~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA 2010 ~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA 2010


Synttäripäivä...............Syntymämitat..............2 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...12,9kg/92,5cm
Nemika...............21.4........2520g/47cm..........
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............15kg/92cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........12,5kg/90cm
Marimint81..........5.5.........2790g/49,5cm.........13,7kg/89,4cm
Weiss................. 7.5. .......................................12,7kg/87cm
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm..............11kg/83cm
Naukuri................8.5........3190g/49cm..........
London C...........10.5..........2500g/......................10,7kg/80cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm.........
Sonja R..............13.5. .......................................13,1kg/91,5cm
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 .................................................13,5kg/92cm
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................ 12,6kg/92cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm.................11,4kg/88cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................
Vilma..................22.5......3310g/49cm.................11kg/86cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm..............11,4kg/83kg
Marmotta...........26.5. .........................................16kg/93cm
Repa..................26.5.......3400g/49cm.............. 12,7kg/88,6cm
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm........... 14kg/91.8cm
Heinuli81...........29.5......................................
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm................
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm.............10,64kg/83,5cm
kriisi....................7.6......4045g/52cm.............
Majj.....................9.6.......3635g/51cm............. 12,5kg/86cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
Hemuli79 ~tyttö 8.6

LASKETTU AIKA 2010
MsDevill 15.5
kurpitsa 9.11

LASKETTU AIKA 2011
Repa helmikuu
 
Minä täällä taas.

Ei ole omaa elämää :LOL:

Tämä on sopivaa ajanvietettä "uintivalvojalle". Muksut polskii pihassa tommosessa kahluualtaassa.

Mulla ollut tapahtuma rikas aamu. Tarkoitukseni oli juoda aamukahvit tossa takaterassilla. Tossa ns. kylmässä eteisessä (olin aikaisemmin jo avannut ovet ulos auki) tuolin karmilla istui rastaanpoikanen. Sisälle oli matkaa enään vähän reilu metri ja ötökkäverho vaan välissä. En tiedä kumpi meistä pelästyi enemmän minä vai linnunpoika, mutta onneksi älysi lähteä ulospäin.
Seuraavaksi en tiedä oliko samainen reppana, mutta löytyi kahluualtaasta hukkuneena. Kolmanne kerran törmäsin rastaan poikaseen mennessäni kasvihuoneelle. Oli siellä ovella kurkkimassa. Lennähti onneks pellolle päin ettei tarvinnut kasvihuoneesta alkaa metsästämään.

Tällaista meillä tänään.
 
Minä täällä taas.
Ei kosketa ihan omaanapaa, mutta mun äidin tyttökaverin veli löydettiin torstai aamuna hukkuneena kotilaiturin vierestä :| Nyt haluaisin löytää kivan kortin, kun ollaan torille menossa jossa ko. nainen on kaverilla myyntiapulaisena. Mutta tässä meen tuppukylässä ei ole enään edes kirjakuppaa ja postikaan ei taida näin lauantaisin olla auki.
Ongelmansa kullakin.
 
Repa Onnea ultrakuulumisista :flower: :heart:

Vaipat pois Meillä J on ollut nyt neljä päivää ilman vaippaa hereillä ollessa. Unille laitan ja jos lähdetään kauemmas kotipihasta niin silloin myös. Ekana päivänä sattui neljä vahinkoa, seuraavana 2 ja eilen ja tänään ollaan aina ehditty potalle. Pikkuhiljaa harjoitellaan :).

J:llä edelleen kakkaamisen kans ongelmia, huutaa ihan hulluna kun hätä on ja yrittää pantata. Yleensä kakka tulee päivittäin, mutta on onnistunut panttaamaan pari päivää putkeen. Lääkärissä ollaan käyty kaks kertaa ja nyt on lääkkeet vaivaan käytössä. Lisäksi lääkärin kanssa sovittiin, että nyt ollaan kaksi viikkoa ilman juontimaitoa ja katsotaan onko apua. Maitotuotteita saa muuten syödä, mutta juomaksi jotain muuta. Soijamaito kelpaa puurossa, mutta ei juomaksi. J:n kanssa oli hapanmaitotuotteiden aloittamisen kanssa silloin takkuista, kun masu meni ihan sekaisin. Sen takia lääkäri haluaa nyt varmistaa ettei tämän panttaamisen taustallakin ole maito. Toivon, että joku apu löytyis pian.

Muuten tänne kuuluu tavallista arkea. M oppi juhannuksena kääntymään selältä masulleen, jokeltelee kovasti ja on iloinen hymytyttö :heart: .

