**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=89162294

sinä muutama esimerkki. melken kaikki 40 ja 50 luvun pinnasängyt on noita päästävedettäviä.Kannattaa katsoa muut mitat tarkkaan. Noita vanhemmissa sängyissä laidat ei ole niin korkeita.Ja pinnavälit harvempia.Mutta mun mielestä noi 40 ja 50 luvun joita olen itse nähnyt ni niissä on korket pinnalaidat ja pinnojen välit on tarpeeksi pienet.
 
nikunaku: mulla taas oli hiukan sellanen olo kun sain ultra ajan että jos se on liian aikaista vielä mitata sitä niskapoimua kun mulla sillon viikkoja 10+6, mutta on tietty kiva päästä jo pian ja saanhan mä sit uuden ajan jos ne ei sitä vielä näe.. mut ainahan säkin voit yrittää jos pääset nopeemmin!! odottavan aika on kyllä pitkää :)
 
Villahousu Juu täytyykin ellokselta katsella.

Höpöliini Mulla on kanssa kohta stressi niitten vaatteiden kanssa. Olen lasten kanssa ulkona joka päivä pari kertaa. Töissä siis. Ja ollaan sellainen 1-2 h. Että pakko itselläkin olla hyvin päällä, että tarkenee. Kesällä se odotus olisi "helpompaa" vaatteiden osalta. Kaiken maailman mekkoja varmaan löytyisin ihan normaalimallistosta.
 
Tsemppiä 4 krs ja nasu :hug:

Tänään piti sitten ekaa kertaa vetää äitiyshaalarit jalkaan oli tosin huppari päällä ..en halua nyt ihan kaikille asiaa paljastaa ..vielä.. :whistle: ei mun maha meinaa mahtua enää mihinkään. Kaikki puserot on nafteja maha vilkkuu..pitää ostaa masutuubeja. Kivempi niissä haalareissa oli olla ei kiristä housun reunat..

uskaltaako tätä edes ääneen sanoa, ettei ole pahaolo ainakaan vielä..kyllä se vielä palaa mutta jos saa edes puolikkaan päivän ilman sitä paskaoloa niin volaa.. :D
siksi pitääkin jatkaa siivousta illasta kun ei taas tiedä...

Nara ja himppu 11+3 (ultran mukaan mennään kunnes toisin todistetaan) =)
 
jasmin84 Niin, siis tän kaksplussan etusivulta löytyy kerhot-osio, kun rullaat sitä sivua alaspäin vähän. Klikkaat sitä Kerho-kohtaa, sieltä etusivulta löytyy meidän kerho. Nimi on Toukokuun 2009 tuhisijat. Klikkaat sitä ja kysyyköhän se sitten salasanan? Ja sitten sieltä löytyy jäsenhakemus, minkä täytät. Minä hyväksyn sen ja sitten pääset kerhoileen.

Eikös elloksella (vai missä? :D ) ole erikseenkin joku plus-mallisto? Jos sieltäkin löytyis jotain raskausaikaan sopivaa isompaa vaatetta? =) Entäs onko netissä jossain liikkeessä, mikä myy pelkästään lasten- ja äitiysvaatteita, sopivia? Niitä liikkeitä oli aika monta, kun joku aika sitten katselin. =) Kävin just kurkkaamassa, h&m:llä oli jotain äitiyshousuja kokoon 48 asti. :wave:


 
Minä ilmoittaudun! 27.5 on laskettu aika, synnytyssairaalana todennäköisesti porvoon sairaala ja esikoinen tulossa! :heart:
oon kirjotellu enemmän sinne kerhoon ku se on vähän selkeempi mulle, ei tarvi kovin ihmetellä täällä =)
mutta nyt menossa rv9+1, neuvola ollut ja uä on 6.11 :D
 
äitti-83 Juu, on H&M:ssä isoja kokoja, mutta mallit on reidestä niin kapeita, että en mahtunut niihin :(

Toisessa pinossa sain vinkkiä beluan nettikaupasta. Siellä oli isoja kokoja, mutta mallit täytyy kokeilla sopiiko. Eli tilailemaan sieltä ja Ellokselta :)
 
Tervetuloa uudet :flower: :wave: ja halaus kaikille joilla pahoinvointia, vuotoja ym. huolia :hug:

Tein taas päivitetyn listan, ilmoittakaa virheistä/puutteista niin lisäilen ja korjailen mahdollisimman pian! Listasta puuttuu vielä joidenkin tietoja, varsinkin synnytyssairaaloita ja ikiä, ilmoitelkaa niitä jos vain haluatte laitettavaksi listaan.

