***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

heippa!

Täällä on alkanut närästämään... vielä ei ole kovin pahaksi äitynyt, mutta kävin ostamassa Rennietä varoiksi kaappiin. :x

humu onnea tännekin hienoista ultrauutisista. Mein siippa oli ihan varma että se näki sillä pipelin silloin ultrassa mut mä kyllä vähän epäilen... :LOL: Kun se ei ees nähny sen sormia!! :D

Täälläkin kovasti odotellaan ekoja liikkeitä havaittavaksi... vielä ei ole havaintoa. Joskus kuvittelen että olisin tuntenut jotain mutta taitaa olla vaan ilmaa. :D

EM ja Ddo 14+0 :heart:
 
Kissinminttu onnea "pienestä" perheenlisäyksestä =) Saadaanko pian kuvia? Onneks meille ihmisille ei ihan oo mahdollista saada 8 vauvaa kerralla. Kuin järkkyä mahtais olla?!? :/ Tósin kelan sivuilla kerran leikin ja katsoin paljonko äippäloma lisääntyy lasten mukaan, oli aika hurja mitä esim kutosista sais yhteen verrattuna. Mut en kyl silti ultras pettynyt kun oli vaan yksi =)

Hirveitä intopuuskia ihmiset saaneet kotopna ja töissäkin. Mulla joku kaamosmasennus kun jaksais mitään. Eilenkin olin innoissani kun saisin kerrankin katsoa maanantain saippuat ja kas kas eikö klo 18 paukahtanut sähköt ja oli yli kolme tuntia pois! Olipa kiva ilta, muuten olis ollu kiva kun mies vaan olisi ollut täällä eikä siellä hesassa :( Tosin sekin sieltä jo haluaa pois, tykkää ku mä oon yksin, ku ei voi vahtia mitä teen. Sain jo huudot puukopan kannosta :LOL:

Miten toi rakenneultra nykyään, siis millä viikoilla mennään? 7v sitten noin 18 viikon paikkeilla. Osais katsoa pääseekö joulun aikaan. Jos osuis loma aikaan vois ottaa tuhot mukaan katsomaan, nuorimman mukaan pikkusiskoa :)

Mutta jospa sitä lähtis syömään että jaksaa tehdä töitä vielä seuraavat 6.5h

äippä ja masukki 12+6
 
niksutin: Ostin silloin joskus pahoinvoinnin alettua rannekkee, mutta ei ne mulla tehonneet :(

pian 3x äippä: Ei mullakaan ole ollut intopuuskia ja ihan olen antanut itseni laiskotellakin. Meillä meni eilen myös sähköt, mutta onneksi vasta lähempänä ysiä. Käytiin sitten lasten kanssa kynttilän valossa kaikki meidän makkariin nukkumaan. 2 lasta tuli mun viekkuun, yksi haki patjan lattialle ja pienin nukkui omassaan. Oli sellainen tunnelmallinen ilta meillä =)
 
piina meillä lapset olis kans tullu mun sänkyyn nukkuun, mutta koska molemmat hyörii ja pyörii sekä potkii pirusti, niin en antanu lupaa. Nukkuivat sitten vierekkäin toisessa pari sängyssä. Ihmeen vähän tuli asiasta valituksia, kun sanoin ettei he varmaan halua potkia vauvaa =)

Galluppia oli joululahjoista: oon muutaman tilannu ja mein tytöille löytyy jo barbit kaapista, kun myytiin niin isolla alella pari kuukautta sitten..
 
joululahjoja tilasin just hobbarista.Oli tarjouksessa ne mitä mietinkin ja sieltä löytyi fisher pricen säästöpossu jota etsiny joka puolelta. Nyt just siirryin elloksen sivuille.Yritän etsiä isoa talvitakkia edullisesti,mut kaikkea muuta löytynyt.
Elloksella muuten unipussi tosi edullisesti,vink vink.