Ihania hellepäiviä kaikille B)
 
Jossu :( Surullisia uutisia :hug:

Marimint,toivottavasti saatte kakan luistamaan,toi on tosi ikävää :/

Missä on edlat ja muut,hoi!!

Meillä ollaan oltu siis vaipatta jo jonkin aikaa ja sujuu oikein hyvin. Vahinkoja joskus tulee,lähinnä väsyneenä täs kotosalla jos ei muista muistuttaa. Tien päällä ei vielä oo sattunut =)
Yövaipan kans on harmillinen tilanne kun on suurimmaks osaks kuiva mut sit kuitenkin pikkuvahinkoja sattuu.joka 5 yö,eli vaippaa ei viitis poiskaan ottaa... no eiköhän se kohta saada sekin.
On se mukavaa ettei tarvi niitäkään enää ostella,vaippoja siis :D

Mulla on kauheen paha olo ollu viimepäivinä. Aamusta yleensä ihan ok,paitti sit on välissä päiviä et on aamusta iltaan kauhee kuvotus. Tää helle ei oikein tee hyvää oloon,mut kai tää tästä =)

Ihanaa,mansikoita ja kohta mustikoita ja muita marjoja... mikään ei oo niin hyvää kun tuoreet marjat :p
 
Jossu, :( ikävä tapahtuma

Me oltiin eilen koko päivä särkänniemessä. kyllä muuten tarkeni! Meno matkalla ajateltiin jo, ettei hengissä selvitä kotiin....oli niiiiin kuuma! ja siellä oli miljoona ihmistä ja ihan törkeet jonot. Mutta päivä meni kuitenkin tosi hyvin ja lapset oli älyttömän reippaita. Oisivat voineet itkeä ja kiukutella kuumuutta ja väsymystä, mutta ei kumpikaan! peppikin oli nukkumatta koko päivän. Lähettiin sieltä vasta kotiin kun laitteet laitettiin kiinni ja oltiin kotona vasta 22.30. neiti nukkui kotimatkan, mutta sain silti ihan hyvin puolen yön aikaan yöunille. Tykkäsivät kovasti! nyt kyllä väsyttää....mua ainakin.

Repa, ootteko tulossa kesän aikana käymään täällä meillä päin? sun isällä siis? olis kiva nähdä! Oi muistan ton kuvotuksen vielä niin selkeesti :x

Kiva kuulla Marimint kuulumisia!
 
Summer,itseasiassa ollaan tulossa pojan kans kaksin...autoohan mulla ei oo,mut mies heittää meidät koska busseilla on niin hankala ja pitkä matka. Miehellä taas täällä kotona niin paljon hommia et päädyttiin siis tälläseen ratkasuun. En vielä tiiä ollaanko yks vai kaks yötä j.koskella,riippuu hiukan saanko järkättyä meidät mänttään pikkuserkulle kyläileen.
Mutta olis kiva nähdä,kunhan sit vaan senssitään sellasessa paikassa minne löydän :D En osaa hirveesti jalkasin liikkua siellä,enkä oikeestaan ees osaa nyt hahmottaa kuinka pitkä matka siitä meidän isukilta mihinkäkin on,mut kai sitä jotain keksis. Pitää kaivaa jostain kartta.
Aikaa ei oo päätetty,ehkä tän kuun lopulla tai elokuun alussa =)
 
Kortti ongelmani selvis helposti. Menin lähikauppaan muille ostoksille ja sieltä löysin sopivan kortin. Otsikkona oli jalanjäljet, mutta kirjoittajan nimeä en nyt muista. Sisältää hieman uskonnollista sanomaa, mutta ei ole liian paatoksellinen. Käytiin lasten kanssa samalla reissulla viemässä, kuin muutenkin oltiin suunniteltu tuota torireissua. Vielä en tiedä mikä tapahtuneen on aiheuttanut, kun kyseessä kuitenkin kokenut vesillä liikkuja. Aika aikaa kutakin. Onneksi emme tiedä päiviemme määrää.

Meillä viikonloppu mennyt puuhommissa. Vaihtelevalla porukalla on homma edistynyt. Välillä olleet kaikki kolme ipanaa mukana ja välillä ollaan paiskittu isännän kanssa kahdestaan. Siis puita ollaan sisälle siirretty ja todellakin kasat ovat heittely etäisyydellä oviaukosta.

Esikoisen silmät punoittaa ja kutisee. Ilmeisesti heinäallergiaa tai vastaa puhkeemassa.

