***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Niin jäi kirjoittamatta, että mäkin oon jo viime viikolla ainakin ollut tuntevinaan liikkeitä. Nyt tosin on ollut muutama päivä ettei mitään oikeen oo tuntunu. No viikot on sen verran pienet, että ei varmaankaan ole mitään syytä huoleen, mutta silti sitä aina mieleen hiipii pieni pelko, että ollaankos siellä edelleen hengissä.

Ja nikunakulle tsemppiä ultraan!!
 
Eemelin äiti: Joo ensimmäinen ultra on huomenna. Olen varmaan viimeinen?
Jännittää niin kamalasti. Eilen ja tänäänki mietin ku ei aina muista,että on raskaana.Sitte ku alkaa miettimään ni onhan niitä oireita: väsyttää kamalasti, tulee huono olo jos liian pitkä tauko syömisessä,hajuaisti edelleen herkkä jne.

Ja totta Lindexiltä ja h&m:stä saa varmasti ison kasan vaatetta tuolla 140 ?.Varsinki jo ale aikaan sinne menee ni saa varmasti tuplasti ellei jopa kolminketaisen määrän vaatetta ku pakkauksessa. Itse olen tykään h&m:n vauvan vaatteista ja lindexin myös.Ovat ihan kestäviä. Mun mielestä esim. tutan laatu on aika paljon huonontunut.Ku esikoisen jälkjiltä on vuodelta 1995 jotain tuttaa ni ne on suht hyvässä kunnossa. Nyt 04 ku tyttö sai tuttaa ni ne meni aika pian kuluneen/ paljon käytetyn näköiseksi.
Nykyään ostan kirppikseltä lähes ihan kaikki lasten vaatteet. Täältä löytyy tosi kivoja vaatteita ja hyväkuntoisia.

Apua ku jännittää....mitenköhän paljon mua jännittää huomenna aamulla?!?! Ultra on klo 11.

 
Neiti21. Olet kyllä ihailtavan vahva ihminen!! Pienokainen selvästi haluaisi teille tulla! :heart:

Hui, täällä on ollut niin paljon puhetta kaikesta... :)
Täällä on niin väsy olo. Tuntuu, että ei jaksa millään tuon esikoisen perässä pysyä. Huomenna olisi neuvola ja saan VIIMEIN kuulla pienokaisen sydänäänet!! :D :D
ÄP: Otetaan kyllä tällekin, ihan kuin esikollekin. Ja varmaan aluksi nuppua nukutetaankin siinä laatikossa.
SOKEREISTA: Odottelen kauhulla omaa sokerirasitus testiäni, vaikka sinne on vielä aikaa. eikös se ole joskus rv. 2?.. Edellisessä raskaudessa on kaksi arvoa koholla ja sokereita mittasin koko loppu ajan, ja ultrassa käytiin 1kk välein. Tosin itselläni on jo nyt mittari, ja mittailen silloin tällöin, jo ihan omankin mielen rauhan vuoksi!
Yhdetkään tavan housut ei enää mahdu päälle. Kyllä ne kiinni menevät jos on pakko, mutta ovat niin tiukat, että mahaan sattuu. Eli mamma vaatteet on jo ihan 100% käytössä! =)

Vakka ei sukupuolta halutakaan tietää, niin kävin silti tuota kiinalaista raskauskalenteria kurkistamassa. Esikoisen kohdalla näytti poikaa, tuli tyttö. Nyt täytti tyttöä, joten tuleekohan poika!?? Taitavat olla ihan höpö-höpö juttuja... :whistle:

Mieli on kummasti piristynyt, kun maa on valkea ja on muutama aste pakkastakin. Ihana ulkoilu sää!!! On jo himottanut kauan alkaa laittaa jo vähän joulua.. Voi olla että tällä viikolla jo muutamat valot ilmestyy ikkunoihin... Olen NIIN joulu ihminen!! :xmas:

