rannekkeetkin ostin ja käytin aikani, mutta ei ne mulla tehonneet. Pitää kokeilla niitä joskus muulloin matkatessa tai vaikka huvipuistossa, mutta tähän raskauspahoinvointiin en ei kyllä tepsineet.

Osastolla tehtiin myös ultra ja jotain positiivista, niin en ainakaan turhaa voi pahoin, vaan pieni sydän sielä möykyssä löi.

Ja neuvola-ajankin varasin ja sain jo muutaman viikon päähän ja nykyään meilläkin tarjotaan kaksi ultraa eli niskapoimu-ultran (johon mut ultrannut lääkäri sanoi, ettei niskapussia tarvitse mitata, jollei halua, vaan voi tulla ihan ultraan vain) vk 12 ja sitten myöhemmin rakenneultra vielä.

Myös sain aikaiseksi soitettua neuvolanperhetyöntekijälle, joka on meillä käynyt edellisen raskauteni aikana ja ensimmäinen vapaa aika hänellä oli vasta 3 viikon päästä. On se vain vaikea saada akuuttiin tarpeeseen apua :/ Kuulemma sosiaalipuolellekin pitäisi ensin tehdä paperit ja alkaa asiakkaaksi. Siinäkin menisi aikansa, ennenkuin sieltäkään apua saisi. Me kun tarvittaisiin sitä apua nyt, eikä vuoden päästä (tai toivottavasti ei enään vuoden päästä apua tarvita).

Nyt on siis osa mun kavereista, mun vanhemmat ja perhetyöntekijä saaneet tietää raskaudesta ja aika moni on kysynyt, että eikö mulle sitä sterilaatiota tehtykkään... Mutta kaikki on olleet ihan iloisesti yllättyneitä asiasta kuitenkin.

rv 7+2
 
Nirtsulle pahoittelut ja voimia :hug:

Jonz jos jossain vaiheessa haluut luopua päivityksistä niin mä esim. voin kyllä alkaa siihen hommaan.

Kerhon perustamisesta ihan hyvä idea kyllä, onhan se aina mukavampi kirjotella suljetussa paikassa kun ei oo ties vaikka tuhansia ihmisiä seuraamassa kirjotuksia taustalla. Toinen vaihtoehto olis perustaa ihan oma foorumi meille, se olis vähän monipuolisempi ja toimivampi ratkasu kun nuo kerhot.

Mä kerroin eilen raskaudesta mun siskolle, tuntu että on pakko kertoo jollekin läheisellekin. Eipä tämä ilmoitus kovin suurta uutisarvoa saanut, on jokseenkin tottunut näihin meille tulee vauva ilmotuksiin :LOL: Iloinen toki oli, ei siinä mitään!

Nyt täytyy lähtee yrittää saamaan taas jotain kurkusta alas, on toi syöminen kyllä niin vastenmielistä, mutta pakko on syödä kun nälkäkin on ja sit jos ei syö niin olo on kahta kauheempi.

villahousu ja Sulo 6+6
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista!

Mulla on niin epätodellinen olo, koko ajan pelkää koska menee kesken (en tiedä miksi). Menis jo 6 viikkoa nopeaa, että olis selvillä vesillä. Mäs oitin kans neuvolaan eilen ja käskettiin soittaa kun saan seuraavan työvuoro-listan. Meillä eka neuvolakäynti on 9 viikolla.

Ei malta odottaa, että saa tuntea vauvan liikkeet :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
Nirtsu: :'( :hug:

(.) Kirjotin äsken kuinka mua ärsyttää kaikki ja hermot menee ihan heti ni sit tää teksti katos ja meinasin kilahtaa ihan tosissaan :kieh: :kieh: Tää on kauheeta! Kiukkuan miehelle koko ajan (onneksi se on ihana eikä suutu) pojalle en vielä mut seki on lähellä ku hermot menee ku koko ajan pitää kieltää. Asiaa ei auta yhtään se että kuvottaa ja väsyttää ja viime yö piti valvoa ku poika tekee poskihampaita ja itkeskeli koko yön. Ja muutenki tuntuu ettei tarvi ku kynä tippua lattialle ni mää räjähän täysin. Tai rupean itkeen ku niin harmittaa. Ja ku oikeesti mää oon tosi mukava ja herttanen ihminen.. :LOL: joo... Mutta siis onko kenelläkään muulla tämmöstä ongelmaa? Toivottavasti tää ei kauaa kestä..

