**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Huomenia!
Nyt koin ekaa kertaa silleen kunnolla kauhee raivonpuuskan nälän takia... Siis kun on nälkä, niin se ruoka on kans tultava HETI!!! Uskomaton tunne.... Mies meni eilen hakemaan pizzaa alakerran pizzeriasta. No oli sit törmänny kaveriinsa ja istuivat tunnin pubissa! Hah... No mulla oli kauhea nälkä, ja yritin esikkoa laittaa nukkumaan, eihän siitä mitään tullut, ku kauhea nälkä vaivas. Soitin sitte kauheen raivopuhelun miehelle, se oli siel pizzeriassa ONNEKS valitsemassa mulle salaattia ym mitä tuli lisukkeeksi... 5 min perästä tuli pizzojen ja salaattien JA ranskalaisten kans + nakit :D VOI ETTÄ OLI MAHTAVAA, voitteko kuvitella kuinka mahtava näky!! Mulla oli jo haarukka ja veitsi kädessä ku se tuli ovesta :LOL: Mies katto suu auki ku aloin syödä, et "Woooow slow down!" Ihanaa, puolet pizzasta on vielä jäljellä, laitanpa kohta mikroon, (terveellistä raskauden ajan sapuskaa!) :ashamed: :p

Äitti-83 Me ollaan samanikäsii (jos 83 meinaa sun synt vuotta? :D ) ja meil on myös sama laskettu aika :D

4-kerroksen väkeä Pahoitteluni :( Tosi surullista, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu.. Paljon voimia!
 
mwoana Joo, syntymävuosihan tuo on. Oltasko vielä menossa samalle synnärille? K-SKS on mun synnäri. :D

Mä oon himoinnut jo varmaan kuukauden päivät Hesen kana-ateriasta. :p Enkä ole vieläkään saanut sitä! :kieh: Lähimpään Heseen on matkaa 90km, niin ei tule ihan huvikseen lähdettyä pelkän kana-aterian takia sinne asti ajeleen. On täällä lähempänä eri hampurilaispaikkoja, mut kun sen on oltava nimenomaan Hesen kana-ateria, muut ei kelpaa. :D Eilen tuli kauhee himo saada jotain ihanaa kunnon paistia (kun sellasta mainostettiin tv:ssä ) ja muusia ja jotain ihanaa salaattia. :p Ja oikein ihanne olis päästä johkin ravintolan seisovaan pöytään syömään. Sais vaan mennä ja syödä. Ja sitten lähteä ja jättää tiskit ja sotkut sinne. :D Kauhee haaveilu kaikesta ruokaan liittyvästä, ja sitten kuitenkaan ei tee oikeen mitään mieli... outoo. :xmas:

Se olis sitten 10 viikkoa täynnä tänään. :heart:

 
Tuo Hese on houkutellut muakin! Tänään käydään tuolla kaupungissa, niin josko kävisi Hesessä samalla. Ollaan menossa kuuntelemaan Loiria. Liput on etukäteen ostettu, että vaikka tässä kipeenä onkin, niin ajattelin jaksaa mennä.

Aikaisemmin meinattiin, että käytäisiin kunnolla ravintolassa syömässä, mutta en jaksa nyt lähteä mihinkään odottelemaan ruokaa. Jos Hesessä kävisi, niin se passaisi tälle päivää :)
 
4-kerroksen väkeä aivan hirmisen suuret halit sinne! Mä koitin kanssa eilen koko päivän lukea, että tuut kertoo et kaikki hyvin! Voimia koko perheelle :hug: :hug:
Uskon kanssa et lapsille parasta kertoa, että on nyt enkelinä tuolla. Vanhimmat ehkä ymmärtää ihan totuudenkin! Uskon että ne oikeat sanat löytyy :heart:

Äitti-83 varmasti se oma äijä nähnyt sen alapään eniten, mutta juuri se että siellä touhuaa joku ihan muu kun hän tekee asian kiusalliseksi.
Ja kun mulla itsellä noi tutkimukset ollu aina kauhuhetkiä, kun teininä eka lääkäri pisti runnoen ja kunnolla. Joten vaikka nyt varmasti paljon iloisempi ja hyvällä syyllä mentävä tutkimus niin ed tuntuu yököttävältä.. Kiitos sen yli 10v vanhan kokemuksen..