Siksakkia. Aika hurjaa tuollainen pyörtyily! Varmasti säikäytti. Jännä, että eivät edes sydänääniä kuunnelleet... Itselleni kävi hieman saman kaltaisesti samana päivänä kun oli edellinen neuvola. Olin laittamassa sapuskaa, ja yhtä-äkkiä alkoi pyörryttää ihan kauheasti. Sitten alkoi oksettaa ja juoksin vessaa. Olo oli kuin maailman kovimmassa humalassa. Kaikki pyöri hurjaa vauhtia. Onneksi tyttö oli sitterissä. soitin miehelle, että kotiin vauhdilla. Makasin ja tärisin kaksi tuntia vessan lattialla. se oli ihan kauheaa, ja pelottavaa!! Mies joutui avustamaan minut autoon. neuvolassa ei keksitty mitään syytä. Ei vikaa verenpaineissa, ei sokerissa, hempparissa... Ja sitten kun ei löytynyt niitä sydän ääniäkään (rv12+), niin olin varma, että oloni johtui siitä, että vauvalle oli sattunut jotain!!
Onneksi itselläni ei taju hävinnyt!! mutta hyvä, että soittivat varmuuden vuoksi sen ambulanssin!!

Talvista alkavaa viikkoa ja kaikille hyviä vointeja!!! =)
nasu ja nipsu 15+4
 
Unohdin sit aamulla kirjoittaessani muutaman gallup-jutun mihin piti vastata :whistle:

Eli meille otetaan äitiyspakkaus. Varmaan mitään esikon pakkauksesta jäljellä ja kaikki muutenkin pienet vaatteet kierrätyksessä- jossain! Toisesta otin rahana, kun käytettiin se kaksostenrattaisiin.
Mua sinäänsä ekologisista syistä kiinnostais noi kestovaipat ja niistä serkun kautta tiedänkin, mutta miehen kanssa hiukan laskeskeltiin niin eipä tuu hirmuisesti luonnolle halvemmaks. Pesukone on muutenkin sitten 7henkisessä perheessä jatkuvasti päällä. Ja kesällä vielä ollaan mökillä! Niin ei kyl onnistu.

Onnea ultraan menijöille =)
 
Siksakkia Olipa tosiaan karmeaa lukea pyötymisestäsi, sellaistahan sattuu, mutta seuraukset oisi kyllä voinut olla inhottavat. Onneksi selvisit säikähdyksellä, toivotaan ettet kärsi kovin paljon kivuista! Ja varmaan on huoli vauvasta, mutta pikkuisella varmasti kaikki hyvin. :heart:

Nasu21 Toinen joulufriikki ilmoittautuu ja tunnustaa vielä vähän häpeillen että laittoi miehensä eilen ripustamaan jouluvalot makuuhuoneen ikkunaan :ashamed: :LOL:
(ne kyllä palvelee osittain myös yövalona kun en tykkää täysin pimeässä nukkua ja tavallisesta yövalosta paloi lamppu ;) )

Oli tosi mukava herätä auringonpaisteeseen ja pikku pakkaseen!
Ja yöllä heräsin pissalle ja totesin että voisi oikeastaan samalla syödäkkin jotain vaikkei nälkä ollutkaan ja niin sitten mutustelin joulupipareita maitolasillisen kera kello neljä yöllä. :p

Siivoilin yläkertaa viikonloppuna ja löysin kokoamatta jätetyn viivi&wagner-palapelin sängyn alta. Levitin sen lattialle ja olen sitä kasannut ihan innoissani koko sunnuntain! :D
Voi sitä tyydytystä ja onnistumisen iloa kun palanen loksahtaa kohdalleen! Tosin vielä on matkaa että kaikki tuhat palaa on paikoillaan...


Kiitos neuvoista mummon suhteen, olen ollut niin kahden vaiheilla että kehtaanko mennä, mutta on se sitten mentävä, tottahan tuo on ettei hän enää pitkään täällä ole ja että me miehen kanssa kuitenkin olemme yhdessä vaikka hän siitä olisi mitä mieltä tahansa.

Reipasta viikkoa!

Jasmin ja aarre 16+5 :heart:
 
Me otetaan äitiyspakkaus, esikoinen kun on tulossa, eikä mitään tavaraa oo valmiina. Oon kyllä netistä selaillu, et mitä sitä hankkisi. Tällä hetkellä ois listassa aventin pumppu, mosmon vaunupaketti, mahdolisesti käytettynä pinnasänky ja kantoliina. Tutuilta saadaan ainakin hoitopöytä.

Ekologisuus on mulle erittäin tärkeä arvo, joten ainakin yritetään kestoilla. Ai niin, itkuhälytin pitää kans hankkia, sillä yritän nukuttaa vauvan omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Saa nähdä mitä siitä tulee. Perhepetiin en uskalla, mies jyrää vauvan samantien, on sen verran levoton nukkuja.

