~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

Nonnih. Nyt tuli kaikki luettua edes jollakin tavalla läpi. Mitä nyt esikko kävi välissä aina kaikenlaista yrittämässä kysellä.

Tosiaan meillä on sairastettu urakalla ihan perusflunssaa. Ei ole sikaa ei. Kaikki ollaan jossain vaiheessa käyty lääkärissä asia tarkistamassa. Eli saldona oli pikkumiehellä molemmat korvat tulehtunut, esikoisella poskiontelotulehdus, keskimmäisellä kuten itsellänikin muuten vaan pitkittynyt köhä, isännällä nyt viimeisimpänä poskiontelotulehdus.

Sikarokotetta ei meillä ole otettu kellekään eikä tulla ottamaan. On sen verran paljon tullut huonoa palautetta niiltä jotka ko. rokotteen ovat ottaneet, että ei haluta ottaa sitä riskiä. Mutta en ala asiasta teille tai kellekään mullekaan paasaamaan jokainen harkitsee itse ja tekee päätöksensä puoleen taikka toiseen saamiensa tietojen perusteella.

Käytiin 1½-v lääkärineuvolassa: uudet mitat paino 11450g, pipo 50,2cm, pituus noin 85,5cm (koska pikkumies rupes raivoon eikä suostunut "laudalla" makaamaaan).

EHKÄISYSTÄ olitte keskustellut. Minä edelleenkin liputan laastarin puolesta. Kierukan kanssa raskautuneita on mulla tiedossa muutamia ja myös noita unohdetun pillerin lapsia :) Tosin kapseliskin saattaisin harkita, jos pidempi aikaista ehkäisyä haluasin, mutta meillä ei taida lapsi luku olla vielä täysi, koska yhteisellä päätöksellä mennään tjot.

Meillä mies on onneksi samanlainen jouluhöperö kuin minäkin. Joten suunnittelee lahjoja ja lähtee niitä vielä mielellään ostamaankin.

Jouluaatto vietetään ihan kotona. Ainaskin mun vanhemmat tulee meillä ja enkä anoppi riippuen hänen työvuoroistaan.

Kirpputorit on pop. Nykyisin tosin tulee vaatteita harvemmin ostettu. Paitsi jos joitain merkki juttuja löytyy sopivaan hintaa hyvässä kunnossa. Kirppareita ja huutokauppojakin kierretään miehen kanssa yhdessä, kun toi meidän keräilyharrastuskin on yhdessä aloitettu ja molemmat sen parissa puuhaamisesta nauttii.

HARRASTUKSET mitä ne on? Jotain syötävää :) :) Ei ole ei mitään säännöllistä. Mitä nyt tota autourheilujuttua ollaan koitettu pitää hengissä. Meillä on miehellä kans noita iltavuoroviikkoja joten silloin ei oikeen onnistu mihinkään lähteminen yksinään.

Tosin kyllä on pikkuhiljaan alkanut ahdistaa tämä 24/7 äitinä oleminen vaikka mies kotona ollessaan ihan mukavasti osallistuukin, mutta tossa ne on silti kokoajan mun silmien alla. Onneksi alkaa tämä joulusesonki ja voin aina välillä livahtaa auttelee äitiäni noissa myyjäisjutuissa.

Tallin harjakaiset aiotaan viettää viel enskuun puolvälissä, kunhan saadaan loput levyt seiniin ja lämpöpäälle.

Siinä nyt ensi hätään meidän kuulumisia. Tosin romaanin mittaiseksi tais jo venähtää....
 
täällä ollaan taustalla, ei jaksa aina kirjoittaa..

eilen oltiin neuvolas, ei annettu mpr rokotetta koska possurokotteesta on kulunut vasta sen tasan 2vkoa joten mennään sitten tammikuussa otattamaan tuo mpr. tyttö oli 10140g, pipo 45,5cm ja pituus 84cm.

töissä ihan karmee kiire kun pitää keriitä saada jouluks kaikki työt tehtyä ja käsien jänteet huutaa hoosiannaa ja sormet on turvonneet nakit aina aamuisin..mut onneks nekin vetreytyy päivän edetessä..pitääkin taas hierojalle soitella jotta sais nuo niska/hartiaseudun lihakset taas kuntoon, ovat nyt aivan lukossa..

