***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

niin ja lääkäri kauhisteli kuinka iskias vaivaa jo tässä vaiheessa raskautta.Kuulemma raskaushormooni vaikuttaa siihen ja löystää paikkoja.
Eli tuskaa on tiedossa koko raskaus. No kuhan kunnialla selvitään hengissä loppuun asti.Palkinto on maailman paras. :heart:
 
Hei,
katselin teidän listaa ja päivittäjälle tiedoksi. Putosin jo syyskuussa pinosta. Oli tuulimunaraskaus.

Toivottavasti pääsette muut onnellisesti maaliin =)
Minä juuri äsken liityin viikon 50 jännääjiin. Pitäkää meille peukkuja, että saisimme elokuisen, kun toukokuista ei meille tullut.

Swiss B)
 
Nikunakun kuulumisia tulin kurkkimaan ja olihan niitä täällä, kiva! Hieno homma, että kaikki oli kunnossa ja tottakai jatkat tässä pinossa, se on selvä!

Onkos nyt kaikki ketkä np-ultraan oli menossa siinä jo käynyt vai onko vielä jollain edessä?

Swissille pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että raskautuisit pian uudestaan ja saisitte oman nyytin :hug:

villahousu
 
Onnea [/b]nikunaku! :flower: Kiva kuulla että kaikki kunnossa ja jatkat toki meidän kanssa kuten tähänkin asti! :heart:

Myöskin
Swiss, tsemppiä sinulle matkaan mukaan! :flower:

raskauspäiväkirjaa olen pitänyt tavallaan kyllä, siis kalenteriini olen kirjannut joka viikosta jotain ajatuksia ja tuntoja. Ihan mukava varmasti myöhemmin lukea millaista on ollut ja mitä on miettinyt.0


Kirpparilta löysin tänään ihanan hameen. Vähän kinnaa vatsan kohdilta mutta kunhan taas joskus palaudun entisiin mittoihin niin se on tosi jees. :)

Jasmin ja aarre 16+6 :heart:
 
Kiitos kaikille huolenpidosta, te ootte ihania :flower: :flower:
Oli se lauantainen tosiaan melkoinen kumpsu, päänsärky on onneksi nyt helpottanut mutta paha olo ei :/ Eihän se tietenkään välttämättä vain pyörtymisestä johdu, mutta höntti olo on vieläkin...
Olisin mielellään kyllä niitä sydänääniä halunnut kuulla, mutta ei valitettavasti onnistunut. Mulla olis pitänyt olla eilen klo 10 neuvola mutta terkkari perui sen koska hänellä olikin tullut ohjelmaan joku koulutus tälle viikolle. Sen takia ei mahdollisuutta päästä kuuntelemaan ääniä. Eilen illalla kuitenkin tunsin taas kun vauva liikkui, että ei enää huoleta niin paljon!
Välillä on tuntunut monena päivänä peräkkäin, mutta viikonloppuna ei tuntunut mitään niin vähän jo huolestuin, vaikka tokihan vauva on vielä pieni ja suojassa kohdussa ettei se pyörtyminen varmaan mitään hänelle aiheuttanut.
Selkä ja käsi on vielä tosi kipeät, ne yhdistettynä liitoskipuihin niin en meinaa päästä kävelemään välillä ja nukkuessa asennon vaihtaminenkin tekee tuskaa.