Omakin kurkku ollut pari päivää käheänä ja muutamana iltana näistä helteistä huolimatta olin täkin allakin saanut horkkatutinoita. Kait mä saan jonkun jouluun asti kestävän kesä flunssa :LOL: Se tietäs vaan sit sitä etten pääsis yhden yhtäkään kisaa tänä kesänä ajamaan. Eihän flunssa sitä varsinaisesti kiellä, mutta itseni tuntien päivä reissussa ei silloin ole mun kanssa mitenkään helppoa :)

Meidän tai paremmin vielä esikoisen expat-ystävä tulee kotilomalle keskiviikko. Arvatkaa vaan kuinka meillä on jo ainaskiin viikko laskettu päiviä.

Jälleen huhuilen kadonneiden ystäviemme perään :wave:
 
Jalanjäljet hiekassa


Eräs mies näki yöllä unen. Unessa hän käveli rannalla Jeesuksen kanssa. Yhtäkkiä taivaalle ilmestyi tapahtumia hänen elämästään. Elämänsä jokaisen vaiheen kohdalla hän näki hiekassa kahdet jalanjäljet: omansa ja Jeesuksen.

Kun hänen elämänsä viimeisinkin tapahtuma oli kulkenut hänen silmiensä editse, hän tarkasteli hiekkaan jääneitä jalanjälkiä. Silloin hän huomasi, että hänen elämänsä polulla näkyivät usein vain yhdet jalanjäljet - ja juuri silloin kun hänellä oli ollut kaikkein vaikeinta elämässään.

Tämä kiusasi häntä, joten hän kysyi asiaa Herralta: "Herra, silloin kun päätin seurata sinua, sinä lupasit kulkea aina kanssani. Mutta nyt näenkin vain yhdet jalanjäljet elämäni vaikeimpien aikojen kohdalla. En ymmärrä, miksi jätit minut juuri silloin kun olisin tarvinnut sinua eniten."

Herra vastasi: "Rakas lapseni, minä rakastan sinua, enkä voisi koskaan jättää sinua. Yhdet jalanjäljet tarkoittavat, että silloin kun olit koetusten ja kärsimysten keskellä, minä kannoin sinua."

Tämä on aikas lähellä sitä tekstiä joka siinä löytämässäni kortissa oli.
 
Onnea Repa, ihanaa :heart:

Juu, kyllähän mä täällä olen :) On vaan aina muka niin kiire, et alkais kirjottaa romaania... no nyt on aikaa :D

Meille ei oikeestaan kuulu mitään uutta. Puhe on edelleen siinä, et vain muutamia sanoja tulee. Puheterapeutillahan me käytiin, mut seuraavan kerran sit vasta syksyllä. Ehkä ne hanat tosta aukee kun syksyllä aloittaa tarhan. Kyllä se toistelee mut koska se haluaa mennä sieltä mistä aita on matalin, niin se käy hakemassa kiinni kädestä ja vetää/työntää sinne minne haluaa ja sit siinä mekastaa....

Me puistoillaan ja ollaan paljon ulkona muutenkin. Mökkeiltiin juhannus ja sit käytiin Muumi-risteilyllä moikkailemassa Pikku Myytä. Nyt pitäis miettiä mummilla käyntiä sekä Muumimaailmaa. Taitaa Puuhamaa jäädä ensi kesälle sitten. Lintsillä ollaan käyty ja siellä meidän superrohkea pikkulikka uskalsi pariin laitteeseen.... noooot :D karusellissä uskalsi olla ja tipujunassa :D

Vaipat on edelleen tiukasti ja pysyykin. Pottaon kirosana ja neiti käy itse siirtämässä ko. kapistuksen saunan puolelle ja visusti vielä penkkien alle.... Ja vaikka me ei olla muutamaan viikkoon (kuukauteen) edes istuttu siinä. No josko sitten tarhassa :headwall: Eilen tarjosin alushousuja ilman vaippaa, katto mua ku kahelia ja juoksi hakemaan vaipan. Ei noita nyt ilman vaippaa voi laittaa, tietenkään -hassu äiti :kieh: B) :D

Turvaistuimessa
matkustetaan mutkattomasti, kunhan siihen ensin saadaan istumaan. Yleensä menee helpoiten jos saa itse kiivetä ja laittaa itse kiinni vyön. No eihän se sitä osaa laittaa kiinni ja sit kun on aikansa räplännyt ja mä totean et nyt mä laitan sen kiinni, ni siitä se kahden minuutin huuto sit alkaakin. Likka matkustaa mun autossa naama menosuuntaan ja istuin on niin korkea et näkee jotain uloskin. Tykkää siis :) Nukahtaa myös ehkä hiukan liian helposti siihen :/

Pyöräily
, ei oikein osoita mitään kiinnostusta pyöriin. Välillä puistossa istuu pyörän kyydissä ja laittaa polkimille jalat mut ei lähde polkemaan.

