TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

NaukuriToivottavasti tukivyö jelppaa - itellä ei ollu apua siitä, mutta tiedän enemmän niitä joille on jeesannut. Raskausaikana selkä joutuu kovalle koetukselle, sille ei oikein mahda mitään. Tietty kannattaa jumppailla, kysy fyssarilta hyviä liikkeitä samalla. Syviä lihaksia pystyy tekeen ihan loppuun saakka ja niitä nyt jos koskaan tarvitaan =)

Ujot lapset Toiset on ujoja ja toiset ei. Ja toiset on muutenkin enempi "mammam tyttöjä/poikia". Maija on vähän hassulainen kun pongailee noita pappoja tuolla liikenteessä ;) Saapi ite aina selitellä että tämä on sellanen isin ja papan tyttö enempi - hih - ilmiö tämäkin ja selittää saa tässäkin, vaikka eihän me kyllä mitään tilivelvollisia olla.

MarmottaTeillä paino-ongelma :LOL: :LOL: kaikkee sitä kuuleekin. Uskon kyllä että nämä ujous,paino yms. kommentoijat saavat vaan jutunjuurta jostain aiheesta - kyllähän nämä pienet ovat niin vallottavia että varmasti haluavat vaan päästä jutuille/kommunikoimaan meidän taaperoiden kans. Ihan ymmärrettävää sinänsä :D Äiteinä saamme olla aika ylpeitä - tai ainakin minä olen kauuuuuhian ylpeä äiti omistani. Käännetään kaikki tämä toisinpäin :D

[/b]nemikaToivottavasti polle selviää - multa onkin menny ohi tuo että oot "hevosihmisiä". Ollaan sit niinku sukulaisia siinä suhteessa :D
 
Mä oon laiskistunut tän palstailun suhteen! :saint: Lukemassa kyllä käyn mutta kirjottelu jää vähä väliin, meille kun ei mitään ihmeempiä kuulu niin en jaksa joka päivä kirjottaa samoja juttuja! :)

Marmotta/Nemika: Inhottavaa kun joudutte kuuntelemaan tollasia kommentteja lasten painoista. Jokainen lapsihan kasvaa ja kehittyy omaan tahtiin. Mä oon kans välillä kuullut sitä että "ei tuo lapsi kuitenkaan mikään pikkunen ole, vaikka syökin huonosti" jne. Aluks vähä loukkaannuin kun neitiä sanottiin pullukaksi ( vauvana ) mut nyt oon antanu asian olla.

Me lähdetään nyt neidin kanssa rantaan päin! :p
 
Kaipailen vinkkejä pienen yskän hoitoonMeillä vieläkin nenästä tulee kesän keltaista ja yskää on. Juhannuksena lääkäri totesin kurkussa olevan peitteitä...sano kumminkin että ei näin pieniä hoideta sen suhteen. Yskä kuitenkin selkeesti vaivaa ja haittaa öisin - onko mitään vinkkejä tms.?
 
Mä oon oppinu ottamaan hymyillen kommentit meidän lasten painosta/koosta. onhan noita taivasteltu kun ovat olleet 4kk iässä jo yli 9kg :eek: Kaikenlaisia kommentteja joista olis voinu ottaa nokkiinsa, mutta nyt tän neidin kohdalla ainakin oon osannu ottaa huumorilla. Ja onhan se herran jestas jätin näkönen sellasena vauvana ja mieletön makkara :D Mutta en tiiä sitten ottaako kovemmalla, jos sanotaan pieni kokoisesta että saako ruokaa...varmana ottaa enempi päähän. Meillä on kyllä sanottu että syötköhän sä nyt liikaa ja kaikkee,mutta huumorilla ihan.
Saatan syyllistyä itekin siihen, että sanon jollekin että onpas pieni ja ihana kantaa näin kevyt jne. mutta en tietnkään tarkota että olis jotenkin liian pieni tai sais liian vähän ruokaa. Pienemmät vaan tuntuu niin kevyeltä.

Nemika, toivottavasti heppa paranee :hug:

Marmotta, kiva kuulla teistä!