Vessassa juoksuttaa minuakin tosi usein, vaikken edes mielestäni juo kovin paljon. Onneksi se varmaan helpottaa vähäksi aikaa kun kohtu nousee ylemmäs, palatakseen sitten loppuraskaudessa takaisin :whistle: :)

nikunaku Ihanaa että sait ultrassa hyviä kuulumisia! Ja tottakai jatkat tässä pinossa :hug:

Swiss Pahoittelut ettei sinua ole poistettu listalta, en itse päivittänyt etusivun listaa vielä syyskuussa mutta luulen että puhdas vahinko silloiselle päivittäjälle.
Toivotan sydämestäni onnea että saisitte elokuisen nyytin syliin :hug: :flower: :flower:

Raskauspäiväkirjaa kirjoitin esikoista odottaessa viikoittain, siihen neuvolasta saatuun Vau'kirjan kirjaan. Nyt on jäänyt kirjoittelematta, vaikka kyllä pitäisi :ashamed: Ainoastaan puhelimen kalenteriin olen laittanut ylös ultrat, ensimmäiset liikkeet yms.
Esikoisen ajan päiväkirjaa on kyllä ihan huippu kivaa lukea nyt!

Mulla on huomenna aamulla sokerirasitustesti. Pelottaa jo miten pärjään 12h juomatta :/ Mua ei se syömättömyys tee oikeastaan ollenkaan pahaa kun en ole muutenkaan juuri mitään pystynyt syömään, mutta se ettei saa tippaakaan juoda on tooosi paha! Mulla vielä matkaa n. 45km sinne ja pelottaa sekin kun joudun itse sinne autolla ajamaan, puhumattakaan pois ajamisesta!
Esikoista odottaessa kun kävin, niin labran hoitaja sanoi testin jälkeen että mä näytän niin kalpealta ettei meinaa uskaltaa laskea ajamaan mua kotiin, kun niin pitkä matkakin vielä. Näytin kuulema ihan siltä että pyörryn, eikä se tai oksentaminen kaukana ollutkaan.

Meillä tuo testi tehtiin vielä esikoista odottaessa myöhemmin, mutta nyt on kuulema uusi käytäntö että tehdään jo aiemmin. Kaikki arvot oli mulla viimeksi ihan hyvät ja normaalit, toivottavasti niin on nytkin.

Muistaako kukaan niitä ruokia ja juomia, mitä ei kannattanut nauttia ennen testiä, edellisenä päivänä jne? Esikkoa odottaessa terkkari niitä luetteli, nyt ei sanonut mitään ja tuli vaan mieleen että ei kai appelsiinimehu kuulunut niihin?? Se kun on lähes ainoa juoma mitä olen pystynyt juomaan, ja sitä tulee päivittäin juotua jonkin verran.


Siksakkia & Toivo 15+4
 
Swiss Pidetään peukkuja teille.

G: Jotain olen koittanut kirjoittaa odotuskirjaan.
nikunaku: Hienoa, että hyviä uutisia. Tottakai jatkat täällä.
Minäkin periaatteessa kuuluisin huhtikuisiin, koska kaksoset tuskin toukokuulle jaksavat odottaa :)
 
EM: Täälläkin heräillään vähintään kerran yössä vessaan. En edes muista milloin olisi viimeeksi saanut nukuttua koko yön ilman heräämisiä. Onneksi saan unen päästä kuitenkin ihan hyvin kiinni, niin ei unet häiriinny kauhiasti. Iltapäivästä saakin juosta vessassa melkein tunnin välein. Ilkeetä kun pitäisi töiden jälkeen käydä kaupassa, mutta kun hätä meinaa iskeä jo tuolla kauppareissulla.

Äitiyspakkaus otetaan täälläkin. Esikoinen tulossa, joten hieman helpottaa hankittavan tavaramäärän kanssa.

Raskauspäiväkirjaa en ole pitänyt, vaan kirjoitellut silloin tällöin siihen neuvolasta saatuun Vau-kirjaan tuntojani.