tyttö meni unille jo 17:30 koska nukahti tohon meidän sohvalle kun katseli pikku kakkosta ja sit mittasin lämmön kun tuntui niin kuumalta ja kuumettahan toisella sit oli 39 astetta, toivottavasti ei olis possunuhaa kun toisella on tota nuhaakin ollut toista viikkoa ja tuo kuumekin nousi ihan pienes ajas mut onneks mennään huomenna pulssiin tutkituttamaan tyttö kun täytyy tähän kirkumis/raapimis/kiukkuisuuteenkin löytää syy..saavat tutkia tytön päästä varpaisiin jotta varmistettaisiin ettei mitään fyysistä kipua olis jossain josta moinen käyttäytyminen johtuis..hoitajankaan mielestä ei ole normaalia, eikä ole 20v uransa aikana yhtään samanlaista lasta nähnyt joka kirkuis tuohon tapaan mitä meidän tyttö. on toki kirkunut jo 1kk ikäsestä joten tiiä sitten..ei siis oo siis jaksanut leikkiä ees hoidossa ulkona vaan istuksii vaan rattaissa joten jotain täytyy olla vialla..oon pidemmän aikaa ollut jo huolestunut mutta nyt kun hoitajan kanssa puhuin ja hänkin oli kovin huolissaan niin sai mutkin nyt entistä huolestuneemmaksi kun kuulemma tän ikäiset pitäs olla niin ilosia ja reippaita ja meidän neiti on vihainen, kirkuu vaan, en ees muista koska olis viimeks kuullut tytön nauravan ääneen..huolettaa

pottaillaan kyllä mutta ei oo tän 6kk aikana tehnyt kuin 3 kertaa pissat sinne mut aina innoissaan pottalle menee ja siin istuu mut eipä tee mitään..

mut joo huomen ollaan viisaampia..

ai niin paljon jaksuja ja haleja kirsikkatomskulle
:hug:
 
Kurpitsa: Iso :hug: ! Toivottavasti asia selviää, jaksamisia :hug:

Meillä mies on käynyt ostaan kaikki lahjat :D Mulla täytyy katella sit pari lahjaa vielä =)

Summer: joo katotaan ensi viikkoa, ei pitäs olla mitää kummempaa =)
 
Kurpitsa,se on kauhea tunne ajatella et joku on vialla mahdollisesti,mut mikä....toivotaan nyt että selviää :hug:

Jossulle tsemppiä kotona oloon,ainahan se joskus nyppii :hug:

joululahjat...pitäsköhän taas tehä vanhuksille ne seinäkalenterit? Tykkäs niin viimeks ja kalenterihan on aina tarpeen...jos tekis siitä perinteen ;) Sit pitäis kekata veljelle ja miehelle jotain pientä,kummitytölle joku pieni kans lisäks laitan hänen säästötilille rahaa. Kassulle vois vielä yhden paketin ostaa,mut kahta enempää en viiti kun saa sit isovanhemmilta ja kummeilta,ettei tuu liikaa....

Täälä on kotipäivä... vähän ankee keli,mut pakko lähtee lounaan jälkeen ulkoilemaan,jos vaikka herrakin torkahtais hetkeks. Epäilen kyllä kun nukku taas melkein 13h yöunta ja vieläpä hyvin.

Ompelin eilen ekan pikkuvaatteen :heart: Vähän tuli kokeilukappale,kun haastavuutta lisäs toi pikku ukko jaloissa,mut varmasti ihan käyttökelpoinen...paha sanoo kun edelleenkään ei oo muuta kosketusta noihin keskosvaatteisiin kuin kuvat ja nää kaavat.
Jenni vois panna mulle osotetta,koitan saada noi viikonlopun aikana valmiiks,jos sais ensviikolla postiin,katot sitte onko niistä mihinkään vai meneekö nukenvaatteeks :p
 
kiitos haleista ystäväiseni!!

sitä on kauhian vaikea selittää minkälainen tuo tyttö on ikänsä ollut, välil tuntuu jotta seinille puhuis..neuvolas eivät ota asiaan kantaa, oon yrittänyt siellä puhua..turhaan..