LC, muusi on ihan hyvää kyllä sillon kun joku muu on sen tehnyt!
 
kirsikkatomsku: Mä oon itseasiassa saanu mun jumppaohjaajalta hyviä selkä- ja vatsalihasliikevinkkejä, mutta oon kyllä niin laiska tekemään niitä kotona... Ja selkää kun venyttelin toissailtana, niin hyvä et pääsin enää lainkaan ylös! No, katsotaan onko tuivyöstä apuja. Oon kans kuullu sekä että kokemuksia. Mahtaa olla hiostava vehje näillä keleillä, kun nyt jo tuntuu et on liikaa päällä :D

nemika: Vointeja hepalle!! :hug:
 
kysymys...miä tuos yritin laskee ja en saanut yhtään kuukautta, etten olisi ollut raskaana =) ...en vanno laskinko oikein ;) ...

repa...ajattelin ehdottaa, et kipitettäisiin Sipparista Sapokkaan?...voisit antaa siel Kasperille sitten safkaa...miltäs kuulostais?...en oo viel tänä kesän siel käynyt...ja miä soitan, jos me myöhästytään...niin on alkanut käymään usein :ashamed: ....vaikka ennen olen ollut tosi tarkka kellonajoissa...en koskaan myöhässä...nyt vaan sattuu ja tapahtuu näiden kakrujen kans :whistle: !

summer...nautitaan, rakastan hellettä B) ..
 
Matami,Mennään vaan sapokkaan,ei varmaan oo porukka vielä rantautunut terasseille...tai ainahan siellä pari lomalaista tuoppien ääressä on B) Me ollaankin melkein joka kerta oltu sielläpäin kun kaupunkiin on eksytty =)
Meillä saattaa kans mennä vartin yli,riippuu ehitäänkö aikasempaan vai myöhäsempään dösään. Kohdataan vaikka siellä leikkipuistossa....

Helle,Meen aika toimintakyvyttömäks jos alkaa 30 astetta lähenteleen,en oo superkuuman ystävä...mut sellanen mukava lämmin ilma on kiva...

Kyssä,tota...heinäkuussa ja kesäkuussa en ainakaan oo ollu..

Kirsikkat.ei oo kokemusta yskästä...varmaan tosi kurja yöllä :/ Kun ei niistä lääkkeistäkään taida kauheesti apuu olla....toivottavasti pian hellittää :hug:

Meillä nukutaan...oltiin taas kokopäivä ulkona. On nyt pitänyt suihkuttaakin iltasin kun tuolla alasti möyrii maassa,ei oikein tykkää suihkusta,mut alkaa oleen sinut sen kanssa ;) Miä meen vielä hetkeks töllöä vahtaamaan :wave:
 
Hohhoh, täällä arkee vaan ja aika tylsääkin olis, joten on pakko suunnitella kesän reissuja :D
Ja tietty ootan et hyvä ystävä vihdoin jakaantuis, olis la meinaa kovin lähellä. Sieltä olis tulossa mulle kolmas kummipoju :heart: Ja eka ei-veljenlapsi kummilapsena, Jei!!. Eli siis mulla on kaks kummipoikaa ja yks -tyttö. Mites muuten teillä muilla? Onko kummimukuloita?

Paino/koko, juu täällä kans saadaan kommenttia et kuinka toi on noin pieni ja kevyt :headwall: Ja ikää ku kysytään ni vastauksen jälkeen päivitellään miten paljon nuoremmalta typy näyttää -siis ihan vauvalta... hohhoh... No naisenahan tietysti on tota arvostettava et näyttää ikäistään nuoremmalta, eikö? ;) :LOL:

Kysymykseen, kesä- ja heinäkuussa en oo ollu raskaana.

Lomasuunnitelmia, Ruotsissa olis tarkoitus käydä elokuussa ja heinäkuussa ehkä kylpyläreissu Tallinnaan. On noita pisteitä sen verran paljon ettei nuo matkat sit ei maksakaan mitään. Muuten sit ollaan täällä ja tehdään tästä sitten täsmäiskut suokkiin, lintsille, korkeasaareen ja mitä nyt sit keksitäänkään. Ehkä joku viikonloppu vielä mennään mökille, tiiä sitä sit.

Kirsikkatomaatti, meillä on muutamaan kertaan ollu aika ilkee yskä ja mä oon hoitanu sitä(kin) höyryhengityksellä. Tuntuu et jonkun verran olis jeesannu ku saa sen liman liikkeelle. Ilkeetähän se on ja pitkittyneen yskän ansiosta meille tuli se ainoo korvatulehdus mikä meillä on ollu. Toivottavasti menee pian ohi mokoma.

Helle, mä en pidä yhtään, liian kuumaa mulle :D Ja sit jos on vähänkään kostea ilma ni sit mun ukkosvarottimeni pistää hirveen hedarin päälle.... ei kiva :(

Jaa-a, saiskohan ton ipatsun nukkumaan...
 