Nikunaku: En tiedä onko tää mun kankku/lanneranka kipu juuri tuota kuuluisaa iskias vaivaa. Jos on niin onkin sitten vaivannut jo ennen raskautta, tosin silloin oli enemmänkin tuolla pakaralihaksen puolella ja tuli lähinnä rasituksessa. Mutta välillä äityy niin mukavaksi ettei meinaa päästä liikkeelle. Sängystä ylös nouseminen saattaa olla tuskaa taikka vessanpöntölle istahtaminen tehdä kipeetä. Mulla tosin alkaa vaivata vasta, jos olen liian pitkään etukumarassa asennossa esim. tiskatessa taikka sitten imuroinnin jälkeen. Toivottavasti ei mene pahemmaksi. Tosin äiti varoitteli, että hänellä oli raskauden puolivälissä sen verta pahana, ettei saanut jalkaa liikutetuksi...

Täälläkin on muutamaan otteeseen nähty erinäisiä unia. Ennen nt-ultraa näin unta kaksosista, mutta yksi tuon ultran mukaan vain olisi tulossa =)
Kovasti itsellä on tyttö fiilis, mutta unet olen nähnyt aina pojasta. Samoiten mies oli nöhnyt toissa yönä unta pojasta. Noh, toukokuun lopulla se viimeistään selviää kumpi tuli. Ei ajateltu ottaa sukupuolta selville.

Liikkeistä sen verran, että olin tuntevinani eilen illalla ennen nukahtamista sellaisen pienen hennon hipaisun toisella puolella kohtua. Aamulla tässä töissä ollessa taasen samaisessa kohdassa outoa kuplintaa. Liekö nämä sitten niitä liikkeitä vaiko vain suolistossa harhailevaa ilmaa... Tosin eihän niitä ensisynttäjällä ihan vielä näillä viikoilla pitäisi tuntua?!

Fox, 13+2 (kauhiata vauhtia nuo viikot vilistää, hyvä, että perässä pysyy)
 
Mä ravaan päivisin aika usein vessassa, mutta juonkin kyllä aika paljon, kun yritän pitää sillä väsymyksen loitolla. Yllä käyn n. tunti nukkumaan käynnistä (ja edellisestä vessareissusta) vessassa, mutta lopun yön nukun pissaamatta (yleensä siis näin).

Tissit on kipeät ja en muista että näin kipeät olisi olleet edellisissä raskauksissa :/

Raskauspäiväkirjaa en kirjoita, kun en kirjoita päiväkirjaa muutenkaan. Niitä neuvolan oppaitakin mulla on muutama, mutten ole koskenutkaan niihin sen jälkeen kuin sain, vaikka ajattelin, että näyttelen pojille niistä kuvista missä vaiheessa kasvua vauva on.

Mullakin tosiaan on viides raskaus, eikä keskenmenoja ym ole ollut, mutta silti olen erityisen epäileväinen, että kaikki menisi hyvin. Ei pitäisi mitään syytä huoleen olla, mutta tuntuu vain, ettei kaikki olisi hyvin :(

Jotain hyvää tälle päivälle: Vihdoin sain tiedon, että tyttö pääseekin tohon lähellä olevaan ryhmikseen. Ryhmä on täynnä, mutta ottavat niille päiville milloin on vähmmän lapsia... ai niin pitääkin mennä soittamaan sinne ryhmikseen ja sopimaan milloin aloittaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
***TOUKOKUISET 2009***
*päivitetty lista*







LA.......nimi......synnytyssairaala......monesko lapsi.....ikä





27.4............Beija.................K-SKS.........toinen..........25v.

29.4............Karviainen........MKS............esikoinen....30v.
29.4............Ensitoive..........HYS.............esikoinen......????
29.4............Popiina.............VKS.............toinen..........????
29.4............Jonz.................PHKS...........toinen...........24v.

30.4............Tulimieli............K-HKS..........toinen..........26v.

1.5..............hannaleena......OYS.............esikoinen.....22v.

2.5..............KirsuTiina..........???..............??????............????
2.5..............MayaXs.............???..............??????............????
2.5..............Jasmin84..........VAS..............esikoinen.....24v.

3.5..............RoSMo..............VAS...............kolmas........32v.
3.5..............ELLEN77..........TAYS..............toinen..........31v.
3.5..............duello...............PHKS............esikoinen....????

