*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA 2010

Sarbba, mulla kanssa aina mielessä kuinka sun äiti voi. Hyvä että paremmin :hug: Bongasin sut kun olit lasten kanssa kävelyllä =) ajelin autolla ohi....

Matami, ihanaa reissua!!!!

Ois kiva kuulla katrinaisesta, carmenista, naukurista ja nemikasta :wave: ja muistakin!
 
Pikainen vilkaisu tänne. Ei voisi uskoa todeksi, mutta niin se vaan on. Lauantaina meidän Neea täyttää 2 vuotta. Ei ole vauva enää, ei. Käytiin 2 vuotis neuvolassa neiti on 91,5cm pitkä ja painoa 12,9kg. Pitkä tyttö, oon meinaan itse ollut tuon kokoinen vasta 3 vuotiaana... Eipä siellä neuvolassa mitään ihmeempää ollut, taidot riitti "läpäisemään vaadittavat kriteerit".

Kurpitsa ihania uutisia, oikein tiukkoja tarrasukkia sinne teille mahan sala-asukille.

Sarbba hyvä että äitisi voi paremmin vaikka ennuste ei olekaan hyvä. Toivottavasti saatte vielä monta monituista ihanaa hetkeä ja paljon yhteistä aikaa. Eihän tästä maailmasta koskaan tiedä :hug:

Marmotta pieni tulikeiju teillä asustaa. Varmasti on raskasta, nostan sinulle hattua että noinkin hyvin kuitenkin olet jaksanut. Olet itsekin aikamoinen sisupaketti, niin paljon sinullekin on sattunut ja silti vaan porskutat reippaana eteenpäin.

Mä täällä hakkaan päätä seinään...miksi tuo masennus ei voi päästää irti jo oteestaan? Paremmin menee jo, mutta huonot päivät tuntuu silloin niin kamalaa kamalammilta. Ei jaksaisi taistella. Taas sain muistutuksen siitä synnytyshärdellistäkin kun kävin tarkistuttamassa sterilisaation "varmuuden". Gynekologin mukana oli erikoistuva lääkäri joka oli ollut TAYS:ssa silloin kun Netta syntyi. Hän muisti tapauksen ja kertoi siitä kuinka asiaa oli käyty lääkäreiden keskuudessa läpi, oli sen verran harvinainen tapaus kuulema. Kyseli minulta sainko koskaan itsekään selvyyttä mikä minulle tuli? Ja vastaushan siihen on ei. Yhden teorian mukaan kurkku turposi mahdollisesti esim. aftasta suussa (mulla oli sellainen noin kuukaus ennen sektiota), toisen teorian mukaan kyse oli allergisesta reaktiosta jollekin verenpainelääkeelle(allergioita ei testeissä kuitenkaan löytynyt) ja yksi oli se että joskus ennenkin on kuulema raskausmyrkytys alkanut tukehduttaa äitiä (mutta sekin harvinaista). Tai sitten joku yhdistelmä noista. No onneks sentään veritulpille on loiginen selitys...Pelko kuitenkin jäi, nykyään kun joudun jonkun uuden lääkeen ottamaan pelkään että kurkku turpoaa ja siltä se monesti tuntuukin, se taas johtuu vaan ihan pääkopasta, ei ole todellista. Ehkä jonain päivänä olen taas oma itseni...jonain päivänä
 
En viitti vielä hehkuttaa, kun voi vielä tulla takapakkia....mutta neiti on ollut jo päivän ilman tuttia :eek: Ajattelin eilen kun aloin laittamaan päikkäreille, että koitetaas ilman ja kun se meni hyvin niin en sitten antanut illallakaan nukkumaan mennessä. Yö meni hyvin, mutta heräsi aikaisin koska tutilla sen saa yleensä vielä hetkeks nukahtamaan. Katotaan millon tajuaa kysyä tuttia, kun vrk mennyt eikä ole yhtään kertaa vielä kysynyt....ja yleensä se on tosi tärkee. Vitsi kun nyt pystyisin pitämään pääni, niin olis sekin tehty eikä olis enää edessä.
 