pph oli jo soittanut ohjaajalle että A on todella raskas ja vaikea hoidettava kun tuohon kirkumiseen ja itkuun ei auta mikään..haluaa olla vaan sylissä, on kuitenkin hoitanut tyttöä vasta vajaat 3kk:tta, tyttö " häiritsee" kirkumisellaan kuulemma jo päiväohjelmaakin siellä..esim. ulkoilut mennään A:n mukaan, hoitaja tekee välipalat aina silloin kun A on päikyillä ja edellisenä iltana seuraavan päivän ruuat pakkaseen koska muuten ruuan laitosta ei tule mitään kun tyttö kirkuu jaloissa..ei tää voi jatkua näin.. :/

tuota itsensä raappimista ja kynsimistä on ollut vuoden ajan päivittäin vaikkei iho ole edes kuiva..eli iho on ihan pehmeän sileä, ei näppyi tai kuivii länttei, miksi se siis raapii itseään, sitä en ymmärrä

mut illal sin pulssiin..jospa ne siel ottais jotain kantaa asiaan

joulu vietetään meillä kuten viime vuonnakin, meille tulee aatoksi mun vanhemmat ja veli ja appiukko

joululahjat saatiin melki kaikki ostettua, enää muutama pikku hankita jäljellä.

kirpputorit ei oo mun juttu mut ihan varmasti sieltä tekee löytöjä

harrastukset: eipä kerkee tai lähinnä jaksa mitään ylimääräistä, töissä olo menee punttisalista

A on nyt nukkumassa, kuumet oli aamu 6:lta sen 38,7 ja sit 9:ltä oli tippunut pronaxenin ansiosta hiukan ollen 38,1
 
Sarbba, jep katellaan! Vähänkö unelma että sun mies on ostellu lahjat...kateellinen oon! Säkin saat sitten jotain kivaa mieheltäs, jos se kerran tykkää ostella lahjoja =)

Kurpitsa, toivottavasti asia selviää! :hug:

Jossu, kiva lukea sunkin kuulumisia!
 
Tulin ilmoittelemaan, etta meille syntyi tytto (3850/54 cm) lauantaina hiukan ennen kahtatoista. Rv:t 38+4 eli iso tytto oli. Synnytys oli nopea, hiukan alle 3 tuntia, mutta hurja. Istukka repesi ja tytto tuli kasvotarjonnassa ulos.Verenpaineeni ja hemoglobiin romahtivat niin, etta jouduin verensiirtoon. Onneksi tilanne nyt aika hyva ja kotona ollaan. huomenna joudutaan tosin molemmat kontrolliin, kun mun vointi tarkistetaan ja tyton bilirubiinit. On siis hiukan keltainen. Nyt vaan toivon, etta menee itsestaan ettei takaisin jouduta sairaalaan.

Ava on ottanut pikkusiskon melko hyvin vastaan. Aitia oli ollut hiukan ikava ja on heittaytynyt hiukan vauvaksi itsekin.Toisaalta on tosi kiltti vauvaa kohtaan ja hellii tyttoa mielellaan. Harmi vaan etta oma kunto on aika heikko enka nain ollen ole ihan parhaimmillani kotona. Haluaisin niin kovasti puuhata Avan kanssa, mutta nyt energia menee lahinna imettamiseen. Avan kanssa yritan lukea kirjoja jne.

kurpitsa ikava toi teidan tilanne. Oletko vaatinut neuvolassa paasta juttelemaan jollekin muulle. Neuvolassa kun eivat aina osaa auttaa kaikkia. Tilanne varmasti korjaantuu itsestaan, mutta tarvitsette kylla tukea koko perhe.
 
Oi että onnea katrinaisen perheelle pienestä prinsessasta :heart: Ihanaa! =)

Summer: Lähinnä mä oon miehelle sanonu mitä tytöille vois ostaa ja sit mies on katellu sopivaa Niklakselle, osaa paremmin =) toisillemme ei yleensä ostella mitää jouluna, joku yhteinen isompi lahja kotiin sitte, viime jouluna sain tosin korvikset ja korun siltä :heart: Mut ei siis oo mikään yltiöromanttinen ihminen, niinkuin en mäkää :whistle: :D
 
Katrinainen, toivotellaan onnea vielä tälläkin puolella. Aika hurjalta kuulosti toi tarina. Hyvä et ootte jo tolpillanne ja kotona :)

Aika tyttövoittoinen tää "tämän vuoden kierros" ;)

Kurpitsa: nyt vaadit että ottavat ton tosissaan ton asian. Sillä lapsellahan voi olla jotain kipeenä tai jotain muuta sellasta, mitä ei nyt vaan aikuiset tajua. Jos vaikka ihossa on jatkuva kutina ja se ahdistaa pientä... voimia :hug:

Vilma ja Amo: mä luulen et me mennään huomenna vielä tsekkaamaan mitä siellä olis tarjolla ja heti aamusta. Mä en tosiaan tunne noiden lelujen historiaa tai et kuinka uusia ne on tj.... :ashamed: Mutta suosikkileluja siellä on paljon ja halvalla!