4.5..............uneksija...........OYS..............esikoinen.....25v.
4.5..............erica87.............OYS..............esikoinen.....21v.
4.5..............viikuna..............K-SKS...........toinen..........????
4.5...............H3LMI..............TAYS.............esikoinen......27v.
4.5..............nellynoora........OAS..............neljäs...........29v.
4.5..............Gabriela...........JS..................toinen..........28v.

5.5............Wendy...............TAYS.............esikoinen.......25v.
5.5............Sporttimama......????..............??????..........????
5.5............miida..................????..............??????..........????

???............MayaXs..............????..............esikoinen........24v.

7.5............Nasu21..............PKKS.............toinen...........21v.

8.5............Nara...................KOS...............viides...........33v.
8.5............Siksakkia...........????................toinen..........23v.
8.5............Tilluri..................????...............esikoinen......????
8.5............Korolla...............K-HKS.............esikoinen......29v.
8.5............Kerttu84............PHKS..............esikoinen.......24v.

9.5..............JeAnka.............PHKS..............toinen..........26v.
9.5..............Matilda-08........VKS................esikoinen....25v.
9.5..............under...............KOS...............esikoinen....????
9.5..........Alexandra-85.......KOS................esikoinen.....23v.
9.5.............Karkki-82..........KYS.................esikoinen.....26v.

10.5........Camomilla76........TYKS..............esikoinen........32v.
10.5............äityli.................????...............toinen............25v.
10.5............Kaptah.............KOS/H...........esikoinen.......22v.
10.5............joa84...............PHKS..............toinen...........24v.
10.5........Toukotytsy...........KOKS.............esikoinen......22v.
10.5............jutt...................????..............esikoinen......????

11.5............Swiss...............VAS/TAYS.......kolmas..........29v.
11.5............jonskuska........TAYS..............esikoinen......23v.
11.5............äityli07.............????...............toinen.........25v.

12.5............piina................KOKS..............viides............32v.
12.5............Joie..................HYS................toinen..........25v.
12.5.........ElinaMaria...........PHKS..............esikoinen......25v.
12.5....PilkkuPantteri...........KYS................esikoinen.....32v.
12.5......miimaamuu............????...............toinen............24v.

13.5............Iitu2.................PHKS..............kolmas........32v.
13.5............Niisku-Rouva....TYKS...............toinen..........20v.

14.5...........artunäiti............SatKS..............toinen..........27v.
14.5............Pauzi................K-SKS..............kolmas.........25v.
14.5..........villahousu...........K-HKS.............viides............29v.
14.5............Samuli03..........SeKS...............kolmas...........26v.

15.5...Perskutarallaa...........PHKS...............kolmas..........25v.
15.5...........nanna21............????................??????..............????
15.5...........emiliana.............????................esikoinen......24v.

16.5............Narttu...............LKS............kolmas ja neljäs.....31v.
16.5............Ellu-80-.............SEKS...............kolmas............28v.
16.5............Neiti21..............????................?????..............????

17.5....Maariana83..............SatKs..............toinen..............25v.
17.5......nannah86...............OYS................esikoinen.........21v.

17.5............piiperot.............KOKS..............viides..............31v.
17.5............joose75............PHKS..............esikoinen........????
17.5.............moerri..............????...............toinen...........????
17.5...alice in wonderland ..SatKs..............neljäs.............30v.
17.5............Therean...........K-HKS..............kolmas..........29v.

19.5............toinen..............HYS..................toinen..........20v.
19.5............sannulii............????.................toinen...........????

20.5............nisunen...........SeKs.................kolmas..........30v.
20.5............myy-09............????..................kolmas..........????
20.5............ Palliina...........JS......................toinen........... 29v.
20.5............perlos.............OYS...................toinen.............29v.
20.5.........pian 3xäippä......TYKS..................kolmas...........27v.
20.5..........Eemelin äiti........????..........kolmas ja neljäs.....32v.