Mitkä on Porvoon ja Hyvinkään synnytyssairaaloiden lyhenteet?? Mä en valitettavasti niitä muista niin en tuohon listaan saanut niitä laitettua :ashamed:


Me käytiin tiistaina np-ultrassa ja samalla otettiin myös verikokeet. Kaikki oli niin kuin tässä vaiheessa pitääkin, niskaturvotustakin vain 1mm. Vauva oli niiiiiiin suloinen, kerrassaan ihana pallero :heart: Heilutteli käsiä ja jalkoja, ihan kuin olisi uinut koiraa! Ja vilkutti äitille ja isille :wave: Saatiin myös kaksi ihanaa kuvaa, toisessa vilkuttaa toisella kädellään :heart:

Otettiin myös ylimääräisiä verikokeita, kävin eilen vielä uudestaan, kun mulla on ollut sitä hengenahdistusta. Kilpirauhaskokeet ym. ja tänään soittelin tuloksen, kaikki oli onneksi kunnossa. Lääkäri sanoi että kun ei pysty syömään juuri mitään ja oksentelun takia vetää olon niin huonoksi niin siitä johtuisi ahdistaminenkin. Pitäisi kuulema juoda muutakin kuin vettä, kivennäisvettä tms. että saisi suoloja lisää.

Laskettu aika ei muuttunutkaan, vaikka olin odottanut että muuttuisi n. viikolla koska varhaisultrassa sikiön koon perusteella viikkoja olisi ollut viikko vähemmän. Nyt vastasi kuitenkin vain päivää vähemmän kuin menkkojen mukaan laskettuna, eli la pysyy samana.
Saatiin myös jo aika rakenneultraan, 16.12. Ihanaa kun pääsee sinne ennen joulua jo!

Pahoinvointi-olo ehkä hieman helpottunut, mutta väsymys ei. Tosin parempi sekin kuin oksentaminen joka päivä monta kertaa.
 
Tässä on lista kaikista synnytyssairaaloitten lyhennyksistä. Ton listanhan vois liittää tohon meidän la listan jatkoks, niin siitä vois muutenkin lunttailla mihin kukakin menee synnyttää =)

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Täällä aamulla vuoto muuttui verisemmäksi, mutta pysynyt niukkana, välillä tullut tummia hyytymiä, ja mahassa juilii kuin menkkojen aikana, soitin neuvolaan, mutta eipä tässä ole mtn tehtävissä, voi vaan odotella, alkaako verta valua reisiä pitkin tai koveneeko kivut... toistaiseksi kuitenkin pysynyt niukkana ja mahakipuilu on lievää... HUOMENNA neuvolalääkäri heti aamusta, eli sinne sitten, jos tilanne pysyy samana.
Kieltämättä tuntuu nyt sille, että olikohan tämä tässä? Olen jo asennoitunut siihen, ettei sykettä saada kuuluviin huomenna(kaan), vko:lla 12+4 tosin pitäisi jo kuulua??

4krs+masukki 12+3
 
4 kerroksen väkeä: Paljon tsemppiä huomiselle!!! jännitetään täällä sun kanssa kuinka käy ja TOIVOTAAN PARASTA!!! :hug:

mietin tota mahallaan nukkumista ja mahallaan oloa että kuinka kauan se on "turvallista" vai onko se ylipäätään ihan hyväksi olla raskaana mahallaan?? ku tykkään yleensä kauheesti lueskella yms. vatsallaan sängyssä ja nukkuakin mut nyt koko ajan sellanen pelko et "liiskaa" sen vauvan..
 
4-kerroksen väkeä Toivotaan todellakin parasta!! Ei kai tässä muutakaan voi... :| :hug: :hug:

Höpöliini Mun mielestä tossa mahallaan olossa ainakaan näin alkuvaiheessa ei ole mitään pahaa, en ainakaan koskaan ole kuullut että olisi. Siltikin, mä en enää jotenkin vaan uskalla olla mahalteen... Joka raskaudessa tullut tää sama juttu. Tulee just sellanen olo, et litistän vauvan mun ja sängyn väliin. Vaikka käytännössä se ei ainakaan näin alussa taida olla mahdollista... :whistle: Selälteen olo on alkanut nyt jo ahistaan. :eek: Joskus herään yöllä siihen, kun nukun selälteen, ja olo on huono sen takia.