Mutta joka tapauksessa, jossa saa töissä ajan sopii niin on tulossa katselee vauvaa mun kanssa =) On tosiaan keskellä päivää, ennen mun työvuoron alkua, et tie onnaako.
Katseltiin just netistä 4d ultrakuvia ja oli ne ihania. Ehkä pakko maksaa että pääsee sellaseen, meinasin et olis lapsillekin tosi hieno kun näkis videolta! Ymmärtäis paremmin. Nyt vaan taidetaan edelleen siirtää kertomista..

Mutta pahoinvointi voitettu!! Ja mies raahasi tunnin lenkille-teki hyvää =)

Oikein hyvää vkl kaikille!!
 
äitti-83 ja pian 3x äippä mua hieman ahdisti se varhaisultran tutkimustilanne kun oltiin siinä miehen ja lääkärin kanssa kolmistaan. Se vaan tuntui niin hirveen luonnottomalta. Ei mun mies siitä tilanteesta kiusaantunut millään lailla, musta se vaan oli jotenkin niin inhaa. Mullakin varmaan nuo menneisyyden kokemukset painaa takaraivossa jonkin verran.

Täällä meni eilen vointi niinkin huonoksi, että piti polilla piipahtaa. Ei kipuja eikä vuotoa, niin ei ultrattukaan. Ei vaan pysynyt enää nestekään sisällä, kuume ja paniikkihäiriö vei voimat.

Nyt onkin sitten huolena ihan täysin muu: ootteko te käyneet toksoplasmoosin vasta-aine kokeessa?

Mun eilinen polilääkäri ei jostain syystä osannut tulkita sen kokeen tulosta, eikä ymmärtänyt miksi sellainen oli määrätty, vaikka neuvolassa sain sen käsityksen, että se on ihan normaali käytäntö. Lääkäri sanoi vaan, että kohollahan tuo on. :attn: Siis mikä on koholla? se vasta-aine vai jokin pöpö?? Kokeesta on kuitenkin jo se 2 vkoa aikaa, että sama kai se on venaanko nyt sitten maanantaihin ja soitan sinne neuvolaan. Voihan epätietoisuuden itku ja parku.
 
4-kerroksen väkeä Kyllä elämä on epäreilua. Toivottavasti saatte kans pian kuitenkin sen oman nyytin syliin :hug:

Meillä ei kanssakaan osallistua mies ekaan ultraan. En ole suostunut ottamaan sitä kahteen edelliseenkään. Vaikka kaiken onkin nähnyt ja ekassa synnytyksessä p*skaa pyyhkinyt, niin silti en halua sitä sinne.

Meillä lähti mies kylään lasten kanssa, mä en jaksanut lähteä kun olin viime yön töissä ja meen seuraavaksikin. Mutta taidea lähteä hakemaan mäkkäristä aterian. NAM!

 
4-krs voi ei :hug: Jaksamista koko perheelle. Taas pääs itku ja tuli taas pelko oman vauvan puolesta.
Nasu21 kiva että tuli hyviä uutisia.
Kyllä minun avomies on ainakin lähdössä marraskuussa np-ultraan mukaan, kun sain uuden ajan koska laskettu aika siirtyi kolme viikkoa myöhemmäksi.
Avomies on aivan innoissaan isäksi tulemisesta. Koska me kumpakin olemme partiolaisia ja edelleen aktiivisesti mukana toiminnassa on avomieheni suunnitellut ostaa maastokuvioiset lastenvaunut, että "Papu" pääsee kesällä leirille :LOL:
Viellä ei ole osttetu mitään vauvan tarviketta, kun kyse on ensimmäisestä lapsesta.
Oma olo on ollut hyvä, ei pahaa oloa ja kaikki ruoka on maistunut hyvin. Minäkin olen himoinnut hesen hampurilaisia ja mansikka jugurttia, no ainakin jugurtti on terveellistä.
Väsymys vaan on aivan hirveä, tänään olen löhönnyt koko päivän sohvalla ainut mitä sain itsestäni irti oli omenapiirakan leipominen, nam :p
Mies lähti tänään Tallinnaan työporukan mukana, varmasti on huomenna huono vointinen ;)
No lupasi tuoda mulle dopleronea tuliaisiksi ja tietysti myös "Pavulle"

Tytti ja "Papu" 8+6
 
Kiitos kaikille, jotka myönsitte himoitsevanne (ja myös syöneenne) Hesen hampurilaisia ja pitsaa!
Mulla on välillä ollut ihan huono omatunto siitä, että kaikki rasvainen ja suolainen houkuttaa.