21.5............Aurora72.........SeKS.................neljäs....... ...????
21.5............Pianissimo.......????..................esikoinen......27v.
21.5...........RockMummy......JS.....................esikoinen.......25v.
21.5...........kissinminttu......KoKS.................esikoinen.......24v.

22.5............UuMama..........OYS....................kolmas.........27v.
22.5............Knockout.........TAYS(?)..............toinen..........????
22.5............Imppu-83.........NKL...................esikoinen......25v.
22.5............luppa-..............HUS/LAS............kolmas.........????
22.5............pitahaya..........KOS...................esikoinen.....????

23.5............mwoana...........????...................toinen..........24v.
23.5............niksutin.............K-HKS................kolmas..........???

24.5............Fox82................K-HKS................esikoien.....26v.
24.5..........pikku möhkis.......K-SKS................esikoinen.......24v.

25.5............miigu123..........KAKS..................toinen............????
25.5............Odettta............KOS...................toinen............24v.

26.5............Äitti-83.............K-SKS................viides...........25v.
26.5...........Goldienne..........PS.....................esikoinen....19v.
23.5............humu82............HYS...................esikoinen.......26v.

27.5............sarama.............????..................esikoinen.......26v.
27.5............Höpöliini............VAS...................toinen...........23v.
27.5............HanTa...............HYS...................esikoinen.....25v.

28.5............SaNi-81.............P-KSSK..............toinen...........27v.
28.5............nikunaku...........VAS...................viides...........33v.

29.5............Suvi85...............K-HKS................toinen........... 23v.
29.5............ariella................????...................??????..........????
29.5......mansikka-maija.......MKS...................esikoinen.......24v.

30.5............Sompio..............TAYS..................esikoinen........32v.

31.5...........Valon kantaja.....VAS....................kolmas..........????
31.5............Niiksu................KAKS..................esikoinen.......25v.
31.5............Tytti83..............KOKS..................esikoinen........25v.


Linduu
sannulii
Heidsu
Lainaa




jos et löydä itseäsi listalta tai tiedoissa on virheitä niin ilmoittele :wave:



Aikaisemmat keskustelut:

Elo-syyskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1147540,1150
Lokakuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184477







Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS = Kätilöopiston sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

[/quote]

 
nikunaku: Iskiasta epäillään minullakin. Mainitsin neuvolalääkärille selkäkivuista, mutta lääkäri sanoi, ettei kyllä pitäisi johtua vielä raskaudesta. No, minä en ikinä ole kärsinyt selkäongelmista (paitsi menkkojen aikaan joskus) ja raskaan työnkin se on kestänyt, mutta nyt on tullut stoppi, että kyllä vaan raskautta epäilen "syyksi". Alaselkä on kipeä, jäykistyy, säteilee sitten pakaroihin ja myös jonkinverran oikeaan jalkaan. Todella raskasta olla töissä :| Mua inhottaa, kun on kokoajan semmonen valittaja-fiilis, mutta kohtalaisen raskasta ollut tämä raskaana olo. Ensin hirveä pahoinvointi ja sitten selkävaivat. Molemmat ovat aika ikäviä lähinnä työn kannalta, muutenhan ne menisi ja varmasti pärjäisi!

Muuten kaikki on hyvin ja kiva kuulla, että muillakin on. Swissille täältäkin peukkuja, että tulis se elovauva :D
 
tuossa joku kirjottelikin jotain tästä sokerirasitus testistä, ja mulle tuli sitten siitä muutama kysymys lisää, eli siis siellä kun juodaan sitä jotain litkua (oonko ymmärtäny oikein??!!), niin kuinka paljon sitä pitää kerralla ja juoda ja maistuuko kamalan makeelle? kun mä vähän sitä jännitän että kun ensin pitää olla pitkään syömättä ja juomatta niin sitten jos ei oikein meinaa upota se makea ja toisaalta sitten taas mulle luultavasti tulee huono olo...