Helle: Pidän kyllä lämpösestä, mutta kuumimpina päivinä tykkään istua varjossa. Musta on ihanaa silloin, kun on niin lämmin et varjossakin tarkenee! Nautin tästä nyt vielä, kun ei ole paljon turvotustakaan :)

Kyssäri:
Jaa, tän toisen raskauden myötä ei taida jäädä yhtään kuuta jäljelle :D Tää kesä on kyllä paha, kun ei saa siideriä... Mä niin rakastan kuivaa omenasiideriä, et tää on ihan kärsimystä. Joo, enkä oo alkkis, mutta se vaan on niin hyvää :p

Nyt letulle. Mies tuossa paistelee, kun oli mennä maito vanhaksi. Eipä ole meillä ennen moista käynyt! Mut ei silti, hyvä noinkin, namskis... ;)
 
Kökin vielä hereillä, ihmeellistä kun ei väsytä vielä :eek:

NaukuriEn kans tee mitään jumppahommia kotona, en sitten yhtään mitään että ymmärrän yskän ;) Oon aina utelias odottajien suhteen siks kyselen sultakin näitä vaivoja..raskaus on niin kummallinen ja kiehtova asia kokonaisuudessaan. Venyttelyjen kans kantsii olla tarkkana/jättää kokonaan pois. Lyhyet venytykset ihan ok.

Jokaisena kk on oltu raskaana - jihaa, nyt unille :wave:
 
edla: mul on kaks kummilasta, veljen tytölle ja hyvän ystäväni pojalle

meil ei niinkään painosta ja koosta saa kuulla mut tytön kävelemättömyydestä senkin edestä ja ihmetellään kun ei puhetta viel tule..huoh..no samaa oli esikoisenkin kans..

kyssäri:joka kuukautena oon tainnut olla raskaana..

helle: en pahemmin nauti..liian kuumaa!

ujot lapset: meil esikoinen oli kovin ujo ja siitähän sai kuulla ja mua syyllistettiin siitä kun oltiin niin paljon kaksin pojan kans mut se on vaan luonteenpiirre, enkä tod. opeta lapsia siihen että aina pitää olla hälinää ja paljon porukkaa ympärillä, että viihtyis..ja tosi sosiaalinen on nykyään ja puhua pälpättää kaikille..ujous häviää sit lapsien kasvaessa..

aika on mennyt ulkona, ei oo keriinnyt täällä käymään pahemmin..terassi on valmis, pientä viilausta vailla ja grillikatoskin on kattoa vaille valmis..
 
Mulla on kolme kummilasta; miehen pikkuveli 9v ja sitten kahden ystävän lapset toinen on poika 3v ja tyttö 5v.

Kauhee väsymys kun en muista millon oisin nukkunu hyvin. Äsken tuli ittellä itku kun laitoin vaihteeks tunnin neitiä nukkumaan :/ noi nukuttamiset ottaa mulle koville, kun ne ei mitenkään helppoja ole. Kai pitää kohta siirtyä taas yhtiin uniin hetkeks, koska sillon nukahtaa ainakin helposti kun on ihan poikki.
 
Helteinen tervehdys! :flower:

Me ollaan pimun kanssa ihan poikki helteestä ja neiti väsähtikin puistossa jo kymmenen aikaan ja kiipesi itse rattaisiin!! :eek: Lasagne ei ehtinyt edes valmistumaan, kun neiti parkui nälkäänsä jalassa roikkuen: onneksi oli edellisiltaista muusia jäljellä, jota soossasin Semperin kalkkuna-spaghettiin. Ja päikyille nukahti jo 11:40. Taitaa väsyttää pientä tämä kuumuus :/

Tänne ei ihmeempiä.. Meidän muutto on lähes 100% varmasti jo heinäkuun lopulla eli aivan mahtavaa ettei tarvii 2 viikkoa ennen laskettua aikaa olla purkamassa muuttolaatikoita! Se voisi olla turhan rankkaa :/ Pimu syö vaihteeksi hienosti ja paljon ja on ihan silminnähden saanut painoa. Ja muutenkin on jotenkin yht'äkkiä kasvanut niin isoksi tytöksi - pituuttakin tullut varmaan 5cm lisää =) Taaperokärryä ei paljon enää käytä, kun melkein osaa jo juosta - koitan pysyä perässä tämän mahani kanssa B) Raskaus sai eilen sen ikävän käänteen, kun jouduin taas aloittamaan verenohennuksen mahapiikeillä: 5kk taas piikitetään :x

