** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Voi ei! Onpas täällä tullut parin päivän aikana ikäviä uutisia :'( Kovasti jaksamisia kaikille menetyksen kokeneille :hug:

4-kerroksen väkeä, täällä myös toinen lähes oireeton hermoilija. Pitäisi osata nauttia tästä olotilasta, mutta jotenkin sitä ei vaan nauti, kun kokoajan miettii että raskaana ollessa kuuluisi olla kaikkia mahdollisia oireita...

Me ei olla kerrottu raskaudesta edelleenkään muille kun yhdelle kaveripariskunnalle ja pomolle jouduin paljastamaan. Aina kun äidin kanssa puhuu puhelimessa niin meinaa lipsahtaa, mutta toistaiseksi oon vielä onnistunut salaamaan. Kaikki sukulaiset asuu kauempana, joten kiinnijäämisen pelkoa ei oo. Ajateltiin vanhemmille paljastaa vasta np-ultran jälkeen vaikka sinne on vielä ikuisuus. Hienompi yllätys kun antaa käteen ultrakuvan =) Tää on molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten saa nähdä mikä on reaktio :)


 
Swiss :| :hug:

Wendy niinhän sitä pitäisi osata nauttia tästä oireettomasta odotuksesta... eihän sille mitään voi, jos kaikki ei olekaan kunnossa, pitää vaan koittaa elää normaalisti ja jaksaa odotella sinne np-ultraan, jossa totuus selviää, ELLEI sydänäänet kuulu ekaneuvolakäynnillä viikolla 9+4

4krs+masukki 7+4
 
Hei Swiss äläpä nyt vielä lyö kirvestä kaivoon! Niin kun olen täällä jo kertonutkin niin mähän kävin edellisessä raskaudessa varhaisultrassa viikolla 6+3 ja näkyi pelkkä ruskuaispussi, noh vaihtoehdot oli joko tuulimuna tai sitten varhaisemmassa vaiheessa oleva raskaus. Kolmen viikon päästä ekasta ultrasta oli kontrolli ultra ja niinhän sieltä löytyi pikkuinen vauvan alku joka vastasi viikkoja 8+2, menkkojen mukaan olis pitäny olla 9+3, eli olinkin ollut ekassa ultrauksessa vasta viikolla 5+2 ja siksi ei alkiota vielä näkynyt! Toivotaan, että sinulla on samanlailla!! Kokemuksesta tiedän kyllä, että on todella rankkaa odotella kontrollia epävarmana siitä odottaako ollenkaan vauvaa, mutta tosiaan älä vielä menetä toivoa! VOIMIA :hug:
 
Kiitos LillaGubben!
mulla on vaan ollut kovin lyhyt kierto joten en oikein usko että viikot paljon heittää ja meidän kuopuksen syke näkyi juuri näillä viikoilla. Mulla on ollut kovin huonoja kokemuksia niin alkaa oleen pää aikalailla sekaisin (tuulimuna 06/06 ja kohdunulkoinen 10/06, jota hoidettiin ensin tuulimunana 2krt lääkkeellinen tyhjennys. Sitten sitä luultiin rypäleraskaudeksi ja tehtiin kaavinta, tuloksia odotellessa menetin tajun kovien kipujen vuoksi ja todettiinkin että se on kohdunulkoinen, jolloin minut leikattiin, sain vielä sisäisen verenvuodon leikkauksen jälkeen ja jouduin uuteen leikkaukseen saman vuorokauden aikana ja silloin poistettiin toinen munajohdin) Jotenkin alkaa olemaan toivo menetetty enkä jaksa enää. Toivon vaan että tämä nyt itsestään tyhjenisi.... tai sitten viikon päästä tapahtuisi SUURI ihme...
 
H3LMI. Lämmitti mieltä kummasti, tuo tieto, että mitä pahempi olo, sen "parempi". Oman olon mukaan pikkuisella pitäisi sitten varmaan olla kaikki todella hyvin! ;)

Lehmis :hug: :hug:

swiss. Jospa pienokainen ei vain vielä näy, tai sitten oletkin aikaisemmilla viikoilla kuin luulet.. TOIVOTAAN PARASTA!!!! :hug: Pääsetkö milloin uudelleen ultraan varmistamaan asiaa!??