ja mä oon ihan sekasin mun viikoista enkä oikein tiedä että miten pitkällä sitä ollaan, ens maanantaina uus np-ultra josta toivottavasti selviää sitten että mikähän viikko mahtaa olla, viimeeks se tätykkä siellä sai 9+3 ja 10+4 vaikka "oikeesti" ois pitäny olla 11+3, mulle tuli ihan sellanen tunne että se ois ollu joku joka ei oikeesti tiedä mistään mitään, ja kun jotain yritin kysellä niin sain vaan ympäripyöreetä mutinaa, ja kaiken lisäks laitto mun seuraavankin ajan itelleen... nyt oon sitten ottanu hieman takapakkia ajatuksissa ja miettiny että jospa joskus sen 12 viikkoa sitten sais täyteen, ärsytttää kun eka lapsi tulossa ja pää on muutenkin pyörällä niin yritä siitä sitten ottaa selvää jonkun mutinoista...
 
noniin ja eilen sitten temppuili kaksplussa ihan urakalla. kirjoitin tännekin, mutta ei oo rekisteröitynyt näköjään. :headwall:

tässä ennen töihin (yöks) lähtöä hörpin lämmintä glögiä että tarkenee :D eilen merkkasin jo kalenteriin mahdollisen varhennetun äippäloman alkamisajankohdankin. Kyllä! olen armottoman malttamaton pääsemään tuosta työstä pois..

täällä laps vaihtaa asentoa niin tiuhaan, että sydänäänet kuuluu sen 5-10 sekuntia yhtäpainoon dopplerilla. miehen kanssa toissailtana nauhoitettiin tykytystä koneellekin :heart:

pissajuoksuista kuten therean, mä en oo myöskään vielä joutunut aloittaa yöllisiä vessaravaamisia. päivisin käyn kuitenkin enemmän kuin ennen raskautta.

kissinminttu & papu 14+0
 
Huomenta!

Minullakin on selkä kipeä. Mulla on ajoittain selkäkipua muutenkin, mutta nyt se alkaa olla päivittäistä. Neuvolan terkkari sanoi, että voi johtua jo raskaudestakin. Ja käski hakea fysioterapeutilta tukivyön. Mutta en ole sitä tavoittanut, kun soittoaika on just sillon kun kerho alkaa ja aina unohdan sen siinä hässäkässä. Välillä ei meinaa päästä ylös sängystä ja välillä ei voi kumartaa. Olen töihin haaveillut satulatuolista ja saisikohan fysioterapeutilta lausunnon, että tarvisin paremman tuolin :) Istutaan meinaan aina baarijakkaralla tai muuten puujakkaralla.
 
sokerirasituksesta: Helsingissä -04 ku mulle tehtiin se jouduin juomaan sellasta kirkasta nestettä.Ilmeisesti veteen sekoitettu jotain makeaa.Oli tosi vaikea juoda sitä,ylimakea ja samettinen.Mielestäni 2 muovimukillista piti juoda. Sillo teki tosi pahaa.
Täällä Vammalassa onneksi se juoma tulee kaljapullon pullossa.Näyttää kokikselle,ei niin kamalan makea,paljon helpommin juotava.Todella toivon,että täällä on edelleenki se kaljapullo juoma juotavana. Kuulemma monet paikkakunnat on jo siihen siirtynyt.
Milloin vaan sitä pystyis ole tiukkana ja jättää hekuttelun. :eek:


Mut aamupalaa tekemään.