Voi Jenni - ylä ja alamäkeä mennään täälläkin aika ajoin. Mun masennus on jotain lievää - piilevää. Odotan tulevaa kevättä mielenkiinnolla kun menneistä ajoista tulee oikeuden käynti....tiijän etukäteen että rauhottavia voi joutua ottamaan kun haavat aukee. Henkisesti varaudun lääketieteelliseen apuun jos siltä tuntuu. Itseäni helpottaa prosessin loppuun saattaminen, vaikka tiedän ettei se helvetti ole koskaan ohi. Tulessa on maattu ja ryvetty, nahka on kärvennetty ikuisiksi ajoiksi, mutta onpa sen verran kovettunut että pienestä tuulesta meikaläinen ei sitten enään kaadukaan :)))))
 
Repa, laitoin sulle facebookiin kaveripyynnön....jos ihmettelet kuka tuokin on :)

Nemikaa kaipaan :wave:

Ei ole tuttia kaivattu vieläkään =) kivaa päästiin siitä ehkäpä näinkin helpolla...ei uskalla ihan kauheesti vielä riemuita.
 
Sarbba, paitsi aamuyö meni viime yönä ihan pilalle. Ainakin 1,5 tuntia valvoi eikä meinannut sitten millään nukkua. Nukahti viimein, mutta ei siitä nukkumisesta tullut oikein mitään. Hain sille sitten tutin että sain ees pari tuntia nukkua ennen herätystä. Ei se sitä ite pyytänyt eikä aamulla ollut suussa kun heräsi....enkä sen jälkeen ole taas antanut. On mun pakko noita aamuöitä varten vielä pitää lähettyvillä, mutta annan vaan jos on ihan pakko. Lähen nimittäin kohta taas kk työkokeiluun ja on pakko saada nukkua...meillä on tosi aikaset lähdötkin aamusin kun menen jo seiskaan ja sitä ennen vien kaks lasta hoitoon :/ mutta ihme on ettei se kysele tuttia ja nukkumaankin saa ilman! Ihan olen tyytyväinen, kun ajattelin että olis ihan kauheeta nukkumaan laittaminen ja kaikki!
 
Täällähän sitä ollaan...

Meillä vissiin norovirus hyörii täällä tai joku muu vattapöpö. Mä oksentelin vielä eilen ja neiti on ripuloinu nyt neljä päivää :( Pirteä on, juomaa menee mut ruokaa ei suostu syömään kunnolla. Myöskään Osmosalia saati Floridralia ei suostu juomaan. Tämän takia sitten soittelin tänään terveyspalveluihin ja sain sieltä opastusta, että jotain suolaista pitäis joka tapauksessa saada neitoseen sisälle, ni meillä on ollu illan projekti saada likka vetämään kinkkua napaansa ;) Ja sehän on ollu hauska leikki.... :headwall:

Hei, eikös Matami & co lähteny tänään sinne vai eilenkö jo? Menevätköhän Bangkokin kautta vai jonnekin muualle lentävät? On vissiin levottomuuksia tiedossa sinnepäin...

Olipas hauska tuo uusi sokkokokki-ohjelma :)

Nyt soffanmutkaan möllöttämään :)

Ps. musta on tullu ihan kaheli kaikkien pastillien ja pikkujuttujen kanssa ettei ne enää päädy nenään... :ashamed:
 
heissan pitkästä aikaa..yön pimeinä tunteina tulin selaamaan palstaa. ja nukkumaan pitäisi mennä.

summer: ihana olet ku jaksat aina kaivata. täällä olla mennään ja porskutetaan.
elämä ottanut tosi lujille nyt mut päivä päivältä kohti tulevaisuutta kai mennään =)


ens viikolla olis isoimman sydän kontrolli. ja leikkaus alkaa olla tosi lähellä. itseäni olen saanut kuntoon tosi hyvin mutta pitkä matka on vielä. kaikkea en ole täällä kertonut mutta eiköhän tässä selvitä.
ja aina maailmaan mahtuu isompiakin murheita. näin on ajateltava.
pikaiseen kuikkasin tänne ja näin summerin viestin nii oli pakko jotain nopiasti kirjoittaa.

jaksuja kaikille kovasti ja ajatuksissani olette tosi paljon vaikken täällä paikalla olekaan. ja tulette aina olemaan.
 
Summer, miten tommonen pikkujuttu muuttaakin ihan kaiken, varsinkin kun tuo tyttö on ollu tässä suhteessa todella helppo eli ei ole tunkenut mitään lattioilta suuhunsa vaan on kaiken antanut olla. Toki siis on paljonkin tutkinut mutta suuhun asti eivät ole päätyneet. Tsemppiä tohon vierotukseen, me ootetaan kesään ja sit läks kaikki :)

Siis aivan ihana ilma, oltiin aamulla ulkona kun oli niin ihanan näköstä. Ei oo ripuleita tullu tänään ollenkaan, joten toiveikkaana oottelen ettei tuliskaan vaan olis nyt sit ohi. Toivottavasti!!!

