*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA 2010

No on kyllä hiljasta täällä !

Repa: Plussa tuulia teille ! :hug:

Meillekkään ei mitään ihmeempiä, samaa arkea. Paitsi että heti ku kirjottelin tänne et ois tarkotus syksyllä alkaa yrittämään vauvaa niin... no menkat kolmatta päivää myöhässä, mut testi näytti aamulla negaa ! vaikka jotain oireitakin löytyy, mm. väsy, maha turvoksissa, etovaa oloa aaltomaisesti ym.. ajattelin pari päivää vielä odotella tätiä, ja jos ei näy niin teen uuden testin, et saa nähdä saanko liittyä kurpitsankaa marraskuisiin vai en.. :)
 
Pikaisesti vaan...meillä on nyt sit virallisesti toinenkin taapero =) Pikkuneiti alkoi kävellä ilman tukia ja nyt menään sitten. Ihana katsoa tuota riemua minkä pelkkä käveleminen voi tuottaa. Ikää on sit 1v2kk (lasketusta-ajasta on tasan vuosi).

Plussa tuulia teille vaaveista haaveileville.
 
jenni: voi pientä..onnea pienistä askelista kovasti. :heart: ja lämmin kiitos kaikesta tuesta =)

majj: mä tein pari testiä pojasta ennen ku plussaa näytti.negaa tuli koko ajan ja olot jatkui ja sit vasta tuli plussa näkyviin =) plussa tuulia sinne kovasti.

poli käynti isoimman kans meni ok. ei ollut onneks pahempaan mennyt mut rajoituksia tuli enemmän. nyt on kurkunpään tulehduksessa ja valvon ja kuuntelen tääl sit tuota rykimistä =(
huomen uusiks lääkäriin.

meillä kiukkua ja uhmaa joka asias ja nukkumaan mennes ollut. tänään suht iisisti vedetty päivä mut huomisesta ei taas tiedä. kulmiksia pukkaa läpi niin voi olla kiukut siitäkin.
mut nyt mentävä maaten....kirjottelen paremmalla ajalla taasen.
 
majj: plussa tuulia sinne päin ja toivotaan että pian liityt meidän kaa tonne marraskuisiin :D testaa vaan uusiksi jos yhtään on sellanen olo et olis tärppi käynyt. mulla oli niin voimakas tunne raskautumisesta jo viikko ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa ( röyhtäilyä, kyökkimistä/oksentelua, lämmöt koholla, ihme viiltelyä/vihlontaa ihan alamahassa yms. ) että testin tein lähinnä omien tuntemuksien tueksi...

jenni: onnea sinne ensiaskelista
=)
 
Majj: Toivotaan plussaa :heart:

Jennin pikkuiselle onnea askelista!!

Täällä on tosissaa hiljasta, liekkö ilmat vaikuttaa ettei tuu koneella istuttua? Me kyllä ollaan ulkoiltu paljon, kun kerra aurinko paistaa, mut käyn kyllä vähä väliä kattoo teiä kuulumisia, ei osaa olla poissa :D
 
Voihan kakka... mentiin sinne terveysasemalle hakeen niitä reseptejä siihen hepatiittirokotukseen,niin selviskin et ovat siellä vasta ens keskiviikkona |O Turha reissu siis ja vastaantottotätikin oli taas niin tympee että :kieh:
Nyt tässä mietin et uskaltaako sitä ens viikolla edes pistää itseensä,kun aina on se mahis et onkin raskaana...tosin siinäkohtaa olis kyllä niin alussa,et en tiiä onko siitä haittaa vaikka oliskin,testissä tuskin näkyis vielä :/ Kysyin kyllä kun reseptiä tilasin et miten siinä tilanteessa toimitaan jos epäilee raskautta,niin sano vaan et hyvähän se olis tietää...mut siinäkohtaa kun sitä ei voi tietää :headwall:

Poika sen sijaan nukkuu päiväunia...on ollu tälläviikolla tosi väsy joka päivä ja nukkunutkin pikkutirsat,oikeestaan on nyt nukahellu aika usein täs viimeaikoina. Ainoo mutta on vaan se et nukahtaa vasta näin iltapäivästä ja sittehän ei voi antaa kauaa nukkua,koska ei sit nuku yöuniaan kunnolla vaan on hirmu levoton. Olis kyllä valmista jo puolenpäivän aikaan,mut koska ei oo ihan lopussa,pystyy taisteleen vastaan liian hyvin nukahtaakseen :/
Maanantaina nukahti mun syliin puoli kolmelta kun tanssittiin pmmp:n täti monikaa,mikä on nyt iso hitti :D En vaan tuu koskaan tajuumaan,miks se sänkyyn nukahtaminen on niin kauheeta päiväsaikaan,et vaikka olis ihan lopun eellä niin huuto tulee jos edes sanon ääneen. Saattaa pyytää päiväunia,mut sänkyyn ei...sit pitää lähtee rattailla :|
 