Kaveri kertoi, että kuulemma jos suolaista tekee mieli, tulee poika, ja jos makeaa, tulee tyttö. Olettekos kuulleet moisesta ja te aiemmin synnyttäneet, pitikö tuo teillä paikkansa? Meille olis nimittäin sen perusteella tulossa poika -- sen verran vähän mikään makea kiinnostaa, vaikka normaalisti olen oikea sokerihiiri.

Kaveri myös mainitsi, että useammalla tutullaan raskaustestissä on ollut hento viiva, jos on tullut tyttö, ja erittäin vahva viiva, kun on tullut poika. Sen perusteella meillä taas olisi tulossa pikemminkin tyttö... :hug:

H3LMI + pirpana (tasan 13)
 
Äittä-83: eilen illalla ku siivous urakan päätteeksi menin makaa sänkyyn ni olisin voinu satasesta ylödä vetoa että tunnen vauvan liikkeet! :eek: Miten sulla? Tuntuuko edelleen? Mä en ollenkaan muista missä vaiheessa tunsin viime raskaudessa liikkeet.Pitää mennä tutkii kirjotuksiani tonne yhteisöön. Eikö uudelleen synnyttäjä tunne liikkeet nopeammin? Mites sitte tälläinen viidettä kertaa raskaana oleva? :whistle: Vai onko tää vaan pelkkää toiveajattelua,toivoo niin että siellä masussa olis kaikki hyvin.

Nämä muiden menetykset lisää omaa pelkoa.

Jostain syystä mä haluisin käydä ostaa uuniomena jugurttia ja laittaa siihen raejuustoa sekaan. :eek: Ensimmäinen outo mielihalu bongattu.

Ollaan tyttöjen kanssa keskenään kotona. Isäntä lähti pojan kanssa kyläilee.

pakko lopettaa ennen ku tää neiti 1 v moukaroi tän kannettavan rikki.

NN rv 9+2
 
Vasta nytte löysin tälläsenki ihanan keskustelun ja heti helpotus valu koko kroppaaan ku huomasin että onhan niitä muitakin OIKEASTI jotka himoitsevat ruokaaa! Sitä pitää saada ja mieluiten paljon =)

Elikkä meille esikoinen tulossa toukokuussa, alkuun piti olla huhtikuun puolivälin tienoilla laskettuaika mutta ensimmäisessä ultrassahan se sitte siirty sen, lukeman perusteella, melko yleisen kolme viikkoa etiäpäin. Mutta eipä se haittaa, saapahan nauttia raskausajasta pidempään.

Ens viikolla sitten toinen ultra, jossa la varmistetaan. Innolla kyllä odotetaan että pääsee taas näkemään sen pienen ihmeen sieltä ruudulta. Sitä ensimmäisestä ultrasta saatua kuvaaki vois vaan tuijotella päivät pitkät =)

Ja ensimmäinen raskaus ku on niin oon yrittäny kaikenlaista tietoa poimia jokapuolelta netistä, että kaikki neuvot on kyllä ainaki tänne suuntaan erittäin tervetulleita!

