TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Huomenta!

Olipa levoton yö nyt sitte ikäänkuin vastapainoks edelliselle...

Kauhee ilma ulkona :eek: Ihan vallan myrskyää...toivottavasti jossain kohtaa taukoaa sade.

Edla,Kyl toi meidän poikakin liikkuu unissaan ihan mahdottomasti,siks oikeestaan joudutaan toi jatkettava ottamaankin kun alkaa tila loppumaan meidän sängystä =) Luulen et se on ollu yks mikä pinniksessä on hänt härinny kun jalat ja kädet pinnojen välissä aina....
Tässä kaupungissa ei oo ees kunnollista ravintelii,taidetaan matkustaa hesaa ens kerralla päivällistämään...tai ihan minne tahansa muualle :kieh:

 
repa...mälsää, et ravintolakokemus meni mönkään :/ ...tuttua tääl hikikylässä...siellä thai ravintolassa olen jokakerta ollut tyytyväinen...muissa paikoissa melkein aina jotain negatiivista on ollut :( ....kurjaa, kun pitää ajaa Hesaan saakka, et saa kunnon ravintolan palvelut ja ruuan :whistle: ....siksi me ei käydä kovinkaan usein ulkona syömässä...

kurpitsa...onnea pottapisseistä ;) ...meillähän mentiin siin asiassa takapakkia...eli nykyään neiti ei enää tee kakkoja pottaan vaikka istuis siin tunnin :eek: ...eilenkin istui varmaan puolituntia ja ei mitään...laitoin vaipan...neiti kipitti nojatuolin taakse ja väänti siel kakat :LOL: :LOL: ...hiukan harmittaa, kun silloin pienenä teki vaan pottaan :/ !
 
Matami,Miä rakastan syömistä raflassa :p Siks ottaa pannuun ettei tääll'ä oo kun noita ketjurafloja...yks italialainen ja sit tää taikkula... Voisin maksaa ja oon maksanutkin kunnon makuelämyksestä,mut täällä et saa ees maksamalla hyvää |O

Poltin just mun valurautapannua tossa hellalla... ja tietty kävi palovarotin ujeltamaan... tää oli lettupannu ja mul olis yks tavan paistinpannu vielä poltettava,mut kyl tää käry on niin ikävä vaikka liesituuletin täysillä,et pitäsköhän tehä ennemmin joku nuotio ulos ja heivata sinne :/
Pakko oli kaivaa naftaliinista noi,kun parhaat letut tulee ehdottomasti valurautasella :p

Jos jollain vinkkejä kyseisten kapistusten puhdistukseen,otetaan vastaan :wave:
 
repa...en osaa neuvoo pannu asiaan mitään :/ ...en omista yhtään valurautaista...

Miul on tosi kurja olo :'( ...yritän nyt sitä tissinlopetusta...aamulla neiti söi ja nyt päivällä en tarjonnut....kävi ihan nätisti raukka nukkumaan, mut on varmaan tosi janoinen...ei ole nimittäin juonut yhtään mitään koko päiväs :eek: ...mitä miä teen...ihan huono äiti olo pukkaa...kun tuo lapsi kuivuu nenän edessä...olen oikeasti epätoivoinen tän jutun kanssa...enkä mistään saa neuvoo/apua :( !!! kuivumisen merkit...muistaako kukaan mitä oireita tulee, kun lapsi kuivahtaa?? Minne voisin soittaa ja kysellä...apua.
 
Voi matami :hug: Ihan ekaks tulee mieleen yks varma kuivamisen merkki ja se on pissan puuttuminen...... minnehän vois soittaa... kun ne ei tietty terveyskeskuksessakaan mistään mitään tiiä. Oliko sulla niitä sairaanhoitajatuttuja,olisko niistä apua?

Me lähtään nyt mummua vastaan kaupan kautta...
 
repa...ollaanhan myö molemat hoitajia miehen kans :whistle: ...mut jotenkin lapset on aina hankalia tapauksia :/ ...juu pissin vähyys on yks oire...ehkä tää mun miettiminen on vaan hysteeristä...kyllä kai, jos on tosi kyseessä...niin sen kuivahtamisen huomaa...
 