jasmin84 Nyt on kerhohakemus hyväksytty ja pääset kerhoileen! :wave:

Siis ei kai rv10 voi tuntea liikkeitä? Mä kuvittelen, eikös niin? Sellasta pientä kuplintaa tuntui tuolla alavatsalla tänään. Tais olla vain ilmaa mahassa... mut kun tuli vaan jotenkin niin tuttu tunne siitä pienestä kuplinnasta... Ja ei, en ole sekoamassa. :D



 
4 -kerroksen väkeä kovasti pidän peukkuja ettei olisi mitään pahaa! :hug:

Äitti-83 mä olen muutaman kerran muka tuntenu liikkeitä ja ajattelin,ettei voi olla mahdollista. Suolistossa varmaan meni ilma. Mulla on niin huono muisti etten muista missä vaiheessa aloin tuntee liikkeitä nelosesta.

Voi pääsispä siihen vaiheeseen jo,ni tietäis ,että vauvalla on kaikki hyvin.Seuraavaks sitä sitte stressaisin kun vauva ei ole liikkunut jne. Ei tää äitien huolet lopu koskaan.

Odotellaan miestä kotiin.On vielä matkalla,tunnin päästä kotona. Mä yritän vielä kauppaan mennä ku kaikki on loppu enkä huomenna jaksais koko lapsi lauman kanssa mennä.Se kaupassa käynti on mun omaa aikaa :LOL:

 
Siksakkia Kun minun laskettu aika muuttu vasta tuonne 31.5 niin poistaisitko minut siitä 8.5 kohdata, kun nyt olen listalla kahteen kertaan. Niin ja synnytys laitos on KOKs
Sompio juu minullakin on np-ultra 11 viikolla.
Haleja kaikille
:hug:

Tytti83 ja "Papu" 8+4
 
4krs :hug: :hug: tsemppiä kovasti huomiselle!!! Toivottavasti kaikki on hyvin! Olen kuullut paljon noita tarinoita kovistakin vuodoista ja silti raskaus on edennyt normaalisti ja hyvin!!! Pidän kovasti peukkuja! :flower:

(.) tänään on kyllä turvotellut mahaa ihan urakalla. ja oikein kunnon kasvukipuja menossa... :whistle: no eipä se mitään - siellä Dodo raivaa itselleen tilaa kasvaa. Raivaa vaan Dodoseni äitin masu venyy kyllä!! :LOL:

EM ja Dodo 11+2 :heart:
 
Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella, vaikka ahkerasti olen kyllä lukenut teidän juttuja. Kyllä odottavan aika on sitten pitkä!!! Np-ultra vasta tiistaina...

Mitähän Nasu21:lle kuuluu? Ja 4krs, kovasti tsemppiä! Uskon, että teillä molemmilla kaikki on hyvin!

Ja jasmin84 mullakin on ollut tänään vähän sellaista menkkamaista vihlontaa. Lenkillä kun kävin, niin tuntui, ettei jaksa enää samalla tavalla viipottaa kuin aiemmin. Nytkö se tahti tosiaan jo hidastuu...?

Viime viikolla tuntui jo siltä, että huono olo olisi helpottamaan päin, mutta ehei... viimeiset kolme päivää oon taas saanut puputtaa ahkeraasn. :/

Milloinhan muuten pitäisi ruveta välttämään painavien tavaroiden nostelua? Töissä piti nostella kirjalaatikoita ja tuntui, että syke nousi kumman nopeasti...

H3LMI + pirpana 12+5
 
4-krs: Voimia huomiselle!
Mullakin tullut niukkaa vuotoa tässä jo parin kolmen päivän ajan. Vähän on kipristystä alamahalla ollut jo useamman viikon ajan, jotka oon ajatellut kiinnikkeistä ja kohdun kasvamisesta johtuviksi, mut ei sen kummempaa kipua, ja kun ei veristä vuoto ole kuitenkaan tullut, vaan semmoista vanhan veren väristä, niin en oo mihinkään soitellut, vaikka hemmetisti pelottaa ja jännittää et onko kaikki kunnossa. Meillä kyllä pääsee aika herkästi polille tarkastuttaan tilanteen, mut sekin on 25e/krt, et ei ihan turhan takia viittis maksaa, ja kun tuo uä on KUITENKIN jo ens viikolla.