NN (12+6) 11+5
 
Vessassa saa täälläkin ravata ja aina just sillon kun illalla kellistää sänkyyn! :D
ja tosiian varmaa 5-10min kerkee makaa ja taas.. eilenkii illalla nousin 4 kertaa ennenku nukahin ja sit viel yöllä muutaman kerran.. :kieh:
Päiväkirjaa oon pitäny tuohon omaan kirjaseen.. on varmasti kiva lukea joskus jos saan vielä toisenkin lapsukaisen! :heart:
Masu kasvaa mukavaa vauhtia.. alkaa jo muistuttaa vauva masua! =) Liikkeistä en oo ihan varma.. onko ne niitä vai vaan ilmakuplia!? :whistle:

T.toukotytsy+masuasukki 15+3
 
Väsyttää niin turkasesti.
Kiva oli lukea hyvistä ultra kuulumisista.:)

Ei nyt oikein ajatus juokse, tapellut esikon kanssa (10v) Joka aamu kouluun menemisestä. (kiusataan jonkun verran koulussa) Ei vaan enää jaksais, rehtori on sitä mieltä ettei koulun vaihtaminen vielä..mutta alan olee itsekin kohta sitä mieltä että mieluummin koulunvaihto kuin tämä. :'( Ei kumpikaan tytön kanssa jakseta tällaista.

Omaa napaa enemmän nyt joten anteeksi.

Therean&vaavi 14+2
 
Sokerirasituksesta mulle kun tehtiin -98 niin jouduin juomaan sellasta paksua harmaata sokerilientä mikä oli aivan kammottavaa :$ Mut nyt kun tehtiin -07 niin se oli sellasta muka laimeen kokiksen makusta hiilihapollista juomaa, mikä ei ollu ollenkaan niin kamalaa, eikä läheskään niin makeaa. Sen sai ihan kohtuu hyvin alas. Määrä mun muistaakseni riippuu painosta. Mä taisin nyt viimeks joutua juomaan 0,5l sitä, tai ainakin 0,33l en nyt ihan tarkkaan muista.

Therean kiusaaminen on ihan kamalaa. Todella kurjaa, että tyttäresi joutuu siitä kärsimään. Meillä esikoinen vaihtoi nyt kolmoselle mennessään luokkaa ja siellä on joutunut myös kiusatuksi. Ei nyt mitään hurjan pahaa kiusaamista, mutta pahalta se tuntuu pienikin kiusa eikä sitä missään nimessä tule sallia. Onneksi opettaja on todella hyvin puuttunut tilanteeseen ja kiusaamista on saatu kuriin.

villahousu 14+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
Ei nyt oikein ajatus juokse, tapellut esikon kanssa (10v) Joka aamu kouluun menemisestä. (kiusataan jonkun verran koulussa) Ei vaan enää jaksais, rehtori on sitä mieltä ettei koulun vaihtaminen vielä..mutta alan olee itsekin kohta sitä mieltä että mieluummin koulunvaihto kuin tämä. :'( Ei kumpikaan tytön kanssa jakseta tällaista.
Therean&vaavi 14+2
THEREAN:Mulla on kokemusta omalla ja veljeni kohdalla tuosta koulukiusaamisesta paljonkin. Vinkkini on, että kannattaa vaihtaa koulua, ehdottomasti.
Opettajat, rehtorit yms eivät tule puuttumaan asiaan (ei näin meidän kohdalla, vaikka veljeltäni rikottiin silmälaseja 10 kpl vuoden aikana ja minuun käytiin fyysisesti käsiksi sitten)
Veljeni vaihtoi koulua, ja ongelman katosivat melko nopeasti. Itse en koulunvaihtoa saanut ja kiusaaminen jatkui aina yläasteelle asti, enkä kyllä ole vieläkään unohtanut..
Itselle jatkuva painosta pilailu aiheutti sen että 9lk:lla minulle riitti ja kesän aikana laihduin (epäterveillä tavoilla) 25kg:a ja olin lopuksi todella pahassa kierteessä (182cm pitkä, alle 59kg:a). 6-8v elin syömishäiriökierteessä, ja kun VIHDOIN pääsin siitä irti niin pelkään esiintymisiä, ja kehonkuva on edelleen minulle vaikea (vaikka bmi ennen raskautta 19)
Että se koulukiusaaminen voi vaikuttaa todella kauan ja kannattaa kyllä vaihdattaa koulua jos siihen on pienikin mahdollisuus.