Nemika
, tsemppiä sinne sydänpolille!!!

Kuis vilma teidän poliisiasemakeikka sujui? Päästivät kotiin kuitenkin?

Ppp = Potta, puhe sekä päikyt, ei kummassakaan ekassa mitään uutta. :/ Mut se, että meillä ei oo tällä viikolla nukuttu päikkyjä ollenkaan ja nyt tänään epätoivosena kokeilin ja heti meni ja nukahti. Ihana samoin tein ku sänkyyn laski päänsä... kummallista :/

Mut joo, eipä tännekään kummempia. Lego-ostoksille lähden kohta.
 
Moi taalla ollaan ja lento oli suoraan Phukettiin...kuulin niista Bangkokin levottumuuksista ja huokasin ettei sinne tarvinnut menna! Taalla on tosi mahtavaa, aurinko on kuuma ja merivesi 31 astetta, mutta hiukan monsuunituulia ja siita johtuvian isoja aaltoja, uiminen lasten kanssa vaikeeta :/ Elli nauttii vedesta, eika edes merta pelannyt...selvasti aitinsa tytto...mie rakastan merta...lento meni hienosti...molemmat nukkuivat koko lennon ajan :hug: ...ainut asia mika on hankalaa on syominen ja juominen...onneksi otin purkkeja mukaan...melkein ainoa ruoka joka on mennyt...

[/b]nemika...tsemppia ja jaksuja teille kovasti :hug:

kirsikkatomsku..jaksamista sulle...vanhojen haavojen repiminen on yhta tuskaa :'( :hug: :hug:

marimintin...vauvauutisia minakin jo odottelen =)

...nyt lahen nukkumaan...muu porukka on jo ja mie notkun koneella...heips palailen taas :wave:
 
Heissan!

Matamille hyviä lomailukelejä ja pienempiä aaltoja B)

Edla,Kiva jos ripuli on hellittänyt otteensa...kauhulla ootan koska meihin iskee joku mahapöpö,kun niin paljon noissa kerhoissa kierretään :x Pariin kertaan ollaa ns.luoti väistetty,eli ei oo tarttunut vaikka on ollut porukassa.
Meil ei nukuta tosiaan päikkyjä ellei autoon nukahda ja useesti kyl nukahtaa mikäli ollaan iltapäivästä liikenteessä...mut jos useampi päivä on ettei nuku tai on heränny aamusta aikasin,niin sit saattaa parina päivänä tankata unta ihan tosissaan. Vetäsee jonkun 14h yöunta ja nukahtaa samantien kun auto starttaa... Sit taas jaksaakin viikon vähemmällä :headwall:

Nemika,Tsemppiä polille ja muutenkin jaksamista :hug:

Me käytiin eilen kans passikuvassa,nyt kun vielä sais passin hommattua....

Kasper ei myöskään tunge oikein mitään suuhunsa,ei oo koskaan tunkenu. Samoten nenäänsä ei oo koittanut mitään laittaa... siks oon melkosen huoleton ollu noissa asioissa
:whistle: En kyl muutenkaan vahdi poikaa silmäkovana... se kun ei oo itteään koskaan telonut,eikä muutenkaan juur hurjaile,niin löytyy aika paljon luottoa. Tuntuu vaan tuolla kerhoissa joskus et ajatteleekohan ne musta et ei hääppönen mutsi kun ei yhtään kato perään... katonhan miä yhtään...mut en kulje kokoaikaa perässä niinkuin tuntuu monella olevan tapana =) Saa nähä kostautuuko tää joskus... nenäänsä varmaan tunkee kaikki jotain joskus :D Mulla ainakin on ollu mustikka aikanaan :snotty:

Ilmat on kivat tosiaan...kun vielä lumet lähtis. Odotan innolla reissua,vaikka osa musta vähän "pelkää" et miten jaksan viikon putkeen anoppia :ashamed: Se on mukava ihminen,mut sellanen ylihuolehtivainen ton pojan kans. Ja välillä meidän aikuistenkin... tulee pikkasen sellanen fiilis kun oltas joku teiniperhe joilla ei oikeen oo käsitystä miten hommat hoidetaan. Nyt jo hösää kaiken kans... Tuntuu et se ei oo hokanu oikeen et poika täyttää jo kaks vuotta,eikä siis oo mikään vauva enää. Ostelee jatkuvasti liian pientä kokoo vaatettakin vaikka oon koon kertonut moneen otteeseen :|