Huomenna mennään kavereiden mökille uimaan ja grillaamaan - otetaan Neallekin sellainen pikkuinen Nalle Puh- allas mukaan, että saa lutrata! Lupasivat meinaan melkein 30 astetta :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja summer81:
laitoin vaihteeks tunnin neitiä nukkumaan :/ noi nukuttamiset ottaa mulle koville, kun ne ei mitenkään helppoja ole. Kai pitää kohta siirtyä taas yhtiin uniin hetkeks, koska sillon nukahtaa ainakin helposti kun on ihan poikki.
Voisiko olla, että neiti ei enää kaipaa kaksia unia, jos noin kauan kestää nukahtaa..? Meillä se oli ainakin selvä merkki ettei tarvitse enää kuin yhdet päiväunet!
Jaksuja :hug:

 
edla: no lähinnä ihmetellään kun ei ole askeleita ottanut..päivittelevät vaan sitä että eiks tän ikäset jo kaikki tyyliin jo kävele ja puhua pälpättää jo monia sanoja..itse en ole huolestunut kun kerta siellä fyssarillakin sanottiin että kaikki on kunnossa..yritän sivuuttaan nää ihmettelyt sanomal vaan että meillä onkin lapset sellaisis asiois näppärämpiä mis sellaset lapset ei oo jotka jo kävelis..harva se alle vuosikkaana jo puhaltelee huuliharppuun tahi nokkahuiluun ;)

 
kurpitsa: Hö, ei meillekään kukaan huomautellu vaikkei poika kävellytkään. Onpa rasittavaa. Eikä meidänkään E mitään vielä sano. Enkä ole kyllä yhtään huolissani. Puistossa ollessa oon huomannu et vasta noin 1,5v alkaa jotain sanoja huutelemaan, mutta eipä paljon nuoremmat siellä muutkaan juttele. Niin, eikä meillä oikeasti sitä kävelytaitoa nyt käytetä... Kädestä pitää pitää kiinni melkein koko ajan :D En tiedä loppuiko rohkeus vai mikä tuli. Ja sorminäppäryys on pojalla ollu tosi hyvä jo pitkään. Pinsettiotekin tais olla jo 6kk:n iässä hallussa :) Jokainen kehittyy tavallaan.

summer: Meillä tuollainen kertoi kans siitä, et yhdet unet riittää. Tai aamu-unille vielä jotenkin nukahti, mutta ei enää iltapäivällä. Sit siirryttiin yksiin.

Carmen: Mä puolestani hain eilen tukivyön tuohon lantiolle, et sais vähennettyä noita alaselkäkipuja. Kuuma se vehje ainakin oli, kun oli aamulla sen kans puistossa. Huh! Hyvä, et pääsette muuttamaan jo tuossa vaiheessa. On kuitenkin sit vielä hyvä matka LA:han.

Mä oon eilen ja tänään saanut kommentteja, että mun maha on yhtäkkiä kasvanut tosi paljon :) Kai se sitten on. Ei sitä jotenkin itse huomaa, mutta pari äitikaveria, joita en ollut nähnyt reiluun viikkoon sanoi heti, et hei sulla on maha pyöristynyt :D Ei ihme et selkään sattuu...

Nyt meen siivoilemaan. Meillä menee varmaan viikonloppu ulkosalla, joten en varmaan kovin usein tänne eksy. Sunnuntaina suunnataan (varmaan katsiljoonan muun kanssa ) Suomenlinnaan kavereiden kanssa päiväksi. Otetaan eväät ja muut mukaan. Ihanaa!
 
Heips!

Me ollaan kotiuduttu tovi sitten kaupungista...oltiin matamin ja Edithin kanssa ja mukavaa oli. Poika on näemmä vihdoin oppinut nukahtamaan kun väsyttää vaikka liikenteessä ollaankin... nukahti just päikkyaikaan kun katkasimesta. Mut dösässä meinas herätä taas kesken unien kun jatkuvasti porukkaa lappo kyytiin ja ulos :( Joten meiksi teki sit radikaalin teon ja jäin puolivälissä matkaa pois et poika saa nukutuks. Muuten ok,mut keskipäivä ja aurinko helottaa täysillä...kauhee tuska et sain pojan piettyy varjossa |O eipä tullu mieleen kun kyydistä pomppasin pois :ashamed:
No nyt edelleen vetelee sikeitä pihassa... viimeyö meni ihan keturoille,et varmaan siks väsy. Kiehnäs ja kitis jatkuvasti 2.30 asti,jolloin annoin lääkettä varmuuden vuoks,mut matami sano viisaana et herralla saatto olla kuuma...ei vaan tullu mieleen kun kuitenkaan ei oo peittoo ja lyhythihanen yökkäri. Mut jos vaik ens yönä antas olla pelkissä vaipoissa ja ikkuna auki...

