** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Okei kiitoksia, nyt oon hieman viisaampi asioiden suhteen :)
Milloin on teidän mielestänne hyvä kertoa raskaudesta eteenpäin?

Äitti-83 aika aikasin on neuvola! mulle sanottiin että yleensä se on siinä rv:lla 8-9, noo jokaisella paikkakunnalla tapansa :whistle:
 
LA 23.5 :) Neuvolaan täällä sitten kun on kahdet menkat jääneet pois. Just about rv 8. Varhaisultraan tahtoisin että tietäis varmaksi mitä siellä on. Ajoittain tekis mieli tehdä uusi testi ihan vaan siksi että jos ei ookkaan totta... :whistle:

Siis piti vielä vastata tuohon koska kertoa raskaudesta. Jokaisen oma asia milloin kertoo, itse olen ihminen joka kertoo hyvät että huonot asiat tietyille ihmisille joten niille henkilöille myös raskaudesta olen kertonut.

Therean & vaavi 6+3
 
Heissan tässäkin triidissä. :) Meillä on laskettu aika 2.5., ainakin ekan neuvolakäynnin mukaan. Odotan jännityksellä muuttuuko kun käydään ultraäänessä, jotenkin on sellainen tunne että raskaus olisi pidemmällä kun tuo 8+3.
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan ja toivotaan että kaikki roikutaan täällä toukokuulle saakka.

Alkuviikosta oli neuvola, kuunteli siellä dopplerilla, ei kyllä vielä kuulunu sydänääniä, mut sano se terveydenhoitaja et siellä näkyy sydän. Otti verikokeita ja hb:n, joka oli 111. Rasittavaa, kun on aikas huono olo ja vielä matalat raudat. Yritän nyt syödä sellaista ruokaa, joka nostaisi vähän rautoja.

Täytyy soittaa esimiehelle, et en pysty tulemaan nyt töihin, on niin karmea olo ja työni on ajoittain erittäin fyysisesti vaativaa. Oon koko viikon sitkeillyt töissä, mut nyt alkaa voimat loppua. Lokakuun puolessa välissä ois aika lääkärille ja niihin aikoihin np-ultra.. Sitä odotellessa.
 
Hei!
En olekaan tänne hirveesti kirjotellut, mutta mut saa sit poistaa täältä jokatapauksessa.. Ultrassa kävin tänään. Sydämen sykettä ei näkynyt ja kohtu ei ollut viikossa kasvanut yhtään, joten eiköhän tämä ollut tässä. Toinen keskenmeno siis..
Kaikille teille odottajille hyviä jatkoja ja toivon koko sydämestäni, että teillä kaikilla vauvat pysyy matkassa loppuun asti! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nirtsu:
Hei!
En olekaan tänne hirveesti kirjotellut, mutta mut saa sit poistaa täältä jokatapauksessa.. Ultrassa kävin tänään. Sydämen sykettä ei näkynyt ja kohtu ei ollut viikossa kasvanut yhtään, joten eiköhän tämä ollut tässä. Toinen keskenmeno siis..
Kaikille teille odottajille hyviä jatkoja ja toivon koko sydämestäni, että teillä kaikilla vauvat pysyy matkassa loppuun asti! =)
:'( :hug:

 
Nirtsu: :'( :hug:

(.) Kirjotin äsken kuinka mua ärsyttää kaikki ja hermot menee ihan heti ni sit tää teksti katos ja meinasin kilahtaa ihan tosissaan :kieh: :kieh: Tää on kauheeta! Kiukkuan miehelle koko ajan (onneksi se on ihana eikä suutu) pojalle en vielä mut seki on lähellä ku hermot menee ku koko ajan pitää kieltää. Asiaa ei auta yhtään se että kuvottaa ja väsyttää ja viime yö piti valvoa ku poika tekee poskihampaita ja itkeskeli koko yön. Ja muutenki tuntuu ettei tarvi ku kynä tippua lattialle ni mää räjähän täysin. Tai rupean itkeen ku niin harmittaa. Ja ku oikeesti mää oon tosi mukava ja herttanen ihminen.. :LOL: joo... Mutta siis onko kenelläkään muulla tämmöstä ongelmaa? Toivottavasti tää ei kauaa kestä..