No niin, taalla sita taas ollaan kevaan korvalla ja narsissit kukassa, se olikin ainoa kiva juttu etelan auringon jalkeen :D . Reissu meni vallan mukavasti ja F sai ilkosillaan juoksennella nii paljon kuin jaksoi. Mamia oli vain kaivaillut aina valista, mutta roikkui sit viikon helmassa kun paasin lomalaiseten luo. Kai sita on uskottava etta kylla ne parjaa ilman minuakin viikon verran :heart:

Pikaisesti lukaisinjuttuja lapi. Naukurilla ko oli nyt ne pojan leikkaushoidot meneillaan? Jaksuja sinne pain :hug:

Ja plussa tuuliakin yrittelee, tsemppia Majj:lle ja Repalle, toivottavasti onnaa pian.

Vk puku Meilla on lassien 80cm ihan reilu viela. Mutta nyt ollaan laitettu kaikki 9-12 month kokoiset vaatteet pois, jihuu. Ja saan katsella 18- 24 month kokoisia vaatteita tai Suomessa kai 80cm kokoista, ostin kylla jo ihanan 2-3v teepaidan Etela afrikkaan.

Jennin pikkuiselle onnea kavelytaidosta.

Nyt taidan vetaytya makkarin puolelle lukeen kun kerrankin saa rauhassa olla kotosalla. Mies tyoporukoiden kanssa kaljalla ja tytto uuvahti jo ennen kasia. Hammasta pukkaa ja matkavasymysta.
 
Tätiä ei näy vieläkään, mutta aamulla testi oli taas nega ! :whistle: Jos ei ens viikkoon mennessä ala niin sit testaan kolmannen kerran ! J:n aikana mulla tuli aika nopeesti muistaakseni kunnon plussa.

Kiva kuulla LC:stäkin pitkästä aikaa, ja kiva kun reissu oli mennyt hyvin -ilman äitiäkin! :)

 
Moikka! :wave:
Meillä on rankka viikko kun oon mennyt koko viikon seiskaan töihin ja kiskonut lapset ennen kuutta sängystä ylös. Tänään peppi tuli jo ite ennen kuutta huoneesta pupu kainalossa....varmaan herätään sitten vkonloppunakin samaan aikaan :/ hoidossa se jaksaa hyvin ja on ilonen, mutta illat kotona ei ole kivoja. Tosi väsynyt on ja eilenkin laitoin jo kuudelta yövaatteisiin ja seiskalta sänkyyn. Tosi lyhyitä illat kun menee näin.

Tiedättekö kurahousuista, että onko niissä koot aina 90, 100, 110 jne eikä 98 tai 92 ole yleensä? kun ostin jo yhdet 100 kokoset ja ne on aivan järkyttävän isot ja sitten seuraavaksi pienempi minkä oon löytänyt on 90....tarvisin siitä väliltä.
 
LC, aivan ihana ? Mä oon ihan myyty koko paikkaan ja lastenvaatteisiin siellä :) Ja Disney-storeen. Naureskelin Westfieldissä että sinne mahtuis sujuvasti sekä Itis että Jumbo molemmat. Meni joku puol tuntia kävellä niihin lastenvaateliikkeisiin sieltä mistä mentiin sisälle :LOL: Pitää varmaan vielä tämän vuoden puolella tulla sinne uusiks shoppailemaan :) Jokainen metromatka oli kyl kans aika kokemus (mind the gap-kuulutus soi aika pitkään päässä vielä täällä kotonakin). Kiva kuulla että teilläkin meni mukavasti :)

Summer
, meillä on ainakin Lindexiltä ostetut Bamse-kurikset kokoa 92cm :)

Eipä pitänyt meidän tähti-Jonathan vettä YHTÄÄN! Päästi vedet lahkeesta läpi ku neiti kaatu lätäkköön (istu sekunnin ennen ku nousi ylös) ja saumoista oikeesti vedet läpi sisävaatteisiin asti ja valkoiset villasukat olikin ruskeet. Kumisaappaita sit oon tänään pessy :kieh: Huomenna saa neiti päälleen täyden sotavarustuksen.

Onnea, Jennin taaperolle :flower:

Kiukkua, kiukkua, kiukkua
:headwall: uusin villitys on repiä mua hiuksista ku istun sohvalla. Nauraa vain kun kiellän :ashamed:

Rytmi on meillä V I H D O I N löytynyt. Ysin kympin aikaan illalla nukkumaan ja aamulla puol ysi ylös. Iltapäivällä päikyt noin 14-16 ja jos ollaan liikenteessä, niin viim. puol kolme sammuu rattaisiin.