Matami, kokeile antaa vaikka tosi vetista sosetta jos ei muuten juo. Tai tehosekoittimeen hedelma tai pari, sekaan vetta ja maitoa. Eevalla oli taalla alkuun juomisen kanssa pieni ongelma kun ei huolinut vetta eika maitoakaan paitsi unille mennessa eika se tassa helteessa riita. Tuttu laakari kaski lisata soseiden maaraa ja loysyttaa niita viela vedella. Tosin kyllahan se sit alkoi juomaan kun tosisaan oli jano..

Kirsikkatomaatti, kiitos. Fanitus on sitten ihan molemminpuolista. :) Oon aina tykannyt lukea sun mielipiteita ja kommentteja, sulla on sellaista viisautta, lampoa, nakemysta ja elamankokemusta mika monilta puuttuu ja sitten viela kyky pukea ajatukset hyvin kauniiksi sanoiksi. Olen tosi onnellinen jos joku paiva pystyn samaan! Ihana olet. :heart:

Repalle ja miehelle onnea taaltakin, hiukan myohassa kun meni taas ohi. Koominen ravintolareissu, mutta tarkeintahan varmaan oli kuitenkin se yhdessaolo. Ja onpa jotain mille naureskella tulevina vuosina. :)
Me juurikin putsataan pannut ulkona grillissa, se kary on sisalla ihan kamala. Samoin letut paistetaan kesaisin ulkona kannettavalla keittolevylla, ma en sieda sita hajua kun se tarttuu joka paikkaan sisalla.

Eeva nukkuu myos vieressa ja hyvin nukutaan (ellei herailla). Varmaan nukkuis ihan omassa sangyssa ellei omassa huoneessakin jo jos mamman pitais paasta halimaan isia oisin, mutta siita ei ole pelkoa joten nukkukoon vieressa niin kauan kun haluaa. Ma luulen etta se on myos tottumiskysymys jalleen ja mika sopii toiselle ei sovi kaikille. Toinen tykkaa isasta ja toinen pojasta.
 
Kiitoksia onnitteluista, Kumpaakohan päivää sitä pitäs hääpäivänään vai juhlisko kahdesti vuodessa :D

Mää oon touhunnut ihan kauheesti oon koittanut saada vauvakuumeen laskuun mut ei onnistu ei :D taidan olla toivoton tappaus. Mies kysy mitä tahdon lahjaksi sanoin et vauvan mut ei ihan lämmennyt joten tyydyin sit sormukseen :LOL: mut luotan siihen et kun höpötän asiasta paljon niin tuloksia saadaan aikaiseksi tai jospa touhutipat yllättäs mut iloisesti kun mehän ei käytetä muuta ehkäisyä mut taitaaa olla tuo ukko liian taitava..voih mut nyt lähen taas touhottamaan jotain...saa muuten yllättävän paljon aikaiseksi kun koittaa unohtaa ja touhuaa mahottomasti...varmaan olisin jo itse remontoinut meidän talonkin tällä powerilla :D varokoon remontti reiskat täältä tullaan

Katrista niin kaipaisin ja mymmelistä mut hän on tainnut unohtaa meidät
 
Matami,Nii,kylhän mää muistin et ootte hoitsuja...ajattelin vaan et kun on oma lapsi kyseessä,vois joku ulkopuolinen nähdä selkeämmin+antaa neuvoja. Mut huomaahan sen jos toinen ei voi hyvin... marmottalla aika hyvät vinkit =) Jäi meidän senssitkin nyt vissiin,on ollu aika kurjee keliäkin tajolla... mua ahistaa kun ei oo tota autoetua käytössä. Kaikki lähteminen niin hankalaa... mut jos saat kiesiä alle esim.ens viikolla niin tulkee ihmeessä visiitille tahi sit kaupungilla joku päivä =)