Nukkuminen, vihdoinkin nukkuu oikein mainiosti. Noin 10 tuntia yöllä ja 2-3,5 tuntia päivällä. Päivällä nukkuu tasan niin pitkään kun mä annan. Ja voitte kuvitella kuinka meillä on nukuttu kun äiti on kans vähän nukahtanut sohvalle.... :headwall:

Uhma, meillä on ehkä se pahin uhma hellittänyt... siis hetkeksi, mutta kuitenkin. Olihan se voimakasta, pahimpina päivinä heittäyty joku 30 kertaa huutamaan, eikä tahtonut lopettaa. Nyt on tullut ymmärrystä sen verran enempi et saa selitettyä asioita eikä niistä tarvii vetää herneitä nenään :D

Tutista sekä maitopullosta pitäis pikkuhiljaa alkaa vierottamaan. Voi sitä huudon määrää.... :(

Jossu, tuo on Powersin teksti tuo jalanjäljet hiekassa. Riparilla kuulin ensi kertaa tuon tarinan ja kyllä se on surun hetkellä lohdullinen teksti.

Nyt syömään mustikkapiirakkaa :p
 
Huomenta! :)

on taas jääny kirjottelu, mutta lukemassa tulee pääivittäin käytyä! :)

Edla-mammasta: oli kiva kuulla ! :p Meillä kans tuttipullo vielä käytössä päikkäreille ja yö unille mentäessä, eilenkin oltiin mun kaverin luona ja J halus maitoa, ei kelpaa vaan lasista eikä nokkamukista.. :/ En tiedä pitäiskö joskus ottaa vaan kylmästi pois ja sanoa ettei ole pulloa enään, mutta voi sitä huudon määrää, osaan vaan kuvitella.. :( :D

Meillä oli kiva viikko viime viikolla, käytiin rannalla ja J olis koko ajan ollut uimassa vaan ! Sit perjantaina käytiin wasalandiassa siskon ja hänen poikienkaa, ja tua huimapää uskalsi vaikka mihin laitteeseen, kaikista "pahin" oli keinukaruselli, sellanen mikä nousee ilmaan.. Mun piti siihen hänenkaa mennä, oli siinä yks tuttu laittamassa sitä päälle ja pois niin ajattelin että varmasti sammuttaa kesken jos J alkaa itkee, vaan ei toinen oli ihan onnessa ja hoki vaan "lisää, tosi kivaa" :D
Viikonloppuna käytiin saaressa mun vanhempien mökillä ja oli kyllä rentouttavaa kun "mitään ei tarvinut tehdä" :) .
 
Edla,kiva kuulla teistä!!

Pottailusta sen verran et kasper ei kans kyl aluks olis menny potalle millään mut otin siitähuolimatta vaipan pois kun ulkona oli ja sisälläkin. Ulos kyl sit sopi pissailla. Hirmu nopeesti alko sitten käymään potalla. Oon tavallaan patistanut tohon vaipattomuuteen,ei se itellään näin nopeesti olis ruvennu käymään,mut mitään pakottamista en oo harrastanut. Lähti sit vaan tosi helposti kun hiukan tuuppasin alkuun =) Ja tällä halusin vaan sanoo et nopeesti se sit tapahtuu,kun alkuun pääsee :D

Mulla pitkästä aikaa hyvä päivä,päästiin pikkasen muuallekkin kun kotipihaan. Käytiin mummon ja vaarin mökillä ja nyt kassu onkin ihan väsyksissä kun oli niin paljon aktiviteettia sielä. Alan kohta keitteleen puuroa ja paan pojan nukkumaan B) Nautin nykyään niin kovasti tosta omasta ajasta kun herra menee aikasin nukkuun,etenkin kun taas tuli todistettua ettei nuku pidempään vaikka menis myöhempään unille,päinvastoin. 7 meillä herätään jos saan ajoissa nukkumaan =)
 
Heips pitkästä aikaa.

LOMA ihanaa koko kuukausi kotona. :)

repa ihania uutisia. Onnellista odotusta. :heart:

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää. E on aikast näppärä tyttö ja omaa tahtoakin alkaa löytyä.

vaippakäytetään yöllä ja päikkäreillä ja sit kaupungilla jos ei vessaa kovin nopeasti saatavilla. Pikku potta on aina mukana jos iskee hätä vaikka automatkalla.

uiminense on IN. aikasta hyvin neiti potkii ja kauhoo .. hyvässä opissa on. :)

Mut eipä ihmeellistä.. oon niin facebookiin jääny kiinni et en tänne kerkeä.
Yritän parantaa tapani.. ootte kuitenkin ajatuksissa ja osan kanssa tulee törmättyä facebookin kautta.

