~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA 2010 ~

Kurpitsa: Kerro sitten mullekkin :D :D Poika saattaa istua potalla vaikka puoltuntia mut ei tee mitään kuin vahingossa, vaipat jalkaan ja sitten rutistus ja siellä on :) itse laittaa vaipankin ei tarttee äidin laittaa =)

Summer: Onnea tutittomuudesta. Musta kanssa on ihan kauhea ajatus kun lapsi hukkuu :(

Meillä pojat ovat alussa samassa huoneessa sitten kun on isompi niin siirretään omaan..nyt pitäs sitten rueta suunnittelemaan miten sisustan poikien huoneen niin et se käy molemmille...ja ois käytännöllinenkin :eek: :D
 
Kurpitsa,Näin miä tein...otin vaan vaipan pois. Aluks niitä vahinkoja tulee mut sit kai oppii tiedostamaan sen hädän. Aina kun huomaa et alkaa liriseen,kiikuttaa sit potalle...meillä potta kulki noihin aikoihin tiiviisti mukana et oli lähettyvillä aina tarpeen vaatiessa.
Meillä väheni kokoajan ne vahigot ja ihan viikossa muuttu päiväkuivaks. Tosin vahinkoja voi sattuu vieläkin,mut satunnaisesti. Pikkuhousut voi olla kans kätsy,tuntee sen märän =)

Majj,Onnea tutittomuudesta :flower: Meillä ei muuten liikenteessä oo sattunut kertaakaan vahinkoja sitten potalla oppimisen jälkeen. Jos vahinko sattuu se sattuu kotona kun on niin touhuissaan ettei kerkee pissalle =)
Eihän se tosiaan iso homma oo sitä froteeta pestä,meillä vaan kun on niin kuuma ollu tuolla ylhäällä ja se muovi hiostaa... mut tietty vois laittaa pyyhkeenskin,hengittäs enempi =)
 
no me käytiin aamul kaupoil ja ostin tytölle pikkuhousuja ja otin vaipat nyt pois kun päikyiltä heräs puol 1 aikaan. tunnin päästä oli pissat housus vaik ennen tuota istui ainakin kolmesti pottalla ja nyt on "pidätellyt" jo 1h40min ilman pikkuhousuja täs ja on istuksinut pottalla jo ainakin kuutisen kertaa mut kun ei tee pottaan niin ei, ans kattoo koska lirisee lattialle..tiedän kärsivällisyyttä tarvittais saavi kaupalla..periks en anna nyt vaipoille..meil on lomaa jäljellä viel kolme viikkoa joten eiköhän edes yhdet pissat saada tänä aikana aikaiseksi pottaan..heh siinä onkin tavoitetta kerrakseen ;)

repa: kiva lukea että teillä ollaan jo noin hienosti päiväkuivia ja kohta yökuiviakin, hieno juttu =)

summer: onnittelut tutittomuudesta :)
 
HIP HURRAA!!!!! pakko tulla hehkuttamaan mut 2h 10minuuttia siihen meni ja pissat on potassa :D tyttö oli oma aloitteisesti mennyt pottalle kun oli ollut tuol keittiös syömäs, vein sinne viereen potan ja hoin useasti että pottalle sitten kun pissattaa.. sai palkkioksi nannan ja paljon kehuja, joten toivotaan että se tästä lähtis nyt sujumaan =)
 
Vaippa on yleensä päivisin pois, mutta pissa on lähes aina sit lattialla. Ei vaan suostu potalle, ei. Nyt on vaan ollut niin kuuma etten viitsi laittaa vaippaa. Italiassa kävi rannalla pissalla suihkun alla, suihkuun suostuu joskus pissalle kotonakin, mutta harvemmin ja sitä pitää kysyä ihan koko ajan. Yllättävän harvoin se pissa kuitenkin tulee sit loppujenlopuks.