Kenellekään ei kyllä toivoisi mitään huolia omin pienokaisten kanssa. Olivat ne jo taaperoita tai sitten vielä masussa... Huoli on niin suuri...
todella ikävää, että täällä muutkin joutuvat kamppailemaan erilaisten vuotojen kanssa. Kaikille heille iso :hug:

Itselläkin huoli koko ajan matkassa. Eilen ei ollut vuotoja, mutta tänä aamuna oli niukasti... Sinne ultraankin pääsee vasta 29.9... olisi vielä reilu viikko... ei auta kuin odotella. Onneksi oireet ovat edelleen todella voimakkaat, joten saan niistä vähän positiivisuutta... =) Piti äsken tehdä varuilta testikin, ja kunnon plussahan sieltä tuli, että tällä hetkellä mieli on ainakin aika toiveikas!! :D

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!!! :wave:
 
Lehmis :hug:
swiss toivotaan, että syke löytyy vielä kuitenkin viikkoja suht vähän.
:hug:

Tämän kertainen vuoto selätetty..kai.. seuraavaa odotellessa..viimeksi niitä tuli n. 4vkon välein... :eek: Pahaolo velloo tässä kohtaa siitäkin nauttii, toivoa että raskaus jatkuu.. :|
Voimia kaikille kaikkiin tiloihin.. :flower:
 
swiss Toivotaan että kaikki on hyvin, ja olisit vaikka aiemmilla viikoilla menossa kuin luulet! :hug: :hug: Paljon voimia tietojen odotteluun!!! :hug:

Kaikille kellä on vuotoja :hug: :hug: :hug:

Öklötystä on enemmän ilmassa kuin aiemmin. Ja rinnoista voisin kohta sanoo jo että on kipeät. Aiemmin vain arat. Noh, en halua valittaa, oikeestaan ihan nautin tästä olosta. =)

Oireettomasta raskaudesta sen verran, että mulla on poikia oottaessa ollut alussa tosi olemattomat oireet. Ei pahaa oloa, ei rinnat kipeenä, ei väsymystä ym. Raskauden edetessä tuli pientä etomista, mutta sekin oli aika vähäistä. Nuorimmaisesta (pojasta) oikeestaan ainoa oire oli alaselkäsärky. Siis melkein koko raskauden ajan. Jossain vaiheessa pikkusen oli etomista. Monta kertaa mietin, että olenkohan ollenkaan raskaana, kun ei vaan tuntunut kovin raskautuneelta. Mutta kyllä siellä pikkunen kyydissä oli koko ajan. :heart:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Oireettomasta raskaudesta sen verran, että mulla on poikia oottaessa ollut alussa tosi olemattomat oireet. Ei pahaa oloa, ei rinnat kipeenä, ei väsymystä ym. Raskauden edetessä tuli pientä etomista, mutta sekin oli aika vähäistä. Nuorimmaisesta (pojasta) oikeestaan ainoa oire oli alaselkäsärky. Siis melkein koko raskauden ajan. Jossain vaiheessa pikkusen oli etomista. Monta kertaa mietin, että olenkohan ollenkaan raskaana, kun ei vaan tuntunut kovin raskautuneelta. Mutta kyllä siellä pikkunen kyydissä oli koko ajan. :heart:
No siinä tapauksessa mä toivon että tuolla mahassa ois pienenpieni pojan alku :)
 
:hug: kaikille kanssasisarille, jotka vuotojen kanssa painivat

Samoin :hug: Swiss ja Lehmis

Minulla vuodot taitavat olla vähenemään päin, tosin niin luulin jo eilen illalla ja taas aamulla oli enemmän vuotoa. Mutta määrällisesti vuotoa ei ole ollut kovinkaan paljon ja olo muuten suht ok. Tällä hetkellä taas mieli on positiivinen ja jaksan uskoa, että masuasukas voi hyvin ja porskuttaa mukana. =) Välillä taas hiipii epäilys mieleen. Tänään tilasin kuitenkin ajan varhaisultraan maanantaiksi, kuukautta en jaksa tässä epävarmuudessa elää. Samalla sitten täytynee kertoa anopille uutiset tästä raskaudesta, jotta saamme lastenhoidon järjestymään ultran ajaksi. Itse asiassa mies onkin juuri äitiään tervehtimässä ja aikoi samalla uutisen paljastaa. Mielenkiintoista kuulla kommentit. Anoppi nimittäin on saamassa neljännen lastenlapsen kolmen vuoden sisään, jos meillä kaikki vain sujuu hyvin. (Muille emme siis vielä ole kertoneet.)

Nyt maanantaita odottelemaan. Maltan tuskin odottaa. Kerron sitten taas kuulumisia, kun olen viisaampi kaikesta.