Meillä on taas oltu unessa puolisen tuntia jo...siis poika.Ite ajattelin kans rentoutua sohvalle =)
 
Ihana, ihana päivä ollu :) Aurinko :heart:

Mä tajusin just viikolla, et mun tarttee laittaa tarhaan hakupaperit tän kuun loppuun menemään. Neljä kuukautta ennen aloitusta tarttis, joten elokuun alkuhan tarkoittaa siis maaliskuun loppua. Hui, viimeset neljä kuukautta siis jäljellä :eek:

Repa, juu... nenään ei ole tungettu mitään (hernettä kerran sovitellut nenän suulla viime kesänä) eikä suuhunkaan ole mitään ylimäärästä menny (ei siis edes lunta!!!), korvaan pari kertaa sijottanu 10-senttisen kolikon jos on sellaisen löytänyt. Joten tää nenään tunkeminen tuli oikeesti tosi selän takaata ja yllättäen mun lähtöpäivänä.... :whistle: Enkä mäkään niin tarkasti vahdi, mut nyt se teki sen kummitädin naamarin edessä, varmaan sille esitteli siis taitojaan... hmph...

Meillä muuten kasvaa erittäin itsekäs nuori neitonen. Keinustakin tänään ajo tänään pienen miehen pois ja halus ite keinumaan.... Sit se istu siinä tunnin ja huusi muille, jotka uskals tulla edes lähelle, ni POIS. Huudon kera, otin sen pois että muutkin pääsee, ni sit alko neiti huutaa EIEIEIEIEIEIEIEI. Sitten vielä kun toinen lapsi keinu, ni tää marssii sen isän eteen, nostaa kädet ylös ja huutaa sylyyn.... et sitä kautta sitten pääsis sinne keinuun.... ihan mahdoton... :headwall: :D Hirveellä huudolla nähtävästi opetettava sille, että aina ei voi olla sen vuoro. Kiva kesä tulossa siis, iso puisto, paljon lapsia ja yksi keinu... jepujee :whistle:

Jaahas, joskohan sitä ton juniorin saunottais...
 
Nyt on sitten ensimmäinen 2-vuotias tässä pinossa =) Ja äitiä itkettää. Jotenkin vaan tunteellinen päivä. Kauhia miten nopsaa aika menee... Varsinaiset juhlat huomenna ja tänään oon väsännyt Timppa-lammas kakkua. Se on meillä tällä hetkellä ihan pop. Neiti vaan laulaa: Timppa, BÄÄ, Timppa, BÄÄ...
 
Edla,Juuri näin... epäilen et ennemmin tai myöhemmin kaikilla ipanoilla "napsahtaa" ja tulee "tarve" kokeilla tota nenähommaa :D

Jenni,neealle onnittelut :heart:

Me käytiin ostamas toisen matkarattaat... jotenkin tuli nyt sellanen fiilis kun ollaan sinne reissuun lähdössä et pitäs ehkä olla vähä vankempaa sorttia... ja muutenkin noi meidän vanhat,merkkiä b alko niin pahasti vingertää kun mies hiukka väkivaltasesti niitä aina kasaa,kun ne ei mee mitenkään kauheen näppärästi kokoon :whistle: Joten pakkohan se oli...
Ei nytkään sijotettu erityisesti niihin,kun noilla yhdistelmien rattailla edelleen ajelen käytännössä aina. Mut noi on nyt gracon ja niihin saa sit aikanaan.,jos tarvis tulee,kaukalon kiinni. Se olis ollu aikoinaan ihan kiva,kun kassu oli vauva =) Noi saa kokoon yhdellä kädellä ja tietty kasaan kans. Siinäpä ne tärkeimmät kriteerit. Kestänee meidän vähäisen käytön. Noi toiset menee sit mummulaan,niin ei tarvi sinne aina viedä kärryjä mennessään =)

Jännä lukee teidän tyttäristä,kun ovat niin tulta ja tappuraa... ja kaikki lähipiirissäkin olevat tuntuu niin hienosti pitävän puoliaan,ettei varmasti tarvi huolehtia kun joskus tarhaan menee yms.
Kasper ei laita yhtään vastaan kun joku vie lelun tai tönäsee tai mitä vaan... seisoa toljottaa murjottavana kunnes sit tulee äipän helmoihin suojaan :D Leluista luopuu ihan vapaaehtoisesti. Vähän käy sääliks,kun aina sanon sille et toiselta ei saa ottaa,mut sit kaikki ottaa siltä ;) Olis kyllä hyvä jos vähän laittas kampoihin,pitäis puoliaan...mut ei oo vielä sitä oppinut =)