Oon päässyt ulos jo kahtena iltana niin, että laitan Eevan nukkumaan ja lähden. Molemmilla kerroilla nukkunut yksin mun sängyssä ihan hiirenhiljaa neljään asti kunnes oon tullut kotiin. Ihanaa, kun sehän on ollut mun yöriennoissa ongelma kun kukaan muu ei saa Eevaa nukahtamaan ja jos saa, niin se heräilee koko ajan yöllä ja vaikka ei heräilis niin ei mummu ja pappa osaa sit nukkua kun Eeva myllää vieressä. Mutta tää on ihan loistavaa näin! Toki mun ilta alkaa sit myöhään, paria enempää en uskalla ottaa kun aamuyöstä kuitenkin tulen Eevan luo, aamusta väsyttää.. mutta pääsenpä ulos!!

sarbba, tervetuloa takaisin ja treffaillaan kun jaksat.

Mulla on joku ihme kurkkupöpö, voimat pois ja järkyttävä kurkkukipu. Alkoi sunnuntaina ja syytin passiivista tupakointia baarissa, mutta paheni nopeasti ja eilen oli korkea kuume. Tänään ei kuumetta, mutta kävin silti lääkärissä näytillä. Angiinatesti negatiivinen, nieluviljelyn tulokset saa vasta torstaina. V*maista kun syömisestä saa vaan haaveilla ja kurkku on täynnä limaa. Oon melko varma että viljelyn tuloskin on negatiivinen enkä saa tähän minkään valtakunnan lääkitystä. Rrgh.
 
Piti tulla heti hehkuttamaan. Meillä ollaan saatu tänään kaks-kertaa saalista pönttöön. Siis ensiks toinen ja sit toinen asia. Kankeeta on ollut. Pihalla, kun juoksee ilman housuja/vaippaa onnistuu puskassa käymään.
 
jossu: hienoa että sielläkin on saalista saatu pönttöön.

tänään ollaan saatu neljästi pissat pottaan, ilmottaa hädästä kyllä mutta sitten pitääkin olla nopea laskemaan pikkarit alas ja tyttö pottalle. pihallakin kulkee potta mukana..oon kyllä niin iloinen että tää pottailu on lähtenyt näinkin hyvin alkuun =) pitää vain käydä ostamassa lisää pikkuhousuja ettei tarvis olla koko ajan pesemässä mut onneks näillä säillä kuivuvat nopeesti ;)
 
Kurpitsa,No vau,tosi hienosti läks pottailu käyntiin...kyl se siitä nopeesti kehittyy. Selkeestikkin oli valmis. Takapakkejakin varmasti tulee,ainakin meillä tuli mut kuulunee asiaan. Se on jännäjuttu miten noiden vaippojen kans ei oikein saanu millää potalle..kai se sit tuntuu niin mukavalle pissailla "menossa" kun ei oo märäntunnettakaan.

Jossulla kans saalista saatu,bueno!!

Marmotta,
kuulostaa inhalta kurkkupöpöltä,paranemisia :hug:
 
Hienoa pottailijoita teillä ? Kateellisena täällä luen. Meillä kun tuo ei ihan putkeen mene.... :/ Mietin josko kokeilis pottatarraa, mut en mä tiiä miten mä saisin senkään toimimaan kun ei tuo mokoma tee edes niitä ekoja pisuja sinne pottaan :headwall: "vaippa, vaippa, vaippa ja vaippa" vaan kiljuu.... Ääh, no reilun kuukauden kuluttua alkaa tarha, ni ehkä siellä sitten muiden mallin mukaan alkais toimia :D

Marmotta,
paranemisia!!! Jos se on viruspohjainen ni sithän luulis buranan jeesaavaan. Ja hienoa et oot päässy ulkoilemaan.

Mä täällä oon ihan ahdistunut töihin lähdöstä tai oikeastaan työpaikan puutteesta!!!'

Mut joo, iltahommiin likan kanssa :wave:
 
Jossu Onneksi miehellesi on jo paranemaan päin. Varmasti säikäytti tuommoinen.