Liikkeistä ei vielä mitään havaintoa, tosin on eteisistukka, niin en edes vielä muutamaan viikkoon odottele.

Kerttu & nakki 15+1
 
Noista unista:

Olen nähnyt yhden vauvaunen, jossa siis oli oma vauva ja tyttö oli. Miehellä on poikafiilis ja minä mietin kokoajan jostain ihmeellisestä syystä vain poikien nimiä. Mitään muita tuntemuksia ei ole, voi olla ihan kumpi vaan! Ja kumpivaan on myös tervetullut, sukupuolella ei väliä.

Me otetaan äitiyspakkaus. Saisipa sen pian, ei malttais odottaa. Mummu oli ostanut alennuksesta turkoosin bodyn. Se onkin ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa vauvanvaate, joka meidän huushollista löytyy. Missähän vaiheessa lähtisi kirppis- ja vaatekauppakierrokselle!?

Niiksu ja pieni 12+1
 
Heippa!

tässä vapaapäivää viettelen ja poika päikkäreillä :)

tuli muuten mieleeni et kirjoittaako joku muu päiväkirjaa raskaudesta? mä oon kirjottanu esikoisesta pitkät pätkät joka viikosta (mikä olo, mitä tapahtunut, hankintoja yms.. ) ja nyt niitä on tosi kiva lukee kun ovat kuitenki jo melkein 4 vuoden takaisia ja sitten vertailla onko samoja juttuja samoilla viikoilla :) että suosittelen! nyt on kans kirjotellu mut hiukan jääny ajan puutteen vuoksi vähemmälle..

siksakkia: hui kauhistus mikä kokemus :eek: varmaan pelästytti kovasti.. mä kans varmaan sinuna ottaisin neuvolaan yhteyttä ja pyytäisin päästä ainakin ne sydän äänet kuulemaan.. ihan vaan oman mielen rauhan saavuttamiseksi!

voi joulu! kauheesti olis jo mieli laittaa jouluvaloja ja ostella lahjoja mut kai nyt tarvis hetki vielä malttaa :whistle: lahjojen suhteen odottelen veronpalautuksia ja jouluvaloihinkin ehtii jo kyllästyä jos nyt jo laittaa.. ehkä sit loppikussa vois repästä ja vaihtaa verhot ja laittaa muut joulujutut :)

nyt meen odotteleen et poika herää ni päästään ulos nauttiin auringosta!

höpöliini ja piipero 12+5
 
Hmm, kävin äsken kaupassa ja tein pienen karkkipussin, sinne tuli lähinnä kirpeitä karkkeja ja sitten ostin grillattua kylkeä :whistle: Oliskahan niin, että meille olisi tulossa poikia? Mulla olis vain niin kovasti tyttö ja poika fiilis.
Kahvilla jos käydään otan suolaista ja hyvin harvoin makeaa.

Hieno ilma ulkona. Suunnittelin tekeväni lenkin hevosella, mutta siltä pudonnu toinen etukenkä ja jonkin verran jäätä tiellä.

Harmittaa ku paljon pieniä vaatteita antanut eteenpäin ja nyt ei tiedä saako itselle jotain ku olis tarvetta. Meillä kirppiksillä huonosti.

Onko pahoinvoineiden olo yhtään kohentunut? Mulla ehkä pikkuisen. Eilen sai kyllä aamupalan oksentaa moninkertaisena pois :/
 
Neiti21 Hurjan paljon voimia. :hug:

Nikunakulle Onnea!

G Äitiyspakkaus. Otin kahdelta edelliseltäkin. Niitä on ihana hypistellä ja tarpeeseen tulee. Kun luulin etten tee enää vauvoja... :D Ei ole juuri mitään jäljellä.