Marmotta,Juu,toi vieressä nukkuminen on kovin tottumuskysymys... Meil toi poitsu tarvii edelleen jonkin verran tukea heräilyihinsä,vaikka melko hyvin jo nukkuukin,et oma huone ei tulis kuulooonkaan... mut et me suoritetaan nää halailut miehen kans sit muualla kuin sängyssä,eipä tää paljo sielä muuta jaksakaan kun nukkua :ashamed:

Kssulla pukkaa ylös hammmasta pitkän kaavan mukaan taas,kuolaa piisaa ja ien punottaa,mitään ei tunnu.
Ja atooppisen ihon iloihin näyttää nyt pääsevän osalliseks kunnolla,nyt punottaa peppu ihan kunnolla ja yläselässä sellasta punasta näppyä :/ Ellei sit joku reaktio johonkin...mut mihin :|

Nyt lähden pikkuhiljaa sänkyyn... :wave:
 
Kohta muuttuu meikän henk.koht. päiväkirjaksi tää palsta :LOL: Illan viimenen ja päivän eka :D Juu,ei mul oo muuta elämää..poikakaan ei huoli leikkeihinsä :ashamed: Kohta lähtään ulos ennenkuin sataa...

Pakko oli kuiteskin tulla kehuskelemaan et meiksi nukku ekan yönsä putkeen sitte pojan syntymän *villi tuuletus* :p Eli kaks kertaa poitsu huuteli sen jälkeen kun laiton 19.30 nukkumaan,sit veteli hirsiä 6 aamulla B) Meikä heräs kymmentä vaille tuskanhiki otsalla et mitä,mitä...poika oli kerinyt ittensä jalkopäähän ja uinu tyytyväisenä.
Kyl on sitte upee olo =) Näitä lisää... tosin kuvioon kuuluu,et ens yö on ihan hirvee :p
 
matami millon meet töihin? mulla tuli mieleen et mitä jos vaan jatkaisit sitä imetystä ja saisit nauttii kotonaolo ajasta. Mies puolestaan vois alkaa kokeilee antaa neidille juotavaa kaikella mahdollisella tavalla ja kaikkea mahdollista. Ja myös isoveli jos innokas. Voipi olla et sulta ei huoli kun tietää saavansa muuta. :) Kuivuminen on ikävää ja kyllä se lapsi pitää saada jollain konstilla juomaan ..mistä tykkäis -kokeile meniskö paksumpi maito -se maistuu makeemmalta. Jos lapsi kuivuu niin huomaat sen kyllä kasvoista luut näkyy silleen oudosti ja lapsi ihan ventti. Sit vaan lasten polille soitto tai jotain - tk:sta ei paljon apuu. Tsemppiä sulle -ikävä tilanne. :hug:

imetyksen sattuminen siitä oli juttua -lohduttavaa toisesta ei sattunut :) , koska en antanut vauvan jyystää rintoja rikki. Eka neitonen teki mojovat vesikellot ja olis roikkunut rinnassa -mut kakkonen oli armollisempi äitiä kohtaan. Joku neuvoi mulle, et rintoja(nännejä) pitää rasvailla ja venytellä yms. et eivät olis niin arat. Ja minähän tein työtä käskettyä -totta vai tarua mut kyllä suju helpommin. Ei mennyt yhtään rikki.

Tänään meillä retkipäivä -ollaan niin paljon käytetty aikaa yläkerran rakentamiseen et tää päivä pyhitetään esikoiselle. Oli tarkotus mennä muumimaahan -mut sataa. niin mennään HopLoppiin ja ehkä Turun linnaan. Katsotaan mitä eritään.