Kirpparit: ei oo mun juttu

Kotona oleminen:
mua ahdistaa välillä todella pahasti olla kotona ja välillä se on tosi kivaa. Kai se on tää ongelma, et kotiäidin työ on todella yksinäistä, mut toisaalta silti et oo ikinä yksin. :eek:

Tännepä ei kummempia, rytmiä muokkailen pikkasen mukavammaks ku mitä se nyt on :kieh:
 
katrinainen...ONNEA tyttö vaavista :heart: :hug: !!

" Akkavalta"...taitaa nyt kyllä olla tän vuoden vaaveissa =) ...missäs ne pojat luuraa??

kurpitsa..jaksuja teille...ja toivottavasti nyt asia tutkittaisi kunnolla, että selviäisi syy kirkumiseen ym...olisi helpompaa kaikille osapuolille. :hug: :hug:

Miä lähen nyt illaksi koulun myyjäisiin myyjätätiksi...jaksoin jopa yhden banaanikakun leipoo sinne =)
 
katrinainen sylin täydeltä onnea. Hurja synnytys mutta onneksi takana ja molemmat olette terveinä kotona. Ja jos haluaa jotain hyvää tuosta kurjasta kokemuksesta hakea niin mulla ainakin tuo verensiirto synnytyksen jälkeen nopeutti suunnattomasti hemoglobiinin nousua normaaliarvoihin. Tsemppiä vauva-arkeen. Älä huoli Avasta, hän varmasti pian sopeutuu siihen että äidillä ei ihan niin paljoa aikaa juuri nyt ole hänelle kun on vauvakin. Tilanne tasoittuu kun uusi tulokas kasvaa hieman.

Omanapakuulumiset pikaisesti. Netta menee hurjaa vauhti puitamyöten ja vanhemmasta on tullut oikea papupata vaikka sanoista ei vielä selvää ihan saakaan. Neea oppinut viheltämään mikä on hauskaa (ja hermoillekin välillä käyvää), kuuleepahan missä tyttö menee :LOL: Tytöt leikki jo kovasti keskenään ja uskallan jo paremmin luottaa heihin, niin ettei tartte olla kokoajan silmä tarkkana. Toisin sanoen nyt alkaa jo helpottaa selvästi sen uhteen. Kun vielä sais jotenkin ton isomman syömään itse. Pistin taas harjoitukset paussille kun ei siitä tunnu tulevan mitään...Neea on oppinut niin vahvasti että syöminen on syöttämistä, siis juttu menee niin että Neea yrittää syöttää mua tai siskoaan mutta ei syö itse. No ei ihme, sen mallinhan hän on nähnyt ruokapöydässä. Vaikka söisin samalla itse/syödään miehen kanssa niin jompi kumpi syöttää aina Nettaa. Ollaan yritetty syödä samassa pöydässä ja eri pöydässä, ilman siskoa...Keinot alkaa loppua. Ehkä sit joskus...Aika ei ehkä oo vielä oikea.

kurpitsallekanssa jaksamisia :hug: :hug: löytyispä syy tuohon pian.

Kirsikkatomaatti hyvä että hait apua nukkumiseen. Uni on kaiken a ja o. Sen olen huomannut. Se auttaa jaksamaan. Mä oon nyt syksyn mennyt aika surutta nukahtamislääkkeiden kanssa, kiitos pahemmaks vaan yltyvän masennuksen. Mä olisin varmaan jo hourulassa jos en nukkuisi kunnolla. Mies on lupautunut heräileen yöllä tyttöjen kutsuihin mutta eipä tuo paljoa ole joutunut valvoon kun nuo meidän likat nukkuu yöt läpeensä. Mulla onneks viimein alettiin vaihtaa lääkitystä tuohon masennukseen, joten josko uudet tabut tepsis paremmin. Nyt oon kuin kireä kumipallo...Kaikki asiat raivostuttaa. Johtunee noiden lääkeiden vaihdosta. Mutta siis takaisin sinuun. Menneisyys on kurja taakka kun se valitettavasti tuppaa aina joskus putkahteleen pintaan. Mutta muista aina: Et olisi sinä ilman sitä! Eteenpäin sanoi mummo lumessa, läpi kiven ja kannon.