En tiedä paljonko veljeeni vaikutti, mutta hän oli 4 v tuossa hyvin vaikeassa masennuksessa, mutta pääsi onneksi yli. Hän kylläkin on ulkoisesti hyvin vahvan oloinen ihminen.
Tsemppiä taisteluun, hyvin vaikean asian kanssa painitte!


(.): viikko punktioon. Mun paino on laskenut 3 kg:a viime lukemista, ja laskee koko ajan nyt. Tietysti tämä stressi tekee osansa. Maha kyllä tunttuu vielä kasvavan... vaikuttaisi olevan navan tienoilla kohdun reuna (?) En tiedä mut tuntuu ainakin kovalta siinä tienoilla :)

VESSAGALLUP: Mulla on eka raskaus jossa joutuu vessassa ravailemaan. Ihme juttu. Ei siten, etteikö pidättämään pystyisi, vaan vatsa alkaa särkeä todella nopeasti kun joutuu pidättelemään. Kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ei ole sellaista ollut, edes loppuvaiheessa.

T:Neiti, rv 14+4

 
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
eli siis siellä kun juodaan sitä jotain litkua (oonko ymmärtäny oikein??!!), niin kuinka paljon sitä pitää kerralla ja juoda ja maistuuko kamalan makeelle?
Se testi on ihan ok juttu, ainakin minusta. Itselläni pahin juttu oli se kun ei saa 12h juoda mitään, mua ei edes se syömättömyys haittaa.
Ensin kun menet sinne, otetaan paastoverensokeri eli ensimmäinen verikoe. Sitten sun pitää parin-kolmen minuutin aikana saada juotua se neste, onkohan se 0,33l pullollinen eli sellainen kuin pieni lasinen limpparipullo. Minusta se maistuu melkeinpä samalta kuin coca-cola, paitsi vähän väljähtyneemmältä vaikka siinä happoja onkin. Onneksi se on kylmää niin ei ehkä tee niin pahaa.
Jos tuntuu että on huono olo, niin kannattaa varmaan pyytää että pääsisi pitkälleen odottelemaan. Kokeen aikana ei saa syödä eikä juoda mitään, eikä liikkua pitempiä matkoja. Tunnin päästä nesteen juomisesta otetaan toinen verokoe ja siitä taas tunnin päästä vielä yksi verikoe, sitten homma on ohi.

 
Kiitos viesteistä. Sehän siinä on kun itse olen ollut kanssa koulukiusattu niin tiedän miltä tuo tytöstä tuntuu ja ahdistaa totta kai minuakin. (masennuksen siitä myös sain aikanaan kun ei kukaan puuttunut kiusaamiseen)
Laitoin rehtorille tänään viestiä että ei tytön kanssa jakseta tällaista enää että tyttö haluaa vaihtaa koulua. (rehtori haluaa selvitellä nämä luokan kanssa, mihin en henkilökohtaisesti usko että loppuu yhtään mihinkään mikään)

Sitten kun on vielä herkässä mielentilassa itsekin niin vielä enemmän ahdistaa koko tilanne. Nytkin vaan odotan tyttöä koulusta kotiin että näen milllaisella mielellä hän on.

:headwall:
 
Mun tk-epikriisi tuli :( Toivo taitaa olla ihan mennyttä :'( :'( :'(

"Nyt tehdään ultraääni vain abdominaalisesti ja todetaan elävä sikiö, sydän sykkii kutakuinkin normaalisti. Niskaturvotus runsas ja jonkinlaita poikkeamaa pään seudulla on."

:'( :'( Voi ääh :'( :'(

T:Neiti, rv 14+4
 

Yhteistyössä