Tuli taas vaan omaa napaa :ashamed: anteeksi

ja jos tää nyt tää teksti katoaa niin :kieh: :kieh:

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille :saint:
Ihanaa, täällä on joku muukin jolla menee hermo. Mä kun luulin olevani ainoa. kai tässä alkaa jonkinlaiset "raskausoireet" nostaa päätään?? Mä olen ollut viimeiset pari päivää kuin raivopäinen härkä - pinna on niin kireellä, että kohta poksahtaa joku suoni päästä. :kieh: Päähän alkoi koskea tänä aamuna vielä kaiken sen lisäksi.
Edelleenkin nippailee mahasta, kokoajan on tunne että nyt alkoi menkat varmasti, mutta vessassa ei sitten mitään näykkään. No, ei kai nyt näy kun olen nukahtaa sinne pöntölle :LOL: Ei mulla omasta mielestä mikään järjetön väsymys ole, mutta kai tää sitä väsymystä on kuitenkin. Iltavuoro on paha, kun tuntuu että pitäisi päästä nukkumaan.
Ja kai tässä on vähän pahaolokin. En oikein osaa tästä olosta sanoa mitään, ei se kuitenkaan priima ole.

Nirtsulle ja Thereanille :hug: sitä niin itsekkin pelkää samaa. Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista.

T. kirppu 5+2



 
Hmmmm,mä en tiedä lämpenenkö kerhoajatukselle :whistle: Mutta eipä sitä toki yks ihminen päätä.Mutta aikasemmassa raskaudessa ku täällä myös keskustelin huomattiin pinon kanssa että kerho ei toiminut meidän kohdalla,ihmiset ei jaksaneet vaivautua sinne asti vaan höpöttelivät täällä =) Ja kuvia on juu laitettu myös näytille niin masuista ku sitten syntyneistäkin ja jopa omista kodeista =)

Mutta ymmärrän yskän jos joku ei halua paljastaa tämmösiä asioita julkisilla foorumeilla. Mä kerroin koulussa meidän luokalle kun kätilöksi toisaan opiskelen ja just tunnin aiheena oli kätilötyö ja pohdittiin miksi raskaus on vielä tänäkin päivänä niin salamyhkäistä.Jos kesken menee niin tuskimpa kukaan järkevä ihminen siitä alkaa sua syyttelemään :) Mutta en ole kylläkään muualla levitellyt vielä, on se salamyhkäsyys kummiski myös kivaa :D

Daami ja asukki 7+5
 
Voimia kaikille, keillä ei onni ollut myötä raskaudessa! :( :hug: :hug:

Perlos ja Kirppu82 Mä oon ollut tollanen p*rsuuksiin ammuttu karhu molempien poikaraskauksien aikana. Sillon ei kyllä paljoo tarvittu, et näin punaista. Kerrankin (kun asuttiin kerrostalossa ) tuli rappujen siivooja just samaan aikaan rappuun, kun mä halusin mennä siitä tyttöjen kans ulos, niin mua rrrraivostutti kun se siivooja ei morjestanut kunnolla mulle. :kieh: :LOL: Kerran kaupassa oli yksi mummeli mun edessä, kärryt mun mielestä väärässä asennossa, hermosin mielessäni sitäkin. :snotty: Ja voi mun miesraukkaa, kun mua kuunteli ne raskausajat... :snotty: :LOL: :LOL:

Nyt mulla onkin ollut ihan päinvastainen olotila. Leijailen pilvissä, kun kaikki on niin onnellista ja ihanaa! :heart: :D Mies arvelikin, et tyttö tulossa. :heart: :whistle:



 
viikuna ja siksakkia ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin :heart:

:hug: kaikille poistuneille.

täällä ei mitään uutta.oksettaa,puolisen tuntia voipi olla syömättä ja sit alkaa heikottaa ja laatta lentää..ei kiva.mut kyllä tästä vielä selvitään :kieh: esikoinen teki tänään vauvalle synttärikorttia(?)tai niin se mulle selitti ainaski..hassu poika ;)

toinen & tyty rv 6+4
 
voi noita hermoja... tai siis kun ei niitä ole välillä ollenkaan... tosin eipä siihen ole kyllä raskautta tarvittu ennenkään... :kieh: ruokaa pitää olla lähellä säännöllisin väliajoin tai mulle ei tarvii sanoo kuin yksi sana väärin päin ja menee hermot. toisaalta oon ollut tosi kärsivällinen nyt plussan jälkeen vaikkakin varsinkin esikoisella on TODELLA paha uhmaikä päällä... juu, tosi tasainen siis mulla tuo luonne... :kieh:

joo, kannatan kyllä kerhoa. joutuuhan tännekin kirjautumaan tunnuksilla sisään että saa tekstiä raapustettua... :) onkos kellään tiedossa missä foorumissa sellaisen voisi perustaa? yahoossahan on se suljettu keskustelu toukokuisille mutta onkohan multa jäänyt jotain huomaamatta kun se vaikutti jotenkin niin hankalalta ja monimutkaiselta... en parin ekan kerran jälkeen oo siellä sitten käynytkään... :|

ja sitten huolia/pohdintoja... huomasin just että nyt ei oo pariin päivään tullut niitä nipistyksiä alavatsaan ollenkaan! ja heti tietty oon pelko takapuolessa että kohtu ei oo kasvamassa ollenkaan... (tosin äkilliset liikkeet, esim. yskiessä repii... onko muuten muilla sama homma?) hmm... tuntuukohan JUST nyt jotain pientä....jäänpäs "kuuntelemaan"...
 