Mut mukavaa viikonloppua kaikille!

 
repa:ihanaa että uni on maittanut :)

sataa..sataa ropisee...

tytöl on näimmä vihdoinkin puhjennut yläkulmahammas läpi ja toinen on ihan just puhkeemas..ei oo hampaita tullutkaan sitten 4-5 kuukauteen joten oli jo aikakin nyt siis 9 hammasta komeilee suussa

 
Repa, ihanaa et uni on maittanut :) Täällä herättiin kahden tunnin välein, liekö noi takahampaiden tulo sitten syynä :/

Matami,
kuivumisen merkeistä, nuutunut lapsi joka ei oikein jaksa touhuta ja sit sekä tietty se et märkiä vaippoja ei tule. :hug:

Imettämisestä
, mä rasvailin lanoliinilla ja Bepanthenilla vuorotellen rikki menneitä nännejä ja koko ajan oli toinen kunnossa ja toinen rikki. :|

Hauskaa retkipäivää teille Merika :)

Täällä muuten paistaa aurinko :) Ihan kiva ton eilisen myrskyn päätteeks :) Me mennään Ikea-vierailulle tänään :D
 
Huomenta...meillä neiti söi tasan kaksi kertaa tissii eilen...eli väliin jäi reilut 8 tuntii. Ei edes vaatinut tissiä, mutta ei juonut muutakaan :/ ...on kai sit sellainen, ettei tunne janoa....toivottavasti juominen paranee.

merika...lähden töihin 1.8 jo...luultavasti olen 3pv:ää viikosta töissä, jos hyvin menee. Mies hoitaa kotona...siksi yritän vähän vierottaa...ajattelin, et jos vielä kaksi kertaa...eli ennen töihin menoo ja sit kun tuun kotiin...miähän teen vuorotöitä, eli varmaan aamutissi ja iltatissi jää...meinasin tässä välillä, et jätän koko homman kerta laakista...ottaa tuo neitin juomattomuus niin päähän :kieh: ...mut päivä kerrallaan..

repa...nähdään ensviikol...voidaan vaikka Ellin kans piipahtaa =) !!...niin ja onnea nukutusta yöstä =) !!
 
Huomenta!

En pariin päivään oo kerennyt täällä käymään, ollu niin paljon muuta tekemistä. Ollaan ikkunat pesty ja muutenkin koko huusholli siivottu nyt lattiasta kattoon ( silti täällä on taas sotkusta :D ) ja sit sielä väliaikasessa kämpässä oon kans käynyt siivoilemassa.
Ollaan oltu kaks yötä nyt täällä omassa kodissa ja molempina iltoina on saanut nukuttaa neitiä oikeen toden teolla. Ei millään meinaa nukahtaa, siks en ole vielä viittinyt pistää sisällekkään päikkäreille. Varmaan kestää taas hetki tottua olemaan täällä.
Mut sit taas yöt menee ihan hyvin viime yönä heräs ekan ekrran 4 vai 6 en muista :D ja sit otin viereen ja nukuttii 8:40 ! :p

Repa: Hienosti kassu kyllä nukkui ! :p

Mun sisko toi mulle raparperejä, ja nyt alan katselemaan netistä raparperi piirakan ohjetta! Tekee niin mieli ! :p
 
Niin ja imettäminen: Aluksi otti ihan p*rkeleen kipeää, neiti kyllä osas heti imeä kunnolla ja kovaa imikin. Nännit oli kyllä aluksi ihan rikki ja veriset,muistan kuinka kirosin kun otti niin kipeää, mutta sit kun maito tasaantui meni pari viikkoa niin ei ollut enään mitään ongelmaa.
 
Ompa täällä hiljasta! Ja kerranku mulla on taas aikaa täällä roikkua.. :whistle:

Huohh. meil neiti syönyt tänää vaan aamupuuronsa, muuten on maitoa vaan juonut. En millään oo saanut neitii syömää! :ashamed: Jospa se sit päikkäreiden jälkeen söis. Pitää laittaa vielä toisille pikku päikyille kun on ihan väsynyt.