En oo kyl montaa vuosikasta tavannu jos yhtään,kuka osais paljoo puhua...et varmaan aika harvassa kuitenkin...tsemppiä vaan kaikille jotka saatte ihmettelyjä osaksenne...aina on jotain näemmä,mitä voi kauhistella ;)

Summer,luulen kans et aika siirtyy yksiin uniin...meillä meni just tuohon ja mielummin niin et nukahtaa heti,vaikka se aluks tuntuukin et yhet ei riitä ja kaks on liikaa :hug:

 
repa...kiitos älykkäästä ;) ja mukavasta seurasta...mahtava sää, mukava paikka, herkullinen leipä, mansikat ja jäde...kiitän ja kumarran, kun on niin mukava mieli :) ...otetaan uusiksi...Edith tuos vielä tyhjentää kaappeja...en tiedä saanko nukkumaan...täytyy yrittää...

kauhistelut ja ihmettelyt... :( ...vähän tylsää hommaa, vaikka itsekin joskus saatan jotain hölmöyttäni sanoa, kylläkin positiivisessa mielessä, mutta joku voi silti tykätä huonoa :/ ....meillä yleensä ihmetellään Edithin pienuutta ja myös sain kommentteja silloin kun neiti ei liikkunut vielä...plääh sanon minä...toisesta korvasta ulos...ja tosiaan jokaisella lapsella on omat taitonsa niin kuin kurpitsan neitin bravuuri on soittaminen =) !
 
Carmen, Naukuri ja Repa, kiitti! joo täytyy koittaa taas yhillä mennä. Se kyllä väsähtää aamulla tosi nopeeta, kun yöt on aikamoisia....mutta koitetaan taas ja siirrytään takas kahtiin jos siltä näyttää.
Kävin heittämässä talviturkin :D suosittelen! oli muuten yllättävän lämmintä vettä. Tällä kertaa neiti kesäheinä jäikin kotiin ja nautittiin poitsun kans.
 
Heips pitkästä aikaa. :)

Meidän pikku mamseli ei vielä kävele -mutta ei se varmaan kaukana ole.
Taaperokärrystä on innostunut.

päiväkoti käytiin katsastaa tuleva hoitopaikka -hiukan ahdisti pikkutuolit -miten se lapsi siinä pysyy -mut kait niillä syöttötuolejakin on. Jännittää silti -mut onneks sisko menee samaan paikkaan. Ja onhan E jo tottunut siihen et äiti ei oo päivisin kotona.

imetys vieläkö imetätte repa, matami, ..? meillä viel tissitellään -mut ulkopuolelta tulee painostusta ja mulla palaa kohta käämit. mrr on se yks perkule kun toisten lapsoset saa rauhassa juoda tuttipullosta ja syödä tuttia niin miks rintalaps ei sais silloin tällöin hörppyä. Ei toisat äidit mitenkään ihmettele vaan isoäidit lähinnä. Musta jokainen saa tehdä niinkuin tykkää -mä olen alkanu jo sanoo et oon taaperoimetyksen kannalla ja se on musta ihan kivaa. Enkä mä usko et neiti siks kitisee et haluu rintaa vaan siks et haluu vaan äidin. Ikävää kuitenkin, viimeks kun lopetin just siks et sain kuulla asiasta kokoajan.

uiminen oletteko jo käyntte järvellä, merellä? me ollaan muutamna kerran ja neiti tykkää todella-kokeiltiin sukeltaakin ja meni ihan kivasti. uiminen muuten on jäänyt vähiin kun korvatulehduksii on ollut ja nyt vast korvat oli kunnossa.

Carmen mulla viikko viel töitä -sit 3viikkoo lomaa-josko sit pääsisin sinne Turkuun. :wave:

Mut nyt pitää mennä -oikein mukavia kesäpäiviä kaikille ja odottajille onnellista odotusta. :wave:
 
Imetys: Meillä vielä kuvioissa ilta ja aamutissi....en raattis niistä vielä luopua :heart: Mul oli ajatuksena et kesän loppuun mennessä.... ollaan joskus jätetty väliinkin olosuhteiden pakosta eikä poika oo ollut moksiskaan,mut onnellinen on kun maitoo saa =)Mun sisko joskus vihjannu et nyt vois jo lopettaakkin...mut muuten ei oo mulle päin naamaa sanottu mitään. Tosin en miä kauheesti oo asiasta kelleen mainostanutkaan,musta tuntuu et suurin osa,esim.appivanhemmat,luulee etten enää imetä ;) Ja eipä se kelleen kuulukkaan...Merika,Pitäskö sun vaan sanoo et tissiä menee,etkä enää haluu kuulla aiheesta?Ikävää tommonen puutuuminen henk.koht. asiaan :/
 

Yhteistyössä