Tänne ei kuulu edelleenkään kummempia... välillä etova olo mutta se menee nopiasti ohi =)
Kyllä minusta on ihan kiva kirjoitella tänne yleiselle puolelle myös.. Ja onko se sitten siellä kerhossa niin että katotaan miten usein kirjoittelee, eli jos pitää pientä tai pitempääkin palstataukoa.. niin sitten erotetaan kerhosta? koska musta se on aika ikävää sellanen toiminta.. :ashamed:
 
Täällä tuntuu ihan uskomattomalta vielä koko raskaus. Vatsaa nippailee, mutta yhtään ei ole huono olo eikä mitään muutakaan tuntemuksia. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin :D

:hug: tippuneille. En ole uskaltanut vielä kenellekään kertoa, koska pelkään tosi paljon, että menee kesken.
 
Täälläkin odottajaksi ilmoittautuva... Viimeiset menkat alkanut 15.8. ja laskurien mukaan LA 22.5. Katsotaan muuttuuko se jossain vaiheessa vielä. Toista odotellaan ja esikoistytär on syntynyt maaliskuussa 2008. Tytär on kotihoidossa, joten työhuolista en kärsi ;) Tampereella asutaan ja eka neuvola 9.10. eli jos nyt äkkiseltään laskee niin vkot silloin 7+6... Mille viikoille te muut ootte ekat käynnit saaneet?

Raskausoireita on juu; Rintoja kuumottaa, nännit on kipeät ja jotenkin on samanlainen olo kuin synnytyksen jälkeen kun maito nousi rintoihin.. Ja oksettaa, kuvottaa ja yököttää... Kaikki ja koko ajan. :x Painonnousua kammoan jo valmiiksi.. Esikoisesta tuli 17kg, jotka kyllä kaikki lähti kohtuu nopeata, mutta kun imetys loppui tytön ollessa 10kk niin lihoin 5kg jotka näyttäisi olevan ja pysyvän... :snotty:
 
Tännehän on tullut paljon uusia kirjoituksia:) Ihana tosiaan lukea muiden ultrakuulumisia ja kuulla että kaikki on ollu hyvin:) :hug: kaikille poistuneille. Itellä alkaa pelottaa se maanantain ultra ku luin äsken kaikkiä ikäviä juttuja keskeytyneistä keskenmenoista:( Tuntuu vaan niin ku ei raskaana oiskaa ku ei oo niitä oireita. Aluksi oli niitä menkkakipuja ja nyt ei niitäkään. Knockout minulla eka neuvola rv 10+1 jos sinne asti pääsen. Onpas minulla nyt negatiivisia ajatuksia:( jospa yrittäis unta saada ja herätä aamulla positiivisempana =) Öitä kaikille :heart:
 
jospa minäkin tänne tulisin.
eli toista odottelen. esikko poika on syntynyt 2004. LA on laskureitten mukaan 25.5.09. sairaala on KAKS.

mulla on ensimmäinen neuvola 15.10. ei millään jaksasi oottaa sinne asti.

mites, oletteko te miten aikaisin kertoneet uudesta tulokkaasta?
min' en ole vielä kertonut kun yhdelle kaverille. nii ja tietysti ukolle :D
 
Isot :hug: kaikille km kokemaan joutuneelle. Uusille tervetuloa :flower:

Täällä pahoinvointi vaivaa 24/7, toisaalta hyvä, koska ilmeisesti jotain tapahtuu niin kuin pitääkin. Siippa ehdotti, että tekisin tänne "Oksentajat viikko 39" -pinon. Damn, sehän on tainnut käydä täällä lukemassa näitä juttuja :D. Maanantaina uusi ultra, toivottavasti syke näkyisi kunnolla ja viikot tarkentuisivat, vaikkeivat ne taida heittää kuin enimmillään viikolla. Tapaan tänään parhaan ystäväni, josko uskaltaisin kertoa hänelle uutiset..

Mukavaa ja aurinkoista syyspäivää!
 
Aurota72 Kerhoon mennään tuolta etusivulta ja sieltä alhaalta löytyy kerhot. Sieltä sitten valitset haluamasi ja kirjaudut sinne salasanalla.


Knockout Mä sain ekan neuvola sillain, että 6. tai 7. viikko menossa. Olisin päässyt jo ensi viikolla, mutta ei ollut työvuoroihin sopivaa aikaa vapaana. Ja en halua vielä töihin kertoa, niin en halua muuttaa työvuoroja.

miigu123 Meillä ei tiedä vielä kukaan muu kuin minä ja mies. Testattiin yhdessä, niin samalla sai tietää mieskin :D Eikä ihan heti olla vielä kertomassa. Halutaan varmistaa, että kaikki on hyvin. Yhdelle kaverille tekisi mieli kertoa.
 

Yhteistyössä