Päätä vain jatkuvasti särkee... :/ Masu on kuulemma kasvanut...hyvästelin tuossa jo varpaani, kohta niitä ei näy. Ja kyllä muutamia hentoisia liikkeitä vatsassa on tuntunut. :heart:

Hyvää ja onnellista odotusta kaikille! :hug:

Therean&vaavi 14+0 (ajatella n.10 viikkoa sitten testi näytti plussaa.. kohta on jo puoliväli)
 
Jasmin kyllä minäkin sinuna menisin mummoa moikkaamaan. Jokut vanhukset on sellaisia että ne on sitä mieltä että ne on niin vanhoja että saavat tehdä mitä lystäävät. :) Sitten ne myös sanovat mitä lystäävät... :whistle: mutta sinua harmittaisi jos se olisi ollut viimeinen mahdollisuus nähdä hänet elossa. :)

kestovaippoja aateltiin ainakin kokeilla. Ja ehkä siten että pari vaippaa päivässä voisi olla kestoja. Eli vähän niinkuin molempia käytettäis. :D

mammavaatteet on ollu jo monta monta viikkoa käytössä. Ei tavalliset housut enää mahdu jalkaan. Ja jos ostais vaan kokoa isommat niin housut roikkuis pepusta ja reisistä... et ei kiitos!

Äitiyspakkaus halutaan ottaa kun esikoinen tulossa. :)

nikunakulle tsempitykset ultraan! Hyvin se menee! :hug:

Ravaatteko te samoilla viikoilla olevat koko ajan vessassa? :attn: Kun mä aloin vähän jo huolestumaan kun koko ajan pissattaa että onko mulla pissatulehdus? :/ Ei kyl kirvele tai mitään muutakaan mut IHAN koko ajan pissattaa. :|

Dodo muksii joka ilta. :heart: ihanaa! :D

EM ja Dodo 14+6 :heart:
 
Pahoinvointi on täällä ainakin helpottamaan päin. Tai lähinnä oksentelu. Silloin tällöin tulee vielä oksennus, ällötys välillä kovempana, välillä lievempänä on päällä lähes kokoajan. Tosin viikkoja on "vasta" 12.
 
hei kaikille. enpä ole ehtiny kirjoittelemaan. töissä kiire ja lisäksi koko perhe sairastellut kohta 4 vk, vuorotellen. lapsilla toinen kierros ja mulle alkoi uudelleen silmätulehdus ja flunssa, ei niin pahana ku eka kerralla. viime perjantaina havahduttiin siihen järkytykseen että meidän perheessä on täi-epidemia. päiväkodissa varoiteltu koko syksy ja koko ajan olen synänny eskarilaisen päätä, pessy vaatteita ym. nyt kun sairasvuoteilla ollaan maattu kaikki niin niitähän löytyi kaikilta. Jessus mikä siivoaminen!onko kukaan joutunut pyörittämään koko huushollin ympäri. saunassa kuumennettiin tavaraa 2 vuorokautta, pakastettiin pipoja ja pyykkikone lauloi. onneksi mies oli kympilä mukana. todettiin vaan että onhan se romanttista kaivaa vaimolta täitä nupista, siinä se rakkaus punnitaan. maha on täälläkin "räjähtänyt" ja näkyy! viikonloppu oli sen verran raskas siivouksineen että otin lattialla lukua istuen useamman kerran. välillä oli pakko makoilla. toivottavasti loppuvuosi menis vähän helpommin!
 
Nyt on massu kasvanut omasta mielestäni vauvamassuksi eli selvästi vauvamassu pömpöttää paidanalla, mutta kukaan ei ole sitä huomannut tai ainakaan kysynyt, että olenko raskaana. Ehkä luulevat vain, että olen lihonnut :/

Kaatuminen aina pelästyttää, mutta mun mielestä niitä monesti hysterioidaan liikaa. Itse olen kaatunut niin monesti raskauksieni aikana, että tuntuisi hassulta lähteä sydänääniä niiden takia kuuntelemaan. Pahin taitaa olla, kun kolmannen raskauden loppupuolella kompastuin tikapuilla n. metrin korkeudesta ja kun lapsi oli alapuolella, jouduin hyppäämään lapsen yli kuperkeikkaan maahan. Tai sitten esikoista suurin piitein näillä viikoilla odottaessani, kun jäällä törmäsin toiseen kyykyssä olevaan ja lensin hänen ylitseen selälleni.

En ole edelleenkään ajatellut vauvantuloa, joten en pakkauksien ottoa ym. asioitakaan. Mutta luulen, että taasen sen rahana otetaan. 2 ensimmäisen raskausaikoina ollaan paketit otettu, mutta sen jälkeen en ole sitä kaivannut, vaikka joillekin tuotteille käyttöä olisi, kuten ihan sille pahvilaatikolle.