Pottatouhut Meillä myös J on ollu nyt 3 viikkoa ilman päivävaippaa ja hienosti sujuu. Ekalla viikolla sattui vahinkoja, sen jälkeen ei. Pidemmille automatkoille ja puistoreissulle olen laittanut vaipan, mutta ilmoittaa silloinkin pissahädästä. Ei halua päästää vaippaan. Muutamana yönäkin on herännyt pissalle, joten vaipat ovat olleet aamullakin usein kuivana. Mennään nyt hetki näin ja sitten koitan ottaa yövaipankin pois. Tarralla palkitseminen on ollut meillä käytössä ja on toiminut hienosti! Sai aina liimata tarran kaapinovessa olevaan "tarratauluun". Oli niin ylpeä tarroistaan, että taulu täytyi esitellä niin mummulle kuin muillekin kylässä käyville :D. Nyt ei tarvitse enää palkintoa. Suosittelen ainakin kokeilemaan tarralla palkitsemista, jos pottaan ei tule saalista. Hienosti monella on lähtenyt sujumaan pottatouhut :).

Marmotta Pikaiset paranemiset!

Meillä remonttihommissa menossa viimeinen viikko. Muutetaan ens viikon alussa uuteen kotiin, jippii!!! Nyt ollaan reilu kk oltu tyttöjen kesken aika paljon, kun mies on ollut uudella kodilla remontoimassa. Tänään on keittiö alkanut valmistua, vielä on wc:t kesken. Odotan, että pääsen laittamaan ja sisustamaan huoneita.

Nyt iltapalalle!!! :wave:
 
Kannatti tulla kitisemään tänne :D Laitoin katsomaan Kaapoa (uusi suosikki :heart: ) ja istumaan potalle, annoin maitomukin ja johan saatiin sit pisut pottaan -JEEE! :) Oli sit muuten eka kerta sitten maaliskuun alun.... :/

Marimint, niin mä tarkoitin sellaista tarraa mikä laitetaan potan pohjaan ja se on siellä 4-6 viikkoa. Se on musta ja sit kun tulee saalis, ni siihen tulee joku kuva (possu, ankka, tähti, kukka jne.) ja se kuulemma tekee hommasta kiinnostavamman. Kuulin siis tänään ekaa kertaa mokomista tarroista. :eek:
 
Täällä eletään tänään 1g Panadolilla. Viime yönä en nukkunut lainkaan kun pakko oli nieleskellä koko ajan ja se sattui niin että melkein itketti. Otin Buranaa, mutta ei mitään apua. Aamulla soitin lääkäriin että saanko ottaa noita vahvoja kun löysin kaapista. Ne auttaa hetkeksi, mutta ei niitäkään kourakaupalla viitsis syödä.. istun sormet ristissä ja toivon ettei huomenna sanoittais että tää on joku virus. Haluan lääkkeet että tää menee ohi! Äkkiä tällä kyllä karisee turhat kilot jos grillaillessa sellaisia onkin tullut, neljäs päivä syömättä. Vesikin meinaa tulla nenästä ulos kun ei mene alaskaan, päivystyksessä käskivät pitää tilannetta silmällä. Mietin vaan, että mihin asti.. kunnes henki ei enää kulje?? Onneks se putki kyllä tuntuu olevan auki eikä hengitys vielä ainakaan pihise.
Ja valivali..

Käytiin sit taas tänään kaupoilla ja puistossa samanlaisissa vaatteissa. Teen sitä jotenkin alitajuisesti enkä aina muista ovella katsoa mitä meillä on päällä. Joskus huomaan vasta autossa enkä sit jaksa enää kääntyä takaisin vaihtamaan jomman kumman vaatteita. Ei meillä nyt tietenkään täsmälleen samanlaisia vaatteita ole, mutta joko samat värit tai kuviot. Esmes tänään molemmilla beiget kengät, farkkusortsit ja valkoinen paita. Eevalla Hello Kitty-lippis ja mulla Hello Kitty-pinni. Huolestun tosissani jos sama jatkuu vielä 15 vuoden päästä ja pukeudun kun teini. :D