Hyvää viikonloppua toivottelevat Ellielena ja pikkuinen (huomenna rv 7)
 
Ellielena,ihanaa että vuoto on loppumassa!! :)
mulla alkoi nyt ne pahoinvoinnit..onnex tiiät et ne johtuu maitotuotteista..viime raskaus meni yli puolenvälin ennen kun ne todettiin..
äsken sit mies kerto(kiva että näin etuajassa)et ethän sä saa tänäkään jouluna syödä porkkanalaatikkoa..viime joulunakin oli asukki mahassa..kiitämme tästä..eihän se tietenkään mun lempparia ole =)
 
voi onpas täällä surullisia uutisia :hug:
Mä ostin testin ja pakko oli tehdä kun niin oireetonta ollut.no ihan selvä plussa että kyllä raskaana ollaan.pieni vuotokin jäi onneksi pariin hassuun aamuun huh..Nyt maanantaina kyllä varaan varhaisultraan ajan,en kestä tätä jännitystä :eek: luppa-siis miksei porkkanalaatikkoa saa syödä..? :ashamed: Kävin jo huutonetissä katselemassa sisarusrattaita(tai kaksosten)kun nuorin on vasta 1v10kk sitten ensi toukokuussa..pitäähän täältä ulkoilemaan päästä :) No ehkä vähän aikaista ajatella tuollaisia ;)
meitä onkin jo paljon tässä ketjussa!pitääpä mennä laskemaan kuinka moni odottaa neljättä ;)
 
alice in wonderland Minäkin oon yhtä aikaisessa :whistle: eli tuplarattaita katsellut ja yrittänyt miettiä että millaiset olisi parhaat.
Onko teilläkin heinäkuussa -07 syntyny nuorimmainen? Meidän esikoinen "täyttää" toukokuun 21. 1v.10kk että varmaan ne tuplarattaat on aika välttämättömät meilläkin.
Hän nukkuu vielä päiväunet ulkona yhdistelmävaunujen ratasosassa. Jos vielä vauvan synnyttyä nukkuu, niin sittenhän meillä pitäis olla melkeimpä toinen runko-osa jos vauva nukkuu vaunukopassa.
Ja ne tuplat olis kätevät jos olis matkaratas-mallia niin saisi helposti autoon ja kaupoilla olis kätevät. Niihin kun saisi sitten turvakaukalon lukittua niin oli tooosi helppo. Mutta sitten toisaalta matkarattailla ei viitti lähteä pitemmille kävelylenkeille kun ovat kuitenkin vähän sellaset rimpulat eikä hiekassa niin hyvin kulje ainakaan. Kaksiakaan ei mieli tekisi hankkia.
Mutta joo, ehkä oon vähän aikaisessa tän asian kanssa :D Oon vaan sellanen että pohdiskelen etukäteen tollasia käytännön juttuja :whistle:

luppa- Minäkin mietin miksei porkkanalaatikkoa saa syödä?

Jonz Laitanpa tähän nää tiedot niin ei tarvii kaivella sitä mun ensimmäistä viestiä, eli:
Laskettu aika 9.5.
Ikä 23v.
Toinen lapsi tulossa


Onko kenelläkään kaksosia? Tai sellaista tuntemusta että odottaisi nyt kaksosia?
Mulla on sekä äidin että isän puolen lähisuvussa monet kaksoset niin meidän äiti on ihan varma että joku meistä sisaruksista saa tuplat :) En sitten tiedä onko siinä perää että olis periytyvää, mutta onhan se sellainen pieni jännitys olemassa! Varsinkin kun näin unta plussatestin tekoa edeltävänä yönä, että menin neuvolaan ja täti ultrasi jonka jälkeen totesi että odotan kaksospoikia :D :heart:
Tulispa vipinää kerralla tähän huusholliin, tosin ei siitä ole ollut puutetta tämän yhdenkään vilpertin kanssa :LOL:
 
voih. :hug: haleja kaikille joilla murheita..

mullakaan ei kovasti ole pahoinvointia ja siksi pelottaa...onko sillä pikku alkoilla kaikki hyvin..


ja tää on pakko keroa kun ottaa päähän..
ja eilen meni hermot, kun siskolle keroin(vaikkakin on iso hölösuus ja ajattelin olla aluksi kertomatta) niin se suuttu kun en ollut sille ensimmäisnä kertonut, vaan meidän yhdelle kaverille joka taas osaa pitää suusnsa kiinni..
sitten se itki mulle kaikkea kun ne ei saa vauvaa ja kohta syrjäytyy meidän tyttö porukasta sen takia ym ym..
en kutsu aina sitä joka kerta mukaan(oikeesti unohdin viimeksi)
ja sitten se itki mulle vaan ..koko illan .. oli tosi kiva, kun olisin halunnut että toinen olis onnellienn mun puolesta :eek:
 