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8866&productId=208036&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

jatkan takin metsästystä

NN rv 11+5
 
Tänään kävin tokaa kerta neuvolassa. Seuraavan kerran vasta 2kk päästä ..täällä näköjään käydään kahden kuukauden välein. No eipä mua hirveesti kiinnosta siellä rampatakaan. Sydänäänet kuulu ja hemppa oli 119 rautaa voi syödä jos haluaa. Ylihuomiseksi varattiin sokerirasitustesti aika..eihän siitä välttämättä jää tässä vaiheessa vielä kiinni, koska äidin insuliinintuotanto heikentyy vasta sillo joskus rv 27 millo se ennen aina tehtiin. Joka tapauksessa joudun ruokavaliota noudattamaan. Täällä sokerirasitusta ei tehdä toiseen kertaa jossei pissasta löydy sit myöhemmin sokeria, sit tietty. Hammaslekurissakin kävin nolla reikää tosin yhdessä hampaassa oli joku eroosiojuttu liekö oksentamisesta?että kiille liukenee ..

nikunaku juu oli masutuubissa siinä ruskeessa jalan kuvat ja vaaleanpunaisessa oli jalat kädet ja teksi baby. Tilasin HattenTatista, kun siellä oli yhtäkokoa mistä mä tiedän kokoa muuten valita..joissain nettiputiikeissa kun menevät koottain.

Mä oon kyllä edelleen vaan väsynyt. Intopuuskat vähissä. :D Inhoon tätä vuoden aikaakin ei oo lunta märkää ja pimeetä ja KYLMÄÄÄÄÄÄ!

Neuvolassa oli sen verta vielä hyviä uutisia että lomalla oleva entinen neuvolantäti ei palaa tod.näk meikän raskausaikan..jess..en tykännyt siitä yhtään. :x

Nara ja himppu 14+2 ( kulkee nuo viikot taas omiaan neuvolan ja kättärin taas omiaan heh..) josko rakenneultrassa sais jo lopullisen la:n
 
Meille sanottiin, että ultraan saa ottaa vaan itsensä ja miehensä mukaan, ei lapsia. Tampereella siis näin... :/

Närästäminen alkoi samana päivänä kun pahoinvointi loppu! Jes... :x Esikoisesta se helv*tillinen närästys alkoi vasta vikalla kolmanneksella. No, tosin, esikoisesta alkoi mahakin näkyä vasta 7.kuulla ja nyt tämä maha on tällänen keilapallo jo nyt ja rv:t 12+4. Ultraa odotellaan ensi maanantaina, silloin mennään rv 13+3.. Kovasti jännitetään onko toukkasella kaikki hyvin, kun ei me olla saatu kuulla edes niitä sydänääniä vielä... Eka neuvolakäynti oli liian aikaisessa vaiheessa ja tokan (neuvolalääkärin käynti) siirrettiin 2 vkon päähän ja se on nyt sitten vasta ultran jälkeen myöhemmin viikolla.
 
JEE!! tänään sit kuulin ekat äänet sillä dopplerilla :) hiukan oli hienoo!! just eilen ku täälä kerrtoin et vielä ei oo kuulunu ni sit heti tänään kuulu.. aika alhaalta sitä vaan saa vielä kuunnella oon ehkä aiemmin koittanu liian korkeeltakin.. nyt ei malttais ollenka olla kuuntelematta, geelikin kohta loppuu :D

Höpöliini ja piipero 11+5
 
Höpöliini sähän hurahdit täysin niistä sydänäänistä :D

Mä voin laittaa kuvaa niistä pikkupiskeistä kunhan sellaisen saan napattua. :)

Rakenneultrasta: Meillä on rakenneultraan aika 7. tammikuuta, eli pikaisten laskujen mukaan silloin pitäis olla vko 20-21.
 
Onko kaikilla muilla rakenneultra? meidän kunta ei sitä tarjoa, vaan yksityiselle voi mennä jos haluaa siihen rahansa laittaa. :(

Olen seurannut tätä keskustelua jo aika kauan, itsellä laskettu aika 5.5.09 <3 Pitää ihan miettiä millä viikoilla nyt mennään.. Neuvolan mukaan 14+6? ja np-ultran mukaan pari päivää vähemmän, eli 14+3! Masu alkaa kasvamaan, vaikka turvotuksen piikkiin onkin mennyt tähän asti.
 
Knockout hyvä ku kerroit ton ultra-asian, niin kyselen sit varmaksi ennen ku puhun enempää. Mein pojat on vaan niin kiinnostuneita ja kaikki tietokirjat on jo useasti selattu, et vauvasta tiedettäis enemmän..