Tuleva mamma 11+6
 
:wave:

No joo, tietty se on vähän kiusallinen tilanne, kun joku toinen ronkkii alapäätä, ja oma mies katselee. =) Mutta siis että onko se oman miehen osallistuminen siihen ultraan kiellettyä jossain ihan sairaalan puolesta, vai saako osallistua, jos puoliso haluaa antaa miehen tulla mukaan? Lähinnä sitä tarkoitin tuolla aiemmalla kommentillani. =)

Mies vei meidät tänään Kotipizzaan syömään. Ai että mä nautin... siis siitä syömisen ilosta. :ashamed: Kun on mennyt niin pitkään etten ole hyvällä ruokahalulla mitään pystynyt syömään, niin nytpä pystyin. Ja mä oisin voinut syödä sitä pizzaa vaikka puoli päivää yhtä jaksoisesti, kauhee himo iski siihen. :snotty: Tosi terveellistä...

nikunaku sellasta pikku kuplintaa on tuntunut muutaman kerran, kun menen lepäämään selälteen... Ja se kuplinta ei ole normaalia "ilma kiertää masussa" kuplintaa, vaan sellasta erilaista... tuttua, mutta erilaista... Mut jotenkin vaikee uskoa, että nyt jo tuntuis vauvan liikkeet... Toisaalta, onhan tämä jo viides vauva, että jos sitä jotenkin herkemmin sitten havahtuis siihen kuplintaan, kun tietää mitä odottaa... :whistle:

H3LMI Mä oon kans kuullut et jos himoitsee suolaista, olis poika tulossa. Ja jos makeaa, tyttö tulossa. Meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa, ja näissä neljässä raskaudessa olen melkeinpä elänyt suklaalla tän alkuvaiheen, kun mitään muuta ei ole pystynyt syömään. Mut tässä raskaudessa en ole makeasta välittänyt juuri yhtään. Kaikkee suolaista vaan tehnyt mieli. Mulla on joka raskaudessa ollut melko hento viiva testissä. Nelosesta oli kaikista hennoin, ja poika tuli. :D



 
Suuret pahoittelut 4-kerroksen väkeä sinulle! :hug: Olen kovin pahoillani huonosta kohtalostasi. Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen ja huomattavasti paremmalla onnella. Nämä ovat ikäviä alkuraskauden varjostavia tapahtumia :( Oikein paljon voimia!!

Itselläni on nyt eka neuvolakäynti takana jossa todettiin vähän korkea verenpaine joten nyt jouduin suolattomalle dietille... Jonka lisäki kohdallani on erittäin suuri riski saada raskaudenaikainen diabetes koska minulla on ollut ongelmia sokereiden kanssa aikaisemmin ja tästä johtuen jouduin tulle tarkalle dietille, jota noudatin joskus aikaisemminkin kun sokereiden kanssaa oli ongelmia. Sain kaivaa vanhan vihon esille mihin laskeskelen syömisiäni, paitsi nyt piti lisätä maitoannoksia että tulisi tarpeeksi kalsiumia. Muuten odottelen kutsua naistenklinikalle n´p-ultraan tässä parin viikon sisällä. Odotan jo innolla jotta näkee mites mustikka on kasvanut kun olin alkuraskauden ultrassa rv6+3 ja mustikka oli vain 4mm pitkä ja sydän puolet tuosta läntisä...

Nauttikaahan viikonlopusta ja raskaudestanne! Toivon suojelusenkeleitä kaikkien meidän seuraksi jotta raskaus sujuisi hyvin tuonne toukokuulle asti :hug:

Imppu-83 ja mustikka rv10+1

 
Huomenia!

Ihania nämä aamut kun kelloa siirretään, meidän tuhot 8-ja 7-v pojat heräsivät kivasti jo klo 6! Muutenkin virkkuja niin eikö talläisenä päivänä tuplasellaisia!!
No luinpa rauhassa lehden ja sain jopa puoli kuppia kahvia alas. Miehen annan nukkua, kun tykkää tosta aamunukkumisesta. Mikä mulla oikein luonnistu, nyt vielä vähemmän kun masukki alkaa heti vaatia ruokaa kun saa silmät auki =)

Äippä-83 en mä ainakaan uskois,että olis kielletty tulemasta mukaan. Musta ainakin kaikki esitteet yms hokee kuinka hienoa jos isäkin mukana.
Puhuttiin eilen tilanteesta ja hälle ok.

Noista liikkeistä.. Mulla on aivan samanlaiset tunteet kun Äippä-83. Mutta jotenkin tuntuu niin höntiltä että jo viikolla 10 tuntuisi, ainakin mitä lukee vauvajuttuja. Mutta kivalta tuntuu vaikka olisikin jotain aivan muuta. Miehen mielestä varmaa liikettä. Mutta tosiasia on, että ne kenellä ei ensimmäinen kyseessä tuntee aiemmin kun ensisynnyttäjät..