Potta, edelleen ihan hakusessa. Olipas mukava tossa tiistaina kuulla, että kolme viikkoa vanhempi kaveri on jo vuoden kakannut vain pottaan. Me istutaan potalla ruoan jälkeen ja kun siihen kyllästytään, ni sit laitetaan vaippa ja se menee johonkin vääntää ne kakat :whistle: :saint:

Mä oon kanssa alkanut pikkuhiljaa lämpeemään ajatukseen uudesta vauvasta (vaikka ton uhmiksen kanssa mieli muuttuuki joka toinen päivä). Vuoden kuluttua vois olla oikea ajankohta. Noh, jos nyt töissä kävis vähän välillä ;)
Toivottavasti Majj:lla nyt tulis se plussa :)

Olis kiva keksiä jotain suunnitelmia pääsiäiselle...
 
Huomenta.

Joka päivä käyn kuulumisianne lukemassa, mutta jotenkin kirjoittaminen on vaan jäänyt vähiin.

Meillä ei ole oikeastaan mitään ihmeempää tapahtunut. Potta tai pönttö ei kiinnosta kuin huvittelupaikkana.

Tuttia meillä ei olla koko aikana syöty, mutta nyt on pitkin päivää peukalo suussa. Tosin on hetken jo pukannut noita kakkos poskihampaita.

Kiukuta meilläkin osataan. Omaa tahtoa löytyy, jos joku ei mene pikkumiehen mielen mukaan aikasmoisen metelin saa aikaiseksi. Tavarat lentelee.

Maito ei tahdo maistua edes ruoan kanssa.

Puhetta ei edelleenkään ole muutamaa sanaa enempää, mutta muuten tekee kyllä itsensä ymmärretyksi.

Juokseminen ja hyppääminen on mukavaa puuhaa :)

Mä olen täällä taas motissa, kun toinen auto jälleen kerran korjauksen alla. Onneksi isäntä on kätevä käsistään ja osaa korjata sen itse joten ei tule ihan niin kalliiksi kuin korjaamolla.

Plussa tuulia Majj!
 
summer, meillä on Hello Kitty kurahousut näköjään kokoa 92. Löyttäristä ostin syksyllä. Kurahousuja ei onneks tässä meidän arktisella alueella vielä tarvii, saatika välikausihaalaria. Lunta on vielä eikä lätäköistä tietoakaan. Muualla sit on senkin edestä, että kai se välikausihaalari nyt pitäis käydä ostamassa. En vaan tykkää yhdestäkään minkä olen nähnyt. Tuliko teille kutsu hammaslääkäriin? 2kk aikaa kitkeä Eevan sanavarastosta sellaiset sanat kun karkki, pulla, suklaa ja keksit. :D

Potta on kyllä ihan kamala paikka enkä tiedä miten sen sais muuttumaan sen homman. Eeva shyvin kyllä tietää milloin tulee kakka/pissa, koska jos on ilman vaippaa niin kipittää äkkiä vaippalaatikolle ja kiskoo vaipan päälle jos jotain on tulossa. Samassa ajassa ehtis loistavasti potalle, mutta kun ei niin ei.

Käytiin aamulla uimahallissa, olihan mukavaa.
 
Summer/Marmotta, täällä on vielä aika paljon lunta mut tiet on jo paljaita ja muutamassa kohdassa saattaa jopa hyvällä tahdolla nurmikkoa. Vettä jäätä onkin sit kyl suurin osa, siis lätäköt on valtavia. Meidän parkkipaikka on lähinnä järvi :eek: Täällä on ihan lantsari-kurahousukelit jo.
 
Meillä on takapihalla niin kauheesti lunta, että menee ennätys pitkään niitten sulaminen! :| korkea metsä tossa takana, niin yleensäkin menee tosi kauan.

Peppi ei suostu potalle, mutta tohon pöntölle saan välillä istumaan...sillon suostuu istumaan, kun saa samalla tutkia mun meikkejä. Potta ei tule olemaan meillä ollenkaan käytössä näköjään. Mutta jos ilman vaippaa on niin pissit tulee housuun ja sitten lähetään vessaan päin vasta. Kesää odotellessa....
 