Siksakkia meillä nuorin täytti 25.8 1v :) ja nukkuu myös päiväunet rattaissa.Mietin myös minkälaiset rattaat olisi hyvät kun vauvalle pitäisi olla kantokoppa ja toiselle ratasosa minkä saa makuuasentoon.. Ei vajaa 2v vielä jaksa seisomalaudallakaan olla.
luppamä en oo ikinä kuullut ettei porkkanaa saisi syödä! :eek: kolmessa edellisessä raskaudessa oon rouskutellu niin et pupun korvat kasvoi :LOL: eri neuvoloissa on kyllä erilaiset ohjeistukset.Kai se on jotain a-vitamiinin saantiin liittyvää(?)
Tää väsymys on jotain valtavaa..kolmosta odottaessa hb oli 99 niin selitti väsymyksen,en tiedä jos nytkin jo olis alhainen hb..
Pakko kohta kertoa jollekin odotuksesta ja luultavasti pikkusiskolle :) osaa kyllä pitää omana tietonaan.
 
luppa mustakin kuulostaa ihan oudolta toi porkkanalaatikkokielto!! :eek: Nytkin oon rouskutellut kylmiä porkkanoita kun ah ne on niin hyviä :p Mä luulen et kyseessä on a-vitamiinin pelko... mut jos ei nyt ihan koko ajan porkkanaa puputa niin tuskimpa siitä mitään haittaa on. :D

lehmis :hug:

 
luppa asutko sä jossain muualla kuin Suomessa? Koskaan kuulukaan etteikö porkkanaa sais syödä :eek: eikä se kyllä olekaan suomalaisen neuvolan kiellettyjen ruoka-aineiden listalla. Ilmeisesti tuo kielto tosiaan liittyy A-vitamiiniin, mutta hedelmistä ja vihanneksista saatava A-vitamiinin esiaste beetakaroteeni on haitaton runsainakin kasvisannoksina. LÄHDE: http://www.helistin.fi/?page=3105479&id=8360715

Ellielena hienoa, että vuoto on loppumassa, toivotaan ettei nyt enää alakaan! Varmasti on ihan hyvä mennä ultraan niin saa varmuuden siitä onko kaikki kunnossa niin ei tartte murehtia!

Swiss voi ei, onpa sua koeteltu tosissaan! Voi kunpa se IHME nyt tapahtuisi ja masusta löytyis ku löytyiskin elämää:hug:

(.) Ei uutta, huonoa oloa ja väsymystä vaan.


 
Minäkin liityn sitten vuotajien kerhoon :(
Eilen päivällä tuli ruskeaa tuhruvuotoa. Sen jälkeen sitä ei ole ollut, mutta päässä jyskyttää koko ajan ajatus, että tämä oli nyt sitten tässä. Kipuja ei ole ja oireet jatkuu. Heti aamusta kävin jo oksentamassa. Mutta jo kaksi keskenmenoa kokeneena, en usko että tässä toukokuulle enää mennään.
 
Joie turhuvuoto saattaa olla ihan harmitonta, jos ei kirkkaammaksi muutu... mullakin saatoi olla yhdet "valemenkat" välissä, kun oli tosiaan tuhrua ja niukempaa, mitä normaalisti ne viimesimmät menkat... sen takia vähän epävarma olo, miten pitkällä tässä mennään, ja oireettomuus vaivaa kaikenaikaa... sen jälkeen ei tosin vuotoja ole ollut.
 
:hug: kaikille, joilla vuotoa. Toivotaan että ovat turhia hälytyksiä

Täällä yökitään yhä. Ehkä tää joskus helpottaa. Esikon aikaan olin täysin oireeton synnärille asti. Ei pahoinvointia, närästystä, turvotusta eikä juuri mahaakaan ennen viikkoa 32 ja täysin terve 3,5 kg painava tyttö tuli, että älkää huoliko oireettomat.

En mäkään oo koskaan kuullut, ettei porkkanoita sais syödä. Tällä hetkellä ne on ainoot mitä menee alas ja ekassa raskaudessa söin niitä ihan hullun lailla ja neuvolassa sanoivat että anna mennä vaan niin paljon kuin maistuu.

Neiti täyttää toukokuussa 1v ja 6 kk ja mä meinasin pärjätä ilman tuplia, mutta voi olla että mieli muuttuu. Tuntuu niin turhalta hommata tuplat kun meillä vaunuja ei käytetä muuta kuin nukuttamiseen. Maalla kun ollaan niin ei juurikaan missään kaupungilla vaunuilla. Ehkä mä kaivan mun vanhat vaunut pikkukakkoselle :LOL:

viikuna ja toukka 7+5
 

Yhteistyössä