Kissinminttu eli sit samoille taitaa mulla mennä, kun sulla 1pvä myöhemmin la. No toivottavasti täällä saa ajan tietää ajoissa, tai joudun kauan säätää et saan sopimaan töiden kanssa. Pelkään vaan et meidän aluesairaala, missä synnytykset loppuu vuoden vaihteessa, ainoastaan äippäpoli jatkaa, on kiinni joulun ajan :/ Mutta itselle sit kiva syndelahja kun vanhenen taas tammikuussa :/

Paljon te ootte maksanut noista dopplereista? Meinattiin odottavan kamun kanssa ostaa puokkiin, niin siinäkin olis lapsille jotain konkreettisempaa vauvaan liittyen..
 
miida meilläpäin tuo rakenneultra ainakin on..harmi jos et pääse.
tänään pitäs pahanolon helpottaa tuon yhden laskurin mukaan..taisin tuossa joskus pari viikkoa sitten sanoa et nyt alkaa helpottaa,mutta ei..isänpäivä meni aika lahjakkaasti vessassa..
ja tuo vesisade,jo alkaa kypsyttää..ois niiiiin ihanaa olla ulkona raittiissa ilmassa,jotenkin tuntuu että jaksaa paremmin,mutta ei..turha toivo.
minkäslaista ilmaa teillä päin on??

luppa- ja kirppu rv 12+4(13+3)
 
Ajattelin minäki taas pitkästä aikaa ilmoitella itestäni..Nyt menossa rv 15+4 ja pahoinvointi vaan jatkuu.Kävin neuvolassa ja joudun nyt painotarkkailuun ku oli taas tippunu puolitoista kiloa...Ja silti maha vaan kasvaa,on se jännää. :D
 
pian 3x äippä: maksoin omasta dopplerista 83 euroa. siinä oli jo postikulut ja sitten se geeli mukana.. ja johto et saa tallennettua ääniä.. tilasin sen hattentatista ja tuli kotiin kolmessa päivässä =)

joo hurahtanu oon :D hieno laite!! esikoista odottaessa en tollasista edes tienny :whistle:
 
Ultra kuulumisia. Kaikki on hyvin, niskaturvotus oli 0,7 mutta kätilö mukaan se on normaalia.
Olen 3 päivää pitemmällä ultran mukaan, mutta laskettua aikaa ei muutettu.
joululahjoista: En ole viellä ostanut yhtään lahjaa mutta tiedän kyllä kelle mitäkin ostan.
Äitiysvaatteista: Elloksella on äitiysvaatteita, ainakin nettikaupan puolella.Itse en ole kyllä ole ostanut viellä mamma vaatteita, mutta kohta on pakko. Kaikki normihousut kohta kiristää :D

Tytti ja "Papu" 11+2
 
Ihan omaa napaa vain kirjoittelen :ashamed:

Suoraan ultrasta menin töihin ja siltä reissulta äsken palasin. Kaikki oli hyvin! Alkuun liikuskeli hyvin, mutta sitten oli paikoillaan. Hoitaja hieman töni massua, että lähtisi liikkeelle ja saisi niskaturvotuksen mitattua. Sitä oli ihan normaalin verran. Nyt en jaksa niitä arvoja mennä katsomaan papereista, mutta kaikki siis näyttää hyvältä tässä vaiheessa :heart:

*muoks* Ja muutama päivä tuli lisää, eli tänään olisi 11+5 :heart:
 
Paljon on tosiaan tullut tekstiä, pikkuhiljaa olen lueskellut lähes kaikki viestit :whistle:

nikunaku: Tuo fisher pricen säästöpossu on aivan ihana. Ostin siskontytölle sen pari joulua sitten ja tykkäsi k-o-v-a-s-t-i! Nykyään on ihan mykkänä, menikö sitten rikki vai mikä tuli. Mutta hyvä ostos oli silloin.

Meillä mennään lääkärin juttusille perjantaina. Vielä en ole tehnyt noita seulontapäätöksiä suuntaan enkä toiseen. Meillä molemmat tutkimukset tehdään n.40km:n päässä, niin tuntuu, ettei jaksaisikaan kaikissa rampata. Pitää vielä miehen kanssa jutella.