Raparperi piirakanki sain tehtyä, ja nam oli niin hyvää ! Tuli ihan mun ykkös piirakaks melki ;) ja elämäni ekaa kertaa tein!
 
majj...onko teijän neitin syöminen yhtään parempaan suuntaan menny? Meillähän ei meinannut millään sekään lähtee sujumaan...nykyään syö melko hyvin mielestäni. Sössään ruuat tai annan kaupanpurkista ja sitten neiti itse syö sormin karkeampaa esim. makaroonilaatikkoo...aika sottaista, mut tykkää...lusikkaa ei ota edes käteensä, heittää pois...toivottavasti syö välineillä ennen kouluun menoo ;) :D ! Oletko kokeillut antaa itse syödä jotain "sormiruokaa"?...miä laitoin silloin syömään, kun ei muuten syöny mitään :/ ...
 
Matami: No ehkä aavistuksen verran paremmin syö, nyt menee "hyvin" ruoka alas, kun on nokkamuki kädessä. Lusikan oon kans antanut käteen, ja tietää kyllä mitä sillä tehdään "sekoittaa" vähä ruokaa ja pistää suuhunsa, mutta ei siinä lusikassa mitään kuitenkaan ole, ja mä saan siinä samalla kans työnnettyä ruokaa suuhun. Joo makaroonia tykkää kans syödä sormiruokana, ja muutenkin tollasta karkempaa ruokaa, mut jos annan neidin itse syödä just esim. makaroonilaatikkoa sormin, niin mistä voin sit tietää että saako hän tarpeeks sitä ruokaa? kun ei kuitenkaan hirveän kauaa jaksa sitä sormiruokaa napostella.. :| Kyllä voi olla hankalaa! :D mut sit taas luulis että sit kun viimestään on nälkä söis kunnolla.. -tai sit ei! :D
 
Huh,käytiin cittarissa pyörällä ja poika huus kuin hyeena,kun pyöräilykypärää asensin |O Muuten meni ok,mut koville se polkeminen ottaa :p

Majj,matami: Miä laitan aina kaikki safkat raasteineen pojan eteen lautaselle ja lapan sit siitä ruokaa lusikalla suuhun ja hää ite koittaa haarukalla tökkiä aikansa,kunnes kyllästyy ja syö sormin:) Paitti purkkiruokaa en laita pojan sotkettavaks,vaan saa sit vain raastelautasen. Sit miä kaavin sieltä lapun kourusta takas lautaselle mitä tippuu :D Löytyy runsaasti myös lattialta...
Majj,Varmasti saa sillai tarpeeks ruokaa kun syötät samalla sitä ruokaa kun sormin vetelee ohessa... =)

 
Kuivumisesta Ei ny varmasti vielä hätää ole, toivottavasti jotain oot jo saanu meneen - juu oot langennu antaan tisua :D varmasti ite tekisin hätäpäissäni niin. Siks tällänen ironinen ajatus. Mä käytän käytän kaikissa lapsiin koskevissa huolissa ihan hus keskusta ja lastenklinikkaa ja päivystys puh.09-4711 - ei tietty eettisesti oikein, mutta jos mietityttää niin ainakin asiantuntevaa henkilökuntaa 24h/vrk. Eettisyydellä tarkoitan sitä jos ne kysyy "missäs päin asut niin vastaan aina Töölössä" - hyvin voi soittaa mihin tahansa yliopisto sairaalan lastenpolin päivystykseen.

Jihaa - palaillaan piakkoin. Nyt unille :wave:
 
Repa: Niin tai lähinnä meinasin että jos antaisin neidin syödä pelkästään itse sormin, niin silloin ei varmaan kovinkaan paljoa uppoaisi mahaan.. Anteeksi kun olin kirjottanut huonosti! :D

Meillä mies ja J vielä nukkuu, meidän kummipoika tuli tuossa ennen 7 hoitoon, mutta nukahti kans vielä joten ihanaa kun on hetki omaa aikaa, vaikka mieluiten kyllä nukkuisin! ;)

Nyt näyttäis tulevan hieno päivä pääsee taas pitkästä aikaa kunnolla ulos!

Missä kaikki luuraa? :wave: Hiljentynyt kyllä toden teolla tämä palstailu. Ehkä muilla on vaan elämää ja mä oon tällänen NO LIFE ! :LOL:
 

Yhteistyössä