Siis sain eilen np- ja rakenne-uä ajat postitse, eka ens torstaina 30.10 ja toinen 30.12. Toivottavasti kaikki menee hyvin ultriin asti ja toukka tykkää olla masussa laskettuun asti. :/ Pahoinvointi jatkuu edelleen, mut ei niin kovin pahana enää, et se on jotenkin nurinkurisesti vähän rauhoittanut mieltä. Jos pahoinvointi ois kokonaan loppunu ni oisin jo varmaan juossut lääkärille.

Tänään töissä yks terkka sano, et "Anteeks nyt ku kysyn, mut ootko raskaana??" ku kerroin et oon ja selitin, et ei sen vielä pitäs näkyä niinkään, ni tuumas et no jos sulla sit on kaks vauvaa mahassa ja eteenpäin kallistunut kohtu...aaargh :eek: yhen kanssakin tekee varmasti tiukkaa kun yksin kasvatan, ni saati kaks. Valitettavasti suvussa toooosi paljon kaksosia, ja lapsen isän suvussakin niitä löytyy useampi pari!! Se ois kyllä liikaa, vietäs Miia sen jälkeen tosissaan :LOL:

Äiti tänään heitti leikki-tosissaan et vois ottaa mummu-lomaa puoli vuotta kun vauva on syntynyt. Huvittavaa, mut se vois olla ihan tarpeellista, vaikka toivottavasti tulisi vain se yksikin =)

Oon koko päivän naureskellut yksikseni, kun pomo tarjosi mulle muutamia työpäiviä seuraaville kolmelle viikolle. Äitiysneuvolaan pitäs mennä, ja puolentoistaviikon päästä pitäs olla töissä mun omassa äippäneuvolassa kun on lääkäripäivä ja itellä ois toinen sen päivän aika kyseiselle lääkärille :LOL: Olipa vaikeesti selitetty, mut siis käytännössä pitäs hoidella itte itteäni: ->THminä:Mites sulla on menny? ->MINÄ:Noo, vähän paremmin jo pahoinvoinnin puolesta, mitä nyt noita vuotoja tullut jnkv, mikä huolestuttaa. ->THminä:No katotaanpa sit se pissanäyte ja verenpaine. :LOL:

Kaks päivää ollu ihan sairaan väsynä kun ollut pitkästä aikaa töissä..eikä taas voi muistaa mitä pitäs tehä..ja kun hyppelen äippäneuvolan, lastenneuvolan ja kouluterkan väliä..Aivan hukassa...Portfoliot vaan esille ja lukemaan taas. Ois se vain niin helppo olla siellä tutulla ja turvallisella synnärillä. =)

Joku kyseli, et pitääkö flunssan takia mennä lääkäriin. Ei tarvi, jos kuume ei nouse korkealle tai oireet äidy ihan kamaliksi.
Vatsallaan nukkumisestakin tuumasin sanoa, että nukkukaa vielä kun voitte. Vauvalle ette voi vahinkoa tehdä, ettekä voi "liiskata" vauvaa. Ette PYSTY millään nukkumaan mahallaan niin pitkään, että siitä olisi vauvalle haittaa.

Siksakkia: Tosta listalta puuttuu mun ikä, eli ens sunnuntaina tulee 25v plakkariin.
Villahousu: Huomasin et tossa sairaaloiden lyhenteissä oli painovirhe paholainen, eli Keski-Pohjanmaan Keskussairaala = K-PKS.
Pikkuasioita, mut seuraavan kerran ku kirjailette listoille jotain, ni jos muistaa ni vois korjata??

Nyt on kyllä pakko mennä nukkumaan, et jaksaa aamulla jatkaa 5luokkalaisten terveystarkastuksia. Onneks on kohtavalmis th opiskelija mukana, ni hoitaa homman kotiin. Voin ite ottaa rennosti huoneen nurkassa :)

Miimii ja toukka 10+4
 
Mulla oli eilen se ultra ja kaikki oli hyvin. Toukkakin näytti jo aivan ihmiseltä. Ihana nähdä jo kunnon kuva. Housut alkaa tosiaan jo kiristää ja masukin hieman pömpöttää, mutta paino oli kuiteskin laskenut. Seuraava aika on sitten 10.11 ja silloin otetaan se veriseulanäyte. Eipä tänne muuta kummempaa. Olo on jo ihan ok, niin aina ei edes muista olevansa raskaana, kun esikko vie ajatukset muualle.

viikuna ja toukka 12+4
 
täällä eilen käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin. Lasketun ajan voi muuttaa 10.5.
Yksi sellainen seurattava asia oli. MUlla on istukka pikkaisen kohdun suulla. Rv 22 on rakenne seuranta sairaalassa, (mikä ei yleensä kuulu täällä lahdessa kunnalliseen palveluun.) No uskon että se istukka siitä sitten kun kohtu kasvaa niin siirtyy pois.