Mun pitäs erääntyä nukkumaan,mies on sauna-illassa ja oltiin kaksin koko illan, puhalleltiin saippuakuplia...voi sitä ihmetystä,toinen oli niin innoissaan :heart: ja saunottiin... sit herra meni tietty ajoissa unilleen ja on nukkunut hiljaa koko illan. Miä kattelin boxilta ohjelmia ja join yhden siiderin. Ihanaa omaa aikaa. Kyl täytyy sanoo,et todella oon nyt tykästynyt tähän et kassu menee niin aikasin unille,on kuin olis puolipäivää omaa aikaa...etenkin kun nukkuu hyvin =)
 
Jenni, onnea isolle tytölle! Niin se aikaa viuhahtaa ohi.. mulla on viime päivinä ollut ihan epätoivoinen olo kun yritän roikkua hetkissä ja elää joka minuutin ihan täysillä, mutta en pysy ajan perässä! Päivät vaan katoaa johonkin ja illalla istun täällä murehtimassa, että taas on yksi ohi ja mitään en siitä enää muista. Timppa on ykkönen täälläkin, Timpan kimppaan aamusta iltaan. Minuu vaan niin naurattaa kun tapailen yhtä Timppaa ja häntä Eeva ei voi sietää, mutta nyt toivo elää että josko Eevalla menis Timpat sekaisin ja alkais tykkäämään miehestäkin. :D

Repa, mihinkäs reissuun te olette menossa? Mulla on taas mennyt ihan ohi..

Eeva raivoaa ja riehuu, huutaa ja mesoaa edelleen ihan samaan vanhaan malliin. Mulla olis mahdollisuus pidempään omaan lomaan pian, mutta miten minä neidin viitsin jättää mummon kanssa kirkumaan ja lähteä itse johonkin.. viimeksi oli huutanut suoraa huutoa 4 tuntia kun olin yötä pois, ei ihan hirveästi rohkaise lähtemään uudestaan. Eikä mummu ja pappa tietty sen kokemuksen jälkeen ihan rimusta hypi siitä ideasta muutenkaan.

summer, unohdin kysyä että joko kävitte Lindexillä? Mietin että pitäiskö hakea mekkoja sieltä vai vaan tilata jostain.. Vieläkö räkätauti jatkuu? Eeva ei nyt sitten kuitenkaan sairastunut äkillisesti, joudun palvomaan pulloa huomenna. Pläh.
 
Onnea Jennin isolle tytölle :heart: :flower:

Marmotta, kävin lindexillä palokassa ja olin tosi pettynyt :( ei siellä ollut mitään ihanaa....olisko huono valikoima. Tosi vähän sellasia perusmekkoja mitä yritin etsiä ja en sitten ostanut mitään :eek: ihme ja kumma. Kyllä Peppi alkaa olla jo terve. Yöt on kyllä ihan kauheita...en tiiä miks. Menee vaan huomenna ja tiistaina hoitoon muistelemaan arkea, kun viikon päästä sitten alkaa kk hoitorumba. Koitetaan loppu viikosta nähdä? olis kiva nähdä eevaa tosi pitkästä aikaa. Mutta jos ei muuten, niin koitetaan päästä keskiviikon kerhoon ainakin, niin nähdään siellä.
Meinaan käydä huomenna seppälässä tutkailemassa mekkoja ja keväthaalareita...
Hauskaa iltaa sulle! en mäkään sinne jumppaan pääse...

Tutti on nyt öisin käytössä. Pakko kun en tiiä mikä tuota taas öisin vaivaa :/ torstaina käytin poikaa lääkärissä ja se samalla katsoi neidinkin korvat eikä ollut mitään. Siltä kyllä puuttuu kaikki kulmahampaat, että tekiskö niitä sitten vai onko vaan muuten levottomia öitä. Ei se tuttia kysele, että sinänsä hyvä. Nukkumaan laitan ilman tuttia kaikille unille ja sitten ainoastaan yöllä annan kun pakko. Hyvä alku tämäkin ja sitten kun ees pikkasen rauhottuu niin otan öistäkin pois.
 

Yhteistyössä