Olo alkaa olemaan loistava ja ehkä sitten ti (ekan kerran 2.5vko) voisi mennä koittamaan työntekoakin. Paniikki vaan kun mahdu työhousuihin ja pitäisi pyytää työkaveria tilaamaan isommat. Tilanteessa ei olisi muuten mitään ongelmaa tms, mutta työkaveri halunnut kauan itse raskaaksi ja äidiksi, eikä vielä ole hälle pientä siunattu :( Niin tiedän että joka kerta kun kuulee odotusuutisen masentuu itse hiukan enemmän..

Onko kaikki jo ennestään lapsia omaavat jo kertoneet vanhemmille lapsille uudesta tulokkaasta? Me odotetaan ainakin ultraan ja seuravaan vkl:n milloin viikkoja olisi jo 12+3. Niin jos LA pitää paikkansa.
Mun omat vanhemmat yritti eilen kanssa taas tiedustella odotuksesta. Mahtaa ottaa päähän kun ei vielä kerrota tai myönnetä. Mies lupasi mennä kertomaan heti ultran jälkeen, kun itse iltavuorossa..

Mutta sunnuntaipäivää kaikille =)
 
"Huomenta" täältäkin!

Väsymys se vaan painaa sängyn pohjalle tolkuttomiksi ajoiksi.. tuntuu että saa väkisin pitää silmiään auki jos mielii hereillä pysyä :eek:
Ja yö oli ihan mahdoton mun pissamaratonin kanssa! Tuntui että aina kun sai ihanasti unen päästä kiinni niin jo oli taas noustava... :kieh:

Poikkesin eilen lahjatavaraliikkeeseen ja hypistelin kaikkea ah niin kaunista ja ihanaa!
Mulla on joku pakkomielle käydä siellä aina säännöllisin väliajoin vaikka tietäisin etten mitään ostaisikaan, tulee vaan jotenkin niin hyvä mieli kun katselee ja haistelee tuoksukynttilöitä ja mausteteetä.. Nappasin Pentikin joulukuvaston mukaani ja olen silmäillyt sitä koko aamun ja huokaillut joulun perään :xmas:

Viikon päästä ois neuvola ja sitten lähdetään miehen kanssa risteilylle rentoutumaan B)

Ulkona riehuu tuuli ja vesisade vaan eipä haittaa, sisällä on lämmin kun takassa eilisen tulen lämpö. :)

Ihanaa sunnuntaita!

Jasmin ja aarre 13+4
 
Ärsyttää oma olotila. Musta ei edes tunnu, että olisin raskaana tunnen itseni vain SAIRAAKSI ja tympääntyneeksi ja masentuneeksi välillä suorastaan vittuuntuneeksi. :( Ärsyttää, että varmaan moni keskenmenon saanut vaihtaisi osia kanssani..ärsyttää valittaa vaan..mä oon vaan aivan loppu ollut viimeiset viis vikkoa heh vihtu..Viikonloput on hirveimpiä tietty ku mies on aamusta yöhön töissä ja kaikki lapset pyörii tässä jaloissa ja itse haluaisi vain maata peitto korvissa.
Mä ostan kyllä tänään kaupasta jonkun pakasteKERMAkakun ja vedän surutta naamariin .. kirjotan vielä ruokapäiväkirjaan että KOKONAINEN KERMAKAKKU :LOL: hitto ..sanokaa ettei tää kestä enää ku korkeintaan kaks viikkoa..joku pleaseeee!! Joka kerta kun nousee sängystä meinaa kupsahtaa..päässä heittää sen verta. Oikeesti mä mietin että kuinka pahaolo on ihmisillä, jotka joutuu sairaalaan jos tästä on vielä pahempi olo on KUOLLUT!

Noh kohta tämä on muisto vain .. kunhan se tapahtuu vain pian tosiiii pian..helpotti valittaa tänne..

Nari Nari NARA ja himppu 11+6 (kai se pahin pahaolo kohta helpottaa)
 
Mä en muuten voi tuoksukynttilöitäkään polttaa. Tuolla on PartyLiten kynttilöitä odottamassa aikaa parempaa.. =) joulun tienoilla sitten. Pikkutuikkuvalot sain piristämään makkarin tunnelmaa.
 