Äittä83:Saisinko minäkin sinne kerhoon ne salasanat?
 
miimii83: toihan olisi täydellistä tutkia itse omaa vointiaan. Mä olisin mieluusti mun oma th (en siis ole oikeasti th).
"Juu, ei oteta tänään niitä verikokeita ollenkaan, kun se pistäminen on niin ikävää"
"Kivastipa se paino onkin jo tässä alkuvaiheessa noussu näin reippaasti"
"Laitetaanpa sitten ihan kunnolla saikkua, että ehdit levätä"
"Muistathan, että raskausaikana on tarpeen syödä riittävästi suklaata, että vauva voi hyvin" :LOL:
 
4krs: toivottavasti kaikki on hyvin :hug: . Tuollainen saa kyllä varmasti huolesta suunniltaan.

Olen edelleen jaksanut käydä täällä hyvin harvakseltaan. Pahoinvointi vaivaa edelleen, Pysytyn syömään edelleen vain vähän niitä samoja, muutamia ruoka-aineita. Kaikki muu tulee ylös. Paino on pudonnut ~5kg. Siipan mukaan hanuri on kaventunut ja tissit kasvaneet kovasti, enää vain muutamat vanhat liivit mahtuu päälle. Absurdia sinällään laihtua kun boobsit kasvaa samalla ;)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Miimiillä jännät ajat, jos kaksosia veikkaillaan :)

Mä en ultrassa tullut oikeestaan edes ajatelleeksi, että voisi olla kaksoset. Kun oli aikamme prinsessaa tiirailtu, niin lääkäri sanoi, että hän kääntelee vähän, että näkee onko kaveria. Olin että, aijuu, ainahan se voisi olla mahollista. Meidän suvussa kyllä kaksosia tosi vähän, tai siis yhdet kaksoset tulee mieleen kummankaan puolelta.

Flunssa jatkuu ja jään tänäänkin kotiin.
 
Jokohan tämä pahoinvointi vähitellen alkaisi hellittää? Eilen oli ihan hyvä olo aamun ja päivän, vasta illalla tuli pahoinvointi. Pariin päivään en ole oksentanutkaan. Mun tuurilla tää on kuiteinkin vain väliaikainen hyvä kausi.

Maha on pullistunut jo ihan kivasti. Muistelen, että oli esikon kanssa tätä kokoluokkaa joskus puolivälin tienoilla. Hyvin ne kudokset vanhasta muistista venyy. Silloin pidin tässä vaiheessa vielä ihan tavallisia housuja. Nyt on äippähousut olleet jo muutaman viikon kovassa käytössä. Ei toivoakaan saada enää tavallisia farkkuja jalkaan.

Nasu21: Kaikki on varmasti ihan hyvin. Esikon odotuksessa neuvolalääkäri sai äänet vain pieneksi hetkeksi kuulumaan, kunnes ne taas katosivat. Sitten seuraavalla neuvolakäynnillä kuului jo ihan hyvin. Näin alussa on varmasti vaikeampi löytää niitä sydänääniä.

Äittä83: Mä olen jo kahtena päivänä ollut muka tuntevinani jotain liikettä alavatsalla. Eilen ja tiistaina. Makoilin aivan hiljaa paikoillani ja pitelin käsiä alavatsalla. Tiistaina oli kahteen otteeseen sellainen hento rytmikäs kuplinta ja eilen kuin hento pieni muljahdus. En tiedä onko vielä mahdollista, että on voinut tuntea liikkeitä? Esikosta tunsin ekat liikkeet tosi aikaisin rv 13+. Ja just sellaisia muljahduksia oli. Silloinkin epäilin tuntemuksiani, mutta viikkojen kuluessa ne vain voimistuivat, lopulta ihan kunnon potkuiksi.

ElinaMaria: Täällä on kanssa kohdunkasvukipuja. Pari päivää jo tosi ilkeästi vihlonut mahaa. Ja nyt huomaakin kohdun jo selkeästi kasvaneen.


Joie ja Sippu rv 11+3
 

Yhteistyössä