Repa ihana kun ehdit ommella :heart: laitan osoitteen tulemaan. Iso paketti jo vaatteita mulla odottamassa...Jotain mieltä lämmittävää näin syksyllä kun katsoo kuinka ihania ihmiset ovatkaan ja haluavat auttaa.
 
jenni: laitan kans pakettia tulemaan ens viikon alusta ku käyn postilla. asutaan nii korvessa ettei tuu tuolla joka päivä ajeltua oikeessa suunnassa. ihana lukea sun kuulumisia.

katrinainen: sylin täydeltä onnea pienestä nyytistä :heart: ja yritä ottaa rauhassa ja toipua omaan tahtiin. oli tosiaan hurjan kuuloista menoa..huh huh...

kurpitsa: voimia sulle oikein kovasti. :hug: toivotaan että löytyy selvyys tuohon..se äidin huoli on se kovin huoli kun pelkää että jotain on vialla. toivotaan että ottavat nyt tosissaan teidän huolen. kurjaa kun ei tosissaan oteta kun on koko perheen jaksamisesta kyse. jaksamisia sulle kovasti. :hug:
 
Onnea Katrinaiselle tytöstä ja nopeaa toipumista :heart:

Kurpitsa,ei noista neuvoloista tosipaikan tullen apua oo,ite pitää aktiivisesti tehä töitö et sais apua jos todella tarvii...poikkeuksiakin varmasti tietenkin on. Toivotaan et asiat selkenee nyt =) :hug:

Jenni,Kiitos osoitteesta :wave:
 
kiitos teille

eilen käytiin siel pulssis, oottelen lääkärin soittoa tässä, laitto labraan ja keuhkokuvaan, pikatesti possuflunssasta oli onneks negaa joten yks huoli vähemmän..sain soiton lääkäriltä tässä just joten keuhkokuvat oli normaalit vaik hengitys pihiseekin mut johtuu kuulemma sit viruksesta, heitti ilmaan vauvarokon mut kun tuota korkeeta kuumetta oli vaan 1,5 vrk ja nyt on lämpö laskemaan päin niin en sit tiiä, keliakia testitkin otatti kun suvussa sitä menee, sen tuloksista soittelee myöhemmin..

kyselin tuosta kirkumisesta niin pyys neuvolalääkärin kautta hakemaan lähetettä mut sanoin ettei siel oteta asiaa vakavasti vaan naureskellen sanotaan vaan tytön olevan temperamenttinen ja siinä se. pulssin lääkäri voi laittaa lähetteen esim. tyskiin kyllä mut tarvii neuvolasta tytön kasvutiedot varsinkin kun tyttö on sga vauvana syntynyt niin olis hyvin tarpeellista tietää millaista kasvu on ollut. toinen olis jos käytäis mehiläises lasten neurologilla ja sitä kautta sais jos tarvetta lähetteen etiäppäin, olis kuulemma nopein tapa. nyt kyllä harmittaa ettei oo tota vakuutusta tytölle otettu mut tulis kyllä kalliiks käydä pulssis nois tutkimuksis..mitähän sitä tekis..seuraavan ajan tk:n lääkärille sais vasta kuukauden päästä, ja tuskin ne siel mitään tietää..
pulssin lääkäri sanoi ettei tyttö ainakaan kirkunut yhtään vastaanotolla..no just, ei kai kun oli ihan rättiväsynyt kuumeesta :headwall: eli eipä tainnut tuokaan uskoa mua :ashamed: nyt pitäs tallentaa johonkin tuota kirkumista jotta vois näyttää sen sit lääkärille..

pitävät mua ihan pöhkönä mut haluun varmistaa asian ja meen vaik kiven läpi että tutkivat ja saan mustaa valkoiselle..

voiko olla että temperamenttinen lapsi olis näin vaikea tapaus ettei koskaan olis tyytyväinen mihinkään?luulis johonkin väliin mahtuvan ees muutama hyväkin päivä..

pitää mennä laps kirkuu
 
kurpitsa...jos äidistä tuntuu, et joku asia ei ole kohdallaan lapsella...on hän yleensä oikeassa. Yritä nyt saada, joku uskomaan sinua...kummallisiin hoitohenkilöihin oot törmännyt :kieh: :/...eikä temperamenttin piikkiin voi kaikkee lykätä, tsemppiä ja jaksuja :hug: :hug: !!
 
Kurpitsa, niin ja ethän sä yksin ole sitä mieltä vaan hoitajakin on samalla linjalla....lääkärit näkee sen 5min ja lapsi todella harvoin on oma itsensä siinä tilanteessa. Varmista ihmeessä asia jotakin kautta, jos vaan onnistuu! :hug:
 

Yhteistyössä