Edla, kaikkea ne keksii että sais potalle. :D Italiassa myydään pottaa, joka alkaa laulaa ja välkkyä kun siihen istuu. Mistäköhän noita tarroja saa, en ole koskaan edes kuullut.. Mutta tiedä sitten, tuskin auttais meillä asiaa. Oon kyllä senkin asian suhteen sitä mieltä, että sitten ajallaan sekin alkaa sujumaan. Onnea pottapissasta! Ehkä se vahingossa tulis sinne useamminkin ja sitten ihan tavan vuoksi aina. :)
 
Heippa kaikille! :wave: Meillä menee elämä aika tasaiseen tahtiin, poika 5kk kasvaa kovasti ja esikoinen hoitelee kovasti vauvaa. On niin ylpeä pikkuveikasta. Meillä pottaan tyttö tehnyt kakit jo muutaman kuukauden verran,välillä saattaa tulla vaippaa, mutta pissalla ei suostu potalle menemään :( täytyy meilläkin yrittää stä että ottaa vaipan päivällä pois. :) Tyttö juttelee kovasti. Tulee jo pitkiä lauseitakin. Tutin otin kun hän oli 1,5 vuotias mutta mummolla reissulla tuossa pari kuukautta sitten, mummi antoi tutin hänelle ja sen jälkeen on vaatinut aina :((( nyt päätin tänään että enään en anna sitä.
 
Marimint: Joo on mies periaatteessa paranemaan päin. Ollut tällä viikolla töissä ja kävelemään pääsee. Kaikenlainen vääristäminen ja nostaminen on hankalaa. Menee tänään käymään uudelleen lääkärillä varmuuden vuoksi, kun on kuitenkin päivittäin joutunut särkylääkettä ottamaan. Tiedän, että se lääkkeen otto on kuitenkin pieni asia siihen nähden mitä olis voinut tapahtua.

Isännällä olis viel kaks iltaa töitä ennenkuin alkaa kesäloma.

Pikkumies on tällä viikolla pistänyt illat hösseliks tai oikeestaan venyttänyt nukahtamistaan jopa klo 23 yli. Sänkyyn ole laittanut huomattavasti aikaisemmin, mutta höpöttelee ja jumppaa siellä. Jos lähden pois huoneesta kiipee yli laidan (pinniksen) ja kipittelee perään. Eilenkin, kun jouduin meneen välillä vessaan, ilmesty oven rakoon kukkuuta naureskeleen. Tiedä häntä sit oiskos isompien muksujen poissa ololla ja isännän iltatöillä vaikutusta. Onhan ne ilta hommat hiukan erilaisia, kun ollaan pojan kanssa kahdestaan tai oltais kaikki viis paikalla.

En muuten edes muista koska meillä olis satanut. Nytkin on pilvipoutaa ja lämmintä yli 20.
 
Jossu Hyvä, että miehesi käy tarkistuttamassa vielä tilanteen. Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Puhe ja mielikuvitus Meidän neiti on alkanut juttelemaan mitä hassuimpia juttuja. Ylös täytyisi kirjoitella höpinöitä, kun ei niitä kuitenkaan enää hetken päästä muista. Erilaisia laulujakin neiti luikauttelee joka lähtöön. Jokaiseen lauluun tulee tanssiesitys kaupan päälle :D. Viikonloppuna huuteli naapurin rouvalle rajapensaan välistä, kun luuli rouvan olevan terassilla. Kun ei rouva vastannut, niin J juoksi sisälle ja sanoi, että "ei ollut ketään". Kerroin sitten, että rouva on varmasti töissä ja hänen mies on Saimaalla reissussa. J tuumasi, että miehellä on kassi mukana. Sanoin, että "joo, varmasti on kassi täynnä shortseja". Mies on kesät aina ilman paitaa. J lisäsi tosissaan, että "joo sortseja ja kikkiliivejä, setä tarvii kikkiliivejä". Ja kerran olin hermostunut J:lle, kun kävi tökkimässä pikkusiskoaan sitterissä. J otti leikkipuhelimensa ja sanoi soittavansa mummulle. Käveli kännykkä korvalla ympäri olohuonetta ja oli kuin olisi odotellut mummun vastaavan. Sitten alkoi höpinä "Haloo, joo...Miisaa kiusaan, joo...Heippa!" Näitä juttuja on pilvin pimein. En tiedä mistä neiti juttujaan ammentaa, mutta melkoinen satutäti tuo kyllä on.