Tuli taas vaan omaa napaa :ashamed: anteeksi

ja jos tää nyt tää teksti katoaa niin :kieh: :kieh:

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille :saint:
 
Nirtsu :hug:

Ja tervetuloa kaikki uudet! :wave: En meinaa millään pysyä mukana, kun joukkomme kasvaa niin nopeasti...

Täällä alkoi oksuilu tänä aamuna. :| Ja äsken ruokkiksellakin oli niin huono olo, että vain vaivoin sain syödyksi. Pakko oli sitten paljastaa pomolle, kun olin palaverissa niin huonossa kunnossa. No, voinpahan olla vähän vapaammin.

H3LMI ja pirpana 8+5
 
Nirtsu äärettömästi voimia sinne ja iso :hug: !

Mun oli pakko käydä ostamas toinen testi. Nyt kyllä vähän nolottaa. :ashamed: pitääkin olla ihme hermoilija :headwall:
Ei pitäis lukea km/tuulimuna juttuja, tulee itku ku on vähän herkällä tuulella tänää.
 
Nirtsulle haleja :hug:

Sitten omaa napaa: tää väsymys piinaa. Tänään läksin salille, vaikka olo olikin vähän etova. Oli kyllä täysin puhti pois ja ihan rauhassa tein jotain juttuja, mutta sitten iski ääretön väsymys. Kesken vatsalihasten oisin voinu nukahtaa siihen penkkiin. Sarjojen välissä silmät meni väkisin kiinni ja piti pinnistää, että jaksais vielä yhden sarjan.. Äsken nukuin sit 1,5 h päikkärit. Toivottavasti sitä nyt jakasais valvoa illalla kahdeksaa pidemmälle.

Ihanaa lukea teidän kaikkien ultrakuulumisia omaani vielä odotellessa ja myös teidän kokeneempien kokemuksia aiemmista raskauksista näin untuvikkona.

Tsemppia ja onnea taasen kaikille!
 
Nirtsu :hug: :'(

yrjö lentää..ja kylmää jädee kitusiin..Täytyy varmaan vetää jotain helposti oksennettavaa ruokaa. Tuli syötyä ranskiksia ja ei ollut ihan kivaa niitä kakoa ulos ja kaikenkukkuraksi korva on alkanut kipuilemaan uudestaan. Siihen sattuu aika mukavasti oksentaessa. Mä tuun hulluksi ton korvan kanssa eilen oli jälkitarkastus ja volaa taas se alko. Kaikki rahat valuu tähän sairastamiseen. :(
 
Voimia kaikille poistuneille! :'(

Ja sitten taas tervetuloa teille kaikille monille uusille!! Ja onnea!

Vaikeeta pysyä mukana kun porukkaa tulee näin hirveesti. :D
Koskahan joku paremmin tietokoneen kanssa toimeentuleva haluaa aloittaa uuden keskustelun? :saint:

Paljon ollaan saatu sivuja aikaiseksi jo. :)

Jonz&Tessu



PS. Wau. Kymmenes viikko alkoi. :heart:
 
Kaikki uudet tervetuloa, ihanaa kun teitä on tullut niin monta :D :flower: :flower:


Nirtsulle iso halaus ja paljon voimia :'( :hug:

Jonz Kiitos ja kumarrus listan päivittämisestä :flower: Mä päivitin meidän keskustelupinoa silloin esikoisen aikaan ja välillä tuntui että vaikea oli kestää mukana :D Otin aina paperin viereen kun tulin lukemaan uusia viestejä ja kirjoitin siihen sitä mukaa päivitettävät tiedot ja nimimerkit. Sitten uudet viestit luettuani kävin kerralla päivittämässä ne etusivulle :whistle: Sillein se meni jotenkin kätevämmin ;)
Entä jos perustettaisiin oma kerho? Jossa sitten jatkettaisiin myös kun vauvat on syntyneet?
Itselläni ei ole kokemusta kerhoista kun en ole sellaiseen koskaan kuulunut enkä sellaisen perustamisestakaan tiedä. Mutta olisihan siinä hyviä puolia että löytyisi aina helposti ja keskustelu näkyy vain kerhon jäsenille. Mitä olen kokemuksia kuullut, niin monet sanoneet että siellä ihmiset monesti uskaltaa keskustella syvällisemminkin. Ja eikö niihin pysty kuvia yms. laittamaan myös?