Oikein ihanaa kesää kaikille. :wave:
 
:LOL: Oli pakko tulla kertoon teille. Meillä on niin kova helle, että pölynimurikin sai lämpöhalvauksen. Siis tilanne meni niin, että puolessa välissä urakkaani totesin säiliön olevan täynnä ja tyhjensin sen ja tämän jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin. Sit purin koko komeuden osiksi leväälleen keittiön lattialle tuulettumaan, avot ½ tuntia riitti tuuletusta ja pääsin tekeen homman loppuun.
 
Jossu, alkaa ottaa helle jo sitten kaikkien kunnon päälle =) Täytyy antaa meidän imuri vanhuksen huilailla kaapissa....

Me käydään kerran tai kaks päivässä uimassa. Ihanaa kun siellä sujuu hyvin! viime kesänä kun ei onnistunut. Isompi on jo taitava vedessä ja uimakoulun jälkeen osaa vaikka mitä. Peppi tykkää kellukkeilla siellä olla ja pysyy ihmeen matalalla. Itekin jopa yks päivä kävin uimassa....

Kiva kuulla Edlasta, Merikasta ja muista!

Niin ja neiti antaa laittaa hiukset jo saparoille! oikein ite pyytää. Mutta harjata ei sais.
 
Aurinkoista kesää täältä kainuusta,

ajattelinpa ilmoitaa, että hengissä ollaan ja hyvin voidaan täälläkin. Joka päivä käyn kyllä kuulumisianne lukemassa, mutta tuntuu että noiden touhuajien kanssa on aina niin hektistä tämä elämä, ettei jouda kirjoittamaan.

Ulkona ollaan oltu paljon, pikkumuorikin oppi tuossa muutama viikko sitten kävelemään, joten vahdittavaa riittää. Molemmat viihtyvät hyvin hiekkisellä, autoilla ajavat ja kakkuja tekevät. Näkyy olevan hyvässä suosioissa tuo meidän taloyhtiön hiekkis, yksikin aamupäivä laskin että oli 10 lasta plus aikuiset. Siis tässä meidän omassa taloyhtiössä ei ole muita lapsia kuin nämä meidän muksut.

2-vuotis mittojakaan en ole tainuut ilmoitella. Eli tässäpä nämä tulevat 91,8 cm ja 14 kg. Ihan normikokonen nuori miehen alku on. Muorilla oli samalla 10 kk neuvola ja tämän kokoinen hän oli 71,2 cm ja 9,865 kg, eli pieni ja pyöreä "Ruustiina" on. Molemmilla on kovasti omaa tahtoa, mutta neitonen jos ei saa tahtoaan läpi hyökkää hampaiden kanssa kimppuun.

Pottailua ollan alettu harjoitella ja hyvin menee. Parina aamuna on vaippa ollut yön jäljiltäkin kuivana. Päivällä ollaan kotosalla ilman vaippaa ja jätkis menee ihan itse potalle hädän yllätäessä. Pari kertaa on pisuvahinko sattununut, mutta jos näin helpolla menee niin hyvä on. Voihan se olla, että takapakkiakin vielä tulee.

Puhepuolella ollaan edelleen aika vähissä. Sanoja tulee joka päivä lisää, hitaasti mutta varmasti. Mutta automerkit kyllä on hyvässä hallussa. Omia sanoja on paljon, siis sellaisia jotka vain äiti ymmärtää, pitäsköhän rueta "ymmärtämättömäksi", tuliskohan silloin niiden tilalle ihan oikeita sanoja. Eli päästänkö pojan "helpolla" kun ymmärrän hänen omaa kieltänsä?

Tästähän taitaa tulla romaani.

Mutta tässäpä nämä tärkeimmät. Tuolla facebookissa pyörin ahkerasti, joten laitoin liittymispyynnön tuonne teidän ryhmäänne, hyväksykää jos haluatte.

T. Iina kera parin pienen ja parin jo vähän isomman muksun :wave: :)
 
Kiva kuulla Iinasta!

Mä oon tänään ollut tosi raju....leikkasin tutista imuosan saksilla poikki ja sanoin että tutti on mennyt rikki! oho :eek: Vähän ihmetteli vaan.....ei se sitä itke tmv, mutta nyt sitten alkaa hullu taistelu nukutuksien kanssa. Päikkäreille nukahtaminen kesti jo hullun kauan ja unet kyllä tulee lyhenemään aamusta, kun nykyään nukkuu 8-30-9 aamulla. Mutta edessä tuo olis kuitenkin....
 

Yhteistyössä