Ja mammavaatteita en edelleenkään omista, mutta onneksi mulla on 3 hyvät housut, jotka palvelevat luultavasti raskauden lopulle (toivottavasti) ja paidat nyt menevät samat niinkuin ennenkin. Itse asiassa mä ostin viime raskausaikana hm:n mammaosastolta yhden paidan, jota olen kylläkin enemmin käyttänyt raskauden jälkeen kuin raskaana, kun tollaisille "biletys" paidoille, kun raskausaikana mulla on niin vähän käyttöä ja tunikat nyt on muutenkin olleet muotia.
 
täällä taas yksi joka ottaa äippäpakkauksen pakkauksena... ihan jo senkin takia että esikoinen kyseessä...

jotain kipuilua on alavatsan seutuvilla... useimmin silloin kun rentoutuu ja käy pötköttää...
liikkeitä ei tunnu, mutta luulen että meidän ADHD lapsemme yrittää kilpajuoksun ennätystä... ja pyörittää kohtua masussa puolelta toiselle... ;)

rinnat on tosi arat vieläkin ja eletään 13+ viikkoja...
mutta kaipa sekin rauhoittuu kohta...

välillä tulee mietittyä, että miksi tähän rumbaan on tullut lähdettyä mukaan... kun koko ajan särkee ja sattuu jonkin suuntaan tai on huono-olo...
mutta onneksi tänään tuli hääkuvat koneelle... eli jotain ilonaihetta :D
 
Siksakkia Mikä on vointi ollut tänään? Tuliko aivotärähdyksen oireita?

G Mulla on ainakin etova olo hieman helpottanut. Edelleen pitää syödä tasaisin väliajoin ja lämmin ruoka ei meinaa maistua. Mutta ei niin helposti yökötä. Ja vissiin viikkoon en ole enään oksentanut :)

G Vessassa saan rampata välillä monta kertaa tunnissa tai ainakin tunnin-parin välein. Yölläkin saa käydä 3-4 kertaa :(

Tsemppiä ultraan menijöille :heart:
 
Arghhg pahoinvointi tuntus loppuneen vaan kurkku on KIPEE mä oon aivan riekaleina näitten mun tautien ja "tautien" kanssa henkinen ja fyysinen burnoutti..

Nasu21 sokerirasitustesti pitäisi tehdä rv 16 menessä mikäli edellisessä raskaudessa on ollu RD. Tosin esim. Helsingissäkään ei vielä noudateta tätä vaikka pitäs. Mä oon käynyt jo ku neukkutäti laitto koska olen RD tutkimuksessa mukana. Tosin äidin insuliinin tuotanto heikentyy vasta tuolloin rv 27 tms..joten rv 16 tai ennen ei välttämättä jää vielä kiinni testissä. Mulla oli vika arvo koholla ja 3vkon päästä katotaan paasto. Onhan se selvää jos aiemmin RD ollut kannattaa ruokavaliota noudattaa alusta asti eikä odottaa sokrurasitustestiä. Saa nähä millo ite saa ruoka asiat kuntoon.

EM mä ravaan öisin vessassa..kohtu painaa rakko kunnes nousee ylöspäin pitäs helpottaa. Mulla on oksentaessa lirahdellut housuunkin jos liian täys rakko.

Ihme juttuja luin eilen Iltiksestä siinä joku äippä kerto että jos tuntee vauvan liikkeitä kovin aikaisin voi olla merkki keskushermostoviasta..olikohan se sen äidin mielipide vai ihan lääkärin. Oli juttuja aborteista kun lapsella on joku kromosomihäiriö. Aattelin vaan että kuinka moni odottava alkaa siitäkin panikoimaan että jos tuntee liikkeitä kovin ajoissa..moni voi kuvitella liikkeitä ja toisilla istukka estää liikkeiden tuntemiset jne..no joo tuli vaan mieleen.

taidan ottaa tirsat tunnin välein taas yöllä heräilty kurkkukipuun..

Nara ja himppu 15+1
 
Huomenta.

Apua ku jännittää.En edes muista koska olis jännittäny näin paljon. Ei edes synnytyksen käynnistykseen meno ole jännittäny näin paljoa. Ultra olis sitte tunnin päästä. Tuntuu että kohta unohdan hegittää.
Kysyin mieheltä,että jännittääkö sitä yhtään.Ei kuulemma yhtään. Joskus olis varmaan helpompaa olla mies.