Muakin kiinnnostaa ne rannekkeet?? En ole kuullut koskaan, täältä vaa lukenut..
Eli pitääkö ne ostaa molempiin ranteisiin? Ja mitäs sellaiset maksaa? :saint: Niin ja mihin sen vaikutus perustuu?


Sitten ultrakuulumiset!! Käytiin siis tänään varhaisultrassa yksityisellä. Kohdusta löytyi yksi pienenpieni vauvanalku, CRL 6,8mm.
Sydämen syke näkyi todella selvästi :heart: Huh mikä helpotus :whistle: :D
Viikkoja oli kuitenkin vähemmän ihan niin kuin arvelinkin. Eli menkkojen mukaan olis 7+5 ja pikkuinen vastasi viikkoja 6+4. Lasketuksi ajaksi sanoi kuitenkin 8.5. ja laskureiden mukaan 9.5. Lääkäri katsoi la:n raskauskiekosta eli niissä sit ilmeisesti päivän heittää laskureihin verrattuna. Kun mitat heitti vain viikon verran niin ei muuttanut la:a.

Ainoa mikä oli vähän ihmeellistä, oli tuo hinnoittelu :eek: Aikaa varatessa kysyin mitä se lysti kokonaisuudessaan maksaa niin sanottiin että 60?, eri lääkäreillä eri taksat. Ja siitä siis vielä kela-korvaus pois. Noh, lääkärin palkkio tosiaan oli 60? mutta SEN LISÄKSI tuli käyntimaksu 35? ja toimistomaksu 11? :eek: Yhteensä 106?! Mun mielestä olisi kyllä puhelimeen vastanneen henkilön pitänyt kertoa tuollaiset maksut jos niitä kysytään, tekis mieli antaa palautetta :headwall: En ole koskaan ennen yksityisellä käynyt ultrassa niin enpä tiennyt mistään tuollaisesta käyntimaksusta :whistle:

Hurjan onnellinen olo kyllä on eli oli se koko rahan arvoista joka tapauksessa! Toivottavasti muutkin täysin/lähes oireettomat saapi tästä uskoa että kaikki voi silti olla hyvin vaikkei juuri mitään raskauteen viittavia oloja olisikaan :hug:
 
Meidän pieni kuntamme tarjoaa onneksi varhaisultran, niin ei tarvii siitä maksaa. Eli tänään siis kävin ultrassa ja laskettuaika on juuri sama kuin kuukautistenkin mukaan eli 4.5. Viikkoja nyt siis 8+3. Sydämen sykekin näkyi :heart:

Kaikille, joilla matka on jäänyt kesken :hug:

Esikko kiskoo koneen johtoja, joten :wave:

viikuna ja toukka 8+3
 
Siksakkia, mulla kävi varhaisultran hinnoittelun kanssa just samalla tavalla!! :( Hetken kyllä ärsytti ja kovaa, mutta sitten hyvä mieli voitti, kun olihan se hienoa nähdä, että oma pikkuinen voi hyvin...


 
H3LMI Eli taitaa olla sama homma kaikilla yksityisillä sitten.. Tiedätkö onko tuo joku samantyylinen kuin tk:ssa on vuosimaksu tai sitten käyntimaksu? Että jos menee toisen kerran samalle lääkäriasemalle niin maksaako kuitenkin taas ultran päälle sen käyntimaksun 35? ja toimistomaksun 11??