Pahoinvointi hellitti n. viikoksi - tullakseen taas takaisin. Eilen tuli yksi oksennus ja tänään töissä toinen. Ällötys 12/7 jatkuu (yöt saan nukkua). Töissä väsyn kauheasti, alaselkä jumii jo tässä vaiheessa, joten mitähän se on muutaman kuukauden päästä. Toivon kuitenkin, että voisin käydä töissä, pitkä aika olla yksikseen kotonakin.

Minäkin jään odottelemaan kuvia koiravauvoista :heart:

Kaikille hyvää yötä ja loppuviikkoa!
 
moerri Meidän sairaalassa on sellainen käytäntö, että jos la heittää ultran mukaan viikon tai yli, niin sitten vaihdetaan. Vaihtelee varmaan aika paljon sairaaloittain. Jospa jossain sitten ei niin herkästi vaihdeta jos ajatellaan että se on vain yksi mahdollinen päivä syntyä, normaali raskaus kun kestää 38-42 viikkoa. Meillä ainakin aina joka välissä jaksoivat korostaa että vasta sitten kun on mennyt yli 42 viikkoa niin aletaan käynnistää kun ei se sitä ennen ole yliaikainen.

kissinminttu Onnittelut iloisen perhetapahtuman johdosta :flower:

Mun yksi kaveri ilmoitti tänään, että heidän vauva syntyi :heart: Ihana kuulla vauva-uutisia, tässä tilassa ne herkistää mielen ihan erityisesti :)

niksutin Muakin vaivasi esikoista odottaessa pahoinvointi lähes koko raskauden ajan. Pahinta oli 16-17 viikolle asti, sen jälkeen vähän helpotti, mutta aika jatkuvaa se oksentelu kuitenkin oli. Oli siinä hampaat koetuksella :/ Jouduttiin korjailemaan montaa hammasta esikoisen vauva-aikana. Raskaana en pystynyt hammaslääkäriin menemään, en olis kestänyt sitä oksentamatta :x
Nyt on taas ollut aika voimakasta tuo pahoinvointi, mutta helpottanut vähän jo. En enää edes joka päivä oksenna :) Pahoinvointirannekkeita en ole kokeillut. Terkkarilta kysyin niistä niin ei edes ollut koskaan kuullutkaan sellaisista.

pian 3x äippä Mulla on rakenneultra rv 19+4. Esikoista kun odotin niin sanottiin että ennemmin tehtiin n. 18-19 viikolla mutta tuli niin paljon uusintakäyntejä, kun ei saatu vielä kunnolla kaikkia rakenteita näkyviin niin siirsivät suosiolla rakenneultran ajankohtaa viikko-pari myöhemmäksi. En tiedä onko tuo vain meidän sairaalassa käytäntö vai ihan yleisestikin. Esikoisesta kävin rv 20+4. Kuulema varsinkin sydän saattaa olla vielä kehittymätön niin sitten tulee seurantakäyntejä ja lähes kaikissa tapauksissa kuitenkin kaikki on, niin mulle sanottiin.

nikunaku Mä ostin kummitytölle sen Fisher Pricen säästöpossun joululahjaksi 2006 ja ihastuin siihen itsekin niin paljon että esikoinen oli vielä masussa kun ostettiin sellainen kotiinkin :D Se vaan jostain syystä on niin kiva :LOL: Kun odotin esikoista niin soiteltiin hänelle masuun sitä musiikkia ja kas kummaa, poika tykkää hirveesti siitä lelusta. Vauvana katseli sitä ja jokelteli mahdottomasti sille, sitten kiinnostui kolikoista ja alkoi niitä maistella. Nyt tykkää laitella niitä rahoja sisälle ja painelee nenästä. Ostettiin se siksi jo odotusaikana, kun ajattelin että ne poistuu markkinoilta kuitenkin mun tuurilla ennen kuin vauva syntyy :xmas:

Meilläkään ei saa ultraan ottaa lapsia mukaan, mitä olen kuullut niin taitaa olla aika monessa paikassa noin. En tiedä sitten jos neuvolassa ultrataan noilla normikäynneillä, niin onko eri juttu. Toisaalta ihan ymmärrettävää että täytyyhän sen lääkärin pystyä keskittymään siihen mitä tekee ettei tule virheitä. Varmaan aika tarkkaa hommaa kuitenkin, tuolla ei edes laitteet ole ihan uusimmasta päästä. Tokihan se riippuu lapsen iästäkin miten siellä pärjäisi.
Mä en edes haluaisi lasta mukaan np-ultraan koska meillä se tehdään alakautta.