EM: mäkin ravaan vessassa ihan kokoajan. Viime yönä 2 kertaa ja se oli vähän. Yleensä ainakin 4 kertaa. Päivisinki on pissahätä vähä väliä vaikka just olis käynyt vessassa. Ja se pissahätä tulee ihan yht'äkkiä ja sinne vessaan pitää päästä heti,tuntuu muuten ,että tulee pissat housuun.

Naapuri tulee hoitaa isompia lapsia.1 v neiti me otetaan mukaan ku voi vierastaa. Poistun panikoimaan.

NN rv 12+5
 
Nara. Kiitos tiedosta. Pitäneekin ottaa asia tänään neuvolassa puheeksi. Tosin kiire tulee ennen 16 viikkoa, kun tänään mennään 15+5... :whistle: toisaalta eipä tuo kai olisi omalla kohdallani niin vaarallista vaikka vielä odoteltaisi sinne 2?viikolle, kun olen kuitenkin jo lokakuun alusta mittaillut noita arvoja, ja ovat olleet todella hyvät! =) No pitää kysellä tänään... tosin vielä en mitenkään pystyisi menemään testiin, koska 12h paasto tekee tiukkaa... Eilis iltanakin söin iltapalaa 21.00 ja aamulla 05.00 heräsin kauheaan nälkään. 10min yritin sängyssä pyöriä, ja pakko oli nousta syömään, oli oksennus jo melkein suussa... :|

ElinaMaria. Täälläkin ravataan vessassa. Olen ravannut ihan koko ajan. Yöllä n.3-4 kertaa ja päivällä 1-2h välein... Kun esikoista odottelin rv.30 eteen päin, niin heräsin öisin n.tunnin välein vessaan. Oli vähän väsy olo, kun unet hieman kärsivät. Ja vaikka ei olevinaan kauheasti juonut, mutta silti aina vaan vessatti...

nasu ja nipsu 15+5
 
Mä joudun ravaa vessassa lähinnä iltayöstä, päivällä ei niinkään juoksuta. Mutta kun maate pääsee illalla niin se alkaa, välillä ei kerkee ku takas petiin niin jo saa taas mennä. Ärsyttävää :kieh:

Raskauspäiväkirjaa en oo pitäny kuin esikoisesta. Tokan ja kolmannen aikaan en tainu kirjottaa oikeen mitään ja se kyllä harmittaa. Nelosen aikaan palstailin aktiivisesti kesämassut2007 pinossa ja kopioin sieltä kaikki tekstini ja tulostin. Tais tulla melkein 70 A4:sta tekstiä, joten siinä oli kyllä raskauspäiväkirjaa kerrakseen. Nyt aion tehdä saman homman, eli kopsin ja tulostan tänne kirjottamani jutut. Niitä on kyllä tosi kiva lukea jälkeenpäin ja nytkin oon monta kertaa lueskellut nelosen aikaan kirjottamia juttujani ja muistellut miten silloin kaikki meni.

Pahoinvointi on ohi *koputtaa puuta*, vielä kun pääsis lopullisesti eroon tosta väsymyksestä niin olis tosi kiva. Mutta kaikenkaikkiaan olo on kyllä hyvä ja välillä ei edes muista olevansa raskaana.

Äitiyshousuja oon jonkunverran pitäny ja muuten tollasia joustavia pöksyjä mitä mulla muutamat on. Ei tulis kuuloonkaan enää ahtautua farkkuihin. Vaikka toi maha ei ainakaan ulkopuolisille tuolta läskien seasta erotu niin kyllä sen ite alkaa tuntemaan ja huomaamaan ja vähänkin kireemmät housut ahistaa.

Vielä kerran tsempitykset nikunakulle!! Mä olin sillon ennen ultraa kans aivan paniikissa, hyvä että tajuissaan sentään pysy. Tulehan sitten heti kertomaan kuulumiset =)

Nyt ei muuta kuin hauskaa päivän jatkoa kaikille!

villahousu & Sulo 14+5
 
Huomenia!

Kiitos kaikille noista vessavastauksista. :) Ensin epäilin että onko pissatulehdus kun koko ajan ravaan mutta ei taida olla kun tekin harrastatte samaa! Konsultoin äitiänikin ja se sanoi että vessassa juokseminen kuuluu asiaan. :D

raskauspäiväkirjaa en varsinaisesti pidä mutta olen kirjoittanut blogia jo pitkään ja sinne päivitän kaikki asiat, että sieltä voi sitten kyllä napsia kaikki tapahtumat. :D (jos kiinnostaa lukea niin mun profiilissa on linkki)

nikunaku hyvin se menee!! :hug: Tulehan sitten kertomaan tännekin!