Paljonko muutes nykyään maksaa julkisella puolella ultra-käynti? Esikoista odottaessa maksoi 22?/ultra mutta eikös ne hinnat elokuun alussa nousseet?
 
Meille ei ultrat maksa mitään ja niitä tarjotaan 2 raskauden aikana, mutta tarvittaessa ultrataan vaikka joka kerta. Ultrahan on joku ikivanha, mutta kyllä sillä kaiken tarvittavan saa selville, paitsi sukupuolta. Jotain hyvää näissä pienissä kunnissa.
 
Haleja Nirtsulle :hug: Voi ei.. :ashamed:

Täällä alkanut olemaan kuvotusta. Töissä aamupäivällä tuli sellainen olo että oksennus lentää..mutta pinnistelin ajatusta vastaan. Täällä töissä ei tiedä kuin yksi työkaveri että odotan. Mies voittoista nämä työkaverit.. :D Ei nyt tuu heti mieleen niille höpötellä vauva juttuja :LOL:

Kiva kuulla että te jotka ultrassa olette olleet että sieltä pieni sydämmen syke on löytynyt. :D
Varmasti rauhoittaa mieltä. Mä en ole varannut uutta ultra aikaa. Ens viikon veljen tyttö 24h hoidossa ja en nyt sitä voi sinne mukaan ottaa.
 
Haleja kaikille tippuneille!

Ja uusille tervetuloa!

Eka mahdollinen kaksoisraskauskin oli jo paljastunu. Kyllähän sitä itselle olisi melkoinen shokki, jos tuollaisen uutisen kuulisi, mutta onnellinen olisin. Miehen suvussa kaksosia on parit (mm. miehen pikkusisaret) ja minun suvussa vain yhdet (minun serkut), joten mahdollisuus on siihenkin.

Meillä tarjotaan kaikille nt-ultra ja rakenneultra. Mie pääsen onneksi lisäksi huomenna tk:n ultraan (en tiedä maksaako tk käynnin vai ei, mutta ei ainakaan kovin hurjasti), kun terkkari haluaa selvittää viikot ja itsekin sinne todella mielelläni menen, että näen onko masussa todella elämää. Molemmista aikaisemmista raskauksista on saatu kaikki ultrat nauhalle, nyt hieman harmittaa, kun tk:ssa ei sitä mahdollisuutta ole.

Mutta kyllä mie olen tyhmä :LOL: Alkuviikosta oli niin kamala pahoinvointi, että 20 min. pystyin istumaan työpisteessä ja sitten taas syömään tai vessaan. Nyt menee jo jopa tunti putkeen työpisteessä, niin heti alkaa hermostuttaan ja mietityttään, että miksi pahoinvointi ei jatku samanlaisena, onko masussa sittenkään kaikki hyvin jne. Ei sille vaan mitään voi, että sitä hermoilee ihan pöljänä.

Hampaat ei tosiaan tykkää tästä jatkuvasta syömisestä, mutta minkäs teet. Sokereitakin pitäisi mitata, mutta mikä näistä puolen tunnin välein syödyistä naposteluista on aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala? Viime viikolla vielä neuvolassa kehuin syöväni kaksi lämmintä ateriaa päivässä, tämän viikon lämmin ateria saldo on eilinen puolikas pottu ja lihapulla :LOL: Mutta pakko mennä nyt näin, kun muuhun ei kykene.

Huomenna on siis tk:n ultra, voi että toivon, että siellä sydämen syke näkyisi :heart:

Pomolle oli pakko kertoa, ihan ok se sen ainakin sähköpostin välityksellä otti, saa nähdä miten suhtautuu, kun nähdään (nähdään siis vain ehkä keskimäärin kerran kuussa). Pari muuta kaveria on kans raskaudesta nyt kuullut. Huomenna varmaan kuulee vanhemmat, jos kerrottavaa on. Tai ensin kuulee lapset, ne varmaankin hoitaa sitten mummoille ja papoille tiedottamisen.

- Narttu rv 6+5 -
 

Yhteistyössä