Intopuuskia ei ole mullakaan ollut, ainakaan vielä :whistle: Väsymys on ihan kamalaa vieläkin, voisin vaan nukkua koko ajan ja monena päivänä olen päikkärit ottanutkin |O Nyt ei olla päästy edes kerhoon, muskariin eikä ulkoilemaan kun poika on kipeä. Ulkoilu kuitenkin piristää niin mukavasti tässä sateen ja harmaan pimeyden keskellä :)

Täällä päin oli myös aikamoinen myrskytuuli ja sade eilen illalla ja yöllä, ja pitkälle alkuiltaan asti satoi vielä tänäänkin. Valot kyllä räppäili mutta sähköt ei katkenneet.

Mulla piti olla neuvola viikon päästä mutta terkkari soittikin tänään ja perui ajan koulutuksen takia. Uusi aika on sitten vasta kahden viikon päästä, eli se on toinen neuvola minulla.
 
Niiksu Ai sullakin hyviä kokemuksia säästöpossusta :) Onko siihen vaihdettu patterit, ettei vaan ole päässyt loppumaan. Nehän taitaa olla jossain luukun alla piilossa ruuvin takana...

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille mukavista kuulumisista :flower:
 
Piti nousta hapankorppuja mandariinia syömään. Huono olo vaivannut taas pari päivää :(

Meillä tehdään rakenneultra viikkojen 19-20 paikkeilla. Sain eilen np-ultrassa siihen jo ajan. 9.1. olen menossa. Meilläkään ei saa lapsia ottaa ultraan mukaan. Ja tuo eka tehtiin kanssa alakautta, että eipä siellä kovin kiva olisi lasten ollakaan :(

Meilläkin meni maanantaina sähköt pariksi tunniksi. Tosin työpaikalta ei mennyt, mutta kun tulin kotiin, niin oli mies laittanut ulos lyhdyn palamaan. Sisällä oli takassa tuli ja kynttilät palamassa. Oli aika romanttista :heart: Sitten palasi sähköt ja mies alkoi katselemaan elokuvaa, mitä oli odottanut alkavaksi :(
 
siksakki joo, hampaat mullakin meni tuossa kakkosen raskaudessa niin totaalisesti että hammaslääkäri sanoi ettei uskoisi samaksi suuksi minkä oli vuosi aikasemmin nähnyt... joten täytyy nyt jo henkisesti valmistautua hammasremonttiin taas tämän raskauden jälkeen

rakenneultrasta uusi kotikuntani tarjoaa rakenneultran, aiemmassa kotikunnassani jossa olen kaksi aiempaa raskautta asunut ultria ei ollut kuin tuo niskapoimu jos kaikki sujui hyvin, minulle kuitenkin tehty painoarvioita ja seurantaa ultralla tuon oksentelun takia silloinkin...

Joululahjoista... enpä ole juuri kerennyt niitä edes ajatella. Ekaks pitäs tuon nuoremman pojan synttärit hoitaa alta pois tuossa parin viikon päästä. =)

Ja meilläkin on muuten se säästöpossu! Toinen pojista sai sen lahjaksi muistaakseni kun täytti 1v.
 
Huomenta!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:
Meillä päin vaaditaan kans vähintään 7päivää, että lähtee aikaa muuttamaan. Mulla oli kans niiden mittojen mukaan vauva ainakin päivän pidemmällä kun menkkojen mukaan.

Lapset olisi kiva ollut ottaa mukaan siihen rakennen ultraan, ei siis missään nimessa tuohon nt-ultraan. Ja siis vaan pikaisesti kurkkaamaan ja sitten odottamaan ulkopuolelle, että lääkäri saa kaikki mitattua yms. Ja pojat silloin 7.5 ja 8.5v, mutta taidan unohtaa jos on kiellettyä suunnassa jos toisessakin.
Mä olin kanssa toisen kanssa ultrassa kahteen otteeseen, kun viikot täsmänneet. Et ihan ehkä hyvä veto siirtää suosiolla sitä raskausviikkomäärää, kun niillä siellä ultrissa varmasti on melko kiireistä.