EM ja Dodo 15+0!!! (POKS VAAN!) :heart:
 
nikunaku Hyvin se menee! *toivottaa onnea* Tulehan kertoo uutiset.:)

Vessassa olen vasta nyt alkanut joutuu ravaa, mutta yöllä harvemmin n.0-1 kertaa yössä. Jotenkin mulla on aina ollut megarakko joten voipi mennä aikaa ennen kuin vauva painaa niin paljon että useammin pitäis ravata. Mutta muuten kyllä heräilen yöllä. :headwall:
Vauva ilmeisesti haluaa valmentaa mua yöheräilyyn.:) Koska raskaaksi tultua aloin olee herkkä uninen. :)

Raskauspäiväkirjaa en ole pitänyt. Liian laiska kirjoittaa. :p Nytkin kuopus vetää sikeitä sohvalla kun on reppana kuumeessa niin ei voinut kouluun mennä...voisin ottaa mallia tytöstä ja mennä nukkuu. |O

Therean&vaavi 14+1
 
Äitiyspakkausta ei oteta. Otettiin vain esikoiselle ja vaatteita on NIIN paljon.

Täällä saa kanssa vessassa rampata, yöllä 1-3krt ja päivällä n. 2 h:n välein.

Liikkeistä välillä on jotainpientä kupruilua tuntunut alavatsassa, mutta tuota ilmaakin siellä on aika runsaasti

särky: Jäin viimeksi n. rv28 sairaslomalle selän takia ja nyt se on taas jo alkanut vaivata. Kyykistyä ei oikein pysty, vaan samalla paikalla alaselässä (si-nivel) kova kipu. Oon käynyt tuota selkää hoidattamassa viime synnytyksen jälkeen, mutta ne nivelet ei ole vielä mennyt kuntoon. Liitoskivut on vielä pysyneet poissa (onneksi).

Lääkärineuvola on kans takana päin. Kaikki oli hyvin ja pienen syke saatiin kuulumaan. Syke oli 150. Seuraava neuvola on sitten 10.12.

Ihanaa viettää 4 vapaapäivää. Huomenna lapset menee anoppilaan yöksi ja sovin työkaverin kanssa että mennään uimahalliin vesijumppaan raskaanaoleville. Sitten perjantaina täällä on joulunavaus ja lauantaina töistäpäin tytön kanssa titi nallen konserttiin.

Rv 14+5
 
Kiitos kaikille stemppauksista. Voi apua ku jännitti. Sanoin lääkärille,että mua jännittää niin paljon,että tärisen. Lääkäri kysy,että miksi.Sanoin kun tämä on viides raskaus eikä yhtään keskenmenoa jne. Hän totesi,että on kyllä ihme etten ole kokenut kun ne ovat niin yleisiä. Täällä pinossakin tais olla muutama muu jolle viides tulossa ja ei keskenmenoja takana.

Pieni yllätys ultrassa paljastui.Pienen pieni aavistus siitä oli,mutta ei haittaa. Ei ollu kaksoset....vaan vauva oli viikon pienempi tai oikeestaan 8 päivää.Eli mun LA siirtyi tuonne 5.6. Mutta toivon,että saan jatkaa kirjoittelua tässä pinossa ku kaikki on jo niin tuttuja ja mulla kummiskin käynnistetää synnytys 1-2 viikkoa ennen LA.
Mies ja minä oltiin molemmat sitä mieltä,että pikkuinen näytti ihan pojalle. Siis mitään pippeliä tms nähty ku oli niin pieni,mutta oli liikkeiltään,olemukseltaan niin pojan oloinen. Ai että helpotti. Kyllä nyt voi pikku hiljaa alkaa nauttimaan raskaudesta. Niskaturvotus oli alle millin.Kaikki muukin näytti hyvältä.:heart:

Se mua sitte ihmettyttää,että ku viime raskaudessa rv 13 ei saatu sydänääniä kuulumaan ja tässä raskaudessa ne kuulu 10+1 eli ku La siirtyi nyt,ni sehän tarkoittaa,että sydänäänet kuultiin rv 9+0. Oli miten oli.....meille tulee vauva ja kaikki on hyvin.Ihanaa.

NN rv (12+5) 11+4
 

Yhteistyössä