Edla No johan on tarroja :D. En ole tommoisista kuullutkaan. Meillä oli käytössä ihan normitarroja, mutta ei niitä liimailtu potan pohjaan ;).

Lueskelin yks päivä meidän vanhoja juttuja vuodelta 2008. Sieltä löysin hyvin muistinvirkistystä, miten olen J:n vauva-aikoina toiminut. Jotain päivärytmiin ja kiinteiden aloittamiseen liittyviä juttuja lueskelin sieltä :).

Jaahans, nyt vaunut heiluu terassilla. Täytyy mennä hakemaan M sisälle :wave:
 
Marimint, monesti oon miettinyt samaa.. että mistä ihmeestä noita juttuja tulee! Saa nauraa monta kertaa päivässä neidin höpinöille ja pitäis tosiaan kirjoitella ylös! Jossain Eevan muistokirjassa on useampi sivullinen tilaa näille jutuille, mutta enhän minä niitä muista sinne kirjoittaa. Joitain omia lauluja oon tallentanut kameraan videolla, mutta kyllä se niin menee että parhaat jutut unohtuu.. harmi. Niitä olis kiva näyttää sit isompana.
 
Isäntä kävi tosiin tarkistuksella viel tänään. Ei mitään uutta löydöstä onneksi tullut. Hirudoir forte levitellään ja tarpeen mukaan särkylääkettä. Hetki takaperin lähti töihin ja täällä me kahdestaan kökitään.

Aamulla, kun kirjoittelin sateettomuudesta niin tunnin kuluttua tuli taas ne surullisen kuuluisat 15 pisaraa :LOL: Tällä hetkellä tuuli viuhuu kyl siihen malliin, että kumma on jos ei tänään viel sadetta saada.
 
Miä otin nyt yövaipan sit pois rohkeesti.... mitä sitä sitte pitämään kun kuivana ollu vaikka kuinka. Ollaaks me nyt sit täysin kuivia...jee!!! :D

Edlalle
onnittelut pissasta potassa!! Meillä muutes poika joka ei suostu kattoon mitään tellusta,on ruvennu pienen hetken viihtyy Kaapon parissa =)
 
weiss
Ajattelin muutaman rivin tass pitkästä aikaa.. Kesä on mennyt ihan hirmu nopeaan ja muutama viikko enää "lomaa" jäljellä. Sitten alkaa arjen opettelu ja kääks päiväkoti!!! Pelottaa ihan hirveästi jättää tuo äidin sydänkäppyräinen ihan vieraiden ihmisten kanssa ILMAN ÄITIÄ!!!! Siis meillähän on myös vanhempikin lapsi, joka on päiväkotinsa käynyt.. :ashamed: :p
Mutta kun tuo on niin pieni.. No joo. Tuli varmaan selväksi, että vaikea on äidin jättää poika hoitoon. Mutta pakko on selvitä, ssis äidin, poika varmasti pärjää paremmin.

Meillä käydään jo pöntöllä ja päivät mennään ilman vaippaa. Yöllä vielä vaippa, kun on aamulla märkä.

Puhetta tulee, pieniä lauseita, muttei mitään normipuhetta kuitenkaan. On niin ujokin, että puhuu kunnolla vaan meidän kotoväen kanssa, sekin varmaan äitiä päikyn aloittamisessakin jännittää. Mutta siellähän sitten rohkaistuu.

Iho on allergialääkityksellä pysynyt aika hyvänä, käsi-ihottuma on pahin riesa. Allergiat junna edelleen.