Potta asiaa... en tiiä miten pitäs lähestyä tätä hommaa. Istuu kyllä siihen,mut oon opettanut sellaselle tavalle et luetaan aina kirjaa siinä ja musta tuntuu et pitääkin pottaa lähinnä kirjatuolina :LOL: No kyl se ymmärtää mitä siihen pitäs tehä ja iltapissatkin teki tänään taas jne... mut jos vaippa on päällä,niin ei kyl ilmota et pissattaa,kakan sanoo,mut alkaa samantien vääntämään,joten siinä ei kande enää housuja vedellä nilkkoihin koska sit jää koko kakka puolitiehen.... Ilman vaippaa ei taas kovin pitkään kerrallaan kärsi pitää. Kiipeilee sohvalla jne. ja pelkään et pissaa sinne sitte,vaikka yleensä ilmottaa jos jalassa ei oo mitään.
Nyt ajattelin et vois alkaa istuttaan säännöllisesti potalla,vaikka ruokailun jälkeen...tai ennen,kattoo sit miten se luonnistuu. Muussa tapauksessa jäänee kesälle, Innoissaan kyl oli kun ostettiin "isojen poikien alkkarit" prismasta :D

Summer,meil on kans aivan tajuttomasti lunta täs pihal... ei varmaan sula koko kesänä. Tosin meillä metsää just syksyllä harvennettiin,et ehki se aurinko nyt paistaa sit paremmin :p
 
Heippatirallaa!! Pitkästä aikaa :). Täällä puksutetaan menemään raskausviikoilla 36+ ja nyt olisi pari viikkoa aikaa miettiä halutaanko sektio vai normi synnytys.. (johtuen viime synnytyksen repeämistä.. pieni riski on että ne repeää uudelleen ja sitten on pitkä toipumisaika, mutta käytännössä mitään estettä alatiesynnytykselle ei ole).

Raskaus on ollut AIVAN toisenlainen mitä Luukasta odottaessa.. paikat on ihan turkasen kipeinä ja tuon elohiiren kanssa touhuaminen on työn takana kun en aina oikein pääse kunnolla kävelemäänkään (liitoskivut, mitä pojasta ei ollut silloin yhtään!).

Jännityksellä odotan miten poika suhtautuu vauvan tuloon, kun on saanut paistatella niin isukin ja mamman huomiossa... varsinkin minä Luukaksen kanssa olen ollut niin tosi tiiviisti tämän vajaa 2 vuotta. Ihan itku meinaa tulla, kun joutuu synnytyksen ajan olemaan pojassa erossa!!!!

POTTAILU:
Luukaksella kilahti ja kolahti joku palikka kohdalleen ihan tyyliin viikossa tuon pottailun suhteen. Ennen kun yritin sitä istutella potalle niin kiljumiseksi meni. Unohdin koko potan kuukausiksi. Nyt joku aika sitten totesin pojalle että mennäänkö pissalle.. ja mentiin yhtä aikaa vessaan ja sinnepä tuli pottaan pissa. Ja nyt tuo juoksee kotona ollessa koko ajan ilman housuja ja pissat ja kakat tulee pottaan kun vaan välillä muistuttelee, että "pissattaako?". Ja monesti menee jo ihan itsekin ilman muistutteluja. Seuraava etappi on saada alkkarit pojalle ja totutella Luukas ottamaan ne alas ennenkuin menee potalle. Vielä se homma ei onnaa, vaatteet luo liikaa mielikuvaa vaipasta ja pikkupissa ehtii lirahtamaan pöksyihin ennen kuin ehtii potalle. Mutta ihan ällikällä olen katsonut tuota pottailun yht'äkkistä alkamista, tuntuu, että poika opetti itse itsensä :D.

UHMA: se puhkesi oikein kukkaan sopivasti ennen vauvan syntymää.. apua. Kyllä sen kanssa pärjää, mutta välillä on NIIN hermoja koettelevaa..

Hyvää vointia ja kevään odotusta kaikille, käyn taas päivittelemässä, lukemassa käyn aktiivisesti kyllä. :)
 
Huomenta !

Meillä J on nyt sit kipee pitkästä aikaa. Eilen nousi kuume ( 39,5 oli kun meni nukkuun ) ja nyt aamusta oli jo 38,6 ! Kauhee yskä ja nenä vuotaa. :snotty: Sit omaa napaa vähä lisää, tätiä ei vieläkään näy mutta testit selviä negoja vieläkin. Katotaa jos ens viikosta alkais, jos ei sit pitää kai lääkärillä käydä..

Potta/pönttö: Vois melkeen sanoa että meillä ollaan päivä kuivia ?! Tammikuun jälkeen ei oo kertaakaan kakannut vaippaan, aina tekee pottaan tai pönttöön. Pissallakin käydään potalla, et päivän aikana vaihdetaan ehkä 1-3krt vaan vaippa. :) Kesällä varmaan otetaan kokonaan vaippa pois, ainakin päivä vaippa.

Puliina: Kiva kuulla teistäkin ! :p

 

Yhteistyössä