4 krs väkeä: todella suuret pahoittelut vauvan menetyksestä. :flower: Toivottavasti kohta tärppää uudelleen ja kaikki menee hyvin.

Täällä oireita tällä hetlkellä oudon vähän. Ruoka kyllä maistuu (toisaalta on maistunut aina....) ja tissit on hellänä, mutta jotenkin alkoi nyt jännittää onko kaikki kunnossa. Ultra on ensi perjantaina heti aamusta ja nyt siihen tuntuu olevan tosi pitkä aika. No, mitään vuotoa tai muita kuin repäisykipuja ei ole ollut, joten olen varmaankin vain ylihuolissani ja vainoharhainen.

Näin eilen ystäväni 2,5 kk ikäistä vauvaa. Mikä söpöliini! Jämäkän oloinen kaveri, jota oli ihanaa pitää sylissä. Toivottavasti saan ensi kesänä hoitaa omaa samanlaista jässikkää tai prinsessaa. En malta odottaa! Noh, kunhan ultrassa nyt saataisiin hyviä uutisia, niin eikähän sitä vajaat 30 viikkoa mene jo aika nopeasti.

Nara
voin uskoa, että vointisi on kauhea, etkä jaksaisi mitään. Itsellä ei edes ollut mitään ihan järkkyä huonovointisuutta ja esikoista odotellaan eli ei muita lapsiakaan hoidettavana/viihdytettävänä, mutta silti oli veto pois. Ja tännehän saa valittaa! Tsemppiä sinulle, kohta se helpottaa!
 
Lähetän taas kaikille tukea tarvitseville kauheasti haleja ja voimia!

Itse voin edelleen pahoin. Ensi viikko vielä sairauslomaa. Haen varmasti lisää, jos tällaisena jatkuu. Eilisillan makasin peiton alla sellaisessa horkassa, etten ikinä ennen. Oksentelin ruuat ja kokoajan nälkä. Mikään ei sitten maistunutkaan. Tämä päivä ollut parempi (kertaakaan en ole oksentanut), mutta paha olo jatkuvasti, palelee, heikottaa, VÄSYTTÄÄ yms. Melko raskasta. En halua kuitenkaan liikaa valittaa, kyllä tämän kestää. Huomenna neuvola, ensimmäistä kertaa.

Voikaa hyvin!
 
Mua on alkanut jännittään keskiviikon ultra ihan kauheesti! Jotenkin kauhistuttaa, kun sillon kuulee totuuden, onko masussa kaikki ok. Toisaalta ihanaa, että pääsee pian ultraan, ja sitten pystyy paremmin nauttiin raskaudesta... Ja sitten ei enää haittaa niin paljoa, vaikka muut huomaisivatkin, kun tietää et kaikki on hyvin. Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia! :heart:

Täälläkin olo heikko. Oksukin lensi, teki niin pahaa laittaa lapsille ruokaa lautasille. :x Eilen kun tuli saunasta suihkuun, silmissä vaan sumeni. Mies toi kylmää vettä, sitten helpotti vähän. Täytyy vähän vähentää saunomista... en muistanutkaan että mulla on tää sama juttu ollut joka raskaudessa, aina jos jossain huono ilma, alkaa pyörryttään. Monta kertaa raskauksien aikana kaupoissakin tullut kauhee heikotus ja huimaaminen, jos on ollut kovin huono ilma siellä. :|

Joko heinäkuisillakin on oma pino? Hui kun aika meneen nopsaan. :eek:

Täällä kanssa joulua odotetaan ihan malttamattomana. Ja jouluruokia... :p

Sellaista piti vielä kysyä, onko kellään tietoa... Kun mulla edellinen synnytys kesti 1h36min, vauva syntyi sairaalan aulaan, kun matkaa 90km. Että onkohan mahdollista saada käynnistys?? Vai joutuuko tässä ambulanssilla synnyttään lähteä... Mies ei enää uskalla lähteä kuskiksi, viimeksi oli niin hilkulla ettei joutunut kätilöksi. :/



 

Yhteistyössä