Pojasta on tullut ihan hirmuinen vesipeto, nyt kun iho ollut hyvänä, niin päästiin rannallekkin. Vedessä polskii ja käsipohjaa vetelee rantaapäin.. Uimarin elkeet..

Ja uhmaa!!!!!!!
Sitä on! Koittelee kyllä ihan hermojakin jo. Tavarat lentelee ja läimäsee heti jos lähelle menee komentamaan. Tempperamenttiä löytyy kun pienestä pitäjästä ja suuremmastakin..

Onko muilla kovia karkailijoita??? Meillä jos oven raosta pääsee livahtamaan niin huutaa mennessään, että kaakuun kaakuun ja painelee menemään. Koko ajan saa olla silmät selässä. Eipä ole tänä kesänä tullut paljoa istuttua ja nautittua rauhallisista hetkistä.

No, aikansa kutakin.

Paljon lämpimiä kesäpäiviä kaikille!!!











|O :D :D :hug:
 
Enpä ole tänne paljoakaan ehtinyt kirjoittelemaan,ku tuolle feisissä roikun!
Tyttö kasvaa kovaa vauhtia ja on pian 2kk vanha.Ristiäiset on huomenna ja sitten saadaan alkaa kutsua neitiä omalla nimellä :D
Isoveli todella kiinnostunut tytöstä ja yrittää leikkiä hänen kanssaan.Auttaa tuomalla puklurättiä,tuttia ja milloin mitäkin.Onneksi pahin uhma alkaa olemaan jo ohi,mikä kohdistui siskoon.Muuteen uhmaa normaalisti ikäänsä nähden.Kaikkeen sanotaan ensin ei!

Tutti ollaan nyt saatu kokonaan vieroitettua ja se kävi todella helposti!Olin jo varautunut pahimpaan eli unettomiin öihin,mut pari kertaa on poika unilta heränny ja nukahtanut takaisin,kun ollaan hetki rapsuteltu.
Nyt mökillä aloitetaan päiväkuivaksi opettelu,kun ollaan lomilla.Hiljaa hyvä tulee!Potalla ei olla meilläkään käyty vaan lorotellaan seisaalleen suihkun viemäriin.Pöntön supistajan ostin ja siinä suostuu hetken istumaan,mut pissaa eikä kakkaa ei siihen tee.Osaa kyllä hienosti ilmoittaa millon on tuloillaan pissa,mut kakan ilmoittaa vasta jälkikäteen :ashamed:
Puheessa pientä kehitystä huomattu,mut lauseita ei vielä paljoakaan tule.Sanoja opitaan päivittäin/viikottain uusia!Puheterapiaan sitten talvella,jos ei ala sitten sitä ennen puhumaan enemmän lauseilla.

Mukavaa viikonloppua kaikkille ja yritän tulla kertomaan tänne taas kuulumisia pian!
 
tää on kyllä niin uskomatonta tää kuivaks opettelu..

tänään oli eka päivä sitten tiistai jolloin on koko päivä oltu kuivina ja 8x pisut pottassa ja saatiin täs illan päätteeks jopa kakatkin sinne. yhtään en ole nyt patistanut pottalle menon kans kun tyttö pyytää itse sinne kun on tarpeen, voiko tää tosiaan olla näin helppoa.

esikoisen kans kun tahittiin tän pottailun kans kauan ja poika saatiin vasta 3v3kk ikäsenä päiväkuivaks ja edelleen on hällä yövaippa vaik täytti jo 5v, siks oon niin hämmästynyt tuon tytön suhteen et näin kivuttomasti käypi.

puhe: on alkanut tulemaan paljon, ei mitään pitkiä lauseita mut kahden sanan kuitenkin ja muutenkin matkii kovasti toisten puhetta

toivotaan että pph tulis sitten vastaan täs vaipattomuudes kun lapset menee hoitoon tos kahden viikon päästä ettei tulis takapakkia...
 

Yhteistyössä