Tänään vapaapäivä ja olo sellainen, että flunssa iskee koska tahansa :/ Kurkku on ma illasta asti ollut outo. Mun tuuria tietty tulla kipeäksi kun mies viikon pois ja viikonloppuna saa sit katsoa kipeää ämmää :headwall:

Mutta jospa palaisi saippuoiden pariin tvn eteen =)
Äippä ja masukki 13viikkoa
 
Pauzi

No niin, saapa nähdä onko mulla taas saikku edessä. Kakkosen odotusaikana alkoi rv 13-14 yöllä sormien puutuminen, ja sit olikin oikeen käden sormet puuduksissa jatkuvasti. Eikä siinä olis ollu vielä mitään, mutta ne säryt oli aivan järkyttävät. Ja nyt alkanut sama juttu.

Vitsi mua ärsyttää, just ton takia tuo harjoittelu jäi silloin tekemättä, nyt mulla on lääkäri klo 10.10 joten saa nähdä mitä se sanoo. Meinasin et väännän nää jäljellä olevat 8 viikkoa jotenkin vaikka väkisin. Jos se lääkäri antais edes kortisooni/puudutuspiikin kyynärpäähän, niin loppuis ainakin nuo säryt (vähäksi aikaa). Onko kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa?

Meilläkään tuota rakenneultraa ei ole, jotenkin tympeetä kun ekasta ultrasta on reilu 8 viikkoa seuraavaan neuvolaan, nyt siis vielä pari viikkoa jäljellä. Tää on niin pitkä aika miettii onko tuolla massussa kaikki hyvin. Suurin osa oireista on hävinny, mut mitään kunnon selkeitä liikkeitä ei vielä tunnu. Mut on mieli niin herkkä, että pienetkin asiat saa itkemään, niin eiköhän tässä raskaana olla. Tuntuu vaan vieläkin niin epätodelliselta.

Noh, tuun kertoon sit mitä lääkäri sanoi....
 
ihana kuulla niin monilta positiivisia kokemuksia siitä säästöpossusta.Tulee meidän 1v2kk neidille. Viime jouluna jo yritin ostaa sitä joululahjaksi,mutta en löytäny sitä mistään. Sen jälkeen olen aina sillo tällä tutkinu nettikauppoja ja prismassa ja muissa lelukaupoissa käydessä yrittäny etsiä sitä. Olen niin onnellinen,että löysin sen.Vähä aikaa sitte löysin sen pikkupingviinin nettikaupasta ja meinasin tilata sen sieltä,mutta siellä se makso 29 ?,tuolla hobby hallissa 18,90?.Aika suuri hinta ero. Saman huomasin yhdestä toisesta fsher price vauva lelusta,makso hobbarissa 14,90? ja netanttilassa 24,90?

Meillä pienet lapset on ollu edellisissä ultrissa mukana.Koskaan lääkäri ei ole sanonu mitään. Mutta tällä kertaa saadaan 3v ja 4 v naapurille hoitoon.Meidän 1v neiti on alkanu vähän vierastaa,niin otetaan hänet mukaan. Apua,mua jännittää se ultra niin paljon. Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin.Huomenna tulee vihdoin rv 12 viikkoa täyteen.Pitäis varmaan pistää pienet juhlat pystyyn sen takia.Ehkä kummiski vasta ultran jälkeen.

Mulla on sokerirasitus koe 27.11.Miten ihmeessä osaan lopettaa tän herkkujen syömisen ennen sitä,tai mielellään 1-2 viikkoa ennen sitä.Jos sen ultran jälkeen herkuttelee ja sitte tiukka linja. Mulla on alkanu tulee paha olo jos en kokoajan syö jotain pientä. Miten ihmeessä sitä pitää sokeridiettiä edes pitää ku kokoajan pitää puputtaa ettei tule huono olo.

Jatka aamutoimia.....

NN rv 11+6
 
Moikka.
Ihanaa, että ultrasta on tullut hyviä uutisia.
Laskurin mukaan tänään pitäisi pahoinvoinnin vähentyä, viikkoja 13. Aamulla kiitettävästi oli pahoinvointia. :x

Voi, kissinmintun pennut on varmaan ihania. :heart: Onnea.
 

Yhteistyössä